Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2008, 19:45
Spelleider
Spelleider is offline
Minkes verjaardag was alweer een tijdje geleden, maar ze was er niet minder vrolijk om. Vandaag zou haar feestje zijn! Ze had er al helemaal zin in en ze danste de hele dag door het huis.

Op een gegeven moment was ze dat dansen wel zat en wilde ze dat de mensen kwamen. Maar, toen Minke op de klok keek, bleek dat nog een paar uur te duren. Even twijfelde Minke over wat ze zou doen, maar al snel nam ze een besluit. Ze had haar nieuwe speelgoed immers niet voor niks!

Minke zocht tussen haar speelgoed en al snel vond ze het schattige paardje Aila. Minke beeldde zich in dat haar barbie, AllureV, met dit mooie weer eens lekker een eindje ging rijden op Aila. Ze duwde de mooie barbie op Aila en begon ermee te spelen. Aila was hier eigenlijk helemaal niet van gediend, ze vond AllureV maar een tutje. AllureV, op haar beurt, was ook niet blij. Zo'n vies paard.. nee, dat vond ze maar niks. Maar ze kon Minke natuurlijk niets laten merken...

Toen werd Minke geroepen. Ze hoopte dat het haar vrienden waren en in haar enthousiasme gooide ze haar speelgoed zo op de grond. Aila kreunde het uit van de pijn, maar niemand leek het te horen. Minke ging zo snel als ze kon naar beneden. Daar bleek helaas niemand te zijn voor haar, behalve haar moeder Pippeloen, die zei dat ze haar kamer wel moest opruimen voor als haar vrienden kwamen. Minke begon te klagen, maar Pippeloen moest er niks van hebben. "In onze tijd ruimden we ook onze eigen kamer op, dus dat kan jij ook best doen." zei ze.

Ondertussen in de kamer van Minke:
Eye of Sauron verveelde zich. En als Eye of Sauron zich verveelde, was dat niet goed. Hij was op zoek naar iemand om mee te rellen. Nu Minke er niet was kon hij toch lekker zijn gang gaan... en toen zag hij de kleine Dun Hout. Eye of Sauron besprong hem en begon op zijn hoofd te drummen. Dun Hout werd kwaad, alleen Minke mocht dit bij hem doen, maar hij was kleiner en zwakker... Dun Hout vroeg aan Eye of Sauron of hij alsjeblieft wilde ophouden, maar dit weigerde hij en ging rustig door. Dun Hout moest al bijna huilen, maar toen kwam iemand hem te hulp. Het was de moedige Katje, die met haar leeuwengebrul Eye of Sauron liet stoppen. Beledigd liep Eye of Sauron weg, wat dacht die katje wel niet? Hij zou haar nog wel te grazen nemen...

Die avond
Het feestje was een groot succes. De vrienden van Minke vonden het cakeversieren geweldig en ook de rest van het feestje was erg leuk geworden. Moeder pippeloen had haar uiterste best gedaan om mooie versieringen op te hangen voor deze dag en er mochten zelfs een paar mensen blijven slapen. De keuze was voor Minke gauw gemaakt, Neko*, zoemzoen en Mr Soija mochten blijven.

Het viertal had een erg gezellige nacht, totdat Mr Soija de barbiepop zag. Terwijl de andere drie bezig waren met geheimpjes uitwisselen keek Mr Soija door de kamer. Hij zag nog wat ander speelgoed liggen en zag de barbiepop ineens een beetje bewegen, zomaar uit zichzelf! Mr Soija gilde het bijna uit, maar wist zich in te houden. Speelgoed dat uit zichzelf bewoog.. dat was pas gaaf! En vooral met zo'n mooie barbiepop... Het duurde niet lang of Mr Soija had een gemeen plannetje bedacht. Hij mengde zich weer bij de rest en hun geheimpjes. Mr Soija zei toen dat hij ook een geheimpje had. 'Wat dan?' vroeg Minke nieuwsgierig. 'Nou' begon Mr Soija, 'ik vind het eigenlijk een beetje raar dat je nog met barbies speelt nu je zo oud bent geworden. Het is zo kinderachtig...' Er viel een stilte. Zoemzoem, die altijd al achter Soija was aangelopen, knikte en zei dat ze het er ook mee eens was. Minke wist niet wat ze moest zeggen. Ze rende huilend weg.

Toen Minke alleen was, huilend en wel, zat ze na te denken. Ze dacht dat ze gelach hoorde vanuit haar kamer... haar vrienden zaten haar uit te lachen?! Ze maakte een deal met zichzelf: ze was nu een groot meisje, nooit meer zou ze met speelgoed spelen.

Helaas voor de dorpelingen, zij hebben hun mededorpeling Minke opgehangen. Het is nu de beurt aan de wolven om een extra slachtoffer te maken. Stemmen kan zoals altijd tot 20.30u

1 CS
2 Dun Hout
3 aila
4 Minke (dorpeling)
5 AllureV
6 Lisaah
7 Katje
8 EvilBlue
9 sterrenmeisje
10 Hanneke
11 Coolkast (dorpeling)
12 Paranoide
13 EoS
14 Flowtje
15 Missy
16 Lucky Luciano (dorpeling)
17 Mr Soija
18 Neko*
19 Elpida
20 Matige_muis
21 Lightfighter
22 zoemzoem

blauw = opgehangen
rood = opgegeten

Minke is opgehangen. Ze was een dorpeling. De eetronde sluit morgen om half 9. Succes!
Oud 10-05-2008, 19:49
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Fuck.
Oud 10-05-2008, 19:53
Verwijderd
Kut, ik dacht écht dat ze wolf zou zijn. Of op z'n minst verader.

(Hanneke)
Oud 10-05-2008, 19:55
Cherry Springs
Jij doet helemaal niet mee, ikzelf100.
Oud 10-05-2008, 19:55
Lethe
Lethe is offline
Hm.

Ik heb overigens op Minke gestemd, na lang twijfelen tussen haar en Cherry Springs.
Oud 10-05-2008, 19:57
Flowtje
Flowtje is offline
Ik had toch op zn minst verwacht dat ze verrader was ofzo.
Oud 10-05-2008, 20:00
Lethe
Lethe is offline
Whihi het verhaal.
Oud 10-05-2008, 20:02
Cherry Springs
Nu weet ik ook helemaal niet wat ik dan moet denken van Dun Hout, waar Minke het voor opnam, en Elpida, wie de wolven wel/niet verdacht wilden laten lijken.
Oud 10-05-2008, 20:09
Verwijderd
Hmja, jammer, maar zoiets vermoedde ik al, want als Minke wolf of verrader/heks was zou ze weer gewoon de onschuldige dorpeling spelen. Balen dat een paar dubieuze opmerkingen haar de kop hebben gekost. (Maar goed, in het weerwolfspel kun je je natuurlijk helemaal niet veroorloven om dubieus te doen. )
Oud 10-05-2008, 20:11
Verwijderd
Mooi verhaal trouwens, het was vast lastig om Minke weg te schrijven. Omdat het toch haar speelgoed is enzo.
Oud 10-05-2008, 20:14
Flowtje
Flowtje is offline
Ik ben nu trouwens wel heel benieuwd naar wat het speelgoed gaat doen, nu Minke er niet meer mee gaat spelen.
Oud 10-05-2008, 21:00
Neko*
Neko* is offline
Och jee, doe ik eindelijk weer een keer mee, komen er weer van allerlei dingen tussen. Ik bied hierbij mijn plaats aan in het spel, omdat ik weet dat ik de komende tijd niet actief genoeg zal kunnen spelen. Normaal gesproken had ik niet meegedaan als ik dit voor het begin van het spel geweten had, maar dat wist ik dus niet.. Excuses voor het ongemak.
Oud 10-05-2008, 21:25
zoemzoem
zoemzoem is offline
Tja dan CS maar volgende ronde
Oud 10-05-2008, 21:39
Verwijderd
Sukkels

Ik weet niet of ik dit nog mag vragen van de spelleiders, maar ik ben gewoon erg benieuwd...
Wáárom was iedereen er zo van overtuigd dat ik slecht was? In den beginne was dat toch puur en alleen gebaseerd op mijn opmerking 'daar trap ik niet in'? Ok, ik geef toe dat ik me daarna wel grondig verdedigd heb en dat ik nog mijn best deed om de dorpelingen nog een (hopelijk) goede kant op te wijzen omdat het toch al wel duidelijk was dat ik dood zou gaan. Maar verder was ik toch niet zó verdacht dat iedereen zo verbijsterd is dat ik dorpeling was?
Ik wil het graag weten!
Oud 10-05-2008, 22:17
Verwijderd
Jammer, een dorpeling, volgende keer beter!
Oud 11-05-2008, 00:32
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Ik ben nu trouwens wel heel benieuwd naar wat het speelgoed gaat doen, nu Minke er niet meer mee gaat spelen.

ik vond het ook wel behoorlijk kut dat jullie nu al onze hoofdrolspeelster eruit moesten hebben. Maargoed, ik zal eens een verhaaltje bedenken
Oud 11-05-2008, 00:33
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Sukkels

Ik weet niet of ik dit nog mag vragen van de spelleiders, maar ik ben gewoon erg benieuwd...
Wáárom was iedereen er zo van overtuigd dat ik slecht was? In den beginne was dat toch puur en alleen gebaseerd op mijn opmerking 'daar trap ik niet in'? Ok, ik geef toe dat ik me daarna wel grondig verdedigd heb en dat ik nog mijn best deed om de dorpelingen nog een (hopelijk) goede kant op te wijzen omdat het toch al wel duidelijk was dat ik dood zou gaan. Maar verder was ik toch niet zó verdacht dat iedereen zo verbijsterd is dat ik dorpeling was?
Ik wil het graag weten!
Ik vind dat mensen hier wel antwoord op mogen geven maar jij niet meer mag antwoorden omdat daar weer conclusies uit getrokken kunnen worden.

Morgen komt het verhaal trouwens wat later omdat ik ineens een leven heb
Aan de wolven, ziener, tovenaar en heks; als het kan zsm doorgeven wie jullie eten (functie wil weten, beschermen en beheksen) want dan kan ik het verhaal tussendoor nog even afschrijven en het savonds plaatsen, maar als dat niet lukt is het ook okay hoor, dan gewoon voor 20.30 uur

Laatst gewijzigd op 11-05-2008 om 01:26.
Oud 11-05-2008, 12:53
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Sukkels

Ik wil het graag weten!
Wel, aangezien dit pas de 2e hangronde is, zijn er nog niet zoveel mensen 'echt' verdacht. En ik vond jou dus meer verdacht dan de rest, omdat je vorige keer, toen we samen weerwolven waren, je ook zo onschuldig kon doen. En ik vond dit 'daar trap ik niet in', echt een beetje overdreven onschuldig overkomen, maar dat was het dus niet sorry
Oud 11-05-2008, 13:57
Verwijderd
okeej hehe, weer terug van groez. what did i miss, what did i miss?

LL, minke en coolkast dood, 3 dorpelingen en een eetronde komend, dus ik heb nog even tijd om weer in het spel te komen. weinig theorieen waar ik echt iets voor voel, maar dat komt vast nog wel na wat meer doorlezen of gewoon na de eetronde. nu durft niemand waarschijnlijk.
wel kut van neko trouwens. wat doen we als niemand haar plek inneemt? hangen we dr dan lekker op of niet? (no offence neko, ik snap ook wel dat er iets tussen kan komen)
Oud 11-05-2008, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Wel, aangezien dit pas de 2e hangronde is, zijn er nog niet zoveel mensen 'echt' verdacht. En ik vond jou dus meer verdacht dan de rest, omdat je vorige keer, toen we samen weerwolven waren, je ook zo onschuldig kon doen. En ik vond dit 'daar trap ik niet in', echt een beetje overdreven onschuldig overkomen, maar dat was het dus niet sorry
Mja, maar ik bedoelde vooral de mensen die nadien dingen zeiden als 'Ik had toch op z'n minst gedacht dat ze verrader was'. Blijkbaar was ik toch wel heeeeel erg verdacht.
Oud 11-05-2008, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Mja, maar ik bedoelde vooral de mensen die nadien dingen zeiden als 'Ik had toch op z'n minst gedacht dat ze verrader was'. Blijkbaar was ik toch wel heeeeel erg verdacht.
Zoals eerder gezegd, het 'maar daar trap ik niet in', vond ik gelijk verdacht En daarna je suggestieve posts met 'laat het dan niet voor niks zijn geweest' (die ik nog steeds niet snap) ook.
Oud 11-05-2008, 17:42
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
wel kut van neko trouwens. wat doen we als niemand haar plek inneemt? hangen we dr dan lekker op of niet? (no offence neko, ik snap ook wel dat er iets tussen kan komen)
We zijn bezig een vervanger voor haar in het spel te vinden. Als dat niet lukt kijken we wel verder er komt nu eerst nog een eetronde vanavond... dus.

@ Minke, wil je verder misschien niet meer reageren op de redenen waarom men jou verdacht vond?

@ Ikzelf100: Ik weet dat je problemen hebt met je muis, maar wil je, wanneer het weer mogelijk is, onder je eigen account posten. Dit kan misschien verwarring veroorzaken.
Oud 11-05-2008, 17:53
Verwijderd
Citaat:
okeej hehe, weer terug van groez. what did i miss, what did i miss?

LL, minke en coolkast dood, 3 dorpelingen en een eetronde komend, dus ik heb nog even tijd om weer in het spel te komen. weinig theorieen waar ik echt iets voor voel, maar dat komt vast nog wel na wat meer doorlezen of gewoon na de eetronde. nu durft niemand waarschijnlijk.
Foto's!!!
Oud 11-05-2008, 18:57
Spelleider
Spelleider is offline
Dun Hout ontopic alsjeblieft.
Oud 11-05-2008, 19:02
Verwijderd
Sorry spelleider
Oud 11-05-2008, 19:31
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
@ Ikzelf100: Ik weet dat je problemen hebt met je muis, maar wil je, wanneer het weer mogelijk is, onder je eigen account posten. Dit kan misschien verwarring veroorzaken.

-overload.
Oud 11-05-2008, 20:25
Spelleider
Spelleider is offline
Twee weken na het kinderfeestje van Minke
Het speelgoed begreep er niets van. Minke speelde altijd zo graag met hen en nu hadden ze al wéken niets van haar vernomen. Ze is niet meer thuis geweest om te slapen.
Paranoïde, de grootste van alle stuiterballen, was wel al enkele keren door het huis heen gestuiterd. Toen ze langs de slaapkamer van de mama van Minke (Pippeloen) en Minke’s vader (Dark Phoenix) kwam, hoorde ze wel dat zij, om 03.42 uur snachts, nóg niet sliepen. En toen zij de volgende ochtend langs de huiskamer stuiterde waren Minke’s ouders met kaarten in de weer geweest en hadden ze een discussie over bloemen…. “Bloemen, kaarten, verdriet” dacht stuiterbal Paranoïde “Volgens mij is er iets met Minke gebeurd”. Paranoïde stuiterde weer terug naar de slaapkamer van Minke. Al het speelgoed (het oude en nieuwe) woonde hier nu en hoewel ze het nog niet altijd met elkaar konden vinden, was de vijandigheid van de eerste dagen er voorlopig af. Paranoïde stuiterde van speelgoed naar speelgoed en vertelde iedereen die het horen wilde wat ze vermoedde… Wanneer het speelgoed, zoals de arrogante Missy, niet interesseerde, maakte Paranoïde het verhaal gewoon een beetje spannender.

Enkele dagen later
Het speelgoed zat midden in een luidruchtige discussie toen Sterrenmeisje ineens stopte met haar pirouettes (dat deed ze de hele dag door en iedereen was er ondertussen aan gewend). Ze legde haar wijsvinger op haar mond om het andere speelgoed duidelijk te maken stil te zijn. Sterrenmeisje had respect afgedwongen bij al het speelgoed vanwege haar ongelooflijke danskunsten en eigenlijk had zij al vrij snel ontzettend veel invloed op het speelgoed. Superman Evil Blue vond dit erg irritant omdat hij zich van zijn troon gestoten voelde. Bovendien wist Evil Blue niet goed wat hij van sterrenmeisje moest denken. Ze kon hem aankijken met haar grote, sprankelende ogen alsof ze meer wist. Zou ze weten dat hij teddybeer coolkast vermoord had? Bang als Evil Blue was voor haar, deed hij maar braaf wat ze wilde en ook hij hield op met zijn sarcastische opmerkingen. Iedereen was net op tijd stil want daar kwamen mama Pip en papa DP binnenlopen. Maar wie kwam daar achteraan? Het was mr. Soija! Zijn plannetje was gelukt en hij had de ouders van Minke zo ver weten te krijgen dat hij Minke’s speelgoed mocht hebben, zogenaamd als herinnering aan zijn goede vriendinnetje.
Een voor een werd het speelgoed in een doos gestopt.
mr. Soija pakte de twee barbies Cherry Springs en AllureV tegelijkertijd op. Beide dames waren echte flirts en vonden het fijn opgepakt te worden door de knappe mr. Soija.
Cherry Springs en AllureV zagen elkaar echter als concurrenten en wilden liever alléén de aandacht van mr. Soija. Eenmaal onderop de doos siste AllureV, Cherry springs toe: “puh, mij pakte hij tenminste bij mn borsten vast!” Cherry Springs, die nog hoofdpijn had omdat mr. Soija haar gewoon bij haar haren had opgepakt, wist daar niets op te zeggen. Ze nam direct wraak toen Lightfighter, het brandweerwagentje, in de doos terecht kwam. Cherry Springs ging in de brandweerauto zitten en reed AllureV aan. Lightfighter was er echter niet van gediend dat haar eigen willetje zo aan de kant werd gezet en ging heel hard op de rem staan, waardoor AllureV niet meer dan een paar schaafwonden opliep. Toen bijna al het speelgoed in de doos zat, gebruikte Dark Phoenix, Lisa de trilpen, om “Voor mr. Soija’ op de doos met speelgoed te schrijven.
Lisa had weer eens zin om te rellen en zorgde ervoor dat Dark Phoenix steeds uitschoot met de pen, waarop mama Pip zei: “Laat mij maar liefste, ik schrijf het wel”. Dark Phoenix gaf haar onmiddellijk de Lisa, in de overtuiging dat het pip ook niet zou lukken. Lisa kende Dark Phoenix langer dan vandaag en besloot braaf mee te werken toen mama Pip de tekst op de doos schreef. Dark Phoenix was even verbrouwereerd maar besloot toen te doen waar hij goed in was. Met zijn sterke lichaam sjouwde hij de doos met ál het speelgoed dat van zijn lieve, mooie dochter Minke was geweest naar beneden om het daar achterop de fiets van mr. Soija te binden.

Bij mr. Soija thuis
De kinderen die enkele weken eerder bijeen waren gekomen om Minke’s verjaardag eens goed te vieren, waren nu ook samen gekomen. Door de plotselinge vermissing van hun vriendinnetje, is de groep heel hecht geworden, ondanks dat ze allemaal zo verschillend zijn.
Mr. Soija vroeg zich af of hij zijn geheim van het levende speelgoed aan de andere kinderen moest vertellen. Hij twijfelde, deed zijn mond open en sloot hem weer. Flowtje keek hem aan en glimlachte. Ze dacht dat mr. Soija ook gewoon gek van verdriet was en niet wist wat hij moest zeggen. Ze sloeg een arm om hem heen en wilde hem troosten. Neko* was diep in gedachten verzonken want niet alleen Minke was weg… Enkele weken eerder is ze ook haar goede vriend Lucky Luciano verloren. Ze was zo in gedachten dat ze niet eens doorhad dat ze de littly pony Aila had opgepakt en bezig was vlechtjes in haar staart te maken. Aila vond dit niet erg, ze genoot van de aandacht…
Elpida stond op en pakte het weerwolf kaartspel uit haar tas die ze zojuist had gekocht. Ze stelde voor dit te gaan spelen. Flowtje sprong meteen op: “ja! Ja! Ja! Weerwolfspel!” riep ze uit. De anderen keken verbaast haar kant op… Flowtje was normaal gesproken helemaal niet zo uitbundig, eerder een beetje stil… “We zijn toch met te weinig mensen om dat spel te doen” merkte Hanneke nuchter op. Zoemzoem reageerde niet, maar at gedachteloos van haar chocoladereep. “Het speelgoed kan meedoen! Het speelgoed leeft ook!” flapte mr. Soija eruit. De Missy liet van schrik haar mascara vallen, de rode kleur van lightfighter werd lichtroze, Aila begon te steigeren, EOS spuwde vuur in de richting van Hanneke. Light fighter was nog zo verbouwereerd over wat ze mr. Soija zojuist had horen zeggen, dat zij er niet aan dacht Hanneke te blussen. Lisa de trilpen kon niet meer ophouden met trillen, zo bang was ze dat haar identiteit verraden zou worden, Cherry Springs en AllureV maakten gelijk van de situatie gebruik om hun charmes in de strijd te gooien: “Als hij dan toch al weet dat ik leef, kan ik hem beter verleiden” dacht Cherry Springs. Al het andere speelgoed lag rustig te slapen. Zij hadden de opmerking niet gehoord. “Light fighter, sta daar niet zo te staan, blus Hanneke” brulde de reuzeknuffel Katje in light fighter’s oor. Toen het eindelijk tot light fighter doordrong, was het al niet meer nodig: Hanneke overleefde haar brandwonden niet…

Hoe zal het verder gaan met het speelgoed, nu hun identiteit bekend is? Morgen meer!

Hanneke is opgegeten! Zij was de ziener.
Gelukkig voor de dorpelingen, staat de leerling nu aan hun kant en is er nog niet veel kostbare zienerinformatie verloren gegaan.

De dorpelingen hebben tot morgen 20.30 uur de tijd om te stemmen.

1 CS
2 Dun Hout
3 aila
4 Minke (dorpeling)
5 AllureV
6 Lisaah
7 Katje
8 EvilBlue
9 sterrenmeisje
10 Hanneke (ziener)
11 Coolkast (dorpeling)
12 Paranoide
13 EoS
14 Flowtje
15 Missy
16 Lucky Luciano (dorpeling)
17 Mr Soija
18 Neko*
19 Elpida
20 Matige_muis
21 Lightfighter
22 zoemzoem

blauw = opgehangen
rood = opgegeten

Verder, we zijn nog bezig een persoon te zoeken Neko* te vervangen. Zodra dit bekend is laten we het jullie weten.

Laatst gewijzigd op 11-05-2008 om 20:51. Reden: met dank aan Aila :p
Oud 11-05-2008, 20:30
Verwijderd
ai, het gaat niet goed
gelukkig nog een leerling
Oud 11-05-2008, 20:43
Hanneke
Hanneke is offline
Fuck.
Oud 11-05-2008, 20:47
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
[B] , Cherry Springs en AllureV maakten gelijk van de situatie gebruik om hun charmes in de strijd te gooien: “Als hij dan toch al weet dat ik leef, kan ik hem beter verlijden” dacht Cherry Springs. .

whihihi sorry
Oud 11-05-2008, 20:48
Lethe
Lethe is offline
Jammer voor Hanneke, want ziener zijn is leuk.

Voor het spel maakt het in feite niet heel veel uit, omdat we de leerlingziener nog hebben en Hanneke toch pas 1 of 2 functies op heeft kunnen vragen. En de leerling wordt tenminste geen heks.
Oud 11-05-2008, 20:49
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
whihihi sorry
dat is idd een fail ja
@ Elbows: we hebben je pm ontvangen
Oud 11-05-2008, 20:50
Elbows
Ik wil wel voor Neko* invallen
Oud 11-05-2008, 20:53
Evilblue
Evilblue is offline
@Spelleiders, my hat goes off to you! Good stories.

@Spelers, sorry voor mijn inactiviteit, mooie dagen en mooi weer betekent weinig achter computer scherm. Nu moet ik alles bijlezen
Oud 11-05-2008, 20:55
Elbows
Dus ik ben Neko* nu?
Oud 11-05-2008, 21:00
Spelleider
Spelleider is offline
Elbows gaat Neko* in dit spel vervangen vanaf nu.

Normaal gesproken zou iemand met een laag postaantal niet worden toegelaten. Dit is echt een uitzondering en we hebben eerst andere forummers geprobeerd te benaderen. Dus ik hoop dat jullie het met de beslissing eens zijn.
Evt. vragen/opmerkingen hierover graag via pm naar ons.

Laatst gewijzigd op 11-05-2008 om 21:24.
Oud 11-05-2008, 21:16
Verwijderd
Zooo na een zwaar maar leuk weekendje ben ik ook weer van de partij. Ik was nog van plan om een klein beetje actief te blijven maar daar was ik bij nader inzien te druk voor. Mijn excuses.

Dus de ziener is dood en drie dorpelingen. Gaat lekker voor de wolven maar niet voor de dorpelingen.
Vraag me af omdat ik nieuw ben in dit spel, gebeurt dit vaker of zijn het ervaren wolven?
Oud 11-05-2008, 21:20
Evilblue
Evilblue is offline
Nou, normaal in het begin is het puur kans dat de wolven mensen opeten. Maar ik zou niet zeggen dat de wolven het extreem goed hebben gedaan: ze hebben niet in een keer de leerling en de tovenaar dood, bijvoorbeeld, of de ziener en tovenaar. Dus tot nu is het gewoon eigenlijk de beste doden die we naar konde wensen: we missen nu alleen drie dorpelingen, en een ziener die wordt vervangen. liever had ik die leerling nog, maja, scheelt niet veel.
Oud 11-05-2008, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Zooo na een zwaar maar leuk weekendje ben ik ook weer van de partij. Ik was nog van plan om een klein beetje actief te blijven maar daar was ik bij nader inzien te druk voor. Mijn excuses.

Dus de ziener is dood en drie dorpelingen. Gaat lekker voor de wolven maar niet voor de dorpelingen.
Vraag me af omdat ik nieuw ben in dit spel, gebeurt dit vaker of zijn het ervaren wolven?
kan, maar het hangt ook van geluk/ongeluk af.
Oud 11-05-2008, 21:29
Elbows
Yay ik doe mee
Maar goed.. nog theoriën?
Ikzelf verdenk CS, want ik vind die reverse-reverse theorie wel érg ver gezocht, of is dat normaal?
Oud 11-05-2008, 21:31
Cherry Springs
Die verhalen zijn zo gaaf.

En balen dat de ziener dood is. gelukkig hebben we een leerling, en raken we nu niet meer in de war door de posts van ikzelf100 en hanneke door elkaar.

En dan nu ga ik eens kijken op wie ik zal stemmen.

oh en het is niet vreemd als dingen vergezocht zijn, ik geloof dat mensen in dit spel soms wel heel hard nadenken over dingen en proberen te voorspellen hoe mensen reageren en daarop te baseren wat ze zeggen enzo. Alleen is het nare dat sommige mensen gaan voor gewone psychology, sommigem voor reverse psychology, sommigen voor reverse-reverse-psychology en je dus eigenlijk nergens wat uit kan concluderen. En dus kan je eigenlijk alleen maar op je gevoel afgaan, of doen wat je denkt dat het meest logisch is.

Laatst gewijzigd op 11-05-2008 om 21:38.
Oud 11-05-2008, 21:37
Evilblue
Evilblue is offline
Citaat:
Alleen is het nare dat sommige mensen gaan voor gewone psychology, sommige voor reverse psychology, sommigen voor reverse-reverse-psychology en je dus eigenlijk nergens wat uit kan concluderen. En dus kan je eigenlijk alleen maar op je gevoel afgaan, of doen wat je denkt dat het meest logisch is.
goed gezegd.
Oud 11-05-2008, 21:59
Elbows
ja dat is zo.. Het is moeilijk om in de hoofden van anderen te kruipen, zeker over internet; omdat je gewoon niet weet hoe ze in elkaar zitten... Toch verdenk ik jou nog!
Oud 11-05-2008, 22:01
Cherry Springs
Nouou!

EDIT: Ik heb net de posts van Hanneke nog doorgelezen, maar ik weet niet waardoor de wolven vermoedden dat ze ziener was. Tenzij het een goedgeplaatste gok was, ofzo. Iemand een theorie?
Oud 11-05-2008, 22:11
Verwijderd
Zo, ik ben weer thuis. Ik had weinig tijd en ben gewoon met Minke meegegaan met stemmen gisteren. Deze uitslag vandaag is wel lullig nu al, maar inderdaad, ziener. Ik denk dat hanneke gewoon een gok was, maar misschien wel dat het duidt op wat meer ervaren wolven ertussen die hanneke als speler kennen en zoiets hebben van zij vormt altijd wel een gevaar, net zoals dat vaak het geval is bij een van de spelleiders
Oud 11-05-2008, 22:13
Elbows
Ik denk dat het een hééél goede gok was... Hanneke liet niet echt iets doorschemeren, en ze deed ook niet alsof ze wist wie een weerwolf was.. BTW het zou dan nog slimmer zijn geweest om eerst uit te zoeken wie de heks is en dan die vermoorden. En dan de ziener. Zo heb je gewoon nog een heks en een ziener minder.
Oud 11-05-2008, 22:15
Cherry Springs
Dat is waar ja, als ze wisten dat hanneke ziener was, was het inderdaad niet zo slim om die meteen op te eten en de leerling in te schakelen. Niet dat het wel slim was als ze de heks opaten zodra ze wisten wie het was, maar als ze dan toch wat moeten...
Oud 11-05-2008, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het een hééél goede gok was... Hanneke liet niet echt iets doorschemeren, en ze deed ook niet alsof ze wist wie een weerwolf was.. BTW het zou dan nog slimmer zijn geweest om eerst uit te zoeken wie de heks is en dan die vermoorden. En dan de ziener. Zo heb je gewoon nog een heks en een ziener minder.
Ik snap het niet zo goed De heks is aan de kant van de weerwolven, bedoel ej de tovenaar waar je hier heks zegt? En dat de ziener dan zou verraden wie de tovenaar is? Dan kan de ziener ook tegelijkertijd een of twee wolven verdacht maken, da's wel heel riskant spelen als je de ziener al denkt gevonden te hebben.
Oud 11-05-2008, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Ehh... heb je niet door hoe het spel werkt? Als de heks als eerste dood gaat heb je nog steeds een leerling-heks. En een heks hoort bij de wolven. Moet je niet hebben dus.
Oud 11-05-2008, 22:19
Cherry Springs
Ik zie nu de fout pas.

Regels voor berichten