Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2007, 21:10
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
De zusters kun je het niet gunnen, en dat is het probleem
zolang de hypocriete zakken die af en toe infiltreren of ontstaan in die kringen de partijtop niet halen vind ik ze wel leuk. nu is er in ieder geval een mogelijkheid tot lid worden voor vrouwen, het dat niet toestaan had ook weinig grond om op te staan. ik vind de argumentatie simpel en waar. dat daar al die discussie voor nodig was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2007, 23:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
argumentatie!!
Je vraagt me serieus toe te lichten waarom een bende vrouwenhatende, fundamentalistische, stompzinnige, respectloze, niet nadenkende, oerconservatieve, anti-democratische, anti-mensenrechten zeloten alle tegenslag van de wereld verdient, en elk gelukje aan hun kant een zwarte dag is voor een moderne staat als Nederland?
Oud 06-12-2007, 17:20
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Je vraagt me serieus toe te lichten waarom een bende vrouwenhatende, fundamentalistische, stompzinnige, respectloze, niet nadenkende, oerconservatieve, anti-democratische, anti-mensenrechten zeloten alle tegenslag van de wereld verdient, en elk gelukje aan hun kant een zwarte dag is voor een moderne staat als Nederland?
argumentatie mbt deze zaak uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 17:21
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
"Limburgse VVD-ers willen vertrek Mark Rutte" (eenvandaag.nl) will it néver ends?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 17:34
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Sorry, maar je mag hem toch weg willen hebben? En rekening houden met die half miljoen PVV-stemmers? Waarom in hemelsnaam? Houdt Wilders rekening met 1 miljoen moslims?
Alsof die moslims rekening met ons houden...
Oud 06-12-2007, 17:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Alsof die moslims rekening met ons houden...
rofl
Oud 06-12-2007, 20:29
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Sorry, maar je mag hem toch weg willen hebben? En rekening houden met die half miljoen PVV-stemmers? Waarom in hemelsnaam? Houdt Wilders rekening met 1 miljoen moslims?
Ik denk anders dat tenzij de helft van nederland ineens op wilders stemt, er weinig kans in zit dat hij enige zin zal doordrijven. geen partij die gek genoeg is om met zo'n idioot in zee te gaan, dunkt me.
Oud 06-12-2007, 20:55
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Ik denk anders dat tenzij de helft van nederland ineens op wilders stemt, er weinig kans in zit dat hij enige zin zal doordrijven. geen partij die gek genoeg is om met zo'n idioot in zee te gaan, dunkt me.
Wakker worden Nederland!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 15:22
Mening Gever
Mening Gever is offline
AMSTERDAM - Minima in Maassluis kunnen ook subsidie krijgen als ze een lcd-televisie aanschaffen.

De gemeente geeft maximaal 400 euro aan minima. Tot nu toe was de regel dat ze een gewone tv moesten kopen, meldt het AD. Een lcd-tv was teveel luxe. Die regel is geschrapt: 'van belang is uitsluitend de vraag of het betreffende gebruiksgoed als noodzakelijk aan te merken is', aldus de gemeente.

Ook de verplichte controle van de gemeente om te kijken of er ook echt een nieuw apparaat is aangeschaft, wordt geschrapt. 'Het afleggen van een huisbezoek wordt veelal ervaren als een inbreuk op de privacy', schrijft de gemeente.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...d__.html?p=3,1

--

...Dus Sinterklaas word nog steeds gevierd?

Alleen geld dit niet voor de hardwerkende middelklasse natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 07-12-2007 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 16:48
Joostje
Joostje is offline
hoho, een lcdtv is een eerste levensbehoefte!
Oud 08-12-2007, 07:09
hookee
hookee is offline
Ehm.. marktplaats punt ènnèl ?
Als niet-minima zijnde struin ik deze site zelfs af op dingen die ik wel wil maar niet kan betalen. Ik vind dit nieuws echt schokkend, Nederland draait flink door .
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Ehm.. marktplaats punt ènnèl ?
Als niet-minima zijnde struin ik deze site zelfs af op dingen die ik wel wil maar niet kan betalen. Ik vind dit nieuws echt schokkend, Nederland draait flink door .
Ja, want slecht subsidiebeleid van één gemeente is representatief voor heel Nederland. Wat springen mensen toch altijd makkelijk op de populistische bandwagon.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 14:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hoho, een lcdtv is een eerste levensbehoefte!
qua prijs maakt het bijna niets meer uit
Oud 08-12-2007, 15:46
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
qua prijs maakt het bijna niets meer uit

?

trouwens, ik leef nog steeds zonder tv.

goedkoopste tv bij mediamarkt - 66 euro
goedkoopste plasma: paarhonderd euro

Laatst gewijzigd op 08-12-2007 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 17:04
Martiño
Martiño is offline
Balkenende dwong Bot Irak-uitspraak terug te nemen
Uitgegeven: 8 december 2007 14:02
Laatst gewijzigd: 8 december 2007 14:35
http://www.nu.nl/news/1347699/11/Bal..._te_nemen.html

DEN HAAG - Oud-minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken werd in 2005 'met het mes op de keel' gedwongen een politiek gevoelige uitspraak over Irak terug te nemen.
Bot vroeg zich toen hardop af of de Amerikaanse invasie in Irak in 2003 wel verstandig was geweest. "De premier was gewoon boos. Hij zei: je zal dit moeten redresseren, er zit niks anders op", aldus Bot zaterdag in een interview met NRC Handelsblad.
De voormalige minister zegt nog steeds achter zijn destijds opmerkelijke uitspraak te staan. Hij reageerde op Balkenende met: "Maar het is toch zo dat je als politicus zo eerlijk moet zijn dat je wil leren van de vergissingen die je hebt gemaakt?"
De premier antwoordde daarop, aldus Bot, "dat dat misschien in de studeerkamer allemaal wel waar was, maar dat de PvdA er helemaal niet op uit was om lessen te trekken."
Oppositie
De PvdA was destijds oppositiepartij. Volgens Bot zou Balkenende hebben gezegd dat de sociaaldemocraten er alleen maar op uit waren "rotzooi te maken tegen het kabinet. En dat kan ik niet hebben, met alle economische hervormingsplannen die ik wil doorvoeren."
De oud-bewindsman zegt in NRC Handelsblad het Amerikaanse plan voor een raketschild in Europa 'onverstandig' te vinden. Hij heeft weinig fiducie in het Amerikaanse argument dat het schild nodig is om Europa te beschermen tegen een Iraanse aanval op Europa.
Geen dreiging
Bot noemt het "geen serieuze dreiging." Volgens hem kunnen de sancties tegen Iran worden afgezwakt nu is gebleken dat dit land het kernwapenprogramma al in 2003 heeft gestopt.
GroenLinks-leider Femke Halsema wil dinsdag, in het mondelinge vragenuur in de Tweede Kamer, opheldering van Balkenende. "Het is uiterst genant hoe de premier Bot destijds onder druk zette." Volgens haar is er, zeker nu de PvdA weer regeert, geen enkel argument meer om niet een onderzoek naar de Nederlandse steun aan de inval in Irak te beginnen.
Ongeloofwaardig
De VVD vindt de opstelling van Bot ongeloofwaardig. "Je bent een vent of niet. Als je iets vindt, moet je het ook als minister durven zeggen", aldus VVD-Tweede Kamerlid Hans van Baalen. Hij vindt de kwestie verder "een storm in een glas water".
Oud 08-12-2007, 17:12
Verwijderd
Ik vraag me wel eens af: zegt die van Baalen ook wel eens iets dat hem niet volslagen belachelijk maakt?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 17:24
Joostje
Joostje is offline
Misschien als ie bier bestelt.
Oud 08-12-2007, 17:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vraag me wel eens af: zegt die van Baalen ook wel eens iets dat hem niet volslagen belachelijk maakt?
Nouja, hij heeft wel een beetje gelijk. Als Bot het blijkbaar zo erg vond, had hij ook gewoon ontslag kunnen nemen.

Verder vind ik van Baalen ook een irritante rotvent, daar niet van.
Oud 08-12-2007, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Nouja, hij heeft wel een beetje gelijk. Als Bot het blijkbaar zo erg vond, had hij ook gewoon ontslag kunnen nemen.

Verder vind ik van Baalen ook een irritante rotvent, daar niet van.
Kom op, iedereen snapt dat als iedereen in het kabinet maar alles zegt dat ze goeddunkt, kabinetten niet langer dan een maand standhouden.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 18:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kom op, iedereen snapt dat als iedereen in het kabinet maar alles zegt dat ze goeddunkt, kabinetten niet langer dan een maand standhouden.
Laat me mijn onschuldige jeugdige idealisme nu in stand houden.
Oud 09-12-2007, 07:17
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ja, want slecht subsidiebeleid van één gemeente is representatief voor heel Nederland. Wat springen mensen toch altijd makkelijk op de populistische bandwagon.
Schaap, dam etc. Overigens is dit inderdaad maar één voorbeeld van de idiote "subsidies" die Nederland rijk is. Er kan niet genoeg op gewezen worden om de staatsuitgaven te beperken.
Kijk.. wat ik me wèl zou kunnen voorstellen in het kader van energiebesparing en daarmee de verplichte verlaging van CO2 uitstoot is een belastingeverlaging (geen ongecontroleerde uitreiking van €400) op apparaten die energie besparen. Zoals HR CV ketels. (ja ik kom er nog maar 's op terug). Minima betalen zich scheel aan de energiekosten, de verhuurder vertikt 't de ketel te vervangen maar strijkt wèl de volle huur (en dus ook subsidie) op. Ketel vervangen en de minima betalen zo'n €300 minder aan energiekosten per jaar, klinkt als een win-win situatie, toch? Na 2 jaar kunnen ze dan zèlf een lcd TV kopen (of iets anders uiteraard)
Als Nederland uit is op CO2 verlaging dan zal het moeten investeren en stimuleren. Ieder ouder weet dat goed gedrag stimuleren beter werkt dan slecht gedrag straffen.
Zo kregen we een paar jaar geleden €50 korting van de staat op een LCD monitor vanwege de stroombesparing, ; dit is ingetrokken... waarom? Ging teveel geld kosten? We hebben het toch over belasting? Belastingderving? Is dat zo erg gezien het beoogde doel?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Schaap, dam etc. Overigens is dit inderdaad maar één voorbeeld van de idiote "subsidies" die Nederland rijk is. Er kan niet genoeg op gewezen worden om de staatsuitgaven te beperken.
Kijk.. wat ik me wèl zou kunnen voorstellen in het kader van energiebesparing en daarmee de verplichte verlaging van CO2 uitstoot is een belastingeverlaging (geen ongecontroleerde uitreiking van €400) op apparaten die energie besparen. Zoals HR CV ketels. (ja ik kom er nog maar 's op terug). Minima betalen zich scheel aan de energiekosten, de verhuurder vertikt 't de ketel te vervangen maar strijkt wèl de volle huur (en dus ook subsidie) op. Ketel vervangen en de minima betalen zo'n €300 minder aan energiekosten per jaar, klinkt als een win-win situatie, toch? Na 2 jaar kunnen ze dan zèlf een lcd TV kopen (of iets anders uiteraard)
Als Nederland uit is op CO2 verlaging dan zal het moeten investeren en stimuleren. Ieder ouder weet dat goed gedrag stimuleren beter werkt dan slecht gedrag straffen.
Zo kregen we een paar jaar geleden €50 korting van de staat op een LCD monitor vanwege de stroombesparing, ; dit is ingetrokken... waarom? Ging teveel geld kosten? We hebben het toch over belasting? Belastingderving? Is dat zo erg gezien het beoogde doel?
Ik ben ook tegen dat soort subsidies. Ze zijn te kleinschaling om werkelijk effect te hebben, en ze werken bureaucratie en fraude in de hand. Als je milieuvriendelijk gedrag wil belonen is dat niet zo moeilijk. Gooi gewoon een dikke belasting over de energierekening voor consumenten en klaar is Kees. Dan gaan mensen, mits goed voorgelicht over wat zuinige apparaten zijn e.d., vanzelf zuiniger om met energie en fraude en bureaucratie blijven beperkt tot een minimum.

