Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2007, 09:01
coopergirl
coopergirl is offline
Huisbaas is al bijna 2 uur in het huis... En ik vind het horror
Ze zullen nog wel even blijven, vrees ik Wat is het toch een nare, onvriendelijke enge man. Zelfs de monteur vindt hem erg naar
Oud 04-07-2007, 09:32
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Repelsteel schreef op 04-07-2007 @ 01:53 :
waar is dark phoenix..
mja. ik maak me misschien ook te snel zorgen ofzo..
zucht.
ik ben verkikkerd op dr.
en ook op die andere haar
en dan is er nog een dame en daarop ook

en mijn buurvrouw belt aan en wil seks.
Hij heeft een tijdje geen internet, vorige week woensdag zou hij internet krijgen, maar dat kwam niet.

Oh ik ga vandaag een poging doen tot jou spotten! ;x

OT: Ik ben raar. Haal ik dat vak waar ik niets voor gedaan heb en de colleges niet nuttig waren wel en dat vak waar ik veel voor gedaan heb en veel nuttige colleges heb gevolgd niet. Nja herkansing in augustus. Alles leek gisteren mis te gaan, maar dit is dan toch nog een klein lichtpuntje. En straks shoppen met een vriendin! Huhu.
Oud 04-07-2007, 10:08
Verwijderd
Ik heb een drukke dag en ik ben veels te moe daarvoor.
*gaaaap*

And improviiiiisse with meeeee
Oud 04-07-2007, 10:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Verliefd zijn is niet handig als je ook nog iets nuttigs uit moet voeren En gister heb ik hem even gezien maar toen moesten we ons gedragen want er was iemand bij waarvan het beter is dat ie nog niets doorheeft al hebben we zo'n vermoeden dat ie wel iets denkt. Ach, boeiend. Van de zomer kunnen we toch geen drie weken van elkaar afblijven. Nu zie ik hem een week niet
Oud 04-07-2007, 10:12
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-07-2007 @ 09:22 :
Dat ligt hier wel even anders... Ze hebben 2 extra herkansingsdagen moeten aanwijzen ...

Ik moet zeggen dat ik er ook zeker van geleerd heb. De 1e paar keer dat ik zo'n simulatiepatient (=acteur) moest ondervragen, vonden ze me wel heel zelfverzekerd, maar veel te zakelijk. Te afstandelijk. Terwijl ik afgelopen keer van die mevrouw die dat zei hoorde dat ze zich erg op zich gemak voelde en ze kon zien dat ik echt naar haar luisterde en meeleefde. Dus zelfs als je in theorie een goede anamnese kunt afnemen, betekent het niet meteen dat je niets meer kunt leren .

Maar als je dus ziet hoeveel mensen hun anamnese en/of lichamelijk onderzoek niet gehaald hebben, is dit dus niet iets waar iedereen gemakkelijk doorheen vliegt .. Dus het is wel degelijk belangrijk om te halen, anders haal je gewoon je jaar niet. Dit jaar stopt een meisje omdat ze nog steeds haar punten niet heeft gekregen voor het 1e jaar. Omdat men vond dat ze niet geschikt was als arts (terwijl ze netjes haar rijtjes vragen kon opdreunen). Die moest zelfs naar een psycholoog en een psychiater om te kijken of die vaardigheden nog konden worden aangeleerd ...

En vergeet maar dat er alleen mensen geneeskunde studeren die met mensen kunnen omgaan. Absoluut niet. Daarom is het juist zo goed dat ze iig de basisdingen moeten leren en halen... Zitten een hoop mensen bij die ik niet aan mijn bed zou willen
Bij ons jaar viel dat altijd mee. Waren niet zoveel mensen die het moesten herkansen.
Verder, ze halen het ook echt niet allemaal niet omdat ze lomp of onaardig zijn. Soms ook gewoon omdat ze vastlopen (niet precies weten welke kant ze op moeten vragen (neem hart of longprobleem) en dan maar een beetje vragen. Kunnen ze wel heel aardig zijn, maar inhoudelijk klopt het ook gewoon soms niet) of om andere redenen.

En dat meisje waar je het over hebt is gewoon ernstig raar, dus die als voorbeeld nemen is niet helemaal terecht. Die kwam als 1e jaartje binnen en die ging bij ons (2e jaar dus) meteen alle college's meelopen. Alsof ze 2 jaar in 1 zou willen doen
Ik hoorde ook dat het idee was dat ze haar 4 jaar collegebanken mag afmaken en dan geen co-schappen mag lopen. (Dus voor het lab, niet voor het mensenwerk)

Uiteraard heb je altijd nog wel boeren, ook onder artsen heb je verschillende type mensen.
Oud 04-07-2007, 10:16
Nebel
Nebel is offline
Ze vannochtend overleden.
Oud 04-07-2007, 10:17
Yana
Yana is offline
@Sassiefje: Heel veel sterkte ermee. Hopelijk heeft ze niet meer hoeven lijden. En neem jezelf niets kwalijk, je hebt gedaan wat je kon!
Oud 04-07-2007, 10:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 04-07-2007 @ 11:16 :
Ze vannochtend overleden.
Gecondoleerd, heel veel sterkte en je hebt echt gedaan wat je kon. Denk ook aan jezelf, alsjeblieft (})
Oud 04-07-2007, 10:18
Verwijderd
@ Sassiefje:

Heel veel sterkte.

Oud 04-07-2007, 10:26
Verwijderd
@Sassiefje: Gecondoleerd en heel veel sterkte. (})
En wees lief voor je zelf. *kijkt streng*
Oud 04-07-2007, 10:29
Verwijderd
@Sassiefje: Gecondoleerd en ontzettend veel sterkte ermee! En zoals de rest zegt: Denk alsjeblieft ook aan jezelf. *knuffelt*
Oud 04-07-2007, 10:35
Verwijderd
Sterkte Sassiefje!
Oud 04-07-2007, 10:47
Nebel
Nebel is offline
Bedankt voor de lieve reacties.

Vannacht om 5 uur belde L. Ik weet niet meer wat hij zei. Ik weet nog dat hij huilde. Toen hij zei dat ze er niet meer was, leek het alsof ik niet meer mezelf was, ik was van steen, dacht niets meer, zag niets meer. Mijn vriendje lag naast me en hij heeft me vastgehouden en geknuffeld tot ik eindelijk om 8 uur zei dat ze er niet meer was. Maar dat was het, ik was nog steeds van steen, verkleumd, ik dacht niets. Het kon niet waar zijn.

Op een gegeven moment begon ik toch te praten, en te huilen, en nu, nu ik weet het niet. Ik voel meer lichamelijke pijn dan dat ik denk. Zo raar. Op het moment dat ik het besefte voelde het alsof ik door midden scheurde, ik werd gek van de pijn...

one day
with a rose in my hand
I'll see you again
see you again
Oud 04-07-2007, 10:48
Verwijderd
Heel veel sterkte, Sassiefje!
Oud 04-07-2007, 10:57
duivelaartje
duivelaartje is offline
Net zoals de rest zei, heel veel sterkte Sassiefje.. Krop je verdriet niet op en huil. Volgens mij heb je een lief vriendje die er voor je zal zijn als het nodig is.
Oud 04-07-2007, 10:58
Verwijderd
U2.<3

Vandaag de diplomauitreiking van mijn broer! Echt supergoed van hem, hij heeft gewoon een diploma! Ik heb er superveel zin in, vriend gaat ook mee en dan lekker 1,5 uur met hem in de trein.<3
Oud 04-07-2007, 11:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-07-2007 @ 11:48 :
Heel veel sterkte, Sassiefje!
Oud 04-07-2007, 11:12
Verwijderd
Gecondoleerd, Sassiefje, en heel veel sterkte!
Oud 04-07-2007, 11:20
Verwijderd
@Sassiefje: sterkte

Citaat:
coopergirl schreef op 04-07-2007 @ 08:40 :
@ lieneplein: succes, ik hoop dat het tentamen meevalt ondanks je slaapgebrek. Wat voor studie doe je? Fijn dat het einde in zicht komt
't Viel mee .
Ik studeer natuurkunde. Na m'n bachelor volgt nog een master van 2 jaar, maar toch, zou wel een mijlpaal(tje) zijn voor mij...
Oud 04-07-2007, 11:52
Little_lady
Little_lady is offline
Sassiefje, sterkte.. (f)
Oud 04-07-2007, 12:10
Verwijderd
Ik heb even genoeg van mezelf.

edit: gecondoleerd Sassiefje, veel sterkte.

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 12:14.
Oud 04-07-2007, 12:23
Stefanie
Stefanie is offline
Ik had een 5,4 gehaald voor een toets, dus baalde heel erg. Meteen mijn lerares gemaild en ze heeft hem nu afgerond op 5,5, dan hoef ik hem niet meer te herkansen

'het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet'
Oud 04-07-2007, 12:38
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Sassiefje: gecondoleerd.

Citaat:
~lienepien~ schreef op 04-07-2007 @ 12:20 :
Ik studeer natuurkunde. Na m'n bachelor volgt nog een master van 2 jaar, maar toch, zou wel een mijlpaal(tje) zijn voor mij...
Hee wat leuk, dat hoor je ook niet vaak (hoewel m'n broertje het gedaan heeft en m'n andere broertje het gaat doen maar goed) Ik had me bij jou een hele andere studie voorgesteld eigenlijk, iets sociaals, weet ook niet waarom.

OT: Toch maar naar de uni gegaan. Ik heb wel een literatuurlijst dus daar maar wat boeken van halen. Dan kan ik daarmee aan de slag als ik terug ben van vakantie. M'n OV is dan ook niet geldig, dus dan heb ik ze alvast in huis.
Die docent had gelukkig al teruggemaild, ik heb nu een afspraak in augustus om dat verslag te bespreken en dan gaan we het ook over de scriptie hebben. Wel later dan ik eigenlijk gepland heb, maar ben wel blij dat die afspraak nu staat.

Vanavond komt vriendje alweer. Hij komt wel heel laat want hij heeft een vergadering. Morgen laatste dingetjes voor de vakantie kopen, ANWB-kaart (hopelijk is die niet weer uitverkocht) en eten enzo. Morgenavond diploma-uitreiking van m'n broertje en dan vrijdag op vakantie naar Oostenrijk

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 12:44.
Oud 04-07-2007, 12:39
Mariekje*
Mariekje* is offline
Fucking klote hell, ik word zo strontchagerijnig van die klote koppijn en die zeikende klote pijn in m'n onderrug, en nog zo fucking veel dingen meer. En als dan die klote kut mensen uit mijn omgeving niet mee werken dan word ik nog veel chagerijniger, om nog maar te spreken over hoe fucking klote chagerijnig ik word als ik al fucking verdomme 5 dagen verdomde kut slaap. Of zeg gerust verdomde kut HELEMAAL NIET slaap. En als dan die klote kuur tegen koppijn nog steeds geen fucking beetje effect heeft, dan word ik nog even veel gekker. En als iedereen dan zo verdomde wijsneuzerig doet, en zij het vervolgens raar vinden dat ik nog fucking veel meer chagerijnig word.... Dan argh, beginnen mijn handen echt serieus te jeuken. En nu mis ik wederom mijn fucking klote trein maar het zal me werkelijk een zorg zijn, ik kom wel langs op een moment dat ik zelf ook het gevoel heb leuk genoeg te zijn... Op dit moment ziek ik mensen alleen maar, en erger nog: WIL ik mensen alleen maar zieken. Enfin, over een halfuur is er niets meer aan de hand. *zucht*
Oud 04-07-2007, 12:40
IcedEarth
IcedEarth is offline
Sassiefje, heel veel sterkte en liefs! Ik hoop dat je jezelf een beetje staande weet te houden, vergeet jezelf niet en weet dat je hebt gedaan wat je kon. Knuffel!
Oud 04-07-2007, 12:52
Roosje
Roosje is offline
Jezus Sas, heel veel sterkte meis! (f) (})
Oud 04-07-2007, 13:24
Sagana
Sagana is offline
Goncondoleerd Sassiefje, sterkte!
Oud 04-07-2007, 13:36
da leentjuh
da leentjuh is offline
Heel erg veel sterkte Sassiefje.. Blijf ook aan jezelf denken, jij bent ook nog steeds belangrijk.
Oud 04-07-2007, 13:36
Verwijderd
gecondoleerd Sassiefje! sterkte meisje
Oud 04-07-2007, 13:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ook van mij gecondoleerd, Sassliefje.

Joepie, mijn medicijnen waren binnen! Wel de variant met 200 porties in plaats van 50 (die gebruik ik dus lang niet allemaal op in 2 jaar!), maar dat maakt me op dit moment helemaal niks uit. Over een paar minuutjes heb ik weer lucht! Volgens mij was vannacht de tweede keer dat ik echt een aanval had zonder dat ik me te druk had gemaakt. Het was in ieder geval echt niet fijn, ik heb dan ook bijzonder slecht geslapen. Maar ja, het weer is dan ook goed de schuldige op dit moment.
Mijn achterband was kennelijk toch niet lek, hij is nu in ieder geval nog gewoon hard. Scheelt alvast weer iets, maar ik weet nog niet hoe ik het nu allemaal moet gaan 'oplossen'. Vanavond of morgen maar eens overleggen met Vriendje.
Ik heb de badkamer en de wc gepoetst, ik denk dat ik zo maar eens het voorbereidend werk voor het grondige poetsen van de studeerkamer ga doen, dan ga ik morgen echt aan het poetsen daar. En dan besteed ik de rest van de middag aan het inplakken van de stapel foto's die daar nog op ligt te wachten en ga ik vanavond naar de klassenafsluiting (wat schools eigenlijk, bah ).
Oud 04-07-2007, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 04-07-2007 @ 13:38 :
Hee wat leuk, dat hoor je ook niet vaak (hoewel m'n broertje het gedaan heeft en m'n andere broertje het gaat doen maar goed) Ik had me bij jou een hele andere studie voorgesteld eigenlijk, iets sociaals, weet ook niet waarom.
Mensen zijn ook wel vaak verbaasd als ik het vertel. Ook omdat ze denken dat alleen jongens natuurkunde studeren (is ook bijna waar ), maar ik vind het echt een super mooie studie.
Al lijkt iets sociaals me soms ook wel leuk. Of filosofie. Of bij artsen zonder grenzen werken. Of nog iets heel anders.

Wel toevallig dat twee mensen uit één gezin natuurkunde doen trouwens.
Oud 04-07-2007, 13:44
Nebel
Nebel is offline
Ontzettend bedankt voor al jullie steun, het doet me veel.
Oud 04-07-2007, 13:56
kroot
kroot is offline
@ Sassiefje: heel veel sterkte!!!

Ik heb net vandaag te horen gekregen dat mijn therapiegroep volgende week wordt opgeheven
Oud 04-07-2007, 14:18
Verwijderd
Citaat:
kroot schreef op 04-07-2007 @ 14:56 :
@ Sassiefje: heel veel sterkte!!!

Ik heb net vandaag te horen gekregen dat mijn therapiegroep volgende week wordt opgeheven
Huh, dat is wel kort dag dan...
Maar jullie zijn nog maar met z'n tweeën, toch?
Oud 04-07-2007, 14:32
Verwijderd
Vakantie = chago moeder. Jay.
Oud 04-07-2007, 14:43
Tink*
Tink* is offline
Nja iedereen zegt het, maar ik wil je ook nog een keer sterkte wensen Sassiefje.
Oud 04-07-2007, 15:00
Verwijderd
Sassiefje, heel veel sterkte en gecondoleerd.

Waarschijnlijk op 1 herexamen mijn diploma niet gehaald. Verdomme, een praktijkexamen, wat willen ze nou? Ik baal er echt ontzettend van zeker omdat ik weet dat ik het wel kan, ik heb niet voor niets net nog een uur op m'n werk zitten oefenen.
Maarja, wat maakt het uit, een beetje flexibel zijn, zeker als het van 1 examen af hangt is moeilijk. De vorige keer was het een twijfel geval, vandaag zag het er 10 keer mooier uit en het is meteen onvoldoende. Aankomende dinsdag een etentje met de klas, feest, ik kijk er al naar uit.

Verdomme, hoe lomp kan je zijn.
Oud 04-07-2007, 15:25
Miracle
Miracle is offline
Gecondoleerd Sassiefje, sterkte de komende tijd.

Ontopic: hele dag nuttig geweest. Flink gestudeerd en net een uurtje heel goed opgeruimd. Het fijne van mijn kamer is dat daar gewoon niet zoveel spullen zijn en dus ook snel en effectief kan opruimen, voelt goed.
Vanavond gezellige avond en dan morgen nog even studeren en dan al bijna vakantie.
Oud 04-07-2007, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Sagana schreef op 03-07-2007 @ 19:22 :
Ja, misschien wel, maar dat lìjkt zo niet.

Ik ben zo kwaad, zo enorm kwaad. En ik weet niet hoe ik moet doen tegen hem, verdrietig of kwaad (of allebei)? En ik weet niet wàt ik moet doen.
Ha oké, ik kan niet eens verdrietig of kwaad doen tegen hem. Hij heeft alles gezegd? Maar ìk niet!
Hoe voel je je op dit moment? kwaad? laat merken hoe je je voelt op dat moment. Ga niet verdrietig doen als je kwaad bent of andersom..

Succes
Oud 04-07-2007, 15:48
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Gecondoleerd Sassiefje, ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd..

ot:
Oh mij god, ik kan t niet geloven.
Ik had vanochtend mijn praktijkexamen. Ik moest subcutaan injecteren en ambulante compressie therapie...
En ik BEN GEWOON GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb nu vakantie, en ik heb mijn Propedeuse gehaald!

en nu wil ik alleen maar rust.

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 19:38.
Oud 04-07-2007, 16:00
Verwijderd
Gefeliciteerd, Dolce!

OT: Ik moet aantonen dat ik aan prerequisites voldoe om upper division work te mogen doen als biologie major. Argh. Hoe ga ik dat in godsnaam aantonen? Volgens mij zijn dat dingen die wij op het VWO al hebben behandeld, maar ja, probeer dat ze maar eens aan het verstand te peuteren. Morgen maar weer even langs de buitenlandcoordinator, denk ik.

En oh, Friday, wat doe je jezelf nu weer aan?
Oud 04-07-2007, 16:02
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 04-07-2007 @ 16:48 :
Oh mij god, ik kan t niet geloven.
Ik had vanochtend mijn praktijkexamen. Ik moest subcutaan injecteren en ambulante compressie therapie...
En ik BEN GEWOON GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb nu vakantie, en ik heb mijn Propedeuse gehaald!
Omg! Wat goed! Wauw, gefeliciteerd! *trots op dolce* Echt héél erg knap dolce!

Gecondoleerd en sterkte @Sassiefje!

En ot: weer 2 voldoendes binnen. Een 5.8 en een 7.5. Eerste niet zo goed, maar ik had er dan ook niet voor geleerd. Gelukkig heb ik geen herkansingen. Moet wel nog wat dingen inleveren in augustus maar dat is niet zo erg.
Oud 04-07-2007, 16:53
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Queasy schreef op 04-07-2007 @ 16:38 :
Hoe voel je je op dit moment? kwaad? laat merken hoe je je voelt op dat moment. Ga niet verdrietig doen als je kwaad bent of andersom..

Succes
Dankje.
Ik ben gewoon eerlijk geweest. Ik was wel kwaad, maar vooral verdrietig, ik denk dat de kwaadheid veroorzaakt werd door het verdriet.

Mja, nu is het dus gedaan, weeral eens. Enerzijds vind ik het heel erg, anderzijds ben ik benieuwd hoe lang het deze keer zal duren.

*Edit* Ik was 't eens eventjes aan het nakijken, en ik ben sinds 1 februari 12.9 kilo afgevallen. Dus ik ben wel trots nu, hoewel ik nog wel wat moet afvallen.

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 17:01.
Oud 04-07-2007, 17:09
Verwijderd
@~~dolce~~: Zie je wel dat je het kunt! Goed van gaan genieten dat je je propedeuse gehaald hebt, he? En niet 1, 2, 3 vergeten en weer door gaan. En rust heb je nu ook wel verdiend, toch?
Oud 04-07-2007, 17:14
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
lingua schreef op 04-07-2007 @ 00:20 :
Ik heb hem!!!!
Jawel, mijn zusterdiploma!!!
GEFELICITEERD en welkom

@ dolce.. SUPER GOED man.. gefeliciteerd!!!!

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 17:17.
Oud 04-07-2007, 17:18
rare kwast
rare kwast is offline
@ sassefietje.. heel veel sterkte de komende tijd..
ik herken het wel dat je niets meer lijkt te voelen en als steen lijkt te zijn..
kom op he.. zoals de rest hier ook zegt, blijf aan jezelf denken!

*dikke knuffel*
Oud 04-07-2007, 17:31
da leentjuh
da leentjuh is offline
Altijd maar zeggen dat ik voor mezelf op moet komen, moet zeggen als me iets niet bevalt.
Doe ik dat en ook nog op een heel redelijke manier, krijg ik de volle laag.

En mijn vriend neemt zn tel niet op en hij zou komen en dat gaat toch weer niet door waarschijnlijk.
Ik kan er niet meer tegen, voel me zwaar kut en ik wil niet meer.
Oud 04-07-2007, 17:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 04-07-2007 @ 14:38 :
Joepie, mijn medicijnen waren binnen! Wel de variant met 200 porties in plaats van 50 (die gebruik ik dus lang niet allemaal op in 2 jaar!), maar dat maakt me op dit moment helemaal niks uit. Over een paar minuutjes heb ik weer lucht! Volgens mij was vannacht de tweede keer dat ik echt een aanval had zonder dat ik me te druk had gemaakt. Het was in ieder geval echt niet fijn, ik heb dan ook bijzonder slecht geslapen. Maar ja, het weer is dan ook goed de schuldige op dit moment.
Het weer is gewoon echt heel slecht voor mensen met luchtwegklachten. Zelf heb ik nu ook weer zo'n lekker astma-hoestje Hoop dat het snel over gaat. Fijn dat je gewoon weer medicijnen hebt om op terug te vallen, ik zorg ook altijd dat ik wat bij me heb.
Oud 04-07-2007, 17:46
Verwijderd
@~~dolce~~: Gefeliciteerd !!!

OT:
Ik heb zo goed als vakantie, maar ik ben helemaal niet blij.
Misschien omdat nu in één keer een hoop stress wegvalt en ik nu bedenk wat ik nu toch niet allemaal moet ofzo, maar ik had verwacht dat ik veel blijer zou zijn .

herkent iemand dit?

Ik ga maar even een soort planning maken voor de komende dagen, misschien dat het dan wat minder een gat is ofzo???
Oud 04-07-2007, 18:00
delete!error
delete!error is offline
@lienepien.
Ja meestal heb ik ook dit gevoel dat ik in een gat val in de vakantie omdat al de drukte van het schooljaar dan van me afvalt en ik dan plots mij verveel . Omdat ook heel wat anderen weg zijn op reis enzo...

Maar dit jaar heb ik mijn vakantie gewoon zodanig volgepropt dat ik dus geen kans heb om in een gat te vallen.

Wel heb ik nu bijna geen gaatje vrij meer en vrees ik dat ik dit misschien ook niet volledig volhoudt doordat ik direct na de vakantie 2 maanden stage heb, wat ook wel heel wat energie vraagt. Maar voorlopig zitten we daar nog niet. Dus als ik crash dat valt nog af te zien en dan zie ik dan wel...

In ieder geval, hier en daar al iets plannen in je vakantie kan wel een oplossing zijn!

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 18:03.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten