Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2009, 04:18
Verwijderd
Hmmbop.
Advertentie
Oud 30-03-2009, 05:58
Verwijderd
Citaat:
Ja als ik je herken zal ik niet zeggen dat i khet ben maar wel vragen hoe laat het is oke?
Dit lijkt me een prima deal
Oud 30-03-2009, 06:03
Verwijderd
nog maar 2 keer in dat kuthuis werken, vandaag en morgen en dan voorlopig niet meer
Oud 30-03-2009, 07:28
Hanneke
Hanneke is offline
Ik dacht vandaag wiskunde en Engels te hebben, maar het is zelfs Engels en scheikunde.
Oud 30-03-2009, 07:53
Verwijderd
Vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrij.
Oud 30-03-2009, 07:53
Verwijderd
Lisa, hebbie je een beetje verveeld vannacht.
Oud 30-03-2009, 08:46
Tink*
Tink* is offline
Ik dacht dat die lastfm radio het vanaf vandaag niet meer zou doen, maar hij doet nog gewoon.
Oud 30-03-2009, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat die lastfm radio het vanaf vandaag niet meer zou doen, maar hij doet nog gewoon.
Het is vanaf 1 april.
Oud 30-03-2009, 08:53
Verwijderd
Vanaf 1 april. Dus morgen de laatste dag.
Oud 30-03-2009, 08:53
Verwijderd
Ik hoop eigenlijk dat het een flauwe grap is, maar dat zal wel niet.
Oud 30-03-2009, 08:57
Tink*
Tink* is offline
Tsssk ik kreeg een mail met 30 maart.
Oud 30-03-2009, 09:11
Verwijderd
Argh, vroeg uit bed, .
Oud 30-03-2009, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Lisa, hebbie je een beetje verveeld vannacht.
Jij bent echt in een mini-soija aan het veranderen.
Oud 30-03-2009, 09:37
Verwijderd
Oud 30-03-2009, 09:39
Missy
Missy is offline
Hahaha. Victor heeft de hond van de buren zwanger gemaakt. Hij wordt papa.
Oud 30-03-2009, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Jij bent echt in een mini-soija aan het veranderen.
Ik weet niet echt wat ik hier van moet vinden.

Die kerel zie je de laatste tijd ook niet meer. Soija naamzoek. Hai.
Oud 30-03-2009, 09:43
Verwijderd
En natuurlijk gefeliciteerd, Missy.
Oud 30-03-2009, 09:46
Missy
Missy is offline

Zulke dotjes. <3
Oud 30-03-2009, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Hahaha. Victor heeft de hond van de buren zwanger gemaakt. Hij wordt papa.
Want er zijn nog niet genoeg puppies en het asiel heeft ook nog plaats te over?

Ongecastreerde beesten
Oud 30-03-2009, 09:49
Missy
Missy is offline
Citaat:
Want er zijn nog niet genoeg puppies en het asiel heeft ook nog plaats te over?

Ongecastreerde beesten
Het was niet de bedoeling, het stond niet in de planning. De buurvrouw kwam er vanochtend mee aan. Maar goed, ze is zwanger, dus daar kunnen wij weinig aan doen. En we gaan goede huisjes zoeken voor de pups, dus dat komt echt wel goed.
Oud 30-03-2009, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Het was niet de bedoeling, het stond niet in de planning. De buurvrouw kwam er vanochtend mee aan. Maar goed, ze is zwanger, dus daar kunnen wij weinig aan doen. En we gaan goede huisjes zoeken voor de pups, dus dat komt echt wel goed.
Ten eerste is het naïef om ongecastreerde dieren buiten te laten rondlopen en dan te zeggen dat het 'niet de bedoeling was' dat er na een tijdje puppy's of kittens van komen. Ten tweede, jullie pups komen misschien goed terecht, maar daardoor krijgen drie/vier honden die nu in het asiel zitten geen kans op een nieuw baasje. Er is dan immers in de vraag voorzien. En ten derde, er is wel iets wat jullie kunnen doen want er bestaat al tijden een soort morning after-gebeuren voor honden en katten. Het heet Alizin en ik weet er verder niets over, maar de huisarts vast wel dus daar kun je terecht. Althans, als er nog geen 48 dagen voorbij zijn sinds de conceptie, want dan is het al te laat. Hoewel jullie dit waarschijnlijk toch niet overwegen, want een paar weken tegen een paar schattige pups aankijken weegt voor veel mensen vaak op tegen de overduidelijke nadelen op grotere schaal.
Oud 30-03-2009, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste is het naïef om ongecastreerde dieren buiten te laten rondlopen en dan te zeggen dat het 'niet de bedoeling was' dat er na een tijdje puppy's of kittens van komen. Ten tweede, jullie pups komen misschien goed terecht, maar daardoor krijgen drie/vier honden die nu in het asiel zitten geen kans op een nieuw baasje. Er is dan immers in de vraag voorzien. En ten derde, er is wel iets wat jullie kunnen doen want er bestaat al tijden een soort morning after-gebeuren voor honden en katten. Het heet Alizin en ik weet er verder niets over, maar de huisarts vast wel dus daar kun je terecht. Althans, als er nog geen 48 dagen voorbij zijn sinds de conceptie, want dan is het al te laat. Hoewel jullie dit waarschijnlijk toch niet overwegen, want een paar weken tegen een paar schattige pups aankijken weegt voor veel mensen vaak op tegen de overduidelijke nadelen op grotere schaal.
amen
Oud 30-03-2009, 10:20
Verwijderd
go paranoide

en maarten, ik vind je uberhorloge wel leuk hoor. bij mannen hou ik wel van horloges. zelf niet. al wil ik wel zo'n openklapding aan een ketting. nog steeds.
Oud 30-03-2009, 10:21
Verwijderd
Ik heb een vet ruig horloge.
Oud 30-03-2009, 10:21
Verwijderd
Het is het enige sieraad dat ik heb, omdat ik hem al bijna tien jaar heb.
Oud 30-03-2009, 10:28
Tink*
Tink* is offline
Wat een drama, gun die hondjes hun pleziertje.
Oud 30-03-2009, 10:29
Verwijderd
Net alsof Missy daar invloed op heeft. :')
Oud 30-03-2009, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Net alsof Missy daar invloed op heeft. :')
"Mam, pap, kunnen we niet beter de hond laten castreren?"
Oud 30-03-2009, 10:33
Verwijderd
Best nice, ik kan gewoon een taxi pakken vanaf het vliegveld en dan worden de kosten vergoed.
Oud 30-03-2009, 10:44
Verwijderd
Citaat:
go paranoide

en maarten, ik vind je uberhorloge wel leuk hoor. bij mannen hou ik wel van horloges. zelf niet. al wil ik wel zo'n openklapding aan een ketting. nog steeds.
Ik ook, maar hij moet dan in een binnenzak en ik heb geen kleren waar dat in zit
Oud 30-03-2009, 10:48
Verwijderd
Vrouwenkleding is zo onpraktisch.
Oud 30-03-2009, 10:49
Verwijderd
En mijn partypooperverhaal klinkt wel.. partypooperig, maar het is nu eenmaal zo dat we met een groot huisdierenoverschot zitten, o.a. doordat mensen zomaar nestjes nemen met de gedachte 'awww puppy's aaaaaawwww kitteeennssssss'. Ik geloof dat er jaarlijks rond de 80.000 dieren in dierenasiels belanden, overwegend honden en katten. Vaak jonge dieren, een jaar of twee oud, maar ze zijn niet meer piepklein en schattig en daarom zijn ze veel minder geliefd. Dat ze vanaf dat moment nog zo'n veertien jaar blijven leven vergeten mensen voor het gemak even. En dan zijn er nog zwerfdieren die overlast veroorzaken en al helemaal een kutleven hebben. Over financiële complicaties van een huisdierenoverschot begin ik niet eens, ook omdat ik daar geen cijfers van heb, maar het lijkt me duidelijk dat asiels geen goedkoop grapje zijn.

Daar wil je toch niet aan bijdragen, hoe schattig kleine beestjes ook wel niet zijn? Alsof een dier laten castreren zo moeilijk is. Het is niet voor niets dat alle dieren die in het asiel terecht komen gecastreerd of gesteriliseerd worden, de mensen daar weten what's up.
Oud 30-03-2009, 10:51
Verwijderd
De vorige twee katten die we kochten kwamen uit het asiel! [/goede burger]
Oud 30-03-2009, 10:55
Tink*
Tink* is offline
Ons hondje komt ook uit het asiel. En de kat van mijn lovah ook.
Oud 30-03-2009, 10:55
Verwijderd
Verbaast me toch dat dat nog goed gaat, Marit.
Oud 30-03-2009, 10:57
Verwijderd
mijn ene kat kwam van een collega die m niet meer wilde en zei dat dr zusje spontaan allergisch was geworden en puckie is de baby van een zwerfkatje die mensen in huis hadden genomen en die op dat moment al zwanger bleek te zijn, dus ik vind mezelf ook best lief eigenlijk.
Oud 30-03-2009, 10:58
Missy
Missy is offline
Citaat:
Ten eerste, onze hond komt (bijna) nooit in de beurt van een teef. We hebben hem niet laten castreren, omdat als ie wel bij een teef is, wij in de buurt zijn. Hij is ontsnapt uit het hekje en daarna waarschijnlijk met de hond van de buren bezig geweest. Ten tweede, een groot deel van de mensen die een puppy willen hebben van te voren al besloten dat ze een pup uit het asiel willen of niet. Ten derde, daar is het te laat voor, want de hond is al een paar weken zwanger. En deze hond komt zelf ook uit het asiel.

De pups zijn van harte welkom. Het was niet de bedoeling dat er pups zouden komen. Maar ze komen nu eenmaal, dus het asielverhaal gaat sowieso helemaal niet op.
Oud 30-03-2009, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste, onze hond komt (bijna) nooit in de beurt van een teef. We hebben hem niet laten castreren, omdat als ie wel bij een teef is, wij in de buurt zijn. Hij is ontsnapt uit het hekje en daarna waarschijnlijk met de hond van de buren bezig geweest. Ten tweede, een groot deel van de mensen die een puppy willen hebben van te voren al besloten dat ze een pup uit het asiel willen of niet. Ten derde, daar is het te laat voor, want de hond is al een paar weken zwanger. En deze hond komt zelf ook uit het asiel.

De pups zijn van harte welkom. Het was niet de bedoeling dat er pups zouden komen. Maar ze komen nu eenmaal, dus het asielverhaal gaat sowieso helemaal niet op.
Het is maar goed dat logica geen verplicht onderdeel is van de havo-stof.
Oud 30-03-2009, 11:06
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Verbaast me toch dat dat nog goed gaat, Marit.
Wut?
Oud 30-03-2009, 11:08
Tink*
Tink* is offline
Hadden wij ook wel eens met de hond en met de katten, meestal raak je die kwijt aan mensen die anders toch geen hond/kat uit het asiel hadden gehaald.
Oud 30-03-2009, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Wut?
Meestal als een stel na een "break" weer terug bij elkaar komt, gaat dat niet zo lang goed.
Oud 30-03-2009, 11:11
Tink*
Tink* is offline
Oh bij ons gaat het nu juist veel beter.
Oud 30-03-2009, 11:12
Verwijderd
had ik ook hoor, dat t opeens veel beter ging. want je hebt dan ook eigenlijk nog extra een keer voor elkaar gekozen ofzo.
Oud 30-03-2009, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste, onze hond komt (bijna) nooit in de beurt van een teef. We hebben hem niet laten castreren, omdat als ie wel bij een teef is, wij in de buurt zijn. Hij is ontsnapt uit het hekje en daarna waarschijnlijk met de hond van de buren bezig geweest.
Met andere woorden, jullie dachten dat castratie onnodig was maar daar hadden jullie ongelijk in. Mijn punt blijft staan, preventief castreren was een betere optie geweest.

Citaat:
Ten tweede, een groot deel van de mensen die een puppy willen hebben van te voren al besloten dat ze een pup uit het asiel willen of niet.
En de mensen die geen asielpuppy willen, wat doen zij? De meeste gaan naar een (professionele) fokker of ze nemen een hondje van marktplaats. Over het eerste valt ook 't één en ander te zeggen, maar (professionele) fokkers zijn vaak wel een stuk verantwoorder bezig dan gewone burgers die 'voor de leuk' een nestje nemen. En wat betreft marktplaats, dat is praktisch hetzelfde idee als het asiel - een ongewenst dier vindt een thuis. Niets mis mee, behalve dat marktplaats gratis is en ongecastreerde dieren verhandelt, terwijl het asiel bewust iets probeert te doen aan het huisdierenoverschot. Wat je zegt rechtvaardigt dus niets.

Citaat:
Ten derde, daar is het te laat voor, want de hond is al een paar weken zwanger. En deze hond komt zelf ook uit het asiel.
'Een paar weken' kan korter zijn dan 48 dagen. Maar goed, ik had ook niet verwacht dat jullie het zouden overwegen. Veel te rationeel, weegt niet op tegen de schattigheid van puppy's.
Dat je hond uit het asiel komt betekent verder ook niets, behalve dat hij uit een tijd komt waarin nog niet verplicht werd gecastreerd.

Citaat:
Het asielverhaal gaat wel op, want er is sprake van vraag en aanbod. Doordat jullie nu pups geven aan mensen, zullen deze mensen geen hond uit het asiel halen. Misschien doen ze de pups als ze volwassen zijn weer weg (kinderen die er opeens allergisch voor zijn, verhuizing naar een kleiner huis, ziekte, geen tijd, etc) waardoor ze in een asiel terechtkomen.

We hebben een huisdierenoverschot. Dat betekent dat we teveel huisdieren hebben. En dat betekent dat er zomaar nieuwe dieren bij baren onnodig, onverantwoord en zelfs een beetje asociaal is.
Oud 30-03-2009, 11:18
Verwijderd
ik zou zeggen: open een topic op F&F
Oud 30-03-2009, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Hadden wij ook wel eens met de hond en met de katten, meestal raak je die kwijt aan mensen die anders toch geen hond/kat uit het asiel hadden gehaald.
Die mensen moeten dus überhaupt geen hond of kat nemen, zeker niet uit zo'n nestje. Niet alleen stimuleren ze hiermee het idee dat het prima is om honden en katten niet te castreren (want 'awww' en 'je raakt de babybeestjes toch wel kwijt'), ook weten ze niet wat er allemaal bij de zorg voor zo'n dier komt kijken. De nieuwbakken honden en katten worden niet gecastreerd, wel uitvoerig buiten gelaten, en zo herhaalt de geschiedenis van 'aaaawww zwanger beest aawwww babybeestjeeeeessss' zich weer. Bovendien zijn zulk soort mensen juist de mensen die hun dieren weer makkelijk(er) wegdoen als ze er even geen zin meer in hebben, want ze moesten in de eerste plaats niet zo nodig een huisdier. En een huis- tuin- en keukenkat of -hond vliegt natuurlijk ook een stuk sneller het huis uit dan een dier dat met zorg is uitgezocht.

Dat hoeft lang niet altijd zo te gaan, maar mensen die bewust een kat of hond in huis nemen zullen hem een stuk minder snel afstaan dan iemand die er één neemt omdat de buren toevallig een nestje hebben.
Oud 30-03-2009, 11:29
Verwijderd
Citaat:
ik zou zeggen: open een topic op F&F
Maar ik wil Missy ervan overtuigen dat haar gezin immoreel bezig is, zodat ze huilend naar haar ouders gaat en zegt van 'pappamamma zullen we Victor gauw laten castreren want nu zijn we zo'n last voor de maatschappij en de arme dieren hebben eronder te lijden en het is allemaal zo zielig '. Wat ze dan doen en dan krijgen ze virtuele koekjes van me. Maar dat kan allemaal alleen hier, want op F&F zit Missy niet!
Oud 30-03-2009, 11:33
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Die mensen moeten dus überhaupt geen hond of kat nemen, zeker niet uit zo'n nestje. Niet alleen stimuleren ze hiermee het idee dat het prima is om honden en katten niet te castreren (want 'awww' en 'je raakt de babybeestjes toch wel kwijt'), ook weten ze niet wat er allemaal bij de zorg voor zo'n dier komt kijken. De nieuwbakken honden en katten worden niet gecastreerd, wel uitvoerig buiten gelaten, en zo herhaalt de geschiedenis van 'aaaawww zwanger beest aawwww babybeestjeeeeessss' zich weer. Bovendien zijn zulk soort mensen juist de mensen die hun dieren weer makkelijk(er) wegdoen als ze er even geen zin meer in hebben, want ze moesten in de eerste plaats niet zo nodig een huisdier. En een huis- tuin- en keukenkat of -hond vliegt natuurlijk ook een stuk sneller het huis uit dan een dier dat met zorg is uitgezocht.

Dat hoeft lang niet altijd zo te gaan, maar mensen die bewust een kat of hond in huis nemen zullen hem een stuk minder snel afstaan dan iemand die er één neemt omdat de buren toevallig een nestje hebben.
Sowieso als je een huisdier neemt doe je die toch niet meer weg? Ik ken echt niemand die dat doet, het asiel zit alleen vol met van die aso's die nestjes weg onder het mom van: haal ze op of ik maak ze dood. En die katten zijn sowieso geen probleem, daar heb je toch geen last van, die moet je alleen gewoon wat eten geven wat je overhoudt van de pot en klaar is kees.
Oud 30-03-2009, 11:34
Tink*
Tink* is offline
En ze moeten castreren dan ook maar goedkoper maken als ze dit soort dingen willen voorkomen.
Oud 30-03-2009, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Het is maar goed dat logica geen verplicht onderdeel is van de havo-stof.
wat een kutopmerking.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten