Advertentie | |
|
![]() |
|
@Kenjirro, waarom zou je als niet-moslim per se religieus voedsel moeten eten? Het eten van religieus voedsel is een keuze. En als die keuze je wordt opgedrongen, dan is dat verkeerd.
Ik neem overigens aan dat ook bij moslims geldt dat als er geen religieus voedsel beschikbaar is, dat je dan toch moet eten wat de pot schaft. Dus ook varkensgehaktballen als dat het menu in de bajes is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik betwijfel of de reden was dat het goedkoper was. Maareh, er zullen altijd wel uitzonderingen gemaakt worden op medische gronden. Iemand met pinda allergie kan je geen pindakaas geven en een vegetarier kan ook niet zomaar vlees gaan eten. Dat is medisch allemaal onverantwoord.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Halalvlees goedkoper, dat mag iemand me uitleggen. Ik heb 't nooit gecontroleerd maar kan iemand mij vertellen of halalvlees in de supermarkt ook daadwerkelijk goedkoper is?
Als dat zo zou zijn, hoe kan dat? Het lijkt me arbeidsintensiever. Of hebben halalslachters dezelfde boekhouding als Turkse bakkers? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daar word je nu eenmaal van bepaalde rechten beroofd omdat je iets misdaan hebt. En verder maakt het blijkbaar wel uit voor niet-moslims die islamitisch eten voorgeschoteld krijgen, want anders was deze ophef niet ontstaan ![]() zelf eet ik trouwens meestal halal-vlees, maar dit terzijde ![]()
||
Citaat:
||||
Citaat:
Bovendien zoals gezegd: waarom onnodige wreedheid tegen dieren sponsoren met belastinggeld? Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar waar ik op doelde is dat alleen maar halal voedsel voorzetten aan iemand die geen keuze heeft, streng verboden is. Dat is een flagrante schending van diens grondrechten. Op kosten bezuinigen door over te schakelen op halal voedsel dat door oneerlijke concurrentie goedkoper is, is dus simpelweg geen optie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Bovendien ga je wederom voorbij aan het feit dat geen religie opgedrongen krijgen gewoon een keihard grondrecht is waarop je helemaal niet mag beknibbelen.
||
Citaat:
niemand verplicht moslims in de cel niet-halalvlees te eten als ze dat niet willen. dus of je komt met een bron waaruit blijkt dat de halal-groothandel goedkoper is om de redenering van de staat te staven of je gaat een monoloog opstellen waarin je hypothetisch vanuit je religie eist dat je tegen stoplichten mag pissen waaruit je zelf kan concluderen hoe grote bullsheiße het is.
|
Verwijderd
|
Ja, maar dan alweer:
Wat nou als spaghetti het goedkoopste voedsel zou zijn, zou je dat dan wel aan de gevangenen mogen 'opdringen' als er toevallig iemand is die gelooft in het verschrikkelijke spaghetti monster, van wie hij iedere dag spaghetti moet eten? Dat is dan immers zijn religie en volgens jullie mag je mensen geen 'religieus' voedsel opdringen. Als het goedkoper is, is het gewoon een pragmatische keuze geweest. Jullie doen net alsof de gevangenis een complot heeft beraamd of zo. En daabij, niemand wordt opeens religieus van 'religieus' voedsel. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
en zo lang daar geen bron van is ga ik ervan uit dat de staat het als (nogal) slap excuus gebruikt om religieuzen meer rechten te geven dan niet-religieuzen. iets wat m.i. vrij aannemelijk is gezien de geschiedennis een complot zou ik het overigens niet noemen; incompetentie, beleid of incompetent beleid eerder.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bio industrie is kudt omdat ze dieren in kleine hokken proppen, niet om de manier waarop ze dieren zouden moeten slachten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
nee niet eens, er wordt beweert dat 2 slagers duurder is dan 1 slager en dat ze daarom maar de halal-slager hebben genomen omdat dan minder mensen pijpzeiken om religieuze als je werkelijk nog dat standpunt wil houden moet je toch echt met bronnen komen, want ik ga ze niet voor je zoeken, en ik betwijfel of anderen daar wel toe genegen zijn. Citaat:
bovendien negeer je weer gewoon dat je als zelf verklaard mohammed aanhanger in NIETS belet wordt haram producten niet te eten. Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-07-2009 om 23:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
dat jij dat weigert te accepteren zegt meer over jou dan over "die enge islamofoben" Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
DAN LATEN ZE HET MAAR STAAN, zoals o.a. in de bijbel staat. zoals ik, wederom, al eerder heb gezegd als je de morele bezwaren goedkeurt van een individu (in dit geval een aanhanger van mohammed) waar ga je dan stoppen, ga je dan ook goedkeuren dat ik van mijn religie moet spugen in het gezicht van iedereen met blond haar, of dat ik van mijn religie moet naaktlopen. maar goed dit zijn allemaal dingen die je al 10 keer hebt kunnen lezen in dit topic dus ik zie geen reden aan te nemen dat je het deze keer niet zal negeren om vervolgens je grijsgedraaide elpee te herhalen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
kan je of bij het onderwerp blijven of een topic openen op F&F over biologisch vs. bio-industrie vlees.
||
Citaat:
Neemt niet weg dat ik halal slachten en het houden van dieren in te kleine hokken even verwerpelijk vind.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is echt maar gewoon toevallig dat een kleine sekte van 2000 jaar geleden is uitgegroeid tot de grote religie die het nu is. Het had net zo goed anders kunnen lopen. En ja, inderdaad, dat is het hele probleem. Mensen verzinnen van alles in naam van 'religie', zolang het hen maar uitkomt. Maar mijn Spaghetti monster religie behoort net zoveel bestaansrecht te hebben als een grote religie; want anders zou ik worden gediscrimineerd. Edit: en als ik hard genoeg zoek kan ik vast wel een paar idioten vinden die ik kan bekeren tot het Spaghettisme, dus wanneer is iets een 'echte' religie en wanneer niet, en wie bepaalt dat? Laatst gewijzigd op 06-07-2009 om 00:26. |
![]() |
|||||||||||||||||||||
Citaat:
en weet jij veel wat ik allemaal proef. Citaat:
Citaat:
in beide gevallen is het niet wenselijk, stop ermee. Citaat:
of is het realistischer te denken dat een moslim of moslims daar eerst om hebben gevraagd voordat de gevangenis directie zo'n besluit maakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
wat mij voor de tweede keer in dit topic doet afvragen, wordt er bij de islamitische slager niet een beetje erg gesjoemeld met houdbaarheidstijden, maar wederom laat maar... (waarom ik heel de tijd laat maar zeg leg ik je aan het eind van de quotes uit) Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Spoiler
Citaat:
Voor de rest staat er absoluut niets over prijzen in je bron, laat staan een goede vergelijking tussen groothandelsprijzen van halalslacht en niet-halalslacht. maar los daarvan is er een nog veel grotere reden waarom ik deze bron niet ga accepteren en derhalve heel de tijd: "laat maar" zei: Citaat:
edit: ik weet in ieder geval na deze bron dat ik geen halal vlees meer hoef, ik had graag mn maag nog heel aan het eind van mn leven
Laatst gewijzigd op 06-07-2009 om 07:35. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap niet zo goed waarom je nou een heel artikel, je zegt het zelf, van 10 jaar geleden in behandeling neemt. Ik heb em zelf maar oppervlakkig doorgenomen, maar het was slechts ter illustratie dat islamitische slagerijs goedkoper zijn. 10 jaar later is heel wat veranderd ten positieve. Ik denk dat de algemene conclusie zou moeten gelden: criminelen zouden moeten eten wat de pot schaft. Of dat nou halal vlees is of niet, is dan verder niet relevant. Als burgers of politici ook nog zouden moeten bepalen wat de maaltijden zouden moeten zijn in cellen, dan zijn we nog verder van huis.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen vervolging Geert Wilders om cartoons T_ID | 57 | 20-08-2009 16:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Gatara | 500 | 05-11-2006 15:35 |