Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2006, 22:32
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
DanielC schreef op 16-07-2006 @ 19:03 :
Heb je ze nu nog niet allemaal gezien?

Ik heb er nog 10 liggen en verder moet ik nog zorgen dat ik aan de rest kom. Dus nee, ik heb ze nog steeds niet allemaal gezien.
Oud 16-07-2006, 23:07
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Magican schreef op 16-07-2006 @ 22:50 :
Cannibal Holocaust

6.5/10

Hij was minder gruwelijk dan ik had verwacht, maar wel 'leuk' om een keer te kijken.

Ik vraag me trouwens af wat er wel en niet echt was in de film en hoe ze de moorden op de dieren kunnen verantwoorden tegenover dierenrechtenorganisaties.
dieren zijn echt gedood en die muskusrat meerdere keren, daarom is die ook in veel land verboden
Oud 16-07-2006, 23:39
Magican
Magican is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 17-07-2006 @ 00:07 :
dieren zijn echt gedood en die muskusrat meerdere keren, daarom is die ook in veel land verboden
Dat vond ik eerder zielig dan misselijkmakend. Die moorden op de inlanders zijn wel allemaal nep neem ik aan?
En is de film ook in Nederland verboden?

Dan: Waarom vind ik niks als ik op de term Cannibal Holocaust zoek in dit forum?

Urban Legends

Mwaoh, beetje standaard. Het enige wat ik wel grappig vond is dat
a) De moordenaar een keer niet is wie ik dacht
b) Je het einde op 2 manieren kan intepreteren.

Edit: Ik geef die film een 6/10
Oud 17-07-2006, 00:03
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Magican schreef op 17-07-2006 @ 00:39 :
Dat vond ik eerder zielig dan misselijkmakend. Die moorden op de inlanders zijn wel allemaal nep neem ik aan?
En is de film ook in Nederland verboden?

Dan: Waarom vind ik niks als ik op de term Cannibal Holocaust zoek in dit forum?

Jah de moorden op de inlanders waren nep, was wel een rechtzaak over in italie geloof ik dat de maker het moest uitleggen dat het allemaal nep was.
Nee nederland is die nooit verboden geweest alleen voor 16 jaar en ouder
In nederland is volgens mij geen een film verboden of ooi geweest.

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 00:06.
Oud 17-07-2006, 01:28
Magican
Magican is offline
Ok, bedankt
Oud 17-07-2006, 09:02
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
Pride and Prejudice (2005) die Mr Darcy <3<3
Citaat:
hasseltboy schreef op 15-07-2006 @ 10:35 :
Colin Firth?
nee matthew mcfadden ofzo... <3
Oud 17-07-2006, 12:11
Verwijderd
Life Aquatic

Geweldig
Oud 17-07-2006, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Cannibal Holocaust

6.5/10

Hij was minder gruwelijk dan ik had verwacht, maar wel 'leuk' om een keer te kijken.

Ik vraag me trouwens af wat er wel en niet echt was in de film en hoe ze de moorden op de dieren kunnen verantwoorden tegenover dierenrechtenorganisaties.
Ach, er worden toch ook duizenden/miljoenen koeien en varkens en kippen geslacht, dus waarom zou men eigenlijk vallen over één schildpad of rat?

Zelfde gezeur met de geslachte koe in Apocalypse Now.

En de mensenmoorden waren natuurlijk nep.

OT:

Match Point

Redelijk boeiend verhaal over een onmogelijke romance in het upperclass-Engeland milieu.
Scarlett Johansson vond ik tegenvallen, met name in haar eerste scène (al lag dat ook aan het cheesy script). Op het moment dat de film dreigt in te zakken, verandert het opeens in een suspense-misdaad verhaal, wat het hele verhaal opeens ongeloofwaardig maakt.
Het einde maakte wel veel goed, omdat het een redelijk onverwachte twist is.

7/10

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 13:12.
Oud 17-07-2006, 14:21
kiek
kiek is offline
gisteren dagje canal+ gedaan
Bridget Jones 2: Edge of Reason - crap
Ellis in Glamourland - wel geinig
A Love Song for Bobby Long - oké (Scarlett en Gabriel Macht, wie het ook is <333 )
Melinda & Melinda - kende ik al, leuk

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 14:24.
Oud 17-07-2006, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 17-07-2006 @ 00:39 :
Die moorden op de inlanders zijn wel allemaal nep neem ik aan?
haha

Ik heb Zombi holocaust (5/10) en Hard Boiled (8/10) gezien.
Oud 17-07-2006, 14:46
Verwijderd
Citaat:
kiek schreef op 17-07-2006 @ 15:21 :
en Gabriel Macht, wie het ook is <333 )
Ja hè, die is echt leuk!
Oud 17-07-2006, 15:04
Magican
Magican is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-07-2006 @ 15:25 :
haha
Tja, als je overal hoort dat die film zó gruwelijk is en dat het een snuff movie is...
Ik sta nergens meer van te kijken.
Oud 17-07-2006, 15:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb veel gehoord en gelezen over Cannibal Holocaust, maar nooit dat het een echte snuff zou zijn. Dat is het natuurlijk ook niet.
Oud 17-07-2006, 15:38
Verwijderd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Snuff

wikipedia over snuff
niet echt te vergelijken met cannibal holocaust denk ik
Oud 17-07-2006, 17:14
DanielC
DanielC is offline
Echte snuffs zijn er dan (naar mijn weten) ook helemaal niet.
Oud 17-07-2006, 17:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Meh, waarom niet. Er bestaan allerhande fetisjistische moordenaars en er bestaan videocamera's. Zo'n grote stap is het niet.
Oud 17-07-2006, 18:06
DanielC
DanielC is offline
In de filmwereld zijn er iniedergeval geen echte. Misschien dat er ergens wel een of andere knul is die het doet. Volgens wiki is er iig. nog nooit iets van gevonden.
Oud 17-07-2006, 18:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Oh ja, dat wist ik wel. Maar er worden wel meer dingen "niet gevonden".
Oud 17-07-2006, 21:41
Floris_22
Floris_22 is offline
Strangers On A Train

Een van de betere Hitchcock films. Vanwege het einde maar ook vanwege de plekken waar het is gefilmd.
Oud 17-07-2006, 21:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-07-2006 @ 14:07 :
Ach, er worden toch ook duizenden/miljoenen koeien en varkens en kippen geslacht, dus waarom zou men eigenlijk vallen over één schildpad of rat?
Omdat dit doden voor vermaak is. Zogenaamd in tegenstelling tot het doden van dieren voor Big Macs, want Big Macs heb je nodig om te overleven.
Oud 17-07-2006, 22:02
DanielC
DanielC is offline
Over Big Macs gesproken. Ik zou er wel eentje lusten, hoewel ik liever een whopper heb. Maarja, in heel Zeeland geen fucking burger king te bekennen.

Oh, en ik zou vanavond met mijn kameraad naar POTC deeltje 2 gaan, gaat die hufter gister met z'n vriendin! Nu moet ik nog een week wachten!

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 22:04.
Oud 17-07-2006, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 17-07-2006 @ 22:59 :
Omdat dit doden voor vermaak is. Zogenaamd in tegenstelling tot het doden van dieren voor Big Macs, want Big Macs heb je nodig om te overleven.
True. Nouja, maak daar maar Whopper van.

OT:

Judgment at Nuremberg

Wel een aardig rechtbankdrama, wat op een originele manier afrekent met het 'taalprobleem' in de rechtzaal (in het begin hoor je de vertalers nog, laters switcht iedereen "stiekem" over op Engels, maar gebruiken ze nog wel de koptelefoons. Toch vind ik dat ze het gewoon met ondertitels/vertalingen hadden moeten blijven doen.
Anyway, een aantal goede acteerprestaties, maar soms iets te gedramatiseerd.

7/10
Oud 17-07-2006, 23:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 17-07-2006 @ 23:02 :
Over Big Macs gesproken. Ik zou er wel eentje lusten, hoewel ik liever een whopper heb. Maarja, in heel Zeeland geen fucking burger king te bekennen.

Oh, en ik zou vanavond met mijn kameraad naar POTC deeltje 2 gaan, gaat die hufter gister met z'n vriendin! Nu moet ik nog een week wachten!
POTC. Dat moet je toch even toelichten ben ik bang.

En zowel Big Macs als Whoppers doen mij walgen.
Oud 17-07-2006, 23:23
Verwijderd
The Da Vinci Code

Ik vond hem eigenlijk wel erg goed. Maar ja... ik heb dan ook het boek niet gelezen...

oh, en POTC is natuurlijk Pirates Of The Carribean
Oud 17-07-2006, 23:59
Magican
Magican is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-07-2006 @ 22:59 :
Ik heb research gedaan over CH en nu blijkt dat de acteurs de dieren na hun dood wel opaten, zodat het doden van de dieren niet/minder erg was.
Oud 18-07-2006, 00:51
Verwijderd
Howl's Moving Castle

Al een keer gezien, maar hij blijft magisch mooi
Oud 18-07-2006, 01:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
hoe ze de moorden op de dieren kunnen verantwoorden tegenover dierenrechtenorganisaties.
'toen' hoefde dat ook nog niet zo denkik ;P
Oud 18-07-2006, 02:17
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 18-07-2006 @ 00:59 :
Ik heb research gedaan over CH en nu blijkt dat de acteurs de dieren na hun dood wel opaten, zodat het doden van de dieren niet/minder erg was.
Grapjassen.

Ze hadden beter de acteurs voor de echt en de beestjes voor de nep kunnen doen. Was het vast een betere film van geworden.

Wat de discussie wel/geen bestaande snuff betreft, alsof iemand die in bezit is van zo'n film overal gaat roepen dat 'ie er een heeft. Er worden jaarlijks tal mensen vermist en niet meer teruggevonden. Er worden jaarlijks tal videocamera's verkocht. Buiten dat worden er jaarlijks tal zaken in doofpotten, -kannen en -mokken gestopt. Tel uit je winst

Daarbij, als wikipedia er op zou zetten (of eigenlijk meer - er op zou laten staan) dat snuff daadwerkelijk cirkuleert, al dan niet met links erbij, dan zouden ze binnen de kortste keren de politie en wat al niet meer op hun dak krijgen, die graag zou willen weten wie en wanneer dat bericht op wikipedia had gezet. En daarna - terugschakelen naar 'is nooit gevonden' en Nederland via IP-adressen en internetproviders eventueel een arrestatie rijker.
Oud 18-07-2006, 09:12
DanielC
DanielC is offline
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen met die doofpot hoor.
Oud 18-07-2006, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 18-07-2006 @ 00:59 :
De dieren leden gewoon onnodig. Hoewel bv de schildpad die open werd gesneden, al dood was. CH valt qua dierenleed nog wel mee. De film Eaten Alive, is daarentegen veel gruwelijk qua dierenleed.
Oud 18-07-2006, 11:07
Muchacha
Muchacha is offline
United 93 : heel schokkend, grijpt je naar de keel en je zit op het puntje van je stoel. De scene waarin het 2de vliegtuig 'live' door de toren vliegt is heel aangrijpend, net zoals de laatste scene van de film. Zo erg dat ze het niet hebben gehaald...

Poseidon: Ik vond hem goed. Ook spannend, je kan je goed inleven en de hoofdrolspeler is hot Wel lastig dat je, ondanks het aantal jaren ertussen, met Titanic in je hoofd blijft zitten.
Oud 18-07-2006, 11:38
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 18-07-2006 @ 12:07 :
United 93 : heel schokkend, grijpt je naar de keel en je zit op het puntje van je stoel. De scene waarin het 2de vliegtuig 'live' door de toren vliegt is heel aangrijpend, net zoals de laatste scene van de film. Zo erg dat ze het niet hebben gehaald...

Dat lijkt me zo'n pleuris film.
Oud 18-07-2006, 11:53
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Menahem schreef op 18-07-2006 @ 12:38 :
Dat lijkt me zo'n pleuris film.
Pleuris film? Pleuris als in "om de pleuris van te krijgen", dus angstwekkend? Of pleuris als in "schijtfilm, niet goed"? Ik vind het eerste.
Oud 18-07-2006, 12:41
Flab
Flab is offline
X-man: The Last Stand

Effecten zijn awsome, verhaal minder
Oud 18-07-2006, 18:56
Ceridwen
Ceridwen is offline
Moulin Rouge

Sommige stukken waren ronduit idioot, dat had ik niet verwacht bij deze film. Kostuums en decor waren prachtig, evenals het verhaal.
Enige eeuwige minpuntje is dat ik het altijd zo stom vind als ze in een niet-engelstalig land toch allemaal Engels praten.
Oud 18-07-2006, 20:03
Verwijderd
All Stars

Maar weer eens.
Heerlijke film om te kijken.
Oud 18-07-2006, 21:50
Martiño
Martiño is offline
Nine to Five (Lichte dramakomedie, met o.a. Dolly Parton en Jane Fonda, gisteren op BBC)
Drie kantoormedewerksters, die gedomineerd worden door hun luie, arrogante en seksistische baas, fantaseren dat ze hém de baas worden. Hun dromen lijken werkelijkheid te worden als ze (hem na hem in het ziekenhuis te laten belanden) wegens bedreiging richting hun kant gevangen weten te nemen, en zijn bedrijfsfraude aan het licht proberen te brengen. Ondertussen moeten ze op kantoor niets laten merken van zijn verdwijning.
Tja, het is geen superfilm, maar er zitten vermakelijke scenes in, en een aardige plot. De karakters zijn redelijk uitgewerkt (en ze focusen niet teveel op Parton, erg verfrissend), en het verhaal neemt toch een niet voor de hand liggende weg, wat de film onderscheidt van de andere films in dit genre. Leuke film voor een rustige avond en om niet te veel bij na te denken.
Oud 19-07-2006, 01:00
Verwijderd
Everything is Illuminated (2005)

Hm, viel erg tegen. Elijah Wood op zoek naar het verleden van zijn familie in Oekraïne, daarbij vergezeld van een jonge tolk en diens opa.
Flauwe grappen van een Amerikaan-in-een-land-met-andere-gebruiken, een nietszeggend 'emotioneel' plot waarbij ik totaal niet hechtte aan de personages en hun zoektocht en tot slot een verschrikkelijke soundtrack (op enkele rustige deuntjes na).

5/10
Oud 19-07-2006, 08:12
hasseltboy
hasseltboy is offline
Nu krijg je de Foer-fanclub achter je aan
Oud 19-07-2006, 10:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 19-07-2006 @ 09:12 :
*Meldt zich*

Maar ik heb de film nog niet gezien, dus mja.
Oud 19-07-2006, 11:12
fractuur
fractuur is offline
Cars - Oehhh.. Auto's <3333 Verder was het een überAmerikaanse film. Niet alleen het script (al vond ik eind redelijk verrassend), maar ook dat er voornamelijk Amerikaanse auto's werden gebruikt. Verder: erg leuke film, vooral met Guido en Luigi. ("Better than a Ferrari?""oh.. no!" )
Oud 19-07-2006, 13:53
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 19-07-2006 @ 09:12 :
Niks tegen Foer zelf hoor. Alleen de verfilming van z'n boek was gewoon slecht.
Oud 19-07-2006, 18:49
niña
niña is offline
Lucky Number Slevin.

Kingsley! Freeman! Willis! En de rest Gave film
Oud 19-07-2006, 21:59
Verwijderd
Bad Taste

Vet leuk om te kijken, ik vond de making of eigenlijk nog veel leuker.
Oud 19-07-2006, 22:14
Verwijderd
Threesome

Tja, nergens op slaande film, maar op zich wel grappig.
Oud 19-07-2006, 22:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 19-07-2006 @ 22:59 :
Bad Taste

Vet leuk om te kijken, ik vond de making of eigenlijk nog veel leuker.
Die ouders van Jackson die maar doorgaan over die bonen. <3
Oud 19-07-2006, 22:19
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Click

met adam sandler

echt de 1e niet irritante adam sandler film

opzich best een zielig verhaal
Oud 19-07-2006, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 19-07-2006 @ 23:15 :
Die ouders van Jackson die maar doorgaan over die bonen. <3

ook tof om te zien hoe alles is gemaakt, zoals dat mes
Oud 19-07-2006, 22:54
grandmommy
grandmommy is offline
united 93: indrukwekkend, verdere belevenis is in het betreffende topic te lezen. menahem is wrong like shite.
Oud 19-07-2006, 23:58
Menahem
Menahem is offline
Hostel :
Tja, hij had een spannend half uurtje ergens in het midden, daarvoor en daarna waren niet erg boeiend.

Doom :
Leuker dan ik had verwacht!. Geen super goede film, maar wel leuk voor een avondje hersenloos vermaak.

Regels voor berichten