Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2006, 23:36
Redhair
Redhair is offline
Vreemde dag. Uitgaan was leuk vannacht. Ik besloot uiteindelijk niet te helpen met de kroeg schoonmaken, want mijn tand deed vreselijk pijn. R. en F. vonden het oke en vroegen of ik vandaag met hun en F.'s vriendin mee ging naar een zwembad in een dorp in de buurt. Ik vond het een leuk plan.
Toen ik vanmorgen wakker werd zag ik er vreselijk tegen op. R., F. en zijn vriendin roken niet eens, laat staan blowen.
Daar lagen we dan, een andere sfeer dan de kroeg, een andere omgeving, ik niet dronken, niet stoned, zoals ik altijd in de kroeg ben.
Ik verveelde me dood. Vond er niets aan. Bij het uitgaan is het altijd zo leuk met hun, maar nu wilde ik alleen maar met drank en joints aan de ijssel liggen, zoals gister.
Op weg naar huis gingen we naar de mc donalds. We stonden in de rij en ik voelde me vreselijk. Moest me beheersen om niet keihard te gaan janken. Het liefst wilde ik dood, een kogel in mijn kop. Aan eten moest ik helemaal niet denken. Zij aten alledrie lekker veel, ik vond 6 kipnuggets al eng. Was blij toen ik weer thuis was. Daar wel gewoon gegeten, wat pep genomen. Ik kwam online, J. sprak me meteen aan. Hij vroeg of ik naar zijn kamer kwam kijken, die hij sinds vrijdag in K.'s huis heeft.
Ik ging erheen, K. en A. kwamen even bij ons zitten. We namen pep, blowden, ik was weer helemaal gelukkig. Direct al toen ik daar aankwam, toen ik J. zag.
Ik lag heel relax op J.'s bed, terwijl hij in een stoel zat, bezig met muziek. Een paar keer waren er spanningen, maar we zoenden niet. Komt vast snel weer, na maanden.

Oja, mijn ouders hebben net hun zorgen geuit. "Je gaat de mist in, je zegt wel dat je niet als hun wilt worden, maar ondertussen blow je je suf en wie weet wat nog meer."
Ja, fuck op. ik wil inderdaad niet zoals hun worden, daar let ik wel op hoor. Fuck toch op, stelletje eikels. Zien jullie nu niet dat ik gelukkig ben? Dat ik na jaren weer fucking veel straal? Ik de beste tijd uit mijn leven heb? Rot alsjeblieft op, ik ging jaren geleden al de mist in, heb mezelf al zoveel schade toegedient. Maar ik leef en ben gelukkig, laat me dan gelukkig zijn.

Laatst gewijzigd op 02-07-2006 om 23:41.
Advertentie
Oud 03-07-2006, 06:18
Yana
Yana is offline
Vandaag voelt alles inderdaad anders

Nieuwe dag, nieuwe kansen.
Oud 03-07-2006, 08:37
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Mala schreef op 02-07-2006 @ 23:59 :
OOOMG wat een heerlijk weekend; zeilen, zon, vrienden.
Echt echt echt echt dit wil ik altijd!!
Idem.
Oud 03-07-2006, 09:25
Nijn*
Nijn* is offline
Voel me nu weer een stuk beter, zo maar proberen iets te eten. Daarna naar therapie heb er zo ontzettend geen zin in, ik wou dat ik me niet meer hoefde te verantwoorden, ik wil gewoon doen en laten wat ik zelf wil.. En gvd, ik heb geen enkele broek/rok/shirt/jurkje dat me normaal staat. Bah, heb nu al aan rotdag.
Oud 03-07-2006, 09:55
darkfairy
darkfairy is offline
en weer zonder adem klote hitte
Oud 03-07-2006, 10:02
Verwijderd
Ik ben net wakker en te fucking brak terwijl ik dit hele weekend geen druppel alcohol tot me heb genomen. Maaaar eigeniljk heb ik gewoon te vast geslapen en ben ik weer fit zodra ik iets ga doen. Zometeen de hele dag wiskunde maken, jaaaa.
Oud 03-07-2006, 10:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Yeah, ik heb mijn laatste tentamen gehaald

Ik heb de docent zo ver kunnen krijgen dat hij de cijferlijst naar me mailt zodat ik niet naar school hoef om alleen maar te gaan kijken of dat cijfer er al hangt, super

Ben echt blij, nu alleen nog opdrachten voor slc en dan ben ik klaaaaaaaaaaar
Oud 03-07-2006, 10:36
Gothic
Gothic is offline
stom dat ik nou al die kutcasus moet uitwerken, heb nu al geen zin meer

maar ja, buiten met dit weer is ook niet alles...
Oud 03-07-2006, 10:56
Clumsy*
Clumsy* is offline
Help, Ik heb over een uur mijn eerste rijles
Oud 03-07-2006, 10:56
Roosje
Roosje is offline
Kijk, mijn proefwerkweek is blijkbaar een stuk beter gegaan dan gedacht. Heb nu al zeven negens op mijn vierde rapport.

Mijn kleuters komen thuis. Wth?

Ik ga maar een tosti maken en buiten zitten lezen.

@ Clumsy*: Succes!
Oud 03-07-2006, 11:49
Verwijderd
woeeeehoeee! profielwerkstuk ingeleverd en nu heb ik vakantie!!!!ik weet nu al niet wat ik moet doen
Oud 03-07-2006, 12:01
fractuur
fractuur is offline
Bluh.. ik ben brak. Maar ik heb echt een gezellig weekend gehad.

Nu nog op kamers en ik ben helemaal gelukkig.
Oud 03-07-2006, 14:18
Nijn*
Nijn* is offline
Bah, voel me nog steeds beroerd. Therapie ging kut, aarhg ik krijg weer zo'n twijfelperiode over of ik nog wel door wil gaan of niet.. Hoef gelukkig vanavond niet meer te werken, voel me echt niet top.. Heb wel zin om vandaag weer iets te doen, misschien als ik me wat beter voel straks nog naar Utrecht?.. We zien wel
Oud 03-07-2006, 14:26
Miracle
Miracle is offline
Pff, ik krijg koppijn van dit weer. Niet echt leuk. Gelukkig ben ik wel klaar met school voor vandaag.

Morgen presentatie en ik zie er best wel tegenop. Ik heb net wel geoefend en het ging wel redelijk... maar toch. Presenteren gaat nooit iets worden wat ik leuk vind.

Echt fijn dat ik bijna klaar ben met school, maar tegelijkertijd zie ik er enorm tegen op dat ik straks nog zoveel moet regelen voor volgend jaar. Ik hoop zo dat het allemaal lukt.
Oud 03-07-2006, 14:26
rare kwast
rare kwast is offline
de fysio heeft me opgegeven.. ze kan niets beginnen met mn rug dus ik mag naar manuele therapie.. als die niets kan vinden kan ik weer terug naar de huisarts

mn medicijnen gaan weer omhoog.. en morgen moet ik naar dag behandeling..

aaah
Oud 03-07-2006, 14:55
Verwijderd
moet ík nou? nééé toch.
toch?
Oud 03-07-2006, 15:03
ilse
ilse is offline
ik moest zo huilen met die stomme eendenbek. ik wilde helemaal neit meer aan die dingen denken, maar ik voelde me zo klein en machteloos. voel me echt zwaar kut. en de uistalg van die andere test hadden ze nog niet eens want 'er was wat fout gegaan in het lab'
Oud 03-07-2006, 15:03
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb een leuk weekend gehad. Ik ben bruin en niet verbrand. En ik heb zo'n lol gehad. Alleen 's avonds voelde ik me even maar de rest van het weekend was het heerlijk. Zwemmen zonnen zonnebrandcreme muziek waterballonnen grote bomen en parken en strandjes en schommels en vooral, die hangmat was geweldig.

En vandaag geweldige cijfers teruggehad. Echt super.

Ik mis hem een beetje, maar verder voel ik me echt goed. Vakantie! .
Oud 03-07-2006, 15:19
Verwijderd
Nou, ik ben dus weer thuis, haha! Niet dat ik nu al wegmocht, maar ik moet morgen pas onder het mes en ze vroegen zich al een beetje af,waarom ik er nu al moest zijn. Ik moet er morgen weer zijn om 8 uur en dan wordt ik rond het middaguur geopereerd. Ik zie er nog wel tegenop, maar wel een stuk minder. Ik ga gewoon goed alles doen wat moet daarna (drinken, veel drinken en natuurlijk ijsjes eten ). En iedereen daar is heel lief. Ik lig met een meisje van 16 op de kamer, dus dat is heel gezellig. Ben wel een beetje bang voor de pijn, maar het moet... Ik ben een harde... dat heb ik maar even besloten en het is eigenlijk ook wel zo, anders was ik allang niet meer geweest hoe ik ben
Oud 03-07-2006, 15:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vanmiddag weer longfunctie geblazen en het was eigenlijk niet verbeterd ten opzichte van de vorige keer terwijl het toen echt snel beter moest worden van de huisarts Ben wel benieuwd wat het nu wordt dan hoor, hopelijk niet nog meer medicijnen. Ik ben het zat en hoop nog steeds dat ze een keer tegen me zeggen 'sorry we hebben een fout gemaakt, je hebt geen astma' Het ideale lijntje blijft zo angstvallig ver weg liggen Vrijdag naar de huisarts om de uitslagen te bespreken. Ben echt heel benieuwd wat het gaat worden. En ik moet kamillethee gaan drinken tegen de schimmel en ze vond me nog zo vol klinken, damn
Oud 03-07-2006, 15:57
Redhair
Redhair is offline
Mmm, relax dagje. Stond al om 10 uur op, had nauwelijks geslapen. Besloot geen pep te nemen, mijn neus is flink kapot aan de binnenkant. Bracht D.'s fiets terug, die ik dit weekend had geleend. Ging daarna naar een ANWB winkel, om wat informatie te zoeken voor het backpacken in Noorwegen. Heb er echt zin in. Nu nog kijken wanneer ik ga. Moet nog een vliegticket boeken, de herbergen reserveren en een scanrail-kaart kopen.

Ik smste N., die zaterdag een date had, hoe het was gegaan, of hij al seks had gehad, wat een grapje tussen ons is. Hij smste terug dat de date niet door was gegaan, of ik nog seks had gehad. Ik vroeg waarom niet en zei dat het te heet voor seks was.
Hij belde me. We hadden het over zijn date. Daarna zei hij dat hij nu weer even thuis is in soest was, maar vanavond weer naar deventer kwam, of hij mij dan zou bellen. Ik zei dat het goed was.

Zat net lekker met D. aan de ijssel en kreeg al een sms van N.
Vanavond gaan we zwemmen in de ijssel. Jeetje, eerst vertoonde ik me nooit in bikini, had altijd een lange broek aan, mijn lichaam kreeg je niet te zien. Ik ben zo veranderd. Zaterdag zwom ik met D. en twee vrienden, zondag met R., F. en zijn vriendin, straks dus met N.

Vind het wel een beetje eng, ofzo. Niet echt eng, maar het is raar. In bikini bij N. Opzich maakt het geen flikker uit, toen we kinderen waren zaten we nota bene bij elkaar in bad, maar toch. Ik hoop ook dat N. geen andere verwachtingen heeft, dat gevoel krijg ik namelijk. Eerst zaten we altijd in zijn kraakpand, dan zie ik hem vijf maanden niet, nu opeens zien we elkaar weer, doen we dingen, smsen we veel. Ach, ik heb er zin in

Wow, lang bericht eigenlijk, met niets zinnigs, en dat terwijl ik nuchter ben!
Oud 03-07-2006, 16:39
Hawahaai
Hawahaai is offline
Veel te weinig gedaan, maar wel een keer goed met mijn mama gepraat. Zelfs geen ruzie gemaakt, terwijl er 4x wel een aanleiding toe had kunnen zijn.

Verder heb ik een beetje aan mijn scriptie gewerkt en vooral met de digitale camera zitten klooien... Filmpjes gemaakt, voor het eerst. Van onze konijnen. Grappig
Oud 03-07-2006, 16:41
Roosje
Roosje is offline
Ik ga weer schrijven. Je bent gewaarschuwd, want achter Woede komen Mijmeringen.

Ik ga weer schrijven en dromen.
Oud 03-07-2006, 16:53
Meissiej
Meissiej is offline
Was vandaag bij de psych (eindelijk ) en ga afbouwen.
Oud 03-07-2006, 17:00
coopergirl
coopergirl is offline
ik kan mn parkeerabonnement ophalen *brief vindt* en me op de wachtlijst laten zetten voor een parkeervergunning

mja nu heb ik geen geld en zo'n abonnement is vet duur
Oud 03-07-2006, 17:50
Jolene
Jolene is offline
Ik zit op het moment heel erg dichtbij een woedeaanval of wat het ook is
Oud 03-07-2006, 18:08
ecrivaine
ecrivaine is offline
Heb heel erg zin om ruzie te maken en te weten dat ik gelijk heb en dat mensen gewoon de pik op mij hebben en en... ruzie maken
Oud 03-07-2006, 18:10
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Gewoon 9 uur getypt al vandaag...al, want ik ga het straks nog ff proberen. Zit nu thuis, ff snel eten en ja, natuurlijk weer de computer aan, alsof ik nog niet genoeg last van m'n ogen heb en trillende handjes...maarja, dit is wel ontspannend.

En ik baal, want m'n printer doet het weer eens niet en het moet...nouja, het kan morgen ook wel op de uni, maar ik wilde het nu al printen.

Nog 1 dag...
Oud 03-07-2006, 18:36
Nijn*
Nijn* is offline
Hmm. Heerlijke dag <3.. Voel me nu uiteindelijk wat beter, sinds een uurtje of twee, drie. Werd rond 5en gebelt door K. of ik nog zin had om een biertje te pakken. Dus ik samen met hem naar zijn huis gefietst, heerlijk zitten kletsen, biertje drinken, sigaretjes roken. Hmm, net pas thuis, ik vind het zo fijn, hij wordt echt steeds een betere vriend van me! Nu eten, vanavond lekker een avondje rustig voor de tv.. Hmmmmmmmm VAKANTIE!<3
Oud 03-07-2006, 19:11
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Oja, @Lise-Smiles: veel sterkte morgen!

OT: Zooo moe, maar ik ga nog wel even proberen een hoofdstuk te typen. Alles wat ik nu doe, hoef ik morgen niet meer te doen.
Oud 03-07-2006, 19:13
Xonzo
Xonzo is offline
Elke avond lig in bed te piekeren over vanalles en nog wat. Ik heb gesprekken (meestal met dezelfde bestaande goede vriend) in mijn hoofd. Ze zijn zo levensecht.
Dan besluit ik echt wel eens zo een gesprek zou willen.
Dus ik neem me voor om iets te zeggen, iets te doen... de dag erna.

Probleem: de dag erna durf ik het niet meer of vind ik het bullshit.
En zo weer opnieuw...

Wat moet ik hier mee?
Oud 03-07-2006, 19:22
ecrivaine
ecrivaine is offline
jeuj, nog ruzie gemaakt ook
en ik had nog gelijk ook; en hij deed onterecht zo verongelijkt

Oud 03-07-2006, 19:28
Verwijderd
En opeens voel ik me weer zo gelukkig. Ik snap mezelf echt helemaal niet.
Oud 03-07-2006, 19:32
Jolene
Jolene is offline
Gelukkig ga ik zo lekker naar het strand met vrienden.Lekker zwemmen en lol hebben .Mn moeder had vanochtend zoals heel vaak een briefje neergelegd of ik wou stofzuigen,dweilen,boodschappen,strijken en een wasje draaien.Allemaal braaf gedaan,komt ze thuis helemaal boos omdat ik niet gekookt heb en weetikveelwatnogmeer.Daar kan ik echt zo verdrietig om worden,ze is gvd al zo weinig thuis waardoor ik alles in huis moet doen en dan waagt ze het nog om te zeiken ook .
Oud 03-07-2006, 20:11
rare kwast
rare kwast is offline
ik word gek van de jeuk en uitslag en mijn rugpijn is soms echt niet te dragen..

en dan morgen naar groep.. ze heeft laten zien waar ik moet zijn maar dat weet ik niet meer hoor..
*bibber*
Oud 03-07-2006, 20:20
Suey
Suey is offline
Citaat:
Jolene schreef op 03-07-2006 @ 20:32 :
Gelukkig ga ik zo lekker naar het strand met vrienden.Lekker zwemmen en lol hebben .Mn moeder had vanochtend zoals heel vaak een briefje neergelegd of ik wou stofzuigen,dweilen,boodschappen,strijken en een wasje draaien.Allemaal braaf gedaan,komt ze thuis helemaal boos omdat ik niet gekookt heb en weetikveelwatnogmeer.Daar kan ik echt zo verdrietig om worden,ze is gvd al zo weinig thuis waardoor ik alles in huis moet doen en dan waagt ze het nog om te zeiken ook .
Oh zo'n moeder heb ik nou ook.

Pff school is niet meer leuk zeg.
Oud 03-07-2006, 20:26
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Verdomme, ik mis hem zo. En ik moet nog 3 dagen.
Oud 03-07-2006, 20:40
Yana
Yana is offline
Ik heb hem teleurgesteld. Ik weet dat ik hem teleurgesteld heb. Vandaag deed hij weer zo normaal en zo lief. Met veel moeite hem verteld dat het helemaal niet zo goed ging met eten, dat het me weer ontzettend veel moeite kostte. Hij reageerde een beetje verbitterd. Teleurgesteld, ik weet het zeker. Wat had ik dan verwacht, dat hij blij zou zijn?

Ik heb een beetje proberen uit te leggen hoe het werkt, van binnen. Dat ik vol goede moed begin met eten, om me daarna steeds voller te voelen, en steeds weer wat meer te moeten compenseren... wegen, tellen, alle calorieën bijhouden, nog meer wegen, proberen over te geven... En dat het dan zoveel moeite kost om mezelf daar weer uit te krijgen. Eigenlijk weet ik dat ik dat niet alleen kan, maar op het moment dat ik mezelf weer terug voel zakken, durf ik ook niet om hulp te vragen. Ik heb al zo het gevoel dat ik hem lastig val met alles. Misschien heb ik professionele hulp nodig, maar ik wil niet dat er ook maar iemand in mijn omgeving verder achter komt. Straks, vanaf deze zomer, woon ik op mezelf. Nog verder weg van hem. Nog minder controle. Hulp zoeken? Langzaam verder afzakken? Misschien ben ik gewoon niet sterk genoeg om deze strijd alleen te strijden. Misschien is het meer een strijd dan ik dacht. Nee.. niet misschien. Het is zo. En ik weet echt niet hoe ik er uit moet komen. Zelfs hij lijkt het vertrouwen in mij op te hebben gezegd. En als hij al niet meer in me gelooft... Misschien kan ik het gewoon dan ook echt niet.

Zucht. Ik mag de hoop niet opgeven. Ik wíl de hoop niet opgeven. Maar alleen de gevolgen aanpakken werkt niet zolang ik de oorzaken niet weet, of niet genoeg aanpak.

Iemand tips?
Oud 03-07-2006, 21:07
Ruudje
Ruudje is offline
woensdag is de uitvaart
zie ik mijn familie ook weer eens
Oud 03-07-2006, 21:08
Verwijderd
Mijn lieve oppaskindjes zijn weer terug! En ik had gewoon een rokje aan en niemand keek raar of zei iets! Woehoe! Misschien morgen naar werk ook maar doen, want pfft het was wel warm vandaag. Morgen is het officieel een hittegolf. Haha, noemen ze dit hitte. Oke voor Nederland wel, ik ben wel wat warmers gewend. Ik merk dat het werk fysiek toch best zwaar is. En dan met mijn rug. Oke was te verwachten... Maar goed...
Oud 03-07-2006, 21:18
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 03-07-2006 @ 12:49 :
woeeeehoeee! profielwerkstuk ingeleverd en nu heb ik vakantie!!!!ik weet nu al niet wat ik moet doen
Afspreken?

-

Ik haat deze hitte. BAH.
Oud 03-07-2006, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 03-07-2006 @ 22:18 :

Ik haat deze hitte. BAH.
dat
en vanmiddag maar aangifte van mijn gestolen fiets gedaan ook al zal die wel ergens in een corrupt landje staan te roesten terwijl er plathoofdige lelijke kut-oostblokker kinderen tegenaan staan te voetballen
o en mijn ov kaart duurt 10 dagen

en verven met deze hitte is ondraaglijk
zaterdag verhuizen. YESS...
Oud 03-07-2006, 21:47
Nijn*
Nijn* is offline
Net nog even K. op msn gesproken, schrok er toch wel van. Hij laat zichzelf echt van zijn zwakste kant zien aan mij, zo lief vind ik dat! Maar ook best wel zorgwekkend, omdat er nog steeds zoveel aan de hand is. Hij maakt zich zorgen om mijn eetgedrag, maar ik wil het het liefste zo houden. Al weet ik dat ik weer de verkeerde kant op ga, ik moet het bij therapie bespreken. Ik wil het niet bespreken, zo ernstig is het helemaal niet!! Ik wil helemaal niet meer naar die stomme kuttherapie, ik durf daar toch niets te bespreken, omdat ik weer langzaam het gevoel begin te krijgen dat het haar niets kan schelen.

Ik ga ermee stoppen, ik wil het niet meer. Ik weet dat ik het een kans moet geven, ben tenslotte pas weer drie weken begonnen, maar voel nu al dat ik wil stoppen. Ik wil het niet meer, ik kan het niet meer. Ik wil alles gewoon alleen oplossen, elke afspraak vraag ik me opnieuw af hoe ik die tijd door ga komen. Ik kan toch niets vertellen. En van vroeger ga ik al helemaal niets vertellen, dat weet ik nu al. Dat zal ik nooit vertellen. En dus ga ik ook niets van m'n eten vertellen, en niets van hoe ik me écht voel. Ik ga niets meer vertellen, omdat het niets meer uitmaakt. Ik ben niet te redden.
Oud 03-07-2006, 21:58
darkfairy
darkfairy is offline
een rustig dagjje gehouden hele dag zowat zonder adem
voel me rot stemmingswisselingen om de zoveel minuten
Oud 03-07-2006, 22:00
fractuur
fractuur is offline
AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRGGGGHH!!!!!!!

Zo, dit vond ik wel LJH.
Oud 03-07-2006, 22:16
Verwijderd
Ik heb nog 8,- en ik moet nog ongeveer 70 e uitgeven tot vrijdag. En ik krijg zaterdag pas nieuw geld. Kutje.
Oud 03-07-2006, 22:19
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mala schreef op 03-07-2006 @ 23:16 :
Ik heb nog 8,- en ik moet nog ongeveer 70 e uitgeven tot vrijdag. En ik krijg zaterdag pas nieuw geld. Kutje.
Offtopic: sterkte, ik herken wat je bedoelt... ik sta 550 euro in het rood en er gaat 500 af aan rekeningen en heb dan nog min 50 euro om 2 keer te tanken en eten te kopen t/m24 juli

Iets te veel extra kosten deze maand Nieuwe voorruit voor je auto is niet goedkoop
Oud 03-07-2006, 22:29
moon
moon is offline
Voor het eerst sinds een aantal jaren weer gezwommen. Doodeng, ik moest over een enorme drempel heen stappen. Maar ik had geen keus, mijn moeder sleepte me zowat aan mijn haren mee
En ik maar steeds roepen dat ik niet wilde, depri en al toch mee gegaan. Met een zwaar minderwaardigheidcomplex en nog steeds depri. op het strand gezeten. Maar uiteindelijk deed ik of ik niemand zag en ben zo het water in gelopen. Geweldig om na al die tijd eindelijk weer eens te kunnen zwemmen, wat had ik het eigenlijk toch ontzettend gemist.
Het was een drempel die niet te overkomen leek, maar ik ben er toch maar mooi overheen gesprongen!
Oud 03-07-2006, 23:38
Balance
Balance is offline
Pff, d'r kwam toch even behoorlijk wat naar boven door m'n studiestof waarvan ik eigenlijk niet wist dat ik het zo weggestopt had Maar wel goed volgens mij.

En vanavond was
Oud 04-07-2006, 01:32
Verwijderd
Het is half 3 en ik wil slapen maar het lukt niet
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten