Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2006, 19:55
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 07-04-2006 @ 20:41 :
Moet ik anders stemmen ? (weet wel tssn wie gelijkspel is)
Je DENKT het te weten.
Oud 07-04-2006, 22:00
Tink*
Tink* is offline
He, ik wil de uitslag weten. Dus de wolven zijn nog niet online geweest. Ze hebben iig nog niet besloten. Dus ik kan een conclusie trekken en gewoon mensen voor wolf uitmaken die er vanavond nog niet zijn geweest.
Oud 07-04-2006, 22:01
Hanneke
Hanneke is offline
Zou wel makkelijk zijn, maar misschien willen de wolven overleggen ofzo.
Oud 07-04-2006, 22:04
Tink*
Tink* is offline
Uhuh. Maar dan zijn er iig één of twee of drie afwezig. Of de spelleider is er gewoon niet.
Oud 07-04-2006, 22:57
Hanneke
Hanneke is offline
Eye of Sauron was de spelleider toch? Ik heb hem wel zien posten vanavond.
Oud 07-04-2006, 23:16
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Saarah schreef op 07-04-2006 @ 15:12 :
Ik ga op Sjoerd stemmen. Ik zou het voor de rest echt niet weten, en heb zo'n voorgevoel dat hij het is doordat hij zo nadrukkelijk zegt:
dus als je een avond wegbent en geen tijd heb gehad, word je verdacht
Oud 07-04-2006, 23:53
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 08-04-2006 @ 00:16 :
dus als je een avond wegbent en geen tijd heb gehad, word je verdacht
Nee maar mss zei je het wel net om jezelf niet verdacht te maken. Dat je dus een weerwolf bent en niet moet stemmen, maar doet alsof je wél moet stemmen.
Maar ik heb niet echt een idee en moet toch op iemand stemmen
Oud 07-04-2006, 23:56
Hanneke
Hanneke is offline
Maar nu hoef je toch niet meer te stemmen, want er is al gelijkspel en het is wachten op de weerwolven en de spelleider voor de uitslag.
Oud 08-04-2006, 10:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Saarah schreef op 08-04-2006 @ 00:53 :
Nee maar mss zei je het wel net om jezelf niet verdacht te maken. Dat je dus een weerwolf bent en niet moet stemmen, maar doet alsof je wél moet stemmen.
Maar ik heb niet echt een idee en moet toch op iemand stemmen
Je hebt toch al gestemd, als het goed is?
Oud 08-04-2006, 10:34
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 08-04-2006 @ 00:56 :
Maar nu hoef je toch niet meer te stemmen, want er is al gelijkspel en het is wachten op de weerwolven en de spelleider voor de uitslag.
Precies.
Is dat een stille hint Saarah?
Oud 08-04-2006, 11:12
Spelleider
Spelleider is offline
Het was zaterdagochtend, 12 uur. Buiten regende het pijpestelen.
Alle dorpelingen waren bij elkaar gekomen voor een stemming. Gersteman Boterbast had wederom alle briefjes verzameld en in een grote bierpul gedaan. Daar trok hij er nu eentje uit.
'De dorpelingen hebben besloten dat Misti een weerwolf is! Dat dievend tuig heeft hier al lang genoeg rond gehangen....' voegde hij eraan toe. Misti de inbreker gaf zich echter niet zomaar over: uit haar gewaad trok ze vliegensvlug een dolk, die ze met een snelle beweging op de keel van Tink* de elf zette. 'Achteruit allemaal, of het elfje krijg een nieuwe luchtpijp!' Iedereen deinste achteruit. Iedereen behalve TheRedArrow de norse dwerg. 'Ach wat, het is maar een elf!' gromde hij, en hij trok zijn bijl en zwaaide die horizontaal in Misti's richting. Misti had dit niet verwacht en ze sprong achteruit om de bijl te ontwijken. Ze viel op haar achterwerk op de grond. Het blad kwam nu recht op Tink* af! Maar natuurlijk bezat Tink* de behendigheid die alle elfen bezitten. Ze maakte een dubbele salto, net langs het blad van de bijl. De bijl raakte alleen lucht en TRA verloor zijn evenwicht door de kracht van de slag. Hij viel vloekend op de grond.
Tink* landde echter gracieus op de grond, op haar voeten. Een rode striem ontsierde haar knappe gezicht. 'Ik begin oud te worden' zei ze sarcastisch '2500 jaar geleden had ik die bijl zonder problemen ontweken....' Toen trok ze in een flits haar elfenzwaard en stak deze onder haar oksel door. Misti was overeind gekomen en wilde de elf in haar rug steken. Als ze wat meer van elfen had geweten dan had ze geweten dat het zinloos is om een elf van achter te besluipen: dat horen ze namelijk altijd......
Misti viel op de grond met het elfenzwaard in haar borst. Vol ongeloof staarde ze naar het zwaard en toen naar Tink*. Toen viel ze dood neer. Er gebeurde echter niets: Misti was een gewone dorpeling.........

Deelnemers:
1) Hanneke
2) Lilith
3) Sjoerd
4) Saarah
5) Biertank 52 (dorpeling)
6) netram
7) Beer
8) Tink*
9) TRA
10) Tejay
11) Mr Soija (ziener)
12) hmhm
13) Misti (dorpeling)
14) duivelaartje
15) DrunkenMagician (dorpeling)

blauw=gedood
rood=opgegeten

De weerwolven hadden erg veel tijd nodig om iemand uit te kiezen, maar beter laat dan nooit....
ALS de weerwolven en de tovenaar voor vanavond 20:00 uur stemmen dan staat de uitslag er vanavond op, anders wordt het morgenavond 20:00 uur.
Oud 08-04-2006, 12:32
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-04-2006 @ 11:30 :
Je hebt toch al gestemd, als het goed is?
Maar ik heb mijn verdenking toch ook al veel eerder gezegd? Op de vorige pagina . Dit was gewoon een reactie op Sjoerd. En ik bedoelde dat ik niet echt een idee had op wie ik moest stemmen, dus stemde ik maar op Sjoerd .
Oud 08-04-2006, 12:40
Hanneke
Hanneke is offline
Ik leef nog!
Oud 08-04-2006, 12:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Saarah schreef op 08-04-2006 @ 13:32 :
Maar ik heb mijn verdenking toch ook al veel eerder gezegd? Op de vorige pagina . Dit was gewoon een reactie op Sjoerd. En ik bedoelde dat ik niet echt een idee had op wie ik moest stemmen, dus stemde ik maar op Sjoerd .
Oh zo! Ik snap het.
Oud 08-04-2006, 14:37
Misti
Misti is offline
Oooow
Oud 08-04-2006, 17:54
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik gedraag mij helemaal niet zo tegen zo'n schattig elfje als Tink*.
Oud 08-04-2006, 18:47
Spelleider
Spelleider is offline
Het is middernacht. De straten van Breeg zijn verlaten. Welke halve zot gaat er immers midden in de nacht in de stromende regen naar buiten? Nou er is er in ieder geval één....
Een eenzame figuur sluipt door de steegjes. Het is Lilith, de inbreker. Na de dood van haar partner Misti, kan Lilith alle buit die ze jat voor zichzelf houden. Vandaar dat ze nog vaker op het dievenpad gaat. Deze keer is het huis van Tejay aan de beurt.
Maar als ze aan het slot aan het morrelen is, hoort ze ineens een geluid achter zich. Ze verwachtte De Communiceerbeer van de Breeg-wacht of hmhm de doler, dus ze trok haar zwaard en draaide zich om. Er stonden echter drie gigantische weerwolven. De beesten waren groot, harig, nat van de regen en hadden rode ogen, het teken van Sauron. Lilith liet van schrik haar zwaard vallen. Ze voelde wat nats langs haar benen lopen en ze besefte dat ze van angst in haar broek had geplast..... Ze wou wegrennen, maar ze was helemaal verstijft!
Toen vielen de wolven aan. Ze wierpen zich tegelijkertijd op de arme Lilith, die in een oogwenk verslonden werd.
Alles wat een uur later door De Communiceerbeer de Breeg-wacht gevonden werd waren enkele botjes, een grote rode bloedplas vermengt met modder en vele weerwolfsporen.......

Deelnemers:
1) Hanneke
2) Lilith (dorpeling)
3) Sjoerd
4) Saarah
5) Biertank 52 (dorpeling)
6) netram
7) Beer
8) Tink*
9) TRA
10) Tejay
11) Mr Soija (ziener)
12) hmhm
13) Misti (dorpeling)
14) duivelaartje
15) DrunkenMagician (dorpeling)

blauw=gedood
rood=opgegeten

En met de dood van de tweede inbreker hoeven jullie in ieder geval niet meer bang te zijn dat je bestolen wordt......
De dorpelingen zijn weer aan de beurt. Stemmen kan tot morgenavond 20:00 uur.
Oud 08-04-2006, 18:49
Sjoerd
Sjoerd is offline
gelukkig hebben we nog steeds een ziener, maar hints heb ik nog niet gezien?
Ik weet niet voor wie ik ga, Misschien Saarah ofzo.
Oud 08-04-2006, 18:52
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 08-04-2006 @ 19:49 :
Onze ziener is toch dood?
Een tovenaar hebben we nog...
Oud 08-04-2006, 18:53
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
De ziener is dood hoor?
Ik zit inderdaad ook aan Saarah te denken, of Tink*. Ik weet het nog niet zo goed.
Oud 08-04-2006, 18:55
Saarah
Saarah is offline
Ik weet het nog niet zo goed. Ik blijf Sjoerd verdacht vinden, en aangezien ik voor de rest niet echt iemand verdenk, ga ik denk ik maar op hem stemmen.
Oud 08-04-2006, 19:27
Verwijderd
Ik stierf iig een dood waar ik niks aan kon doen.

Beter dan te worden vermoord door mijn mededorpelingen.
Oud 08-04-2006, 20:07
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sjoerd, oogjes open he. Ziener, Mr Soija, is al dood.. We hebben nog wel een magier in ons midden, gelukkig.

Nog 10 dorpelingen:
5 'niets' (elfen, hobbits, trollen, enz)
3 wolven
1 tovenaar
1 wolfsbane

Op 8 (eigenlijk maar 3 ) mogen (moeten) we stemmen. De tovenaar en wolfsbane moeten we in ons midden laten, anders zijn we helemaal verloren ten opzichte van de weerwolven.

Mijn wolvenrijtje is: Saarah, Tink* en Beer (die laatste omdat hij zich wel erg verdacht stilhoudt..)

Ik ga nog even een nachtje slapen over wie mijn stem krijgt.
Oud 08-04-2006, 20:12
Hanneke
Hanneke is offline
Hmm, in totaal zijn er nog 10 mensen dus. Ik weet dat ik zelf geen wolf ben dus kans van 1 op 3 dat ik op een wolf stem. Dat is best veel
Maar dan moeten de anderen ook wel op dezelfde wolf stemmen, eigenlijk.
Oud 09-04-2006, 08:21
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 08-04-2006 @ 21:12 :
Hmm, in totaal zijn er nog 10 mensen dus. Ik weet dat ik zelf geen wolf ben dus kans van 1 op 3 dat ik op een wolf stem. Dat is best veel
Maar dan moeten de anderen ook wel op dezelfde wolf stemmen, eigenlijk.
met de kans van 1 op 3 zullen mensen wel snel op dezelfde stemmen denk ik.
ik wil meer theorieen want ik weet het niet!
oh en oeps, ik dacht dat de ziener nog leefde
Oud 09-04-2006, 09:04
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 09-04-2006 @ 09:21 :
met de kans van 1 op 3 zullen mensen wel snel op dezelfde stemmen denk ik.
ik wil meer theorieen want ik weet het niet!
oh en oeps, ik dacht dat de ziener nog leefde
theoretische kans dat twee mensen op de zelfde stemmen is geloof ik 1/10*1/10=1/100, 1 procent dus. Maar dat klopt niet helemaal, want sommigen gedragen zich altijd meer verdacht enzo.

Edit: maar volgens mij doe ik het niet helemaal goed, moet ik het nog met een getal vermenigvuldigen ofzo, maar ik weet het even niet meer.

Laatst gewijzigd op 09-04-2006 om 09:06.
Oud 09-04-2006, 09:07
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 09-04-2006 @ 10:04 :
theoretische kans dat twee mensen op de zelfde stemmen is geloof ik 1/10*1/10=1/100, 1 procent dus. Maar dat klopt niet helemaal, want sommigen gedragen zich altijd meer verdacht enzo.

Edit: maar volgens mij doe ik het niet helemaal goed, moet ik het nog met een getal vermenigvuldigen ofzo, maar ik weet het even niet meer.
Hahaha daar moet je mij niet voor hebben, ik snap er niks van
Oud 09-04-2006, 10:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 09-04-2006 @ 10:04 :

Laten we het op de vroege zondagochtend maar niet over kansberekening hebben.
Oud 09-04-2006, 11:15
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 08-04-2006 @ 18:54 :
Ik gedraag mij helemaal niet zo tegen zo'n schattig elfje als Tink*.
Ach, je bent nog steeds wel een lief dwergje hoor.

Okee, nu moeten we dus echt een goede theorie vormen, anders verliezen we. Deze zijn nog over:

1) Hanneke
3) Sjoerd
4) Saarah
6) netram
7) Beer
8) Tink*
9) TRA
10) Tejay
12) hmhm
14) duivelaartje

Waarvan netram, beer en hmhm nu nogal stil zijn. Ik weet niet of ze dat expres doen om te kijken hoe lang ze erin blijven. Maar ik sluit de kans niet uit dat stille mensen wolven kunnen zijn. Zo hopen ze er misschien op sneller verdacht worden gemaakt.

Ik weet van mezelf dat ik dus ook geen wolf ben en ik wil gelijkspel oid voorkomen dus ik ga voor de beer dit keer.
Oud 09-04-2006, 11:19
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ga ook voor Beer, want hij is de enige die zich echt stilhoudt. Misschien is hij wel een wolf die zich schuttig in een hoekje heeft verstopt, bang dat we nog wat wolfharen op hem vinden.
Oud 09-04-2006, 11:20
Hanneke
Hanneke is offline
Volgens mij deed vorig spel communiceerbeer ook mee en toen zei die ook niet veel. Maar ik weet het niet zeker meer eigenlijk. Maar ik denk idd sowieso dat een van de stille wel een weerwolf is. En gelijkspel is stom. Dus ik denk dat ik Tink* dan maar volg.
Oud 09-04-2006, 11:23
Tink*
Tink* is offline
Ja dat is waar. Maar ik zou het ook echt niet weten. Maar als het goed is hebben we nu iig geen gelijkspel.
Oud 09-04-2006, 11:26
Hanneke
Hanneke is offline
Dat is in ieder geval iets.
Oud 09-04-2006, 12:16
hmhm
hmhm is offline
Citaat:
Tink* schreef op 09-04-2006 @ 12:15 :

Waarvan netram, beer en hmhm nu nogal stil zijn. Ik weet niet of ze dat expres doen om te kijken hoe lang ze erin blijven. Maar ik sluit de kans niet uit dat stille mensen wolven kunnen zijn. Zo hopen ze er misschien op sneller verdacht worden gemaakt.
Sorry, ik vierde mijn verjaardag en kon dus niet veel posten.
Ik denk eigenlijk dat als Netram en Beer(of andere stille mensen van verdenkingen van vorige keren) dit gelezen zouden hebben dat ze wel opeens zouden posten, dat zou ik iig doen als ik een wolf was.
Maar dat doen ze niet, dus dan weten ze óf niet wat ze moeten zeggen om zich minder verdacht te maken, óf ze lezen dit topic niet.
Nou ja, lastig hoor, dan ga ik ook maar voor Beer.
Oud 09-04-2006, 12:19
duivelaartje
duivelaartje is offline
Happy Birthday too you! Happy Birthday too youhoou! Happy Birthday tooo you! (Alvast )
Oud 09-04-2006, 12:25
Tink*
Tink* is offline
Oh, verjaardag! Nog gefeliciteerd. Maar dat wisten wij niet he. Ik probeer ook maar theorieën te maken. Nja, de beer gaat er nu uit volgens mij. Hopelijk is ie dan ook echt een wolf.
Oud 09-04-2006, 12:57
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
hmhm schreef op 09-04-2006 @ 13:16 :
Sorry, ik vierde mijn verjaardag en kon dus niet veel posten.
Ik denk eigenlijk dat als Netram en Beer(of andere stille mensen van verdenkingen van vorige keren) dit gelezen zouden hebben dat ze wel opeens zouden posten, dat zou ik iig doen als ik een wolf was.
Maar dat doen ze niet, dus dan weten ze óf niet wat ze moeten zeggen om zich minder verdacht te maken, óf ze lezen dit topic niet.
Nou ja, lastig hoor, dan ga ik ook maar voor Beer.
Dat zou ik juist niet doen, geloof ik. Het is trouwens ook nog maar een uur geleden gepost.

"Ik denk eigenlijk dat als Netram en Beer(of andere stille mensen van verdenkingen van vorige keren) dit gelezen zouden hebben dat ze wel opeens zouden posten, dat zou ik iig doen als ik een wolf was." Is dit een bekentenis trouwens?
Oud 09-04-2006, 13:48
Tejay
Tejay is offline
Beer is meestal nogal stil toch in dit spel? Weet niet of je hem daarop kunt afrekenen. Nu ja, gelijkspel moeten we idd best vermijden.
Vind Tink* nog altijd verdacht trouwens..
Oud 09-04-2006, 13:59
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik ga voor netram denk ik, ik vind tinks theorie wel wat hebben en aangezien netram nog maar 1 keer heeft gepost en de beer iets meer, ga ik voor netram.
Oud 09-04-2006, 14:32
Saarah
Saarah is offline
Tink* kan idd wel eens gelijk hebben, dus denk ik dat ik ook maar op de Beer stem ipv op Sjoerd.
Oud 09-04-2006, 17:45
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik was het weerwolfspel even een beetje vergeten Nouja ik ga er toch uit zie ik; helaas dan
Oud 09-04-2006, 17:48
Tink*
Tink* is offline
Als ie straks geen wolf is, dan hebben we een probleem. Dan gaat wordt er hierna een dorpeling opgegeten, als de tovenaar niet goed gokt. En dan zijn we nog maar met weinig dorpelingen over.
Oud 09-04-2006, 18:19
Hanneke
Hanneke is offline
Ja, maar dat heb je met iedereen. Iedereen kan de weerwolf zijn, iedereen kan hem niet zijn. Alles is beter dan gelijkspel.
Oud 09-04-2006, 18:33
Tink*
Tink* is offline
Da's waar. Als beer geen wolf is, dan ga ik misschien nog weer voor netram als ik er nog inzit. Iedereen is verdacht eigenlijk.
Oud 09-04-2006, 19:25
Spelleider
Spelleider is offline
Gelijkspel, de weerwolven krijgen een PM.

Waren weer lekker veel stemmen vandaag
Oud 09-04-2006, 19:33
Tink*
Tink* is offline
Wàt!
Oud 09-04-2006, 19:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hoekandatnou?
Oud 09-04-2006, 19:37
Tink*
Tink* is offline
Nieuwe theorie: wolven zeiden op beer te stemmen en deden het dus niet. Vandaar gelijkspel.
Oud 09-04-2006, 19:52
de communiceerbeer
Wtf Dan sprak Sjoerd iig de waarheid dat ie op netram stemde want dat heb ik ook gedaan; gelijkspel tussen hem en mij dus
Oud 09-04-2006, 19:55
de communiceerbeer
duivelaartje, Hanneke, hmhm en Tink* zeiden allemaal op mij gestemd te hebben; als er verder niemand op netram heeft gestemd hebben 2 van hen dus gelogen

Edit: Saarah ook

Laatst gewijzigd op 09-04-2006 om 19:59.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten