Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2007, 07:29
Yana
Yana is offline
hih, gisterenavond dacht ik "doe es gek" en toen heb ik mn bed aan de andere kant opgemaakt. Sliep best wel lekker eigenlijk, die andere kant. De wereld ziet er ineens een stuk anders uit Nu hup hup aankleden, eten en naar mn werk. Ik heb geen zin. Maar goed.. als ik er eenmaal ben, vliegt de tijd. Kom op Yana, niet zo treuzelen. En vandaag moet ik ook écht iets aan school doen, want dit gedrag leidt nergens toe.

En een knuf voor Sidhe en Morgan en Lienepien en gewoonik en een voor Redhair.
Oud 20-11-2007, 07:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
@Redhair: Mooi verhaal. Ik ben trots op je.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 09:10
Nijn*
Nijn* is offline
Ik ben net terug van therapie en heb het over vroeger gehad. Ik heb het overgrote deel van toen op papier gezet en aan haar laten lezen. Ik heb het verteld. Ik heb het nog niet uitgesproken, maar dit is zo'n grote stap voor me. Ik heb het haar laten lezen en was zo bang voor haar reactie, ik was bang dat ze me genadeloos zou veroordelen, ik was bang dat ze me een aansteller vond, dat ze me niet geloofde, dat ze vond dat het mijn schuld was. Maar nee, ze steunde me, ze gaf precies de reactie die ik nodig had. En hoewel ik al die jaren, JAREN, heb geroepen dat ik geen medelijden wil van mensen, zag ik het in haar ogen geschreven staan en voor deze ene keer, voor nu eventjes, voelde dat oke. Ik hoef niet meer zo stoer te zijn, ik hoef niet keihard te zijn, ik mag best voelen en ik mag hier over praten. Het was verschrikkelijk, klote, schaamtevol, pijnlijk maar ik weet dat dit de weg is naar een normaal leven. Ze begreep ineens zoveel meer van me, kon mijn gedrag zoveel beter verklaren. Dus M. had gelijk, het is inderdaad de oorzaak van zoveel dingen, van het grootste deel van mijn destructieve leventje. En ik ga het vast niet binnen een paar weken helemaal vertellen en verwerken maar ik heb het gedaan, ik heb het verteld. Ik laat er nu niet meer zo lang op wachten als de vorige keer dat ik er een begin aan maakte, nu moet het eruit. Nu ik weet dat ze naar me luistert, niet oordeelt over mij zonder te overwegen. Iemand die mijn verhaalt hoort, iemand die voor me zorgt, die kijkt naar of het wel goed met me gaat. Ik hoef het niet meer zelf te doen, eindelijk mag ik na al die jaren weer even dat kleine meisje zijn en me net zo kwetsbaar voelen als dat ik toen was.
Ik ben misbruikt. En het was niet mijn schuld.
Oud 20-11-2007, 09:53
Gothic
Gothic is offline
Nog 1 dagje. Nog maar 1tje leren. En dan is het voorbij tot en met na kerst. Dan ga ik lekker ontspannen en dan ga ik alweer lekker op vakantie. Naar de zon. Weg uit de kou, uit de winterdepressie. Gewoon weg. Heerlijk. Ik hoop dat ik m'n tentamen haal. Zou mooi zijn, heb het drukker dan ooit. Maar geniet ook meer dan ooit. Heerlijk. Kan niet wachten.

Ik ga ook alleen maar leuke dingen doen. Woensdagavond lekker ontspannen, do werken, vr shoppen en verjaardag, zaterdag spelen en shoppen en zondag lekker vrij . Wieh. Lekker leuke dingen kopen, nieuwe schoenen en kleren, lekker al m'n geld opmaken .

Maar eerst nog vandaag doorkomen...
Oud 20-11-2007, 10:00
Verwijderd
Jeetje Nijn* wat heftig, maar wat goed dat je dat hebt gedaan zeg!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Jeetje Nijn* wat heftig, maar wat goed dat je dat hebt gedaan zeg!
+ dikke knuf!

OT:
ugh. ik heb alweer géén zin in de dag. ik moet echt eens leren kiezen, prioriteiten stellen. ik wil alles en dat kan niet, dus ik doe niks.
en mijn verwarming zoemt heel raar en irritant en ik weet niet waarom
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 10:38
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nijn: heel knap dat je het nu durft te gaan vertellen. Uitspreken waar je al zo lang mee rondloopt, lucht heel erg op en het is de eerste stap naar behandeling.

OT: Whieie de zon schijnt! Toch maar goed dat ik naar huis ben gegaan en het land weer half doorkruist heb. Ik ben de afgelopen 2,5 week maar 2 daagjes thuis geweest, de rest bij m'n vriend. Dus nu moet ik weer afkicken

Maar goed, vanavond komt m'n broertje langs, morgenochtend moet ik als het goed is werken, morgenavond repetitie, donderdag naar de universiteit en vrijdagochtend weer werken en 's avonds komt hij al weer.

En nu moet ik echt weer aan Plato, hoop dat ik nu wat meer concentratie heb dan gister. En ik moet nog steeds beginnen aan m'n verhaal voor Write Now! Ik wil echt mee doen, maar ik ben zo inspiratieloos. En morgen is van veel regio's de deadline.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 10:44
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De zon schijnt helemaal niet
Verder gaat het wel goed
Oud 20-11-2007, 11:06
gewoonik
gewoonik is offline
ik voel me zo'n buitenstaander van alles.
alle blije mensen om me heen die een idee hebben wat ze willen of gelukkig zijn met wat ze doen, ik kan er gewoon niet tegen.
ik wil nergens meer aan mee doen. slapen.
het gaat alleen maar slechter steeds en ik trek t niet meer denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 11:21
Verwijderd
@Nijn* en Redhair: Super meiden, echt heel erg goed! Jullie mogen trots op jezelf zijn, dit hebben jullie na alles wel verdiend. Echt super!

ot: Jeuj, ik ben levend op school aangekomen, met brommer en al. En alles is nog compleet ook! Hoera! Dalijk weer terug en vanavond drummen bij de doedelzakband en ik vind het wel spannend want ik kan nog helemaal niks maar dat geeft niet want ik ga hte leren.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 11:45
Redhair
Redhair is offline
Dank jullie wel en Nijn*, inderdaad geweldig goed van je!
Oud 20-11-2007, 11:53
Verwijderd
oh redhair, was ik helemaal vergeten op jou te reageren. Vind het echt leuk om te lezen hoe goed je je nu voelt! Je schrijft nog steeds even mooi en verwoordt alles nog even goed, en nu je zo positief schrijft is het echt léuk om te lezen ook.

OT:
ik ben blij dat ik mezelf nog toe kan spreken, door o.a. te denken aan wat ik een tijdje terug schreef. want het is nog steeds waar, het kán. Als ik wil dan kan het. Maar wil ik wel genoeg? Ik moet het willen.

Citaat:
Ik mag gewoon niet vergeten dat ik iedere dag, ieder uur, ieder moment weer opnieuw kan beginnen. Dat een slechte dag niet betekent dat alles verpest is. Ik kies zelf, dus ik moet maar steeds opnieuw weer blijven kiezen voor het positieve. Ook al is alles even kut, ook al val ik steeds weer drie keer zo hard terug. Ik geef niet op.
Niet vergeten!

En nu ga ik opruimen. En straks toch maar gewoon lunchen. En met de trein, en ook voor dan nog iets van brood mee. Ik kan beter teveel gezonde dingen eten dan teveel ongezonde dingen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 14:14
Perikles
Perikles is offline
Dank jullie wel, Yana en Ave. Wat lief, hier zo een steunende reactie. Ik hoop dat jullie ook goed voor jullie zelf zorgen… Ja, Ave, je hebt gelijk, er moet zoiets zijn als de geruststelling dat je telkens opnieuw kunt kiezen. Aan de ene kant is dat moeilijk, want je kunt telkens weer die verleiding van het verkeerde ervaren, aan de andere kant stelt het gerust, dat nú verkeerd, niet per se morgen ook verkeerd hoeft te zijn. (En dan vooral dit zelf ook proberen geloven. )

Gisteren middernacht wel erg verkeerd. Vanochtend met tegenzin, maar toch, ontbeten. Dadelijk misschien hardlopen, hoewel ik erg moe ben. Weet nog niet. Moet nog veel doen, krijg het allemaal eigenlijk niet echt voor elkaar.

Verder wil ik voor nu even proberen bepaalde mensen, op wie ik misschien nooit reageerde, maar ik als wel wat jullie schrijven, wat hoop in te blazen.
Heksjuh natuurlijk en Redhair die inderdaad mooi en met een goede instelling schrijft. Gewoonik, die het (herkenbare) alles niet, niets nog wel, willen momenteel ervaart, Lienepien die een vervelende nacht had, Morgan voor wie hopelijk binnenkort door de winterwolken toch een zonnetje gaat schijnen, Sidhe voor wie alle dagen soms een opgave zijn – dat die van vandaag toch maar een mooie uitkomst mag hebben. Nijn* die een ontzettend dapper verhaal heeft verteld, die nu hopelijk een beetje adem kan halen en trots is op zichzelf. En eigenlijk iedereen die een beetje hoop gebruiken kan. Alsjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Ik ben net terug van therapie en heb het over vroeger gehad. Ik heb het overgrote deel van toen op papier gezet en aan haar laten lezen. Ik heb het verteld. Ik heb het nog niet uitgesproken, maar dit is zo'n grote stap voor me. Ik heb het haar laten lezen en was zo bang voor haar reactie, ik was bang dat ze me genadeloos zou veroordelen, ik was bang dat ze me een aansteller vond, dat ze me niet geloofde, dat ze vond dat het mijn schuld was. Maar nee, ze steunde me, ze gaf precies de reactie die ik nodig had. En hoewel ik al die jaren, JAREN, heb geroepen dat ik geen medelijden wil van mensen, zag ik het in haar ogen geschreven staan en voor deze ene keer, voor nu eventjes, voelde dat oke. Ik hoef niet meer zo stoer te zijn, ik hoef niet keihard te zijn, ik mag best voelen en ik mag hier over praten. Het was verschrikkelijk, klote, schaamtevol, pijnlijk maar ik weet dat dit de weg is naar een normaal leven. Ze begreep ineens zoveel meer van me, kon mijn gedrag zoveel beter verklaren. Dus M. had gelijk, het is inderdaad de oorzaak van zoveel dingen, van het grootste deel van mijn destructieve leventje. En ik ga het vast niet binnen een paar weken helemaal vertellen en verwerken maar ik heb het gedaan, ik heb het verteld. Ik laat er nu niet meer zo lang op wachten als de vorige keer dat ik er een begin aan maakte, nu moet het eruit. Nu ik weet dat ze naar me luistert, niet oordeelt over mij zonder te overwegen. Iemand die mijn verhaalt hoort, iemand die voor me zorgt, die kijkt naar of het wel goed met me gaat. Ik hoef het niet meer zelf te doen, eindelijk mag ik na al die jaren weer even dat kleine meisje zijn en me net zo kwetsbaar voelen als dat ik toen was.
Ik ben misbruikt. En het was niet mijn schuld.
heel even wou ik dat ik jou was
Dat ik het was die het op papier had gezet, en het had laten lezen aan mijn therapeute.

Knap van je
Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 14:53
Yana
Yana is offline
Lieve dappere Nijn!
Oud 20-11-2007, 14:54
Verwijderd
Aah wat leuk zo'n positief bericht! redhair
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 14:55
Verwijderd
Wat is het LJH schattig met al die lieve berichtjes.

Dadelijk naar huis, koken en animeeeeee!\o/
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 15:29
Fantôme
Fantôme is offline
ik weet nu hoe het is om heimwee te hbben
Oud 20-11-2007, 15:51
Neko*
Neko* is offline
Zoveel dingen in mijn hoofd.
Oud 20-11-2007, 16:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik wil eigenlijk graag op diverse berichtjes reageren, maar heb weinig tijd en stuiter zelf nog van de adrenaline van vandaag ...
Mijn stage zit er nu echt op. En ik heb echt superlieve reacties en tekeningen/teksten gekregen van mijn stageklas vandaag, en ook van het personeel op school. Echt super.

En ik zit nu nog in dubio of ik ga trainen of niet.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 16:16
Verwijderd
Aaargh, wat een rótweer! Het is alleen maar schemerig geweest vandaag en nu gaat de zon alweer onder
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 16:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
@Nijn*, op jou ben ik ook trots.

Ik ben zo moe. Vier uur hoorcollege over evolutie en ik vind het zo saai en totaal niet boeiend. In de trein heb ik half zitten slapen en nu doe ik allemaal simpele dingetjes op wat bij te komen. Straks moet ik van mezelf 2 hoorcolleges uitwerken en het practicum van gister. Oh, ik ga vast zo lekker slapen vannacht.

Morgen vroeg op enenene ik heb een meeloop-kindje. Jeej, vet lief. <3
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 17:17
indigo
indigo is offline
Dankjewel Yana en Heksjuh . Ik zou graaaaag op iedereen reageren maar daar heb ik nu echt geen tijd voor. Ik word wel blij van iedereen die zo lief op elkaar reageert though

Jeej, ondanks dat ik de hele tijd afdwaalde met mijn hoofd toch nog redelijk wat gedaan, ook niet-studie-dingen die nog moesten . Was slim om vanmiddag niet naar college te gaan, nu ben ik niet zo duf nu en kan ik vanavond toch met een gerust hart lekker gaan slapen. Ohh ik hou veel te veel van slapen in deze tijd. Morgen lange dag en donderdag weer stage.
Oud 20-11-2007, 17:25
Verwijderd
Ik hoop hoop hoop hoop dat ik nog 6 weken langer in mijn appartementje mag blijven! Flink slijmen dan maar. En daarna mag ik zowieso naar het andere appartementje midden in het centrum. Fijn!
En dan ja...hij. Vandaag gaan we goed, gisteren gingen we goed en samen met mijn buurvrouw hebben we het zo hilarisch gehad. En volgende week kan ik lekker even 2 weekjes naar Bolivia. We gaan het echt hilarisch krijgen. En ik weet nu al dat ik het heel heel heel moeilijk ga krijgen. Ik heb het vorige week gezien.

Tu sabes que te amo; te amo MAS
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 18:13
Yana
Yana is offline
Vanaf morgen gaat het echt echt echt anders.

Dit trek ik niet meer.
Oud 20-11-2007, 18:17
Verwijderd
@Ave: deze moet ik ook onthouden...

Citaat:
Ik mag gewoon niet vergeten dat ik iedere dag, ieder uur, ieder moment weer opnieuw kan beginnen. Dat een slechte dag niet betekent dat alles verpest is. Ik kies zelf, dus ik moet maar steeds opnieuw weer blijven kiezen voor het positieve. Ook al is alles even kut, ook al val ik steeds weer drie keer zo hard terug. Ik geef niet op.
@Nijn: Dapper van je ({)

OT: Vandaag begon rot, maar de rest van de dag is best goed verlopen.
Ik moet wel nog (heel) veel doen vanavond .
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 18:22
Verwijderd
Ik voel me ellendig..
Nog 3 dagen. Maar drie dagen die moeilijk gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 18:32
Verwijderd
Misschien moet ik volgend jaar een half jaartje niets doen. Of minder, dus geen colleges, wel werken maar niet van die vreemde dingen. Want zo kan het ook niet natuurlijk. Ik weet het nog niet

Vandaag heb ik mijn propedeuse opgehaald, dat is dan wel weer goed.
Op zich. Achja. Het papiertje dus, opgehaald

Je spreekt het vloeiend zo te horen, ik heb een vermoeden wie dat was.
Ik had niet gedacht dat jij nu nog alleen zou zijn.

Ik wil je zo graag zeggen wat ik toen niet kon die dag,
zeggen wat ik eigenlijk niet mag..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 18:43
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik moet me soms gewoon niet zo druk maken, want alles komt altijd wel weer op zijn pootjes terecht . En ik vind het jammer dat ik mijn beste vriendinnetje zo weinig zie, maar het is nou eenmaal zo. Ik verbaas me er soms over hoeveel ik kan leren van mensen, en de laatste tijd ook van mezelf.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 19:46
Verwijderd
@Morri: Heel erg bedankt dat je gereageerd hebt. Het is ook wel fijn om te lezen dat iemand me begrijpt en weet hoe het voelt.
@Nijn: supergoed dat je het vertelt hebt!

Vandaag gaat al weer beter. Al heb ik me net wel een slag in de rondte geleerd en zometeen ga ik nog even leren. Ik had W. gemaild en ze had terug gemaild dat het misschien wel verstandig was als ik er wat aan deed. Ze zei dat ik er ook veel te veel mee bezig ben. Iets goed willen doen kan ook wel goed zijn, maar bij mij is de rem stuk. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Vandaag heb ik wel goede cijfers terug gekregen (een 9.6 voor scheikunde). Maar dat moet ik dan van mezelf wel zo houden. Ook weer niet goed.
Gisteravond was ik aan het slaapwandelen, m'n ouders gingen naar bed en toen kwam m'n moeder mij tegen op de gang. Ik was er helemaal van overtuigd dat ik me verslapen had en dat ik moest haasten, maar het was half 12 's avonds. M'n moeder heeft me weer terug het bed in gepraat en ik weet er echt helemaal niks van. Zulke dingen doe ik wel vaker, of ik vertel hele verhalen in m'n slaap. Best irritant. Vanochtend was de bus gelukkig op tijd, gisteren hebben we een uur staan wachten in de regen/sneeuw. Ik was helemaal doorweekt en ik heb het zo ongeveer heel de dag koud gehad. We hebben vandaag echt super veel lol gehad. Voor zíjn neus vallen is niet zo charmant maar het was wel heel grappig. Alleen als ik nu terugdenk schaam ik me vreselijk. Ik ben zo vreselijk onhandig.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 19:47
smilebysugar
smilebysugar is offline
Ik snap niet waarom mijn beste vriend zo afstandelijk doet. Ik vind het stom. Volgens mij heb ik niks verkeerd gedaan. *gek wordt*
Oud 20-11-2007, 19:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is echt lang geleden maar ik zit hier echt gewoon ff een potje te huilen. Ik vind het allemaal echt ff niet meer leuk. Ben gisteren begonnen met m'n stage maar al twee dagen minstens een half uur te laat omdat het OV niet meewerkt. Vanmorgen 50 minuten in de regen op de bus staan te wachten en vanavond weer tien minuten waardoor ik bijna m'n Randstadrail miste. Ik vind m'n stage ook (nog) niet echt leuk ofzo. M'n stagebegeleidster is vanmorgen even gedag komen zeggen maar heeft zich de rest van de dag niet laten zien. Ze doen niets met ons, we moeten alleen maar lezen. Vind het echt niet leuk. Ben om vijf uur weggegaan omdat ik het niet meer trok en omdat ik het overmacht vond dat ik er pas om negen uur was, daar kan ik toch niets aan doen?

En dan kom je om zes uur thuis en ik had opgeschreven dat ik thuis zou eten en om zes uur thuis zou zijn en dan gaan je huisgenootjes net eten en ze hebben dan ook geen eten voor jou en ze wachten ook niet even vijf minuten op je ofzo. Dan blijkt ook dat ze vanmiddag vergaderd hebben want 'jij bent toch nooit thuis' naja, ben er elke avond, maar goed. Krijg ik een hele hoop gezeik over me over vuilnis en afwas en schoonmaken enzo terwijl ik nu als eerste m'n schoonmaaktaak gedaan heb en zondag nog m'n bed uitgekomen ben om het vuilnis buiten te zetten. Word er een beetje moe van en baal er van dat nu alles ff tegenzit. Ik heb echt geen zin meer in m'n stage zo en de sfeer hier thuis is ook echt super nu. Wil m'n vriend weer zien want die zie ik nu ook maar heel weinig al zie ik hem morgen weer.
Oud 20-11-2007, 20:03
Verwijderd
Ik wil weer geneeskunde gaan doen. Argh. Vraag me een beetje af waarom ik eigenlijk in godsnaam ooit biologie ben gaan doen. Maar misschien ben ik ook wel helemaal niet geschikt als arts en moet ik dat hele idee van me af zetten, weet ik het. Kan het gevoel niet van me afzetten dat ik een fout heb gemaakt, twee jaar geleden, en mijn toekomst verpest.

Vanavond maar vroeg gaan slapen. Ik voel me niet zo fijn.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 20:12
kroot
kroot is offline
gisterenavond totale gaarheid. Volgens mij had ik onwijze koorts en lag echt te ijlen. Nu gaat redelijk. Ga nu douchen en slapen. Maar percussie halen in Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 20:19
Little_lady
Little_lady is offline
Ik ben blij dat ik gegaan ben, nu weten we het tenminste. Maar verder is het best wel mis, zo goed als zeker botkanker. Ik ben nu thuis, maar ook pas sinds half 8.. Verder ben ik vandaag de grootste tijd in het ziekenhuis geweest voor allemaal onderzoeken en morgen weer, maar dat wordt een opname. Eigenlijk wilden ze me vandaag al opnemen, maar omdat ik zoveel vrienden op zo'n grote afstand heb door de verhuizing aan wie ik het wilde vertellen op een manier (mijn heel erg korte mail ging aan heel erg veel contactpersonen...) en omdat ik nog heel graag thuis wilde slapen mag ik morgenochtend terug komen. Oh, en haar erover vertellen was echt het meest k*tte wat ik ooit heb moeten doen, samen met het afscheid nemen van haar toen ik ging verhuizen... Ik ben bang Dus ik heb geen idee hoe vaak ik nog zal posten de komende tijd, maar ik weet eigenlijk alles gewoon even niet
En sorry voor het vage verhaal...

En lieve mensen, hou dat positieve vast! Nijn, je kunt het! Je bent hier al zó dapper voor geweest, het gaat je lukken meis En Redhair, goedzo En de rest: *knuffel!!!!* omdat jullie ook allemaal zo dapper, lief en positief zijn en voor de mensen met wie het wat minder gaat ook een hele dikke knuff, hou vol!
Oud 20-11-2007, 20:26
Thee Muts
Thee Muts is offline
Jezus Little_lady, hier word ik écht stil van Dat had toch niemand kunnen denken... Heel veel sterkte, al kunnen die woorden lang niet betekenen wat ik eigenlijk zou willen zeggen...
Oud 20-11-2007, 20:29
Verwijderd
Little_lady, ik schrik van je post. Heel veel sterkte. ({)

Citaat:
@ Friday, waarom zou het te laat zijn om alsnog geneeskunde te gaan doen? Je bent nog zo jong! Beter nu (weer?) switchen dan altijd maar het gevoel blijven hebben dat je iets niet gedaan hebt wat je eigenlijk wel had willen doen, denk ik? Als je er echt zo zeker van bent
Ik weet het niet zeker, dat is een beetje het probleem. Ik heb twee jaar geleden heel eventjes geneeskunde gedaan en toen viel het me zo tegen. Maar dat waren vooral dingen die ik ook bij biologie weer ben tegengekomen, meer problemen die ik met de universiteit heb dan met geneeskunde specifiek. Alleen wil ik nu natuurlijk niet een tweede keer geneeskunde proberen en er weer mee stoppen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 20:36
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Little_lady: jezus Dat kunnen ze tegenwoordig snel vaststellen dan.. Ik wens je heel veel sterkte. Weet niet echt wat ik verder zeggen moet. }
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 20:39
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik ben blij dat ik gegaan ben, nu weten we het tenminste. Maar verder is het best wel mis, zo goed als zeker botkanker. Ik ben nu thuis, maar ook pas sinds half 8.. Verder ben ik vandaag de grootste tijd in het ziekenhuis geweest voor allemaal onderzoeken en morgen weer, maar dat wordt een opname. Eigenlijk wilden ze me vandaag al opnemen, maar omdat ik zoveel vrienden op zo'n grote afstand heb door de verhuizing aan wie ik het wilde vertellen op een manier (mijn heel erg korte mail ging aan heel erg veel contactpersonen...) en omdat ik nog heel graag thuis wilde slapen mag ik morgenochtend terug komen. Oh, en haar erover vertellen was echt het meest k*tte wat ik ooit heb moeten doen, samen met het afscheid nemen van haar toen ik ging verhuizen... Ik ben bang Dus ik heb geen idee hoe vaak ik nog zal posten de komende tijd, maar ik weet eigenlijk alles gewoon even niet
En sorry voor het vage verhaal...
Ik schrok hier echt van. Ik dacht vandaag nog aan je, hoe het ging bij de dokter en zocht vanmiddag ook al naar een berichtje van je. Maar dit is echt heftig. Ik hoopte echt voor je op een ontstoken lymfeklier ofzo..

Vooral ook naar dat iedereen die je kent zo ver weg woont. Je kan niet zomaar meer even je verhaal bij ze kwijt. Je mag bang zijn en het hier ook gewoon posten. Het is ook ontzettend eng.

Heel veel sterkte. Hopelijk ben je er op tijd mee naar dokter gegaan. Vast wel toch? Want je bent binnen een week naar de arts gegaan. *hoopt*

Is botkanker niet erg zeldzaam?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 20:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik weet het niet zeker, dat is een beetje het probleem. Ik heb twee jaar geleden heel eventjes geneeskunde gedaan en toen viel het me zo tegen. Maar dat waren vooral dingen die ik ook bij biologie weer ben tegengekomen, meer problemen die ik met de universiteit heb dan met geneeskunde specifiek. Alleen wil ik nu natuurlijk niet een tweede keer geneeskunde proberen en er weer mee stoppen.
Wat vond je dan vervelend en toch tegenvallen aan geneeskunde (en daarna ook bij biologie)?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 20:45
Yana
Yana is offline
Sterkte Little_lady! Hopelijk ben je er op tijd bij geweest... maar heftig zeg.

@OT: Heb uiteindelijk nog wat leeswerk gedaan, en dat was wel goed. Helaas ook nog teveel gegeten. Ben vandaag twee keer in een eetbuiroes naar de winkel gesneld, terwijl ik vanmorgen zo zeker wist dat het vandaag niet mis zou gaan. Ik ben het zó zat. Mijn vriend heb ik niet eens meer gesproken over de groep, over het eten, over mijn intens eenzame gevoel. Ik heb hem zelfs nog niet kunnen vertellen dat ik een 9 had voor mijn historische essay... maar ach, dat valt toch in het niets bij alle kutgevoelens. Ik kruip mijn bed in, het is mooi (haha) geweest voor vandaag.
Oud 20-11-2007, 20:46
Nijn*
Nijn* is offline
@ Little_Lady: Mijn god, meisje. *knuff* Heel veel sterkte, laat je er niet onder krijgen he!! Kom op!

@ iedereen: wow, wat een reacties, dankjewel allemaal. sta er een beetje van te kijken.

OT: Ja nu durf ik niet meer zo goed iets negatiefs te posten maar eigenlijk gaat het niet goed. Ik voel me vreselijk, die deur is weer open gezet en meteen komt er een stortvloed aan herinneringen boven. En ik moet steeds terug denken aan het gesprek, hoe ze me aankeek, hoe ze reageerde. Ik ga morgen bellen of ze vrijdag nog een gaatje heeft, ik vind het zo kut dat ik anders tot maandag moet wachten. Jezus, ik wist niet dat ik me zo ging voelen. Ik heb ontzettende drang tot am maar ik durf het niet meer. Ik durf niet, maar wil het wel, ik wil het niet, wat een warboel. Ik moet iets met die gevoelens, ik kan ze niet meer uitspreken maar moet ze kwijt. Ik ben zo verward, voel steeds iets anders, waarom moet ik hier doorheen? De pijn, het gevecht in mijn kop. Ik wil am. Verdomme, waarom ben ik nu weer alleen?
Oud 20-11-2007, 20:59
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
(Verhaal)
*knuffel*
Bij een stage is alle begin moeilijk, zeker als je door overmacht dan ook nog bijvoorbeeld te laat komt. Je vat dingen dan snel 'erger' op dan ze zijn. Probeer het nog even aan te zien en spreek je begeleider anders eens aan op het feit dat je je niet prettig voelt bij deze werkwijze. Meestal (tenminste, bij mij) wordt een stage pas leuk als je wat dingen echt kunt doen en ook wat meer en persoonlijker contact met je begeleider krijgt, maar dat moet groeien.

OT: ik baal echt van dat autoritje daarstraks, al kon ik aan de helft niks doen en kwam de andere helft door alle stress die ik in de eerste helft opgelopen had. Maar toch. Volgende keer als ik laat ben en er is weer een concert, dan ga ik gewoon niet trainen. Dan gaat het ook niet bijna-mis.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Wat vond je dan vervelend en toch tegenvallen aan geneeskunde (en daarna ook bij biologie)?
Ik had verkeerde verwachtingen, denk ik. Het niveau viel mij erg tegen, de mensen waren niet mijn type personen, ik verveelde me. Ik heb bovendien nooit zeker geweten of ik wel arts wilde worden en daar zit je opeens met een hele lading mensen die het op hun 4de al zeker wisten, dat je denkt, waar ben ik in beland?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 21:19
Roosje
Roosje is offline
Jezus Little Lady, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar sterkte! (}) Kom je het vertellen als je wat meer weet?
Oud 20-11-2007, 21:26
Redhair
Redhair is offline
Wat verschrikkelijk, Little_lady, heel veel sterkte. Ik ben hier best van geschrokken. Ik weet niet echt wat ik moet zeggen, kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat alles goed komt en je alle sterkte en liefs van de wereld wensen. En bedankt. ({) Dikke knuffel.
Oud 20-11-2007, 21:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik had verkeerde verwachtingen, denk ik. Het niveau viel mij erg tegen, de mensen waren niet mijn type personen, ik verveelde me. Ik heb bovendien nooit zeker geweten of ik wel arts wilde worden en daar zit je opeens met een hele lading mensen die het op hun 4de al zeker wisten, dat je denkt, waar ben ik in beland?
Haha, ja dat kan ik me goed begrijpen. Maar had je bij biologie ook dat het niveau je tegenviel? Ik had dat de eerste paar weken ook bij bmw hoor, maar nu neem ik dat echt druk. Of heb je het echt een hele periode bij geneeskunde vol gehouden?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 21:35
Rob
Rob is offline
Och jezus. :\
Succes ermee, Little_lady! Gelukkig was je er snel bij. Houd je ons op de hoogte?
Oud 20-11-2007, 21:45
Verwijderd
@Little_lady:Wat verschrikkelijk naar voor je. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar sterkte ({)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 21:48
indigo
indigo is offline
Ik had mezelf duidelijk voorgenomen niet meer te posten, maar Little_lady, ik moet je toch even heel erg veel sterkte toewensen. Alleen de diagnose al is zo onverwacht, logisch dat je het eng vindt! Ik hoop dat het morgen allemaal goed gaat, ik zal in ieder geval aan je denken
En ik vind het werkelijk bewonderenswaardig dat je zo positief bent, hou dat ook maar goed vast!

@Nijn*: na wat je hebt verteld is zo'n gevoelens'uitbarsting' helemaal niet zo gek. Hopelijk kan je vrijdag nog even langs. Goed dat je het verteld hebt, dat is een weer een stapje verder!
Reageren

Regels voor berichten