Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2007, 23:08
Verwijderd
@Alicia
Ach kom, doe nou toch eens niet zo walgelijk politiek correct. Dikke mensen kunnen net zo weinig discipline opbrengen als mensen die niet kunnen stoppen met roken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2007, 23:13
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 08-01-2007 @ 00:06 :
Waarom is dat makkelijk? Ik HEB toch ook gewoon die discipline, dat is dan toch een verschil? Je kunt toch niet in mijn hoofd kijken hoe veel moeite ik er zelf voor moet doen om me niet vol te vreten?

Iemand komt van een beetje ongedisciplineerdheid in de regel geen 20 kilo aan. Kom je wel harder aan dan gemiddeld dan kun je daar dus rekening mee houden en de volgende dag je eens inhouden ofzo.
Zie je niet hoe makkelijk dat klinkt? Discipline wordt altijd geprezen en gewaardeerd, maar personen en karakters verschillen. Voor de een is discipline opbrengen logisch en hoort het bij de dagelijkse gang van zaken. Om het dan de hemel in te prijzen zou onzin zijn. Voor de ander is het super moeilijk om al een klein beetje discipline bij elkaar te rapen en diegene krijgt dus veel minder voor elkaar (en wordt ook minder geprezen).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2007 @ 00:08 :
@Alicia
Ach kom, doe nou toch eens niet zo walgelijk politiek correct. Dikke mensen kunnen net zo weinig discipline opbrengen als mensen die niet kunnen stoppen met roken.
Wat is nou de meerwaarde van onnodig bot (dus niet functioneel) tov een meer genuanceerde "politiek correcte" (rare term) mening. (dan bedoel ik dus de reactie van smvs)
Stoppen met roken kun je er in zekere zin wel mee vergelijken, dat denk ik ook wel. Maar de rest van je zin is weer zo generaliserend (zie ook m'n reactie hierboven). Het klinkt zo lekker makkelijk, "je moet gewoon discipline opbrengen".
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:25
smvs
smvs is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-01-2007 @ 00:13 :
Zie je niet hoe makkelijk dat klinkt? Discipline wordt altijd geprezen en gewaardeerd, maar personen en karakters verschillen. Voor de een is discipline opbrengen logisch en hoort het bij de dagelijkse gang van zaken. Om het dan de hemel in te prijzen zou onzin zijn. Voor de ander is het super moeilijk om al een klein beetje discipline bij elkaar te rapen en diegene krijgt dus veel minder voor elkaar (en wordt ook minder geprezen).
Het is dus een misvatting dat voor veel mensen discipline opbrengen een eitje is. Dat is dus ook helemaal niet wat ik zeg, ik zeg juist dat het voor mensen die het wel lukt ook heel moeilijk is, maar dat ze het toch doen. JOUW excuus is juist slap dat je met een oncontroleerbare stelling aankomt dat voor mensen die het wel lukt het wel makkelijk zal zijn, flikker nou ff op zeg. Bovendien vind ik het prima als je geen discipline kunt opbrengen, maar ga dan ook niet zitten zeiken dat je vet bent! Dat hoort ook gewoon bij aanvaarden dat de wereld misschien niet zo eerlijk is als jij graag zou willen.

Ik heb nog wel een kleine tip voor discipline: Dit komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Als je geen reden hebt om af te slanken, je DOET het nergens voor, waarom zou je het dan ook doen. Een REDEN, die moet je hebben. Nou ik heb dus een hele goeie: Je wordt misschien weer aantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:28
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 08-01-2007 @ 00:25 :
JOUW excuus is juist slap
Excuus?
Citaat:
dat je met een oncontroleerbare stelling aankomt dat voor mensen die het wel lukt het wel makkelijk zal zijn, flikker nou ff op zeg.
Wijs aan waar ik dat zeg.. Dat bedoel ik dus iig niet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-01-2007 @ 00:22 :
Wat is nou de meerwaarde van onnodig bot (dus niet functioneel) tov een meer genuanceerde "politiek correcte" (rare term) mening. (dan bedoel ik dus de reactie van smvs)
Je gooit met je politieke correctheid vaak het kind met het badwater weg. Blind van conformisme ben je te bang of te laf om de feiten onder ogen te zien over de wereld die niet altijd even leuk en lief is.
Citaat:
Stoppen met roken kun je er in zekere zin wel mee vergelijken, dat denk ik ook wel. Maar de rest van je zin is weer zo generaliserend (zie ook m'n reactie hierboven). Het klinkt zo lekker makkelijk, "je moet gewoon discipline opbrengen".
En als een pedofiel kinderen verkracht, is het dan net zo "makkelijk" om te zeggen dat pedofielen geen kinderen moeten verkrachten omdat ze zich maar moeten bedwingen?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:30
smvs
smvs is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-01-2007 @ 00:28 :
Excuus?

Wijs aan waar ik dat zeg.. Dat bedoel ik dus iig niet.
Je zegt dat voor de ene mens discipline opbrengen veel moeilijker is dan voor de andere. Ik beweer juist dat mensen die daadwerkelijk discipline opbrengen daar ook heel veel moeite voor hebben moeten doen.

Maar goed ik ga nog even een wandelingetje maken op donkere paadjes in de stiekeme hoop wat weerloze meisjes tegen te komen. Tot zo.

Laatst gewijzigd op 07-01-2007 om 23:33.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:37
Verwijderd
Citaat:
En als een pedofiel kinderen verkracht, is het dan net zo "makkelijk" om te zeggen dat pedofielen geen kinderen moeten verkrachten omdat ze zich maar moeten bedwingen?
Dit is weer een van die slechte vergelijkingen. Vanuit het oogpunt van de pedofiel: in zekere zin, qua moeilijkheid en beheersen misschien wel ja. Maar voor de rest is kinderen verkrachten niet legaal en veel eten wel en met kinderen verkrachten schaad je iemand anders en met veel eten niet. Dus die pedofiel heeft met meer dilemma's of iig dilemma's van een andere orde te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-01-2007 @ 00:37 :
Dit is weer een van die slechte vergelijkingen. Vanuit het oogpunt van de pedofiel: in zekere zin, qua moeilijkheid en beheersen misschien wel ja. Maar voor de rest is kinderen verkrachten niet legaal en veel eten wel [...]
Drogreden. Iets is niet goed of slecht, puur omdat het (il-)legaal is.
Citaat:
[...] en met kinderen verkrachten schaad je iemand anders en met veel eten niet. Dus die pedofiel heeft met meer dilemma's of iig dilemma's van een andere orde te maken.
Dat is nu van jou te makkelijk gezegd. Dikke mensen schaden wel degelijk andere mensen. Dikke mensen hebben vaker gezondheidsklachten - meer kosten in de zorg betekent ook dat er minder investeringen gedaan kunnen worden om mensenlevens te redden. Verder zijn het inderdaad andere dilemma's, maar dat illustreert juist dat het is een kwestie is van een reden vinden om iets wel of niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:51
Vice
Vice is offline
Citaat:
Morgan schreef op 07-01-2007 @ 22:35 :
Weet niet wat voor jongens jij kent, maar de meeste die ik ken willen ook geen vriendin die vreselijk onder/boven hun niveau zit en dus buiten hun sociale kudde valt. En je vergeet dat die sociale status een stuk minder van belang wordt nu de meeste vrouwen sociale status van zichzelf hebben.
Misschien geen jonge gozers, maar voor een vent rond de 50 jaar is het toch fijn om te weten dat hij nog populair is bij de dames. Dat die dames het vooral met hem doen vanwege zijn mooie banksaldo en geweldige salaris, interesseert hem niet.

Citaat:
smvs schreef op 08-01-2007 @ 00:25 :
Ik heb nog wel een kleine tip voor discipline: Dit komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Als je geen reden hebt om af te slanken, je DOET het nergens voor, waarom zou je het dan ook doen. Een REDEN, die moet je hebben. Nou ik heb dus een hele goeie: Je wordt misschien weer aantrekkelijk.
Tja, sommige mensen hebben gewoon niet de behoefte om nog aantrekkelijk te zijn.
Oud 08-01-2007, 11:32
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 06-01-2007 @ 13:21 :
Nee, zeg ik ook nergens.

Ik zeg enkel dat het enigszins begrijpelijk is dat die kerel is vreemdgegaan. Niet dat ik het goedpraat, ik ben totaal geen voorstander van vreemdgaan.

Maar mij lijkt het dat die kerel voornamelijk door de topicstarter in de armen van dat andere meisje gedreven is, doordat ze op haar manier signalen uitzond dat zij geen moeite wilde doen voor hem.
Kerel heeft uiteraard op de verkeerde manier gereageerd, hij had het natuurlijk uit moeten maken, maar om de schuld bij hem te leggen? Nee, gaat te ver vind ik.
ok, misschien komt het van beide kanten maar voor zover ik heb begrepen van de ts, heeft de ts juist wél moeite gedaan voor hem. Ze was bezig met afvallen etc en de wil zat er ook, maar op een gegeven moment zei ze ook dat het hun leven en dus hun relatie leek te overheersen. Dat ze wilde dat het hem ook om háár te doen was en niet om haar omvang & gewicht.
Schijnbaar was het hem dus wel om het laatste te doen, want zie daar: hij heeft zich in de armen van (een vast en zeker dunner & lichter) ander wicht gestort!

Dus als ik het zo lees allemaal, is hij een rund en een kortzichtige eikel die zn lul alleen maar achterna loopt.
Maar zo'n mening is snel gedaan natuurlijk, vooral als je de relatie niet kent en die kennen alleen de ts en de nu tegenwoordige ex.
Wie weet...dr zou meer scheef gezeten kunnen hebben dan alleen het gewichtsprobleem.
Oud 08-01-2007, 14:54
juno
juno is offline
Ik heb aartslelijkerds gehad, waar ik stapeldol op was. Het boeide ook echt niet, ik was er veel te gek op.

Dus die laatste aanname van XQseMe2 zou wel eens op waarheid kunnen berusten
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 15:50
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
juno schreef op 08-01-2007 @ 15:54 :
Ik heb aartslelijkerds gehad, waar ik stapeldol op was. Het boeide ook echt niet, ik was er veel te gek op.

Dus die laatste aanname van XQseMe2 zou wel eens op waarheid kunnen berusten
Vond je ze op de momenten dat je met ze samen was ook lelijk, of toen niet? (gewoon interesse )
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 15:54
FUNKALICIOUS
FUNKALICIOUS is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-01-2007 @ 16:50 :
Vond je ze op de momenten dat je met ze samen was ook lelijk, of toen niet? (gewoon interesse )

Liefde maakt blind, en af en toe écht blind
Oud 08-01-2007, 17:24
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2007 @ 00:43 :
]Dat is nu van jou te makkelijk gezegd. Dikke mensen schaden wel degelijk andere mensen. Dikke mensen hebben vaker gezondheidsklachten - meer kosten in de zorg betekent ook dat er minder investeringen gedaan kunnen worden om mensenlevens te redden. Verder zijn het inderdaad andere dilemma's, maar dat illustreert juist dat het is een kwestie is van een reden vinden om iets wel of niet te doen.
agreed. ze schaden mij ook; ik ben zuinig op mijn ogen!
Oud 08-01-2007, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 08-01-2007 @ 18:24 :
agreed. ze schaden mij ook; ik ben zuinig op mijn ogen!
Dat geldt natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:01
juno
juno is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-01-2007 @ 16:50 :
Tuurlijk, ik heb oogjes, maar het kon me niet schelen. Zo was de verpakking nu eenmaal, en het ging mij om de inhoud.

Het werkt echter alleen als je heel erg stapeldol op iemand bent. Is dat niet het geval, dan wil het nog wel eens een afknappertje wezen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:04
Verwijderd
Ik wil alleen even mededelen dat ik er een dag of drie over heb gedaan om deze hele topic door te lezen. Uiteraard niet aan één stuk
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:18
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
juno schreef op 08-01-2007 @ 19:01 :
Tuurlijk, ik heb oogjes, maar het kon me niet schelen. Zo was de verpakking nu eenmaal, en het ging mij om de inhoud.

Het werkt echter alleen als je heel erg stapeldol op iemand bent. Is dat niet het geval, dan wil het nog wel eens een afknappertje wezen.
Ja dat bedoelde ik dus, mensen zeggen wel dat liefde blind maakt en dat zal tot op hoogte ook wel kloppen, maar ik kan me niet voorstellen dat je iemand qua uiterlijk ineens enorm aantrekkelijk vindt omdat je verliefd bent op diegene terwijl je zijn uiterlijk daarvoor (en erna) bepaald onaantrekkelijk vindt.

Maar goed, da's eigenlijk offtopic.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2007 @ 00:43 :
Drogreden. Iets is niet goed of slecht, puur omdat het (il-)legaal is.
Wie heeft het over goed of slecht? Ik niet.
Citaat:
Dat is nu van jou te makkelijk gezegd. Dikke mensen schaden wel degelijk andere mensen. Dikke mensen hebben vaker gezondheidsklachten - meer kosten in de zorg betekent ook dat er minder investeringen gedaan kunnen worden om mensenlevens te redden. Verder zijn het inderdaad andere dilemma's, maar dat illustreert juist dat het is een kwestie is van een reden vinden om iets wel of niet te doen.
Dat is vrij indirect schaden van andere mensen in vergelijking met het verkrachten van kinderen. Ik kan me voorstellen dat zoiets verschil maakt bij hoe erg je je best wil doen om discipline op te brengen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-01-2007 @ 20:19 :
Dat is vrij indirect schaden van andere mensen in vergelijking met het verkrachten van kinderen. Ik kan me voorstellen dat zoiets verschil maakt bij hoe erg je je best wil doen om discipline op te brengen.
Dat is dus een keuze.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 16:57
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-01-2007 @ 19:18 :
Ja dat bedoelde ik dus, mensen zeggen wel dat liefde blind maakt en dat zal tot op hoogte ook wel kloppen, maar ik kan me niet voorstellen dat je iemand qua uiterlijk ineens enorm aantrekkelijk vindt omdat je verliefd bent op diegene terwijl je zijn uiterlijk daarvoor (en erna) bepaald onaantrekkelijk vindt.
Maar je kan wel naarmate je langer gek bent op die persoon ineens andere dingen gaan zien, die (mede) door het innerlijk worden veroorzaakt en die je dan wel aantrekkelijk gaat vinden. Maar omdat je die persoon dus kent en op diens karakter bent gevallen.
Oud 09-01-2007, 17:00
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2007 @ 21:07 :
Dat is dus een keuze.
Dat vat het best goed samen, dik zijn is iderdaad een keuze.
Oud 09-01-2007, 17:06
De Veroorzaker
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-01-2007 @ 00:22 :
Genuanceerde meningen maken juist dat mensen de prikkel verliezen om af te vallen. Als je ze duidelijk laat merken dat ze wanstaltelijke wezens zijn omdat ze aan obesitas lijden (ook al zo een politiek correcte term, lijden aan alsof het hetzelfde is als kanker) dan hebben ze misschien een reden om af te vallen. Maar als ze geen tegengas geboden wordt zullen ze zich alleen maar meer dingen in het gezicht proppen.
Oud 09-01-2007, 22:42
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 09-01-2007 @ 18:06 :
Genuanceerde meningen maken juist dat mensen de prikkel verliezen om af te vallen. Als je ze duidelijk laat merken dat ze wanstaltelijke wezens zijn omdat ze aan obesitas lijden (ook al zo een politiek correcte term, lijden aan alsof het hetzelfde is als kanker) dan hebben ze misschien een reden om af te vallen. Maar als ze geen tegengas geboden wordt zullen ze zich alleen maar meer dingen in het gezicht proppen.
Hier breng je het wel alsof het altijd functioneel is. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Als mensen zich bijv. vreselijk gaan voelen door wat je zegt en zich daardoor alleen maar meer gaan volproppen, want dat gebeurt ook, heb je alsnog niet veel bereikt.
Er zitten dus zeker wel meerdere kanten aan dit verhaal.

Ik vind obesitas/adipositas meer een medische term dan een politiek correcte term trouwens.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 23:43
De Veroorzaker
Aan alles behalve monologen zitten meerdere kanten. Maar er is niks mis met mensen duidelijk laten merken dat ze dik (aan het worden) zijn.

Obesitas:
een conditie van het lichaam waarbij de natuurlijke energiereserve van een zoogdier (zoals een mens), die in vet wordt opgeslagen, gebruikelijke niveaus ver overschrijdt tot aan het punt waarbij de gezondheid in het geding komt

Dat betekent, in boerentaal, gewoon dat je een vet varken bent, in geval van een varken en niet een aan obesitas lijdend varken.

Maar het ging me eigenlijk om het 'lijden aan' alsof het iets is wat je vanzelf krijgt, maar dat is niet zo en dingen die je niet vanzelf krijgt gaan ook niet vanzelf weg
Oud 10-01-2007, 14:20
madelief21
madelief21 is offline
Gewoon dat jij je onzeker laat maken door hem dat jij moet afvallen.... moet je zelf toch weten en hij moet zich niet met jouw zaken bemoeien..... laat hem gewoon lekker links liggen die stomme kerel... hij moet je maar gewoon accepteren en jou de ruimte geven om af te vallen zo niet dan moet hij maar gaan toch of niet dan.... x
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:25
Verwijderd
Citaat:
madelief21 schreef op 10-01-2007 @ 15:20 :
Gewoon dat jij je onzeker laat maken door hem dat jij moet afvallen.... moet je zelf toch weten en hij moet zich niet met jouw zaken bemoeien..... laat hem gewoon lekker links liggen die stomme kerel... hij moet je maar gewoon accepteren en jou de ruimte geven om af te vallen zo niet dan moet hij maar gaan toch of niet dan.... x
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 17:35
madelief21
madelief21 is offline
Welcome back
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 18:24
E m m
E m m is offline
Ik vind het ergens wel een enorme kutstreek dat hij je zo te kakken zet. Op een gegeven moment weet je 't wel: 'hou toch je *@$@)!$_!' denk je dan. En dat van die posters. Ik begrijp je HELEMAAL. Je wordt al relatief onzeker van zijn opmerkingen, komt ie ook nog eens met een stel posters aanzitten waar ie het liefst tegenaan zou kijken.
Afvallen is verstandig omdat je gezondheid eronder lijdt. Maar als jij jezelf zo ook prima vindt dan hou je het toch gewoon bij wat je nu doet? Natuurlijk kan je relatie beter worden als je afvalt. Maar het zou in mijn hoofd gaan spoken: toen ik dikker was, vond ie z'n posters leuker.
Oud 12-01-2007, 17:43
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 09-01-2007 @ 18:00 :
Dat vat het best goed samen, dik zijn is iderdaad een keuze.
Als je dik zijn een keuze vindt, vind je dun zijn dan ook een keuze?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 12-01-2007 @ 18:43 :
Ja, tenzij je kanker hebt o.i.d., of je niet genoeg voedsel hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-01-2007 @ 18:47 :
Ja, tenzij je kanker hebt o.i.d., of je niet genoeg voedsel hebt.
Als je dun bent en geen aanleg hebt om dik te worden, nou dan heb je misschien een kans dat je wat molliger wordt als je je de hele dag vol gaat zitten proppen en geen beweging hebt. Maar eigenlijk word je daar alleen maar ongezonder van en nog niet echt mollig zoals je dan bijv. wil. Terwijl andere mensen gewoon gezond leven en wel een steviger figuur hebben.. en er is geen keuze die je kunt maken om dat te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 12-01-2007 @ 18:52 :
Als je dun bent en geen aanleg hebt om dik te worden, nou dan heb je misschien een kans dat je wat molliger wordt als je je de hele dag vol gaat zitten proppen en geen beweging hebt. Maar eigenlijk word je daar alleen maar ongezonder van en nog niet echt mollig zoals je dan bijv. wil. Terwijl andere mensen gewoon gezond leven en wel een steviger figuur hebben.. en er is geen keuze die je kunt maken om dat te bereiken.
Volgens mij weet je zelf ook wel dat dat poep is die zelfs een stier nog niet kan produceren. Ieder pondje gaat door het mondje, en je hebt zelfs een stuk meer nodig dan een pondje om een pondje aan te komen, ook als je een laag metabolisme hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 18:11
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik krijg het idee dat sommigen hier insinueren dat mensen niet verantwoordelijk zijn voor passief gemaakte keuzes en onze steun en medeleven zouden verdienen indeze...
Oud 12-01-2007, 18:15
Verwijderd
Ken jij dan geen mensen die gewoon hartstikke sportief zijn, natuurlijk wel eens snoepen, maar in principe gezond eten en die toch een mollig figuur hebben? Wat stel jij je voor dat mollige/dikke mensen de hele dag eten dan? Ik zie die mensen bijv. tussen de middag gewoon wat brood eten, of zelfs vrij weinig. Ik zie ze niet op elk moment dat ze de kans krijgen een vol dienblad naar binnen gooien. Als jij weet hoe die mensen het doen en wat ze eten wil ik het graag van je weten.

Maar ik denk dat je ook wel weet dat er verschil is tussen mensen. Van sommige mensen weet je gewoon dat ze nooit in hun leven 100 kilo gaan wegen, ookal eten ze veel.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 18:30
smvs
smvs is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 12-01-2007 @ 19:15 :
Ken jij dan geen mensen die gewoon hartstikke sportief zijn, natuurlijk wel eens snoepen, maar in principe gezond eten en die toch een mollig figuur hebben? Wat stel jij je voor dat mollige/dikke mensen de hele dag eten dan? Ik zie die mensen bijv. tussen de middag gewoon wat brood eten, of zelfs vrij weinig. Ik zie ze niet op elk moment dat ze de kans krijgen een vol dienblad naar binnen gooien. Als jij weet hoe die mensen het doen en wat ze eten wil ik het graag van je weten.

Maar ik denk dat je ook wel weet dat er verschil is tussen mensen. Van sommige mensen weet je gewoon dat ze nooit in hun leven 100 kilo gaan wegen, ookal eten ze veel.
Ik ken dus geen mensen die dik zijn en normaal eten. Je hebt echt wel zoiets als aanleg, maar let gewoon maar eens goed op. Alle dikke mensen die ik ken vreten zich suf of zitten de hele dag op hun reet. Mijn dikke oom spant nog wel de kroon die dan zogenaamd op dieet is maar wel een vette gehaktbal uit de jus gaat vreten in de kantine van de veerboot.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 18:33
Verwijderd
Ik had het trouwens niet over een bmi boven de 30 ofzo he, in bovenstaande reactie.. ff voor de duidelijkheid
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 19:11
rotterdam_bootj
rotterdam_bootj is offline
ik vind dat jouw vriend je gewoon moet nemen zoals je bent en als jij wilt afvallen dan moet je dat doen en niet omdat hij dat wilt
ik vind me eigen ook te dik maa rmijn vriend maakt het niet uit. als jouw vriend zich er niks van aan zou trekken zal jij je ook beter voelen.
UIt eigen ervaring gesproken
Oud 12-01-2007, 19:46
De Veroorzaker
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 12-01-2007 @ 18:43 :
Jup, mijn eigen keuze.

Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 12-01-2007 @ 19:15 :

Nee die mensen ken ik niet, ik ken wel mensen die de hele dag gezond eten en dat thuis de friturepan aandoen omdat ze zich de hele dag hebben ingehouden
En mensen die naar de sportschool gaan om wat aan gewichtjes trekken terwijl je op een hometrainer aan de slag moet, maar ja daar wordt je moe van.

Maar neem nu mijn moeder, BMI van 19, die is een of ander puntendieet aan het volgen (maar dan ook echt, zonder zichzelf voor de gek te houden) omdat mijn te dikke (of te korte) tante beweerde dat het allemaal onzin was. Aldus was een wedstrijdje geboren, beide zijn hetzelfde dieet gaan volgen iets meer dan een week geleden, mijn moeder is al een kilo afgevallen, mijn tante nog geen. Hoe dat komt? Doordat ze 's avonds alles naar binnen schuift wat ze eigenlijk niet mag hebben.

Afvallen is net als stoppen met roken of nagelbijten een zaak van discipline en doorzettingsvermogen. En in mijn ogen ook van zelfrespect.
Oud 12-01-2007, 21:42
Anki
Anki is offline
Ik las, : Hij vindt mij te dik, dan trek ik niet meer..

Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriendje continue van dat soort opmerkingen maakte.. t enige wat ik dan zou doen is hem ermee confronteren.
Oud 12-01-2007, 23:10
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
rotterdam_bootj schreef op 12-01-2007 @ 20:11 :
ik vind dat jouw vriend je gewoon moet nemen zoals je bent en als jij wilt afvallen dan moet je dat doen en niet omdat hij dat wilt
ik vind me eigen ook te dik maa rmijn vriend maakt het niet uit. als jouw vriend zich er niks van aan zou trekken zal jij je ook beter voelen.
UIt eigen ervaring gesproken
AAAHHHHHHH leeeeeeees het topic eens! dan zie je dat het allang uit is, en dat je post slaat als een tang op een varken.

ik ben het trouwens volkomen eens met mephostophilis.
Oud 13-01-2007, 10:24
juno
juno is offline
kleine kanttekening: iedereen begrijpt volkomen dat je op uiterlijk let, en niet valt op een of andere bostrol. Want dat is lelijk, en je kunt niemand dwingen om verkering te nemen met een lelijkerd waar hij niet op valt. Over smaak valt immers niet te twisten.

Waarom is het dan politiek niet correct om dikke mensen lelijk te vinden?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 10:32
Bloem
Bloem is offline
Dat snap ik ook nooit.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 11:45
Verwijderd
Ik denk omdat je ze dan kwetst. Ofzo.

Is het politiek correct om dunne mensen lelijk te vinden, eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 11:55
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-01-2007 @ 12:45 :

politiek correcter iig
Probeer maar es tegen iemand te zeggen dat hij wel heel dik is en dat jij blij bent dat je niet zo moddervet bent... Dan krijg je de halve wereld over je heen.
Maar "goh, jij bent dun! Heb je geen anorexia? Ik ben blij dat ik wel wat vet om mn lichaam heb/dat ik niet zo'n gratenpakhuis ben" hoor ik wel vaker.
Oud 13-01-2007, 12:15
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 13-01-2007 @ 12:55 :
politiek correcter iig
Idd
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 12:34
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-01-2007 @ 12:45 :

Maar je kunt mensen ook kwetsen omdat je een pukkelige huid lelijk vindt, of flaporen, of piekhaar, of, nou ja, vul maar in.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 14:27
adon1s
adon1s is offline
Omg ik zou ook niet bij iemand blijven die 20 kg zwaarder werd in een jaar en vervolgens niet afviel. Dat je het zover kan laten komen oke, maar je 'let op je eten' en dat is niet genoeg. Als je 20 kg in een jaar aan kan komen kan je ook 20 kg in een jaar afvallen.
Hij vind je gewoon niet meer aantrekkelijk en dat is niet zo gek ook, weetje hoeveel 20 kg is!! Ik zou iemand met zo weinig discipline ook niet moeten. Of je gaat er wat aan doen, of ander vriendje zoeken die het wel leuk, aardig en wel best vind
Oud 13-01-2007, 17:07
Metal
Metal is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 01-01-2007 @ 13:23 :
Ik snap niet dat mensen alleen naar uiterlijk kijken! Wat nou, hij/zij is niet meer 50 kilo dus ik val niet meer op die persoon?? Je innerlijk blijft GVD hetzelfde!!!

Ik denk ook dat een heleboel mensen een relatie aangaan vanwege het uiterlijk en niet hier-wil-ik-de-rest-van-mijn-leven-bij-blijven! Lekker makkelijk! Mijn huidige partner heeft Pfeiffer gehad. En hij woog op een gegeven moment 65 kilo. Voor een jongen van bijna 2 meter is dat niet gezond! Denk dat je dat ik liep te zeuren tegen hem?? Of posters van gespierde mannen ophing in het huis? Lekker volwassen ben je dan bezig, zeg! Je steunt diegene! Je houdt toch van elkaar? Of hou je alleen van uiterlijk? Ik maakte mij meer zorgen om zijn gezondheid als om zijn uiterlijk!

OT: Het is maar goed dat het uit is! Wat een gigantische eikel! Je volgende relatie moet met iemand zijn die je 100 procent accepteert zoals je bent! Of je nou 50 kilo of 200 kilo weegt!. Uiterlijk vervaagt, je innerlijk blijft hetzelfde!

AMEN!
Jezus, mens, let op je fucking bloeddruk.

-

De ts is echt dom. Ze zou eigenlijk idd voor zichzelf moeten afpakken maar nu gaat die gast dus vreemd en ze praat het ook nog goed. Dat vind ik echt walgelijk.
Reageren

Regels voor berichten