Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2008, 20:55
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
blablabla vraag om je cao boekje en daarin staan precies de regels: bij 4 uur werk een pauze, overwerk wordt doorbetaald etc etc.

máár: ik werk soms op vrijdag van 5 tot half tien ofzo en dan krijg en neem ik ook geen pauze, aangezien ik alleen sta en zelf met het gezeik zit als ik een kwartier achter ga zitten. dat is het gewoon niet waard. dus wij hebben dan idd afgesproken dat je dan gratis drinken mag pakken uit de winkel. en alles wat we langer (of korter) blijven dan volgens het rooster wordt gewoon ingevoerd. klaar. ze kunnen eigenlijk geen extra kwartiertjes van je eisen, behalve die 5 minuutjes van tevoren, maar die zijn bij mij op de afdeling ook gewoon echt nodig.

allure werkt gewoon bij een neppe poepappie
Nee, ze mogen je een kwartier verplichten te blijven voor overwerk, als je traag hebt gewerkt oid. Dit mag echter niet structureel.

En verder wat Anneke zegt.
Oud 28-06-2008, 20:56
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nou, ik ga nog even dronken worden. Ajuu!
Bye!
Oud 28-06-2008, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Leiden. Ik wou vorig jaar al studeren, dus daarom woon ik er al.

Maar omg, ik ben ZO blij. Toen ik de brief las dacht ik eerst dat 't niet klopte omdat ik een onvoldoende verwachtte.
EN nu weet ik zeker dat ik m'n nieuwe kamer mag houden, want die is alleen voor studenten!
gefeliciteerd!!

als je een ouderejaars tegenkomt die birgit heet, hard wegrennen
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
Hoelaat en waar?
Nú op Nederland 1.
Verwijderd
Nederland 1 en het begint over twee minuten of zo.
Oud 28-06-2008, 20:58
Lethe
Lethe is offline
Ik heb ook geen zin om te gaan zeuren over dat kwartiertje pauze. Maar ik vind het wel vervelend om op vrijdagavond te werken en al helemaal als ik 4 uur moet zitten. Maar ik overleef het wel hoor.

En een neppe ah ja. We krijgen ook al geen kerstpakketten. Niet dat ik dat nou zo heel erg vind, maar toch.
Oud 28-06-2008, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Nee, ze mogen je een kwartier verplichten te blijven voor overwerk, als je traag hebt gewerkt oid. Dit mag echter niet structureel.
ja, is ook. ik heb wel eens doorgegeven aan mijn leidinggevende dat de gozer op het brood wel tot 9u was gebleven, maar dat echt niet uitbetaald hoefde te krijgen, aangezien hij dingen zei als "ik doe lekker rustig aan, krijg toch alles doorbetaald"
ja, zo werkt dat niet he, loser <insert fu smilie>
Oud 28-06-2008, 20:59
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik heb ook geen zin om te gaan zeuren over dat kwartiertje pauze. Maar ik vind het wel vervelend om op vrijdagavond te werken en al helemaal als ik 4 uur moet zitten. Maar ik overleef het wel hoor.

En een neppe ah ja. We krijgen ook al geen kerstpakketten. Niet dat ik dat nou zo heel erg vind, maar toch.
Nogmaals; Franchiser, soms?
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
ja, is ook. ik heb wel eens doorgegeven aan mijn leidinggevende dat de gozer op het brood wel tot 9u was gebleven, maar dat echt niet uitbetaald hoefde te krijgen, aangezien hij dingen zei als "ik doe lekker rustig aan, krijg toch alles doorbetaald"
ja, zo werkt dat niet he, loser <insert fu smilie>
+respect <3
Verwijderd
Citaat:

dus: geen personeelskorting, geen doorbetaalde pauzes, geen uitbetaald overwerk, geen kerstpakket, geen lekkere werksfeer, geen uren op je contract en je blijft daar gewoon?
Oud 28-06-2008, 21:00
Verwijderd
dat moet wel franchise zijn.
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
Al die crackers en eigenmerk hotelcupjes abrikozenjam die je hiermee misloopt!
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
dus: geen personeelskorting, geen doorbetaalde pauzes, geen uitbetaald overwerk, geen kerstpakket, geen lekkere werksfeer, geen uren op je contract en je blijft daar gewoon?
Dat ja.
Verwijderd
Oh, het is geloof ik een compilatie.
Oud 28-06-2008, 21:01
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
Oh, het is geloof ik een compilatie.
Ligt het aan mij, of bestaat 80% van de Dit was het nieuws-uitzendingen uit compilaties?
Oud 28-06-2008, 21:02
Verwijderd
als wij trouwens mensen kwijt willen met een vast contract dan is dat best makkelijk, in theorie. gewoon elke dag voor 1 uur laten komen. dan komen ze wel aan hun uren, maar op een gegeven moment zijn ze dat zat. werkweigering, waarschuwing=ontslag.

lullig, maar soms echt nodig.
Oud 28-06-2008, 21:05
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
als wij trouwens mensen kwijt willen met een vast contract dan is dat best makkelijk, in theorie. gewoon elke dag voor 1 uur laten komen. dan komen ze wel aan hun uren, maar op een gegeven moment zijn ze dat zat. werkweigering, waarschuwing=ontslag.

Ligt helemaal aan het contract. Mij kunnen ze zoiets niet flikken
Oud 28-06-2008, 21:05
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:

Als het nodig is, is er een reden en kan je diegene dus sowieso waarschuwingen geven.
Oud 28-06-2008, 21:07
Verwijderd
mwah... lastig hoor... want het is altijd jouw woord tegen het woord van de ander.

maar meestal zijn we gewoon heel lief hoor!! (in praktijk is het gewoon: gesprek, b-beoordeling, gesprek, waarschuwing, geen contract-verlenging)
Oud 28-06-2008, 21:09
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
mwah... lastig hoor... want het is altijd jouw woord tegen het woord van de ander.

maar meestal zijn we gewoon heel lief hoor!! (in praktijk is het gewoon: gesprek, b-beoordeling, gesprek, waarschuwing, geen contract-verlenging)
Het is zelden jouw woord tegen een ander. Als iemand traag werkt is dat op te merken, als iemand slecht werkt is dat te zien, als iemand etc.
Oud 28-06-2008, 21:12
Verwijderd
niet helemaal, aangezien wij geen teamleider hebben en de ASM nooit op de afdeling staat snapt hij niet eens wat er dan fout gaat

(maar in de praktijk gelooft iedereen mij altijd moewhahaha)
Oud 28-06-2008, 21:13
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
(maar in de praktijk gelooft iedereen mij altijd moewhahaha)
En terecht.
Oud 28-06-2008, 21:14
Verwijderd
Oud 28-06-2008, 21:14
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Nogmaals; Franchiser, soms?
Ja.
Citaat:
Ik hou niet zo van veranderen. Ik vind het 'moeilijk' om iets nieuws te zoeken, om daar dan weer te wennen en zo. Maar ik denk er nu wel sterk over na om na de vakantie ontslag te nemen.
Citaat:
dat moet wel franchise zijn.
hmhm.
Oud 28-06-2008, 21:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oh, ja, dat is sowieso lame :')
Oud 28-06-2008, 21:16
Verwijderd
is ook eng hoor, snap ik wel, maar t is zo jammer als je zoveel van dat soort ergernissen hebt, terwijl het niet nodig is
Oud 28-06-2008, 21:17
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
is ook eng hoor, snap ik wel, maar t is zo jammer als je zoveel van dat soort ergernissen hebt, terwijl het niet nodig is
Ik durf ook niet meer weg, ik ben bang dat ik het nooit meer zo relaxed krijg als nu.
Oud 28-06-2008, 21:19
Verwijderd
tuurlijk, dat heb ik ook. maar ik heb de laatste tijd ook echt niks meer te klagen
Verwijderd
Citaat:
Ik durf ook niet meer weg, ik ben bang dat ik het nooit meer zo relaxed krijg als nu.
In jouw geval zou ik ook pas weggaan als ik een goede diploma heb.
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ja klopt. En dan ook weer dat ik nu als een van de weinigen geen kluisje heb en zo, al die dingen bij elkaar. Ik denk dat ik deze vakantie actief ga zoeken naar een andere baan en dan neem ik waarschijnlijk per september ontslag. Als ik iets vind dan.
Oud 28-06-2008, 21:20
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
In jouw geval zou ik ook pas weggaan als ik een goede diploma heb.

Ik krijg het ook nooit meer terug, trouwens, want ik heb nu gewoon zwaar relaxed werk, maar geen echte functie, waardoor ik het bij een nieuwe baan dus ook niet (gegarandeerd) zou krijgen. Dus ach
Oud 28-06-2008, 21:21
Verwijderd
tuurlijk. maar je vindt heus wel iets!
Oud 28-06-2008, 21:23
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
tuurlijk. maar je vindt heus wel iets!
Ja ik denk het ook wel!
Oud 28-06-2008, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik dus ook, haha. Ik zou bijna de rest van m'n leven daar rondhangen.
Oud 28-06-2008, 21:24
Verwijderd
Citaat:

Ik krijg het ook nooit meer terug, trouwens, want ik heb nu gewoon zwaar relaxed werk, maar geen echte functie, waardoor ik het bij een nieuwe baan dus ook niet (gegarandeerd) zou krijgen. Dus ach
Maar als je je diploma hebt, heb je toch geen functie die enigzins lijkt op die je nu hebt. Of je moet in de detalhandel verder willen.
Oud 28-06-2008, 21:26
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Dat heb ik dus ook, haha. Ik zou bijna de rest van m'n leven daar rondhangen.
Waar kan ik zo'n baantje vinden?
Oud 28-06-2008, 21:26
Verwijderd
management?
Oud 28-06-2008, 21:27
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Maar als je je diploma hebt, heb je toch geen functie die enigzins lijkt op die je nu hebt. Of je moet in de detalhandel verder willen.
True. Maar ach.
Oud 28-06-2008, 21:28
Verwijderd
Ik heb het vooral aan m'n collega's te danken. Mijn goede Hindoestaanse vriend brengt altijd eten mee, brengt me naar huis, etc etc. Dinsdag gaan we naar Den Haag om daar te relaxen.
Oud 28-06-2008, 21:33
Verwijderd
Oh jaeger, als jullie een joint gaan roken dan raad ik je Cremers in de prinsestraat aan. met blowcafe.

oh wacht, dat mag dan natuurlijk ook niet meer
Oud 28-06-2008, 21:34
Verwijderd
Mja, hij is moslim, en hij weet niet dat ik blow, dus dat lijkt me niet zo waarschijnlijk.

Mocht je dinsdag een lange jongen met kort haar, en een klein, hindoestaans mannetje van in de veertig met een baard zien, dan zijn wij dat.
Oud 28-06-2008, 21:35
Verwijderd
Geud evening!
Oud 28-06-2008, 21:38
Verwijderd
'ello.
Oud 28-06-2008, 21:38
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
'ello.
Oud 28-06-2008, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Bij toeval, eigenlijk, volgens mij via google. Ik had waarschijnlijk gegoogled op iets nuttigs als 'het baltsgedrag van de drieteenschildpad' en per ongeluk ipv 'drieteenschildpad' 'scholierenforum' ingetypt. En toen ben ik blijven hangen, omdat het een leuk breed forum is, al heeft het even geduurd voor ik me ook aanmeldde, omdat ik eigenlijk geen scholier meer ben, maar student. Maar ik voel me nog wel scholier, hoor!!
Hahahaha <3
Oud 28-06-2008, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Mja, hij is moslim, en hij weet niet dat ik blow, dus dat lijkt me niet zo waarschijnlijk.

Mocht je dinsdag een lange jongen met kort haar, en een klein, hindoestaans mannetje van in de veertig met een baard zien, dan zijn wij dat.
hoe kan je nou goede vrienden met iemand zijn als degene je om dat soort dingen zou veroordelen?
Oud 28-06-2008, 21:40
Verwijderd
Hij veroordeelt me niet. Hij vind het ook prachtig om samen met mij 'een pilsje te drinken'. Hij drinkt dan wel fris, natuurlijk.

Ik heb 't hem gewoon nooit verteld.
Oud 28-06-2008, 21:44
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
Hahahaha <3
Oud 28-06-2008, 21:45
Verwijderd
Maarmaarmaar fordmeneer, lees je hier dan al lang mee en kom je alleen op DK en zo ja waarom en zo nee waar dan nog?
Oud 28-06-2008, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Hij veroordeelt me niet. Hij vind het ook prachtig om samen met mij 'een pilsje te drinken'. Hij drinkt dan wel fris, natuurlijk.

Ik heb 't hem gewoon nooit verteld.
kijk, das wat anders. dan hoef je toch ook dat moslim-gedoe er niet bij te halen?

sorry, ben beetje allergisch voor moslims geworden dankzij één of andere debiel bij nofx van de week
gaat wel weer over
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten