Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2008, 21:05
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:

Daarna voor de zoveelste keer ex drummer

Ik heb besloten dat dit m'n favoriete film is.
Ewww, dan heb je echt geen smaak!
Oud 11-08-2008, 22:56
Uice
Uice is offline
Belovy

Rauwe Russische documentaire over een broer en zus die samen op het platteland wonen. Enkele deprimerende fragmenten uit hun dagelijks leven worden getoond. Dronken gescheld en veel geklaag, met af en toe een ontroerend moment. Soms geestig. Mooi. Goed.

Kairo

Mooie, sombere, grauwe Japanse horrorfilm van voor de hype, met een paar aardig angstaanjagende momenten. Haalt het niet bij Ring en Dark Water, maar absoluut beter dan de meeste van zijn soortgenoten.
Oud 12-08-2008, 10:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Cowboy Bebop: Knockin' on Heaven's Door - 9/10

Sublieme film, ook geschikt voor relatieve Bebop-n00bs. Nou ja, een beetje dan. En voor liefhebbers van ensemble sciencefiction als Firefly is het zeker een must te noemen. De overeenkomsten zijn, qua opzet, best groot.

Het verhaal is op zich typische Bebop-fare, natuurlijk, en daarom zeker onderhoudend genoeg om te blijven boeien. Hoofdrol is natuurlijk wederom weggelegd voor de vertrouwde combinatie van psychologie, coolheid, weinig subtiele humor en actie/grof geweld. En daarin stelt de film absoluut niet teleur, lol.

De artwork is kleurrijk, zacht en gedetailleerd, wat de settings en sfeer echt ten goede komt. Hoewel ik er niet zo zeker van ben of het wel zoveel beter is dan in de serie, is deze stijl noodzakelijk om er goed in te komen.
Oud 12-08-2008, 10:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
En ook nog:

Batman (Burton) - 4/10

Rommel. Behalve de prachtige vormgeving is er niets van waarde te ontdekken. Jack Nicholson is als Joker (net als altijd) mateloos irritant en Michael Keaton fut- en uitstralingsloos als Brucey. En over het minne, van spanning gespeende script zullen we het maar niet hebben.

Morgen Batman Returns er maar weer eens doorheen jagen.
Oud 12-08-2008, 11:18
Uice
Uice is offline
Waarom kijk jij zo vaak films die je kut vindt, Dinalfos?
Oud 12-08-2008, 11:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat valt toch wel mee? In het geval van Batman kan ik zeggen dat mijn kleine neefje over de vloer was. En is.
Oud 12-08-2008, 12:11
Uice
Uice is offline
Nou ja, ik heb je in deze topicreeks al vrij vaak Batman en Batman Returns zien afkraken.
Oud 12-08-2008, 17:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mja, maar toen was een herkansing, nu is het gewoon overmacht.
Oud 12-08-2008, 17:57
HenkMul
HenkMul is offline
Anatomy of a Murder: wat een hopeloos zooitje ongeregeld. Niet alleen is het op visueel vlak ontieglijk pover, maar tevens ontvouwt het verhaal zich zo ongelooflijk traag en zijn de ontwikkelingen in de rechtbank zo hemeltergend saai dat het een verbazing mag heten dat ik honderdzestig minuten lang als een wezenloze loser dit debacle heb gadegeslagen.
Oud 12-08-2008, 20:20
HenkMul
HenkMul is offline
Black Sunday: gothische horror van het hoogste kaliber! Alleen is het wel jammer dat slechte dubbing altijd een hoop roet in het eten gooit.
Oud 13-08-2008, 02:08
cenerentola
cenerentola is offline
hoe overleef ik mezelf - de enige film die draaide op het moment dat ik naar de film ging. Vermakelijk, op sommige momenten kinderachtig voor de doelgroep. De jeugdige kijker wordt een onderschat, omdat alles in detail wordt uitgelegd.
Oud 13-08-2008, 08:42
Blubje
Blubje is offline
Catacombs
Slechte thriller/horror, met Pink (ja, die zangeres) in één van de hoofdrollen. Hoewel dat niet eens zo erg was als haar tegenspeelster die de hele film lang alleen maar gilt om werkelijk álles. Beetje jammer. Bovendien was de clou ontzettend dom en cliché.
4/10
Oud 13-08-2008, 14:53
VeGs
VeGs is offline
When Harry met Sally...
Heerlijke film; niet zo verschrikkelijk zoet-plakkerig. Weet ik ook weer waar de ladder-theorie op gebaseerd is, al is het in de film een stuk komischer en geloofwaardiger verhaal. Realistische dilemma`s en situaties, maar dan erg komisch gebracht.
8,5/10
Oud 13-08-2008, 15:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
When Harry met Sally...
Heerlijke film; niet zo verschrikkelijk zoet-plakkerig. Weet ik ook weer waar de ladder-theorie op gebaseerd is, al is het in de film een stuk komischer en geloofwaardiger verhaal. Realistische dilemma`s en situaties, maar dan erg komisch gebracht.
8,5/10
Oja, heb ik gisteren ook maar weer eens gekeken! Leuk leuk leuk

En dat haar van Meg Ryan in de eerste scenes, hihi, jaren 80!
Oud 13-08-2008, 15:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ran - 10/10

Nou ja, een stukje ervan. Maar ik heb hem al honderd keer gezien, dus ik hoef hem niet af te zien om te weten wat ik ervan vind. Ha!

Maar goed, geweldige film enzo.
Oud 13-08-2008, 18:59
HenkMul
HenkMul is offline
Outer Space: OMG, dit is misschien wel de beste kortfilm die ik ooit heb gezien. Granulaire deconstructie die er in hakt als een bom.

Laatst gewijzigd op 13-08-2008 om 19:05.
Oud 13-08-2008, 19:08
Signy
Signy is offline
Citaat:
When Harry met Sally...
Heerlijke film
7.5/10
Oud 13-08-2008, 21:19
Dexter_M
Dexter_M is offline
Philosophy of a knife

Een film over unit 731, redelijke film maar na 2 uur martelingen wordt het een beetje eentonig en kan die andere 2.5 uur niet echt meer boeien
Oud 13-08-2008, 22:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mallrats
+
Chasing Amy
+
Clerks 2

Omdat ik in een Kevin Smith bui was. Grappig om te zien hoe veel karakters in meerdere films terug komen en hoe mensen uit verschillende films elkaar blijken te kennen.

Chasing Amy heeft iets teveel jankscenes (en Ben Affleck), maar is wel een mooie film.
Mallrats en Clerks2 zijn gewoon lachen. Omg, Brodie Bruce met z'n 'stink-palm'. Eww.
Ik ben er iedergeval achter dat ik de Kevin Smith dialogen erg waardeer en dat Jason Lee vroegah een hottie was. Zeker in de rol van cynische SEGA-geek. *zucht* My dream guy.
Oud 13-08-2008, 23:05
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
The Gruesome twosome

oude gore van Herschell Gordon Lewis. over een pruikenmaakstertje die kamers verhuurt en ohjee er verdwijnen steeds meer meisjes! Schattige film wel, de gore was vermakelijk. Die openingsscene had ik wel meer van verwacht maar desalniettemin moest ik er wel om lachen. Klassiekertje natuurlijk.
Oud 14-08-2008, 21:32
HenkMul
HenkMul is offline
Bride of Re-Animator: zoals helaas bijna altijd met sequels het geval is: zelfde laken een pak.
Oud 14-08-2008, 22:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Battlestar Galactica: The Mini Series - 6/10

Grappig, ik heb de hele serie (tot nu toe) gevolgd, maar deze pilot is aan me voorbij gegaan. Welnu, hij is niet zo sterk als ik had verwacht. Het acteerwerk is nooit het sterkste punt geweest van de serie, maar hier is het wel een beetje treurig. Vooral Gaius is echt ernstig lachwekkend, vooral als

Spoiler

En humor is duidelijk ook niet aan BSG besteed, want alle zogenaamd scherpzinnige opmerkingen zijn óf slap geschreven, of gewoon slecht gebracht door de acteurs. Daarnaast zijn alle mannelijke karakters enorme twijfelkonten en consequent inferieur aan alle vrouwelijke karakters, wat de geloofwaardigheid weer niet ten goede komt. Sigh.

Maarrrrrrrrrrr......toch nog wat kuddo's voor de uitstekende vormgeving (maar ja, wat wil je ook, met het team van Firefly) en een paar aardige individuele scenes.
Oud 15-08-2008, 10:39
Giles
Giles is offline
Elizabeth: The golden age

Man wat viel dat tegen
Oud 15-08-2008, 16:57
capibara
capibara is offline
Citaat:
Outer Space: OMG, dit is misschien wel de beste kortfilm die ik ooit heb gezien. Granulaire deconstructie die er in hakt als een bom.

Tnx!
Oud 15-08-2008, 22:21
Verwijderd
Final Cut, The (2004)

Bleh. Het gegeven (een chip die je hele leven opneemt vanuit je ogen, waarna na je dood een film overblijft als 'remembrance') had een aardige film kunnen opleveren, maar het ontaardt in een film vol cliché's, plotholes en ongeloofwaardige dialogen en motivaties. Ik ga de plotholes niet eens beschrijven, zoveel zijn het er.

3/10
Oud 15-08-2008, 23:07
Darko
Darko is offline
Vond em destijds wel aardig, maar Robin Williams.
Oud 15-08-2008, 23:15
Verwijderd
Van de afgelopen week:

The Dark Knight
Ik was bang dat hij me tegen zou vallen na al die goede reviews, maar wat een film! Briljant, vooral Heath Ledger is gruwelijk goed.

Chaos
Ehm ja, chaos. Wel een verrassend einde, hadden we niet aan zien komen. En uiteraard: Jason Statham

Shrek 3
Eindelijk gezien, maar wat valt dit tegen zeg Er zitten nog wel wat leuke grapjes in, maar ik moest echt moeite doen om hem helemaal af te kijken.
Oud 16-08-2008, 08:50
Blubje
Blubje is offline
Forgetting Sarah Marshall
Aardige (romantische) komedie, met een redelijk onderhoudend verhaal en leuke acteurs. Paar hele grappige stukjes, verder niet heel bijzonder. Geen dvd materiaal om nog 10x te kijken. Wel Kristen Bell <3
6,5/10
Oud 16-08-2008, 09:07
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Tnx!
Was je ook zo erg onder de indruk, ?

-

3 Women (Robert Altman, 1977): Pinky Rose, gespeeld door één van de lelijkste actrices die ik ken (Sissy Spacek), gaat in een of ander tehuis voor seniele graftakken aan de slag als verzorger. Vanaf het eerste moment dat ze een blik op haar collega Milli werpt - eveneens zo'n onaantrekkelijke, maar uitmuntend acterende vrouw (Shelley Duvall) -, begint een obsessie vorm aan te nemen. Wat begint als een redelijk rechttoe rechtaan drama over het kindvrouwtje Pinky met een welhaast ziekelijke adoratie voor de zelfingenomen Milly naar wie werkelijk niemand lijkt te luisteren, ontpopt zich echter opeens tot een Lynchiaanse droommachine. De ommekeer in het verhaal is vrij abrupt. Maar deze plotselinge ontpopping en het contrast dat tussen beide delen van het verhaal ontstaat - dat wil zeggen het rationele en het irrationele - werkt wonderwel verbazingwekkend goed. Dat elke zoektocht naar een logische verklaring over hoe de vork nu eigenlijk precies in de steel zit op niks uitloopt, boeit me eigenlijk vrij weinig. Het is betoverende cinema en meer niet.
Oud 16-08-2008, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Vond em destijds wel aardig, maar Robin Williams.
Robin Williams was juist het enige goede van de film. Misschien speelde hij iets te droevig/ingetogen, maar slecht was het niet.
Oud 16-08-2008, 13:18
Darko
Darko is offline
Hij had inderdaad maar 1 uitdrukking door die hele film. En verder is het iets persoonlijks, z'n gezicht staat me niet aan.
Oud 16-08-2008, 13:32
Verwijderd
Elizabethtown. Het gegeven was best aardig en de film wel grappig, maar soms te langzaam en soms uiterst voorspelbaar. Hij is lang niet leuk genoeg om echt een goede film te zijn, maar hij is niet cheesy genoeg om een romantische komedie te zijn, dus het hangt ergens in het midden.
Maar goed, Orlando Bloom maakt een boel goed. Oppervlakkig als ik ben.

@ Trimm Trabb: Kevin Smith, yeah Ik vond Chasing Amy toen ik 'm zag erg leuk. Clerks I viel mij erg tegen omdat ik het verhaal nogal saai vond (de dialogen zijn echter geniaal voor het grootste gedeelte), is Clerks II leuker?
Oud 16-08-2008, 13:34
Darko
Darko is offline
Clerks II heeft een donkey show. Nuff said lijkt me.
Oud 16-08-2008, 14:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Lost World: Jurassic Park - 7/10

Vermakelijk hoor. Niet te veel letten op het slordige, ongeloofwaardige scenario.
Oud 16-08-2008, 17:03
capibara
capibara is offline
Citaat:
Was je ook zo erg onder de indruk, ?
Koptelefoon, donkere kamer; wow, tien vrij intense minuten.

OT.

Midnight Cowboy. Subtiele melancholische sfeer over de algehele film, met net genoeg humor om de scherpe randjes er af te halen. Goed acteerwerk (Een constant kuchende en roggelende Hoffman), een paar erg mooie shots, een vaag dope-loaded stuk op een feest en geen happy end.
7.5
Oud 16-08-2008, 19:03
Blubje
Blubje is offline
Reservation Road
Mooi en aangrijpend verhaal over een vader die op zoek gaat naar de man die zijn zoontje heeft doodgereden. Goede rol van Joaquin Phoenix. Ik had alleen wat meer spanning verwacht, maar het bleek uiteindelijk meer een speelfilm/drama.
7,5/10
Oud 16-08-2008, 19:27
Batave
Batave is offline
What happens in Vegas(2008)

Opzich wel een leuke feelgood-film, maar het einde is té cliche. Ik dacht vanaf het begin van de film al:
Spoiler

en dat gebeurde dus ook
Oud 16-08-2008, 19:52
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Everything Will Be Ok.
Korte, snelle animatiefilm van 15 minuten over Bill die zich bewust wordt van de saaiheid van zijn bestaan. Simpel getekend maar erg vermakelijk. Less is more. .

-

Grave of the Fireflies.
Japanse animatiefilm die ik al een tijdje wilde zien maar op de een of andere manier had ik een andere (zwaardere) verhaallijn in gedachten. Niettemin een meeslepende film over een meisje van 4 en haar broer van 14 die tijdens WO II moeten overleven zonder hulp van anderen.
Oud 16-08-2008, 21:03
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
What happens in Vegas(2008)

Opzich wel een leuke feelgood-film, maar het einde is té cliche. Ik dacht vanaf het begin van de film al:
Spoiler

en dat gebeurde dus ook
Is dat ook niet enigszins de bedoeling van een romantische komedie? Tuurlijk is het leuk als zo'n film ook eens verassend is, maar het gros van de mensen zal die film toch bekijken in de hoop dat ie aan de verwachting/conventie voldoet.
Oud 16-08-2008, 21:56
Darko
Darko is offline
Citaat:
Reservation Road
Mooi en aangrijpend verhaal over een vader die op zoek gaat naar de man die zijn zoontje heeft doodgereden. Goede rol van Joaquin Phoenix. Ik had alleen wat meer spanning verwacht, maar het bleek uiteindelijk meer een speelfilm/drama.
7,5/10
Vreselijke film was dat zeg. Hing van toevalligheden aan elkaar, Joaquin's 'switch' vond ik veeeeel te sudden en Connelly was vreselijk irritant.
Oud 16-08-2008, 23:04
cenerentola
cenerentola is offline
ik heb simon net op tv gezien, een mooie film
Oud 16-08-2008, 23:14
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Fight Club
Zeer interresante verfilming van het boek, Ik had hem nog nooit eerder gezien en onlangs het boek gelezen.
Ik zou zeggen dat hoewel de eindes en sommige kleine onderdelen erg uiteenlopen de film op zijn minst zo goed is als het boek.

Lord of War
Tsja.... Leuke popcornfilm... meer ook niet

Lock, Stock and 2 Smoking barrels

Voor de 3e keer gezien, blijft heel erg goed. Perfecte manier om dit type film te doen.
Oud 16-08-2008, 23:15
Batave
Batave is offline
Citaat:
Lock, Stock and 2 Smoking barrels

Voor de 3e keer gezien, blijft heel erg goed. Perfecte manier om dit type film te doen.
Oud 17-08-2008, 00:07
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Vreselijke film was dat zeg. Hing van toevalligheden aan elkaar, Joaquin's 'switch' vond ik veeeeel te sudden en Connelly was vreselijk irritant.
Dat laatste ben ik wel met je eens. Die irritante huilbuien steeds...
Die 'switch' vond ik niet zo ineens moet ik zeggen. Alles in zijn gedrag bereidt je erop voor dat er een moment komt waarop ie gaat ontploffen. Vond ik wel goed uitgewerkt.
En qua toevalligheden, volgens mij speelde het zich af in een klein dorp
Spoiler
Oud 17-08-2008, 01:52
Verwijderd
Citaat:
10 minuten en 5 epilepsie-aanvallen later kan ik zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de montage (als ik het goed begrijp is dit op traditionele wijze gemonteerd?), maar het geluid vond ik irritant en onprettig om aan te horen. Dat beelden bestaan uit ruis, deconstructies en fragmenten is één ding, maar krakerig, gefragmenteerd geluid werkt op de zenuwen.

Oja, en ik snapte voor geen meter waar het over ging. Een vrouw loopt een huis binnen, wordt bang en vlucht weg, maar verder...?
Oud 17-08-2008, 10:26
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
10 minuten en 5 epilepsie-aanvallen later kan ik zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de montage (als ik het goed begrijp is dit op traditionele wijze gemonteerd?), maar het geluid vond ik irritant en onprettig om aan te horen. Dat beelden bestaan uit ruis, deconstructies en fragmenten is één ding, maar krakerig, gefragmenteerd geluid werkt op de zenuwen.

Oja, en ik snapte voor geen meter waar het over ging. Een vrouw loopt een huis binnen, wordt bang en vlucht weg, maar verder...?
Nouja, het valt natuurlijk onder de noemer avantgardistisch experimentalisme (uhuh) en daar ligt de non-narrativiteit natuurlijk sowieso al snel op de loer. Ik denk dat afgezien van de dingen die je aankaart het verhaal verder ook niet echt ergens over ging - en zou moeten gaan. Als je het daadwerkelijke verhaal wil weten, kan je beter The Entity gaan bekijken; Tscherkassky heeft found footage hieruit geknipt alsof het een kinky kapper was. Ik denk zelf dat het meer ging om de vertroebeling tussen de scheiding van de filmwereld en de filmstrip waarop deze wordt afgespeeld. Op het moment dat de vrouw steeds verder versplintert, raakt opeens de structuur van het celluloid ook in het geding en dat zorgt voor een nogal intense verwarrende ervaring. Ik vond het sound design zelf overigens weergaloos en als er een soundtrack van zou zijn, twijfel ik geen moment om 'm aan te schaffen, maar dat terzijde. .

Keane: MargotTenenbaum had gelijk, de warmte in het Filmmuseum is op een zwoele zomeravond niet te harden. Daarnaast dragen een plek op de eerste rij en een zaal gevuld met luidruchtige vijftigers ook niet mee aan een prettige beleving. Gelukkig sloot dit mooi aan bij het onderwerp van de film, want deze was op z'n tijd eveneens vrij beklemmend. Honderd minuten lang close-ups van een aan coke verslaafde schizo met een rotkop gaat je niet in de koude kleren zitten. Toch had ik verwacht dat de zoektocht van Keane naar zijn verloren dochtertje wat meer de paranoia kant opging: op het moment dat er een quasi-romantisch subplotje werd geintroduceerd via de aanwezigheid van een blonde vrouw en haar zevenjarige dochtertje, zwakte het qua intensiteit flink af. Uiteindelijk sloot de film zelfs - zij het ambigu - af met een optimistische noot en dat is jammer.

Ik hoop dat Kerrigan's Clean, Shaven een wat indringender beeld geeft van de verwarde zelfkant van de samenleving.

Laatst gewijzigd op 17-08-2008 om 11:08.
Oud 17-08-2008, 13:00
Darko
Darko is offline
Citaat:
Dat laatste ben ik wel met je eens. Die irritante huilbuien steeds...
Die 'switch' vond ik niet zo ineens moet ik zeggen. Alles in zijn gedrag bereidt je erop voor dat er een moment komt waarop ie gaat ontploffen. Vond ik wel goed uitgewerkt.
En qua toevalligheden, volgens mij speelde het zich af in een klein dorp
Spoiler
Maar hoe toevallig is het dat
Spoiler
? Ik vond het veeeel te makkelijk dat een college professor
Spoiler
. Ruffalo was de enige die ik nog een beetje kon uitstaan en waar ik me nog in kon verplaatsen.
Oud 17-08-2008, 16:47
HenkMul
HenkMul is offline
Clean, Shaven: stukken beter dan het eerdergenoemde Keane. Dit is met name zo vanwege het waanzinnig effectieve sound design met een enorm ontregelend effect.
Oud 17-08-2008, 21:07
Giles
Giles is offline
Hellboy staat nu aan, omdat ik er toch wel een zwak voor blijf houden en ik donderdag naar de premiere van deel II ga.
Oud 17-08-2008, 21:11
Rooster
Rooster is offline
Batman: Gotham Knight
6 korte animatiefilmpjes van verschillende tekenaars waardoor je heel verschillende versies van Batman ziet. Kevin Conroy doet weer de stem van Batman. Fijn dvdtje, duurt 75 minuten die voorbijvliegen. Niet overweldigend maar een leuk extraatje.
3/5
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten