Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik ben momenteel muziekloos ![]()
||
Citaat:
![]()
|
AIVD-baas wil SP in 'Commissie Stiekem'
Uitgegeven: 18 november 2007 13:38 Laatst gewijzigd: 18 november 2007 14:06 AMSTERDAM - Sybrand van Hulst, scheidend directeur van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD), heeft er bij SP-fractievoorzitter Jan Marijnissen op aangedrongen zitting te nemen in de 'Commissie Stiekem', officieel de Tweede Kamercommissie voor de inlichtingen- en veiligheidsdiensten. Van Hulst stapte na de parlementsverkiezingen van een jaar geleden al op de SP-leider af, die toen net een eclatante overwinning had behaald. Overweging De AIVD-topman heeft Marijnissen gevraagd het lidmaatschap van de commissie "in overweging te nemen", zo zei hij zondag in het tv-programma Buitenhof. Van Hulst wilde niet zeggen hoe Marijnissen op zijn advies heeft gereageerd. Veiligheidsbeleid De commissie controleert namens de Tweede Kamer de diensten, zoals de AIVD, die zijn belast met het veiligheidsbeleid. Zij bestaat, op een enkele uitzondering na, uit alle fractievoorzitters. De SP heeft tot dusver niet tot de commissie willen toetreden omdat de strikte geheimhoudingsplicht de partij belemmert in het ter verantwoording roepen van de regering. Verabtwoordelijkheid Van Hulst vindt dat de "stevige fractie" van de SP de verantwoordelijkheid toch moet nemen en zei te hopen dat Marijnissen alsnog 'om' gaat. Het zou een "verstandige democratische keuze" zijn, vindt de vertrekkende AIVD-baas. Van Hulst stapt op 1 december op als directeur, na de dienst tien jaar lang te hebben geleid. Onder zijn bewind is de dienst explosief gegroeid, van 500 naar 1400 medewerkers. Vooral de opkomst van de islamistische terreurdreiging is hier de oorzaak van. (c) ANP ![]()
|
Verwijderd
|
help even, welke is leuker, de zwarte of de roze...??
hier klikken please |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Een 'vriendin' is binnenkort jarig. Ze heeft iedereen uitnodiging per mail gestuurd, maar ik heb dus niks gehad. Nu gaan we binnenkort sinterklaas vieren met een aantal vriendinnen bij mij. Nu weet ik niet of haar wil uitnodigen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Hangt van de situatie af. Je kunt iemand uit formaliteit uitnodigen als je van tevoren toch al weet dat hij/zij niet komt. Als die persoon jou niet uitnodigt, ja, dan hoeft het ook niet andersom lijkt mij.
||
Citaat:
Lekkere vriendin is dat ![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() als je dr echt stom vind zou ik het niet doen. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #243 Verwijderd | 500 | 17-06-2008 01:20 | |
De Kantine |
Wat saai zeg #212 Verwijderd | 500 | 21-05-2008 19:19 | |
De Kantine |
Harry Potter en het saaie 200ste Wat Saai Zeg topic. Cherry Springs | 500 | 09-05-2008 18:48 | |
De Kantine |
"Wat saai zeg." "Bron?" #174 Verwijderd | 500 | 10-04-2008 17:23 | |
De Kantine |
Voor de verandering: Wat saai zeg! #165 Missy | 500 | 01-04-2008 11:43 | |
De Kantine |
Lucky there's a family saai #164 Uice | 502 | 31-03-2008 20:27 |