Ik wil ook verhuizen. Ik word hier steeds gekker van alles. Alle buren hebben ineens de gewoonte om hun deur dicht te smijten ipv hem gewoon met de klink dicht te doen, of met de sleutel. Je merkt echt een verschil door de jaren heen; als het gebouw nog super mooi is, dan zijn mensen voorzichtig. Wordt het iets schmutziger (omg, is dat limburgs?

) dan worden mensen zelf ook slordiger en gaan ze bv. ook met deuren gooien. Heel irritant, want het trilt het hele gebouw door. Ik schrik er echt íedere keer weer van. De bovenburen doen het helemaal vaak; ze hebben ongelooflijk vaak knallende ruzie.
En vervolgens delen we dus de wasmachine en droger met zo'n 12 appartementen/studio's. En dat wordt iedere dag een beetje viezer. Mensen die hun vieze was op de wasmachine leggen en het er vervolgens wéken laten liggen. (Dat spul heb ik in een vuilniszak geduwt, naast de wasmachine gezet, een maand later stond hij er nog, toen ging het aan straat. Er zaten vliegen op en het stok vréselijk.) In de kelder - waar de wasmachine dus staat - stinkt het sinds kort ook echt naar een hele doordringende urine lucht. Echt te vies voor woorden; het ruikt naar een goor frans toilet; zo'n gat in de grond. Echt heel vies.
En vervolgens delen we met die 12 studio's ook nog eens één internetverbinding, waar in ieder geval mijn buurman de hele dag mee downloadt. En dat betekent dus dat internet enorm sloom wordt.
Oh, en de cv doet het sinds donderdag niet; dus geen warm water. Vandaag heb ik water gekookt om me mee te 'douchen'. Zo'n gekloot allemaal.
Ik wil dus zó graag weg. En dat gaan we ook. In juni 2008, of later. Kleine kans dat het eerder is.
Maar goed, dan heb ik lekker wel weer een eigen wasmachine en droger, geen last van mensen die met deuren gooien, geen stinkende was van anderen, geen internetverbinding die ik moet delen en geen cv (want stadsverwarming!). Pfff, ik hou 't wel vol... ik hou 't wel vol. Zeker als ik deze zomer veel bij m'n ouders ga doorbrengen. En natuurlijk bij mijn zus en nichtje.
Ja, alles komt goed

(Hoewel ik sinds m'n zus is opgenomen wel denk dat ik ook hulp moet zoeken. Ik voel me bij vlagen goed, maar over het algemeen zit er toch een soort drukkend gevoel van... ongelukkigheid. Dat zit in de familie; mijn vader heeft het, als zijn broers, mijn neven. En vooral mijn nichtje heel erg; zij is moeten stoppen met studeren en wordt binnenkort opgenomen voor een half jaar. Maar ik denk dat wanneer ik toegeef ook 'iets' te hebben, ik nog veel verder van huis ga zijn. Nog verder van de toekomst die ik wil. Want als je depressief bent, is het dan wel verantwoord om kinderen te krijgen? ...

)