Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2006, 02:22
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-07-2006 @ 21:22 :
[edit: voorbeeldje:

[afbeelding] ]
jew attempt @ humour: FAIL
Advertentie
Oud 02-07-2006, 02:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
offtopic, maar gatara is cool
Oud 02-07-2006, 08:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2006 @ 03:22 :
jew attempt @ humour: FAIL
het is dan ook geen humor

Oud 02-07-2006, 10:01
Gatara
Gatara is offline
Voorstel:

zet een internationale troepenmacht in Gaza, zodat zij ervoor zorgen dat er geen qassam raketten of ander geschut op Israelische doelen vallen (of ontvoeringen plaatsvinden). Eis dat die Israelische militair vrijgelaten wordt (en vervolgens kan Israel de ministers vrij laten).
Israel trekt zich terug tot achter de grens bij Gaza.
Oud 02-07-2006, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-07-2006 @ 11:01 :
Voorstel:

zet een internationale troepenmacht in Gaza, zodat zij ervoor zorgen dat er geen qassam raketten of ander geschut op Israelische doelen vallen (of ontvoeringen plaatsvinden). Eis dat die Israelische militair vrijgelaten wordt (en vervolgens kan Israel de ministers vrij laten).
En dan? Die militair was de beste smoes die ik ooit gehoord had om Palestina binnen te vallen. De reden van de inval is niet zozeer die militair, ze hekelen gewoon de hamas regering.

Alsof een internationale troepenmacht iets kan veranderen aan de zaak. Er moeten geen internationale troepenmachten komen naar Israel en Palestina, maar internationale kernbommen.

Zolang beide partijen maar door blijven zeiken over wiens grond er is zie ik geen oplossing. Het is best wel een kansloze situatie.
Oud 02-07-2006, 14:40
Relief
Relief is offline
Citaat:
Voorstel:

hahahaha....... De palestijnen zijn natuurlijk the bad guys omg!!11!!

op palease.......
Oud 02-07-2006, 14:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Voorstel:

Goed idee . Als ze dan ook even blauwhelmen helicopters laten bewaken van de IDF.
Oud 02-07-2006, 14:54
Verwijderd
gewoon aan ome bush laten weten, die gooit t wel plat zonder moeite
Oud 02-07-2006, 16:29
Verwijderd
Israëlische premier geeft leger carte blanche
02 juli 2006, 14:45 (14 reacties)

JERUZALEM (ANP) - De Israëlische premier Ehud Olmert heeft zijn troepen in de Gazastrook een carte blanche gegeven voor hun optreden. Hij zei dat ze alles moeten doen om de ontvoerde militair Gilad Shalit terug te halen. ,,En wanneer ik zeg alles, dan bedoel ik echt alles'' beklemtoonde de premier.

De Israëlische strijdkrachten werden er zonder deze vrijbrief al door mensenrechtenorganisaties zoals Amnesty International van beschuldigd oorlogsmisdaden te begaan tijdens de woensdag begonnen aanvallen op de dichtbevolkte Gazastrook. Met name de opzettelijke vernieling van eigendommen zoals bruggen, een elektriciteitscentrale, overheidsgebouwen of een postkantoor oogsten veel kritiek. De water- en stroomvoorziening is in de Gazastrook deels uitgevallen door beschietingen.

Zondag nog schoten de Israëli's het kantoor van de democratisch gekozen Palestijnse premier Haniyah kapot. De Israëliërs houden zijn radicale Hamas-partij verantwoordelijk voor de ontvoering van Shalit.
Oud 02-07-2006, 17:28
Relief
Relief is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-07-2006 @ 17:29 :

JERUZALEM (ANP) - De Israëlische premier Ehud Olmert heeft zijn troepen in de Gazastrook een carte blanche gegeven voor hun optreden. Hij zei dat ze alles moeten doen om de ontvoerde militair Gilad Shalit terug te halen. ,,En wanneer ik zeg alles, dan bedoel ik echt alles'' beklemtoonde de premier.

De Israëlische strijdkrachten werden er zonder deze vrijbrief al door mensenrechtenorganisaties zoals Amnesty International van beschuldigd oorlogsmisdaden te begaan tijdens de woensdag begonnen aanvallen op de dichtbevolkte Gazastrook. Met name de opzettelijke vernieling van eigendommen zoals bruggen, een elektriciteitscentrale, overheidsgebouwen of een postkantoor oogsten veel kritiek. De water- en stroomvoorziening is in de Gazastrook deels uitgevallen door beschietingen.

Zondag nog schoten de Israëli's het kantoor van de democratisch gekozen Palestijnse premier Haniyah kapot. De Israëliërs houden zijn radicale Hamas-partij verantwoordelijk voor de ontvoering van Shalit.
Ik voorspel hierbij een zware, onverwachtte aanval van palestijnse kant op israelische doelen.
Oud 02-07-2006, 17:33
Relief
Relief is offline
Een aanvulling op Gauloises:

Dreigementen

De gewapende tak van de regerende Palestijnse Hamas-beweging heeft zondag op gereageerd met een dreigement om Israëlische scholen, instellingen en energiecentrales aan te vallen als de joodse staat luchtaanvallen blijft uitvoeren op de infrastructuur van de Gazastrook.

"Als ze doorgaan met deze aanvallen zullen we vergelijkbare doelen aanvallen in de Zionistische Bezetting (Israël red.) die tot nog toe geen doelwit waren", aldus een woordvoerder van de Ezzedin al-Qassam Brigades.

Maanden

Het zou maanden kunnen duren voordat de crisis in het Midden-Oosten over de ontvoerde Israëlische militair is opgelost. Dat heeft de hoogste Israëliër verantwoordelijk voor interne veiligheid zondag gezegd tijdens overleg met het kabinet.

Yuval Diskin liet volgens de Israëlische media weten dat dit een zaak van lange adem zou kunnen worden. Het hoofd van de veiligheidsdienst Shin Bet voegde eraan toe dat er geen toverformule is om het hoogopgelopen conflict op te lossen.

De nieuwste crisis tussen Palestijnen en Israël begon een week geleden toen militanten net over de grens in Israël een 19-jarige korporaal ontvoerden. De ontvoerders eisen de vrijlating van Palestijnse gevangen in ruil voor de militair.
Oud 02-07-2006, 17:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 02-07-2006 @ 11:36 :
En dan? Die militair was de beste smoes die ik ooit gehoord had om Palestina binnen te vallen. De reden van de inval is niet zozeer die militair, ze hekelen gewoon de hamas regering.
Gaza bedoel je.

Vanuit Gaza werden er iedere dag Qassam rakketten afgevuurd op Israelisch grondgebied, fyi.

En met alleen gaza aanvallen, krijg je de hamasregering niet klein.
Oud 02-07-2006, 17:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Relief schreef op 02-07-2006 @ 15:40 :

op palease.......
Want er worden natuurlijk geen Qassamrakketten afgevuurd op Israel en tunnels aangelegd en wapens gesmokkeld....En er wordt natuurlijk ook niet onderling gevochten,.. fatah vs hamas. En alles is pais en vree in de Gaza sinds de Israeliers zich hebben teruggetrokken.

Jaaaa, deze aanval vanuit Israel komt helemaal uit het niets!
Oud 02-07-2006, 17:42
Relief
Relief is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-07-2006 @ 18:40 :
Want er worden natuurlijk geen Qassamrakketten afgevuurd op Israel en tunnels aangelegd en wapens gesmokkeld....En er wordt natuurlijk ook niet onderling gevochten,.. fatah vs hamas. En alles is pais en vree in de Gaza sinds de Israeliers zich hebben teruggetrokken.

Jaaaa, deze aanval vanuit Israel komt helemaal uit het niets!
Oh ja, israel is volkomen onschuldig......... Blijf maar geloven in die fabeltjes.

Israel valt natuurlijk alleen maar aan als palestijnen aanvallen. Laten we niet die aanvallen vergeten die Israel continu uitvoert op zogenaamde gebouwen/auto's vol met terroristen.

Laatst gewijzigd op 02-07-2006 om 17:44.
Oud 02-07-2006, 17:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Relief schreef op 02-07-2006 @ 18:42 :
Oh ja, israel is volkomen onschuldig......... Blijf maar geloven in die fabeltjes.
Dat zeg ik niet. Maar je doet net alsof er niets aan de hand was in Gaza.
Oud 02-07-2006, 17:46
Relief
Relief is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-07-2006 @ 18:44 :
Dat zeg ik niet. Maar je doet net alsof er niets aan de hand was in Gaza.
Waar beweer ik dat nou? Ik reageer alleen maar op jouw bewering dat de VN Israel moet beschermen.
Oud 02-07-2006, 20:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Relief schreef op 02-07-2006 @ 18:46 :
Waar beweer ik dat nou? Ik reageer alleen maar op jouw bewering dat de VN Israel moet beschermen.
Ik heb VN niet in mijn mond genomen en jij zei, ik quote:

Citaat:

op palease.......
Juist ja.
Oud 02-07-2006, 22:34
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-07-2006 @ 16:29 :
Ik ben links en word monddoodgemaakt, kritiek op rechts mag niet meer in dit land en de feiten noemen ook niet omdat men dan bang moet zijn aangepakt te worden door de regenten klasse.

Ach man, lul niet zo stom, waar ik me mateloos aan erger bij jou is dat bij werkelijk alles je gelijk aankomt met, ze hebben wat tegen moslims.

Het probleem is dat je niet verder kijkt dan je neus lang is. Het feit dat ze moslims zijn heeft er namelijk helemaal NIETS mee te maken. De acties van die lui. Dat heeft er alles mee te maken.

Niks tegen moslims, wel wat tegen moordenaars. Niks tegen joden, wel wat tegen moordenaars. Kan je daar inkomen?

Mooi, hou verdomme dan eens op met je eeuwige; ze hebben wat tegen moslims.
Oud 02-07-2006, 22:43
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Jammer trouwens dat die palestijnen t hart van die militair nog niet uit hem hebben gesneden en opgestuurd.

Lijkt me een mooie stunt.
Oud 02-07-2006, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-07-2006 @ 17:29 :

Saving Private Jewboy
Oud 02-07-2006, 23:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
GAZA CITY, Gaza (CNN) -- Two Israeli missiles struck targets in the center of Gaza City early Monday, hours after Israel said it would step up its military operations until a young captured soldier is released.

CNN correspondent John Vause said he saw a single missile fly past where his news crew was based on the roof of a building. The missile slammed into a nearby building and caused a powerful explosion, he said.
van CNN.com ...
Oud 03-07-2006, 00:17
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Hoe zit het met de dooien en gewonden eigenlijk?
Oud 03-07-2006, 00:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik vind het geweld van Israel buiten alle proporties! Dit zaait alleen maar meer haat!
Oud 03-07-2006, 09:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Relief schreef op 02-07-2006 @ 18:42 :

Israel valt natuurlijk alleen maar aan als palestijnen aanvallen. Laten we niet die aanvallen vergeten die Israel continu uitvoert op zogenaamde gebouwen/auto's vol met terroristen.
Zullen we gewoon volhouden dat het beide een stelletje mongolen en klootzakken zijn? Mooi.
Oud 03-07-2006, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 03-07-2006 @ 10:45 :
Zullen we gewoon volhouden dat het beide een stelletje mongolen en klootzakken zijn? Mooi.
Het is een natuurlijke reactie. Wist je dat bepaalde aapsoorten ook oorlog voeren. Ze gooien dan met stenen en stokken.

Het probleem bij ons zit hem in het feit dat wij met meer kunnen gooien dan alleen maar stenen en stokken. Het komt er dus op neer dat wij mensen een uit de hand gelopen evolutie zijn van apen.

Dus kan ik concluderen dat jij en wij net zo erg zijn als de welbegeerde palestina'tjes en jodenkoeken.
Oud 03-07-2006, 10:07
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ah, 16, vandaar.
Oud 03-07-2006, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-07-2006 @ 11:07 :
Ah, 16, vandaar.
Zie je wel, als je een aap was geweest had je gegooid met een steen. Nu roep je gelijk koetjeboe.
Oud 03-07-2006, 10:57
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Weetje wat neit klopt aan je theorie? Dat je vergeet dat wij heeeel lang geleden al een aparte species zijn gaan vormen. En dat apen, zich naast ons verder geeevolueerd hebben, dus om te zeggen dat wij stenen gooien omdat apen dat ook doen klopt niet, want ik acht de kans behoorlijk klein dat apen dat vele duizenden jaren geleden ook al deden, maar tegenwoordig wel, aangezien ook zij aan evolutie onderhevig zijn.

Net als dat prostitutie ook geen kopieer gedrag van bonobo apen is.

Overigens zijn er apensoorten die een groepje mannetjes de jungel in stuurt puur en alleen maar om apen van andere clans af te maken?
Oud 03-07-2006, 12:08
Levitating Nun
Ik ga deze kleine discussie hierboven maar gewoon negeren, denk ik.
Oud 03-07-2006, 12:21
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik ga alle domme reacties negeren.
Oud 03-07-2006, 12:24
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Ultimatum ontvoerders aan Israël

De Palestijnse ontvoerders van een Israëlische militair hebben Israël een ultimatum gesteld voor de vrijlating van zo'n duizend gevangenen. Dat moet voor morgenvroeg gebeuren "anders zijn de consequenties voor Israël".

Israëlische troepen zijn met tanks en gewapende bulldozers het noorden van de Gazastrook binnengevallen. Maar volgens bronnen bij het leger is de operatie niet het begin van de grote invasie waar Israël al een week mee dreigt.

Premier Olmert gaf gisteren wel bevel om de acties in de Gazastrook uit te breiden. Kort daarna vielen Israëlische helikopters doelen aan in Gaza-stad.
Eindelijk, gewoon een kogel door zn kop. Simpel zat, zijn we van dat gezeik ook weer af.

Overigens wel weer mooi, bulldozers, wij gaan jullie huizen platwalsen
Oud 03-07-2006, 12:28
Verwijderd
Ik begin met de dag steeds meer van Israel én Israeliers te houden. Was ik maar een jood, dan kon ik er naartoe emigreren.
Oud 03-07-2006, 12:39
Levitating Nun
Laten we gewoon doen zoals de Romeinen met Carthago deden:

De fik erin (Israel en PA), 2 weken laten branden, muren neerhalen, omploegen, zand erover en bloemetjes planten
Oud 03-07-2006, 12:48
Verwijderd
Zo grappig.
Oud 03-07-2006, 12:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 03-07-2006 @ 10:58 :

Dus kan ik concluderen dat jij en wij net zo erg zijn als de welbegeerde palestina'tjes en jodenkoeken.
Je bedoelt Arabische Liga's

Ik weet geen Palestina'tjes te vinden in de schappen van de supermarkten, maar wel liga's
Oud 03-07-2006, 12:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 03-07-2006 @ 13:28 :
Ik begin met de dag steeds meer van Israel én Israeliers te houden. Was ik maar een jood, dan kon ik er naartoe emigreren.
Ik ga er natuurijk serieus op in, maar: waarom moet je jood zijn om naar Israel te emigreren?
Oud 03-07-2006, 13:02
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 03-07-2006 @ 13:59 :
Ik ga er natuurijk serieus op in, maar: waarom moet je jood zijn om naar Israel te emigreren?
Omdat niet-joden een te gevoelige neus hebben om het daar lang vol te houden.
Oud 03-07-2006, 13:05
Gatara
Gatara is offline
Egyptenaar Sam: "(We would also like to remind you that the palestinain government denies involvement in kidnapping the soldier, and has no diea where he is hidden, yet knows that he is ok and fine, and has no problems making demands on behalf of the kidnappers for his release. But they didn't kidnap him, don't know where he is and aren't responsible at all, and this is all condemnable unprovoked premeditated israeli agression against the "innocent" Hamas government. Wink wink, nudge nudge.)"

(Monty Python referentie <3 )

Oud 03-07-2006, 13:05
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 03-07-2006 @ 13:59 :
Omdat je er anders niet in komt, d'oh. Noem het Israelische arrogantie.
Oud 03-07-2006, 13:07
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 03-07-2006 @ 14:05 :
Wat een onzin. Ookal ben je geen jood, je mag er best naar toe gaan hoor. Alleen heb je als jood gewoon wat voordelen. Vergelijkbaar met enkele decennia terug in Zuid Afrika.
Oud 03-07-2006, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-07-2006 @ 14:07 :
Wat een onzin. Ookal ben je geen jood, je mag er best naar toe gaan hoor. Alleen heb je als jood gewoon wat voordelen. Vergelijkbaar met enkele decennia terug in Zuid Afrika.
Op vakantie ja. Emigreren is niet toegestaan.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 03-07-2006 @ 14:05 :
Je komt er best in als niet-jood, maar je moet aan een aantal voorwaarden voldoen.

Goh,. Het lijkt Nederland met de IND wel.
Levitating Nun
Citaat:
Firdaus schreef op 03-07-2006 @ 13:48 :
Zo grappig.
Oud 03-07-2006, 13:09
Gatara
Gatara is offline
By the way:

Interessante quote van die egyptenaar verder nog:

"(...) there are other thousnads of palestinains on the border that are here legally and are facing a unqiue crisis : they have exited or were in the process of exiting Egypt, and can't cross the border now. So they are now all over the town of Rafah and Al Arish, sleeping on pavements and on the streets, and it sucks, cause the majority of them were just going back to Ghaza on vacation and now they are stuck here sleeping on the concrete. Where is the egyptian government here? Why isn;t the army setting some sort of camp for them at least until the fighting is over?

But while the government may not be helpful at all, the egyptian people of course started rallies of support to the palestinians, which they chose to do by not donating money or nfood or medicine or anything that the palestinains need and could really use at the moment, but by asking our government to wage a Jihad on the Israelis."
Oud 03-07-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-07-2006 @ 14:08 :
Je komt er best in als niet-jood, maar je moet aan een aantal voorwaarden voldoen.

Goh,. Het lijkt Nederland met de IND wel.
Ken je toevallig die 'voorwaarden'? Zoja, kun je die met ons delen?
Oud 03-07-2006, 13:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 03-07-2006 @ 14:09 :
Ken je toevallig die 'voorwaarden'? Zoja, kun je die met ons delen?
je vindt het allemaal terug op de website van de israelische overheid.

ze zijn strenger dan de IND, ja, maar het is ook een kleiner en armer land. En de armoede groeit en de bevolking stijgt.

Itt hier in Nederland.
Oud 03-07-2006, 13:13
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 03-07-2006 @ 14:08 :
Op vakantie ja. Emigreren is niet toegestaan.
Emigreren mag wel degelijk hoor, alleen gelden er andere regels vioor niet joden. Ben je jood, dan mag t al. Ben je geen jood, dan meot je aan een reeks voorwaarden voldoen.

Stel; wij zouden christenen ontheffen van inburgerings plichten en natinaliseringseisen (or however you call the puppy) ed, en alleen moslims dat laten doen. Dan zou je een zelfde situatie hebben.
Oud 03-07-2006, 13:13
Gatara
Gatara is offline
laatste quote van Sam voor vandaag:

Citaat:
Ok, one last time people: If you are a weak country, and you have a much-stronegr neighboruing country that you have serious problems with, it's wise not to provoke it. And if you do provoke it, well, don't complain about suffering the consequences of your actions. I am sure the media will feature thosuands of pcitures of destroyed homes or children protesting with words such as "crime against humanity" and "israeli agression", but, really, would all of this have happend if they didn't kidnap that israeli and insist on not retruning him, and using him for negotiations? Hamas fucked up, made themselves look like criminals and Israel acted the way you always expect Israel to act. There are no surprises here. To sum it up, here is this cox and forkum cartoon that may explain the world's sympathy towards Israel this time:

This is how it looks.

Hamas, You fucked up. Just release the boy and end this. You will not gain anything out of capturing him. There is no winning here, only degrees of losing. Be wise, cut your losses and end this now.
Oud 03-07-2006, 13:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-07-2006 @ 14:13 :
Emigreren mag wel degelijk hoor, alleen gelden er andere regels vioor niet joden. Ben je jood, dan mag t al. Ben je geen jood, dan meot je aan een reeks voorwaarden voldoen.

Stel; wij zouden christenen ontheffen van inburgerings plichten en natinaliseringseisen (or however you call the puppy) ed, en alleen moslims dat laten doen. Dan zou je een zelfde situatie hebben.
Ja, maar jij gooit het op relgie, terwijl jood-zijn een nationaliteit is.

Net zoals wij alle Nederlanders hier in Nederland accepteren, maar een niet-Nederlander niet.
Oud 03-07-2006, 13:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Maar waarom mag iemand wiens moeder joods is, acuut naar binnen. Al is ie geboren in Alaska. En mag iemand die er al generaties woont, maar toevallig Arabier is, dat niet...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten