Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2006, 17:44
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
11 schreef op 20-11-2006 @ 18:09 :
Mijn haar is zwart terwijl er op het pakje "bruin" stond
Paar keer wassen met Head&Shoulders, dan licht het wat op.
Oud 26-11-2006, 13:20
moon
moon is offline
Kan je je haar iedere dag wassen of is dat slecht voor je haar? en moet je dan ook echt 'iedere dag' shampoo gebruiken?
Ik heb namelijk krullend haar en gebruik krulshampoo. Om niet te pluizend haar te hebben doe ik er wel elke dag best veel vet in en daarom zou ik het het liefst elke dag een keer wassen maar dan wel met die krulshampoo dus. Kan dat?
Oud 26-11-2006, 17:34
Frusciante
Frusciante is offline
bij de meeste shampoo's staat erop dat het voor dagelijks gebruik kan. zo niet kan het blijkbaar niet maar ik weet eigenlijk niet waarom. misschien wordt je haar er heel droog van ofzo, maar ik was het ook het liefst iedere dag. en als je er zoveel vet in doet maakt het ook niet zoveel uit lijkt me.. naja eigenlijk weet ik t ook niet echt
Oud 27-11-2006, 08:42
RoxX
RoxX is offline
als je ze elke dag wast moet je wel oppassen dat het niet uitdroogt, al kan je altijd nog een verzorgende lotion in je haar doen
Oud 29-11-2006, 01:28
reno
reno is offline
Hoe komt het dat je bij sommige mensen/kapsels wel duidelijk lokken ziet, en bij andere niet?
Oud 29-11-2006, 08:33
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
reno schreef op 29-11-2006 @ 02:28 :
Hoe komt het dat je bij sommige mensen/kapsels wel duidelijk lokken ziet, en bij andere niet?
door de structuur van het haar
Oud 29-11-2006, 10:53
Luna
Luna is offline
Misschien is het al een keer aan bod geweest maargoed.
Is iemand ooit als model bij de kinki geweest? Hoe kwam je er van terug. Was je er blij mee en had je inspraak of was het echt een groot drama?
Ik ken iemand die er werkt en ze zoeken dus op veel plekken modellen en het lijkt me wel leuk maar stiekem ben ik ook een beetje bang dat het heel stom wordt. Dus, iemand ervaring?
Oud 29-11-2006, 14:07
reno
reno is offline
Citaat:
RoxX schreef op 29-11-2006 @ 09:33 :
door de structuur van het haar
Duh, maar is dat dmv middeltjes of door iets anders?
Oud 29-11-2006, 15:28
Pandora
Pandora is offline
Citaat:
Luna schreef op 29-11-2006 @ 11:53 :
Misschien is het al een keer aan bod geweest maargoed.
Is iemand ooit als model bij de kinki geweest? Hoe kwam je er van terug. Was je er blij mee en had je inspraak of was het echt een groot drama?
Ik ken iemand die er werkt en ze zoeken dus op veel plekken modellen en het lijkt me wel leuk maar stiekem ben ik ook een beetje bang dat het heel stom wordt. Dus, iemand ervaring?
Ik, ooit. Ik moet zeggen dat het op zich vrij goed was geknipt (een andere 'goede kapper' had vrijwel het meeste werk gedaan, als voorbeeld zeg maar), op het feit na dat de andere jongen in kwestie de ene kant van mijn haar per ongeluk veel te kort knipte en de essentie van het hele kapsel verpestte. Ik kreeg daar extensions, dus uiteindelijk zag het er weer degelijk uit, maar de weken erna werd die extensionskant een ramp . Kon ik het al snel kort knippen . Ik moet zeggen dat ik wel de mazzel had dat het voor een L'Orealbijeenkomst was een week daarna, anders hadden ze misschien minder hun best gedaan (stekels ipv extensions onder het mom: kinki ??). Ik weet niet wat normaal 'model' zijn eigenlijk inhoudt daar. Verder niet in verdiept.
De foto kwam overigens daarna nog wel op de website :').

Inspraak: weinig.
(ik kreeg wel geld toe overigens)
Oud 29-11-2006, 16:11
tuttebel
tuttebel is offline
ik wil mijn haar wel eens bruin verven (ik ben van mezelf redelijk lichtblond)

maar ik durf het niet zo goed..en ik wil geen uitgroei of het moeten bijverven in mn eigen kleur als t niet bevalt.

nou vroeg ik me af hoe lelijk zo'n kleurspoeling wordt. zeg maar na 24 of 8 wassingen ofzo is die eruit, maar in de tussentijd, wordt het dan erg lelijk?

en bestaat er toevallig een wondershampoo die alle verf uit je haar haalt?
Oud 29-11-2006, 18:59
Anki
Anki is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 29-11-2006 @ 18:11 :

maar ik durf het niet zo goed..en ik wil geen uitgroei of het moeten bijverven in mn eigen kleur als t niet bevalt.

nou vroeg ik me af hoe lelijk zo'n kleurspoeling wordt. zeg maar na 24 of 8 wassingen ofzo is die eruit, maar in de tussentijd, wordt het dan erg lelijk?

ik denk dat je gewoon het risico moet nemen en het permanent moet doen, dan blijft het veel mooier dan na zoveel wasbeurten. Dat wordt na een tijdje echt ranzig.
Oud 30-11-2006, 14:38
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 29-11-2006 @ 17:11 :

Ik zou het gewoon helemaal niet doen, als je het permanent verft zul je een lelijke uitgroei krijgen (alsof je kaal bent bovenop )
en zo'n kleurspoeling dekt nooit helemaal goed en wordt idd lelijker. Een wondershampoo bestaat ook niet helaas
Bovendien vind ik het heel onnatuurlijk staan als iemand van zichzelf lichtblond is en haar haar bruin verft. Bij een meisje uit m'n werkgroep zie je echt zo erg dat het haar eigen kleur niet is, dat ze eigenlijk blond is.
Maargoed, je moet het zelf weten, maar ik denk dat je er (vroeg of laat) spijt van gaat krijgen.
Oud 02-12-2006, 12:17
dwight88
dwight88 is offline
ik zoek een goedkope (heren)kapper in amersfoort.

iemand een suggestie?
Oud 02-12-2006, 19:06
innogen
innogen is offline
Citaat:
reno schreef op 29-11-2006 @ 15:07 :
Duh, maar is dat dmv middeltjes of door iets anders?
Beiden, sommige mensen hebben haar wat natuurlijker in plukjes valt en sommigen hebben dat niet. Je kan het natuurlijk ook zelf maken, je haar fohnen als je op je kop hangt en het dan gewoon niet meer kammen.
Oud 02-12-2006, 21:04
Ceespop
Ceespop is offline
ik heb mijn haar momenteel wat langer en vraag me af wat voor langhaarkapsel ik zou laten knippen.
haar naar achteren naar voren etc. alleen geen scheiding of emo, want emo is kut.
als je iets weet (plaatje ) kan je dat dan hier posten?
BVD
Oud 02-12-2006, 21:05
Verwijderd
fotov an je haar nu.
Oud 02-12-2006, 21:22
Ceespop
Ceespop is offline
geen foto maar, het is zwart ongeveer 8 cm boven op en als ik het naar voren doe reikt het toe de onderkant van mijn ogen, bovenop ook 8cm ongeveer, en achter komt het tot onderin mijn nek. opzij valt het helemaal over mijn oren.
Oud 02-12-2006, 21:49
Verwijderd
ik snap het niet.

foto?
Oud 06-12-2006, 18:48
Ceespop
Ceespop is offline
denk het dan maar in
Oud 12-12-2006, 18:21
misch
misch is offline
ik zou graag op oudejaarsavond eens iets anders met mijn haar doen en ik wil graag krullen!
ik heb nu heel lang stijl haar maar zou voor 1 avondje krullen willen.
ik heb dit vroeger al geprobeerd met krulspelden maar toen ik ze eruitdeed was mijn haar nog altijd stijl. Deed ik iets mis?
Het is wel zo dat ik echt lang haar heb en ik heb eens gehoord dat het dan moeilijk is om het te krullen.

Zou het beter gaan met een krultang of heeft iemand tips voor me?
Oud 12-12-2006, 18:32
Verwijderd
met een krultang zie je vaak wel direct resultaat, dus je kan in principe zien hoe lang je de tang om een streng haar moet doen zodat het begint te krullen. maar lang haar is vaak best zwaar, en daardoor blijven krullen moeilijker zitten. met nat haar papilotten (of andere krullers kan ook lijkt me) indoen, wat haarlak er overheen en ermee gaan slapen wil vaak wel lukken. alleen wil je dat het 's avonds nog mooi zit, dus dan kan je het beter s middags doen en droogfohnen denk ik.

ik zou van te voren beide eens proberen, kijken wat leuker wordt en wat beter blijft zitten.
Oud 13-12-2006, 12:36
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
misch schreef op 12-12-2006 @ 19:21 :
ik zou graag op oudejaarsavond eens iets anders met mijn haar doen en ik wil graag krullen!
ik heb nu heel lang stijl haar maar zou voor 1 avondje krullen willen.
ik heb dit vroeger al geprobeerd met krulspelden maar toen ik ze eruitdeed was mijn haar nog altijd stijl. Deed ik iets mis?
Het is wel zo dat ik echt lang haar heb en ik heb eens gehoord dat het dan moeilijk is om het te krullen.

Zou het beter gaan met een krultang of heeft iemand tips voor me?
Wat ik altijd deed was beetje vochtig haar en dan stukken katoenen reepjes (om je haar omheen te draaien ) gebruiken en die eerst bevochtigen met zwarte thee. en dan laten opdrogen ener de hele nacht mee slapen, dan kreeg je echtkrullen die je er niet meer uit kreeg.

Oud 15-12-2006, 17:04
RastaLove
RastaLove is offline
Je moet het voordat je de krulspelden of papillotjes erin doet wat inspuiten met sterke haarlak, dan blijft het beter zitten. Maar echt vlak ervoor zodat het nog niet droog is als je het haar oprolt.
Oud 16-12-2006, 11:27
misch
misch is offline
bedankt voor al de goeie tips
ik ga het dit weekend al eens uitproberen!
Oud 19-12-2006, 09:10
Volk
Volk is offline
Ik laat mijn haar 1 tot 2 keer per jaar vlechten... met dan een pak of 9 van dat neppe haar erin... normaal zit het er een maandje of 2 in maar dit keer had ik het er bijna 5 maanden inzitten (maar het zag er nog wel goed uit hoor). Mijn haar ziet er ok uit, het ziet er nog net zo mooi glanzend uit als eerst en droger is het ook niet geworden. Maar nu vraag ik me af of het misschien verstandig is om mijn haar even te laten rusten nadat het bijna een half jaar 2 kilo nep haar heeft moeten dragen. Misschien dat ik het aan de buitenkant niet zie maar dat het inwendig moe is ofzo? Of kan ik gewoon weer 200 vlechtjes op mijn hoofd laten zetten zonder effe een pauze te nemen? Het nieuwe haar ligt al klaar.
Oud 21-12-2006, 10:13
RastaLove
RastaLove is offline
Hmm lijkt me idd wel slim.. maar ook wel lekker dat je ff gewoon je haar kan wassen enso toch, het lijkt me wel bevrijdend als je zo lang met vlechten hebt gelopen, ik snap uberhaupt niet hoe je het uithoudt met zoveel haar! Ik zet meestal bij mensen een stuk of 6 pakken in en dat vinden ze al zwaar Maar als je ze er zo lang in hebt krijg je dan nie kleine dreadjes in je uitgroei? Dat zag ik laatst namelijk bij iemand.
Oud 21-12-2006, 19:41
Volk
Volk is offline
Citaat:
RastaLove schreef op 21-12-2006 @ 11:13 :
Maar als je ze er zo lang in hebt krijg je dan nie kleine dreadjes in je uitgroei? Dat zag ik laatst namelijk bij iemand.
Die krijg ik inderdaad. Maar dat is er zo uitgekamd
Oud 23-12-2006, 13:42
Mítss
Mítss is offline
Had m'n haar zwart geverfd, nou ja voor een deel. En nu een paar maanden later, heb ik een 'geweldige' blauwe gloed. *NOT* Ik heb gehoord dat door volumeshampoo de kleur eerder vervaagt doordat je haar zeg maar (OMG hoe moet ik dit zeggen?) nou ja, de kleur laat in ieder geval eerder los zeg maar. Nu vraag ik me af of dit dus waar is, want ik wil geen blauw haar!
Oud 23-12-2006, 13:58
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik weet wel dat head & shoulders of andere antiroos shampoo de kleur eerder doet vervagen.
Oud 23-12-2006, 16:41
joan78
joan78 is offline
Help!!!!

Ik een broekie als het gaat om dreads. Wil eerst dreads proberen met nep dreads. Voordat ik echte dreads neem.

Nu ben ik op zoek naar een verkooppunt voor mooie dreads in Groningen of omgeving. Ik zil er best een stuk voor rijden....

Kan in groningen geen goed adres vinden.

Alvast heel erg bedankt!!!
Alle sugesties zijn welkom.

Groet Joan

p.s. anti-roos shampoo werkt erg goed als de kleur tegenvalt.
Oud 23-12-2006, 16:51
Verwijderd
volgens mij zet lievelieze ook nepdreads (in groningen), moet je die even PMen
Oud 25-12-2006, 01:10
Verwijderd
pfff... weer hele avond in de rook gezeten en nog steeds geen goede manier gevonden om de lucht uit je dreads te krijgen

ze ruiken na het wassen (zonder shampoo dan) ook niet okselfris

iemand nog een nieuw idee? naast droogshampoo en pepermuntolie?
Oud 25-12-2006, 10:06
Verwijderd
Je hebt toch verschillende soorten kappers. Is er nou een verschil tussen een gewone kapper en zo een "stijlvolle moderne kapperszaak"?
Oud 25-12-2006, 12:18
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 25-12-2006 @ 11:06 :
Je hebt toch verschillende soorten kappers. Is er nou een verschil tussen een gewone kapper en zo een "stijlvolle moderne kapperszaak"?
Dat kun je zelf toch wel beredeneren? Of zie je ook geen verschil tussen Zeeman en de Bijenkorf?
Oud 25-12-2006, 16:34
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 25-12-2006 @ 02:10 :
pfff... weer hele avond in de rook gezeten en nog steeds geen goede manier gevonden om de lucht uit je dreads te krijgen

Föhnen zou kunnen helpen, iig bij normaal haar.

En ik ben nog steeds opzoek naar goede doe-het-zelf-verf. Het moet van donkerblond naar bruin. Iemand goede tips?
Oud 26-12-2006, 00:04
jeeeroeoen
jeeeroeoen is offline
zal ik er maar even op reageren: mooooi echt een super lengte heb je!

Citaat:
sterrenmeisje schreef op 25-12-2006 @ 02:10 :

wassen mét shampoo blijft de beste manier
Oud 26-12-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
misch schreef op 12-12-2006 @ 19:21 :
ik zou graag op oudejaarsavond eens iets anders met mijn haar doen
liefst iets lichtjes shockerend (of mooier gezegd: spectaculair), dus iets wat niemand verwacht..

Ik heb nu vrij lang bruin steil haar, en het is ook nog moeilijk haar (er komen vlug knopen in, weinig volume, ...)

geen hanenkam, maar andere suggesties? graag!
Oud 26-12-2006, 23:17
Verwijderd
Citaat:
jeeeroeoen schreef op 26-12-2006 @ 01:04 :
wassen mét shampoo blijft de beste manier
weet je hoe koud dat is buiten??? want dan zijn ze echt zeik en zeik nat (en sta ik een kwartier onder de douche om goed uit te spoelen en mn shampoo is kankerduur...

iemand ervaring met knotty boy conditioning spray?
Oud 28-12-2006, 12:02
Volk
Volk is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 27-12-2006 @ 00:17 :
weet je hoe koud dat is buiten??? want dan zijn ze echt zeik en zeik nat (en sta ik een kwartier onder de douche om goed uit te spoelen en mn shampoo is kankerduur...
je shampoo niet puur in je haar doen... eerst een oplossing van maken, een sopje. Wast net zo goed, krijg je er veel sneller uit en spaart shampoo. Na het wassen haar uitwringen, haar is kilo's lichter en stuk droger. En haar wassen als je niet naar buiten moet, moet je toch naar buiten doe dan lekker warme muts op
Oud 28-12-2006, 13:03
RastaLove
RastaLove is offline
Koop goedkope shampoo Mijne kost 69 cent bij de Action. Deo wil ook nog wel eens werken ghehe.
Oud 28-12-2006, 13:19
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 25-12-2006 @ 11:06 :
Knippen=knippen, Kerstman=kerstman?
Oud 02-01-2007, 13:06
the exploding boy
the exploding boy is offline
Toch maar weer rood

Oud 02-01-2007, 16:35
Verwijderd
Vanavond wordt het zwart uit een pakje. Ik heb van mezelf heel donkerbruin haar, dus zoveel verschil gaat het niet maken, maar ik heb dit weekend een larp waarbij ik de bleke, enge alchemist wil uithangen. En echt zwart haar helpt daar heel goed bij (heb het al eerder gehad).

Een pakje, want geen enkele verf houdt het langer dan 2-3 weken uit bij mij, kapper of niet. Dan doe ik het goedkoper en sneller zelf.
Oud 02-01-2007, 18:47
paranoid
paranoid is offline
Citaat:
joan78 schreef op 23-12-2006 @ 17:41 :
Help!!!!

Ik een broekie als het gaat om dreads. Wil eerst dreads proberen met nep dreads. Voordat ik echte dreads neem.

Nu ben ik op zoek naar een verkooppunt voor mooie dreads in Groningen of omgeving. Ik zil er best een stuk voor rijden....

Kan in groningen geen goed adres vinden.

Alvast heel erg bedankt!!!
Alle sugesties zijn welkom.

Groet Joan

p.s. anti-roos shampoo werkt erg goed als de kleur tegenvalt.
Op het Ged.Zuiderdiep heb je 24/7, daar hebben ze alles betreft haar en nep-haar, weet niet hoe duur ze zijn qua nep-dreads

http://www.247hair.com/
Oud 02-01-2007, 19:45
paranoid
paranoid is offline
iemand nog tips voor groen haar? Ik had het eerst blond, toen bruin, toen rood en toen wou ik het weer blond...nu is het wel blond, alleen bovenop zit een iet wat groenige glans...

ik lees op internet dat ketchup helpt, alleen dat vind ik wel een beetje ranzig... andere tips?
Oud 02-01-2007, 20:33
June bug
June bug is offline
Citaat:
paranoid schreef op 02-01-2007 @ 20:45 :
iemand nog tips voor groen haar? Ik had het eerst blond, toen bruin, toen rood en toen wou ik het weer blond...nu is het wel blond, alleen bovenop zit een iet wat groenige glans...

ik lees op internet dat ketchup helpt, alleen dat vind ik wel een beetje ranzig... andere tips?
heb je daar niet van die inkt-kleurige shampoo voor? het heeft een naam maar die ben ik ff kwijt.
Oud 02-01-2007, 21:45
Gwen.
Gwen. is offline
Van die violet kleurige shampoo. Bijvoorbeeld zo'n soort tussen het verven door l' Oreal masker.
Misschien werkt zilvershampoo ook wel.
Oud 03-01-2007, 00:00
June bug
June bug is offline
Citaat:
Gwen. schreef op 02-01-2007 @ 22:45 :
zilvershampoo
die bedoelde ik dus.
Oud 03-01-2007, 19:13
paranoid
paranoid is offline
zilvershampoo gedaan vandaag, hielp niet.. dat is eigenlijk ook om de gele kleur er uit te halen.

Dan toch maar tomatenketchup!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten