Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2009, 15:19
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik vraag me af of dat zo is. Wat georganiseerde bendes met een doel, zoals bijvoorbeeld in Utrecht Overvecht betreft, gaat het om georganiseerd geweld tegen burgers om een politiek doel te bereiken.
Leuk maar daarmee is het dus een criminele organisatie met een politiek oogmerk, tenminste zo werd dat vroegah genoemd.
Citaat:
Ze mogen dan misschien weinig wapens hebben op het moment, maar terroristen zijn het wel degelijk. Gelukkig maar, anders kregen we wellicht krantenkoppen als "Bomaanslag op lesbisch stel in Overvecht".
Mwoa die wapens zijn er wel.
Citaat:
On the bright side, dan zou het snel afgelopen zijn met de immuniteit voor strafvervolging i.v.m. afkomst, want dergelijk geweld is niet onder het tapijt te vegen. Andersom redenerend moeten we daarmee de trieste conclusie trekken dat er letterlijk een bomaanslag nodig zal zijn om linkse bestuurders te doordringen van het belang van gelijkberechting.
Jammer dat je dan weer dat linkse erbij zet, anders had ik bijna hetzelfde willen zeggen, maar goed, Paars en Grijs waren/zijn absoluut links ja vandaar dat de energie, zorg, de post, afvalverwerking en de spoorwegen/GVB onder onze reet vandaan zijn/worden verkocht.
Oud 04-05-2009, 15:19
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hmm hatchback vs. bus = platte hatchback
dan nog kan de bus zijn doel zijn geweest. in films ontploft de boel dan ook vaak...

dat meneer het licht niet had uitgevonden, moge hoe dan ook wel duidelijk zijn
Oud 04-05-2009, 15:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
voorbeelden zat waarbij dat niet het geval was.
Zou je er eentje willen geven?
Oud 04-05-2009, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af of dat zo is. Wat georganiseerde bendes met een doel, zoals bijvoorbeeld in Utrecht Overvecht betreft, gaat het om georganiseerd geweld tegen burgers om een politiek doel te bereiken.
Ja, die snotjochies hebben politieke idealen natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 15:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het vanuit religieuze stupiditeit haten van homoseksuelen is een politiek idee. Ze organiseren hun geweld zelfs bewust om die politieke doelen na te streven.

Overwoog bovendien het racistische oogmerk achter hun misdrijven.
Oud 04-05-2009, 16:13
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Duzz... Ik wil graag een voorstel waar deze discussie mee verder gaat. Op positieve toon. Ik denk dat het complete off-topic over allochtone/autochtone bendes/groeperingen/sectes/hangjongeren/etc flink uitgemolken is. Bijvoorbeeld: Hoe kan het volgend jaar verder met Koninginnedag? Moeten we hier de komende jaren bij stilstaan op Koninginnedag, of moet je gewoon feesten? Of misschien kan iemand nog wat anders verzinnen?
Hoewel de discussie over de beveiliging trouwens prima is.
Oud 04-05-2009, 16:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zou je er eentje willen geven?
die bulldozer attack bv die ik al in dit topic heb laten zien.
Oud 04-05-2009, 16:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
het trachten te verbannen van transseksuelen en homoseksuelen uit een bepaalde buurt is op zich best een politiek iets te noemen.

En als de dader van koninginnedag net zoiets op het oog had - had het ook een politiek doel op zich. Ook als het alleen maar zou gaan om aan te tonen dat de beveiliging waardeloos zou zijn, bv.
Oud 04-05-2009, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Het vanuit religieuze stupiditeit haten van homoseksuelen is een politiek idee. Ze organiseren hun geweld zelfs bewust om die politieke doelen na te streven.

Het zijn snotjochies die niets beters te doen hebben. Je blaast het op, omdat er verder geen zak gebeurt in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 19:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
die bulldozer attack bv die ik al in dit topic heb laten zien.
Ik weet niet de achtergrond, maar waarom zou bulldozer die op een auto inrijdt gekwalificeerd moeten worden als een terroristische aanval?
Oud 05-05-2009, 05:05
arPos
arPos is offline
Citaat:

Dat is niet zo zeer waar het in eerste instantie om gaat, georganiseerde criminaliteit gaat zoals alles om geld, aangezien de status quo in de weg staat van een optimaal winstrendament is er een politiek oogmerk, namelijk een anti-politiek oogmerk (muv hun eigen politiek)

homo's zijn dan weer een complete bijzaak, en dat is religieus fundamentalisme.
Oud 05-05-2009, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Het zijn snotjochies die niets beters te doen hebben. Je blaast het op, omdat er verder geen zak gebeurt in Nederland.

Snotjochies die niets te doen hebben?? Het spijt me zeer, maar zouden pappie en mammie dan niet eens als de wiedeweerga moeten zorgen dat hun lieve snotjochies naar school gaan? En hun huiswerk maken???
Het is natuurlijk ook zo dat zij net als wij, Nederland later over moeten nemen van de huidige generatie, en draaiende moeten houden.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 11:49
juno
juno is offline
Citaat:
Die snotjochies vallen nooit mede-marokkanen lastig. Marokkaanse winkeliers worden niet bestolen, marokkaanse meisjes niet onzedelijk betast, marokkaanse oma's niet van hun tasje beroofd en marokkaanse jongens niet van hun telefoon. Als ze zich alleen maar zouden vervelen, zouden ze zonder onderscheids des persoons lopen klieren. Nu worden de slachtoffers wel degelijk geselecteerd op afkomst, met bovenaan de shitlist homo's. Dus er is echt wel wat meer aan de hand dan een beetje lopen etteren omdat je je verveelt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 12:09
Allochthony
Allochthony is offline
Z eselecteren op zwakte. Als er iemand met gebogen hoofd de straat over steekt om een groepje te ontwijken is dat een mooi doelwit.

En er worden genoeg Marokkanen lastig gevallen door jongeren van alle afkomsten, ook door Marokkanen zelf, maar dat lossen we vaak in onze eigen kringen op. Ook Marokkaanse kriudeniers hebben te maken met vandalisme en diefstal.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 12:26
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Die snotjochies vallen nooit mede-marokkanen lastig. Marokkaanse winkeliers worden niet bestolen, marokkaanse meisjes niet onzedelijk betast, marokkaanse oma's niet van hun tasje beroofd en marokkaanse jongens niet van hun telefoon.
onzin. Belwinkels, avondwinkels zijn erg gewilde doelwitten en worden traditioneel vaak door Marokkanen gerund in bepaalde wijken.
misschien dat bepaalde families of groepen buiten schot blijven, maar dit kun je echt niet als algemeenheid vastleggen.

Citaat:
Als ze zich alleen maar zouden vervelen, zouden ze zonder onderscheids des persoons lopen klieren. Nu worden de slachtoffers wel degelijk geselecteerd op afkomst, met bovenaan de shitlist homo's. Dus er is echt wel wat meer aan de hand dan een beetje lopen etteren omdat je je verveelt.
dan nog kan het etteren voortkomen uit verveling. pas op het moment dat ze besluiten om te gaan etteren (als ze zich vervelen), gaan ze misschien kijken wie een interessant doelwit is. en ja, dan is de opvallende homo "makkelijker" dan de 2x2-bouwvakker.

de "politiek" is een bijkomende factor, maar niet (per se) de oorzaak.
Oud 05-05-2009, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Z eselecteren op zwakte. Als er iemand met gebogen hoofd de straat over steekt om een groepje te ontwijken is dat een mooi doelwit.

En er worden genoeg Marokkanen lastig gevallen door jongeren van alle afkomsten, ook door Marokkanen zelf, maar dat lossen we vaak in onze eigen kringen op. Ook Marokkaanse kriudeniers hebben te maken met vandalisme en diefstal.
Ow, dus een marokkaanse winkelier die wordt lastiggevallen, krijgt wel ondersteuning binnen de groep, maar als het een nederlander betreft vinden jullie het wel best?

Ik mag hopen dat je niet echt zo redeneert...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 12:34
Allochthony
Allochthony is offline
Ik bedoel doordat we het vaak onderling regelen heel veel mensen er vaak ook niets vanaf weten. Als het een "Nederlander" zou zijn zou die ook worden geholpen, maar deze doen dat vaker via officiële wegen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel doordat we het vaak onderling regelen heel veel mensen er vaak ook niets vanaf weten. Als het een "Nederlander" zou zijn zou die ook worden geholpen, maar deze doen dat vaker via officiële wegen.
Ja, want als ik word beroofd door zo'n etter, en ik ga praten met zijn pa en moe ( even vooropgesteld dat ik niet via het ziekenhuis ga ) dan krijg ik van pa en moe heus geen hulp.... Dus ga ik via de politie. Dat lijkt me niet heel raar
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 13:11
Allochthony
Allochthony is offline
De jongeren worden door de ouders wel aangepakt hoor, maar het grote verschil is dat in Marokko ze door veel meer mensen worden aangepakt, hier in Nederland is die sociale controle er niet, daar klagen de mensen alleen binnenshuis en van een afstand.

Dit verschil wil niet zeggen dat het slechte ouders zijn en de jeugd nodeloos aggressief en respectloos. Je ziet steeds meer buurtvaders en projecten met als doel respect voor elkaars gewoonten, en die pakken vaak erg goed uit. Hier in de buurt zijn de mensen van afkomsten toch wel erg tevreden, maar hoe verder je er van af staat, hoe erger het schijnt te lijken.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 13:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hier in de buurt zijn de mensen van afkomsten toch wel erg tevreden, maar hoe verder je er van af staat, hoe erger het schijnt te lijken.
Hoe verder je er van af staat, hoe erger de problematiek, omdat daar de urgentie nog niet is doorgedrongen tot de beleidsmakers ("Maar wij zijn toch geen grote stad?") en dus hoe erger de problemen zijn.
Oud 05-05-2009, 13:45
ganralph
ganralph is offline
vind het altijd mooi hoe sommige familieleden/vrienden uit "de provincie" wel eens op bezoek komen hier (Amsterdam-West) en zich dan standaard negatief uitlaten over "die Marokkanen", terwijl ik er zelf een heel wat genuanceerder beeld bij heb. Maar goed, 60% van mijn buren is niet-Westers allochtoon, dus wat weet ik er nu van
Oud 05-05-2009, 13:57
Verwijderd
Citaat:
vind het altijd mooi hoe sommige familieleden/vrienden uit "de provincie" wel eens op bezoek komen hier (Amsterdam-West) en zich dan standaard negatief uitlaten over "die Marokkanen", terwijl ik er zelf een heel wat genuanceerder beeld bij heb. Maar goed, 60% van mijn buren is niet-Westers allochtoon, dus wat weet ik er nu van
van de wijk waarin ik woon, wordt gezegd dat het klein istanbul is. En veel criminaliteit enzo.

nooit iets van meegekregen.... overdrijven is vaak leuker dan sec de feiten bekijken...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Snotjochies die niets te doen hebben?? Het spijt me zeer, maar zouden pappie en mammie dan niet eens als de wiedeweerga moeten zorgen dat hun lieve snotjochies naar school gaan? En hun huiswerk maken???
Het is natuurlijk ook zo dat zij net als wij, Nederland later over moeten nemen van de huidige generatie, en draaiende moeten houden.
Ja natuurlijk moet dat, maar ik wil het probleem niet opblazen door te refereren naar straaterroristen als ik eigenlijk snotjochies bedoel.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Die snotjochies vallen nooit mede-marokkanen lastig. Marokkaanse winkeliers worden niet bestolen, marokkaanse meisjes niet onzedelijk betast, marokkaanse oma's niet van hun tasje beroofd en marokkaanse jongens niet van hun telefoon. Als ze zich alleen maar zouden vervelen, zouden ze zonder onderscheids des persoons lopen klieren. Nu worden de slachtoffers wel degelijk geselecteerd op afkomst, met bovenaan de shitlist homo's. Dus er is echt wel wat meer aan de hand dan een beetje lopen etteren omdat je je verveelt.
Naja, nu hebben deze jongeren een verkeerd beeld over homo's en homoseksualiteit, dat is inderdaad zo. Maargoed dat hebben twentse hangjoneren net zo goed, of lonsdale jongeren. Ik zou het niet erg vinden als ze op school hier meer over onderwezen kregen. Maargoed, de overlast die de Marokkaanse jongeren veroorzaken, schaadt de marokkaanse gemeenschap veel meer dan de autochtonen. Daarom zijn heel veel Marokkanen ook heel sociaal bewogen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Ja natuurlijk moet dat, maar ik wil het probleem niet opblazen door te refereren naar straaterroristen als ik eigenlijk snotjochies bedoel.

die snotjochies terroriseren ongestraft ( ook niet door pa en ma ) de straat. Dus kun je spreken van straatterroristjes. En laat het opblazen ervan maar over aan de slachtoffers van die minderwaardige pisvlekjes
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 14:05
Verwijderd
Excuses als forumbaas ben ik nu ook off topic, ik hoop dat als jullie mij of anderen willen replyen, jullie het in het andere topic doen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 11:32
Gatara
Gatara is offline
Iemand werd geinspireerd:

Citaat:
Koningin Fabiola bedreigd met de dood

BRUSSEL - Onbekenden hebben een dreigbrief gestuurd naar een Belgische krant, waarin staat dat de 80-jarige koningin Fabiola op een nationale feestdag in juli met een kruisboog zal worden gedood. De terreurcel van de federale politie kijkt ''met ernst'' naar de zaak, meldden Belgische media zaterdag.

De dreigbrief is in het Frans opgesteld en staat vol met taalfouten. Het lijkt erop dat het epistel, dat bij La Dernière Heure in de bus viel, geschreven is met een elektrische typemachine. Op de envelop zat een postzegel van 5 centiem uit de vorige eeuw. [Die Belgisch post ook ]

Kruisboog

Volgens de schrijver is Fabiola een onwaardige koningin omdat ze ''koning Boudewijn in Spanje heeft vergiftigd omdat hij met dictator Tito een liefdesrelatie heeft gehad in diens wijnkelder in Belgrado, waar wij foto's van hebben''. [wtf?]

Verder staat in de brief dat ''een schot met een kruisboog een einde zal maken aan dit ergste uitschot tijdens het defilé op 21 juli.''

Feestdag

Die dag is een Belgische nationale feestdag. In Brussel is dan een groot militair defilé, waar de koninklijke familie vanaf een platform naar kijkt.
http://www.nu.nl/algemeen/1965113/ko...t-de-dood.html
Over de Nederlandse zaak overigens:
Citaat:
'Karst T. had hekel aan koningshuis'

AMSTERDAM - Karst T., de man die op Koninginnedag inreed op het publiek in Apeldoorn, had een hekel aan het koningshuis. Zijn vrienden en collega's zeggen zaterdag in het Algemeen Dagblad dat T. de Oranjes 'huichelaars' vond, 'die geld opstrijken van de hardwerkende belastingbetaler'. (...)
http://www.nu.nl/algemeen/1965089/ka...ningshuis.html
Oud 16-05-2009, 13:14
hookee
hookee is offline
Citaat:
'die geld opstrijken van de hardwerkende belastingbetaler'
Uiteraard was dezelfde Karst al een half jaartje werkeloos...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 13:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Over de Nederlandse zaak overigens:
In hetzelfde artikel: "Ze tonen zich wel verbijsterd over de actie van T., die attent en niet agressief zou zijn geweest."

Dus zo goed kenden ze hem
Oud 16-05-2009, 13:24
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
waar wij foto's van hebben
Pic's or it didn't happen
Oud 17-05-2009, 01:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maargoed, de overlast die de Marokkaanse jongeren veroorzaken, schaadt de marokkaanse gemeenschap veel meer dan de autochtonen. Daarom zijn heel veel Marokkanen ook heel sociaal bewogen.
Jaja, Marrokaanse straatbendes staan er immers om bekend dat ze Marrokanen achterna zitten omdat ze daar tegenaan kijken als onderdrukkers. Geen Marrokaanse vrouw is bovendien veilig, omdat ze die allemaal hoeren vinden.

Geloof je je lezing zelf eigenlijk wel? Serieus..

Lonsdalers hebben tenminste nog een notie van politieke correctheid meegekregen, en voor zover ze al domme dingen vinden, is dat gebrek aan kennis, en met een beetje discussie te corrigeren. Dat kunnen we van totaal ontspoorde allochtone jongeren niet zeggen.
Oud 17-05-2009, 02:03
Verwijderd
Citaat:
Jaja, Marrokaanse straatbendes staan er immers om bekend dat ze Marrokanen achterna zitten omdat ze daar tegenaan kijken als onderdrukkers. Geen Marrokaanse vrouw is bovendien veilig, omdat ze die allemaal hoeren vinden.

Geloof je je lezing zelf eigenlijk wel? Serieus..

Lonsdalers hebben tenminste nog een notie van politieke correctheid meegekregen, en voor zover ze al domme dingen vinden, is dat gebrek aan kennis, en met een beetje discussie te corrigeren. Dat kunnen we van totaal ontspoorde allochtone jongeren niet zeggen.
Wat geloof je niet? Dat veel Marokkanen heel sociaal bewogen zijn? Dat de Marokkaanse gemeenschap door die rotjochies met een gigantisch imago probleem zijn opgezadeld of dat de Marokkaanse criminelen maar een kleine minderheid betreft?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten