Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2006, 20:17
ook hallo
ook hallo is offline
Oke, of het is Cytherea omdat ik denk dat zij wolf is... of de wolven willen haar nu wolf laten lijken
Advertentie
Oud 13-07-2006, 20:21
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Tink* schreef op 13-07-2006 @ 21:13 :
Ik wist het, echt voorspelbaar om mij tweeling te laten zijn.
Oh en ik ben gemeen! En dik ook nog.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dat van die tweelingen Maxwell's idee was. Ik krijg zo af en toe input van mensen die ik gebruik als het van pas komt in het verhaal.

En als je een Zelda-kenner bent dat weet je dat er in Hyrule town ook een tweeling rondloopt waar de ene datzelfde verhaal aan de ander verteld (hoe je het kasteel in komt dus). Het kwam dus heel goed uit...
Oud 13-07-2006, 20:31
Flowtje
Flowtje is offline
Ik heb de neiging om op Cytherea te stemmen, niet omdat ik haar verdacht vind, maar om te kijken wat er aan het verhaal van Soija waar zou kunnen zijn.
Oud 13-07-2006, 20:45
Verwijderd
Oh yeah, ik heb een wapenwinkel
Oud 13-07-2006, 20:46
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 13-07-2006 @ 21:21 :
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dat van die tweelingen Maxwell's idee was. Ik krijg zo af en toe input van mensen die ik gebruik als het van pas komt in het verhaal.

En als je een Zelda-kenner bent dat weet je dat er in Hyrule town ook een tweeling rondloopt waar de ene datzelfde verhaal aan de ander verteld (hoe je het kasteel in komt dus). Het kwam dus heel goed uit...
Omg wat gemeen. Hij zei het nog tegen mij en daarom vond ik dit al zo grappig. Maar hij is gewoon een stiekeme pm-er.

Maar ik ben geen zelda kenner. Maar iig wel grappig hoor.
Oud 13-07-2006, 20:46
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 13-07-2006 @ 21:21 :

Het verhaal is erg leuk om te lezen en het is ook grappig omdat sommige dingen erg herkenbaar zijn.
Oud 13-07-2006, 20:59
Verwijderd
Oh oh, wat heb ik nu weer gedaan! TRA dronken gevoerd.

Citaat:
Lisaaah schreef op 13-07-2006 @ 12:19 :
De verrader weet wie de weerwolven zijn, dus als Soija Cytherea verdacht maakt, doet ie dat omdat ie een dorpeling ( of ander personage van de 'goeie' kant) wil uitschakelen. Stem dus gewoon niet op Cytherea!!!
Jij hebt het door

Citaat:
Saarah schreef op 13-07-2006 @ 13:06 :
Maar hij maakte haar juist NIET verdacht toen hij nog niet gedood was.
Maar waarom zou hij zo duidelijk mij verdedigen? Dan zou het toch juist duidelijk zijn dat ik een weerwolf ben? Het is logischer dat hij mij zo duidelijk verdedigd zodat jullie niet verder kijken en meteen mij aanwijzen. Misschien zei hij dat juist omdat ik zo tegen duivelaartje ben (wat ook alleen maar een gevoelskwestie was aangezien het de eerste ronde was.. jullie liepen alleen maar achter de horde aan).

Citaat:
Saarah schreef op 13-07-2006 @ 13:07 :
Hij zei ook dat niemand ook hallo moet eten. Is ook hallo ook weerwolf?
Ook hallo is dorpeling. Dus: wat hij over ook hallo, kan net zo goed voor mij gelden. De aandacht ligt alleen op mij omdat ik in het begin zei dat ik niet met de groep mee ga. Op meer is het niet gebaseerd.

Citaat:
Saarah schreef op 13-07-2006 @ 13:20 :
Omdat er voor de rest nog niemand écht verdacht is, ga ik denk ik toch op cytherea stemmen. Ze zegt trouwens zelf: (quote)
En als ze geen weerwolf zou zijn, zou ze zichzelf toch niet verdacht willen maken?!
*zucht* paranoia? Ik zei dat juist omdat jullie het toch wel denken. Ik kan echt niets zeggen om jullie van gedachten te laten veranderen volgens mij.

Citaat:
Tink* schreef op 13-07-2006 @ 21:13 :
Ik wist het, echt voorspelbaar om mij tweeling te laten zijn.
Oh en ik ben gemeen! En dik ook nog.

Ik neig ook naar Cytherea, duivelaartje zo verdacht maken en raar doen op dat van Soija.
Zoals ik al zei: De aandacht ligt alleen op mij omdat ik in het begin zei dat ik niet met de groep mee ga. Op meer is het niet gebaseerd. Wie zegt dat mijn verdenkingen richting duivelaartje niet terecht zijn? Die zijn op zijn minst net zo waar als die van jullie richting mij.

Citaat:
ook hallo schreef op 13-07-2006 @ 21:17 :
Oke, of het is Cytherea omdat ik denk dat zij wolf is... of de wolven willen haar nu wolf laten lijken
Bingo. Serieus, dat is toch het meest logische. Zou ik mezelf zo verdacht maken als weerwolf? Denk nou eens na mensen!!!!

Wanneer gaan jullie eens LOGISCH nadenken ipv ongebaseerde beschuldigingen als ‘bewijs’ gebruiken?

reactie van een A4tje

Laatst gewijzigd op 13-07-2006 om 21:36.
Oud 13-07-2006, 21:26
twinkebel
twinkebel is offline
oeh ik een tweeling, haha dat verhaal petje af spelleider , volgende keer moeten ze dat gad maar wat groter maken

ik ga nog even nadenken op wie ik ga stemmen ik twijfel weereens
Oud 13-07-2006, 21:56
Verwijderd
Ook hallo, rust in vrede.
Oud 14-07-2006, 09:35
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-07-2006 @ 22:56 :
Ook hallo, rust in vrede.
Ga nu maar lekker schijnheilig lopen doen
Oud 14-07-2006, 10:03
Verwijderd
Citaat:
ook hallo schreef op 14-07-2006 @ 10:35 :
Ga nu maar lekker schijnheilig lopen doen
Citaat:
Mr Soija schreef op 11-07-2006 @ 23:10 :
en ik zeg, NIEMAND moet ook hallo eten
Oud 14-07-2006, 10:04
ook hallo
ook hallo is offline
Daarom hebben ze me juist gegeten
Oud 14-07-2006, 10:04
Verwijderd
Oud 14-07-2006, 11:26
Neiu
Neiu is offline
Hm, ik stem denk ik Hanneke of duivelaartje. Nog even denken...
Oud 14-07-2006, 12:03
Verwijderd
mss moeten we vragen of het spel nu drie topics lang mag door gaan.
1) meer spelers, dus minder spellen
2) zeer populair
3) alsjeblieft

Oud 14-07-2006, 12:15
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 14-07-2006 @ 13:03 :
2) zeer populair
3) alsjeblieft

Heel erg mee eens

En het wordt Hanneke. Denk ik.
Oud 14-07-2006, 12:43
twinkebel
twinkebel is offline
Citaat:
2) zeer populair
3) alsjeblieft

ik ben helemaal voor

ik zit nog steeds te twijfelen, ik wacht even af wat de rest stemt.
Oud 14-07-2006, 13:18
Tink*
Tink* is offline
Ik ga nu stemmen want ik moet zo weg. Ik denk dat duivelaartje onschuldig is en Cytherea weet ik niet zo en Hanneke ook niet echt. Het is wel toevallig dat bepaalde leden er achter elkaar aan gaan dus daarom verdenk ik Zoef, Yerli of Misti. Ik stem maar op Yerli dit keer.
Oud 14-07-2006, 13:50
Yerli
Yerli is offline
Ik ga deze keer denk ik voor Duivelaartje.

Ik heb mijn mening over Cytherea gewijzigd omdat Soija haar juist in een kwaad daglicht wilde stellen en omdat hij verrader is lijkt het me dus dat zij juist onschuldig is.

@ Cytherea: Waarom ben je eigenlijk zo voor Duivelaartje?
@ Tink: Het heeft niet veel zin om mij eruit te stemmen.
Oud 14-07-2006, 15:38
Saarah
Saarah is offline
Ik weet het niet meer.
Ik was overtuigd van Cytherea, maar nu niet ZO erg meer.
Oud 14-07-2006, 15:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik stem op Neiu. Waarom? Ik weet het gewoon niet. Cytherea is het denk ik niet, ligt er iets té bovenop.
Oud 14-07-2006, 16:55
Misti
Misti is offline
Ik heb echt geen idee, maar ik ga denk ik voor duivelaartje stemmen... Maar toch nog even wachten
Oud 14-07-2006, 18:11
twinkebel
twinkebel is offline
ik ben echt vet verward door al dat gekonkel van soija, wat kun je nou wel en wat niet van hem vertrouwen... anyway ik zit te twijfelen tussen cetherea en duivelaartjuh alhoewel m'n gevoel cytherea zegt...
Oud 14-07-2006, 18:44
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
2) zeer populair
3) alsjeblieft

I agree!

En aangezien ik twijfel tussen duivelaartje en cytherea, ga ik ook maar voor duivelaartje. Alles beter dan gelijkspel.
Oud 14-07-2006, 18:47
twinkebel
twinkebel is offline
mijn stem zal ook naar duivelaartje gaan.

edit: zolang het maar geen gelijkspel wordt.
Oud 14-07-2006, 18:51
Saarah
Saarah is offline
Dan ga ook ik op duivelaartje stemmen.
Oud 14-07-2006, 19:11
Tink*
Tink* is offline
Ik vind Duivelaartje niet verdacht, maar goed ik maak het iig niet gelijkspel door op Yerli te stemmen.
Oud 14-07-2006, 19:23
Hanneke
Hanneke is offline
Mja, misschien is het idd wel slim Cyth te stemmen, dan weet je iig een beetje in hoeverre je Soija's posts serieus moet nemen...

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 19:26.
Oud 14-07-2006, 19:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Doe nou niet zo stom.
Oud 14-07-2006, 19:57
Spelleider
Spelleider is offline
Het paleis was groot en wit. In ieder torentje hing een vlag en de paleistuin stond vol met allerlei prachtige bloemen. Dit was zonder twijfel het mooiste gebouw dat TRA in zijn hele leven had gezien. ‘Indrukwekkend hé?’ zei een stem achter hem. TRA draaide zich om. Het was Misti. ‘Ga je ook proberen om er binnen te dringen?’ zei ze. TRA knikte. Misti liep naar hem toe. ‘Zou je dan iets voor me willen doen? Ik weet vrij zeker dat mijn vader, Yerli, ergens in de paleistuin ligt te slapen. Sinds hij van de boerderij geschopt is doet hij niets anders meer dan slapen… Zou jij hem willen gaan zoeken en hem wakker willen maken? Hij is al een keer eerder betrapt door de paleiswacht en kapitein Zoef de Haas heeft gezegd dat ie drie dagen cachot krijgt als ie weer betrapt wordt.’ ‘Waarom blijft ie dat dan doen?’ vroeg TRA. Misti rolde met haar ogen. ‘Hij kijkt graag naar de bloemen.’ TRA schoot in de lach. ‘OK, ik zal wel kijken of ik hem zie liggen.’ Misti’s gezicht klaarde op. ‘Dank je, je bent mijn held! Hier neem dit.’ Ze gaf TRA een kip. ‘Hiermee kun je hem wakker maken.’ TRA keek vol ongeloof naar het beest. ‘Hij wordt alleen maar wakker als die kip kraait?’ ‘Volgens mij wel’ zei Misti. ‘Ik heb het nog nooit anders geprobeerd’ Misti liep vlug naar TRA toe en gaf hem een zoen op zijn wang. Toen liep ze terug naar de stad. Faerie was net te laat: ze kon de zoen nét niet verpesten door er tussen te vliegen. In plaats daarvan stak ze haar tong uit naar Misti en zei ze iets lelijks tegen haar…
TRA keek naar het kooitje met de kip erin. Wel, ik kan me wel betere manieren bedenken om iemand wakker te maken. Hij zette het kooitje neer en liep naar het hek toe. Er stond één schildwacht voor. ‘Goeiedag’ zij TRA vriendelijk. ‘Mag ik erdoor?’ De schildwacht bekeek hem geringschattend en begon toen te lachen. ‘Laat me raden. Jij komt de Prinses bezoeken. Je hebt vast gehoord van haar in de stad en besloot toen dat je haar móest ontmoeten… Wel, Ga naar huis!!! De Prinses zal nooit een audiëntie toestaan aan zwervers zoals jij!!’ TRA had een dergelijke reactie verwacht maar liet zich niet uit het veld slaan. Faerie leidde de wachter af en toen klom TRA snel over het hek heen. In de paleistuin stonden nog meer wachters. TRA sloop langs ze terwijl hij zorgde dat hij goed laag bleef en geen geluid maakte. Uiteindelijk kwam hij bij het kasteel. De ophaalbrug was omhoog, maar TRA was toch niet van plan om via de hoofdingang te gaan. Hij sprong in de slotgracht en zwom langs de wachters die de toegangsweg bewaakten. Via de gracht kwam hij uiteindelijk bij het afvoergat waar Twinkebel hem over verteld had. En wie lag er recht voor het gat te slapen? Inderdaad, Yerli, de vader van Misti. Hij leek wel een beetje op Misti, alleen zag hij eruit als een zwerver en had hij een grote Mario-snor. TRA porde een beetje in zijn zij, maar Yerli sliep gewoon door. ‘Misschien had je die kip toch mee moeten nemen?’ opperde Faerie. Maar TRA zei: ‘Wacht maar, ik krijg die kerel wel wakker.’ Hij pakte een emmer die naast het afvoergat stond en vulde deze met water uit de slotgracht. Na flinke plens water over hem heen was Yerli meteen klaarwakker!! ‘Blurrg!!’ zei hij geschrokken. ‘Waar ben ik??’. ‘Je dochter zoekt je, luilak!’ zei TRA. Yerli zette grote ogen op. ‘Oh nee, ik ben haar weer vergeten!! Wat zal ze ongerust zijn!’ Yerli draaide zich om en wou weggaan, maar TRA gooide nog een tweede emmer water over hem heen!! ‘Ik was al wakker!!!’ brulde Yerli. ‘Weet ik’ zei TRA laconiek. ‘Dat was voor de stank.’ ‘Oh’ zei Yerli. Toen liep hij weg, richting stad.
Nu dat obstakel weg was kon TRA bij het gat komen. Het was nauw, maar een slank iemand zo als hij zou er nét in moeten kunnen. Hij ging op handen en voeten staan en kroop het gat in. Ongehinderd kwam hij erdoorheen. Toen hij binnen was vloog ook Faerie naar binnen. Binnenin het kasteel bleek nog een grote tuin te liggen, en TRA moest nog verschillende wachters ontwijken voordat hij in de tuin een meisje zag lopen. ‘Zou dat de Prinses zijn?’ fluisterde hij tegen Faerie. Het feetje snoof. ‘Dure jurk en behangen met goud en juwelen. Ik gok van wel.’
TRA liep naar haar toe. ‘Eh pardon? Juffrouw? Ik bedoel: Prinses. Mag ik even met u praten?’ Het meisje keek hem verbaast aan. ‘Hoe kom jij hier? Hoe ben je langs de wachters gekomen?’ Toen zag ze Faerie. ‘Is dat…een fee??? Dan..dan…kom jij uit Koholint??’ TRA knikte. ‘Ik moest deze aan u geven.’ Hij overhandigde de brief. De Prinses las hem door. ‘Ik wist wel dat jij de persoon was waar ik nou al zo lang op wacht… Luister. Ik had een droom. In mijn droom trokken er donkere wolken over het land, maar een straal licht viel op de grond. Het licht veranderde in een persoon die gevolgd werd door een fee. Ik weet zeker dat jij die persoon van mijn droom was. En dat betekend dat jij de held bent die het land zult gaan redden.’ ‘Redden?’ zei TRA. ‘waarvan?’ De Prinses antwoordde. ‘Van het andere element van mijn droom: de donkere wolken. Ik geloof dat die de Zwarte Heerser der weerwolven symboliseren!’ ‘Weerwolven.’ Herhaalde TRA. ‘Die krengen ben ik al tegengekomen. Echt enge beesten!’ De prinses knikte. ‘O sorry!’ zij ze ineens. ‘Ik raakte zo meegesleept in mijn verhaal dat ik me niet eens netjes heb voorgesteld! Mijn naam is Duivelaartje, Prinses van Avatar. Wat is jouw naam?’ TRA antwoordde: ‘TheRedArrow, varkenshoeder van beroep ben ik bang.’ Hij wees naar het feetje. ‘Dat is Faerie.’
Prinses Duivelaartje luidde een bel. Er kwam een dienstmaagd naar haar toe. ‘Flowtje, breng HET hier.’ De dienstmaagd boog en verdween. Even later kwam ze terug met een langwerpig pakket dat ze aan TRA gaf. Toen deze het doek eraf haalde bleek het een prachtig zwaard te zijn. Het gevest was bewerkt met goudfiligraan en de schede was rijkelijk versierd met gouden letters in een vreemde taal. Toen hij het zwaard uit de schede trok glansde het met een zilveren gloed in de zon. ‘Dit is Wolvenvloek’ begon Prinses Duivelaartje. ‘Het zwaard is al generaties lang in het bezit van de Koninklijke familie en zijn oorsprong dateert nog uit de Oudste Tijden. Dit is het enige zwaard dat een weerwolf kan doden! Ik geef het zwaard nu aan jou. Gebruik het goed!’ TRA knikte terwijl hij het prachtige zwaard bewonderde. De Prinses ging verder. ‘Op deze kaart staan de locaties van de schuilplaatsen van de weerwolfdienaren van de Zwarte Heerser. Vindt ze en dood ze!!’
Duivelaartje wenkte haar dienstmaagd, Flowtje. ‘Flowtje, leidt onze jonge held het kasteel uit door de geheime gang. Als de soldaten hem zien dan krijgen we problemen!’ Flowtje knikte en leidde TRA naar de geheime gang toe. Toen ze in de gang waren zei TRA tegen Flowtje: ‘He, ik zat net even op die kaart te kijken, maar die schuilplaatsen liggen wel ERG ver uit elkaar… Ik ben al zeven dagen kwijt om de eerste te bereiken!’ Flowtje draaide zich om. ‘Dan stel ik voor dat u een paard aanschaft. In de stad zullen vast mensen zijn die paarden verkopen.’ TRA keek naar de grond. ‘Wel, ehmm..dat kan wat lastig worden. Ik ben zo goed als platzak.’ ‘Weet ik’ zei Flowtje ‘Ik moest dit nog aan je geven van hare hoogheid’ Ze overhandigde TRA een grote leren beurs die was versierd met het logo van de Koninklijke familie en helemaal tot de rand gevuld was met goudstukken!! TRA had nog nooit zoveel geld bij elkaar gezien!
Toen bereikte ze het einde van de gang en TRA en Flowtje kwamen het kasteel uit. Flowtje zei: ‘Volg die weg daar en je komt weer in de stad uit! Ik moet meteen weer terug, ik kan de prinses niet te lang alleen laten. De Zwarte Heerser jaagt op haar!’ Toen sloot ze de gang weer af. TRA liep terug naar de stad en zei tegen Faerie. ‘Ik kan het beste terug naar de winkel van Tink* en Twinkebel gaan, die zullen wel weten waar ik een paard kan kopen.’ Maar TRA kon niet zien dat hij werd gadegeslagen door een schaduw op een van de daken van de stad…
‘Zo, hij heeft Wolvenvloek gekregen. Dat compliceert de zaak! Ik moet snel handelen.’ De schaduw vloog weg richting het kasteel. Hij vloog ongemerkt de kamer van de prinses binnen, waar de jonge meid zich juist had opgemaakt voor de nacht. Daar materialiseerde hij en sprak tegen het doodsbange meisje: ‘Je kon het echt niet laten hé? Je moest en zou je met mijn zaken bemoeien! Wel, je begrijpt dat ik dat niet kan toestaan!!’ De Prinses, die ook een beetje kon toveren, sprak een toverspreuk uit. Een straal van wit licht vloog naar de Zwarte Heerser, maar ketste op hem af zonder schade te veroorzaken. Hij lachte. ‘Noem je dat magie? Zielig gewoon! DIT is pas magie!!’ De Zwarte Heerser pakte de prinses bij haar keel en tilde haar op. Het meisje spartelde en schreeuwde om hulp, maar niemand hoorde haar. Toen sprak de Boze een toverspreuk uit in Zwarte Taal en Prinses Duivelaartje begon spontaan te ontbranden!! Ze schreeuwde het uit van de pijn maar het hielp niks. Al haar vlees verbrandde langzaam totdat er alleen nog een verkoold lijk over was. De zwarte heerser liet het lichaam vallen en zei lachend: ‘En met die Held van je reken ik ook nog wel af. Niemand zal mijn plannen tegenhouden!!!!!’ Toen verliet hij het kasteel even ongemerkt als hij gekomen was….

Deelnemers:
1) twinkebel
2) Tink*
3) ook hallo (dorpeling)
4) Cytherea
5) Cobalt
6) Flowtje
7) Maxwell (dorpeling)
8) Elpida
9) Faerie
10) Mr Soija (verrader)
11) Hanneke
12) TRA
13) Neiu
14) Spoonie
15) Yerli
16) Saarah
17) duivelaartje (tovenaar)
18) Misti
19) Lisaaah (ziener)
20) Zoef de haas

blauw = gedood
rood = opgegeten

Slechte keus van de dorpelingen. De weerwolven zullen wel in hun vuistjes klauwen lachen. Tijd om dat voordeel uit te buiten: de weerwolven mogen weer stemmen tot morgenavond 20:30

Het verhaal is dit keer vrij lang, maar er is dan ook veel gebeurd. Daarom kreeg de prinses pas vandaag een naam, het kon nog steeds iedereen zijn...
En ik heb mooi afgerekend met Miyamoto's kippenfetish. Je maakt pas iemand echt GOED wakker met de watergrap van Pirates of the Carribean...
Oh ja, voordat mensen daar over beginnen: Ik weet dat Yerli een V-lid is maar de mannen zonder rol waren op. (behalve Spoonie maar daar heb ik al een bestemming voor) En TRA's personage is er de man niet naar om vrouwen nat te gaan gooien. Dus sorry Yerli, maar jouw naam leek het meest op Misti.

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 20:01.
Oud 14-07-2006, 20:11
Hanneke
Hanneke is offline
Dat is kut, ja
Oud 14-07-2006, 20:12
Verwijderd
Rust in vrede Duivelaartje.
Oud 14-07-2006, 20:17
ook hallo
ook hallo is offline
Hij gaat lekker
Oud 14-07-2006, 20:20
Hanneke
Hanneke is offline
We hebben nu nog de (leerling)ziener, wolfsbane, drie wolven, heks en dorpelingen nog, toch?
Oud 14-07-2006, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 11-07-2006 @ 22:59 :
ok dit moet eruit: duivelaartje is heks! (past ook eens bij dr naam )

en eerste intuities van vrouwen raden vreemd genoeg meestal de wolven aan hte begin, dus volg cyth en stem duivelaartje
lol

ik zei toch ze was heks: een vrouwelijke tovenaar dus
Oud 14-07-2006, 20:41
twinkebel
twinkebel is offline
shit, 't loopt niet echt lekker.
Oud 14-07-2006, 20:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nou zijn jullie de prinses én de tovenaar kwijt. Dom hoor..
Oud 14-07-2006, 21:00
Spoonie
Spoonie is offline
verdomme, wat een blunder
Oud 14-07-2006, 21:02
Flowtje
Flowtje is offline
Oh kut, nu hebben we geen bescherming, geen prinses en heb ik geen werk meer!
Oud 14-07-2006, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Flowtje schreef op 14-07-2006 @ 22:02 :
Oh kut, nu hebben we geen bescherming, geen prinses en heb ik geen werk meer!
Je mag wel in mijn wapenwinkel komen werken
Oud 14-07-2006, 21:54
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Trouwens:

"blauw = gedood
rood = opgegeten"

Als je wordt opgegeten, dan word je toch ook gedood?

Leuk verhaal trouwens.
Oud 14-07-2006, 22:26
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 14-07-2006 @ 22:54 :
Trouwens:

"blauw = gedood
rood = opgegeten"

Als je wordt opgegeten, dan word je toch ook gedood?

Leuk verhaal trouwens.
Het was eerst 'opgehangen', maar tegenwoordig gaat er helemaal niemand meer dood door ophanging. Da's zo saai, altijd dezelfde doodsoorzaak. Vandaar dat het nu wat algemener is.
Maar je hebt wel gelijk...
Oud 15-07-2006, 09:43
Verwijderd
*Zucht*

Kunnen jullie niet gewoon een keer prongluk dorpelingen ofzo ophangen....

Kunnen we trouwens niet plaats maken in dit topic door weer alle reacties te verwijderen? Of kan dat niet meer tegenwoordig...
Oud 15-07-2006, 10:07
Verwijderd
Mogen we geen volgende topic meer openen om het spel af te maken dan?
Oud 15-07-2006, 10:08
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 15-07-2006 @ 10:43 :
*Zucht*

Kunnen jullie niet gewoon een keer prongluk dorpelingen ofzo ophangen....

Kunnen we trouwens niet plaats maken in dit topic door weer alle reacties te verwijderen? Of kan dat niet meer tegenwoordig...
Alleen de reacties die maximaal 24 uur oud zijn. En dan alleen door dezelfde persoon.
Oud 15-07-2006, 11:01
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Elpida schreef op 15-07-2006 @ 11:07 :
Mogen we geen volgende topic meer openen om het spel af te maken dan?
Spel afmaken mag, nieuw spel beginnen niet.
Oud 15-07-2006, 13:02
Saarah
Saarah is offline
Nu ben ik niet meer te overhalen: de volgende keer stem ik op cytherea.
Oud 15-07-2006, 18:07
Verwijderd
Jammer. Maar het was toch maar een gevoel, iets anders heb ik nooit beweert.

Het grappige is nog dat ik gisteren niet eens gestemd heb
Oud 15-07-2006, 19:38
Spelleider
Spelleider is offline
TRA liep de toverdrankwinkel binnen. Twinkebel stond zoals gewoonlijk achter de balie. ‘Hoi Twink! Ik ben weer terug!’ Twinkebel zette grote ogen op. ‘Je bent in het paleis geweest? En de wachters hebben je niet gepakt??’ TRA knikte. Twinkebel keek om zich heen of Tink* buiten gehoorsafstand was. Toen boog hij naar TRA toe ‘En de Prinses?’ fluisterde hij ‘is ze net zo mooi als ze zeggen?’ TRA zei samenzweerderig: ‘Mooier nog… Dat moet je zien om te geloven!’ Hij wapperde met zijn hand. Twinkebel gooide de gevulde koek die hij in zijn hand had naar de hond. ‘Dan ga ik nóg fanatieker lijnen!’ besloot hij. Faerie stak haar tong uit naar TRA. ‘Ze was helemaal niet mooi! Ik ben veel mooier!’
Toen zei TRA tegen Twinkebel: ‘Ik ben op zoek naar een paard. Weet jij hier ergens een adresje waar ik er één kan kopen?’ Twinkebel’s gezicht betrok. ‘Vroeger hadden we hier een goede ranch, met sterke paarden die ook niet al te duur waren. Maar tegenwoordig ligt dat wel anders. Maar ik ken iemand die je dat beter kan vertellen. Volg me.’ Twinkebel liep naar buiten en schreeuwde tegen zijn zus: ‘Tink*! Ik ben effe weg!!’ TRA volgde de dikke winkeleigenaar. Hij liep een steegje in en bleef staan voor een zwerver die op de grond zat. Hij kwam TRA bekend voor. De zwerver lichtte zijn hoofd op. ‘Ah, als dat niet de jongeman is die mij gister helemaal nat gegooid heeft!’ Het was Yerli! ‘Nog bedankt daarvoor trouwens. Als de wachters me betrapt hadden had ik nu in het cachot gezeten. Wat kan ik voor jullie doen?’ ‘Hij zoekt een paard’ zei Twinkebel. Yerli trok een treurig gezicht. Toen begon hij zijn verhaal. ‘Ik was vroeger de eigenaar van de ranch die net buiten de stad ligt. Maar twee jaar geleden kwam er een vreemdeling aan de deur: een grote, sterke en lelijke man genaamd Spoonie. Hij bedreigde mij en mijn dochter; zei had hij de ranch had gekregen van de Zwarte Heerser om er een paard op te voeden waar de Zwarte op kon rijden.’ Twinkebel knikte. ‘Dat klopt. Yerli is toen nog in de stad geweest voor hulp, maar niemand durfde tegen de dienaren van de Zwarte Heerser in te gaan.’ Hij keek vol schaamte naar de grond. ‘Ik ook niet…’ Yerli vervolgde zijn verhaal. ‘Die vreemdeling heeft sindsdien de ranch niet meer verlaten. Hij begon al snel de baas te spelen en als Misti en ik niet deden wat hij zei dan sloeg hij ons en mishandelde hij de paarden! Mij heeft hij daarna van de ranch geschopt omdat ik oud en zwak ben, en niet hard genoeg kon werken. Toen hij heeft Misti gedwongen om met hem te trouwen. Volgens de wet werd hij toen eigenaar van de ranch, dus toen konden we er helemaal niks meer aan doen. Maar Misti houdt helemaal niet van hem. Ze moest, anders zou Spoonie alle paarden afmaken!!’ ‘Klinkt als een prettig figuur!’ zei Faerie sarcastisch. Ze zette haar handen in haar zij. ‘Iemand moet die kerel eens goed de waarheid gaan zeggen.’ Yerli knikte. ‘Maar niemand is dapper genoeg! En als ik het doe dan schopt hij mij nogmaals van het terrein af en slaat hij Misti nog harder.’
Faerie keek TRA heel dwingend aan. Deze zuchtte en zei: ‘Ok, ok. Ik ga wel eens met die Spoonie praten. Ik moet er toch naartoe, want ik moet nog steeds een paard hebben.’ De gezichten van Yerli en Twinkebel klaarde op. ‘Dank u heer!’ begon Yerli. ‘Ja, ja, het is al goed’ zei TRA. Toen verliet hij de stad en liep richting ranch. Onderweg zei hij tegen Faerie. ‘En zo zijn we weer in de familiesores belandt. Hier hebben we helemaal geen tijd voor! Misschien wil die Spoonie ons wel een paard verkopen!’ Faerie keek geschokt. ‘Je gaat zaken doen met die ploert!? En je belofte dan!?’ TRA antwoordde: ‘Ik heb alleen gezegd dat ik met hem zou praten. Zakendoen is ook praten, toch? Maar goed, ik zou proberen om zo veel mogelijk af te dingen, ok?’ Faerie deed protesterend haar armen over elkaar en weigerde de hele reis om ook maar één woord met TRA te wisselen.
Na een uurtje stevig doorstappen stond TRA eindelijk voor de ranch. Hij stapte het terrein op en keek rond. Er was niemand te zien. Hij liep naar het woonhuis en klopte op de deur. Lang bleef het stil maar toen deed Misti de deur open. Ze zag er echter niet meer zo uit als die dag ervoor, toen ze TRA had gevraagd om haar vader te vinden. Ze had een blauw oog en haar linkerwang was helemaal opgezwollen! TRA schrok. ‘Wat is er met jou gebeurd? Je ziet er niet uit!’ Misti mompelde: ‘Van de trap gevallen.’ ‘Ja dat zal wel’ zei Faerie zacht terwijl ze heel vuil naar TRA keek. Toen werd Misti ruw aan de kant geduwd. Er kwam een grote, gespierde man in de deuropening staan. Hij had een kop als een rotsblok en handen als kolenschoppen. ‘Wa mot je?’ vroeg hij aan TRA. ‘Ik wil graag een paard kopen’ zei TRA. Spoonie keek hem geringschattend aan. Toen rinkelde TRA even met zijn volle beurs. Spoonie’s toon veranderde meteen. ‘Een paard zei u, meneer? Loop maar even mee naar de stallen.’ In de stallen stonden verschillende paarden, maar ze zagen er allemaal heel slecht uit. De meesten glansden niet mooi en enkelen hadden zelfs kale plekken. ‘Zijn dit niet de mooiste paarden die u ooit gezien heeft?’ begon Spoonie zijn verkooppraatje. ‘En het zijn ook de snelste. Echt een koopje voor 200 goudstukken per stuk!’ TRA keek hem ongelovig aan. 200 goudstukken was echt 10 keer zoveel als deze scharminkels écht waard waren… ‘Dat is een beetje buiten mijn prijsklasse’ begon TRA diplomatiek. Spoonie trok een valse grijns. ‘Je kunt er ook om racen. Een rondje om de kraal heen, als jij wint krijg je een paard, als ik win krijg ik 50 goudstukken van je!’ Misti, die achter Spoonie stond, schudde verschrikt haar hoofd. ‘Niet doen!’ fluisterde ze. ‘Hij is de beste ruiter van heel Avatar!’ Maar Spoonie draaide zich om en mepte het meisje tegen de grond. ‘Bek dicht, slet!’ Misti kroop vlug naar een hoek toe terwijl Faerie heel boos naar Spoonie keek. TRA dacht even na. ‘Ok, ik ga akkoord. Maar op één voorwaarde. Ik kies het paard waar ik op rijd. Spoonie bekeek de jongen even geringschattend en zei toen: ‘Deal. Ga je gang.’ TRA bekeek één voor een alle paarden terwijl hij zich afvroeg waar hij aan begonnen was: het ene paard zag er nog slechter uit als het andere. In de hoek zag hij Misti echter wijzen naar een roodbruin paard dat helemaal in de hoek stond. Het stond achter een baal stro: TRA had het beest zelf nog helemaal niet gezien… Het paard zag er niet veel anders uit dan de andere paarden maar TRA wist instinctief dat ie het meisje moest vertrouwen. ‘Ik neem dit paard’ zei hij tegen TRA terwijl hij naar het roodbruine paard wees. Spoonie keek TRA heel vuil aan en TRA wist meteen dat ie goed gekozen had. Spoonie had helemaal geen zin meer in de weddenschap, maar volgens de wet kon je niet meer onder een weddenschap uitkomen als beide partijen akkoord waren gegaan. En door het grote zwaard dat op TRA’s rug hing leek het hem ook geen goed idee om het te gaan proberen… ‘Zoals je wilt, melkmuil!’ zij hij grommend. ‘Ik ben toch de beste ruiter van de streek!’ Spoonie pakte voor zichzelf een grote zwarte hengst die heel vals uit zijn ogen keek.
De mannen leidde hun paarden naar de kraal toe. Op dat moment kwam er een duif aanvliegen. Deze landde precies op TRA’s schouder. ‘Momentje’ zei TRA tegen Spoonie ‘ik krijg post.’ TRA haalde het briefje van de poot van de duif en begon het te lezen. Het was van zijn moeder, Hanneke. Helaas was het slecht nieuws: Cobalt de smid was aangevallen door een weerwolf en hij had de aanval niet overleefd… TRA dacht terug aan de vriendelijke man die hem zijn eerste zwaard had gegeven, maar hij werd ruw uit zijn gedachten gehaald. ‘Nou? Komt er nog wat van, melkmuil? Ik heb niet de hele dag de tijd!’ TRA zette de gedachte aan Cobalt uit zijn hoofd en steeg op. ‘Vrouw, geef het startsein’ brulde Spoonie naar Misti ‘dan doe je nog iets nuttigs.’ Misti pakte zwijgend een witte vlag en telde af van drie tot een. Toen zwaaide ze met de vlag… Spoonie’s hengst schoot weg terwijl het paard van TRA begon te bokken. TRA begon het paard rustig toe te spreken en het paard, dat helemaal geen vriendelijke behandeling gewend was, begon te kalmeren. ‘Je laat die bruut toch niet winnen?’ fluisterde TRA zijn paard toe. Toen schoot het paard weg en al weldra lag TRA weer gelijk met Spoonie. TRA had het paard getemd! Spoonie begon TRA af te snijden en probeerde de jonge Held uit de stijgbeugel te lichten, maar het roodbruine paard was niet meer te houden. Als een bliksemschicht schoot het over de finish. TRA had gewonnen!!!
Misti klapte en lachte terwijl TRA van het paard af stapte. Dat was de eerste keer dat hij Misti had zien lachen sinds hij op de ranch was… Maar toen kwam ook Spoonie over de finishlijn! Hij reed naar Misti toe en schopte haar vanaf zijn paard tegen de grond aan!!! ‘STOMME HOER!! Dit is allemaal jouw schuld!! JIJ hebt hem dat paard aangewezen!!’ Misti bleef huilend op de grond liggen en schermde haar gezicht af. Spoonie liet zijn hengst steigeren en Misti kon nog maar nét de verpletterende hoeven ontwijken. TRA trok zijn zwaard. ‘Ok kerel, nu ben je te ver gegaan! Verdedig je!’ En Faerie keek naar haar partner en zag dat TRA veranderd was: de laffe jongen die niet tegen de dorpsbullebak in durfde te gaan was niet meer. Daarvoor in de plaats was de jonge Held gekomen, de drager van Wolvevloek, die nu geaccepteerd had dat het lot van Avatar in zijn handen lag. Maar Spoonie was niet onder de indruk. Hij zat immers op een paard en TRA was te voet. Spoonie trok zijn wapen, een gemeen uitziend gekarteld zwaard, en gaf zijn paard de sporen. ‘Tijd om te sterven, melkmuil!!’

Deelnemers:
1) twinkebel
2) Tink*
3) ook hallo (dorpeling)
4) Cytherea
5) Cobalt (dorpeling)
6) Flowtje
7) Maxwell (dorpeling)
8) Elpida
9) Faerie
10) Mr Soija (verrader)
11) Hanneke
12) TRA
13) Neiu
14) Spoonie
15) Yerli
16) Saarah
17) duivelaartje (tovenaar)
18) Misti
19) Lisaaah (ziener)
20) Zoef de haas

blauw = gedood
rood = opgegeten

Wel Spoonie: je had aangegeven dat je graag een slechterik wilde zijn. Is dit slecht genoeg voor je??

De dorpelingen zijn weer aan de beurt: stemmen kan tot morgenavond 20:30.
Oud 15-07-2006, 20:14
twinkebel
twinkebel is offline
'It is not to question if the sword is strong enough, but if the wielder has enough fate in his sword.'

tsun lao.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten