Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben heel vrij opgevoed.. weinig regels maar de regels die er waren moest je wel naleven.
- Doorgeven of je mee-eet of niet, zodat mam wist voor hoeveel ze moest koken. - Doorgeven of je thuis slaapt of niet. - Doordeweeks om 12 uur thuis zijn (tot mijn 15e) Verder waren er niet zo veel regels buiten respect voor elkaar hebben enzo.. |
![]() |
|
Ik ben 17 en mijn vader en stiefmoeder zijn zeker niet de strengste wat betreft opvoeden.
Ik mag gaan en staan waar ik wil maar als ik bijvoorbeeld 12 uur in de avond afspreek dat ik thuis zou zijn en ik kom 00:05 uur binnen dan breekt de hel los. Wat betreft alcohol daar zijn ze erg op tegen en ik trouwens ook, soms drink ik eens een glas wijn maar dat kan bij hun dan wel weer door de beugel. Roken mag ik van ze omdat ze zelf ook roken. Ik zie hier veel mensen zeuren dat ze geen seks mogen hebben van hun ouders alleen ik heb daar juist geen last van. Verder gelden er algemene regels maar ook best rare regels bij ons thuis: -Huiswerk altijd af hebben voordat ik andere dingen ga doen. -Tussen 12:00 uur en 20:00 uur mag ik op mijn laptop. -Voor 12:00 uur word er geen koolzuurhoudende dranken gedronken. -Voordat ik naar school ga MOET ik ontbeten hebben. -Bij het avondeten blijft iedereen zitten tot de laatste het op heeft. -Ik mag niet roken in mijn bed en op de badkamer. En er zullen vast nog wel andere regels gelden maar die spreken voor zich. Niet dat mijn ouders altijd thuis zijn, meestal maar 2 avonden in de week maar ik houd me wel gewoon aan de regels omdat ik mezelf ook structuur wil aanleren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Die laptoptijden vond ik ook niet zo raar als ik aan mezelf denk, ik heb nooit die beperking gekregen (maar als ze zeiden 'en nu genoeg' dan was het ook genoeg), maar ik kon me er wel een voorstelling bij maken. En ik had dus gelijk ^^
Het eten en drinken is meer voor je gezondheid, ik vind het goed dat ze daar aandacht aan besteden en je maar wat laten aanmodderen. Huiswerk af hebben lijkt me normaal. Blijven zitten tot de rest gedaan heeft is fatsoen. Niet roken op de badkamer of in bed vind ik ook niet bizar. Toen ik rookte, werd er boven (of in de slaapkamer daarvoor) en in mijn auto ook niet gerookt. |
![]() |
||
Citaat:
Ontbijten vindt ik ook niet raar. Sommige mensen bij mij in de klas ontbijten nooit maar dat is niet gezond. Roken boven vind ik echt vies, alles gaat er naar stinken enz.
|
Ik mag niet : roken, alcohol drinken, drugs gebruiken, seks en laat thuis komen ( na negen uur is laat ) maarja dat is wel logisch als je 13 bent
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar met strafkamp bedoel ik dat er best wat beperkingen zijn die ikzelf nooit gehad heb. ik ging vroeger welleens bij vriendjes een en/of slapen, en iedereen had strengere regels dan bij ons thuis, ![]() ![]() maar dit soort dingen -Huiswerk altijd af hebben voordat ik andere dingen ga doen. -Tussen 12:00 uur en 20:00 uur mag ik op mijn laptop. -Voor 12:00 uur word er geen koolzuurhoudende dranken gedronken. -Voordat ik naar school ga MOET ik ontbeten hebben. horen eigenlijk geen regels te zijn, daar kom je vanzelf wel achter, als je niet ontbijt en je hebt honger op school.. tsja,, had je maar moeten ontbijten.. maar om daar nu speciaal regels voor op te leggen.. mwah gaat een beetje ver |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
het nieuwe subforum t1én3Rz & pUb0rz ๏̯͡๏? | 25 | 11-04-2009 23:50 | |
Liefde & Relatie |
Ouders T!ne | 19 | 05-08-2005 20:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Integratie!!!!!!!!!!!!! stel je voor!!!!!!!!!!!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 17:20 | |
Liefde & Relatie |
Je mag niet van je ouders o0BeKsKuH0o | 107 | 11-06-2003 16:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Een van mijn eerste brieven. Verwijderd | 8 | 01-05-2003 21:21 | |
Lifestyle |
vrij in je lijfstijl? mood indigow | 68 | 21-07-2002 21:18 |