Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2006, 21:25
IJsregen
IJsregen is offline
Haha, dankjewel!

Enne... Zienzienzien!
Oud 09-06-2006, 23:57
jeeeroeoen
jeeeroeoen is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-06-2006 @ 15:19 :
Ik ben weer halfweg met mijn dreads Ze zijn heel dun, zal vast niet iedereen mooi vinden, maar ik ben eht helemaal verliefd op hele dunne dreads Vanavond alles afmaken!
haha, toch geen naturals dus? ben wel benieuwd naar het resultaat!
Oud 10-06-2006, 07:04
Qamra
Qamra is offline
Nee.. Ik ben een verwend nest, ik wil dreads en WEL NU!

Oud 10-06-2006, 08:00
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Zien dr best leuk uit
Hoe heb je ze gezet?
Oud 10-06-2006, 10:07
Qamra
Qamra is offline
Thnx.

Rip en twist noemen ze het geloof ik. Of knopen. Eerst knopen, daarna alle pluis en losse haren terug haken zodat de dread blijft zitten.

Functioneert prima tot nu toe!
Oud 10-06-2006, 11:16
jeeeroeoen
jeeeroeoen is offline
mooi

dat lijkt me een goeie optie voor zo'n dunne dreads. touperen zou in dat geval misschien niet zo goed uitdraaien...
Oud 10-06-2006, 12:29
Qamra
Qamra is offline
Ik ben te lui om te touperen En dat werkt toch niet bij mij, niet zonder perm
Oud 11-06-2006, 19:41
light fighter
light fighter is offline
hey,

ik zit er over te denken om dreads te laten zetten alleen heb ik kort haar, hoe lang moet je haar zijn voor dreads zonder dat ik compleet voor schut loop?
Oud 11-06-2006, 19:44
Qamra
Qamra is offline
Wat vind jij "voor schut lopen" dan?
Oud 11-06-2006, 19:47
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Qamra schreef op 11-06-2006 @ 20:44 :
Wat vind jij "voor schut lopen" dan?
dreads die alle kanten uit springen laat ik het zo zeggen ik zou graag dreads hebben die ik wel achter m'n oren kan doen zeg maar.
Maar is het ook mogelijk om nepdreads te hebben zonder van die vlechtjes en dat je eigen haar gaat vervilten? kan dat nl. nergens vinden
Oud 11-06-2006, 19:59
Qamra
Qamra is offline
Je loopt in dat geval sowieso een paar weken voor schut.

En achter je oren? Hmm, een centimeter of 10 eronder, om zeker te zijn? Ligt ook aan je haar enzo. Als het gaat vervilten dan kan het nogal krimpen. Weet je niet van te voren.
Oud 11-06-2006, 21:26
Verwijderd
waarschijnlijk springt het toch wel in het begin
Oud 12-06-2006, 09:00
light fighter
light fighter is offline
dat springen in het begin maakt me niet uit maar ik wil liever niet maanden en maanden met dreads lopen die eigenlijk niet zo veel voorstellen. Maar het is nog een kwestie van wachten
Oud 12-06-2006, 15:48
Qamra
Qamra is offline
Of je dreads snel plat/hard/what ever worden ligt ook meer aan de zetter en hoe jij ze verzorgt. Ze blijven niet voor eeuwig pluizig en rechtovereind.
Oud 12-06-2006, 17:28
Drez
Drez is offline
Gaat best goed met mijn dreadjes, alleen sommige zijn al best hard en anderen nog totaal niet zz. En ik moet echt elastiekjes want er zijn allemaal losse haren, maar dat lukt niet alleen want dan vind ik de hokjes niet waar ze bij horen. Hehe. Problemen
Oud 15-06-2006, 23:29
Kittibit
Kittibit is offline
Citaat:
Qamra schreef op 10-06-2006 @ 08:04 :
Nee.. Ik ben een verwend nest, ik wil dreads en WEL NU!

[afbeelding]
Ziet er netjes uit! Je ziet wel het gehaakte een beetje, maar dat verdwijnt snel genoeg denk ik. Gefeliciteerd, het is nu al mooi!
Oud 16-06-2006, 07:36
Qamra
Qamra is offline
Klopt, ging de vorige keer ook gewoon weg na een tijdje. En ik vind het niet zo heel erg lelijk nu. Pas twee weken ofzo bezig, ga me nú niet druk maken over hoe zze eruit zien
Oud 16-06-2006, 11:56
Verwijderd
hmm vond je muckydreads toch mooier... snap nou niet waarom je ze er nou eigenlijk uit hebt gehaald
Oud 16-06-2006, 12:00
Qamra
Qamra is offline
Hmmja, kwestie van smaak he.

En ik had het nodig. Weet niet precies waarom, niet dat ik per se een verandering nodig had of dat ze me niet bevielen, maaar ik heb er nu een enorm goed gevoel over. Dus kweenie, maar het was wel een goeie keuze geweest.
Oud 19-06-2006, 20:06
Verwijderd

en een knot-achtig iets probeersel
Oud 20-06-2006, 21:49
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 19-06-2006 @ 21:06 :

en een knot-achtig iets probeersel
[afbeelding]
érg leuk
Oud 21-06-2006, 22:59
Verwijderd
ff over de lengte van dreads...

het ligt eraan hoe je ze laat zetten, met touperen en permanentspul wordt je haar een stuk korter dan van knopen.

mijn haar was bij mn eerste keer dreads op kaaklengte, maar na t dreads zetten dmv touperen kreeg ik ze nog amper in twee staartjes, laat staan in 1 staart!

maar als je fan ben van haarbanden en hoofddoekjes, dan maakt de lengte eigenlijk geen tiet uit. ze springen toch wel, maar ja, als je netjes georganiseerd haar wou, dan zou je geen dreads laten zetten
Oud 22-06-2006, 08:50
All of Me
All of Me is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 21-06-2006 @ 23:59 :
Ik heb het toen der tijd laten touperen, en heb dit ook meerdere malen zelf bij andere mensen gedaan en heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het haar korter werd, kan het me wel voorstellen dat als je de punten naar binnen haakt dat het korter word.

Is er nu ook al een vrouwlijke vorm van "maakt geen zak uit"gemaakt door jou? "maakt geen tiet uit"

Groetjes!
Oud 22-06-2006, 18:17
light fighter
light fighter is offline
Citaat:

het ligt eraan hoe je ze laat zetten, met touperen en permanentspul wordt je haar een stuk korter dan van knopen.

mijn haar was bij mn eerste keer dreads op kaaklengte, maar na t dreads zetten dmv touperen kreeg ik ze nog amper in twee staartjes, laat staan in 1 staart!

maar als je fan ben van haarbanden en hoofddoekjes, dan maakt de lengte eigenlijk geen tiet uit. ze springen toch wel, maar ja, als je netjes georganiseerd haar wou, dan zou je geen dreads laten zetten
thnx!! dan mag ik haar gaan sparen als ze er op m'n stage geen prob van maken *duimt*....
Oud 22-06-2006, 22:44
Verwijderd
Citaat:
All of Me schreef op 22-06-2006 @ 09:50 :
Ik heb het toen der tijd laten touperen, en heb dit ook meerdere malen zelf bij andere mensen gedaan en heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het haar korter werd, kan het me wel voorstellen dat als je de punten naar binnen haakt dat het korter word.

Is er nu ook al een vrouwlijke vorm van "maakt geen zak uit"gemaakt door jou? "maakt geen tiet uit"
je kan ook zeggen "maakt geen kut uit" maar dat vond ik zo grof in ons jonge gezelschap

maar t wordt trouwens ook voornamelijk korter als je idd de puntjes gaat afknippen (als je puntjes wil) of inhaken (als je ronde stompjes wil). je hebt geheel gelijk
Oud 22-06-2006, 22:49
Verwijderd
Gek is dat altijd. Knip je je haar af, wordt het korter.
Oud 22-06-2006, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 22-06-2006 @ 23:49 :
Gek is dat altijd. Knip je je haar af, wordt het korter.

hahaha (=semi-sarcastisch als boer met klein beetje kiespijn, maar ook pijnstillers, maar niet hele sterke, al werken ze wel)

t is een beetje een open deur i know, maar mn punt is: ze worden korter
Oud 22-06-2006, 22:58
Verwijderd
Citaat:
*pixie* schreef op 22-06-2006 @ 23:55 :
hahaha (=semi-sarcastisch als boer met klein beetje kiespijn, maar ook pijnstillers, maar niet hele sterke, al werken ze wel)
hahaha (= zonder kiespijn)
Oud 24-06-2006, 14:49
jeeeroeoen
jeeeroeoen is offline
Citaat:

en dreads krimpen ook tijdens het proces natuurlijk...
Oud 24-06-2006, 17:16
Qamra
Qamra is offline

Mét het cadeautje van Lievelieze
Oud 26-06-2006, 10:53
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Qamra schreef op 24-06-2006 @ 18:16 :
[afbeelding]

Mét het cadeautje van Lievelieze
Deze dreads vind ik in principe mooier dan je vorige, ze zien er wat levendiger uit, die vorige waren wel erg recht en netjes (wel mooi hoor ) maar denk dat deze beter bij je passen, al stem ik voor dikkere dreads bij mezelf altijd
Oud 26-06-2006, 12:26
Qamra
Qamra is offline
Dank je wel
Oud 02-07-2006, 22:05
All of Me
All of Me is offline
Hey hoe doen jullie het met het zwemmen als jullie de dreads bv niet nat willen hebben, ik heb een palmboom, een knoet en een dreadmuts geprobeerd maar ten alle tijde werd het nat aan de achterkant, zoek ik naar iets waar geen oplossing voor is?
Oud 02-07-2006, 22:06
Verwijderd
Ja, achterkant nat = niet zeiken.
Oud 03-07-2006, 12:06
Verwijderd
denk dat een badmuts toch beste alternatief is
Oud 03-07-2006, 14:54
Drez
Drez is offline
gewoon een hoge knot oid doen en idd niet zeuren, droogt wel weer op
Oud 03-07-2006, 16:10
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dReZ schreef op 03-07-2006 @ 15:54 :
gewoon een hoge knot oid doen en idd niet zeuren, droogt wel weer op
Offtopic: Ik dacht meteen aan Herman Finkers - Geeft niet, droogt wel weer op
Oud 03-07-2006, 16:24
Verwijderd
jeuhh ik heb weer HAAR!! wat een verademing.
Oud 03-07-2006, 17:49
Qamra
Qamra is offline
Haha, lekker he?! Dat had ik de vorige keer nou ook, zalig gevoel zeg!
Oud 04-07-2006, 02:08
Verwijderd
wil iemand trouwens nog knottyboy wax (donker 2x klein), gum, gel of shampoo?? heb nog het een en ander over denk dat alles ong 3/4 verbruikt is
Oud 04-07-2006, 07:23
Qamra
Qamra is offline
Shampoo! Ja! Ik!!! IKKE IKKE IKKE!!

saijaja at gmail.com ajb

Wat moet je ervoor?
Oud 04-07-2006, 16:24
Verwijderd
Hoe kun je dreads wit verven?
Oud 04-07-2006, 17:46
Qamra
Qamra is offline
Wil je ze graag kwijt dan?

Veel blonderen (schadelijk al de neten) en heel veel toner (om dat gele eruit te krijgen).
Oud 05-07-2006, 08:32
the exploding boy
Citaat:
Qamra schreef op 04-07-2006 @ 18:46 :
Wil je ze graag kwijt dan?

Veel blonderen (schadelijk al de neten) en heel veel toner (om dat gele eruit te krijgen).
waar haal je toner?

ik heb mijn haar al 10 jaar rood gehad ongeveer en blonderen werkte nooit,maar ik heb nu op vakantie in Finland spul gekocht dat erg goed werkte, maar dat kon ik helaas niet inslaan want het mocht niet in het vliegtuig

Heb het nu 4 keer geblondeerd en het rode/gele is er bijna uit, maar ik wil het helemaal eruit

En je moet gewoon iedere keer even 2 weken tussen het blonderen laten ofzo, dan valt ook niet alles eruit (bij mij niet iig. tot nu toe)
Oud 05-07-2006, 09:16
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 05-07-2006 @ 09:32 :
waar haal je toner?

ik heb mijn haar al 10 jaar rood gehad ongeveer en blonderen werkte nooit,maar ik heb nu op vakantie in Finland spul gekocht dat erg goed werkte, maar dat kon ik helaas niet inslaan want het mocht niet in het vliegtuig

Heb het nu 4 keer geblondeerd en het rode/gele is er bijna uit, maar ik wil het helemaal eruit

En je moet gewoon iedere keer even 2 weken tussen het blonderen laten ofzo, dan valt ook niet alles eruit (bij mij niet iig. tot nu toe)
ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet!

Mijn dreads zijn 2 jaar! Nou ja, morgen dan

Laatst gewijzigd op 05-07-2006 om 09:19.
Oud 05-07-2006, 09:57
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 05-07-2006 @ 09:32 :
waar haal je toner?
Haarspeciaalzaken? Met duizzenden shampoo's enzo langs de wwanden.. Vaak hebbe die dat wel, samen met verschillende sterkten blondeer.
Oud 05-07-2006, 10:30
the exploding boy
Citaat:
Qamra schreef op 05-07-2006 @ 10:57 :
Haarspeciaalzaken? Met duizzenden shampoo's enzo langs de wwanden.. Vaak hebbe die dat wel, samen met verschillende sterkten blondeer.
ik durf nooit haarzaken in

maar wat voor sterkten blondeer moet je hebben dan? Ik koop altijd drogist blondeer maar dat is ok neitecht denderend. Alleen we hebben hier alleen een toko met wel veel nephaar en shampoo dingen en verf, dus vast ook blondeer alleen die mensen praten geen nederlands
Oud 05-07-2006, 10:34
the exploding boy
Citaat:
Pebbles schreef op 05-07-2006 @ 10:16 :
ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet!

Mijn dreads zijn 2 jaar! Nou ja, morgen dan

[afbeelding]

[afbeelding]
Oh jij kan het zo mooi hoog opsteken zeg maar dat jezo'n rommelige knot hebt

Daar ben ik namelijk fan van

Ik zal eens posten hoe mijn haar e rnu uitziet, maar dan moet ik helemaal fotos gaan inscannen enzo ........
Oud 05-07-2006, 10:57
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 05-07-2006 @ 11:30 :
ik durf nooit haarzaken in

maar wat voor sterkten blondeer moet je hebben dan? Ik koop altijd drogist blondeer maar dat is ok neitecht denderend. Alleen we hebben hier alleen een toko met wel veel nephaar en shampoo dingen en verf, dus vast ook blondeer alleen die mensen praten geen nederlands
Boeie, het enige waar die wijven wat mee te maken hebben is met het feit dat jij toner wilt omdat je dat geel uit je haar wilt hebben. Het feit dat je dreads hebt heeft nergens ook maar ene zier mee te maken.. Jij bent klant, als ze dat niet willen geloven dan is dat hun probeer. Jij betaalt immers hun salaris, of niet

Weet niet precies hoeveel jee nodig hebt, maar als jij zegt dat je al een paar keer echt geblondeert hebt, dan denk ik niet dat waterstofperoxide nog waat voor jee haaar gaat doen.. Dénk ik..
Oud 06-07-2006, 08:34
the exploding boy
Citaat:
Qamra schreef op 05-07-2006 @ 11:57 :
Boeie, het enige waar die wijven wat mee te maken hebben is met het feit dat jij toner wilt omdat je dat geel uit je haar wilt hebben. Het feit dat je dreads hebt heeft nergens ook maar ene zier mee te maken.. Jij bent klant, als ze dat niet willen geloven dan is dat hun probeer. Jij betaalt immers hun salaris, of niet

Weet niet precies hoeveel jee nodig hebt, maar als jij zegt dat je al een paar keer echt geblondeert hebt, dan denk ik niet dat waterstofperoxide nog waat voor jee haaar gaat doen.. Dénk ik..
Nee het effect neem tal af, al heb ik het gisteren weer gedaan en is het toch echt weer een stuk blonder, alleen tja dat gele he.
Maar ik heb er ook geen verstand van, wat doet waterstofperoxide dan precies en wat de toner en kan je het los van elkaar gebruiken?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten