Advertentie | |
|
![]() |
|
Stardust
Het plot was niet erg briljant, binnen een kwartier wist ik het einde wel al. Maar het was zo mooi om naar te kijken. Nu wil ik allemaal mooie jurken aan en op prachtige spaanse paarden over vlaktes galopperen. En er zaten ook nog grappen in ook! Haha, dat had ik niet gedacht, maar ik heb best vaak hardop gelachen!
|
Japan is Sinking - 5/10
Een vijf, puur voor de vormgeving in het algemeen en de bijzonder overtuigende effecten in het bijzonder. Verder is het een standaard rampenfilm (nou ja, een allegaartje van verschillende soorten rampen) met een wel héél gemakzuchtige, clichématige vorm van karakterontwikkeling: onder begeleiding van sentimentele muziek herinneringen over vroeger ophalen. Ugh. De beroerd uitgewerkte lovestory zet de film bovendien herhaaldelijk stevig op de rem.
|
Oh ja, en gisteravond in de sneak:
Superbad - 7/10 Heel leuk, maar in tegenstelling tot Knocked Up duurt deze film echt veel te lang. Sowieso is de tweede helft wat minder hilarisch dan de eerste, maar de makers weten duidelijk niet hoe ze een film moeten afronden. Dit soort schreeuwerige, hyperactieve ongein is leuk voor een krappe anderhalf uur, maar niet voor een dikke twee uur. Zelfs niet als talenten als Apatow en Rogen erbij betrokken zijn.
||
Citaat:
![]() happy gilmore zwak, maar grappig genoeg om niet af te zetten. room 1408 zwak, was blij dat ik klaar was. tales of earthsea niet zo goed als de andere gibly's die ik gezien heb, maar nog steeds erg mooi, en tof dat ik em nog in de bios heb kunnen zien ![]() |
![]() |
|
The Baron of Arizona alweer de laatste film uit m'n first films of Sam Fuller boxje, helaas. Maar ook van deze heb ik met volle teugen genoten. Hoewel deze misschien het minst Fuller is. Met name omdat zijn roffe stijl hier voor een groot deel ontbreekt wat te danken is aan James Wong Howe. Niet dat dat zo heel erg is, want er zijn zeker nog een paar scènes waar het weer volop genieten is. Voorderest verveelt het geen moment en is Vincent Price om te smullen.
![]() Under the Volcano Gelijk bij de openingsscène met de dansende skelleten zit je erin, en word je overgoten door die mysterieuze sfeer die de dag van de dood met zich meebrengt. We volgen de laatste dag van Firmin's leven, ex-colonel en nu alcoholist. Door Finney's zeldzaam goede optreden ga je er helemaal in mee, je verliest je blik op de realiteit, maar je blijft nog net binnen je grens, je weet nog ongeveer waar je mee bezig bent. En dan kom je in die ene bar, ga je buiten je grens en raak je de controle volledig kwijt, me alle gevolgen vandien. I choose Hell, Hell is my natural habitat hij had het niet beter kunnen verwoorden.
Laatst gewijzigd op 30-10-2007 om 09:24. |
![]() |
||
Citaat:
![]() O ja, ook nog resident evil 3 De mensen met wie ik was vonden em wel leuk, dat dan weer wel. juice is trouwens wel lekker bezig zeg ![]() |
![]() |
|
Day of the dead - 6/10
Komt niet eens in de buurt van de eerste twee. Toffe effecten en een redelijk script (minus Bub, die is gewoon over-the-top) kunnen niet voorkomen dat de film teleurstelt. De aceurs zijn minder aansprekend, de locaties zijn minder tof, de regie is minder strak en muziek/geluid zijn eigenlijk best slecht afgemixt. Desondanks is het wel een Dead-film. Dus tja. Birth of Nation - 3/10 Eindelijk weer eens een "klassieker". En tjazors, het was me een feest! Historisch gezien heeft het misschien nog wel een bepaalde (curiositeits)waarde, maar als entertainment piece is er natuurlijk geen drol aan. Gewoon wat saai en oppervlakkig geneuzel.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Stefanie mag de kaartjes kopen.
|
Verwijderd
|
Ik heb Blood Simple gezien en die was goed. Jammer dat ik hem nu net zo lang moet analyseren tot ik er nooit zelfs maar aan wil denken.
En ik wil zaterdag naar 30 Days of Night (over die vampiers in Alaska) 's nachts in De Munt, nog liefhebbers onder de ftvr meetingmensen? Laatst gewijzigd op 30-10-2007 om 13:59. Reden: speciaal voor Uice |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ga je er nou ook echt vrijdag (met ons?) heen of durf je niet meer? ![]()
|
Verwijderd
|
Ik post eigenlijk bijna nooit meer want ik heb het te druk, maar dit was wel een héél tenenkrommende ervaring.
Psycho (Hitchcock, 1960) Al eerder gezien natuurlijk, maar hij is nog gaver in de bioscoop. 9/10 Psycho (Van Sant, 1998) Jézus, wat een schaamteloze verkrachting. Hij heeft al het camerawerk en vrijwel alle dialogen letterlijk overgenomen, een paar modernere dingetjes toegevoegd (400.000,- in plaats van 40.000,- bijvoorbeeld) en voor de rest alles keihard anaal zitten nemen. Hitchcock zou zich omdraaien in z'n graf. De acteurs pasten totaal niet bij hun rollen: William H. Macy was veel te sukkelig en onzeker in zijn rol als detective, Vince Vaugn veel te knap en gespierd voor Norman Bates wat hij probeerde te compenseren met een volkomen idioot zogenaamd kneuzig lachje, Anne Heche als Marion Crane zat veel te overdreven aardig te doen, Viggo (die van Aragorn ja) was volkomen nietszeggend in zijn rol van Sam.. Bovendien leek het haast alsof de acteurs zelf doorhadden het origineel nooit te kunnen evenaren waardoor ze aarzelend en onnatuurlijk leken te praten. De muziek kwam uit het origineel en paste daardoor totaal niet bij het geheel, simpelweg omdat die gewoon te góed was, maar ook doordat de timing nu nét verkeerd zat. Er zit teveel overdreven gekut in, zogenaamd modern en nieuw: Marion met kort blond haar, iedereen verschrikkelijk kleurige dingen aan om te benadrukken dat dit in kleur is en het origineel in zwart-wit.. Wanneer je de gedachten van de personages 'hoort' is er opeens een verschrikkelijk irritante echo.. Wat een schreeuwerige, pretentieuze, verneukeratieve KUTFILM. Hij zat ook nog eens bomvol fouten en verschrikkelijke clichés:
Spoiler
Ik kreeg in de bioscoop echt met de minuut meer zin om me voor een trein te gooien. -5030948523/10 PS. Ik moet eerlijk zijn, er zaten wel ongeveer 3 leuke grapjes in, maar daarom is de score ook -5030948523/10 en niet -5030948524/10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Paranoide, misschien moet je eens Das Testament des Dr Mabuse gaan kijken, dat helpt vast. Ik weet niet of je hem kent, maar het is in ieder geval de laatste film die ik gezien heb. Een soort kruising tussen Das Cabinet des Doctor Caligari en Hitchock. Van Fritz Lang, die vindt je sowieso gaaf.
Morgen Die 1000 Augen kijken. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|