Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2007, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Trouwen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2007, 17:37
Dmnq
Dmnq is offline
Control
Wow, uberprachtige film. Sommige scenes waren zo mooi dat ik er kippenvel van kreeg.

Red road
Vet, en heel bizar als je hem voor de eerste keer kijkt. Wil niks verklappen dus gewoon kijken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 21:37
Verwijderd
Deadly Weapons

Geweldig! Al had ik verwacht dat ze haar wapens zou gebruiken om mee te meppen ipv te verstikken, zoals in een filmpje waarin een vrouw colablikjes met haar tieten plet, maar dat heikele punt wordt gecompenseerd door het overtuigende acteerwerk.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 00:07
Verwijderd
The Invasion
Dat Hirschbiegel beter kan weten we, maar The Invasion is niet zo slecht als alle recensies je willen laten geloven, als je tenminste niet teveel aan de eerdere remakes denkt. Toch wel de moeite van het kijken waard.

Halloween
Voorspelbaar maar soms toch ook spannend. Ik vraag me achteraf af wat Zombie nu eigenlijk wilde.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 00:12
Uice
Uice is offline
Halloween remake

Een prul! Ten eerste interesseert niemand zich voor de jeugd van Micheal Myers, het neemt heel het mysterie dat het zo'n mooi personage maakte weg. En dan wordt het ook nog zo karikaturaal in beeld gebracht, met zo'n irritante typische white trash vader. Rob Zombie kan ook zijn camera geen seconde stilhouden, erg irritant. Het lijkt in de helft van de shots al alsof ie hem op een volkomen willekeurige plek neer heeft gezet, en dan gaat ie er ook nog eens als een epileptische gek mee heen en weer lopen zwabberen. En van die extreme close ups tijdens gewone dialogen, bah. En wel enorm bombastische, dramatische muziek, maar niet één spannende of enge scène. Ik ben een stuk of drie keer in slaap gevallen en werd telkens wakker van die teringherrie. Dan gebeurt er heel lang niks, en dan opeens BOM BOM TU TU TU en dan gebeurt er eigenlijk nog niks.
Allemaal van die overbodige scènes en dialogen ook. Wie interesseert zich nou voor politieagenten die over donuts en sit ups praten, of een paar complete retards van dozen die de temperatuur waarop alcohol kookt heel cool vinden? Die wijven leken constant stoned.

Wel aardig: Malcolm McDowell, de nieuwe Laurie was op zich wel sympathiek, er zaten een paar gave tieten in (niet van haar natuurlijk) en het geweld was soms aardig bruut, alleen jammer dat Zombie juist in die scenes het hardst de camera in het rond zwiepte, de zak.

2/10
Oud 28-10-2007, 11:09
Verwijderd
Read Or Die (OVA)
Eén van de betere anime films.
8.5 / 10

Spirited Away
Zolang je de Japanse stemmen hebt: 8 / 10
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 13:42
Verwijderd
The Interpreter. Nog steeds wauw. Maar ik houd gewoon van Sean Penn dus dat maakt de film al half.
8/10
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 21:10
Uice
Uice is offline
Citaat:
Halloween remake

Een prul! Ten eerste interesseert niemand zich voor de jeugd van Micheal Myers, het neemt heel het mysterie dat het zo'n mooi personage maakte weg. En dan wordt het ook nog zo karikaturaal in beeld gebracht, met zo'n irritante typische white trash vader. Rob Zombie kan ook zijn camera geen seconde stilhouden, erg irritant. Het lijkt in de helft van de shots al alsof ie hem op een volkomen willekeurige plek neer heeft gezet, en dan gaat ie er ook nog eens als een epileptische gek mee heen en weer lopen zwabberen. En van die extreme close ups tijdens gewone dialogen, bah. En wel enorm bombastische, dramatische muziek, maar niet één spannende of enge scène. Ik ben een stuk of drie keer in slaap gevallen en werd telkens wakker van die teringherrie. Dan gebeurt er heel lang niks, en dan opeens BOM BOM TU TU TU en dan gebeurt er eigenlijk nog niks.
Allemaal van die overbodige scènes en dialogen ook. Wie interesseert zich nou voor politieagenten die over donuts en sit ups praten, of een paar complete retards van dozen die de temperatuur waarop alcohol kookt heel cool vinden? Die wijven leken constant stoned.

Wel aardig: Malcolm McDowell, de nieuwe Laurie was op zich wel sympathiek, er zaten een paar gave tieten in (niet van haar natuurlijk) en het geweld was soms aardig bruut, alleen jammer dat Zombie juist in die scenes het hardst de camera in het rond zwiepte, de zak.

2/10
Oh ja, 'Evil has a destiny' is echt de domste tagline aller tijden. In de trailer van de film is het al helemaal bespottelijk: 'This fall, evil has a destiny'. Alsof het alleen in de herfst geldt.
Oud 28-10-2007, 22:01
Qimm
Qimm is offline
Stardust
Het plot was niet erg briljant, binnen een kwartier wist ik het einde wel al. Maar het was zo mooi om naar te kijken. Nu wil ik allemaal mooie jurken aan en op prachtige spaanse paarden over vlaktes galopperen. En er zaten ook nog grappen in ook! Haha, dat had ik niet gedacht, maar ik heb best vaak hardop gelachen!
Oud 28-10-2007, 22:48
Drez
Drez is offline
Fahrenheit 451.
Gaaf, alleen Montag werd op een gegeven moment wel vrij irritant door zn lekker duitse accentje.
Verder tof en gave details enzo.
Oud 29-10-2007, 10:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Japan is Sinking - 5/10

Een vijf, puur voor de vormgeving in het algemeen en de bijzonder overtuigende effecten in het bijzonder. Verder is het een standaard rampenfilm (nou ja, een allegaartje van verschillende soorten rampen) met een wel héél gemakzuchtige, clichématige vorm van karakterontwikkeling: onder begeleiding van sentimentele muziek herinneringen over vroeger ophalen. Ugh. De beroerd uitgewerkte lovestory zet de film bovendien herhaaldelijk stevig op de rem.
Oud 29-10-2007, 10:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Oh ja, en gisteravond in de sneak:

Superbad - 7/10

Heel leuk, maar in tegenstelling tot Knocked Up duurt deze film echt veel te lang. Sowieso is de tweede helft wat minder hilarisch dan de eerste, maar de makers weten duidelijk niet hoe ze een film moeten afronden. Dit soort schreeuwerige, hyperactieve ongein is leuk voor een krappe anderhalf uur, maar niet voor een dikke twee uur. Zelfs niet als talenten als Apatow en Rogen erbij betrokken zijn.
Oud 29-10-2007, 13:31
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
The Invasion
Dat Hirschbiegel beter kan weten we, maar The Invasion is niet zo slecht als alle recensies je willen laten geloven, als je tenminste niet teveel aan de eerdere remakes denkt. Toch wel de moeite van het kijken waard
kreeg gister nog een sms dat wat ik ook deed, ik vooral uit de buurt van die film moest blijven

happy gilmore
zwak, maar grappig genoeg om niet af te zetten.

room 1408
zwak, was blij dat ik klaar was.

tales of earthsea
niet zo goed als de andere gibly's die ik gezien heb, maar nog steeds erg mooi, en tof dat ik em nog in de bios heb kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 17:02
Verwijderd
Citaat:
kreeg gister nog een sms dat wat ik ook deed, ik vooral uit de buurt van die film moest blijven
Ik heb het origineel nooit gezien en de remakes ook niet, dus ik kan de film moeilijk in een breder perspectief plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 17:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
IOTB '78 is verreweg de beste, maar zelfs Ferrara's versie is beter en leuker dan The Invasion, imo.
Oud 29-10-2007, 18:28
AlopiA
AlopiA is offline
Jumanji
Jeugdsentiment en blijft een leuke film.
Oud 29-10-2007, 19:08
Verwijderd
Citaat:
IOTB '78 is verreweg de beste, maar zelfs Ferrara's versie is beter en leuker dan The Invasion, imo.
Ik geloof je graag.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 20:27
Verwijderd
Alles is liefde

Ik vond het, hoe oppervlakkig 'ie soms ook was, een heerlijke film. En Carice van Houten is een heldin <3
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 21:47
Uice
Uice is offline
Ik wil daar ook heen, maar ik durf niet.
Oud 29-10-2007, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Hihi, zullen we romantisch gaan?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 22:07
Verwijderd
Shrek 3

Grappig vond ik m, maar niet zo leuk als de vorige.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Ik hou mezelf maar voor dat ie best mee moet vallen, net als Love Actually, dus ik ga er vrijdag maar naar toe, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 22:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hihi, zullen we romantisch gaan?
Ja.
Oud 30-10-2007, 00:20
Rooster
Rooster is offline
Life of Brian:
ja, lachen
4/5
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 00:35
Swlabr
Swlabr is offline
Psycho

Af en toe spannend maar zeker niet eng. Goed geacteerd en leuk verhaal.

8/10
Oud 30-10-2007, 00:50
Verwijderd
harry potter 5

jah leuke film, niet zo leuk als de eerdere delen maar blijft vermakelijk.
alleen vondt het verhaal wat kortjes in vergelijking met het boek
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 09:07
DanielC
DanielC is offline
The Baron of Arizona alweer de laatste film uit m'n first films of Sam Fuller boxje, helaas. Maar ook van deze heb ik met volle teugen genoten. Hoewel deze misschien het minst Fuller is. Met name omdat zijn roffe stijl hier voor een groot deel ontbreekt wat te danken is aan James Wong Howe. Niet dat dat zo heel erg is, want er zijn zeker nog een paar scènes waar het weer volop genieten is. Voorderest verveelt het geen moment en is Vincent Price om te smullen.

Under the Volcano Gelijk bij de openingsscène met de dansende skelleten zit je erin, en word je overgoten door die mysterieuze sfeer die de dag van de dood met zich meebrengt. We volgen de laatste dag van Firmin's leven, ex-colonel en nu alcoholist. Door Finney's zeldzaam goede optreden ga je er helemaal in mee, je verliest je blik op de realiteit, maar je blijft nog net binnen je grens, je weet nog ongeveer waar je mee bezig bent. En dan kom je in die ene bar, ga je buiten je grens en raak je de controle volledig kwijt, me alle gevolgen vandien. I choose Hell, Hell is my natural habitat hij had het niet beter kunnen verwoorden.

Laatst gewijzigd op 30-10-2007 om 09:24.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 09:28
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Ik hou mezelf maar voor dat ie best mee moet vallen, net als Love Actually, dus ik ga er vrijdag maar naar toe, geloof ik.
Dacht ik ook, maar dat stukje wat ik er gister van zag in dwdd gaf me nou niet bepaald een goed gevoel erover

O ja, ook nog resident evil 3
De mensen met wie ik was vonden em wel leuk, dat dan weer wel.

juice is trouwens wel lekker bezig zeg
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 10:43
Dinalfos
Dinalfos is offline
Day of the dead - 6/10

Komt niet eens in de buurt van de eerste twee. Toffe effecten en een redelijk script (minus Bub, die is gewoon over-the-top) kunnen niet voorkomen dat de film teleurstelt. De aceurs zijn minder aansprekend, de locaties zijn minder tof, de regie is minder strak en muziek/geluid zijn eigenlijk best slecht afgemixt. Desondanks is het wel een Dead-film. Dus tja.

Birth of Nation - 3/10

Eindelijk weer eens een "klassieker". En tjazors, het was me een feest! Historisch gezien heeft het misschien nog wel een bepaalde (curiositeits)waarde, maar als entertainment piece is er natuurlijk geen drol aan. Gewoon wat saai en oppervlakkig geneuzel.
Oud 30-10-2007, 11:10
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Under the Volcano Gelijk bij de openingsscène met de dansende skelleten zit je erin, en word je overgoten door die mysterieuze sfeer die de dag van de dood met zich meebrengt. We volgen de laatste dag van Firmin's leven, ex-colonel en nu alcoholist. Door Finney's zeldzaam goede optreden ga je er helemaal in mee, je verliest je blik op de realiteit, maar je blijft nog net binnen je grens, je weet nog ongeveer waar je mee bezig bent. En dan kom je in die ene bar, ga je buiten je grens en raak je de controle volledig kwijt, me alle gevolgen vandien. I choose Hell, Hell is my natural habitat hij had het niet beter kunnen verwoorden.
Geweldig, hè.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 11:31
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Geweldig, hè.
Zeker weten. Ook nogal verbazingwekkend dat Huston dit op zijn 77e nog voor elkaar heeft gekregen. Waarom heb jij 'm nog niet eigenlijk? Toch wel een prachtige release. 3 verschillende comentaartracks (1 volledig, 1 geselecteerde scènes en 1 voor openingstitels). 2 lange intervieuws, een making of van een uur (die erg de moeite waard is) en dan nog die 100 minuten durende docu over Malcolm Lowry (die nog een oscar-nomatie gehad heeft ook). Wel leuk dat Richard Burton de narration daarvoor gedaan heeft, aangezien die oorspronkelijk Firmin zou spelen.
Oud 30-10-2007, 11:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
juice is trouwens wel lekker bezig zeg
Hoezo?

Het valt me op hoe vaak ik het eens ben met Dinalfos.
Oud 30-10-2007, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Watje.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 12:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Watje.
Maar maar maar, dan ben ik daar, en dan zeg ik 'twee kaartjes voor Alles is liefde', en dan zegt het kassameisje 'oeoeoeoeoe, heb je een date?'.

Stefanie mag de kaartjes kopen.
Oud 30-10-2007, 12:39
Verwijderd
Ik heb Blood Simple gezien en die was goed. Jammer dat ik hem nu net zo lang moet analyseren tot ik er nooit zelfs maar aan wil denken.

En ik wil zaterdag naar 30 Days of Night (over die vampiers in Alaska) 's nachts in De Munt, nog liefhebbers onder de ftvr meetingmensen?

Laatst gewijzigd op 30-10-2007 om 13:59. Reden: speciaal voor Uice
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 12:53
Uice
Uice is offline
Het meervoud is vampiers.
Oud 30-10-2007, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Ja.

Citaat:
Maar maar maar, dan ben ik daar, en dan zeg ik 'twee kaartjes voor Alles is liefde', en dan zegt het kassameisje 'oeoeoeoeoe, heb je een date?'.

Stefanie mag de kaartjes kopen.
Nou zeg. Watje.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 16:42
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
En ik wil zaterdag naar 30 Days of Night (over die vampiers in Alaska) 's nachts in De Munt, nog liefhebbers onder de ftvr meetingmensen?
Alleen als juice mijn kaartje haalt, anders sta ik daar en denkt iedereen dat ik lame ben omdat ik zaterdag nacht naar een slechte horror film ga enzo
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 16:45
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Het valt me op hoe vaak ik het eens ben met Dinalfos.
Ken het gevoel, voelde beter toen ik het non stop met hem oneens was
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 18:47
Swlabr
Swlabr is offline
Star Wars Episode IV

Vermakelijk.

8/10.
Oud 30-10-2007, 19:24
Qimm
Qimm is offline
Citaat:

Ga je er nou ook echt vrijdag (met ons?) heen of durf je niet meer?
Oud 30-10-2007, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Ga je er nou ook echt vrijdag (met ons?) heen of durf je niet meer?
Tuurlijk ga ik mee
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 22:01
Rooster
Rooster is offline
Four Rooms:
Onder andere Rodriguez en Tarantino , met Madonna, Banderas en Bruce Willis,
heel erg leuke film, en een fantastische rol van Tim "Mr. Orange" Roth als de Piccolo
5/5
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 22:43
Verwijderd
Ik post eigenlijk bijna nooit meer want ik heb het te druk, maar dit was wel een héél tenenkrommende ervaring.

Psycho (Hitchcock, 1960)
Al eerder gezien natuurlijk, maar hij is nog gaver in de bioscoop.
9/10

Psycho (Van Sant, 1998)
Jézus, wat een schaamteloze verkrachting. Hij heeft al het camerawerk en vrijwel alle dialogen letterlijk overgenomen, een paar modernere dingetjes toegevoegd (400.000,- in plaats van 40.000,- bijvoorbeeld) en voor de rest alles keihard anaal zitten nemen. Hitchcock zou zich omdraaien in z'n graf. De acteurs pasten totaal niet bij hun rollen: William H. Macy was veel te sukkelig en onzeker in zijn rol als detective, Vince Vaugn veel te knap en gespierd voor Norman Bates wat hij probeerde te compenseren met een volkomen idioot zogenaamd kneuzig lachje, Anne Heche als Marion Crane zat veel te overdreven aardig te doen, Viggo (die van Aragorn ja) was volkomen nietszeggend in zijn rol van Sam.. Bovendien leek het haast alsof de acteurs zelf doorhadden het origineel nooit te kunnen evenaren waardoor ze aarzelend en onnatuurlijk leken te praten. De muziek kwam uit het origineel en paste daardoor totaal niet bij het geheel, simpelweg omdat die gewoon te góed was, maar ook doordat de timing nu nét verkeerd zat. Er zit teveel overdreven gekut in, zogenaamd modern en nieuw: Marion met kort blond haar, iedereen verschrikkelijk kleurige dingen aan om te benadrukken dat dit in kleur is en het origineel in zwart-wit.. Wanneer je de gedachten van de personages 'hoort' is er opeens een verschrikkelijk irritante echo.. Wat een schreeuwerige, pretentieuze, verneukeratieve KUTFILM. Hij zat ook nog eens bomvol fouten en verschrikkelijke clichés:
Spoiler

Ik kreeg in de bioscoop echt met de minuut meer zin om me voor een trein te gooien.

-5030948523/10

PS. Ik moet eerlijk zijn, er zaten wel ongeveer 3 leuke grapjes in, maar daarom is de score ook -5030948523/10 en niet -5030948524/10.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 22:46
Swlabr
Swlabr is offline
Haha.
Oud 30-10-2007, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Pardon? Wíj maakten plannen om te gaan, meidenavond nog wel, en jíj was degene die enthousiast riep dat je mee wilde! Nu niet terugkrabbelen en doen alsof je die film niet echt graag wilde zien
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 23:35
Uice
Uice is offline
Paranoide, misschien moet je eens Das Testament des Dr Mabuse gaan kijken, dat helpt vast. Ik weet niet of je hem kent, maar het is in ieder geval de laatste film die ik gezien heb. Een soort kruising tussen Das Cabinet des Doctor Caligari en Hitchock. Van Fritz Lang, die vindt je sowieso gaaf.
Morgen Die 1000 Augen kijken.
Oud 31-10-2007, 09:35
Verwijderd
the usual suspects

eindelijk een keer gezien, wat een film zeg echt van genoten zag de twist echt niet aankomen super 9/10
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 10:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Bride of Frankenstein - 9/10

<3

Vooral vanwege de prachtige sets en het monster. Heerlijk.
Oud 31-10-2007, 10:38
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Paranoide, misschien moet je eens Das Testament des Dr Mabuse gaan kijken, dat helpt vast. Ik weet niet of je hem kent, maar het is in ieder geval de laatste film die ik gezien heb. Een soort kruising tussen Das Cabinet des Doctor Caligari en Hitchock. Van Fritz Lang, die vindt je sowieso gaaf.
Morgen Die 1000 Augen kijken.
Heb je der Spieler ook gezien? En als je goed gaat op Mabuse, dan moet je Spione eens proberen.
Reageren

Regels voor berichten