Ik ben ook tegen subsidies voor minima om huishoudelijke apparaten te kopen. Zorg gewoon dat mensen een fatsoenlijk bestaansminimum hebben om van te leven. Als ze dan écht niet met geld om kunnen gaan, dan doen ze het maar een maandje of twee zonder wasmachine of TV.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 15:58
hookee
hookee is offline
Citaat:
..Gooi gewoon een dikke belasting over de energierekening voor consumenten en klaar is Kees.
Dat gebeurt dus al in grote mate, kijk alleen maar naar de benzine-/dieselprijs, en nòg heeft de staat geld tekort.. Het lijkt me allerminst oneerlijk om die centen, (lees: miljarden) te steken in belastingverlaging in energiezuinige apparaten zodat iedereen kan meedoen in de "quest for Kyotopia"
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Dat gebeurt dus al in grote mate, kijk alleen maar naar de benzine-/dieselprijs, en nòg heeft de staat geld tekort.. Het lijkt me allerminst oneerlijk om die centen, (lees: miljarden) te steken in belastingverlaging in energiezuinige apparaten zodat iedereen kan meedoen in de "quest for Kyotopia"
Ja, ik ben er ook heus niet mordicus tegen om zo'n accijnsverhoging te gebruiken voor een belastingverlaging hoor. Wel heb ik natuurlijk bezwaren tegen de subsidie van energiezuinige apparaten, aangezien daar dezelfde bezwaren naar boven komen die ik al eerder uitte.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 18:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat zeg je alleen omdat je Van Baalen niet kunt luchten of zien, en niet omdat het nu zo eerlijk is om na je ambtstermijn opeens te gaan roepen dat je een bepaalde uitspraak misschien wel gedaan hebt, maar niet meende, maar toen opeens weer wel meende.
Oud 09-12-2007, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg je alleen omdat je Van Baalen niet kunt luchten of zien, en niet omdat het nu zo eerlijk is om na je ambtstermijn opeens te gaan roepen dat je een bepaalde uitspraak misschien wel gedaan hebt, maar niet meende, maar toen opeens weer wel meende.
Zo werkt politiek gewoon. Dat snapt van Baalen ook wel, hij denkt gewoon dat de mensen net zo dom zijn als hij en er intrappen als hij makkelijk probeert te scoren met stoere mannenpraat.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 23:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zo werkt politiek gewoon.
Alleen voor wie geen ruggengraat heeft. Toen de VVD samen met het CDA regeerde werd er niet gemorreld aan de abortuswetgeving of überhaupt maar de positie van mensen daarin aangetast.

De PVDA neemt de plaats van de VVD in, en guess wat er als eerste gebeurde?

Over vier jaar Wouter Bos op TV: "Ja, we wilden eigenlijk niet de artsen het opdringen van adoptie niet verplichten, maar we deden het heel per ongeluk wel. Sorry, gebeurd niet meer, stem op mij."
Oud 09-12-2007, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Alleen voor wie geen ruggengraat heeft.
Mensen met "ruggegraat" (lees: domme schreeuwerds als van Baalen) functioneren niet in een representatieve democratie, waar je nu eenmaal consessies moet maken en niet altijd kan krijgen wat je wil of kan zeggen wat je wil.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 23:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mensen met "ruggegraat" (lees: domme schreeuwerds als van Baalen) functioneren niet in een representatieve democratie, waar je nu eenmaal consessies moet maken en niet altijd kan krijgen wat je wil of kan zeggen wat je wil.
Nee, want er is een duidelijk verschil tussen concessies maken en je ziel verkopen. Als het Bot daadwerkelijk iets uitmaakte, dan had hij destijds protest aangetekend.

Dan moet hij nu niet terugkrabbelen en net doen alsof het hem allemaal zo dierbaar was.
Oud 09-12-2007, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Nee, want er is een duidelijk verschil tussen concessies maken en je ziel verkopen. Als het Bot daadwerkelijk iets uitmaakte, dan had hij destijds protest aangetekend.

Dan moet hij nu niet terugkrabbelen en net doen alsof het hem allemaal zo dierbaar was.
Wat is er nu zo raar aan dat, nu hij met pensioen is, hij uitlegt hoe het gegaan is? Ik weet niet of jij altijd zegt wat je vindt, maar dan zal je wel niet erg veel vrienden hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 11:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Alleen voor wie geen ruggengraat heeft. Toen de VVD samen met het CDA regeerde werd er niet gemorreld aan de abortuswetgeving of überhaupt maar de positie van mensen daarin aangetast.
zou D66 als 5coalitiepartner daar ook net iets anders in staan dan de CU, misschien?

Waarom werd er tijdens de lubbers kabinette er niks aan gedaan?
Oud 10-12-2007, 15:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
zou D66 als 5coalitiepartner daar ook net iets anders in staan dan de CU, misschien?
Men heeft de volledige coalitie nodig voor zoiets, aangezien behalve de SGP de gehele oppositie kamerbreed tegenstander was.

De situatie waar artsen zich nu in gedwongen zien is een regelrecht gevolg van het falen van de PVDA om sociale principes te waarborgen. Heck, het was Bussemaker, van de PVDA, die zelfs een initiatief ontnam dat ethisch zeer bedenkelijk en juridisch onjuist (de Raad van State vernietigde haar plan) om Women on Waves met regeltjes te treiteren tot hun werk onmogelijk zou worden.
Oud 10-12-2007, 15:52
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Men heeft de volledige coalitie nodig voor zoiets, aangezien behalve de SGP de gehele oppositie kamerbreed tegenstander was.

De situatie waar artsen zich nu in gedwongen zien is een regelrecht gevolg van het falen van de PVDA om sociale principes te waarborgen. Heck, het was Bussemaker, van de PVDA, die zelfs een initiatief ontnam dat ethisch zeer bedenkelijk en juridisch onjuist (de Raad van State vernietigde haar plan) om Women on Waves met regeltjes te treiteren tot hun werk onmogelijk zou worden.
Tja, er wordt in het coalitieakkoord natuurlijk gegeven en genomen, en daarmee worden ook de kamerleden verplicht mee te stemmen.

Net als bij het Irak onderzoek.
Oud 11-12-2007, 09:57
Verwijderd
Citaat:
AMSTERDAM - De NS wijkt volgens De Telegraaf voor geweld. De krant schrijft dat agressieve treinreizigers vanaf volgend jaar vrij spel hebben, omdat de NS het personeel in een vertrouwelijke brief opdraagt agressie uit de weg te gaan.
Marc Koot

Conducteurs raken vanaf 1 januari hun geweldsbevoegdheid kwijt; een reiziger aanhouden en daarbij eventueel gepast geweld gebruiken is dan niet meer mogelijk. "Lafbekkerij", luidt het oordeel van reizigersorganisatie Rover.

http://www.nu.nl/news/1350174/10/%27...geweld%27.html
Dat is dan wel weer belachelijk, dat kleine beetje autoriteit dat die conducteurs hebben neem je ze dan ook al af..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 14:35
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Dat is dan wel weer belachelijk, dat kleine beetje autoriteit dat die conducteurs hebben neem je ze dan ook al af..
Dit is goed nieuws....... voor het criminele tuig.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 18:03
mepsteen
mepsteen is offline
Man met veertien identiteiten aangehouden
11 december 2007, 11:34

VOORBURG (ANP) - Een winkeldief die probeerde de politie te slim af te zijn door een valse naam op te geven, is toch gesnapt. De opgegeven naam stond tussen de veertien 'aliassen' die in het politiedossier van de man bekend zijn. Hij kreeg hiervoor een proces-verbaal.

Dat liet de politie dinsdag weten. De 37-jarige man uit Arnhem probeerde dertig tubes tandpasta te stelen uit een winkel in Voorburg. Hij had twee broeken over elkaar aangetrokken en de tubes in het onderste kledingstuk gestopt.

Het winkelpersoneel doorzag echter zijn truc. Ook de politie wist hij niet te foppen met een van zijn veertien valse identiteiten.

http://www.home.nl/nieuws/bizar/artikel/00342499
Oud 11-12-2007, 19:01
T_ID
T_ID is offline
Doden bij bomaanslagen in Algiers

Bij bomaanslagen in de Algerijnse hoofdstad Algiers is een nog onbekend aantal doden gevallen. Sommige bronnen spreken van zeker twintig. Er zouden ook meer dan veertig gewonden zijn.

Kort na elkaar waren er twee explosies. De eerste was in een bus voor het Constitutionele Hof en de tweede bij een politiebureau. Mogelijk gaat het om zelfmoordaanslagen.

Algerije kampte in de jaren 90 met een golf van geweld van moslimextremisten. Daarna keerde de rust terug, maar in de afgelopen maanden zijn er weer enkele aanslagen gepleegd door groepen die banden hebben met Al-Qaida.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...FA41EEA6E.html
Oud 13-12-2007, 08:50
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
'Recordaantal rampen door opwarming aarde'
Uitgegeven: 13 december 2007 06:18
Laatst gewijzigd: 13 december 2007 06:46

GENEVE - De opwarming van de aarde heeft geleid tot een recordaantal natuurrampen in 2007. Het aantal rampen is ten opzichte van vorig jaar gestegen met een slordige 20 procent. Dat staat in het jaarlijkse Wereldrampenrapport van de Internationale Federatie van het Rode Kruis (IFRC).

"Tot 10 oktober 2007 heeft de IFRC al 410 rampen geteld waarvan 56 procent aan het weer gerelateerd waren. Dat is in lijn met de trend van stijgende aantallen rampen door klimaatveranderingen", aldus het IFRC in het donderdag uitgegeven rapport.

In 2006 telde de IFRC nog 427 natuurrampen, een stijging van 70 procent ten aanzien van 2004. "Deze getallen bevestigen de trend van de afgelopen jaren", aldus secretaris-generaal Markku Niskala van de IFRC.

(c) ANP

http://www.nu.nl/news/1353499/84/'Re...arde'.html

Laatst gewijzigd op 13-12-2007 om 10:48.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 11:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Man met veertien identiteiten aangehouden
Het winkelpersoneel doorzag echter zijn truc. Ook de politie wist hij niet te foppen met een van zijn veertien valse identiteiten.
[/url]
Ik heb je door, je hebt 14 tubes tandpasta in je broek?
Oud 13-12-2007, 12:48
T_ID
T_ID is offline
Uit een mailing die zojuist bij mij op de digitale deurmat viel:

Het hoofdbestuur van de VVD geeft hierbij kennis van de vacature van partijvoorzitter. Zoals bekend heeft Jan van Zanen zijn aftreden bekend gemaakt met ingang van de 124e Algemene Vergadering van 23 en 24 mei 2008.

De algemene vergadering heeft op zaterdag 8 december 2007 ingestemd met de verkiezing van een nieuwe partijvoorzitter door middel van een ledenraadpleging. Deze zal in de maand maart 2008 plaatsvinden.

Vanaf maandag 17 december aanstaande is de kandidaatstelling geopend. Teneinde haar neutrale positie te benadrukken ziet het hoofdbestuur af van haar reglementaire recht om zelf kandidaten voor het partijvoorzitterschap voor te dragen. Dat betekent dat kandidaten alleen gesteld kunnen worden door ledenvergaderingen van afdelingen en kamercentrales. Deze ledenvergaderingen kunnen vanaf 17 december tot en met zondag 27 januari 23.59 uur hun kandidaten stellen.

In het komende Thorbeckeweb zal de verdere procedure omtrent de kandidaatstelling nader worden beschreven.
Oud 13-12-2007, 13:34
Clemenzia
Clemenzia is offline
VS gaan tien vingerafdrukken afnemen

Van onze redactie
gepubliceerd op 13 december 2007 11:27 , bijgewerkt op 13 december 2007 14:07

AMSTERDAM - Reizigers naar de Verenigde Staten moeten volgend jaar rekening houden met nog langere wachttijden bij de douane. In de loop van 2008 worden de vingerafdrukken van álle tien de vingers afgenomen. Tot nu toe waren de afdrukken van de twee wijsvingers voldoende.

Volgens het Amerikaanse Department of Homeland Security (DHS) is de veiligheid met een volledige set vingerafdrukken beter gegarandeerd. Op dit moment wordt deze methode getest op de luchthaven van Washington. In de loop van 2008 volgen alle andere luchthavens, te beginnen met de internationale vliegvelden in Dallas, San Diego en New York.

De vingerafdrukken worden gecontroleerd om daarmee criminelen en terroristen buiten de deur te houden. Volgens het DHS met succes: sinds de invoering van de vingerafdrukken in 2004 zijn er al zeker 2000 criminelen tegengehouden.

Toch zorgt de maatregel voor veel ergernis bij reizigers. De rijen voor de douane zijn al lang, en zullen alleen maar langer worden als overal tien vingers moeten worden ingevoerd. Volgens recent onderzoek wordt Amerika om die reden door veel toeristen gemeden: sinds 11 september daalde het bezoek met 17 procent.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...rukken_afnemen

Geweldig systeem.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 16:12
Joostje
Joostje is offline
Hitchens had laatst een goede oplossing voor de wachtrijen. Aangezien atheisten nooit zelfmoordaanslagen plegen, zou er een alternatieve uitgang moeten zijn waar je zo doorheen mag, als je maar even de bijbel, bhagavad gita, torah, en koran bevuilt.
Oud 13-12-2007, 16:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Uit een mailing die zojuist bij mij op de digitale deurmat viel:

Het hoofdbestuur van de VVD geeft hierbij kennis van de vacature van partijvoorzitter. Zoals bekend heeft Jan van Zanen zijn aftreden bekend gemaakt met ingang van de 124e Algemene Vergadering van 23 en 24 mei 2008.

De algemene vergadering heeft op zaterdag 8 december 2007 ingestemd met de verkiezing van een nieuwe partijvoorzitter door middel van een ledenraadpleging. Deze zal in de maand maart 2008 plaatsvinden.

Vanaf maandag 17 december aanstaande is de kandidaatstelling geopend. Teneinde haar neutrale positie te benadrukken ziet het hoofdbestuur af van haar reglementaire recht om zelf kandidaten voor het partijvoorzitterschap voor te dragen. Dat betekent dat kandidaten alleen gesteld kunnen worden door ledenvergaderingen van afdelingen en kamercentrales. Deze ledenvergaderingen kunnen vanaf 17 december tot en met zondag 27 januari 23.59 uur hun kandidaten stellen.

In het komende Thorbeckeweb zal de verdere procedure omtrent de kandidaatstelling nader worden beschreven.
Nou, bij deze maak ik mijn kandidatuur bekend. (Een scoop voor scholieren.com. !) Alle concurrenten zijn gewaarschuwd.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 16:16
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Hitchens had laatst een goede oplossing voor de wachtrijen. Aangezien atheisten nooit zelfmoordaanslagen plegen, zou er een alternatieve uitgang moeten zijn waar je zo doorheen mag, als je maar even de bijbel, bhagavad gita, torah, en koran bevuilt.
Onzin natuurlijk. Alle aanslagplegers, of ze nu jood of moslim of wat dan ook zijn, doen dit uit ideologisch oogpunt, en om daar geen sympathie voor op te wekken, verzint het aangevallen land een of ander lulverhaal over geloofsradicalisme.

Er zijn trouwens ook zat ongelovige aanslagplegers geweest.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 16:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Onzin natuurlijk. Alle aanslagplegers, of ze nu jood of moslim of wat dan ook zijn, doen dit uit ideologisch oogpunt, en om daar geen sympathie voor op te wekken, verzint het aangevallen land een of ander lulverhaal over geloofsradicalisme.

Noem eens zo iemand die de afgelopen tijd naar de VS is gereist en zichzelf tot ontploffing heeft gebracht.
Oud 13-12-2007, 16:23
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Noem eens zo iemand die de afgelopen tijd naar de VS is gereist en zichzelf tot ontploffing heeft gebracht.
Dat kan ik niet, maar de voorwaarden die je stelt zijn dan ook onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 16:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dat kan ik niet, maar de voorwaarden die je stelt zijn dan ook onzinnig.
Nee, dat is het hele idee van vingerafdrukcontrole bij vliegvelden.
Oud 13-12-2007, 16:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nee, dat is het hele idee van vingerafdrukcontrole bij vliegvelden.
Het idee is dat aanslagen en dergelijke naar een nulpunt moeten worden gebracht. Jouw voorwaarden voor controle (zelfmoordaanslag, in de voorbije jaren, op Amerika) zijn niet geschikt om toekomstige aanslagen te vermijden.

Het hele idee achter aanslagen is dat je als ondergeschikte partij de sterke partij te grazen neemt. Dit kan echter ook zonder zelfmoord te plegen. En dat een groep in het verleden geen aanslag heeft gepleegd, betekent niet dat die dat in de komende jaren ook niet zal doen. Tot slot zullen mensen die wel reeds aanslagen pleegden misbruik maken van je goedgelovigheid, wanneer je andere groepen wel zou toelaten. (een moslim die zich als jood verkleed bijvoorbeeld)

aanslagen kunnen op twee manieren worden voorkomen: toegeven aan eisen, of maximale veiligheidsmaatregelen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 23:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Uhm, nee.
Oud 13-12-2007, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Uhm, nee.
Fatah is seculier. Nu zijn de meeste Fatah-aanhangers wel moslim, maar er zitten vast wel wat ongelovigen tussen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten