Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2007, 19:27
Verwijderd
@Yana Wokken is idd een heel gezonde bereidingsmethode. En (vrijwel) niemand eet 2,5 uur...je moet elke keer je eten halen, dan wordt het bereid, dan eet je het op, dan praat je even, enz. Het eten ligt dus niet voor je neus, tenzij het een mini-restaurantje is. En wat Morri zegt vind ik ook een goede: steeds een klein beetje nemen. Heeft bovendien als voordeel dat je warm eten eet. Normaal eet je, mag ik hopen, toch ook avondeten? (Iig zo nu en dan.) Dit is objectief gezien wat dat betreft niet zo anders.

@lotjesnotje: Sterkte. (})
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2007, 19:28
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik heb geen reden om hier te posten of om em zo te voelen zoals ik me nu voel

maar k voel me echt ontzettend klote k heb een vaag gevoel en alle muziek maakt het alleen maar erger geen muziek al helemaal.
k zou willen dat mensne wat minder problemen hadden allemaal of er alleen maar een heel klein beetje beter mee om zouden weten te gaan .
Oud 19-10-2007, 19:32
indigo
indigo is offline
@Thoughtful: gefeliciteerd met je toets halen! En dankjewel voor je lieve reacties. Ik heb nu het gevoel dat het wel goedkomt (en ik zal je even pm'en vanavond ).

OT: zo, weer naar de uni geweest en vanochtend lekker productief geleerd. Zo gaat het lekker met mijn planning. Nu vanavond nog even 30 bladzijden doorlezen. Tralaa. En weetje, ik denk dat ik het anders gewoon uitmaak. Wie had dat gedacht, ik voel me er nog goed onder ook, voor dit moment iig.
Oud 19-10-2007, 19:42
Meissiej
Meissiej is offline
Het gaat fout. En het lijkt wel alsof ik daar al die tijd op wacht ofzo. Ik weet het niet hoe ik het moet zeggen. Doet er ook allemaal niets meer toe.
Oud 19-10-2007, 20:07
Verwijderd
Het gaat opzich wel redelijk. Vandaag met mams naar een kuuroord geweest (hadden we voor onze verjaardagen een paar maanden geleden cadeau gekregen) en dat was wel ontspannend. Maar ik zit steeds maar in over dat stomme eten.

Gister wilde ik een koekje pakken, maar mijn moeder begon erover te zeuren. "lentekriebel, dit wil je niet, hier word je nóg dikker van, ik weet dat je hier niet gelukkig van wordt, doe dat nou niet". En ooohh wat werd ik kwaad. Ik ben volwassen, waar bemoeit ze zich mee, laat mij lekker dat koekje eten als ik er zin in heb. Maar diep van binnen wist ik dat ze gelijk had en die reactie van haar was zó verdómde confronterend. Ik wil het niet zo, echt niet, maar ik weet gewoon niet hoe ik normaal met eten om moet gaan. Het is óf te weinig, óf teveel. overigens meestal dat laatste, anders had ik geen overgewicht. Maar HOE eet je gezond? Ja, ik ken alle regeltjes van het voedingscentrum, weet precies wat ik nodig heb, hoeveel calorieën ik mag en hoeveel er in het eten zitten dat ik naar binnen werk, welke vitamines ik nodig heb etc., maar hoe doe je dat gevoelsmatig? Ik heb CONSTANT trek en ik merk pas dat ik vol zit als ik misselijk ben en bijna moet braken. Mijn principes gaan aan de kant zodra ik eten zie, ruik, proef. Ik ben niet gelukkig als ik ik niet mijn lievelingskoekjes naar binnen mag werken, maar ik ben ook niet gelukkig met al die kilo's vet die aan mijn lichaam hangen. Steeds vaker komen de gedachtes van laxeren en overgeven weer naar boven. Hoe lang houd ik het nog met mezelf uit?

Laatst gewijzigd op 10-03-2011 om 13:55.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 20:46
Verwijderd
@ Redhair: Weet precies hoe je je voelt met die video, ik heb een keer zoiets gehad met mensen die gingen vertellen hoe het is om 'gek' te zijn, zo zeiden zij het, en mijn vader heeft een psychische ziekte.
Oh wat vond iedereen het grappig en wat zat ik te vechten tegen tranen.
Fijn dat je het alweer een beetje vergeten bent
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 21:07
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb zin in morgenavond . En mijn schoenen zijn echt heel mooi. Vandaag werken ging best goed, maar blijkbaar keek ik niet vrolijk genoeg . Nouja, ik hoop dat ik morgen niet teveel wegdroom, 's ochtends al nooit wakker en de rest van de dag staan te dromen doe ik al vaak genoeg.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 21:57
rare kwast
rare kwast is offline
@ kroot, waar werk jij in utrecht (ongeveer)
zomaar even benieuwd
Oud 19-10-2007, 22:00
Verwijderd
Het is net of ik achter mezelf aanloop. Dat ik automatisch iets doe en mijn kop dat pas later registreert. Heeeel vervelend.
En ik heb het nu al druk, misschien red ik dat niet morgen. Maar dat kan eigenlijk ook weer niet.
Oh, en Jan Wolkers is dood .

OMFG, ik heb zo gelachen, ik heb een hilarische aflevering gezien van Kijk een koe! Met een bekende van me. Echt geweldig.

Droomland, droomland...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 22:41
Verwijderd
ooh het begint echt weer heeelemaal te kriebelen zeg. Afgelopen zomer was interrailen echt zo geweldig. Heb zoveel gezien en meegemaakt. Als ik daar nu aan terug denk krijg ik steeds weer een big smile op mn gezicht .
Volgend jaar ga ik met mn beste vriendin naar Griekenland, om daar te eilandhoppen. Ben me net een beetje aant inlezen op internet, het ziet er echt schitterend uit allemaal.

Oh ik wil weer reizen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 22:52
Verwijderd
Pf, ziek op bed maar verder gaat het wel, alsof mn lichaam het rotgevoel in mn hoofd even overneemt, rust gunt ofzo. Perspectief ftw!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 23:59
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nijntje, super! En Missy... heel goed dat je in ieder geval al ínziet dat het je eigen onzekerheden zijn die je projecteert op anderen. Nu nog aan je zelfvertrouwen werken, en dan komt het helemaal goed met jou .

@OT:
Ja uhh.. ik maak mezelf iets te gek en te bang. Ik knijp 'm nu al voor morgen, want dan ga ik met mijn vriend mee naar zijn bedrijfsuitje... En guess what, we gaan "lekker wokken". Het is "onbeperkt eten" (buffet) en dat 2.5 uur lang. Hoe kan ik nou 2.5 uur lang bij eten in de buurt zijn, dat óók nog eens 2.5 uur lang gratis voor mijn neus ligt.. zonder nu al helemaal de kriebels te krijgen? Ik wéét dat ik morgen niet al vanalles zou moeten laten staan omdat ik 's avonds uit eten ga. maar argh, ik kan dat niet hoor. Heeft er iemand tips die me door de avond heen kunnen trekken? Ik zie er zo tegenop.
Wokken gebeurd op een heel hoge temperatuur (een normaal gasstel of inductieplaat kan die warmte niet bereiken). Hierdoor schijnt het juist gezond te zijn. Verder zit je niet echt 2,5 uur non stop te eten.. Dat wordt ook niet verwacht..
gezellig kletsen met mensen en tussendoor wat eten. Ik weet niet echt tips.. Succes
Oud 20-10-2007, 00:00
Verwijderd
beterschap sidhe!

ah, lekker weekend. 'kadootje' kopen voor een goede vriendindie heeft ook beterschap nodig en ik ga het voor haar proberen te regelen en ik weet dat ze dit leest
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 09:51
Yana
Yana is offline
Dankjewel voor jullie reacties! Ik kan het nu wel iets rustiger benaderen dan gisterenavond; toen zat ik echt zwaar in de stress. Ik heb zelfs al een klein ontbijtje op, want per slot van rekening is tot 19:30 vanavond hongeren ook geen goed idee (Ritme, ritme, ritme). En dat terwijl de weegschaal ineens weer aangaf dat ik aangekomen was

Ik weet wel dat wokken op zich gezond is, en als ik gewoon groente/rijst neem (vlees/vis sowieso niet) dan moet het misschien wel lukken. Het "af en toe eten en ondertussen gezellig praten" idee klinkt in theorie precies zoals ik zou willen, maar ik weet dat dat vrij onmogelijk is. Hoe ik het ook benader, ik zit als nog in een restaurant en ik moet als nog eten in het bijzijn van heel veel mensen. Dat zal mijn aandacht wel heel erg opeisen, denk ik zo. Of niet, en dan zet ik de knop om en eet ik veel te veel. Dat wil ik dus ook absoluut niet.

Het fijne is ook nog dat ik na dat etentje nog een verjaardag heb waar mijn vriend en ik echt niet onderuit kunnen. Hmfff.. en meestal word ik altijd chaggo na het eten, laat staan na zó'n maaltijd.

Naja. Ik ben het gewoon niet meer gewend.. vroeger vond ik uiteten gaan leuk. Nu eet ik niet meer zo vaak een echt goede warme maaltijd, ik kloot meestal wat aan met sla en brood. De laatste keer dat ik écht warm heb gegeten dateert alweer van meer dan een week geleden

En om nog even iets positiefs toe te voegen aan dit hele eet-relaas.. Ik had een 8.2 voor een essay . Ik ga nu heel hard werken aan mn essay voor een ander vak, en dan ga ik daar ook gewoon een goed cijfer voor halen. Even niet aan eten denken, alsjeblieft. Of is dat teveel gevraagd?
Oud 20-10-2007, 10:07
Gothic
Gothic is offline
Woensdag eindelijk met hem gepraat. Of ie wat leuks wilde doen. Dat wilde hij wel, maaaar, die tijd he. Die heeft ie niet. Hij hoopte dat het na het kamp rustiger zou worden, wordt het dus niet. Hij kon nu niet de tijd aan mij besteden die hij zou willen en ik zou verdienen. Maar hij vond het wel gezellig. Ja damn. Beter hem uit m'n hoofd te zetten, maar kan ik niet, wil ik niet. Ik hoop gewoon dat hij keer tijd ziet en dan voorstelt wat leuks te doen. Het was dus niet voor die ene keer. Maar met een beetje pech blijft het wel bij die ene keer... Was ik alleen zo dom om hem bij het afscheid te willen zoenen en die aap wees me af *kan toch niet hier?!* ...

Maar hopelijk zie ik hem zondag en hopelijk heeft hij erna niets te doen en kunnen we ff samen zijn...

Ondertussen wel een gala date. Een jongen die ik vorig jaar er erg leuk vond uitzien. Nog steeds. Maar ik wil alleen die ander. Hopelijk kan ik bij die ander slapen. Opzich is m'n gala date leuk, maar slaap liever niet bij hem. Ken hem nog niet goed. Maar hij vindt het gewoon oprecht leuk om met mij te gaan. Hij wilde gewoon met mij naar het gala, ondanks dat ik verliefd ben op iemand anders. Ben alleen bang dat hij mij leuker vindt dan ik hem. Maar ik ga m'n best doen ervan te genieten en lol te hebben. Hij had al kaartjes gekocht en we gaan ervoor eten. Hij is wel heel enthousiast en wil gewoon oprecht met mij gaan . We shall see hoe het gaat.

En nu ben ik ongesteld en buikpijn en moet spelen straks en geen zin. Want ik kan het niet, iedereen is beter, ik ben de slechtste en daardoor word ik steeds meer onzeker enz . En deze ploeg is goed en kut en ik haat het.

En nu wil ik naar de stad om schoenen te kopen voor het gala waar ik wel op kan lopen en wil een nieuwe spijkerbroek. Nog 2 kilo en dan zit ik weer op m'n normale oude gewicht, zonder dat ik er iets voor gedaan of gelaten heb .
Oud 20-10-2007, 10:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
He bah, beide kamers zijn niets geworden. Bij die tijdelijke kamer gaf ik zelf aan 'm toch niet echt te willen en de kamer van gister lag echt ideaal en was mooi. Maar al die andere meisjes waren ook gezellig en ik wist echt niet hoe ik leuker kon zijn dan hen. Ik moet ook niet zeuren, want ik heb pas 3 keer gehospiteerd..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 10:39
Rob
Rob is offline
Citaat:
Pf, ziek op bed maar verder gaat het wel, alsof mn lichaam het rotgevoel in mn hoofd even overneemt, rust gunt ofzo. Perspectief ftw!
Beterschap! ^^
Oud 20-10-2007, 10:45
Verwijderd
Bah, echt zó naar gedroomd vanacht. Ik werd echt huilend wakker en heb de rest van de tijd niet meer goed geslapen waardoor ik nu nog stééds kapot moe ben. Aanranding en diefstal (en ik was meer in paniek over mn hoed van een paar euro dan over mijn camera van 250 euro ) en eindeloos vastgehouden worden zonder te kunnen schreeuwen, terwijl er honderd (bekende) mensen in de buurt waren die het hele tafareel negeerden. Uiteindelijk heb ik hem gebeten geloof ik en was ik weer vrij, maar nog steeeds negeerde iedereen me en toen ik het in mijn droom aan iemand begon te vertellen werd ik pas wakker. Pffff, in tijden niet zo dramatisch gedroomd.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 11:48
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Nog een peuk en dan ga ik weer beginnen met opruimen. Mn ouders zijn een weekend weg dus kan ik rustig die teringzooi hier eens aanpakken zonder de hele tijd: 'ohh neeee, dat mag echt niet weg want misschien kunnen we het nog ooit gebruiken!' te horen. Ik heb tot nu toe 90 lege batterijen gevonden

Ik word alleen wel scheitziek van mn puberbroertje, loopt alleen maar te mauwen dat het een nog grotere troep is. (Ja, als je schoon wilt maken moeten dingen aan de kant en dingen in dozen enzo )
Het eten dat ik klaarmaak is ook niet goed, hij eet een minihapje en gaat daarna de frietpan aanzetten. Well, thank you very mutch. Gaat nog leuk worden, want ik laat m echt geen 3 dagen achter elkaar friet eten.

Maar goed, genoeg gezeikt. Ik ga lekker keihard metallica opzetten en opruimen <3
Oud 20-10-2007, 12:13
Sagana
Sagana is offline
Ik voel mij zo ongelukkig hier, zo enorm ongelukkig, en ik weet verdomd niet wat ik eraan kan doen.
Oud 20-10-2007, 12:17
Verwijderd
<333. Het leven is leuk, het leven is mooi, het zonnetje schijnt buiten in een helderblauwe lucht en het is echt een perfecte herfstdag. Kalmte in mijn hoofd, ik leer afstand nemen van het voortdurende gebabbel in mijn gedachten, alle verhaaltjes die door mijn hoofd schieten. Ik ga thee zetten en met mijn scriptie bezig, kijken of ik een paar artikelen kan vinden die nuttig zouden kunnen zijn. Morgen ga ik meehelpen met de Wetenschapsdag hier in Leiden, daar heb ik zin in. En verder gewoon lekker een weekendje ontspannen, lezen, mediteren, schrijven. Zal ik weer meedoen met NaNoWriMo dit jaar? Ik heb geen verhaal, maar misschien komt dat vanzelf wel.

Everything matters, but it's not serious.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 12:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb de laatste tijd zo vaak het gevoel dat ik me verveel.. Echt, ik heb genoeg te doen, maar wanneer een dag niet van boven tot onder is volgepland weet ik niet wat ik moet doen. Gister was ik zo moe, want ik had zoveel gedaan! In mijn agenda staat nu ook een lijstje van wat ik moet doen en 3 van de 7 dingen heb ik al gedaan, maar ik kan me er niet toe zetten het ook écht uit te voeren.

Eerst maar even eten en dan zien we wel weer verder...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 13:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Pffff, mijn moeder heeft wel veel met haar kinderen te stellen hoor. Eentje hartstikke ziek onbereikbaar ver weg in Thailand en eentje in Nederland die de hele tijd maar huilt en overgeeft.

Ik kan gewoon echt niet in deze maatschappij functioneren
Oud 20-10-2007, 13:45
Redhair
Redhair is offline
Fijn dat mensen hier wel de ernst van zo'n video inschatten. We keken die video omdat we volgende keer in die les een gastspreker hebben over niet aangeboren hersenletsels.

Ooh wat was gisteravond toch leuk! Hij belde me om half elf, of ik naar het cafe kwam waar hij werkt. Daar heen gegaan. Lekker op een bank gehangen, biertjes gedronken, gepraat, serieus en geouwehoer. Het is zo vertrouwd om met hem te zijn. Beetje tegen hem aanhangen, hij legt steeds even zijn hand op mijn been of arm of streelt mijn zij, speelt met mijn haar. We praatten over zijn ex en mijn ex, over relaties, dat we vrij willen zijn, nu even niets vast. Ik kan echt goed met hem praten. Toen kwamen mijn broer en zijn vriendin ook nog, en mijn broer en hij kennen elkaar al lang en zijn collega's dus het werd nog gezelliger. Er kwamen nog meer vrienden, opeens ook twee jongens die ik nog van de basisschool ken. Met die twee jongens herinneringen opgehaald, veel met hun gepraat. Ondertussen nog een beetje met hem flirten.

Om drie uur zijn we met z'n tweeen naar mijn huis gegaan. Zo fijn tegen elkaar aangelegen op de bank, het was zo vertrouwd en lief en fijn, hij is zo warm. Samen een joint gerookt, wat gezoent, toen hem de deur uitgezet. Ik moest hem maar snel weer bellen, anders belde hij wel.

Het is goed, echt goed. Ik ben niet verliefd, maar hij blijft gewoon hij en hij blijft leuk en lief. We zijn vrijgezel en blijven we, we worden gewoon weer elkaars scharrel. Lang leve de vrijheid.
Oud 20-10-2007, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Pffff, mijn moeder heeft wel veel met haar kinderen te stellen hoor. Eentje hartstikke ziek onbereikbaar ver weg in Thailand en eentje in Nederland die de hele tijd maar huilt en overgeeft.

Ik kan gewoon echt niet in deze maatschappij functioneren
*knuffel*
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 14:27
Yana
Yana is offline
Lief zijn voor mezelf...

Hm, ja. Waarom ook niet? Ik doe mijn best. Ik doe het goed op de uni, beter zelfs dan vorig jaar terwijl ik me niet beter voel. Ik probeer alles te combineren, aan mezelf te werken terwijl ik daarnaast ook nog geld verdien, een vriend heb, studeer en me lichamelijk niet goed voel door vrij heftig eczeem. Die hoge eisen aan mezelf.. ach, waarom toch? Ja, mijn weinig-eten-als-voorbereiding-op-vanavond is jammerlijk mislukt, maar het betekent alleen dat ik vandaag eens genoeg ga eten, goed ga eten. Waarom zou ik mezelf zoveel ontzeggen? Misschien kan ik vanavond wel eten, lekker eten zonder boos te zijn. Het lijkt me verstandig als ik vanaf nu de weegschaal maar weer eventjes ga mijden, want het zal zich gegarandeerd uiten in een hoger getalletje.

Neem maar even rust, Yana. Het is niet erg, het is niet erg om even niet te rennen en te vliegen. Ontstress maar.. doe rustig aan. Het mag, het mag, het is niet erg. Laat het huiswerk maar weer even voor wat het is, je hebt je best gedaan vandaag. Je bent niet zo ver als je had gewild, als had gemoeten in jouw ogen... maar het is goed zo.

De dagen worden nog moeilijk genoeg zonder dat ik mezelf nu in vermoeide toestand tot het uiterste probeer te pijnigen, terwijl ik steeds jeukaanvallen heb en me vreselijk opwind over vanavond. Lief zijn voor mezelf... Het is maar goed dat iemand me dat zei, want ja dat kan óók. Ik hoef mezelf niet te straffen dat het allemaal niet gaat. Nu even niet.

*Gooit studiespullen aan de kant en gaat een wandeling maken*
Oud 20-10-2007, 14:33
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb een aquarium bak gekocht en een plank hout voor erop.. nu nog 2 gerbils en ik heb huisdieren

maar waarom ga je zo veel geld uitgeven als je je kut voelt?
Oud 20-10-2007, 14:43
Verwijderd
Argh, ik voel mezelf weer afglijden naar 'falen', terwijl dat helemaal niet zo is. Ik droomde dat ik mijn moeder vertelde over m'n sociale angststoornis, dat ik er aan werk, dat ik over m'n faalangst moet komen en dat ik niet zo perfectionistisch moet doen, en toen begon ze me uit te schelden. En hups, ik faal, want ik ben niet de dochter die ze wil... lekker kort door de bocht allemaal. Ha, maar ik geef niet op met me positief te voelen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 14:53
coopergirl
coopergirl is offline
shit zeg, ik heb in drie dagen tijd in totaal maar 9 uur geslapen. De eerste dag 24 uur wakker gebleven, de dag erna kon ik slechts krap 3 uur slapen en vandaag bij elkaar bijna 6 uur geslapen ;'(
Oud 20-10-2007, 15:01
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
ik heb een aquarium bak gekocht en een plank hout voor erop.. nu nog 2 gerbils en ik heb huisdieren

maar waarom ga je zo veel geld uitgeven als je je kut voelt?
Omdat jij er wel voor jezelf wil zijn.
Om een leegte op te vullen.
Om niet aan het rotte gevoel te willen toegeven
Omdat je graag gezelschap van de gerbils wilt?

*knuffel voor Rare Kwast en Coopergirl*

Ontopic

Ik word echt knetter van dat langs elkaar heen werken van de hulpverlening. Het is hun schuld dat ik bij 3 verschillende instanties zit en nu ben ik er ook nog de dupe van dat ze waardeloos met elkaar samenwerken. Ik geef het woensdag nog 1 kans en als het dan niet fatsoenlijk wordt geregeld dan geef ik het echt op.
Oud 20-10-2007, 15:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Argh, ik voel mezelf weer afglijden naar 'falen', terwijl dat helemaal niet zo is. Ik droomde dat ik mijn moeder vertelde over m'n sociale angststoornis, dat ik er aan werk, dat ik over m'n faalangst moet komen en dat ik niet zo perfectionistisch moet doen, en toen begon ze me uit te schelden. En hups, ik faal, want ik ben niet de dochter die ze wil... lekker kort door de bocht allemaal. Ha, maar ik geef niet op met me positief te voelen
Een knuffel terug dan maar?
Oud 20-10-2007, 15:28
Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb eindelijk rust. Net m'n boek uitgelezen dus nu begonnen in Kader Abdolah, mooi boek, ik kan er weer in wegdromen. Ik ga deze vakantie heus wel nuttige dingen doen maar nu even niet. Vandaag even mijn welverdiende rust nemen. Wat een mooie dag, in het zonnetje buiten met een peuk zitten lezen en genieten van de koude lucht tegen mijn huid. Prachtige herfst. <3
Oud 20-10-2007, 15:44
indigo
indigo is offline
Oei, ik ben stiekem wel een beetje jaloers op alle mensen die wel herfstvakantie hebben .
Niet nadenken, niet denken, nergens aan denken, nergens over nadenken, gewoon stil zijn, stomme gedachten. Zo kan ik toch niet leren . Ik wilde vandaag 50 bladzijden doen, maar nu heb ik er 17 gedaan en dat boek is echt ontzettend lastig leesbaar. Nu ga ik maar even in een Nederlands boek lezen, niet zo moeilijk en hopelijk iets motiverender. Dus mijn doelijstje voor vandaag:
- 37 bladzijden lezen + samenvatten

Hoera en ik heb nog 2 uur ongeveer. Nouja, we'll succeed. Zoals het me tot nu toe op wonderbaarlijke wijze steeds is gelukt.
Oud 20-10-2007, 15:48
Redhair
Redhair is offline
Ohoh, nu weet ik pas dat ik R. echt pijn heb gedaan, ik schaam me zo. Twee weken geleden ging ik met hem naar mijn oude stamkroeg en daar werkte R.
Ik wilde er al niet heen omdat ik wist dat R. mij leuk vind en ik hem waarschijnlijk het idee had gegeven dat het wederzijds was. Maar we waren er toen toch heen gegaan en zaten daar toen zo tegen elkaar, R. zei toen al geen woord tegen me. Logisch, ik kwam daar uitgerekend met hem, waar R. al zo'n hekel aan had. Hoevaak heeft hij me vroeger niet gewaarschuwt, hij is een player, hij gaat je pijn doen. En hij heeft me pijn gedaan en ik heb er een eind aan gemaakt en anderhalf jaar laten verschijn ik doodleuk weer met hem op het toneel.
Net sprak ik F., een vriend van ons, en hij zei dat R. het inderdaad echt kut vond. Ik had hem de hoop gegeven dat ik hem leuk vond, maar dat was maar ouwehoeren, gewoon ouwehoeren zoals we al jaren doen, ik was zelfs nog met J. toen ik hem die hoop had gegeven.
Hij was echt teleurgesteld dat het zo moest blijken dat het een vergissing was en ik blijkbaar weer terug ben bij hem, de grote player.
Ik schaam me zo. Daarom wil ik niets met R., ik zou hem constant kwetsen. Hij is gevoelig en ik impulsief, ik doe steeds domme dingen, ik zit nog in de drugswereld, ik blow weer, ik gebruik soms nog harddrugs, ik zou hem alleen maar pijn doen als we wat hadden en ik zou een goede vriend kwijtraken.

Pff, warrig verhaal. Ik ga R. straks maar eens mailen om alles uit te leggen. Te vertellen dat het me spijt dat ik verkeerde hoop heb gegeven, dat ik hem echt heel lief en leuk vind, maar dat hij zo'n goede vriend is en ik hem niet wil kwijt wil raken als vriend, dat ik hem pijn zou doen omdat ik stomme dingen doe.
Het klinkt zo afgezaagd en dit hoort hij elke keer, hij wordt altijd als grote broer gezien. Ik heb er nu al een zooitje van gemaakt.
Hij , mijn scharrel, en ik hebben pas twee keer gezoent, we hebben elkaar pas twee keer weer gezien sinds het uit is met J., we zijn pas twee weken weer half aan het klooien met elkaar en nu al heb ik er mensen mee gekwetst. Dezelfde mensen die ik er de vorige keer mee kwetste. Pff.
Oud 20-10-2007, 16:30
Morri
Morri is offline
Citaat:
Fijn dat mensen hier wel de ernst van zo'n video inschatten. We keken die video omdat we volgende keer in die les een gastspreker hebben over niet aangeboren hersenletsels.
Misschien is het slim om het van te voren even aan je docent te vertellen, zodat als het niet gaat, je gewoon de klas uit kunt lopen? Een vriendin van mij heeft ook haar vader verloren en bij bepaalde dingen komt dat verdriet naar boven, de leraren weten dat en dus loopt ze dan gewoon even de klas uit. Dat is misschien fijner dan een hele les tegen je tranen moeten vechten. Succes iig!

Vandaag weer gewerkt. Wel lekker, maar god wat ben ik moe. Zelfs te moe om die hele leuke jongen aan te spreken op msn. Ik mail ook liever. Of vind ik hem gewoon niet zo leuk? Nu weet ik het zelf niet meer. Volgens mij toch wel hoor. Nouja, ik zie het allemaal wel, waarschijnlijk vindt hij mij toch niet leuk, dus waar maak ik me ook druk om.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 16:43
Verwijderd
Ik voel me zo ellendig
Dit gaat echt niks worden vanavond/vannacht.
Zolang ik mijzelf nog maar in de hand heb.* hup knop op andere gedachtens..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 17:16
Verwijderd
F*ck. Vorig jaar vol overtuiging besloten om tóch door te gaan met rechten, het er het beste van te maken. Nu weet ik ook wel dat het niet altijd leuk kan zijn, maar op het moment ben ik zó aan het balen dat ik niet gewoon filosofie studeer, of cultuurwetenschappen of een of andere vage studie waar je niks aan hebt. Heel fijn dat ik straks talloze carrièremogelijkheden heb, maar waarom moet het dan nu zo onuitdagend zijn? Het is gewoon zó veel. Ik zit al de hele week te leren en nog heb ik het idee dat ik die toets niet halen ga. Nee, ik ben niet enthousiast, ik ben pragmatisch, verdomme.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 17:20
indigo
indigo is offline
Citaat:
Dus mijn doelijstje voor vandaag:
- 37 bladzijden lezen + samenvatten
Zowaar gelukt, het was dan ook wel makkelijke stof en veel herhaling . Ik kom nog niet helemaal aan mijn doel (70 bladzijden per dag), maar ik heb er vandaag iig 54 gedaan. Stiekem hoef ik er dus nog maar 16 . Eens even kijken of er nog een leuk stukje te doen is (en al het stoms wordt voor het laatst bewaard, maarja).
En ik blíjf maar A Lonely September van The Plain White T's draaien, het klopt zo voor nu.
Oud 20-10-2007, 18:38
Heksjuh
Heksjuh is offline
Wat een gedoe gister. Mijn zusje was weggelopen. Omdat ze huisarrest had ofzo. Eigenlijk weten we niet goed waarom.
Mijn eerste gedachte: doe de deur op de haak en morgen komt ze met hangende pootjes wel weer terug.
Mijn ouders vonden een brief waarin stond dat ze nooit meer terugkwam, dat ze veel blowt en drinkt en rookt en 'jullie zijn vet dom dat jullie dat niet merken'.
Mijn zus ging bij een vriendin vragen of ze daar was. Die vriendin ging nog allemaal mensen bellen en ze wisten het niet, terwijl mijn zusje daar dus waarschijnlijk de hele tijd was.
Uiteindelijk hebben ze haar op het station gevonden met een paar vrienden. Mijn zus heeft een vriendin van zusje helemaal verrot gescholden. Mijn vader heeft later bij die eerste vriendin thuis een jongen (die met mijn zusje op de fiets wegvluchtte, mijn vader en zus waren namelijk al eerder bij het station, zus sag zusje en die jongen en die jongen reed ard weg) bij zijn keel gegrepen. Niet geslagen, al had ik dat wel begrepen.
Ze zijn net zestien, mijn zus en haar vrienden. Ze hebben glashard lopen liegen en gewoon schijnheilig gedaan.

Eerlijk gezegd snap ik de ophef niet. Ik had haar laten gaan, ik was pas morgen gaan zoeken. Of misschien vandaag. Ik heb mijn zus zien huilen gister om het hele gedoe.
Nu doen ze ook vannacht de deur op slot, zodat mijn zusje niet weg kan. Ze zeggen dingen over mensen van internet en loverboys, terwijl ik gewoon denk dat mijn zusje naar vrienden was gegaan als ze haar niet hadden gepakt.

Ik begrijp ook niet waarom mijn zusje is weggelopen. Zelf zegt ze niks meer. Ze zit op haar kamer, komt niet eens eten.

Mijn zus is zo kwaad. Gisteravond liep ze langs mijn zusje en zei 'kankerwijf' en 'kuthoer'. Dat vind ik niet schokkend. Wel hoeveel haat ik in haar stem heb gehoord.

Ik heb gistravond gewoon tv liggen kijken. Ik ging naar bed nog voor mijn zusje was gevonden. Niet dat ik kon slapen. Ik was vanmorgen boos dat ik niet kon slapen door het gedoe. Ik was niet bang voor wat er was gebeurd als ze haar niet hadden gevonden. Nog steeds niet eigenlijk.
Het doet me niks en toch ook zoveel. Ik zit nu wel te huilen. Ik begrijp niet wat er allemaal aan de hand is.
Is het raar dat het me gisteren weinig kon schelen? Ik had gewoon geen doemscenario's in mijn hoofd.
Maar nu besef ik me misschien wat had kunnen gebeuren, gisteren niet.
Ik vind het vooral erg voor mijn zus en mijn ouders. Die gingen gisteren al door een hel volgens mij. Mijn vader heeft vanmiddag niet eens gegeten.

Mijn zus heeft het aan haar vriendinnen verteld. Ik ben blij dat ze mensen heeft die haar steunen.

Ze wil nog steeds weglopen. Ik denk dat het haar maandag lukt.
Mijn zus doet heel naar tegen mijn zusje. Aan de ene kant denk ik 'net goed', aan de andere kant denk ik dat dat mijn zusje niet gelukkiger zal maken en daarom zal wegjagen. Maar je kan moeilijk poeslief gaan doen tegen haar, dat verdiend ze nu ook niet.

Klotezooi. De sfeer thuis is ook verdomd gezellig. Iedereen is doodongerust, bezorgd en kwaad volgens mij.
Ik huil nu wel, ik laat het nu over me heen komen. Beneden maak ik grapjes en doe ik alsof het me niks doet. Het deed me eerst ook niks. Gisteren toen ik mijn zus hoorde schelden tegen mijn zusje moest ik even mijn tranen bedwingen. Door de haat in haar stem.

Morgen komen de ouders van een van die vriendinnen. Mijn zus had haar aan de telefoon gisteren en ze zat glashard te liegen. Maar zij had een ander verhaal van mijn zusje gehoord over de reden ofzo. We zullen het wel horen morgen.

Morgen ga ik wel trainen. Misschien dat ik nu eindelijk hard sla.
Ik wil dat dit een grote nachtmerrie is. Het voelt zo onwerkelijk. Ik wil weten waarom ze dit doet. Ik wil haar eerdere zelfmoordbrieven (die hebben mijn ouders gisteren ook gevonden) begrijpen. Ik wil weten waarom mijn zusje ongelukkig is. Ik wil mijn zus en ouders niet zo zien. Zo gebroken. Ik wil dat iedereen gewoon gelukkig is.

Ik wil iemand om bij uit te huilen.

Sorry voor het lange verhaal.
Oud 20-10-2007, 18:48
IcedEarth
IcedEarth is offline
^ wat een gedoe zeg.... veel sterkte, lijkt me echt een lastige situatie. Goed dat je het verhaal steeds van meerdere kanten blijft bekijken...liefs en een knuffel.

ot; ik ben té lui, en er is geouwerhoer over mijn verjaradag want ik dacht ik nodig iedereen uit op dezelfde avond, maar sommigen kunnen niet met elkaar door een deur etcetera... nja, ze zoeken het maar uit, ik zie wel wie er niet/wel komt. Haha, een paar jaar geleden had ik me nu heel druk lopen maken, nu niet meer. Ja, ik ben "gegroeid". Ik ben niet nerveus voor toetsen, ik vind het niet meer eng om alleen een café binnen te lopen als ik niet zeker weet of mijn vrienden er al wel zijn. Ik ga gewoon chill zitten wachten, eerder zou ik dat ongemakkelijk hebben gevonden. Ik zeg gewoon doodleuk tegen mijn moeder dat het niets wordt met die jongen maar dat we wel samen slapen. Als ik een tampon nodig heb vraag ik dat gewoon aan een klasgenootje ook al staan er 10 flauwe jongens bij. Ik spreek iedereen die ik aan wil spreken aan, en laat me niet meer leiden door schaamte of verlegenheid. Wat idioot eigenlijk, verlegenheid en schaamte.
Oud 20-10-2007, 20:04
Verwijderd
Heksjuh, wat een nare situatie. Sterkte ermee. (})
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 20:27
rare kwast
rare kwast is offline
*doet arm om heksjuh slaan*
Oud 20-10-2007, 20:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Lange verhalen mogen best... Wel een rotsituatie.

Mijn zusje ligt in het ziekenhuis. En ik heb heel erg het idee dat ik sterk moet zijn voor mijn ouders, volgens mij hebben we dat alle drie, maar we aten echt bekant niets met het avondeten, dus toen was het wel duidelijk dat we ons alledrie echt verrot voelen. We willen gewoon bij haar kunnen zijn, op zich geloven we best dat het goed gaat komen, maar argh. En stiekem denk ik dan toch weer allerlei enge dingen en schaam ik me omdat ik zovaak negatief over haar denk. Ik wou dat ze gewoon veilig in Nederland was, dan was ze ook gezond geweest. Pffff...
Oud 20-10-2007, 20:34
rare kwast
rare kwast is offline
tess drinkt netjes uit een bakje..

echt sweet
Oud 20-10-2007, 20:58
Verwijderd
Ik wist niet dat liefdesverdriet zo'n pijn kon doen. Ik zit hier met hartstikke hoofdpijn en keelpijn van het tegenhouden van de tranen. Gisteren zijn ze getrouwd en ik voel me al 2 dagen zo vreselijk rot. M'n moeder en ik gingen samen 'de Weddingplanner' kijken, zelfs dat kan ik niet zonder bijna te moeten huilen. Ik zie hen heel de tijd voor me, dat ze de ringen aan elkaars vinger schuiven. Dat is echt een beeld om gek van te worden. Ooit gaat dit wel over maar nu voelt het zo vreselijk. Als ik nadenk over hoe ik me voel dan denk ik dat ik nog nooit zo verliefd ben geweest en dat ik me nog nooit zo heb gevoeld. En toch ben ik al zo vaak verliefd geweest, maar deed het toen ook zo'n pijn? Ik weet het niet, maar dit doet zo zeer.Ik ahd niet verwacht dat het zo zou zijn, het zit veel dieper dan ik had gedacht. Ik weet nu iig wat ze met 'hartenzeer' bedoelen. Maar of dat nou zo positief is weet ik niet. Ik blijf mezelf voorhouden dat dit overgaat en dat er heus wel weer iemand anders komt. Het gaat over. *blijft gewoon positief*
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 22:26
Verwijderd
Wind has burned your skin
The lovely air so thin
The salty water's underneath your feet
No one's gone in vain
Here is where you'll stay
'Cause life has been insane but
Today has been ok

nee niet waar. vandaag was helemaal niet zo goed. Vandaag was ik weer stom bezig, maar het geeft niet. Ik word alleen maar moe van het vechten ertegen,terwijl ik als ik het laat gaan automatisch beter bezig ben. Met vriendjelief (die sinds vanochtend écht officieel weer vriendje is <3) 2 uur lang gewandeld over de hei, heerlijk. Vanmiddag taart gebakken. Vriendje had hoofdpijn en ging slapen, dus ik heb de taart afgemaakt en lekker avondeten gekookt. Niets aan studie gedaan, dus dat is kut en daar ga ik straks enorm om stressen want ik heb over 2 weken tentamens en ik moet zeg maar uh.alles nog doen..
Ik ga maar eens slapen zo. Morgen een nieuwe dag. Morgen naar de dierentuin met mn nichtje van een maand. Morgen mag ik gewoon weer opnieuw er het beste van maken.
Ik blijf er in geloven:
It doesn't matter if your battle's won
if it's done living day to day
<3
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 01:04
kroot
kroot is offline
Citaat:
@ kroot, waar werk jij in utrecht (ongeveer)
zomaar even benieuwd
Ik werk niet in Utrecht, maar ik doe een soort dirigentencursus/opleiding in Utrecht op vrijdag. Ik woon/werk in Den Haag.

@ Heksjuh: sterkte.

Net concert gehad, ik heb opzich wel lekker gespeeld. Maar wouw wat was dat andere orkest ook goed zeg. Nu gauw slapen want ik moet morgenvroeg de deur voor mensen open doen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 04:37
coopergirl
coopergirl is offline
Gisteravond uit eten geweest met familie ter ere van 46 jarig trouwjubileum van opa/oma.
En nu ben ik moe.

to do list:
van 9 tot 13 uur slapen
tentamen communicatieve vaardigheden leren
presentatie voor maandag voorbereiden (info zoeken, ordenen, powerpoint aanpassen)
reflectieverslag schrijven
70 blz psychologie lezen
mama ophalen van werk-> eten bij ouders

(Ik moet nog even enthousaisme vinden)
Oud 21-10-2007, 08:58
Gothic
Gothic is offline
Ik heb schoenen, oorbellen, ketting en een date. Dus opzich moet dat lukken dan he...

Hopelijk is hij er vandaag en hopelijk heeft ie erna tijd om ff samen te zijn... maar zal wel weer niet...
Oud 21-10-2007, 09:50
indigo
indigo is offline
Ik ben wel zenuwachtig -ofzo- voor vanmiddag maar ik ga eerst nog even heel veel lezen en oja PM's krijgen is leuk .
Reageren

Regels voor berichten