Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En mijn partypooperverhaal klinkt wel.. partypooperig, maar het is nu eenmaal zo dat we met een groot huisdierenoverschot zitten, o.a. doordat mensen zomaar nestjes nemen met de gedachte 'awww puppy's aaaaaawwww kitteeennssssss'. Ik geloof dat er jaarlijks rond de 80.000 dieren in dierenasiels belanden, overwegend honden en katten. Vaak jonge dieren, een jaar of twee oud, maar ze zijn niet meer piepklein en schattig en daarom zijn ze veel minder geliefd. Dat ze vanaf dat moment nog zo'n veertien jaar blijven leven vergeten mensen voor het gemak even. En dan zijn er nog zwerfdieren die overlast veroorzaken en al helemaal een kutleven hebben. Over financiële complicaties van een huisdierenoverschot begin ik niet eens, ook omdat ik daar geen cijfers van heb, maar het lijkt me duidelijk dat asiels geen goedkoop grapje zijn.
Daar wil je toch niet aan bijdragen, hoe schattig kleine beestjes ook wel niet zijn? Alsof een dier laten castreren zo moeilijk is. Het is niet voor niets dat alle dieren die in het asiel terecht komen gecastreerd of gesteriliseerd worden, de mensen daar weten what's up. |
![]() |
|
Verwijderd
|
mijn ene kat kwam van een collega die m niet meer wilde en zei dat dr zusje spontaan allergisch was geworden en puckie is de baby van een zwerfkatje die mensen in huis hadden genomen en die op dat moment al zwanger bleek te zijn, dus ik vind mezelf ook best lief eigenlijk.
|
![]() |
||
Citaat:
De pups zijn van harte welkom. Het was niet de bedoeling dat er pups zouden komen. Maar ze komen nu eenmaal, dus het asielverhaal gaat sowieso helemaal niet op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Dat je hond uit het asiel komt betekent verder ook niets, behalve dat hij uit een tijd komt waarin nog niet verplicht werd gecastreerd. Citaat:
We hebben een huisdierenoverschot. Dat betekent dat we teveel huisdieren hebben. En dat betekent dat er zomaar nieuwe dieren bij baren onnodig, onverantwoord en zelfs een beetje asociaal is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat hoeft lang niet altijd zo te gaan, maar mensen die bewust een kat of hond in huis nemen zullen hem een stuk minder snel afstaan dan iemand die er één neemt omdat de buren toevallig een nestje hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |