Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
de vervoerswens is een cultureel fenomeen. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vertrouw toch liever op de basisprincipes zoals die zijn beschreven in de twee boeken die ik eerder noemde.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Verder:
Citaat:
Dus niet overal meer asfalt, maar op sommige punten, op een slimme manier, mét tolheffing zou kunnen helpen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
"Inderdaad, de maatregelen hebben effect. Maar dat wil niet zeggen dat de files korter worden. De files groeien, en af en toe worden er maatregelen genomen die tijdelijk enige verlichting geven, zoals de nieuwe brug bij Everdingen. Maar het zijn allemaal druppels op de gloeiende plaat." Het werkt dus, maar is niet genoeg. Dat is op zich nogal logisch gezien de toename van de mobiliteit. En belangrijker, de man spreekt hierover, wat je ook weg liet: "-Kom je dan niet gewoon uit bij: meer asfalt? Als je het probleem echt wilt oplossen, komt het daar wel op neer." Bedankt op zich. Een hoogleraar vervoerskunde die letterlijk zegt dat meer asfalt de enige echte oplossing is is een mooie onderbouwing van mijn standpunt.
||
Citaat:
Milieudefensie: een actie groep die kennenlijk voor het milieubehoud is, brengt een paar oplossingen aan, maar die kunnen niet goed zijn want ze verdraaien het wel in hun voordeel. Vervolgens haalt Pro Auto, een actie groep die voor auto's is, een aantal argumenten aan, maar die zijn wel goed, want die zouden het niet durven de feiten te verdraaien in hun voordeel ... Ik bedoel WTF?! |
![]() |
||
Citaat:
Je laat de nuances vallen ten voordele van jouw standpunt. En dat laatste is niet weggelaten, hij heeft er zelfs de nuances bijgelaten ... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij laat echter de nuanceringen van *deze ene* (!!) hooglerraar weg. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Verder wil ik wijzen op reactie op de Commissie Blankert, waarin precies uit de doeken gedaan wordt welke maatregelen nodig zijn. Uitbreiding van aanbod (oftewel: wegenbouw) als verkeersmanagement (doseerlichten en dat soort zaken) worden genoemd als de voorgenomen oplossingen. Citaat:
Echter, bij mijn weten waren de treinen die dag niet leeg. Puur uit redeneren haalt PWGR je redering over een lineair verband tussen mobiliteitsaanbod en verkeersvolume onderuit.
Laatst gewijzigd op 14-01-2007 om 19:56. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet of milieudefensie ongelijk heeft. Lagere snelheid zou de CO2 uitstoot wel degelijk verminderen. Zou dat dan geen deeloplossing kunnen zijn ipv meer asfalt. De maximumsnelheid omlaag halen? Studies hebben al aangetoond dat een snelweg maximaal benut wordt rond de 70 of 90km/h (afhankelijk van bron). Bron 1 Bron 2 |
![]() |
|||
Citaat:
2. Ik zei: 'meer aanbod', jullie hebben het over reeds bestaande wegen Tevens hebben jullie het over een uitzonderingssituatie. Zwak. Citaat:
Dus: haha, nee. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als het je geweten in slaap sust: goedenacht. Over het bord voor de kop van de zakenman gesproken.. |
![]() |
||
Citaat:
Het welvaarstpeil in het westen is veel te hoog. Onze manier van leven brengt een milieudruk met zich mee die het ecosysteem van de aarde niet aankan. We zijn met teveel en we willen teveel. De oplossing is minder mensen en minder eisen. Ik zie dat alleen niet gebeuren. Wie gaat vrijwillig kou en ziekte en gebrek zitten lijden terwijl de buurman nog steeds in weelde baadt? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik uit dat artikel lees, is dat er altijd files moeten bestaan, dat filegroei komt uit 'emografische, economische en werkgelegenheidsgroei' en dat na 2030 deze groei afneemt. Meer asfalt zal de groeisterkte van files verminderen, maar ze groeien nog wel. Na 2030 is dat niet meer het geval. Wil je mij niet uitmaken voor leugenaar en het even terug nemen? Ik heb de bewuste tekst nog expres toegevoegd aan de quote. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kunnen we niet over ontwikkelingssamenwerking enzo in een ander topic discussiëren? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Aan sustainability zit een grens. Er blijven nog steeds teveel mensen. Die moeten dood. De rest hoeft dan niet langer ziek en gebrekkig te zijn. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Het enige dat wel zo is is dat CO2 uitstoot in het gebied van het traject omlaag gaat bij mindere snelheid, mits er geen file vormt. Zoals ik hieronder al noem is de ervaring met proeven echter dat er juist meer filevorming plaats vind omdat automobilisten niet om kunnen gaan met de snelheidsvariaties. Overigens zal dat niet leiden tot een oplossing voor de mobiliteit, slechts tot een mogelijke reductie van de CO2 uitstoot. Daarmee is het af te schrijven als maatregel om de mobiliteit te bevorderen. Citaat:
http://www.zibb.nl/logistiekentransp...542/index.html http://www.verkeerenwaterstaat.nl/on.../index.aspx#v3 http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...197/index.html
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Denk aan het blokrijden van de federale politie of aan automatische signalisatie die de snelheid geleidelijk aan doet dalen. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Wanneer iemand je mening onderuit haalt door rationaliseringen die louter berusten op economische wetten, herhaal je slechts je mening. 3. Wanneer je je gelijk niet haalt, ga je je tegenstander beledigen. Of althans, daar doe je een poging toe. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens kan het weinig geleidelijker worden dan bij de proefgebieden, nergens dat het patsboem van 120 naar 80 werd gegooid. Toch nam ik daar zelf rijdende tig keer waar dat automobilisten merkten dat ze te hard reden en vanwege de trajectcontrole op de snelheid opeens in de ankers gingen en met 60-70 doorreden om geen boete te krijgen. Dit natuurlijk met alle remgolven en filevorming van dien. Ik denk niet dat snelheidsreductie enige heil in zal houden. Theoretisch zou het nut kunnen hebben bij invoegstroken, maar praktijk is dat de snelheden daarop over het algemeen al gelijk getrokken zijn en het verkeer genoeg tijd krijgt om zijn snelheid aan te passen.
||
Citaat:
Matrixborden werken ook niet altijd en overal, veel weggebruikers houden zich er niet aan. Laatst hoorde ik iemand zeggen: "Ja, als er staat dat je zeventig moet gaan rijden, ontstaat er juist file." Quatsch natuurlijk, maar zo denkt men wel. Je kan beter gaan handhaven, maar dat kost weer politiecapaciteit die er niet is. Als je op een bepaalde plek congestie wil voorkomen (ringwegen), is het het beste om de capaciteit op de toevoerwegen te verminderen (rijstrook afsluiten), zodat de toevoer op de ring ook minder wordt. De ring moet blijven draaien. Over de tachtig kilometer zones, in Rotterdam (bij Overschie) werkt 'ie wel. Het gros van de weggebruikers is een zogenaamde 'dagelijks' weggebruiker en leert er steeds beter mee om te gaan.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Edit: bronetje erbij gedaan |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|