Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2006, 15:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Toch is het zo. The Shining is verschrikkelijk overrated. Niet eng, niet spannend, niet boeiend.
Oud 14-10-2006, 16:00
Verwijderd
Ik heb Trainspotting weer eens gekeken.
Oud 14-10-2006, 16:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-10-2006 @ 16:27 :
Toch is het zo. The Shining is verschrikkelijk overrated. Niet eng, niet spannend, niet boeiend.
Nou ja, ik denk dus dat jij nu liegt, want The Shining is wel eng, spannend en boeiend. Ik denk dat je de verkeerde film hebt gezien.
Oud 14-10-2006, 16:33
DanielC
DanielC is offline
Een ander zijn geluk
Vreselijk.

Romanzo Criminale
Goed.

Oud 14-10-2006, 16:59
Verwijderd
Tiger on the beat. chow yun fat
Oud 14-10-2006, 17:52
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
42nd Street

Was wel een aardige musicalfilm
('t Was voor school... ik kijk dit soort films natuurlijk niet voor de lol )

Baz Luhrman heeft iig goed naar de vroegere musicalfilms gekeken voordat meneer aan Moulin Rouge begon
Oud 14-10-2006, 18:21
the exploding boy
the exploding boy is offline
Children of men

Eindelijk weer eens niet zo'n standaard film, goede acteurs (vooral Clive Owen)

aanrader
Oud 14-10-2006, 18:42
Otis
Otis is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-10-2006 @ 16:27 :
bij goede films die als GOED bekend staan roepen: OVERRATED!!!!!!!!!!!!!!!! is zo cliché.

Ik vind the shining een hele gave film, vooral omdat het allemaal zo langzaam gaat en de situatie in zo n afgelegen , dood , leeg hotel zo heerlijk uitzichtloos is. Het is subtiel eng, vind ik.
Oud 14-10-2006, 18:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Otis schreef op 14-10-2006 @ 19:42 :
bij goede films die als GOED bekend staan roepen: OVERRATED!!!!!!!!!!!!!!!! is zo cliché.

Ik vind the shining een hele gave film, vooral omdat het allemaal zo langzaam gaat en de situatie in zo n afgelegen , dood , leeg hotel zo heerlijk uitzichtloos is. Het is subtiel eng, vind ik.
Meh, moet ik er dan écht bij schrijven dat het om mijn persoonlijke mening gaat?

Overigens, jij vindt ook wel eens een op handen gedragen film slecht.
Oud 14-10-2006, 18:50
DanielC
DanielC is offline
United 93 anybody? :')
Oud 14-10-2006, 18:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Eh?
Oud 14-10-2006, 19:02
DanielC
DanielC is offline
Otis vond "United 93" slecht en van "talpa niveau".
Oud 14-10-2006, 19:06
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
DanielC schreef op 14-10-2006 @ 20:02 :
Nou heb ik niet zoveel meegekregen van Talpa maar ik zie de connectie niet echt...

Was op IMDB een meisje aan het klagen dat het acteerwerk zo slecht was : iedereen praat door elkaar, veel hmm's en het lijkt vaak alsof mensen niet uit hun woorden komen.

Ben benieuwd hoe dat meisje praat.
Oud 14-10-2006, 19:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kijk eens aan. Dat bedoel ik dus
Oud 14-10-2006, 20:21
Giles
Giles is offline
Mission Impossible III

Oftewel; the Tom Cruise Show

gelukkig zit Jonathan Rheys Meyers er in
Oud 14-10-2006, 20:21
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Hee, maak er een STICKY topic van. . Dan hoef je het niet de hele tijd in de groep te gooien.
Oud 14-10-2006, 21:23
mjk
mjk is offline
once upon a time in america. Een werkelijk schitterende film, schitterende film, fantastische score van morricone, zeer sterke rollen, zoveels goeds gewoon. Sterkste punten wel de flashbacks maar vooral de sfeer van New York in de jaren 20, 30 en 60.
Oud 14-10-2006, 21:26
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
School of Rock

Niet diepzinnig of geweldig of fantastich geacteerd, maar het hele muziekgedoe enzo was wel goed. Leuk om te zien.
8/10.
Oud 14-10-2006, 21:29
Otis
Otis is offline
Citaat:
DanielC schreef op 14-10-2006 @ 19:50 :
United 93 anybody? :')
Het zit je nog steeds dwars he, nou bummer nu word ik nooit mee serieus genomen door de EXPERTS in dit topic.
Oud 14-10-2006, 21:44
suvórov
suvórov is offline
Oh jezus mensen ik heb geen zin om te lezen maar ik wil jullie een hoop gezeik besparen door vast te stellen dat United 93 een kankerfilm is waarover discussie niet mogelijk is.
Oud 14-10-2006, 23:03
Verwijderd
Nachtrit

Sterk! Uitstekend acteerwerk en tot mijn verbazing een voornamelijk klassieke soundtrack (Intwine had toch de muziek geschreven?)
Oud 15-10-2006, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Bedoelde ze niet Flight 93? Want dan geef ik haar groot gelijk
Oud 15-10-2006, 00:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Net The Shining gezien. Goede film. Punt. Einde discussie.
Oud 15-10-2006, 01:44
Tiño
Tiño is offline
ik heb de Grudge 2 gezien,

vond em echt eng en ja, uhm eng.
Oud 15-10-2006, 11:27
Menahem
Menahem is offline
Severed :
Oud 15-10-2006, 11:37
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Otis schreef op 14-10-2006 @ 22:29 :
Het zit je nog steeds dwars he, nou bummer nu word ik nooit mee serieus genomen door de EXPERTS in dit topic.
Nee, hoor. Ik gaf alleen een voorbeeld. Dit was het eerste dat ik me kon bedenken.
Oud 15-10-2006, 13:10
Faerie
Faerie is offline
World Trade Center

Viel een beetje tegen. Ik had eigenlijk meer verwacht dat het meer zou gaan over mensen redden uit een van die torens. Bleek het over 2 brandweermannen te gaan die vast zaten onder puin. Dat is dan ook niet zo heel erg, want er zijn natuurlijk ook veel brandweermannen doodgegaan op 9/11, maar er had van mij echt meer spanning in gemogen. Ik kreeg wel weer een beetje 'kriebels' die ik ook had op 9/11, bijvoorbeeld op het moment dat ik voor het eerst op tv zag hoe er een vliegtuig in het World Trade Center vloog..
Oud 15-10-2006, 13:16
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Menahem schreef op 14-10-2006 @ 15:11 :
Cabin fever: uiteraard onzinning, maar beter dan ik had verwacht. Vooral om het eind kon ik wel lachen.
Ik heb em ook gezien en vond em echt kut, maar het einde is inderdaad grappig. Zelfs het meest geslaagd van de hele film.
Oud 15-10-2006, 13:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 14-10-2006 @ 13:55 :
Ik vond Jack een beetje rare bekken trekken eigenlijk, bij dat gesprek.
Zoals gezegd, het ging me vooral om de cinematografie daar, bijvoorbeeld het feit dat Kubrick tot drie keer toe een gouden regel schendt door de camera honderdtachtig graden te verplaatsen, zonder dat het op een negatieve manier storend werkt.
Oud 15-10-2006, 13:35
Ceridwen
Ceridwen is offline
Citaat:
Majel schreef op 06-10-2006 @ 16:38 :
8 femmes
Leuke film! Lekker cluedo-sfeertje
Echt hè, en die liedjes ook met dansjes, echt hilarisch.

8mm
Ondanks het schokkende thema deed de film me niet veel.

Filmlab: Liefde, dood en luchtgitaar
Beoordeling: Na 192 stemmen een gemiddelde van 4,59
Nederlandse (NL) eindexamenfilm uit 2006. Laura, een 21-jarige studente, net gedumpt door haar vriend Rex, zoekt beschutting en rust in één van de toilethokjes van een sociëteit. De rust wordt verstoord door een mannenstem uit het hokje naast haar.

Beetje cliché idee, maar de locatie is wel leuk bedacht. Met weinig middelen is er een leuke film gemaakt. Feelgood werkje
Oud 15-10-2006, 14:17
CoalChamber
CoalChamber is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 01:46 :
Net The Shining gezien. Goede film. Punt. Einde discussie.
Ja het was inderdaad een goede film.
Ik vond alleen dat de scenes van het schokkende gezicht Shelley te lang waren. Ik kreeg zelf de neiging om zo te gaan kijken.
Oud 15-10-2006, 14:19
DanielC
DanielC is offline
It - Was opeens een heel stuk minder eng dan vroeger.
Oud 15-10-2006, 14:32
Verwijderd
Lucìa y el sexo

Bijzonder mooie film. Ik begin een beetje fan te worden van die regisseur. Prachtige sfeer, mooie plots, schitterende beelden en muziek (en zo kan ik nog wel even doorgaan). Erg veel seks aanwezig overigens (de titel zegt het al), maar niet storend veel.

Mar adentro

Ook erg mooi. Goed verhaal, mooie teksten die bijzonder waar zijn en die man speelt echt prachtig!

Coffee and cigarettes

Erg vermakelijk. Niet veel meer dan dat, ik vraag me af of ik het nog vaker ga bekijken, maar ik heb er in elk geval van genoten. Favoriet: Somewhere in California met Iggy Pop en Tom Waits.

Black cat, white cat

Het duurde even voordat ik erin zat. Wat een vreemde film! Maar erg fijne leuke slapstick-elementen en een grappig verhaaltje. Gewoon erg komisch.
Oud 15-10-2006, 14:36
Verwijderd
V for Vendetta.

leuk.
Oud 15-10-2006, 14:42
JanDeVries
JanDeVries is offline
American Sweethearts

Niet eens leuk als hersenloos zaterdagavond pre-uitgaansvermaak.

Laatst gewijzigd op 15-10-2006 om 15:03.
Oud 15-10-2006, 14:55
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Napoleon Dynamite

Oud 15-10-2006, 15:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Daredevil: The Director's Cut - 5/10

Een verbetering ten opzichte van de TC, maar daar is ook alles mee gezegd. Ben Affleck is echt de minst geschikte persoon om iemand als Matt Murdock the spelen. En een zwarte Kingpin? godsamme.
Oud 15-10-2006, 17:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-10-2006 @ 16:23 :
En een zwarte Kingpin? godsamme.
Zeikerd. Wat maakt dat nou weer uit?
Oud 15-10-2006, 17:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 15-10-2006 @ 18:27 :
Zeikerd. Wat maakt dat nou weer uit?
Alles. We willen toch ook geen blanke Martin Luther King in een film?

Daarnaast is het ook gewoon stijlbreuk. Iemand als Luke Cage moet ook niet gespeeld worden door blanke, dat staat gewoon raar.
Oud 15-10-2006, 20:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jaws (1975)

Steven Spielberg’s ode aan de B-film en het begin van ‘New New Hollywood’ is minder spannend dan ik had verwacht. Dat kan natuurlijk eraan liggen, dat ik te hoge verwachtingen had door alle lofzangen die er door de jaren heen aan deze film gewijd zijn.

De film heeft natuurlijk wel z’n spannende momenten, en er zijn momenten waarop ik me rotschrok van die haai, maar het is allemaal wat te simpeltjes. Een flinterdun verhaaltje en bordkartonnen personages. Dit is niet alleen een ode aan de B-film, het ís een B-film. Wat geen belediging voor Jaws is, trouwens. Ik zal niet zeggen dat ik me niet met de film heb vermaakt, tenslotte.

Score: 3/5

His Girl Friday (1940)

Tweede viewing.

Cary Grant op z’n best. Dat wil zeggen: van wat ik van ‘m gezien heb (ook nog North- by northwest en The Philadelphia Story). Grant draagt de film en steelt absoluut de show. Zonder hem zou dit verhaal niet half zo goed zijn. Alles draait om de komische manier waarop hij gestalte geeft aan Walter Burns, die alle trucjes die er bestaan gebruikt om zijn ex-vrouw bij hem te houden.

Vooral Grant’s timing en vermogen een enkele zin perfect te brengen, dragen bij aan het effect van deze komedie. De film heeft er lekker de vaart in, en loopt als een trein. Striptekenaar Carl Barks zei over één van zijn verhalen dat het een timing had waarop je muziek zou kunnen schrijven. Ik denkt dat die uitspraak ook van toepassing is op deze film.

Score: 3/5
Oud 15-10-2006, 22:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-10-2006 @ 18:42 :
Alles. We willen toch ook geen blanke Martin Luther King in een film?
Kromme vergelijking. King is een historisch figuur, van wie de huidskleur een nogal belangrijk aspect zou zijn als je een film over hem zou maken.

Citaat:
Daarnaast is het ook gewoon stijlbreuk. Iemand als Luke Cage moet ook niet gespeeld worden door blanke, dat staat gewoon raar.
Niet voor mij, want ik zou niet weten wie Luke Cage is.

Maar goed, ik geef bij adaptaties sowieso geen hol om onzin als getrouwheid aan de bron. Kan het mij een fuck schelen hoe het eerst bedacht is, het gaat toch om de film op zich? Ik heb echt nog nooit een goede reden gehoord waarom een verfilming trouw aan zijn bron zou moeten zijn.
Oud 15-10-2006, 22:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Omdat je anders de bron geweld aandoet. Dan moet je zelf je eigen verhaal verzinnen, maar als je je film op een bepaalde bron baseert, ga dan die bron niet verkrachten.
Oud 15-10-2006, 23:04
Floris_22
Floris_22 is offline
For Your Eyes Only

Veruit de meeste vermakelijke Bond film ooit. Met natuurlijk de beste Bond tot nu toe. Moore weet als geen ander oneliners te brengen. Het verhaal is eigenlijk flinterdun maar dat mag de pret niet drukken. De meeste fantastische stunts worden uitgehaald, gelukkig niet alleen door stuntmannen maar ook door Roger Moore zelf. En ook de Bondgirls zijn in deze film mooier dan ooit, met als hoogtepunt wel de kunstschaatster.
Oud 15-10-2006, 23:27
capibara
capibara is offline
Jackass 2. Fun stuff.
Oud 15-10-2006, 23:38
Schranktür
Schranktür is offline
The shining -
Nachtrit -
Oud 16-10-2006, 03:05
Verwijderd
The seventh curse, dit soort films worden alleen maar in hong kong gemaakt
Oud 16-10-2006, 08:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 23:10 :
Omdat je anders de bron geweld aandoet. Dan moet je zelf je eigen verhaal verzinnen, maar als je je film op een bepaalde bron baseert, ga dan die bron niet verkrachten.
Nogmaals, waarom niet? Als je denkt dat het verhaal beter wordt door een paar aanpassingen, wat is daar dan mis mee?
Van jou had ik zo'n antwoord trouwens niet verwacht Mark, als iemand die normaal gesproken prima argumentatie klaar heeft en bovendien fan van Disneyfilms, die doorgaans niets van het bronmateriaal heel laten.
Oud 16-10-2006, 12:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 15-10-2006 @ 23:08 :
Kromme vergelijking. King is een historisch figuur, van wie de huidskleur een nogal belangrijk aspect zou zijn als je een film over hem zou maken.
Het was inderdaad een kromme vergelijking. Ik hoopte dan ook stiekem dat je een ietwat ander soort reactie zou geven

Citaat:
Niet voor mij, want ik zou niet weten wie Luke Cage is.

Maar goed, ik geef bij adaptaties sowieso geen hol om onzin als getrouwheid aan de bron. Kan het mij een fuck schelen hoe het eerst bedacht is, het gaat toch om de film op zich? Ik heb echt nog nooit een goede reden gehoord waarom een verfilming trouw aan zijn bron zou moeten zijn.
Als de verfilming in de basis niet trouw is aan de bron, dan had het net zo goed geen verfilming hoeven zijn. Kijk, ik vind enkele aanpassingen in de narratie volkomen acceptabel, omdat je nu eenmaal niet álles letterlijk naar het scherm kunt vertalen. Maar over zaken als personages valt wat mij betreft niet te praten.

Een beter voorbeeld dan MLK is James Bond. Zou jij die zwart willen zien? En dan heb ik het dus over de reguliere James Bond, niet over een of andere alternate reality persiflage of iets dergelijks.
Oud 16-10-2006, 12:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-10-2006 @ 09:47 :
Nogmaals, waarom niet? Als je denkt dat het verhaal beter wordt door een paar aanpassingen, wat is daar dan mis mee?
Van jou had ik zo'n antwoord trouwens niet verwacht Mark, als iemand die normaal gesproken prima argumentatie klaar heeft en bovendien fan van Disneyfilms, die doorgaans niets van het bronmateriaal heel laten.
Disney-films zijn een verhaal apart, een categorie op zich. De sprookjes/verhalen waarop die films gebaseerd zijn, hebben meestal een afloop die niet echt geschikt is voor kinderen en daarom moeten ze daar wat anders van breien. Met het oog op de doelgroep vind ik dat best begrijpelijk.

Maar wat is het punt van het maken van een film gebaseerd op één of ander boek, en dan dat boek helemaal gaan verkrachten? Dan kun je toch beter zelf een origineel verhaal verzinnen? Je geeft je film wel de titel mee van het boek en mensen gaan denken dat het een getrouwe weergave is van dat boek. Dat doet het origineel geweld aan. En als er al veel veranderd moest worden, was het misschien toch al niet zo'n geschikt boek om te verfilmen?
Oud 16-10-2006, 14:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Narnia en ik vond em leuk

Regels voor berichten