Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
"Te(n) alle(n) tijde(n)?
Wat is juist: ten alle tijden of te allen tijde? Te allen tijde is juist. In deze zogenoemde staande uitdrukking zijn enkele oude naamvalsvormen behouden gebleven. Er zijn veel staande uitdrukkingen waarin nog oude naamvallen voorkomen: te allen tijde, uit hoofde van, met dien verstande." onzetaal.nl
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Een paar die ik gelezen heb, vooral op Fok, zijn:
"Het is een soort visuele cirkel waarin ik terecht ben gekomen." Heb je in ieder geval genoeg zicht op de situatie. "buiten muren weer mooi krijgen" Lijkt me problematisch met de binnenmuren. "300 euro huur/afkoop. Vaste lasten zoals water/licht/elektrische tijd." We moeten ook al betalen voor het gebruik van uurwerken, kennelijk. Gezien op een verpakking van een thuismenu, de advertentietekst voor andere smaken: "Konijnen bouten in pruimensoep." Laat dat alsjeblieft een overbodige spatie zijn, anders hoef ik dat gerecht echt niet. "Ik ga even met mijzelf in Breda." Dat moest zijn; ik ga even met mijzelf in beraad. Aldus een kennis uit, jawel, Breda. "Venetië zien en dan Sterfen." Afgezien van die hoofdletter... verkeerde stad? "als hitchcock nog zou leven zou die z'n vingers er vanaf likken, super suspenc" Suspenc, suspens. En arme Hitchcock. "valt me erg mee, wij hadden laatst een wielagertje 550 euro dat schoot me wel een beetje achter in de keel" Wielagertje, wiellagertje. En; auwtsj... "Bestaand granieten aanrechtblad zagen." Nou ja, altijd beter dan een virtuele. "miserde" ---> miezerde "advolkaat" ---> advocaat "sovieso" ---> sowieso (die variant was ik niet zo vaak tegengekomen) "gekiest" ---> gekozen (dat mens wat toen met Beckham naar bed was geweest) Maar echt om te janken vond ik deze post over Rollercoaster Tycoon: Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V #68 of 69, dat is de vraag PixelDansje | 500 | 04-04-2008 23:18 |