Advertentie | |
|
![]() |
|
He, wat vreemd. Ik ben ingeschreven voor twee opleidingen en als ik dan kijk op osiris of blackboard staat er dat ik alleen ben ingeschreven voor cursussen sociologie. Ik snap er echt geen bal meer van...
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind 't tof om me te realiseren dat ik zélf een afspraak bij de tandarts heb gemaakt, dat ik er helemaal alleen naartoe ben gegaan, dat ik zélf heb geregeld dat ik bloeddonor wil worden en dat ik ook zélf heb gebeld voor een afspraak voor de eerste keuring, dat ik zélf naar die afspraak ben gegaan, helemaal alleen. Ik heb zélf een afspraak gemaakt voor inzage van een tentamen, ik ben er naartoe gegaan zonder al te veel spanning/angst. Zo veel overwinningen
![]() ![]() |
![]() |
|
@ Redhair: wat ontzettend knap dat je hulp hebt gezocht en dat je je láát helpen nu!
![]() @ Andijvie: Hartstikke knap van je, terecht dat je trots bent op jezelf. Het zijn een hoop overwinningen en ik zie je de laatste tijd op het forum alleen maar meer overwinningen en positieve dingen posten. Volgens mij ben jij je leven echt zo ontzettend veel fijner gaan leven hierdoor ![]() OT: Wauw. Dat was onwijs leuk! ![]() ![]() ![]() En vanavond naar K. toe, weet niet zo goed wat ik daar van moet verwachten. Is dit gewoon als vrienden of moet ik er meer van verwachten? Heb er wel zin in maar het is een beetje afwachten hoe het gaat. De vorige keer was een beetje stom, ik ga er vanuit dat het nu wel weer goed is, omdat we allebei ook weer anders zijn geworden. Wow, het is echt de week van de oude vrienden ofzo. Gisteren de hele middag met J. doorgebracht in de stad, we hadden elkaar alweer een jaar niet gezien en gelukkig was het net zoals eerst. Hopelijk ga ik dit jaar écht carnaval bij haar vieren, het was zo gezellig. Stuk voor stuk leuke afspraken dus, mensen waarmee ik echt kan lachen, waarbij ik mezelf kan zijn en mijn ware gedachten kan delen. Helemaal goed, ik merk dat ik de negatieve invloeden (mensen) weer een beetje uit mijn leven kan bannen en alleen nog aandacht besteed aan vrienden waarvan ik weet dat het goed zit ![]()
|
Ik ben een dagje thuis aan het werken maar ben het een beetje zat met m'n scriptie. Heb m'n inleiding getypt, 3,5 a4'tje, geen idee of dat genoeg, veel of weinig is. Ik moet alles nog wel structureren en aanpassen en aanvullen met literatuurdingen enzo maar morgen ook nog. Het liefst wil ik dit eind deze week af hebben maar dat is misschien iets te hoopvol.
|
Nou zeg, wilde ik ijverig zijn door deze week al het boek aan te schaffen dat ik nodig heb, was ik eerst al beschamend lang bezig met die winkel te zoeken (die boekhandel zit echt net in het zijstraatje verscholen waar ik niet had gekeken
![]() Wat een drama ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Hm, ik doe niet echt veel. Ben nu halverwege het lezen van m'n 3e artikel, maar als je bedenkt dat elk artikel ongeveer 15 pagina's heeft... En ik wil hierna nog een lange lezen en nog een heel boek (nouja, fragmentarisch dan) en nog een klein artikeltje...dit moet allemaal wel nog voor ik ga typen (morgen) Ach ja, we zien wel, denk dat het wel lukt allemaal. En anders maar stress, dan doé ik tenminste wat.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben geslaagd! Ik heb mijn diploma (nou ja, getuigschrift) binnen. Ik ben nu dus echt voorlopig van het studeren af! Na zes jaar was ik het ook wel beu, dus ik ben er niet echt rouwig om ![]() Mijn presentatie ging veel beter dan ik van te voren had gedacht, ik leer het nog wel eens. En ook de uitreiking was best oke. Zelfs met mijn ouders was het best gezellig. Nu ga ik zo eerst lekker slapen en me morgen weer druk maken over wat ik allemaal moet inpakken en wassen voor de vakantie. |
![]() |
|
![]() |
Iedereen bedankt enzo.
![]() Het ging weer fout. Ik klapte dicht, ik bevroor, ontweek zijn blik, hield mijn adem in, ging dood van binnen. Doodsbang voor zijn reactie. Het is afschuwelijk, hoe reageert iemand erop? In feite stel je iemand hard teleur, het is een kutmoment, je laat zien dat je pijn hebt, je bent zo kwetsbaar, met de verkeerde reactie kan je kapot gemaakt worden. Bij irritatie, bij afwijzing, bij minachting, als iemand je reactie totaal niet probeert te begrijpen, ben je helemaal kapot. Op zo'n moment heb je pure begrip nodig, anders breek je. Ik verbaas me steeds weer. J. reageerde goed. Hij had geduld, begrip, probeerde niets meer, stelde me gerust. Met C., eind februari, ging het net zo, en dat was niet eens een vriendje, maar gewoon een vriend. Hij was lief, gaf me lieve kusjes, vroeg niets, accepteerde de zaak. Nu weer. Ik had hem al eens gewaarschuwd, hij wist dat dit kon gebeuren, maar toch, je denkt er niet aan, voelt het niet aankomen, opeens voel je iemand bevriezen en onbereikbaar zijn. Maar toch, het breekt je bijna. Ik heb hem daarna nauwelijks nog aan kunnen kijken. Zo veel schaamte, zo veel schuldgevoel, walging. Waarom kan ik niet normaal zijn? Waarom moet ik al die shit steeds voelen. Waarom voel ik het niet gewoon als ik 's avonds alleen in mijn bed lig, of als ik boodschappen doe? Hij hoeft die shit niet mee te maken, dat maakt alleen dingen moeilijk, hij mag het niet meemaken. En het verdwijnt alleen door er doorheen komen. Doorzetten, doorzetten. Dit zal zich herhalen, vaak misschien, maar uiteindelijk verdwijnt alle angst en kan ik mezelf helemaal geven. Maar die angst, godverdomme, dat gevoel, is vreselijk. Ik wil het mezelf niet aandoen, hem al helemaal niet, maar het moet, anders leer ik er nooit mee omgaan. Ik moet de confrontatie aangaan maar dat is hard. I want to take you far from the cynics in this town And kiss you on the mouth We'll cut our bodies free from the tethers of this scene, Start a brand new colony Where everything will change, We'll give ourselves new names, identities erased The sun will heat the grounds Under our bare feet in this brand new colony Everything will change, oOo oOo...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb vandaag introductie van mijn nieuwe opleiding. Ik had bij mijn vorige opleiding nogal gefaild en ik had ook een ontzettende kutklas. Ik ben ook wel zenuwachtig. Hoop dat ik het daar wel goed doe en daar wel een leuke klas heb. Ook heb ik nog add wat het leuker maakt, ahum, al zal 't ook wel heel erg aan mijn persoonlijkheid liggen. Gelukkig heb ik nu begeleiders om in te zetten en ik denk dat deze afdeling er wel beter mee omgaat. ![]() Over een uur begint mijn intro! ![]() Is dit de grote verandering waar ik al die tijd op heb gewacht? Regardless of warnings the future doesn't scare me at all...? Nothing's like before...! Laatst gewijzigd op 28-08-2008 om 08:13. |
![]() |
|
@ Hawahaai: was dit de diploma-uitreiking van de pabo of van onderwijskunde (dat deed je toch ook?) Ben je nu echt helemaal helemaal klaar met studeren?
@ Nonaj: denk niet dat dat kan hoor..je bent toch ook al met je master bezig. Denk dat het een algemeen praatje wordt of hij is bang dat het niet goed met je gaat en wil daar met je over praten. Hoe gaat het met je scriptie? OT: lezen lezen lezen. En dan zo snel mogelijk met typen beginnen. |
![]() |
|
Leonoor, Faded-Away en HaWaHaai, bedankt!
![]() Natuurlijk viel de introductie op stage ontzettend mee. Ik vond het zelfs een beetje doelloos eigenlijk. Degene die de bijeenkomst leidde was helemaal vergeten dat er ook een SPH'er bij was (ik dus..)... Ze ging er vanuit dat het allemaal HBO-V'ers waren en Medewerkers Maatschappelijke Zorg. Lekker stom dus. En toen ik langsging op mijn afdeling, wisten ze daar helemaal niet dat ik al langs zou komen... Goed geregeld dus.. Niet echt. Uiteindelijk is alles wel op z'n pootjes terecht gekomen en heb ik nog steeds wel een erg goed gevoel bij deze stageplaats, dus dat is wel fijn ![]() Wel ben ik nog erg bang voor het 'school-gedeelte'. Ik hoop dat ik het dit jaar allemaal kan bijbenen. Er zijn genoeg mensen die me voor gek verklaren namelijk, dat ik alsnog een poging doe om de SPH af te maken. 'het is je 2 keer eerder ook al niet gelukt om de jaarstage te halen, waarom zou het dan deze keer wel kunnen?'. Nou, omdat ik een stuk sterker in mijn schoenen sta, en dat ik veel opener ben geworden. En ik hoef in het gunstigste geval nog maar 1,5 jaar, en dan heb ik mijn diploma. Ik zou het echt zonde vinden om 4 jaar SPH gewoon maar weg te gooien. En ja, ik heb inderdaad mijn SPW diploma nu, en ja ik zou dus ook gewoon aan de slag kunnen. Maar daar haal ik zelf gewoon niet genoeg voldoening uit. Ik weet dat ik meer kan dan dat. Edit: wat ik wel een beetje naar vond, is dat net een goede vriendin me belde, met de mededeling dat ze haar eindgesprek voldoende heeft afgerond en dat ze nu dus geslaagd is voor de MWD. Ik ben superblij voor haar, echt waar! En ik gun het haar ook van harte, want zij heeft er ook wel voor moeten knokken. Vanavond gaan we het vieren met een etentje ![]()
||
Citaat:
Bleh, ik word soms zo ziek van die constante strijd met hem. Aantrekken, afstoten en ga zo maar verder. "Waarom ben je de afgelopen dagen zo afstandelijk?" "Ik ben niet afstandelijk, ik hoef toch niet de hele dag je handje vast te houden" Damn, gezellig zeg... En als ik hem dan ook helemaal met rust laat/negeer, komt hij uit zichzelf de hele tijd knuffelen. Wat moet je daar nou mee. En op het moment dat ik uitleg hoe dat nou voor me voelt, kan hij me alleen maar sorry zeggen. Damn, hoezo moet het dan weer zo ingewikkeld. Is het voor mij eigenlijk mogelijk om gewooon issueloos te leven. Er is altijd wel wat en ik word er gewoon ziek van. Ik vraag me af wanneer weer het punt komt waarop ik het weer helemaal gehad heb...
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aaaaaah. Ik heb een afspraak gemaakt bij de tandarts, morgenochtend, en ik ben zó bang. En het ergste vind ik nog wel dat niemand hier thuis dat serieus neemt. Ik vind het verschrikkelijk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb al wel research gedaan voor mijn scriptie maar nog geen letter op papier. Heb er ook de hele vakantie niks aan gedaan ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
@justhanna: Laat die mensen lekker kletsen. Het is een teken dat je het heel graag wilt en dat je een doorzetter bent.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De intro was echt heel leuk!!! Volgende week ook nog de hele week intro!
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
@Faded-Away: wat leuk zeg!
![]() ![]() OT: ik begin me echt zorgen te maken over mijn huishoudelijke vaardigheden. Ben al een tijdje niet op m'n kamer geweest en ben nu bang dat m'n kaas ligt te schimmelen, weet nog niet hoe ik het moet doen met m'n was, ben er achter gekomen dat ik niet zo goed kan koken als ik dacht.... en dat moet dan op kamers. ![]() |
![]() |
|
Broek geruild voor een ander. Eindelijk eentje die mooi zit en lang is. Nou ja, lang.. té lang. Echt 3 cm ofzo, echt zó raar! Lekker omslaan en even door mams er een steekje in laten zetten. En hij kan zonder zorgen in de droger.
![]() Wow, ik zie op een makelaarsstraat dat een ontzettend schattig huis in m'n straat in Utrecht meer dan 5 ton kost. Pfoe, volgens mij woon ik best in een duur buurtje. Zoveel huizen die ik in de omgeving zie staan zijn zo mooi, daar wil ik later echt wel wonen, maar zo te zien vrij duur. En dan is het nog niet eens een supergroot huis als huizen aan de Singel met 4 verdiepingen enzo. <3 Laatst gewijzigd op 28-08-2008 om 18:41. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Het zit nog meer in me dan ik dacht. Kippenvel bij het nummer uit de mis en het liedje wat ie ooit voor me gezongen heeft al ze voorbij komen in m'n playlist. Ben moe en erg chagrijnig. Zou ook wel gewoon graag een beetje met rust gelaten worden. Morgen weer werken van 9 tot 21 uur. En zaterdag werken en zondag ook, hoewel ik denk dat de winkel dan wel eerder dicht zal gaan. Miss daarna nog ff naar optreden van leaf en jeroen van de boom gaan kijken.
|
Verwijderd
|
Zo, het is écht al lang geleden dat ik hier gepost heb! Ik heb het ff opgezocht, de laatste keer was 3 juli. Sommigen van jullie denken misschien, wie was dat ook alweer?
![]() Met M. is het eigenlijk helemaal fout gelopen in de vakantie. Het liep al niet lekker op school, zij trok heel veel met B. en A. op en liet W. en mij links liggen. Maar in de vakantie heeft er dus iemand geprobeerd te bemiddelen, de reactie van M. was toen dat W. en ik zo stug tegen haar deden en dat ze zich gedumpt voelde. Nou, wij voelen ons ook gedumpt. Ik had ook niet de indruk dat ze nog wilde dat het weer goed kwam tussen ons. Nou, oké dan. Ik heb ook alleen aan het begin van de vakantie nog contact met haar gehad over de mail en voor de rest ook niet. Het is sowieso heel raar, ik heb wel een vakantiekaart van haar gehad, in die mails was ze tegen mij redelijk klef, en W. heeft helemaal niks van haar gehoord. Zo kinderachtig! Probeert ze nu bij mij te slijmen ofzo? Met W. heb ik deze vakantie wel heel veel contact gehad, we hebben heel veel gemaild, gebeld en afgesproken. Ik heb wel het idee dat onze vriendschap nog hechter is geworden. We hebben dan ook over veel dingen gepraat. De vakantie dit jaar was ontzettend leuk. ![]() Verder ben ik weer verliefd geworden, en ik heb een klein beetje hoop dat dat wederzijds is. ![]() Met m'n moeder gaat het nu ook niet zo goed. Ze heeft heel veel last van d'r nek, en ze heeft ook een halskraag om en zit helemaal onder de morfine. Ze weten nog niet zo goed wat het is, de ene dokter zegt dít en de andere weer dát. Ze kan in huis niet zoveel doen en daarom doe ik veel in het huishouden. Ik word zelfs nog een klein beetje goed in huishoudelijk werk. ![]() Volgende week dinsdag moet ik weer naar school. Dan is de vakantie weer voorbij. Aan de ene kant vind ik het wel leuk, maar aan de andere kant zie ik er gigantisch tegenop. Ik heb net m'n rooster bekeken en ik ben 3 à 4 keer in de week om 5 uur thuis en de andere keren om half 5. En ik ga 's ochtends om voor 7 uur al weg. Hoe moet ik dat ooit volhouden? Ik ben zo bang dat al die negatieve gevoelens weer naar voren komen. In de vakantie is het me redelijk gelukt om dat weg te stoppen. Maar als het weer komt? Ik wíl niet weer helemaal onderin de put zitten en aan zelfmoord denken. Maar vorig jaar had ik dat ook en toen had minder te doen dan dit jaar. Ik zie zo tegen die druk van mezelf op dat ik hoge cijfers móet halen en dat ik alles prefect moet doen. En M. gaat het toch allemaal weer veel beter doen dan ik. Ik moet echt even alle positieve dingen op gaan zoeken. Nog een knuffel voor iedereen die er een nodig heeft! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Simple-Art Topic Cherry Springs | 500 | 11-10-2008 14:31 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #134 Missy1234567890 | 4 | 08-09-2008 09:44 | |