Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2007, 19:36
Gatara
Gatara is offline
Moslimgraven geschonden in Noord-Frankrijk

ABLAIN SAINT NAZAIRE (ANP) - Op een militaire begraafplaats in het noordoosten van Frankrijk zijn in de nacht van woensdag op donderdag 52 graven van islamitische militairen geschonden. Volgens de autoriteiten werden de grafstenen beklad met hakenkruisen en nazikreten als 'Heil Hitler'.
De Franse president Jacques Chirac heeft donderdag de grafschennis in Notre Dame de Lorette scherp veroordeeld. Op de begraafplaats in de buurt van Arras liggen duizenden slachtoffers uit de Eerste Wereldoorlog.

(ANP)

Eerder een joodse en nu een islamitische in N-F deze maand
Oud 19-04-2007, 19:38
Gatara
Gatara is offline
Le Pen lonkt naar Joodse kiezers in Frankrijk

JERUZALEM/PARIJS (ANP) - Jean-Marie Le Pen, de leider van het extreemrechtse Front National, heeft de Joden in Frankrijk opgeroepen tijdens de presidentsverkiezingen van zondag op hem te stemmen. Le Pen deed zijn oproep in een interview met de Israëlische krant Maariv, dat donderdag is gepubliceerd.
Le Pen stelde dat de Franse Joden met Frankrijk zijn verbonden. Le Pen wees erop dat als ze willen dat de belangen van Frankrijk en henzelf worden behartigd, ze ,,en bloc'' op hem moeten stemmen.
Twintig jaar geleden noemde Le Pen de gaskamers nog een ,,detail van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog''. Tegen Maariv zei Le Pen dat hij met die uitspraak niet de Holocaust heeft ontkend.
Le Pen zei dat hij Joodse vrienden heeft en dat hij in de presidentsverkiezingen van 2005 stemmen van Joden heeft gekregen. ,,Zij begrijpen zonder twijfel beter dan ik welke gevaren ons land bedreigen voor wat betreft de veiligheidssituatie.
(ANP)

Lol. Zo gek als een deur
Oud 19-04-2007, 19:43
Gatara
Gatara is offline
'Vrouwelijke' regering Finland in functie

HESINKI (ANP) - In Finland is donderdag een nieuwe regeringsploeg aangetreden. Het is het eerste kabinet ter wereld dat in meerderheid uit vrouwen bestaat. Twaalf van de twintig ministers zijn vrouw. Finland kent ook een vrouwelijke president, Tarja Halonen.
De regering wordt gevormd door een coalitie van de Centrumpartij van premier Matti Vanhanen - die voor de tweede keer de regering leidt -, de conservatieven, de Groenen en een op Zweden georiënteerde partij. De partijen vonden elkaar na de verkiezingen van 18 maart.

(ANP)

Een goede tweede (?) is Rwanda.
"Women in Rwanda now top the world rankings of women in national parliaments, with about 49 per cent of representation compared to a world average of 15.1 per cent."
http://www.unrwanda.org/undp/Women_C...3_02_2007.html

btw,

(...) "According to Japanese legend, Himiko was the daughter of the emperor Suinin (fl. 1st century BC–1st century AD), who gave her custody of the sacred mirror, symbol of the sun goddess. In 5 BC she supposedly enshrined the mirror at Ise, a city of present Mie Prefecture.

Chinese historical records, considered more accurate than contemporary Japanese accounts, confirm the existence of an unmarried queen named Himiko but place her in the early 3rd century AD. According to some sources, she ruled an area referred to as Yamatai, the location of which remains in dispute. The characters used to represent the name Himiko mean “sun child,” or “sun daughter” in archaic Japanese, and it is interesting to note that later Japanese rulers claimed to be descendants of the sun goddess. That Himiko seems to have had dual status as both a ruler and a kind of high priestess corroborates the theory that early Japan was governed by women with religious powers"
http://search.eb.com/women/article-9040496

Koningen en koninginnen waren vaak nogal alleenheersers.

Laatst gewijzigd op 19-04-2007 om 19:47.
Oud 19-04-2007, 19:51
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2007 @ 20:38 :
Le Pen lonkt naar Joodse kiezers in Frankrijk

JERUZALEM/PARIJS (ANP) - Jean-Marie Le Pen, de leider van het extreemrechtse Front National, heeft de Joden in Frankrijk opgeroepen tijdens de presidentsverkiezingen van zondag op hem te stemmen. Le Pen deed zijn oproep in een interview met de Israëlische krant Maariv, dat donderdag is gepubliceerd.
Le Pen stelde dat de Franse Joden met Frankrijk zijn verbonden. Le Pen wees erop dat als ze willen dat de belangen van Frankrijk en henzelf worden behartigd, ze ,,en bloc'' op hem moeten stemmen.
Twintig jaar geleden noemde Le Pen de gaskamers nog een ,,detail van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog''. Tegen Maariv zei Le Pen dat hij met die uitspraak niet de Holocaust heeft ontkend.
Le Pen zei dat hij Joodse vrienden heeft en dat hij in de presidentsverkiezingen van 2005 stemmen van Joden heeft gekregen. ,,Zij begrijpen zonder twijfel beter dan ik welke gevaren ons land bedreigen voor wat betreft de veiligheidssituatie.
(ANP)

Lol. Zo gek als een deur
Ik weet niet hoeveel joden in Frankrijk wonen, maar die zullen wel op geloofsgenoot Sarkozy stemmen.
Oud 19-04-2007, 19:52
Love & Peace
Love & Peace is offline
'Iraakse oliereserves dubbel zo groot'

Irak beschikt mogelijk over bijna dubbel zoveel aardoliereserves als tot nu toe werd vermoed. Die conclusie trekt IHS, een Amerikaans consultancybedrijf inzake energie, na intensief bodemonderzoek. Zo'n 100 miljard vaten zouden in het woestijngebied in het westen van Irak opgehaald kunnen worden.

Als die analyse klopt, betekent dit dat Irak na Saoedi-Arabië over de grootste oliereserves ter wereld beschikt. Momenteel staat Irak nog op de derde plaats, na de Saoedi's en Iraniërs. De Britse zakenkrant Financial Times schrijft dat dit het belang van Irak voor internationale oliegiganten duidelijk maakt. Er zouden 'megawinsten' in het spel zitten.

Die winsten kunnen nóg groter worden, wanneer het Iraakse parlement de door de Amerikanen opgestelde oliewet goedkeurt. Deze wet zorgt er ogenschijnlijk voor dat de olie-industrie nog altijd in handen blijft van de Iraakse staat, maar in feite staat het de multinationals via zogenoemde PSA's (Production Sharing Agreements) toe om het leeuwendeel van de oliewinsten op te strijken. Tezamen met de reeds geldende '100 bevelen van Paul Bremmer', die het o.a. mogelijk maken om financiële middelen vrijelijk Irak uit te brengen (zonder enige belasting te betalen), en het belastingstarief voor bedrijven dat is gereduceerd naar 15% (onder Saddam was dit 40%), wordt Irak een zeer aantrekkelijk land voor buitenlandse investeerders.

Naast deze wettelijke regelingen, zorgt ook de aard van de Iraakse olie ervoor dat er veel geld mee verdiend kan worden. De kwaliteit is namelijk uitstekend. Tot slot ligt de olie niet al te diep onder de grond, waardoor het makkelijk op te pompen is. IHS-deskundige Robert Mobed sprak in de Financial Times over "unieke mogelijkheden" en een "gouden kans" voor het westerse bedrijfsleven.
Bron
Oud 19-04-2007, 20:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-04-2007 @ 20:51 :
Ik weet niet hoeveel joden in Frankrijk wonen, maar die zullen wel op geloofsgenoot Sarkozy stemmen.
Die is katholiek toch? Zijn opa (als ik het goed heb) was joods en die opa heeft zich bekeerd tot het katholicisme en trouwde later met een katholieke.
Oud 19-04-2007, 20:11
Gatara
Gatara is offline
Over die probleemjongeren in Utrecht (Premtime)

Hoe zou jij dit oplossen?
Oud 19-04-2007, 20:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2007 @ 21:10 :
Die is katholiek toch? Zijn opa (als ik het goed heb) was joods en die opa heeft zich bekeerd tot het katholicisme en trouwde later met een katholieke.
Ik heb ooit gelezen dat veel joden uit angst voor geweld (omdat ze joods/anders zijn) hebben besloten om aan de buitenwereld te doen geloven dat ze Christelijk of Atheistisch zijn, maar in werkelijkheid, van binnen, nog altijd Joods zijn gebleven. Weet jij hier meer over?

Die probleemjongeren zou ik aanmoedigen om naar de moskee te gaan.
Oud 19-04-2007, 20:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-04-2007 @ 21:18 :
Ik heb ooit gelezen dat veel joden uit angst voor geweld (omdat ze joods/anders zijn) hebben besloten om aan de buitenwereld te doen geloven dat ze Christelijk of Atheistisch zijn, maar in werkelijkheid, van binnen, nog altijd Joods zijn gebleven. Weet jij hier meer over?

Natuurlijk komt dat voor. Zoek maar eens op "Marrano". Maar denk je nu dat Sarkozy's grootvader daar ook onder viel?

Citaat:
Die probleemjongeren zou ik aanmoedigen om naar de moskee te gaan.
1. ligt er maar aan wat er gepreekt wordt
2. niet iedereen is gelovig en je kunt mensen niet dwingen
Oud 19-04-2007, 20:32
Gatara
Gatara is offline
Lijkenpikker berooft dode treinpassagier

Uitgegeven: 19 april 2007 18:01
Laatst gewijzigd: 19 april 2007 18:01

BERLIJN - Een Duitse man die in een trein in Hamburg een overleden passagier aantrof, heeft het slachtoffer beroofd en daarna net gedaan alsof hij probeerde hem te reanimeren.

Volgens de politie overleed de 32-jarige treinreiziger door natuurlijke oorzaak. Zijn lichaam arriveerde woensdagavond laat op het eindstation in Hamburg, waar de dief instapte.

Hij doorzocht de bezittingen van de dode, nam zijn portefeuille mee en kwam nog een paar keer terug voor andere spullen. Dat bleek uit opnames van bewakingscameria's. Pas toen twee andere passagiers instapten, deed de lijkenpikker alsof hij eerste hulp toepaste.
http://www.nu.nl/news/1049177/122/Li...passagier.html

Oud 19-04-2007, 20:35
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2007 @ 21:32 :
Lijkenpikker berooft dode treinpassagier

Uitgegeven: 19 april 2007 18:01
Laatst gewijzigd: 19 april 2007 18:01

BERLIJN - Een Duitse man die in een trein in Hamburg een overleden passagier aantrof, heeft het slachtoffer beroofd en daarna net gedaan alsof hij probeerde hem te reanimeren.

Volgens de politie overleed de 32-jarige treinreiziger door natuurlijke oorzaak. Zijn lichaam arriveerde woensdagavond laat op het eindstation in Hamburg, waar de dief instapte.

Hij doorzocht de bezittingen van de dode, nam zijn portefeuille mee en kwam nog een paar keer terug voor andere spullen. Dat bleek uit opnames van bewakingscameria's. Pas toen twee andere passagiers instapten, deed de lijkenpikker alsof hij eerste hulp toepaste.
http://www.nu.nl/news/1049177/122/Li...passagier.html

Ach, veel last zal ie niet ondervinden.

Laatst gewijzigd op 19-04-2007 om 20:38.
Oud 19-04-2007, 20:38
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2007 @ 21:28 :

Natuurlijk komt dat voor. Zoek maar eens op "Marrano". Maar denk je nu dat Sarkozy's grootvader daar ook onder viel?
[/B]
Zal ik doen.
Ik weet niet wat Sarkozy denkt. De mogelijkheid dat hij Joods is, is echter wel reëel.

dwingen =/= aanmoedigen.
Van alle imams zijn alleen verraders zoals Lawrence een probleem. 'Radicalisme', wat het ook precies moge betekenen, zie ik niet echt als een dreiging.
Oud 19-04-2007, 20:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-04-2007 @ 21:38 :
Zal ik doen.
Ik weet niet wat Sarkozy denkt. De mogelijkheid dat hij Joods is, is echter wel reëel.

juist niet

Citaat:
dwingen =/= aanmoedigen.
Van alle imams zijn alleen verraders zoals Lawrence een probleem. 'Radicalisme', wat het ook precies moge betekenen, zie ik niet echt als een dreiging.
Lawrence? Is dat niet die bekeerling? Hij komt op mij over als de bisschop Muskens onder de imams. Of heb ik de verkeere voor me?

En radicalisme niet gevaarlijk? erm,......

Waarschijnlijk interpreteer jij dit anders dan doorgaans bedoeld wordt met radicalisme en radicaliserende moslims.

(ter verduidelijking: als die termen genoemd worden gaat het niet om moslims die "orthodoxer" gaan geloven en handelen naar religie op een vreedzame, devote manier waarbij respect voor een ander en zijn/haar geloof niet onbekend is, maar om de gewelddadige vorm en dat alles wat niet-moslim is maar onderworpen moet worden of gedood moet worden en dat vooral de gewelddadige jihadvoering niet geschuwd moet worden ook al breng je daarmee honderden mede-moslims om het leven)

Verder. Wat betreft die lijkenpikker: beetje respect voor de doden, he!
Oud 19-04-2007, 21:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2007 @ 21:11 :
Over die probleemjongeren in Utrecht (Premtime)
Hoe zou jij dit oplossen?
Ze een baan aanbieden. Dat en een beetje coaching zou geen problemen op moeten leveren.
Oud 20-04-2007, 06:23
Joostje
Joostje is offline
Bij joods zijn gaat het toch eerder om de grootmoeder dan de grootvader
Oud 20-04-2007, 07:02
Verwijderd
Citaat:
'Radicalisme', wat het ook precies moge betekenen, zie ik niet echt als een dreiging.
Duh. De eerste moslim die beweert dat radicalisme een dreiging betekent moet nog uit de klei kruipen.
Oud 20-04-2007, 07:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-04-2007 @ 07:23 :
Bij joods zijn gaat het toch eerder om de grootmoeder dan de grootvader
Oud 20-04-2007, 07:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-04-2007 @ 22:33 :
Ze een baan aanbieden. Dat en een beetje coaching zou geen problemen op moeten leveren.
10 a 11 jaar?
Oud 20-04-2007, 07:46
Gatara
Gatara is offline
Malfunction prevents major terror attack

Islamic Jihad terrorist captured near Tel Aviv two months ago, after ditching explosive device in Rishon Lezion dumpster. Indictment filed against him this week reveals he attempted to activate device on Israeli bus, but failed to do so apparently due to faulty batteries

(...)

The terrorist made his way from Jenin to Tel Aviv via Jerusalem, taking advantage of breaches in the separation fence.
(...)

After understanding that a technical malfunction prevented the bombing, he continued to Rishon Lezion, where he got off the bus. He ditched the explosive device in a dumpster at a city park and called a friend living in Bat Yam, informing him that he was on his way to his house.

(...)

The investigation revealed that Abu al-Rob had been involved in a number of attempts to target IDF soldiers and Israeli citizens.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...390139,00.html

Het zou fijn zijn als die gast voordat ie op de rode knop kon drukken aangehouden had kunnen worden.
Oud 20-04-2007, 09:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-04-2007 @ 08:39 :
Ja maar de joodsheid van de moeder ios weer afhankelijk van die van de grootmoeder
Oud 20-04-2007, 09:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-04-2007 @ 08:39 :
10 a 11 jaar?
Dan kun je ze beter met een onderwijsachtig project bezig houden, maar het idee van geld verdienen met werk kun je er ook beter vroeg in prenten, om te voorkomen dat een groepscultuur waarin luiheid the way to go is, komt regelmatig voor in dergelijke groepen dat ze het idee van werken voor de kost demoniseren, juist omdat geen van hen werk heeft. Je voorkomt er dus mislukken mee.
Oud 20-04-2007, 16:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Zal ik doen.
Dus omdat z'n grootvader joods van geboorte was, belijdt Sarkozy heimelijk het joodse geloof en zijn de Franse joden op een of andere manier daarvan op de hoogte en zullen vervolgens massaal op hem stemmen? Okee dan.
Oud 20-04-2007, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 20-04-2007 @ 17:59 :
Dus omdat z'n grootvader joods van geboorte was, belijdt Sarkozy heimelijk het joodse geloof en zijn de Franse joden op een of andere manier daarvan op de hoogte en zullen vervolgens massaal op hem stemmen? Okee dan.
Zionistisch complot, jeweettoch.
Oud 21-04-2007, 11:56
T_ID
T_ID is offline
Abortusboot mag weer uitvaren

DEN HAAG - De stichting Women on Waves krijgt van staatssecretaris Jet Bussemaker van Volksgezondheid de vrijheid om met haar abortusboot in internationale wateren zwangerschappen tot zeven weken af te breken.

De 'Abortusboot' van Women on Waves. FOTO ANP
Een woordvoerster van de bewindsvrouw heeft zaterdag een bericht hierover in dagblad Trouw bevestigd. Women on Waves krijgt volgens de zegsvrouw de vergunning begin volgende week en die geldt dan per direct. Premier Jan Peter Balkenende stelde tijdens een christelijk-sociaal jongerencongres in Rotterdam dat het besluit het gevolg is van een rechterlijke uitspraak. Hij heeft nog niet de kans gehad om er met Bussemaker over te praten.
Het ministerie van Volksgezondheid had in 2004 bepaald dat de abortusboot alleen mag opereren binnen een straal van 25 kilometer rondom het Amsterdamse Slotervaartziekenhuis, waarmee de organisatie een samenwerkingsverband heeft. Women on Waves heeft de beperking aangevochten en de Raad van State oordeelde vorig jaar dat het ministerie de noodzaak van de beperking onvoldoende kon motiveren.
Women on Waves is een actiegroep die vrouwen wil ondersteunen in landen waar abortus verboden is. De stichting huurt schepen die onder Nederlandse vlag varen, zodat aan boord de Nederlandse wet geldt die abortus onder voorwaarden toestaat.

http://www.ad.nl/binnenland/article1302531.ece

Balkenende identificeerd zich blijkbaar meer met de Poolse fascisten die af en toe geweldadig actie voeren tegen die boot..
Oud 21-04-2007, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-04-2007 @ 18:03 :
Ik vind het echt bull shit, om met dit antwoord te komen. Jij en ik weten dondersgoed dat L&P geen geflipte anti semiet is.
Oud 21-04-2007, 12:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 20-04-2007 @ 17:59 :
Wat jij, in de jouw eigen mongoloide wijze, beschrijft, noemen wij ook wel opvoeding.

En een kleine, maar belangrijke nuance: ik zei dat de mogelijkheid daartoe bestond, wat betekent dat het ook net zo goed niet waar kan zijn; ik weet het niet.
Oud 21-04-2007, 12:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-04-2007 @ 18:03 :
'Aldus, kleine kindertjes, bleef het taboe in stand'.
Oud 21-04-2007, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-04-2007 @ 13:39 :
'Aldus, kleine kindertjes, bleef het taboe in stand'.
Jij gelooft toch niet in Zionistische complotten heh
Oud 21-04-2007, 12:46
Love & Peace
Love & Peace is offline
Bedrijf komt met sekspop voor honden

Ook honden hebben hun behoeften en daar springt een bedrijf uit Frankrijk nu op in. Het bedrijf heeft de 'Hotdoll' ontwikkeld: een pop in de vorm van een hond, waar de mannelijke viervoeters zich op kunnen uitleven.

Het bedrijf hoopt dat honden zich hierdoor niet meer vergrijpen aan onschuldige teefjes of de benen van hun baasjes en nietsvermoedende voorbijgangers. Volgens de ontwerper van de sekspop zijn castratie en/of medicijnen geen passende middelen om de honden in bedwang te houden.

Het seksspeeltje voor honden is verkrijgbaar in twee maten. Het is gemaakt van rubber, zodat de hond goed grip houdt. De makers adviseren de eigenaars van de honden de Hotdoll na gebruik grondig te reinigen.
Bron
Oud 21-04-2007, 12:47
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 21-04-2007 @ 13:45 :
Jij gelooft toch niet in Zionistische complotten heh
Nee, het ging mij er meer om dat na het aanhalen van het J-woord, iemand meteen Complot!!! moet schreeuwen. Daar kan ik niet zo tegen.
Oud 21-04-2007, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-04-2007 @ 13:47 :
Nee, het ging mij er meer om dat na het aanhalen van het J-woord, iemand meteen Complot!!! moet schreeuwen. Daar kan ik niet zo tegen.
Oke, nee ik ook niet
Oud 21-04-2007, 16:22
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 21-04-2007 @ 12:56 :
Abortusboot mag weer uitvaren
*knip*

Balkenende identificeerd zich blijkbaar meer met de Poolse fascisten die af en toe geweldadig actie voeren tegen die boot..
Nu.nl heeft nog het volgende te vermelden:
Citaat:
Kamerlid Esmé Wiegman van de ChristenUnie wil van Bussemaker nog vragen of het besluit "juridisch werkelijk onvermijdelijk was" en of er nog "aanvullende, zware voorwaarden" te stellen zijn. Anders wil Wiegman kijken of de wet daarvoor aangepast kan worden.

Haar CDA-collega Henk Jan Ormel legt zich "onder protest" neer bij de uitspraak. Wel eist hij dat Bussemaker strikt controleert of Women on Waves zich beperkt tot de termijn van maximaal zeven weken en garandeert dat er niet "na drie maanden zwangerschap abortus wordt gepleegd in een container op een boot in volle zee".
Ja, want als je het niet eens bent met de uitspraak van de rechter, ga je kijken of je de wet kunt aanpassen
Oud 21-04-2007, 16:38
juno
juno is offline
De CU had toch beloofd dat er aan bestaande wetgeving niet gemorreld zou worden?

Ach stom van mij: dat was vóór de verkiezingen.
Oud 21-04-2007, 17:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Tja ach, de fascistenUnie. Geef ze een zetel en ze nemen de hele kamer.
Oud 21-04-2007, 17:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-04-2007 @ 10:26 :
Ja maar de joodsheid van de moeder ios weer afhankelijk van die van de grootmoeder
niet noodzakelijk
Oud 21-04-2007, 19:10
Gatara
Gatara is offline
Soennieten verbolgen over bouw muur in Bagdad
Uitgegeven: 21 april 2007 16:45

BAGDAD - Een belangrijke soennitische Iraakse politicus heeft zaterdag scherpe kritiek geuit op de bouw van een betonnen muur rond een soennitische enclave in Bagdad. Het Amerikaanse leger wil met de 5 kilometer lange muur de wijk Adhamiya, dat vrijwel helemaal omsloten wordt door sjiieten, veiliger maken.

Maar volgens Adnan al-Dulaime, de voorman van het grootste soennitische blok in het Iraakse parlement, leidt de muur alleen maar tot meer strijd. Inwoners van de wijk vrezen dat Adhamiya in een soort gevangenis verandert, meldde de Britse omroep BBC.

Niemand zou van tevoren op de hoogte zijn gesteld. De bouw van de muur rond Adhamiya, een kleine enclave aan de oostkant van de rivier de Tigris, begon anderhalve week geleden.

Volgens het Amerikaanse leger gaat het om een nieuwe strategie om de cyclus van geweld in de Iraakse hoofdstad te doorbreken. De Amerikanen ontkennen dat er plannen zijn om de hele stad in dergelijke stukken op te delen.
http://www.nu.nl/news/1051228/23/Soe...in_Bagdad.html

hee, dit komt me bekend voor
Oud 21-04-2007, 19:30
Gatara
Gatara is offline
Dan toch liever die kutjochies uit utrecht:

"Jihadist video shows boy beheading man

By ABDUL SATTAR, Associated Press Writer Fri Apr 20, 2:24 PM ET

KILI FAQIRAN, Pakistan - The boy with the knife looks barely 12. In a high-pitched voice, he denounces the bound, blindfolded man before him as an American spy. Then he hacks off the captive's head to cries of "God is great!" and hoists it in triumph by the hair. (...)"
http://news.yahoo.com/s/ap/20070420/..._executioner_1

Oud 21-04-2007, 22:38
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Wat jij, in de jouw eigen mongoloide wijze, beschrijft, noemen wij ook wel opvoeding.
Mensen als mongoloïde omschrijven noemen wij ook wel 'slechte opvoeding'.
Oud 21-04-2007, 23:02
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:

En een kleine, maar belangrijke nuance: ik zei dat de mogelijkheid daartoe bestond, wat betekent dat het ook net zo goed niet waar kan zijn; ik weet het niet.
Wiens opvoeding? Ging het bij jou thuis zo dan? Ik probeer alleen maar jouw gedachtegang te volgen. Ik kan het ook niet helpen dat jij je op zo'n gebrekkige wijze uitdrukt.
Oud 23-04-2007, 00:22
MTpower
MTpower is offline
MIDDELBURG - Op de spoorwegovergang bij de Schroeweg in Middelburg is zaterdagmiddag één persoon onder de trein gekomen.

De aanrijding vond rond 16.40 uur plaats. Direct werden de ambulancedienst, drie brandweervoertuigen en de traumahelikopter Lifeliner 2 uit Rotterdam ter plaatse gestuurd. Al snel werd duidelijk dat het slachtoffer al was overleden. Zodoende werd de komst van de traumahelikopter gecancelled en ging slechts één brandweerwagen door richting het ongeval.

Als gevolg van de botsing raakte het verkeer in rond de Schroegweg in Middelburg volledig ontregeld. Zowel boven als onder het Kanaal door Walcheren ontstonden grote files. Het treinverkeer tussen Middelburg en Vlissingen ligt stil. De vertraging voor reizigers loopt op tot een uur. De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben bussen ingezet.

Over de toedracht van de aanrijding is nog niets bekend.

Tweede al in korte tijd
Oud 23-04-2007, 00:46
herby
herby is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2007 @ 14:18 :
waarom (semi-)automatische wapens zo makkelijk te verkrijgen zijn is waarschijnlijk een reden waarom niet 1 a 2 mensen om het leven zijn gekomen, maar direct een heel bosje.
In mijn ogen is er geen verschil tussen de moord op 1 persoon en meerdere personen qua "ernstigheids-graad" dat meer mensen er onder lijden betekent nog niet automatisch dat de daad erger is.
Oud 23-04-2007, 00:52
herby
herby is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-04-2007 @ 14:32 :
Maar daarvoor moet je wel een aanvraag indienen, formulieren invullen (lots of them), een psychologische test ondergaan waarbij mafkezen er zonder meer niet doorheen komen en "wapens zijn cool" en "ik wil de buurkat afschieten" geen motivaties zijn om een wapen te mogen bezitten. Je moet lid zijn van de schuttersbond, waar absoluut geen 'gun nuts' rondlopen. Je moet een kluis aanschaffen, monteren en je munitie apart bewaren. Al met al ben je even bezig.

Dat is iets anders dan in een despressieve bui een wapenwinkel binnenlopen en er met een dodelijk arsenaal uitlopen, om vervolgens vijf minuten later je halve school uit te moorden.

In Nederland hebben we net zo goed mensen die zo depri zijn, maar die vallen dan een voorbijganger aan met hun vuisten en belanden dan in de bak.
Het zegt veel over de rol van wapens dat we dergelijke problemen niet tot nauwelijks hebben, terwijl ze in Amerika schering en inslag zijn.
In amerika heb je ook een wachttijd voor wapens (officieel, Brady Bill, 7 dagen wachttijd) al lapt een enkele handelaar dat aan zijn laars.

De "makkelijke" wapens waar ik het over heb in nederland zijn de wapens op de zwarte markt, het kost wat meer maar als je toch van plan bent jezelf achteraf van kant te maken remt dat je niet.
Oud 23-04-2007, 07:24
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
herby schreef op 23-04-2007 @ 01:52 :
In amerika heb je ook een wachttijd voor wapens (officieel, Brady Bill, 7 dagen wachttijd) al lapt een enkele handelaar dat aan zijn laars.
Brady Bill is in 98 vervangen door nieuw systeem van 24h.
Oud 23-04-2007, 08:04
Verwijderd
Citaat:
herby schreef op 23-04-2007 @ 01:52 :
De "makkelijke" wapens waar ik het over heb in nederland zijn de wapens op de zwarte markt, het kost wat meer maar als je toch van plan bent jezelf achteraf van kant te maken remt dat je niet.
Jawel, want niet iedereen heeft toegang tot het criminele circuit.
Oud 23-04-2007, 09:28
Gatara
Gatara is offline
Sarkozy wint eerste ronde Franse verkiezingen

Uitgegeven: 23 april 2007 05:57
Laatst gewijzigd: 23 april 2007 10:25

PARIJS - De rechtse politicus Nicolas Sarkozy is de winnaar van de eerste ronde van de Franse presidentsverkiezingen geworden. Hij kreeg zondag 31,1 procent van de stemmen en neemt het in de tweede ronde op 6 mei op tegen de socialiste Ségolène Royal, die de steun van 25,8 procent van het electoraat kreeg.

Dat blijkt uit de einduitslag van de verkiezingen, die het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken maandagmorgen bekendmaakte.

Centrumkandidaat François Bayrou is derde geworden met een score van 18,5 procent. De extreemrechtse Jean-Marie Le Pen, vijf jaar geleden nog verrassend tweede, moest het doen met 10,5 procent.

Andere kandidaten, onder meer van trotskistische en communistische splinterpartijen, kwamen er niet aan te pas. Zij bleven allen onder de 5 procent.

Extreemlinks

Vier kandidaten van extreemlinkse partijen en een kandidaat van een groene groepering hebben hun aanhangers gevraagd in de tweede ronde op Royal te stemmen. "We moeten er voor zorgen dat we tegen het het meedogenloze rechts, tegen Nicolas Sarkozy stemmen", zei Olivier Besancenot van de Revolutionaire Communistische Liga zondagavond.

Vooruitzichten

Ondanks de toegezegde steun van de linkse splinterpartijen zijn de vooruitzichten voor Royal voor de tweede ronde niet goed. In alle peilingen voor dit slotakkoord ligt de socialiste achter op Sarkozy. Hij zou op 52 tot 54 procent van de stemmen uitkomen, tegen 46 tot 48 procent voor zijn socialistische rivaal.

Nieuwe droom

In een overwinningstoespraak zei Sarkozy (52) zondag dat hij de Fransen achter zich hoopt te scharen met een "nieuwe droom". Hij beloofde dat hij na het binnenhalen van het presidentschap alle Fransen, van welke achtergrond dan ook, zal beschermen.

De voormalige minister van Binnenlandse Zaken sloeg een opvallend sociale en verzoenende toon aan. Hij liet weten dat hij het in de tweede ronde wil hebben over de inhoud. "Daar hebben de kiezers te lang op gewacht."

Opsteker

Royal (53) zei te zullen strijden voor de "menselijke waarden, niet die van de effectenbeurzen". De uitslag lijkt een grote opsteker voor de socialistische partij, die vijf jaar geleden niet eens de tweede ronde haalde.

Sarkozy en Royal golden al maanden als de favorieten voor de tweede ronde. UMP-leider Sarkozy voerde een liberale hervormingscampagne met thema's als werk en nationale identiteit.

Moederfiguur

Royal, die de eerste vrouwelijke Franse president hoopt te worden, manifesteerde zich als een zorgzame moederfiguur die de welvaartsstaat wil bewaken en uitbouwen.

Sinds de huidige staatsvorm werd ingevoerd, de Vijfde Republiek in 1958, zijn er vijf presidenten geweest: Charles de Gaulle (1958-1969), Georges Pompidou (1969-1974), Valéry Giscard d'Estaing (1974-1981), François Mitterand (1981-1995) en Jacques Chirac (1995-heden).
http://www.nu.nl/news/1052190/21/Sar...kiezingen.html
Oud 23-04-2007, 10:10
Joostje
Joostje is offline
Ik vraag me af naar wie de Bayrou stemmen gaan.
Oud 23-04-2007, 11:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-04-2007 @ 11:10 :
Ik vraag me af naar wie de Bayrou stemmen gaan.
Voornamelijk naar Sarkozy, denk ik.
Oud 23-04-2007, 12:50
Joostje
Joostje is offline
nou, dan is het ook niet spannend

18.5 + 10 +31 =60
Oud 23-04-2007, 14:44
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-04-2007 @ 09:04 :
Iedereen heeft in theorie met veel geld toegang tot het criminele circuit
Oud 23-04-2007, 14:56
herby
herby is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-04-2007 @ 09:04 :
iedereen die t echt wil kan toegang krijgen tot het criminele circuit. Als t gaat om verkoop van een vuurwapen maakt het ze geen flikker uit wie je bent, zolang je maar betaalt

Regels voor berichten