Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2010, 20:50
Tomzzz
Tomzzz is offline
Niet roken is het enige haha voor de rest zijn ze heel vrij met alles (gelukkig maar..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2010, 20:58
flower1989
flower1989 is offline
ik mag eigenlijk alles wel..
Me ouders zijn altijd vrij makkelijk geweest.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 12:59
Silvano08
Silvano08 is offline
Mag ik niet en vind ik geen onzin:
-roken
-drugs
-seks voor het huwelijk (ben christen)
-te laat uitgaan

Mag ik niet en vind ik wel dikke onzin
-veel geld aan vuurwerk uitgeven
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 16:57
Calimero6
Calimero6 is offline
Normaal mag ik gwn na tienen (ben 12) naar bed, maar nu in de vakantie moet het opeens veel eerder, egt vervelend...
Dat is eigenlijk het enige wat ik nu ff kan bedenken
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 20:10
MuffinFever
MuffinFever is offline
Je kan geloof ik beter vragen wat ik wel mag..
Ik mag niet na 5 uur naar buiten, omdat het donker is.
Mijn ouders hebben liever niet dat ik alleen met mijn vriendje ben.
Ik mag niet na 12 uur uitgaan, en ook niet op de fiets erheen, maar moet gebracht worden.
Mag me niet kleden zoals ik zelf graag wil, heb daar ellenlange ruzie's over gehad.
Done.. xx
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 17:20
xSoldaatje_
xSoldaatje_ is offline
Ik ben eigenlijk heeeel zielig, ik mag echt bijna niks.

Ik ben 12 en ben half moslim
Ik mag niet uitgaan, roken, piercing, tattoo, in het donker buiten, alcohol, korte broek nr school, Ik mag ook niet nr disco's ofso.
Ligt het aan mij of zyn mijn ouders echt streng heeft iemand tips!!!! het komt echt heeeelvaak voor dat ik van mijn moeder heel veel mag mr dat myn vader dan nee zegt en me vader heeft altijd het laatste woord.. wat moet ik doen? HELP!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 17:29
DAH
DAH is offline
Je bent twaalf. De gemiddelde twaalfjarige mag vrij weinig. Alcohol, tabak, piercing, tattoo. Je hoeft dat toch niet op je 12e al?
Tips? Ik.denk dat je maar gewoon de regeltjrs op moet volgen. Je kunt misschien de discussie aan gaan, maar zorg dat je erg goede argumenten hebt, dus niet 'maar Pietje mag het ook!'

Hoe kun je trouwens half moslim zijn?
Oud 25-03-2013, 11:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je bent 12, natuurlijk mag je niet roken en drinken en tot laat buitenblijven, dat mocht ik ook niet toen ik 12 was (daar was ik ook helemaal niet mee bezig trouwens), en mijn ouders zijn Nederlands en helemaal niet streng. Dat ze Nederlands zijn zeg ik alleen omdat ik denk dat jij denkt dat het aan het geloof van een van je ouders (je vader?) ligt.
Wacht maar gewoon tot je een jaar of 15 bent.
Oud 25-03-2013, 13:08
Verwijderd
Ik mag van me pa best wel veel hoor, heb nooit huisarrest gehad of straf zoals zolang geen zakgeld mag zo wat alles xd

Over me moeder kan ik niks kwijt, ze was alleen vroeger wel wat streng

Laatst gewijzigd op 25-03-2013 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 13:35
Verwijderd
Ik mag in het weekend(avond) niet meer thuis blijven, want ik moet volgens hun een beetje onder de mensen komen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 16:28
mytholon
mytholon is offline
Mijn ouders zijn nogal tegen dingen die zij ordinair vinden. Denk aan: Tatoo's, piercing's (Op oorbellen bij vrouwen na.) etc...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Ik mag in het weekend(avond) niet meer thuis blijven, want ik moet volgens hun een beetje onder de mensen komen
Goede regel. Zou overal moeten gelden
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 22:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik ben eigenlijk heeeel zielig, ik mag echt bijna niks.

Ik ben 12 en ben half moslim
Ik mag niet uitgaan, roken, piercing, tattoo, in het donker buiten, alcohol, korte broek nr school, Ik mag ook niet nr disco's ofso.
Ligt het aan mij of zyn mijn ouders echt streng heeft iemand tips!!!! het komt echt heeeelvaak voor dat ik van mijn moeder heel veel mag mr dat myn vader dan nee zegt en me vader heeft altijd het laatste woord.. wat moet ik doen? HELP!
Zielig? Ga toch weg, knullie. :')

Je weet dat de helft van de dingen die je noemt illegaal is onder de 16? Waarom denk je dat je voor die leeftijd geen peuken of alcohol mag kopen, een tatoeage mag laten zetten of naar een discotheek mag gaan? Oh ja, omdat je een kind bent en omdat je nog niet kunt inzien watvoor gevolgen sommige dingen hebben. en omdat je nog in de groei bent en alcohol je lichaam dan flink kan verzieken.
Luister nou maar naar je ouders, die hebben het beste met je voor. Voor feesten heb je nog zat tijd als je wat ouder bent.

Overigens mocht ik altijd heel veel van m'n ouders, maar ik wou 't allemaal niet. Ik mocht al vroeg alcohol proeven, maar ik begon pas met drinken op m'n 21ste. Uitgaan vond ik ook niet boeiend. en tatoeages...Ik ben nog steeds de enige in m'n familie zonder zo'n ding. Das ook een manier van afzetten.
Maar ik denk wel dat ik flink op m'n lazer had gekregen als ik op jonge leeftijd al een party-animal was geweest. Ik mocht juist veel omdat m'n ouders me vertrouwden.
Oud 27-03-2013, 22:45
Verwijderd
Ik ben heel vrij opgevoed.. weinig regels maar de regels die er waren moest je wel naleven.

- Doorgeven of je mee-eet of niet, zodat mam wist voor hoeveel ze moest koken.
- Doorgeven of je thuis slaapt of niet.
- Doordeweeks om 12 uur thuis zijn (tot mijn 15e)

Verder waren er niet zo veel regels buiten respect voor elkaar hebben enzo..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 18:49
Businessguy
Businessguy is offline
Ik ben 17 en mijn vader en stiefmoeder zijn zeker niet de strengste wat betreft opvoeden.
Ik mag gaan en staan waar ik wil maar als ik bijvoorbeeld 12 uur in de avond afspreek dat ik thuis zou zijn en ik kom 00:05 uur binnen dan breekt de hel los. Wat betreft alcohol daar zijn ze erg op tegen en ik trouwens ook, soms drink ik eens een glas wijn maar dat kan bij hun dan wel weer door de beugel. Roken mag ik van ze omdat ze zelf ook roken. Ik zie hier veel mensen zeuren dat ze geen seks mogen hebben van hun ouders alleen ik heb daar juist geen last van.

Verder gelden er algemene regels maar ook best rare regels bij ons thuis:
-Huiswerk altijd af hebben voordat ik andere dingen ga doen.
-Tussen 12:00 uur en 20:00 uur mag ik op mijn laptop.
-Voor 12:00 uur word er geen koolzuurhoudende dranken gedronken.
-Voordat ik naar school ga MOET ik ontbeten hebben.
-Bij het avondeten blijft iedereen zitten tot de laatste het op heeft.
-Ik mag niet roken in mijn bed en op de badkamer.

En er zullen vast nog wel andere regels gelden maar die spreken voor zich.

Niet dat mijn ouders altijd thuis zijn, meestal maar 2 avonden in de week maar ik houd me wel gewoon aan de regels omdat ik mezelf ook structuur wil aanleren.
Oud 30-03-2013, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Verder gelden er algemene regels maar ook best rare regels bij ons thuis:
-Bij het avondeten blijft iedereen zitten tot de laatste het op heeft.
-Ik mag niet roken in mijn bed en op de badkamer.
zit jij in een soort strafkamp ofzo?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 07:20
Verwijderd
Wat is daar strafkamp aan?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 07:34
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Zulke vreemde regels vind ik dat niet.

Wellicht alleen dat laptopgebeuren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 08:41
Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Wat maken de regels tot een strafkamp dan? Oké misschien dat jullie bij jezelf denken over die laptoptijden maar ik ben vroeger computerverslaafd geweest toen ik 12 was. Verder vindt ik het gewoon fatsoen regels hoor.
Oud 30-03-2013, 08:50
Verwijderd
Die laptoptijden vond ik ook niet zo raar als ik aan mezelf denk, ik heb nooit die beperking gekregen (maar als ze zeiden 'en nu genoeg' dan was het ook genoeg), maar ik kon me er wel een voorstelling bij maken. En ik had dus gelijk ^^

Het eten en drinken is meer voor je gezondheid, ik vind het goed dat ze daar aandacht aan besteden en je maar wat laten aanmodderen. Huiswerk af hebben lijkt me normaal. Blijven zitten tot de rest gedaan heeft is fatsoen. Niet roken op de badkamer of in bed vind ik ook niet bizar. Toen ik rookte, werd er boven (of in de slaapkamer daarvoor) en in mijn auto ook niet gerookt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 09:37
Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Die laptoptijden vond ik ook niet zo raar als ik aan mezelf denk, ik heb nooit die beperking gekregen (maar als ze zeiden 'en nu genoeg' dan was het ook genoeg), maar ik kon me er wel een voorstelling bij maken. En ik had dus gelijk ^^

Het eten en drinken is meer voor je gezondheid, ik vind het goed dat ze daar aandacht aan besteden en je maar wat laten aanmodderen. Huiswerk af hebben lijkt me normaal. Blijven zitten tot de rest gedaan heeft is fatsoen. Niet roken op de badkamer of in bed vind ik ook niet bizar. Toen ik rookte, werd er boven (of in de slaapkamer daarvoor) en in mijn auto ook niet gerookt.
Ja daar heb je gelijk in. Om nou de hele dag achter de computer te zitten is ook niet gezond.

Ontbijten vindt ik ook niet raar. Sommige mensen bij mij in de klas ontbijten nooit maar dat is niet gezond.

Roken boven vind ik echt vies, alles gaat er naar stinken enz.
Oud 30-03-2013, 16:00
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Ik mag niet : roken, alcohol drinken, drugs gebruiken, seks en laat thuis komen ( na negen uur is laat ) maarja dat is wel logisch als je 13 bent voor derest word m'n moeder altijd pissig als ik alle chocola op vreet dus ehh niet alle chocola opeten is ook een soort van regel geworden
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 08:30
Nksn
Nksn is offline
ik mag alles want ben al 7jr uit huis XD
Oud 01-04-2013, 09:53
Patataap
Patataap is offline
blowen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 17:50
Verwijderd
ik mag ook alles, want woon lekker op kamers enzo
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Wat is daar strafkamp aan?
het zal wel aan mij liggen dan aangezien er meerdere zijn die het vragen
maar met strafkamp bedoel ik dat er best wat beperkingen zijn die ikzelf nooit gehad heb.

ik ging vroeger welleens bij vriendjes een en/of slapen, en iedereen had strengere regels dan bij ons thuis, ik vond dat altijd strafkampen haha

maar dit soort dingen

horen eigenlijk geen regels te zijn, daar kom je vanzelf wel achter, als je niet ontbijt en je hebt honger op school.. tsja,, had je maar moeten ontbijten.. maar om daar nu speciaal regels voor op te leggen.. mwah gaat een beetje ver
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 19:18
Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
het zal wel aan mij liggen dan aangezien er meerdere zijn die het vragen
maar met strafkamp bedoel ik dat er best wat beperkingen zijn die ikzelf nooit gehad heb.

ik ging vroeger welleens bij vriendjes een en/of slapen, en iedereen had strengere regels dan bij ons thuis, ik vond dat altijd strafkampen haha

maar dit soort dingen

horen eigenlijk geen regels te zijn, daar kom je vanzelf wel achter, als je niet ontbijt en je hebt honger op school.. tsja,, had je maar moeten ontbijten.. maar om daar nu speciaal regels voor op te leggen.. mwah gaat een beetje ver
Mag je vinden. En wat is voor jou streng? Ik vindt de regels die mijn ouders op hebben gesteld voor mij niet streng maar als jou ouders (vroeger?) dan weer alles goed vinden ja dan kan ik me voorstellen dat als je mijn regels hoort je je een strafkamp inbeeld.
Oud 02-04-2013, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Mag je vinden. En wat is voor jou streng? Ik vindt de regels die mijn ouders op hebben gesteld voor mij niet streng maar als jou ouders (vroeger?) dan weer alles goed vinden ja dan kan ik me voorstellen dat als je mijn regels hoort je je een strafkamp inbeeld.
sorry dat ik strafkamp gebruikte, misschien was een ander woord beter geweest. strafkamp komt misschien negatiever over dan dat ik het bedoel, lichtelijk strenger was een betere keuze geweest.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 20:39
Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
sorry dat ik strafkamp gebruikte, misschien was een ander woord beter geweest. strafkamp komt misschien negatiever over dan dat ik het bedoel, lichtelijk strenger was een betere keuze geweest.
Haha ik snap wel wat je bedoelde hoor. Zo negatief vatte ik het niet op.
Oud 15-04-2013, 15:50
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Tot mijn 16e mocht veel dingen liever niet: weinig uitgaan, roken, een vriendje hebben, drinken, laat thuiskomen,...
Natuurlijk deed ik dit wel, maar in veel beperktere mate dan mijn vrienden.

Nu ik 17 ben mag ik alles.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten