Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2006, 16:03
maxwell
maxwell is offline
ik denk dat ik toch nog voor hanneke ga, mede omdat ze verdacht doet door telkens vergeten te stemmen enzo..
Oud 18-09-2006, 16:05
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 18-09-2006 @ 17:01 :
Je probeert jezelf veelsteveel te beschermen drop
En ik had je straks al als verdachte
Ja, wat moet ik dan? Alle hoop opgeven en vrijwillig sterven? Dat gaat zomaar niet. Ik ga in ieder geval strijdend ten onder! En je zult er wel spijt van krijgen door mij weg te stemmen. Maar dat merk je nog wel
Oud 18-09-2006, 16:07
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 18-09-2006 @ 17:05 :
Ja, wat moet ik dan? Alle hoop opgeven en vrijwillig sterven? Dat gaat zomaar niet. Ik ga in ieder geval strijdend ten onder! En je zult er wel spijt van krijgen door mij weg te stemmen. Maar dat merk je nog wel
zeggen ze altijd, maar dat werkt echt niet, mn jongen wolf of gene wolf.

en ik krijg nergens spijt van, want ik heb geen glazen bol ofzo
Oud 18-09-2006, 16:12
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 18-09-2006 @ 17:07 :
zeggen ze altijd (..)
Dan voldoe ik dus aan de verwachtingen
Oud 18-09-2006, 16:40
Ray
Ray is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 18-09-2006 @ 16:55 :
Alleen soija weet t zeker..

meeloper
Er dachten iig al meer aan, ook eerdere rondes al.
Oud 18-09-2006, 17:21
flyaway
flyaway is offline
hm nee ik zou niet op topdrop stemmen. hij probeert verdacht te doen maar daar kan je zo doorheen kijken
ik vind soija nogal verdacht, omdat hij zo op topdrop aast.
Oud 18-09-2006, 17:27
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
flyaway schreef op 18-09-2006 @ 18:21 :
hm nee ik zou niet op topdrop stemmen. hij probeert verdacht te doen maar daar kan je zo doorheen kijken
ik vind soija nogal verdacht, omdat hij zo op topdrop aast.
Een nuchter persoon! Eindelijk
Oud 18-09-2006, 17:28
Verwijderd
hurray!
Oud 18-09-2006, 18:07
Hanneke
Hanneke is offline
Verdacht zijn Soija, Biertank, TopDrop en ik.
Op mezelf stem ik sowieso niet, en Biertank vind ik niet heel erg verdacht dus blijven Soija en TD over..
Oud 18-09-2006, 18:13
Verwijderd
waag het niet
Oud 18-09-2006, 18:19
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 18-09-2006 @ 19:07 :

Op mezelf stem ik sowieso niet, en Biertank vind ik niet heel erg verdacht dus blijven Soija en TD over..
Dan is Biertank nooit verdacht. Hij doet namelijk altijd zoals nu.
Oud 18-09-2006, 18:38
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Saarah schreef op 18-09-2006 @ 19:19 :
Dan is Biertank nooit verdacht. Hij doet namelijk altijd zoals nu.
Dat klopt.
Oud 18-09-2006, 18:49
Verwijderd
als biertank verdacht is, komt dat wel vanzelf aan zn wolvengedrag hebben we niks

maar ik onthoud de vrijpleiting van biertank door hanneke
Oud 18-09-2006, 18:52
professor2
professor2 is offline
ik weet verder niks van dit spel maar hang in godsnaam mr soija op
Oud 18-09-2006, 18:56
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 18-09-2006 @ 19:52 :
Oud 18-09-2006, 19:00
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 18-09-2006 @ 19:49 :
maar ik onthoud de vrijpleiting van biertank door hanneke
Mijn vrijpleiting van hem is volledig rationeel
Oud 18-09-2006, 19:00
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
professor2 schreef op 18-09-2006 @ 19:52 :
te verdacht
Oud 18-09-2006, 20:13
T!ne
T!ne is offline
ik verdenk Hanneke er ook van.. Ik mag dan wel niet meedoen maar ik heb een voorgevoel
Oud 18-09-2006, 20:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb toch maar (weer) op TopDrop gestemd.
Oud 18-09-2006, 20:59
Spelleider
Spelleider is offline
‘Generaal!! Generaal! Wordt wakker!’ Mr. Soija schoot wakker. ‘Weet je wel niet hoe laat het is oen. Dit moet wel HEEL belangrijk zijn…’ Maxwell knikte. ‘Het is heel belangrijk!’ Soija keek naar de zorgelijke blik van zijn adjudant en zei: ‘Weer dat monster?’ Maxwell schudde zijn hoofd. ‘Nee heer, we worden belegerd!’ Soija keek hem ongelovig aan. ‘Belegerd? Welke onverlaat durft een Romeinse stad te belegeren????’ ‘Een leger van ontsnapte slaven’ antwoordde Maxwell. ‘Minstens twee keer zo groot als het onze!’ Soija balde een vuist. ‘Als ze maar niet denken dat een generaal van het Huis van Soija zichzelf verstopt als een rat achter een muur!!! Ik zal ze tegemoet rijden en ze voor de muren verpletteren! Roep iedereen te wapen en laat mijn paard opzadelen!’
Zo gezegd, zo gedaan. Nog geen drie uur later stond het gehele leger van Patavia klaar op het marktplein: de vier cohorten met stadswachten; allemaal gewapend met twee pila (werpspiezen), een zwaard en een groot schild. Allemaal keurig in de houding, maar aan hun gezichten was goed te zien dat ze in feite doodsbang waren. Daarnaast stond het vijfde cohort met de huurlingen. Deze waren qua aanzicht echt totaal anders dan de stadswachten. Ze hadden allemaal een ontbloot bovenlijf dat ze helemaal ondergesmeerd hadden met bloed. De laatste drie uur hadden ze elkaar lopen opzwepen waardoor het nu één grote horde bloeddorstige berserkers was geworden. Voor hen kon de strijd niet vlug genoeg beginnen!!
Hun leider TopDrop was alleen gewapend met een grote tweehandige bijl. Ook hij zat onder het bloed en hij had een wolvenschedel op zijn hoofd gezet. Een angstaanjagend gezicht was het. Mr. Soija ging, zoals hij gezegd had, inderdaad de strijd persoonlijk leiden, hoewel Maxwell het hem had afgeraden. Hij droeg een zwaar goudkleurig pantser, een helm met een grote witte pluim en een lange rode cape. De generaal reed op een grote witte schimmel. Om hem heen stonden de mannen van zijn persoonlijke garde: allemaal te paard en ook in zwaar pantser. De gardisten waren gewapend met zwaarden, schilden en lansen. Naast gouverneur Soija stond de dapperste van hen allemaal: centurion Maxwell, hetzelfde gekleed als zijn mannen maar met een klein rood pluimpje op zijn helm om zijn rang aan te geven.
Toen iedereen zich verzameld had schreeuwde Soija om stilte. ‘Mannen!! Voor de muur staat de horde slaven die het gewaagd hebben om ons aan te vallen. Maar ze kunnen ons niks maken!! Het zijn slechts slaven! Laten we aan ze zien hoe echte Romeinen vechten! Open de poort!!!’ Langzaam draaide de zware poort op zijn hengsels. Het hele leger marcheerde de stad uit en nam voor de stadsmuur zijn positie in: vier ordelijke blokken stadswachten op een rij, de huurlingen werden op de linkerflank opgesteld en Soija en zijn garde achter het leger zodat de generaal beschermd zou zijn tegen de vijandelijke cavalerie. Soija trok zijn zwaard en hield het in de lucht. ‘Ten aanval!!!’
Meteen begon het leger richting de vijand te marcheren. Biertank 52 liet zijn stadswachten in looppas gaan, omdat zij geen boogschutters hadden en de vijand wel was het zaak dat de vijand zo snel mogelijk bereikt werd. Zoals verwacht begonnen de slaven de stadswachten met pijlen te bestoken. Verschillende werden geraakt en vielen dood op de grond. ‘Testudo!!!’ schreeuwde Biertank. Meteen werd de testudo-formatie aangenomen, zodat de cohorten veranderden in een groot blok van schilden en speren. Nu ketste de meeste pijlen af op de schilden die de stadswachten boven hun hoofd hielden. Maar dit ging zeer ten koste van de snelheid die ze konden maken… De huurlingen konden geen testudo maken met hun kleine schilden, maar die hadden ook geen behoefde aan zulke verdedigende formaties. Die wilden gewoon bloed zien!!! Soija was met zijn garde buiten het bereik van de boogschutters gebleven. Helaas kon hij vanaf die afstand geen orders schreeuwen. De huurlingen kregen dus orders van TopDrop, en helaas was hij een betere strijder dan hij strateeg was….
TopDrop smachtte naar het bloed van zijn vijanden en hij had geen zin om op de stadswachten te wachten met hun langzame testudo-formaties. Daarom rende hij en zijn mannen voor de rest van het leger uit en knalde ze op de linkerflank van het slavenleger voordat Biertank 52 of generaal Soija de huurlingen konden intomen. De slaven waren in eerste instantie sterk gedemoraliseerd door de wildemannen die onder het bloed zaten. Verschillende werden er gedood door hun scherpe zwaarden en bijlen en enkele anderen sloegen op de vlucht. TopDrop zwaaide met zijn tweehandige bijl en doodde met zijn eerste slag meteen drie tegenstanders. Maar naar korte tijd was het duidelijk dat de Sicilianen zwaar in de minderheid waren. Verschillende andere cohorten van slaven omsingelde hen en één voor één werden ze gedood. Ze vochten als leeuwen, en iedere huurling doodde meerdere tegenstanders, maar elk gat werd onmiddellijk opgevuld terwijl hun aantal steeds kleiner werd. Uiteindelijk viel ook TopDrop de barbaar nadat hij vele wonden had opgelopen. De linkerflank van het slagveld was bezaaid met doden terwijl de slag eigenlijk nog moest beginnen: Biertank 52 en zijn mannen hadden ondertussen bijna de linie van de vijand bereikt en begonnen met het gooien van hun pila. Verschillende vijanden vielen neer met een speer in hun borst. Nadat iedere man beide werpsperen had gegooid werden de zwaarden getrokken en riep Biertank: ‘CHARGE!!!’
De hel stond op het punt los te breken…

Deelnemers:
1. Hanneke
2. Cobalt (dorpeling)
3. Maxwell
4. X-Ray™
5. Tink*
6. TopDrop (dorpeling)
7. Zoef de haas
8. Elpida
9. zoemzoem (dorpeling)
10. flyaway
11. Misti
12. light fighter (dorpeling)
13. ook hallo (dorpeling)
14. MieX
15. Saarah
16. Biertank 52
17. Yerli
18. duivelaartje
19. Mr Soija
20. Faerie

blauw=gedood
rood= opgegeten

Terwijl het hele leger aan het knokken is kunnen de wolfjes snel een onschuldige dorpeling opeten... Morgenanvond om 20:30 komen we erachter wie de pechvogel is.
Oud 18-09-2006, 20:59
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 18-09-2006 @ 21:31 :
hij is echt te overduidelijk geen weerwolf... zonde van je stem soija is veel verdachter
Oud 18-09-2006, 21:06
Saarah
Saarah is offline
Ik blijf nog altijd bij Biertank (nuja, natuurlijke eerst de weerwolven afwachten). Ik wil hem er gewoon uit, niet omdat ik hem verdacht vind ofzo (maar zoals ik eerder zei: dat is hij nooit!), maar gewoon omdat we in dit spel totaal niks aan hem hebben, ook niet als dorpeling...

*Edit* verder verdenk ik Soija & Hanneke. Hanneke net iets meer, dus na Biertank ga ik op haar stemmen (als ik tegen die tijd natuurlijk geen andere theorie heb). En als Hanneke toch geen weerwolf blijkt te zijn, verdenk ik Soija. En daarna weet ik het niet meer.
Oud 18-09-2006, 21:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
flyaway schreef op 18-09-2006 @ 21:59 :
hij is echt te overduidelijk geen weerwolf... zonde van je stem soija is veel verdachter
Shit, nu is 't mijn schuld.
Oud 18-09-2006, 21:14
Verwijderd
Nu weet ik niet meer op wie ik de volgende keer moet gaan stemmen.
Oud 18-09-2006, 21:17
Ray
Ray is offline
Sorry TD. Ik vond je toch wat verdacht gedragen.
Oud 18-09-2006, 21:35
Tink*
Tink* is offline
Hè bah.
Oud 18-09-2006, 21:38
ook hallo
ook hallo is offline
Hij gaat goed
Oud 18-09-2006, 21:46
Faerie
Faerie is offline
de volgende keer stem ik op Elpida denk ik, ze zat zeg maar echt helemaal 'op' TopDrop, kan natuurlijk ook gewoon een foutje zijn maar toch...
Oud 18-09-2006, 21:47
maxwell
maxwell is offline
en ik had nog wel op hanneke gestemt
Oud 18-09-2006, 21:51
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
maxwell schreef op 18-09-2006 @ 22:47 :
en ik had nog wel op hanneke gestemt
Moet je ook niet op de verkeerde stemmen he

Ik had op het laatste randje nog op Soija gestemd. Ik denk dat ik dat volgende keer weer ga doen, afhankelijk van wat de wolven doen en wat er verder nog gezegd gaat worden.
Oud 18-09-2006, 21:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik wacht de vreetactie van de wolven wel af, voordat ik ga bedenken wie verdacht is. Ik weet het echt niet.
Oud 18-09-2006, 22:03
TopDrop
TopDrop is offline
Hooooo, sukkelss!!! even op iedereen reageren

edit: maar ik ben WEL strijdend ten onder gegaan
Citaat:
duivelaartje schreef op 18-09-2006 @ 21:31 :

Citaat:
flyaway schreef op 18-09-2006 @ 21:59 :
Als iedereen nou naar haar had geluisterd!!
Citaat:
duivelaartje schreef op 18-09-2006 @ 22:10 :
Shit, nu is 't mijn schuld.
Geeft niet hoor
Citaat:
X-Ray™ schreef op 18-09-2006 @ 22:17 :
Sorry TD. Ik vond je toch wat verdacht gedragen.

Citaat:
Faerie schreef op 18-09-2006 @ 22:46 :
de volgende keer stem ik op Elpida denk ik, ze zat zeg maar echt helemaal 'op' TopDrop, kan natuurlijk ook gewoon een foutje zijn maar toch...
Kwam zeker omdat ik de eerste keer op haar stemde Mijn rekenmachine had dat bepaald..
Citaat:
maxwell schreef op 18-09-2006 @ 22:47 :
en ik had nog wel op hanneke gestemtD
Ik ook
Oud 18-09-2006, 22:08
Ray
Ray is offline
Sorry TopDrop.
Mensen we moeten echt wel weerwolven hangen, er zijn inmiddels al 5 dorpelingen heengegaan.
Oud 18-09-2006, 22:15
TopDrop
TopDrop is offline
Doen de ziener en de tovenaar en al die andere figuren ook nog wat eigenlijk, want ik heb er nog niks van gemerkt
Oud 18-09-2006, 23:28
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 18-09-2006 @ 23:03 :
Kwam zeker omdat ik de eerste keer op haar stemde Mijn rekenmachine had dat bepaald..
Ja, het was je eigen schuld
Oud 18-09-2006, 23:54
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Elpida schreef op 19-09-2006 @ 00:28 :
Ja, het was je eigen schuld
Jamaar...!!!

Oud 19-09-2006, 13:33
MieX
MieX is offline
De wraak van de rekenmachinemethode

Ik moet zeggen dat ik Hanneke ook wel erg verdacht vind, ik weet in ieder geval op wie ik de volgende keer ga stemmen. Maar eerst afwachten wat de weerwolven gaan doen.
Oud 19-09-2006, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 18-09-2006 @ 22:51 :
Moet je ook niet op de verkeerde stemmen he

Ik had op het laatste randje nog op Soija gestemd. Ik denk dat ik dat volgende keer weer ga doen, afhankelijk van wat de wolven doen en wat er verder nog gezegd gaat worden.

IK vind Elpida wel verdacht doen, maar niks ernstigs.

MIjn hoofdverdachte is Hanneke. IK heb er zo mn redenen voor. IK stem volgende keer Hanneke. Ze doet verdacht.
Oud 19-09-2006, 15:38
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 19-09-2006 @ 16:34 :

IK vind Elpida wel verdacht doen, maar niks ernstigs.

MIjn hoofdverdachte is Hanneke. IK heb er zo mn redenen voor. IK stem volgende keer Hanneke. Ze doet verdacht.
Ik twijfelde tussen TD en jou. TD is geen wolf, dus blijf jij over. Simpel.
Oud 19-09-2006, 15:40
MieX
MieX is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 19-09-2006 @ 16:34 :
IK heb er zo mn redenen voor.
Dan ben ik toch benieuwd wat die redenen zijn Neemt niet weg dat ik Hanneke ook verdacht vind, maar elke gewone dorpeling zou gewoon direct zeggen waarom hij/zij iemand verdacht vindt
Oud 19-09-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 19-09-2006 @ 16:38 :
Ik twijfelde tussen TD en jou. TD is geen wolf, dus blijf jij over. Simpel.
ja, doe aan het eind maar opeens of je niet td had gestemd

en sinds wanneer plaats jij je volgende stem al vóór de wolven hebben gegeten
je zeurt altijd dat het slimmer is om dat erna te doen
Oud 19-09-2006, 15:46
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 19-09-2006 @ 16:41 :
ja, doe aan het eind maar opeens of je niet td had gestemd

en sinds wanneer plaats jij je volgende stem al vóór de wolven hebben gegeten
je zeurt altijd dat het slimmer is om dat erna te doen
"Ik denk dat", "afhankelijk van wat de wolven gaan doen". Zo onzeker als wat dus.
En die eerste zin moet je nog maar eens opnieuw formuleren.
Oud 19-09-2006, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 19-09-2006 @ 16:46 :
"Ik denk dat", "afhankelijk van wat de wolven gaan doen". Zo onzeker als wat dus.
En die eerste zin moet je nog maar eens opnieuw formuleren.
'je denkt dat' ja, en?

gaan we de kleinste dingen zoeken, om onszelf te verdedigen?
Oud 19-09-2006, 15:49
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 19-09-2006 @ 16:40 :
Dan ben ik toch benieuwd wat die redenen zijn Neemt niet weg dat ik Hanneke ook verdacht vind, maar elke gewone dorpeling zou gewoon direct zeggen waarom hij/zij iemand verdacht vindt
oh, ik heb zwijgplicht
Oud 19-09-2006, 15:51
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 19-09-2006 @ 16:49 :
'je denkt dat' ja, en?

gaan we de kleinste dingen zoeken, om onszelf te verdedigen?
Ik geef daarmee aan dat ik nog lang niet zeker weet dat ik op jou ga stemmen. Maar ik verdenk jou wel, ja.
Oud 19-09-2006, 15:56
Verwijderd
ja en?

nogmaals : sinds wanneer doe jij dat vóór de wolven eten?
Oud 19-09-2006, 16:01
Hanneke
Hanneke is offline
Ik plaats mijn stem niet. Dat lijkt me duidelijk.

En verder, ja ik heb er inderdaad niet helemaal bij nagedacht. Het is inderdaad beter om dat na de wolven te doen. Maar in dit geval maakt het toch niks uit.
Oud 19-09-2006, 16:07
Verwijderd
no other excuses?

mooi
Oud 19-09-2006, 16:09
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Saarah schreef op 18-09-2006 @ 22:06 :
Ik blijf nog altijd bij Biertank (nuja, natuurlijke eerst de weerwolven afwachten). Ik wil hem er gewoon uit, niet omdat ik hem verdacht vind ofzo (maar zoals ik eerder zei: dat is hij nooit!), maar gewoon omdat we in dit spel totaal niks aan hem hebben, ook niet als dorpeling...

*Edit* verder verdenk ik Soija & Hanneke. Hanneke net iets meer, dus na Biertank ga ik op haar stemmen (als ik tegen die tijd natuurlijk geen andere theorie heb). En als Hanneke toch geen weerwolf blijkt te zijn, verdenk ik Soija. En daarna weet ik het niet meer.
Ik ben juist degene die voor verwarring zorgt, iedereen volgt gewoon als een mak lammetje de eerste die iets zegt en dan maar hopen of je een dorpeling of een weerwolf te pakken hebt.

Ik ben van waarde voor dit spel omdat door mij ten minste nog een beetje spanning in het spel komt, je weet namelijk nooit wat ik ben, wat ik ook speel: dorpeling, weerwolf, heks, ziener, wolfsbane, verrader of leerling. Dat maakt het juist spannend. Dus kom aub niet aanzetten met je domme gelul dat je aan mij niets hebt.
Oud 19-09-2006, 16:09
Ray
Ray is offline
Hm. Hanneke is niet verdacht. Ik ga eerder Elpida stemmen denk ik.

Regels voor berichten