Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2008, 18:04
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Wij aten "vroeger" ook hagelslag in toetjes, maar dat was wel "bijzonder" en niet het hoofddoel van hagelslag, zeg maar Ik ken in Nederland echt niemand die een hap brood en dan een hap chocolade neemt.
Hoofddoel van hagelslag is gooien op ijs, doorheen pudding en op boterhammen gooien.

Die laatste zin, tja, jullie Nederlanders zijn gewoon ook gek met jullie "toetjes" en "besodemieterd" en ziekteverwensingen.
Oud 11-01-2008, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Heb maar 1 leo gegeten, 1 chocotoff en hagelslag op mijn boterham vanmorgen (= "maar" 400kcal aan chocolade dus)
Hoeveel kcal zitten er dan in een Leo en een chocotoff? Of hoeveel hagelslag doe jij op je boterham?
Oud 11-01-2008, 20:33
vosje16
vosje16 is offline
leo: 175kcal volgens de verpakking
chocotoff: 69kcal volgens die site
hagelslag: 1 portie zou 68kcal zijn volgens de site, maar dat zou dan ongeveer moeten overeenkomen met de chocotoff, dus aangezien ik echt veel hagelslag op mijn boterhammen doe, denk ik dat het overeen moet komen met 2 porties , dus 136kcal.

Totaal = 380kcal

Maar ik heb net nog 3 chocotoffs gegeten, dus nu zit ik al aan 587kcal weer

Welja, toch altijd beter dan de 1200kcal van gisteren
Oud 11-01-2008, 23:34
PV
PV is offline
word je niet helemaal gek van het bijhouden van al die kcal, ik snap dat echt niet dat mensen dat doen als je gewoon fatsoenlijk ontbijt, luncht en dineert en tussendoor nog wat fruit en vocht naar binnen werkt hoef je al die dingen toch niet te gaan tellen :/ en dan is er heus nog wel ruimte voor wat lekkers.
Oud 11-01-2008, 23:43
vosje16
vosje16 is offline
Doe ik normaal ook niet hoor, maar ik was gisteren op die site terechtgekomen en wou gewoon eens zien of ik aan die 2000kcal per dag kwam...Uiteindelijk een beetje geschrokken van het resultaat aangezien de helft van mijn kcal chocolade was...Maar morgen zal ik het waarschijnlijk al niet meer checken omdat ik weet dat het goed zit als ik gewoon iets minder chocolade probeer te eten en wat meer brood of tussendoortjes ofzo.
Oud 12-01-2008, 13:21
Mara
Mara is offline
Even terug naar die repen chocolade... zijn dat echt hele repen chocola? Dus 75 gram 't stuk?

Naast 't feit dat 't gewoon raar is, word je daar niet ongelofelijk misselijk van?
Oud 12-01-2008, 13:47
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Wij aten "vroeger" ook hagelslag in toetjes, maar dat was wel "bijzonder" en niet het hoofddoel van hagelslag, zeg maar Ik ken in Nederland echt niemand die een hap brood en dan een hap chocolade neemt.
je kent mij dan ook niet. met hele pure dunne chocola, kun je ook een beetje laten smelten, of op koekjes. dan hoef je geen pasta meer .
Oud 12-01-2008, 17:12
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Citaat:
Even terug naar die repen chocolade... zijn dat echt hele repen chocola? Dus 75 gram 't stuk?

Naast 't feit dat 't gewoon raar is, word je daar niet ongelofelijk misselijk van?
Dit doen toch veel mensen? Ikzelf heb ook al genoeg na één blokje, maar mensen die opgroeien met veel chocola eten repen alsof het een koekje is.
Oud 13-01-2008, 00:00
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:

Ik weet niet hoe dik de repen in Nederland zijn, maar in België zijn die 47gr per stuk.

En vroegâh at ik daar soms wel 2-3 na elkaar van op ja...
Oud 13-01-2008, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Maar ik heb net nog 3 chocotoffs gegeten, dus nu zit ik al aan 587kcal weer

Welja, toch altijd beter dan de 1200kcal van gisteren
Misschien iets minder hagelslag op je boterham doen dan?

Een chocotoff bevat naast chocola ook iets caramelachtigs, toch? Misschien dat het daardoor nog meer kcal bevat...?
Oud 13-01-2008, 18:17
Black Soul
Black Soul is offline
Hier in Gent ligt hagelslag bij het broodbeleg
Oud 13-01-2008, 18:37
Bloem
Bloem is offline
Volgens mij heeft 100 gram chocola zo'n beetje 550 kcal en is een gemiddelde reep chocola in Nederland tussen de 75 en 100 gram. 1200 Kcal uit chocola zou dus ruim 2 repen per dag zijn, dat is wel veel, ik kan het me bijna niet voorstellen.
Oud 14-01-2008, 09:49
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Volgens mij heeft 100 gram chocola zo'n beetje 550 kcal en is een gemiddelde reep chocola in Nederland tussen de 75 en 100 gram. 1200 Kcal uit chocola zou dus ruim 2 repen per dag zijn, dat is wel veel, ik kan het me bijna niet voorstellen.
Ja, maar ik eet het niet enkel in repen hé. Ik eet het ook in hagelslag, chocotoffs (zit idd iets caramelsachtig) en in leo's.

Vroeger at ik zelfs gemiddeld 15 chocotoffs per dag (15 x 69kcal (volgens de site) = 1035kcal) Dan zat ik dus zo aan die 1000kcal en daar dan de eventuele hagelslag en leo's niet bijgerekend... Maar daar ben ik nu mee gestopt Ik probeer me te houden aan 5 per dag
Oud 14-01-2008, 15:11
Black Soul
Black Soul is offline
Ik vind het ook wel een boel kcaloriën voor zijn klein rotdingetje

maar ze zijn wel lekker
Oud 14-01-2008, 16:39
ikkuh15
ikkuh15 is offline
eerlijk gezegd kan ik me dat ook niet voorstellen, van die chocotoffs...volgens mij heb ik wel eens iets anders gezien/berekend. Maja, daar gaat het ook niet om, maar toch...
Oud 14-01-2008, 16:55
J3s
J3s is offline
1200 kcal uit chocola per dag is voor mij ook geen probleem hoor, een reepje van 200g of een zakje chocopinda's en daar bovenop idd nog hagelslag als broodbeleg..
Oud 14-01-2008, 17:14
Bloem
Bloem is offline
Reepje van 200 gram? Ik dacht dat ik veel in eens kon eten, maar daar word ik zelfs misselijk van

Om toch nog iets ontopic te posten: ik probeer weer wat af te vallen maar het lukt voor geen meter. Ik eet wel gezond, minder wil ik niet eten maar omdat ik weer niet kan sporten val ik niet af. Dat is vervelend, want nu pas ik heel veel van mijn kleren maar net en omdat mijn buik ook nog eens vaak enorm dik is doordat ik ziek ben, pas ik dan alleen maar mijn joggingbroeken
Oud 14-01-2008, 17:52
Gothic
Gothic is offline
wieh waar dit topic al niet goed voor is, bedacht me net dat ik nog een reep chocola bij m'n chocoladefontijn had zitten ... althans, had

Ontopic. Ik doe niet meer aan tellen. Ik weet toch goed hoeveel ik nodig heb op een dag en hoe vaak ik niet dacht dat ik er ruim overheen zat met snoepen, snacken, patat en weet ik het en dat het uiteindelijk maar net de 2000 haalde. Dus nu doe ik lekker genieten van alles en ik schommel tussen de 55 (winter)-65 (zomer) en daar voel ik me prima bij.
Oud 14-01-2008, 18:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
O ja, hagelslag (of vlokken, maar eigenlijk is dat best wel vies ) en ranja met vla<3

En ik moet duidelijk eens chocotoffs gaan kopen, als het klopt van die calorieën.
Oud 14-01-2008, 21:38
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik ga er nu weer even een paar maandjes hard tegen aan met afvallen. Extra sporten en onwijs veel fruit eten. Het gaat vast wel goed komen deze keer.
Oud 16-01-2008, 19:46
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Jaa, vla met hagelslag is lekker! Dat kregen wij in de kliniek als joker, als je het andere toetje niet luste. Vanillevla met veel hagelslag!
Oud 16-01-2008, 20:18
Curly*Nan
Curly*Nan is offline
Wij mochten thuis ook heel af en toe als toetje hagelslag in onze vla of yoghurt doen.. vonden we dan altijd erg lekker omdat het een beetje 'speciaal' was.
Oud 16-01-2008, 23:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Reepje van 200 gram? Ik dacht dat ik veel in eens kon eten, maar daar word ik zelfs misselijk van
Stelletje n00bs hier. 200 gram is niks. mmmmmchocola.

Maar ik probeer om dit soort dingen niet meer te doen, ookal kan ik heel veel eten. Na mijn gigantische vreetbui op oudejaarsavond (10oliebollen, pakken toastjes en wat leek op een kilo smeerkaas) heb ik besloten het allemaal wat gezonder te gaan doen.
Ik ben zelfs gestopt met suiker in m'n koffie en thee, en daar dronk ik veel van, met 2 scheppen per bak, dus dat scheelt al iets.
En ik laat me niet meer verleiden tot het eten van versgebakken chocobroodjes etc. (Nou ok, Hooguit 1 keer per week.)
Ik hoop dat ik enigszins resultaat ga zien, en zo niet dan weet ik iedergeval dat ik beter bezig ben dan voorheen.
Oh ja, is het trouwens beter/gezonder om ipv suiker een beetje honing in m'n thee te doen? Qua calorien lijkt 't mij weinig uitmaken, of zie ik dat verkeerd?

Laatst gewijzigd op 16-01-2008 om 23:39.
Oud 16-01-2008, 23:45
Mara
Mara is offline
Qua kcal maakt 't inderdaad weinig, beiden zijn eigenlijk gewoon suiker
Oud 18-01-2008, 20:43
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Wanneer gourmetten jullie? Alleen op "speciale" dagen als; kerst, sinterklaas, verjaardagen? Of ook wel eens gewoon voor de gezelligheid..?
Oud 18-01-2008, 20:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Wanneer gourmetten jullie? Alleen op "speciale" dagen als; kerst, sinterklaas, verjaardagen? Of ook wel eens gewoon voor de gezelligheid..?
Ook idd wel eens voor de gezelligheid. Want het duurt langer, dus langer kletsen enz...

Vraag je dit omdat je vindt dat dit meer cal zijn dan normaal? Want ik heb altijd het idee dat het veel minder is omdat je maar een paar kleine stukjes vlees eet... en ik moet altijd een hoop stokbrood oid eten om vol te zitten...
Oud 18-01-2008, 20:48
PV
PV is offline
Citaat:
Alleen met speciale dagen ja. Dat is min of meer traditie, en alles bij elkaar is het ook enigzins duur om te doen.
Oud 19-01-2008, 11:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ook idd wel eens voor de gezelligheid. Want het duurt langer, dus langer kletsen enz...

Vraag je dit omdat je vindt dat dit meer cal zijn dan normaal? Want ik heb altijd het idee dat het veel minder is omdat je maar een paar kleine stukjes vlees eet... en ik moet altijd een hoop stokbrood oid eten om vol te zitten...
Ik heb meer het idee dat het hetzelfde aantal calorieën is omdat je, als je eindelijk klaar bent met eten, het tijdstip van de koffie met koek/chocolade alweer overgeslagen hebt en die calorieën mis je dan dus alweer.

Wij gourmetten eigenlijk alleen met oud&nieuw.
Oud 19-01-2008, 11:25
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Het gaat me niet zozeer om de kcal, maar meer dat ik me afvraag of het wel "normaal" is om gewoon zomaar voor de gezelligheid te gourmetten. Ik vind mijn ouders soms een beetje abnormaal in dingen en vraag me dan af hoe dat bij anderen zal zijn...
Oud 19-01-2008, 12:24
Yana
Yana is offline
Hier wordt ook wel eens gegourmet zonder duidelijk aanwijsbare reden. Maar meestal is het toch wel voor de feestdagen.
Oud 19-01-2008, 13:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Het gaat me niet zozeer om de kcal, maar meer dat ik me afvraag of het wel "normaal" is om gewoon zomaar voor de gezelligheid te gourmetten. Ik vind mijn ouders soms een beetje abnormaal in dingen en vraag me dan af hoe dat bij anderen zal zijn...
Och ja, iedereen heeft weer andere eetgewoontes hè Mij lijkt het wel leuk, wat vaker gourmetten
Oud 19-01-2008, 14:21
Verwijderd
Ik vind er niks geks aan! Het is meestal wat duurder en luxer en het duurt inderdaad lang, vandaar dat mensen het vooral op feestdagen doen?
Bij mijn ouders doen we het ook wel eens voor de gezelligheid (niet zo vaak, maar soms), of als er wat meer mensen mee-eten, ik vind het niet gek.
Oud 19-01-2008, 19:26
vosje16
vosje16 is offline
Wij doen het 1 keer per maand ofzo. Maar wel enkel op zondagen.
Oud 20-01-2008, 12:04
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Zo vaak?! Dat zou ik ook wel willen. Wij doen het echt 1x in het half jaar ofzo. Met kerst een keer en meestal dan nog een keer met een verjaardag. Dus het is wel echt speciaal als we het doen.
Oud 20-01-2008, 18:59
gurl19
gurl19 is offline
Kben nu 2 weken bezig met het letten op mijn eten, en nu al al 3 kilo kwijt. Ben echt superblij. Mooie motivatie om door te gaan! Het enige wat ik vooral doe is naar mijn avondeten niets meer eten. Ik hield nogal van snaaien. Heel af en toe eet ik overdag wel iets lekkers, maar dat heb ik ook al een stuk verminderd Nog 3 kilo te gaan haha
Oud 20-01-2008, 19:20
Gothic
Gothic is offline
we hebben een nieuwe weegschaal en ik ben opeens 5 kilo zwaarder
Oud 20-01-2008, 20:25
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Okee, dan verschillen de meningen over gourmetten
maar echt heeel raar is het dus gelukkig niet!
Oud 21-01-2008, 20:13
Verwijderd
Wij gourmetten ook wel eens voor de gezelligheid. En dan nog, dan zou je de een van de weinigen zijn die het doen, wat maakt het uit? Als jullie het leuk en lekker vinden prima toch. Vertrouw op jezelf hoor.
Oud 21-01-2008, 21:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik stond bij m´n zus op de weegschaal en ik schrok.
Ik let op m'n eten, fiets elke dag, ben 8 uur lang aan 'n het lopen op m'n werk en hoor van sommige mensen dat ik ben afgevallen. Nou, mooi niet dus.

Ik geef de schuld maar aan m'n hele zware portomonnee die ik op het moment van wegen bij me had.
Oud 21-01-2008, 23:30
Breg
Breg is offline
Citaat:
Ik stond bij m´n zus op de weegschaal en ik schrok.
Ik let op m'n eten, fiets elke dag, ben 8 uur lang aan 'n het lopen op m'n werk en hoor van sommige mensen dat ik ben afgevallen. Nou, mooi niet dus.

Ik geef de schuld maar aan m'n hele zware portomonnee die ik op het moment van wegen bij me had.
Volgens mij gebeurt het zo vaak dat 1 weegschaal wat anders aangeeft dan de ander. En dan telt het inderdaad ook nog eens mee welke tijd van de dag het is (ik ben 's avonds meestal 2 kilo zwaarder dan 's ochtends), welke tijd van de maand (rond m'n ongesteldheid ook altijd zwaarder) en de kleding die ik aanheb. Daarom probeer ik me altijd 's ochtends te wegen, voordat ik iets eet/drink en zonder kleding (of met alleen ondergoed) aan.

Maar zelfs al mocht het zo zijn dat je niet bent afgevallen, ik weet dat die nummers op de weegschaal belangrijk kunnen zijn, maar als jij gezonder leeft en je er slanker uitziet (mensen vragen tenslotte of je bent afgevallen) dan is dat toch ook een geweldig resultaat.
Oud 22-01-2008, 01:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik moet ook bekennen dat ik daarvoor al meer dan een jaar niet bij een weegschaal in de buurt was geweest, dus het gewichtsverschil bleef giswerk.
Maar ik zit nu (volgens die ene weegschaal dan) op een gewicht waarvan ik mezelf had beloofd er nooit meer boven te komen. Toen ik op m'n zwaarst was ging het ook emotioneel gezien vrij slecht met me, en ik wil gewoon nooit meer terug naar hoe het was. Daarom schrok ik ervan.
En aangezien een enkel kilootje van m'n kleren/ongesteldheid/watdanook bij mijn gewicht niet meer opvalt, kan ik me daarmee ook niet gerust stellen.

Maar aan de andere kant, Ik vertelde het aan een vriendin en ze sloeg zowat achterover omdat ze dacht dat ik 20 kilo lichter was dan dat. Dus blijkbaar is het niet zo te zien, gelukkig...
Ik doe iedergeval m'n best.

Laatst gewijzigd op 22-01-2008 om 01:39.
Oud 22-01-2008, 14:52
Verwijderd
Misschien wijkt de weekschaal af?
Oud 22-01-2008, 23:22
Verwijderd
Vraagje:
Ik heb de laatste maanden erg weinig eetlust en eet dan ook weinig. Wat ik eet is vaak niet erg gezond, maar ongezonde dingen gaan er nou eenmaal makkelijker in. Ondanks dat ben ik wel 13 kilo afgevallen, maarrr ik had wel flink overgewicht en ik heb nog steeds een beetje overgewicht. Is dit eetpatroon nou echt heel slecht voor me of maakt het niet zo veel omdat ik nog steeds te veel weeg? Ik weet dat je beter genoeg kunt eten als je wilt afvallen omdat je anders vaak in vreetbuien vervalt en ht jojo-effect krijgt, maar aangezien ik geen eetlust heb zal ik ook niet zo snel in vreetbuien vervallen.
Oud 22-01-2008, 23:42
Bloem
Bloem is offline
Maar je verpest er wel grandioos je stofwisseling mee, dus als je weer normaal gaat eten heb je kans dat je enorm snel aankomt, ook al eet je nog zo gezond. Plus dat je nu natuurlijk een heleboel voedingsstoffen tekort komt.
Oud 23-01-2008, 21:31
Larry Flint
Larry Flint is offline
Pff, ok, ik probeer een beetje af te vallen en heb hier ook al eerder gepost maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem:

eten gaat overdag goed, ik eet naar mijn idee gewoon genoeg, niet te weinig, gevarieerd en genoeg fruit/groente, maar 's avonds krijg ik enorm trek in vanalles, zowel zoet (chocolade) als zout/hartig. heeft iemand tips om dit tegen te gaan, wat kan ik aan mijn eetpatroon veranderen om er voor te zorgen dat ik niet meer steeds op het eind van de avond vanalles ga eten?
Oud 23-01-2008, 23:03
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Pff, ok, ik probeer een beetje af te vallen en heb hier ook al eerder gepost maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem:

eten gaat overdag goed, ik eet naar mijn idee gewoon genoeg, niet te weinig, gevarieerd en genoeg fruit/groente, maar 's avonds krijg ik enorm trek in vanalles, zowel zoet (chocolade) als zout/hartig. heeft iemand tips om dit tegen te gaan, wat kan ik aan mijn eetpatroon veranderen om er voor te zorgen dat ik niet meer steeds op het eind van de avond vanalles ga eten?
Pf, dat heb ik ook, alleen dan alleen met chocola. En het enige wat ik erop kan verzinnen is gewoon niks in huis hebben. Dan kan ik het ook niet opeten. Maar ik weet niet of je nog thuis woont ofzo, dan wordt dat natuurlijk een stuk lastiger.

Drie kilo afgevallen trouwens, joechei, nog maar 11 te gaan . Neh, ik ga eerst voor nog 6.
Oud 24-01-2008, 09:22
flyaway
flyaway is offline
Wortels / komkommer knabbelen kan helpen
Oud 24-01-2008, 10:47
Verwijderd
Citaat:

Ik zou niet zo goed weten wat je aan je eetpatroon kunt veranderen om het te voorkomen, maar bij mij helpt het om bezig te zijn. Voor de tv hangen is funest als ik trek heb.
Oud 24-01-2008, 11:29
Verwijderd
@ larry flint: misschien dat je overdag nog een paar boterhammen extra zou kunnen eten tegen de trek 's avonds?
en anders 's avonds iets gezonds snacken. lekker komkommer met tzatziki of halvanaise met dippermix. of een boterham met vlokken voor de chocoladetrek.
Gun jezelf gewoon ook iets lekker 's avonds. pak een mini bakje en vul dat met m&ms en doe daar lekker lang mee
Oud 24-01-2008, 11:31
Verwijderd
Citaat:
wat kan ik aan mijn eetpatroon veranderen om er voor te zorgen dat ik niet meer steeds op het eind van de avond vanalles ga eten?
Misschien handig om dan te vermelden wat je eetpatroon nu is? Alleen 'eten gaat overdag goed, ik eet naar mijn idee gewoon genoeg, niet te weinig, gevarieerd en genoeg fruit/groente' zegt daar namelijk niet echt veel over.
Topic gesloten

Regels voor berichten