Advertentie | |
|
![]() |
|
Outer Space: OMG, dit is misschien wel de beste kortfilm die ik ooit heb gezien. Granulaire deconstructie die er in hakt als een bom.
Laatst gewijzigd op 13-08-2008 om 19:05. |
![]() |
|
Mallrats
+ Chasing Amy + Clerks 2 Omdat ik in een Kevin Smith bui was. Grappig om te zien hoe veel karakters in meerdere films terug komen en hoe mensen uit verschillende films elkaar blijken te kennen. Chasing Amy heeft iets teveel jankscenes (en Ben Affleck), maar is wel een mooie film. Mallrats en Clerks2 zijn gewoon lachen. Omg, Brodie Bruce met z'n 'stink-palm'. Eww. Ik ben er iedergeval achter dat ik de Kevin Smith dialogen erg waardeer en dat Jason Lee vroegah een hottie was. Zeker in de rol van cynische SEGA-geek. *zucht* My dream guy. ![]()
|
The Gruesome twosome
oude gore van Herschell Gordon Lewis. over een pruikenmaakstertje die kamers verhuurt en ohjee er verdwijnen steeds meer meisjes! Schattige film wel, de gore was vermakelijk. Die openingsscene had ik wel meer van verwacht maar desalniettemin moest ik er wel om lachen. Klassiekertje natuurlijk.
|
Battlestar Galactica: The Mini Series - 6/10
Grappig, ik heb de hele serie (tot nu toe) gevolgd, maar deze pilot is aan me voorbij gegaan. Welnu, hij is niet zo sterk als ik had verwacht. Het acteerwerk is nooit het sterkste punt geweest van de serie, maar hier is het wel een beetje treurig. Vooral Gaius is echt ernstig lachwekkend, vooral als
Spoiler
En humor is duidelijk ook niet aan BSG besteed, want alle zogenaamd scherpzinnige opmerkingen zijn óf slap geschreven, of gewoon slecht gebracht door de acteurs. Daarnaast zijn alle mannelijke karakters enorme twijfelkonten en consequent inferieur aan alle vrouwelijke karakters, wat de geloofwaardigheid weer niet ten goede komt. Sigh. Maarrrrrrrrrrr......toch nog wat kuddo's voor de uitstekende vormgeving (maar ja, wat wil je ook, met het team van Firefly) en een paar aardige individuele scenes.
||
Citaat:
Tnx!
|
Verwijderd
|
Final Cut, The (2004)
Bleh. Het gegeven (een chip die je hele leven opneemt vanuit je ogen, waarna na je dood een film overblijft als 'remembrance') had een aardige film kunnen opleveren, maar het ontaardt in een film vol cliché's, plotholes en ongeloofwaardige dialogen en motivaties. Ik ga de plotholes niet eens beschrijven, zoveel zijn het er. 3/10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Van de afgelopen week:
The Dark Knight Ik was bang dat hij me tegen zou vallen na al die goede reviews, maar wat een film! Briljant, vooral Heath Ledger is gruwelijk goed. Chaos Ehm ja, chaos. Wel een verrassend einde, hadden we niet aan zien komen. En uiteraard: Jason Statham ![]() Shrek 3 Eindelijk gezien, maar wat valt dit tegen zeg ![]() |
![]() |
|
Forgetting Sarah Marshall
Aardige (romantische) komedie, met een redelijk onderhoudend verhaal en leuke acteurs. Paar hele grappige stukjes, verder niet heel bijzonder. Geen dvd materiaal om nog 10x te kijken. Wel Kristen Bell <3 6,5/10
||
Citaat:
![]() - 3 Women (Robert Altman, 1977): Pinky Rose, gespeeld door één van de lelijkste actrices die ik ken (Sissy Spacek), gaat in een of ander tehuis voor seniele graftakken aan de slag als verzorger. Vanaf het eerste moment dat ze een blik op haar collega Milli werpt - eveneens zo'n onaantrekkelijke, maar uitmuntend acterende vrouw (Shelley Duvall) -, begint een obsessie vorm aan te nemen. Wat begint als een redelijk rechttoe rechtaan drama over het kindvrouwtje Pinky met een welhaast ziekelijke adoratie voor de zelfingenomen Milly naar wie werkelijk niemand lijkt te luisteren, ontpopt zich echter opeens tot een Lynchiaanse droommachine. De ommekeer in het verhaal is vrij abrupt. Maar deze plotselinge ontpopping en het contrast dat tussen beide delen van het verhaal ontstaat - dat wil zeggen het rationele en het irrationele - werkt wonderwel verbazingwekkend goed. Dat elke zoektocht naar een logische verklaring over hoe de vork nu eigenlijk precies in de steel zit op niks uitloopt, boeit me eigenlijk vrij weinig. Het is betoverende cinema en meer niet.
|
Verwijderd
|
Elizabethtown. Het gegeven was best aardig en de film wel grappig, maar soms te langzaam en soms uiterst voorspelbaar. Hij is lang niet leuk genoeg om echt een goede film te zijn, maar hij is niet cheesy genoeg om een romantische komedie te zijn, dus het hangt ergens in het midden.
Maar goed, Orlando Bloom maakt een boel goed. ![]() ![]() @ Trimm Trabb: Kevin Smith, yeah ![]() |
![]() |
||
Citaat:
OT. Midnight Cowboy. Subtiele melancholische sfeer over de algehele film, met net genoeg humor om de scherpe randjes er af te halen. Goed acteerwerk (Een constant kuchende en roggelende Hoffman), een paar erg mooie shots, een vaag dope-loaded stuk op een feest en geen happy end. 7.5
|
Reservation Road
Mooi en aangrijpend verhaal over een vader die op zoek gaat naar de man die zijn zoontje heeft doodgereden. Goede rol van Joaquin Phoenix. Ik had alleen wat meer spanning verwacht, maar het bleek uiteindelijk meer een speelfilm/drama. 7,5/10
|
Everything Will Be Ok.
Korte, snelle animatiefilm van 15 minuten over Bill die zich bewust wordt van de saaiheid van zijn bestaan. Simpel getekend maar erg vermakelijk. Less is more. ![]() ![]() - Grave of the Fireflies. Japanse animatiefilm die ik al een tijdje wilde zien maar op de een of andere manier had ik een andere (zwaardere) verhaallijn in gedachten. Niettemin een meeslepende film over een meisje van 4 en haar broer van 14 die tijdens WO II moeten overleven zonder hulp van anderen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Fight Club
Zeer interresante verfilming van het boek, Ik had hem nog nooit eerder gezien en onlangs het boek gelezen. Ik zou zeggen dat hoewel de eindes en sommige kleine onderdelen erg uiteenlopen de film op zijn minst zo goed is als het boek. Lord of War Tsja.... Leuke popcornfilm... meer ook niet Lock, Stock and 2 Smoking barrels Voor de 3e keer gezien, blijft heel erg goed. Perfecte manier om dit type film te doen.
||
Citaat:
Die 'switch' vond ik niet zo ineens moet ik zeggen. Alles in zijn gedrag bereidt je erop voor dat er een moment komt waarop ie gaat ontploffen. Vond ik wel goed uitgewerkt. En qua toevalligheden, volgens mij speelde het zich af in een klein dorp
Spoiler
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oja, en ik snapte voor geen meter waar het over ging. Een vrouw loopt een huis binnen, wordt bang en vlucht weg, maar verder...? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Keane: MargotTenenbaum had gelijk, de warmte in het Filmmuseum is op een zwoele zomeravond niet te harden. Daarnaast dragen een plek op de eerste rij en een zaal gevuld met luidruchtige vijftigers ook niet mee aan een prettige beleving. Gelukkig sloot dit mooi aan bij het onderwerp van de film, want deze was op z'n tijd eveneens vrij beklemmend. Honderd minuten lang close-ups van een aan coke verslaafde schizo met een rotkop gaat je niet in de koude kleren zitten. Toch had ik verwacht dat de zoektocht van Keane naar zijn verloren dochtertje wat meer de paranoia kant opging: op het moment dat er een quasi-romantisch subplotje werd geintroduceerd via de aanwezigheid van een blonde vrouw en haar zevenjarige dochtertje, zwakte het qua intensiteit flink af. Uiteindelijk sloot de film zelfs - zij het ambigu - af met een optimistische noot en dat is jammer. Ik hoop dat Kerrigan's Clean, Shaven een wat indringender beeld geeft van de verwarde zelfkant van de samenleving.
Laatst gewijzigd op 17-08-2008 om 11:08. |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
Spoiler
|
Hellboy staat nu aan, omdat ik er toch wel een zwak voor blijf houden en ik donderdag naar de premiere van deel II ga.
|
Batman: Gotham Knight
6 korte animatiefilmpjes van verschillende tekenaars waardoor je heel verschillende versies van Batman ziet. Kevin Conroy doet weer de stem van Batman. Fijn dvdtje, duurt 75 minuten die voorbijvliegen. Niet overweldigend maar een leuk extraatje. 3/5 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Films, TV & Radio |
AJMouse's Premières - Week 16: Kill Bill: Vol. 2 (en meer) AJMouse | 7 | 26-04-2004 13:11 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Verhalen & Gedichten |
QuaTro by Q-Wi-Q Q-Wi-Q | 3 | 06-08-2001 22:44 |