Advertentie | |
|
![]() |
|
Ten eerste: Ik heb gisteren niet gestemd omdat ik geen beschikking tot het internet had, dit heb ik de spelleiders dan ook uitgelegd.
Ten tweede: Kazet 2. testout.com 3. VeGs Archont 7. Fizzle-fluffy 9.Abzg Testout.com 8. Wammus Ik Verdenk Archont ervan belangrijk te zijn voor de weerwolfen óf zelf een weerwolf te zijn. Ik denk niet dat Testout een weerwolf is, anders had wammus waarschijnlijk niet op haar/hem gestemd. Dat betekent dus dat het inderdaad gelijkspel was tussen Kazet en Archont en de weerwolven hebben gekozen om Kazet dood te laten gaan... dussss
|
Verwijderd
|
Moet ik mijn vorige uitleg nógmááls typen.
Daarnaast ggcy8 wat zeiden de spelleiders tegen je van het niet stemmen? Abzg en ggcy8 jullie vergeten continue de rol van 2 stemmen: de geliefde mét stem en cupido. Die kazet natuurlijk wilde beschermen. Waar zijn die gebleven dan? Kan je mij dit uitleggen? ![]() |
![]() |
|
De spelleiders zeiden tegen me dat he spel het leukst was als iedereen stemde.
En ik snap je niet. Wat maakt het uit waar die stemmen zijn? Laten we aannemen dat de cupido op totaal iemand anders heeft gestemd, op fizzle ofzo. Of misschien is abzg wel de cupido en heeft daarom op jouw gestemd, om Kazet te beschermen. Wat maakt het uit? Wat ik zie is dat jij hoogstwaarschijnlijk gelijkspel had met Kazet en de wolven jouw boven Kazet hebben uitgekozen.
||
![]() |
Citaat:
Eigenlijk verdenk ik Archont, denk dat jij de wolf bent onder het rijtje kazet. Maar over Fizzle fluffy heb ik toch ook niet zon goed gevoel.. Dus, mijn theorie (met dit keer de geliefden mee genomen): Kazet testout.com VeGs Archont (weerwolf) ggcy8 Archont Fizzle fluffy (wolf < is eerste, dus veilig) Abzg Geliefde met stem Cupido = 3-3 = gelijk spel
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een wolvenstreek? Je weet niet of ik het was die het gelijkspel veroorzaakte. Je moet weten dat de andere geliefde en cupido Kazet wilde beschermen. dit heb ik in mijn vorige 2 replies uitvoerig uitgelegd (gelezen??). Daarnaast kwam abzg heel laat met het zeggen van dat ze op mij heeft gestemd (wolvenstreek?, evilziener?). Dus dit is ook niet te vertrouwen. Cupido en kazet zijn 2 stemmen die we niet weten waar ze zijn gebleven, vandaar dat jullie theorie nergens op slaat. En als je mijn vorige 2/3 replies is leest knul dat zie je waarom het nergens op slaat. Ontkracht die eerst maar voordat je iets nieuws loopt te spuien waar niks van klopt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast nogmaals heeft testout.com al 2maal in zo'n rijtje gestaan waar een wolf moet staan. Kijk is naar de eerste spelronde: Kazet abzg Fizzle-fluffy Lisa (Ziener) testout.com Lisa Kazet Martino Archont cupido In het rijtje Kazet moet minimaal 1 wolf zitten aangezien. Aangezien Lisa eruit gign. hoe kan je dan verklaren als je hierna kijkt dat ík wolf ben? Ik kan het niet hoor. Terwijl, jij abzg, fizzle en testout.com nog steeds wolven kunnen zijn. Ik neem aan dat de rest van de deelnemers mét stemrecht hierna even kijken. Maar hoe verklaar je dit dan abzg én ggccy8 |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE=Archont;29660046]Onjuist, je krijgt een waarschuwing. Dus hiervan geloof ik al niks.
Een wolvenstreek? Je weet niet of ik het was die het gelijkspel veroorzaakte. Je moet weten dat de andere geliefde en cupido Kazet wilde beschermen. dit heb ik in mijn vorige 2 replies uitvoerig uitgelegd (gelezen??). Daarnaast kwam abzg heel laat met het zeggen van dat ze op mij heeft gestemd (wolvenstreek?, evilziener?). Dus dit is ook niet te vertrouwen. [QUOTE] Ik denk niet dat een onervaren speler als ggyc8 zo'n wolvenstreek uit haald.. ![]() Ik heb niet van te voren gezegt wie ik had gestemt omdat ik er én geen tijd voor had, én ik was benieuwt wat er zou gebeuren als ik dit verborgen zou houden tot dat iedereen had gestemd.. En het heeft dus blijkbaar veel uitgemaakt.
|
Laat ik even als spelleider intervenen: het is totaal irrelevant wat de spelleiders al dan niet communiceren naar de spelers, of wat ze posten in het forum. Het is aan de spelleiders te bepalen hoe en wat ze communiceren. Dit kan dus buiten beschouwing worden gelaten in het spel, en het mag ook niet meer ter sprake komen. Back to the real game people!
||
Verwijderd
|
[QUOTE=Abzg;29660057][QUOTE=Archont;29660046]Onjuist, je krijgt een waarschuwing. Dus hiervan geloof ik al niks.
Een wolvenstreek? Je weet niet of ik het was die het gelijkspel veroorzaakte. Je moet weten dat de andere geliefde en cupido Kazet wilde beschermen. dit heb ik in mijn vorige 2 replies uitvoerig uitgelegd (gelezen??). Daarnaast kwam abzg heel laat met het zeggen van dat ze op mij heeft gestemd (wolvenstreek?, evilziener?). Dus dit is ook niet te vertrouwen. Citaat:
En over hetgeen van ggccy8: Ik deed dit als (heks) mijn eerste spel al. Dus dit zou heelmaal niet vreemd zijn omdat je het niet verwacht van een onervaren speler. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Máár we mogen hierover wel praten. Staat nergens in de regels. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tappen Fizzle-fluffy liep hijgend het pad af richting het entreehuisje. Ze had nog zo veel te doen, in zo weinig tijd. Ze moest over een half uur een grote groep schoolkinderen met hun begeleiders ontvangen, terwijl ze de roosters nog niet had gemaakt en de leveranciers nog moest bellen. En tot overmaat van ramp was één van haar medewerkers opgepakt en meegenomen naar het bureau. ‘Testout, je zult overuren moeten maken nu Wammus weg is, dat begrijp je natuurlijk wel. Je zult verschillende van zijn taken moeten overnemen, zoals de wc’s schoonmaken, de filters van het zwembad reinigen, de pony stallen uitmesten…’ Testout keek met verschrikte ogen naar fizzle-fluffy. ‘O sorry, je moet natuurlijk nog bijkomen van dat politieverhoor. Het spijt me, hoe ging het, wat vroegen ze allemaal?’ ‘Nou,’ begon testout.com, ‘ze wilden weten wat Wammus die avond daarvoor had gedaan. Ik wilde ze nog vertellen wat hij vanochtend tegen me had gezegd, maar ze waren al klaar toen ik zei dat hij uit was gegaan.’ ‘Ach ja, die politiemensen ook tegenwoordig. Nou, mooi dat ze je niet te lang hebben lastig gevallen, we hebben het hier al druk genoeg. Zorg jij even dat de lunch alvast klaar staat voor die groep kinderen? En o, voordat ik het vergeet, de huisjes waar ze in komen te slapen moeten nog schoongemaakt worden. Als je het niet red verdeel je de taken maar over de rest van de medewerkers, daar heb ik nu even geen oog op. Testout, ik ben toch zo blij dat ik jou heb, je bent één van de beste medewerkers die hier rondlopen. Als ik jou toch niet had…’ Fizzle-fluffy beende de kamer uit. Testout bleef alleen achter, ze slaakte een diepe zucht. Archont, VeGs en Martino bereikten de volgende camping. Ze zeulden hun tenten en tassen naar een mooi plekje om daar hun kamp op te bouwen. Ze zetten de tenten ver uit elkaar in een grote cirkel, zodat er binnenin genoeg plaats was om een groot feest te vieren. In de cirkel bleven vier plekken leeg, bedoeld voor de inzittenden van de Ford Ka die weldra zouden arriveren. VeGs tekende precies in het centrum van de cirkel een rondje in het zand. ‘Zo, raad eens wat daar komt te staan jongens,’ zei ze triomfantelijk. ‘Ik kan niet wachten!’ bulkte Archont. ‘Wat mij betreft mogen ze hier elk moment zijn.’ Martino had zijn spullen al uitgepakt en liep wat rond op de camping, op zoek naar geschikt gezelschap om te vragen mee te doen met bier drinken. Niet veel later tufte het klein autootje over het grasveld, er kwam onderhand rook uit de achterklep. ‘Eindelijk,’ zei Archont. ‘Ik begon uit te drogen!’ ‘Goedenavond heren en dame, wij zijn uw cateraars voor deze avond!’ Ggcy8 maakte secuur het touwtje aan de achterklep los en haalde het ding omhoog. ‘Kan iemand me even helpen? Het is een zware jongen, weet je.’ ‘Tuurlijk,’ antwoordde Allure. ‘Ik heb dit wel vaker gedaan.’ Samen tilden ze de loodzware Biertank 52 uit de auto. Allure pakte het ding stevig vast aan een uitstekend stuk, zodat ze veel grip had. Ggcy8 pakte de tank aan de achterkant op. Tink* kwam ook helpen, daar hij zelfs voor twee personen bijna te zwaar was. Martino kwam op dat moment terug met een ander groepje studenten, zodat de groep compleet was. Zij hadden eten bij zich, zodat ze alvast een bodem konden leggen. Ook had eentje een goed stel saaipod boxjes mee. Als eerste mocht Archont toe tasten, hij werd omhoog geholpen door Martino, VeGs en ggcy8 zodat hij op zijn kop één van de slangen in zijn mond kon steken. Het bier sproeide rijkelijk, en droop langs zijn kin omlaag. Toen hij het niet meer volhield werd hij weer met beide benen op de grond geholpen, waarna hij wel meteen even wankelde. ‘Wat een lichtgewicht,’ dacht VeGs. Ze durfde het niet hardop te zeggen. Daarna was het de beurt aan de anderen, er konden wel zes mensen tegelijk aan de tank hangen. Er werd veel gelachen, de groep merkte niet eens dat ze zon al onder was gegaan. Toen het inmiddels helemaal donker was stond Archont op een gegeven moment treurig naar de Biertank te kijken. ‘Wat is er?’ vroeg Abzg. ‘Hij is op,’ antwoordde Archont. ‘Dan halen we toch een nieuwe, bij de 24-uurs receptie kun je die dingen gewoon kopen. Ik ben hier vorig jaar ook geweest, en ik weet zeker dat het klopt.’ ‘Oke,’ zei Archtont, ‘maar dit ding staat alleen maar in de weg. Die moeten we even verplaatsen.’ ‘Je krijgt er ook statiegeld voor bij de receptie, we kunnen hem daar wel inleveren. Ggcy8 zal hem vast niet meer terug willen, wat moet je nou met een lege Biertank?’ ‘Je hebt gelijk. Hij mag dan wel zes slangen hebben, en een ultramodern pompsysteem, maar beter dat we nu nog wat extra bier kunnen inslaan voor dat statiegeld. Ik vind het een goed idee.’ Biertank is opgedronken door de wolven! De dorpelingen zullen nu uit een ander vaatje moeten tappen! Biertank was namelijk de aanbidder! (er gebeurd dus verder niets). 1. Allure 2. Absinthe - Dorpeling 3. Lisa - Ziener 4. Archont 5. VeGs 6. Martiño 7. Abzg 8. Wammus - Weerwolf - Geliefde 9. testout.com 10. Tink* 11. ggcy8 12. Kazet Nagorra - Verrader - Geliefde 13. fizzle-fluffy 14. Biertank 52 - Aanbidder Blauw = Opgehangen tijdens een hangronde Rood = Opgegeten tijdens een eetronde Roze = Gestorven uit liefdesverdriet Groen = Vermoord door de Aanbidder De dorpelingen mogen morgen voor 20:30 proberen dit enorme verlies recht te zetten. ![]()
|
LEEGTE
Het was een koude vochtige zomerochtend Testout stond op en voelde een leegte van binnen. Niet alleen omdat Wammus was opgepakt, maar ook omdat die klote Franse agenten al hun vakantiewiet hadden meegenomen! Ze kon nog steeds niet geloven dat Wammus samen met ene Kazet iemand had ontvoerd bestolen en waarschijnlijk ook verkracht! Terwijl hij er laatst nog zo op tegen was… Ze schudde haar hoofd terwijl ze zachtjes mompelde ``toch maar eens kijken wat er bij die studenten te doen is´´. Ze begroef haar handen diep in de zakken van haar sweater en liep met neergeslagen hoofd het grindpad op de mist in. Trots liet ggcy8 aan Archont, VeGs en Martiño zijn 52 liter grote Biertank zien. ‘Hij is groot hé?! ‘Jezus en die wil je leeg krijgen deze vakantie?’ zij abzg direct met een licht verontwaardigde toon. ‘Daarvoor heb ik hem toch meegenomen of niet?’ ‘pff makkie, geloof me Martiño en ik zijn wel meer gewent!’ zij VeGs direct. ‘Nou ik wil niet mijn hele vakantie alleen maar bier drinken! Direct zij Tink* ‘Gelukkig is dat ding uit mijn auto kunnen we lekker de omgeving bekijken, hè meiden?’ ‘Ja laten we gaan weg van die mannen en lekker wat cultuur opsnuiven!’ zij Fizzle-fluffy. Tink*, Fizzle-fluffy, Tink en Allure stapten in de auto en reden richting de mist tot ze niet meer te zien waren, alleen 2 felrode lichten die steeds verder weg gingen. ‘Kun je het geloven?! Er zijn net 2 mensen opgepakt voor ontvoering en zij kunnen alleen maar aan die Biertank denken!’ Zij Tink* boos. ‘Tja studenten hé wat had je verwacht? Maar laten we het er maar niet over hebben en een gezellige dag tegemoet gaan!’ zij Allure hopend dat het gespreksonderwerp veranderde. ‘Naja’ zij abzg ‘alles is nu toch goed gekomen en we kunnen eindelijk van onze vakantie genieten!’ ‘Ja, op de vakantie!’ ‘Wat een kut begin van de vakantie! Lisa en ik zijn uit elkaar, Absinthe is van de camping gestuurd en die vriend van jullie is samen met die ene gast die hier werkt opgepakt!’ ‘Ja, het had inderdaad beter kunnen lopen maar nu is er bier dus het komt hoop ik allemaal goed!’ Er vormt zich een schaduw in de mist die steeds duidelijker word. Tot het logo van de camping duidelijk te zien is en de studenten zich beseffen dat het de collega is van die gast die is opgepakt. Aannemend dat hij/zij (door de mist niet goed te zien) ook Nederlands is roept Martiño direct ‘hey! Kom er gezellig bij zitten!’ Dan volgt er een mompelend antwoord ‘hey, ja ik kom eraan.’ De werknemer komt erbij zitten nu duidelijk te zien dat het een vrouw is. ‘Daaamn dat noem ik nog eens een Biertank!’ ‘Mooi is ie hé? 52 liter schoon aan de haak!’ ‘nou’ zegt ggcy8 ‘Wie wilt er een biertje?’ Rond een uur of 8 komen Tink*, VeGs, abzg en Fizzle-fluffy weer aan op de camping. Direct merkt Tink* iets op ‘waar is de Biertank?’ ggcy8 probeert iets te zeggen maar er komt niks uit dat duidelijk te verstaan is. ‘Wat zegt ie?’ Archont die blijkbaar de enige is die nog een beetje normaal kan praten: ‘er kwamen nog wat fransen bij een stuk of 10 we hebben hem leegdronken en in de rivier gegooid’ *BAF* direct nadat Archont iets gezegd had viel hij flauw met zijn hoofd op de tafel. Allure zuchte ‘We hadden ze ook nooit alleen met het bier moeten laten..’ Beetje miscommunicatie is 2 verhalen ![]()
||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
We hebben nog,
2 wolven 1 evilziener Aan de kant van de dorpelingen: 1 tovenaar 1 wolfsbane 3 dorpelingen 1 cupido De mensen die nog mee doen: 1. Allure 4. Archont 5. VeGs 6. Martiño 7. Abzg 9. testout.com 10. Tink* 11. ggcy8 13. fizzle-fluffy Mijn stem gaat naar Fizzle fluffy of Archont.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
|||||
Veel ontwikkelingen dus.
Citaat:
![]() Cupido en de geliefden mogen niet communiceren. De geliefden weten zelf ook niet wie cupido is. Cupido kan coveren, en hij kan zekerheidshalve mee stemmen op de persoon waar één of beide geliefden op stemmen. Jouw theorie is niet onmogelijk, maar vrij onwaarschijnlijk. Wammus heeft geen stem, en maakte zijn valse stem pas vlak voor half 9 bekend. Kazet heeft mogelijkwijs gestemd (en de kans bestaat dat hij dat ook gedaan heeft), maar we weten niet op wie. Hoe groot is nu de kans dat de cupido én Kazet beiden, los van elkaar, op dezelfde speler gestemd hebben? Cupido zal wellicht op een andere speler gestemd hebben, om Kazet te coveren, en Kazet zelf ook, maar ze zouden uit de vier spelers toevallig dezelfde gekozen hebben? Het kan, maar de kans is klein. Te klein om jouw theorie zo overtuigend te kunnen brengen als je hier doet. Ik had gedacht dat je beter zou weten? ![]() Citaat:
Echter, dan moet jij geen wolf zijn die zich er uit probeert te redden. ![]() Maar voorlopig lijkt het in het plaatje te passen, dus voor alsnog denk ik dat je de waarheid spreekt. Citaat:
Dus ofwel jullie zijn beiden onschuldig, ofwel het gelijkspel was tussen iemand anders. Ofwel de cupido/kazet heeft ook op fizzle gestemd. Maar in dat geval kan jij ook de laatste wolf zijn. In principe gaat iedere beredenering tegen Fizzle net zo hard voor jou op. Maar gevoelsmatig denk ik dat je gelijk hebt, dus ik streep jou en Fizzle nu even van mijn wolflist tot we wat meer weten. Bovendien geldt hetzelfde voor jou als voor Archont; de kans dat cupido en de geliefde onwetend van elkaar op dezelfde stemmen, en dan ook nog eens op degene waar jij stiekem op gestemd hebt, is vrij klein. Citaat:
Oké. Ik moet nu weg en ben pas rond half 12 online. Dus ik ga nu mijn definitieve stem door geven. Ik snap Archont even niet; ik vind die redeneerfout, waarbij er gemakshalve maar vanuit gaat het volkomen logsich is dat de cupido en geliefde onwetend dezelfde stemmen, vreemd. Máár: ik wil zijn verweer horen, en dat kan pas na de stemronde. En ik denk dat hij een stem te vergeven heeft, dus hij zou voor mij sowieso eerder evilziener dan wolf zijn. Dus ik laat hem nog even. Gezien de ontwikkelingen, lijkt een gelijkspel tussen Archont en Kazet het meest voor de hand liggend, maar dat zou inhouden dat Fizzle én abzg beiden onschuldig zijn. Ik ga daarom deze keer voor testout.com; degene die tweemaal in het verkeerde rijtje staat. En dat is mijn definieve stem. De rest lees ik vanavond wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In mijn vorige replies heb ik uitgelegd dat de geliefden 2 of 3 stemmen hebben (het blijken er 2 te zijn). Zodoende kunnen ze nog alle kanten op. Er waren in de vorige hangronde veel stemmen met 1. Stel de geliefdes hebben óók op mij gestemd (wat mij onwaarschijnlijk lijkt) dán zou ik eruit zijn gevlogen volgens de theorie van abzg. Wánt zowel ík als test.out.com zouden wolf zijn. Kijk hieronder maar naar Archont Fizzle-fluffy Abzg geliefde mét stemrecht cupido Kazet testout.com (wolf volgens abzg) VeGs Archont (wolf volgens abzg) ggcy8 Geen gelijkspel dus want het was dan 4-2. Dit kan dus NIET. Mijn theorie is dús dat de geliefdes 1 van de andere spelers hebben gestemd die 1 stem hadden. Ik denk helemaal niet dat testout.com een wolf is? (niet dat ik het uitsluit) Jij en Fizzle fluffy zeg ik toch. En trouwens, we weten helemaal niet zeker of cupido heeft gestemt wat de kazet heeft gestemt..
|
Ik twijfel nog een beetje of ik mee moet gaan op testout.com of niet, ik ben wel met VeGs. Maar ik ben ook nog steeds geneigd om voor Archont of Fizzle te kiezen. Maar die evilziener, ja hmmm, dat vind ik lastig. Ik moet wel binnen een uur stemmen, ik denk nog even.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed aangezien ik moet gaan werken en geen tijd heb (morgen pas weer om een weerwoord te geven). Stem ik op mijn hoofdverdachte: testout.com |
![]() |
|
Pff, wat moeilijk nou, dat gelijkspel heeft eigenlijk helemaal geen informatie gegeven en iedereen zegt wat anders. Waarschijnlijk zijn de slechteriken lekker aan het stoken en aan het wijzen. Ik weet niet of ik later nog online kan komen, dus ik moet nu wel mijn stem doorgeven. Ik vind Archont nog steeds een van de grootste stokers, hoewel VeGs ook wel in eerdere spellen zoveel theorieen postte als ze wolf was, misschien om geen 'stil wolfje' te lijken? Moeilijk. Maar bij Archont heb ik nog steeds het meest een slecht gevoel. Ik ga toch maar weer voor hem. En dat ga ik nu definitief aan spelleider doorgeven.
![]() |
![]() |
|
Absoluut geen tijd nu om te reageren. Mijn stem gaat naar Archont, omdat zie boven.
En archont jou theorie kan netzo goed kloppen als het mijne, dus waarom zou ik niet op je stemmen? Uitgebreider reageren doe ik misschien strax als ik tijd heb.
|
Verwijderd
|
Ik stem op archont.
Ik had het vermoeden dat in de vorige stemronde het ging tussen kazet en archont. Aangezien ze toen voor kazet hebben gekozen, en daarmee wammus de weerwolf er ook uitging. Vond ik dat verdacht, waarom kazet de geliefde eruit halen als er daarmee ook een weerwolf uit zou gaan. Dat zou betekenen dat archont meer waarde had op wat voor manier dan ook. Daarom stem in dus op archont deze ronde! |
![]() |
|
Nou. Archont begon al vrij vroeg theorieën te spuien over van alles en nog wat, zonder te weten of ze wel klopten. Dat bleek wel toen VeGs zijn theorie ontkrachtte. Nu vind ik dat mijn theorie waarschijnlijker is en dat Archont iets te betekenen heeft voor de weerwolfen.
En voor de mensen die op testout.com stemmen: Waarom zou Wammus op haar gestemd hebben als ze een weerwolf is? Ik vind het vrij onwaarschijnlijk dat zij aan de verkeerde kant staat. Mja, tis jullie stem.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat ik ook verdacht vind aan archont. Ronde 1 zegt hij te stemmen op kazet. Zegt daarna 'gelogen' te hebben, dat hij ipv op kazet heeft gestemd op Lisa heeft gestemd. Hij was geen verrader, hij was geen geliefde, wat is dan de oorzaak dat hij liegt over op wie hij stemt? Maargoed, hoe dan ook word vanavond wel duidelijk dat ik geen weerwolf ben. |
![]() |
|
![]() |
Laat ik eens even een lijstje gaan maken.
Testout.com VeGs Archont Allure Archont Fizzle fluffy Ggcy8 Testout.com Stem nog niet bekent gemaakt: Tink* (< gaat voor testout.com, archont, of fizzle fluffy) Martino (< stem nog helemaal niet bekent gemaakt) Abzg (< gaat voor testout.com, archont, of fizzle fluffy Vind het overigens jammer dat Martino zo weinig van zich laat horen ![]() Ik vind op dit moment echt iedereen verdacht ![]() Ik weet het nog niet op wie ik stem.. Ik hoop dat tink en martino nog reageren ![]()
||
Citaat:
Pff, als blijkt dat je wolf bent, en ik je getroost heb, zal ik je altijd een hij noemen!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ochtend Een weelderig schijnsel kleurde de horizon rood. Een prachtige morgen was aangebroken, de camping lag er rustig en vredig bij. VeGs stak langzaam haar hoofd uit de tent, net ver genoeg om het graspad te kunnen overzien. Er was geen wakkere ziel te bekennen, iedereen sliep nog. Het was dan ook een lange nacht geweest. Gapend trok VeGs zich weer terug in haar tent, ze kon best nog een paar uurtjes slapen. Fizzle-fluffy was allang opgestaan, zeker vandaag moest alles op tijd voorbereid zijn. Vandaag zou een grote groep studenten arriveren, er mocht dus niets mis gaan. Samen met wat medewerkers, waaronder testout.com, verwijderde ze alle breekbare materialen, zoals stoelen, bankjes, prullenbakken, bezemstelen; alles werd veilig opgeborgen. Alle ramen werden dichtgespijkerd, zodat het glas niet ingeslagen kon worden. In de lunchzaal werden alleen plastic bordjes en bekertjes gebruikt, en nergens werd alcohol geschonken. Fizzle wist dat de studenten dat zelf wel meenamen, daar kon ze weinig aan doen. Ze kochten het bijvoorbeeld in het dorp, een paar kilometer verderop. Een controle had geen zin, het was ondoenlijk om alle tassen na te kijken. Fizzle had ervoor gezorgd dat de studenten een huisje aan de verste kant van het kamp kregen, eentje gemaakt van solide beton zodat die niet beschadigd kon raken. De schoolkinderen die de vorige dag aangekomen waren zaten goed beschermd in een gedeelte achter een stukje bos, daar zouden de studenten vast niet zomaar heengaan. ‘Testout, kun jij de pony’s even voeren? De kinderen gaan er straks op rijden.’ Testout.com begaf zich naar de stallen, een stukje verderop. Een aantal mooi gekamde Shetlands stonden rustig van het mooie weer te genieten in hun weiland. De paarden waren altijd enthousiast als ze weer een aantal kinderen op hun rus mochten nemen, ze hadden er veel plezier in. ‘Zo meiden,’ zei testout, ‘hebben we lekker geslapen? Hier heb ik wat lekker voer voor jullie.’ Testout deed het lekker rustig aan, hier kon ze tenminste geen nieuwe bevelen krijgen van haar baas. Zo kon ze wat krachten sparen voor als de studenten arriveerden. Abzg zat voor haar tent en maakte een ontbijtje klaar voor haar en een aantal anderen. ‘Wat ben ik blij dat we straks we aankomende nacht in een gewoon kunnen slapen,’ zei Martino opgelucht. ‘Ik krijg rugpijn van die harde grond.’ ‘Moet je je ook goed voorbereiden,’ zei Tink*. ‘Ik heb een heerlijk matje en een heel dikke slaapzak.’ ‘Jij mag anders best in de vrije natuur slapen hoor, als je dat prettiger vindt. Het schijnt dat ze bij onze volgende bestemming paarden hebben, misschien mag je die wel gezelschap houden.’ ‘Zo kan ie wel weer,’ zei Allure. ‘Martino, snij eens wat kaas, maak jezelf eens nuttig.’ Met veel moeite rolde nu ook ggcy8 zijn tent uit, hij had honger gekregen. ‘Goeiemorgen,’ zei Abzg. Ze keek lachend naar ggcy8. ‘Wat zit je haar leuk!’ ‘Waarom geloof ik dat niet helemaal?’ vroeg ggcy8 grappend. De twee keken elkaar in een moment van stilte aan, vervolgens wendde Abzg zich weer verlegen naar de broodjes die ze aan het smeren was. ‘Kleffe zooi hier,’ dacht Tink*. ‘We zijn volgens mij nog niet helemaal compleet,’ zei Allure, die actief was en zin had om snel wat activiteiten te ondernemen. ‘Ik hoop dat de rest wat opschiet zodat we snel naar dat ene museum kunnen gaan.’ Martino keek verbaasd naar Allure. ‘Volgens mij zouden we vandaag naar het strand gaan, dat is niet ver weg. Kijk wat een mooi weer het is!’ ‘Daar ben ik het roerend mee eens,’ zei VeGs, die net uit haar tent kwam. ‘Bovendien hebben we niet veel tijd, we moeten in de middag al in de auto stappen om naar de volgende slaapplek te reizen. Het schijnt daar heel leuk te zijn, dus hoe eerder we aankomen hoe beter.’ ‘Goed, dan gaan we even in zee zwemmen, daarna gaan we direct door.’ Na het ontbijt begon iedereen zijn of haar spullen in de pakken en de tenten af te breken. ‘Is iedereen er wel,’ vroeg Abzg zich af. ‘Ik heb het gevoel dat er iemand mist.’ ‘Ik mis niemand hoor,’ zei Martino. ‘Ik ook niet,’ zei Tink*. De groep dacht even goed na, en na een paar minuten wist Abzg wie er ontbrak. ‘Archont!’ ‘Oja, die is er ook nog natuurlijk. Ik ben altijd gewend hem samen met Lisa te zien, en omdat zij er niet is dacht ik automatisch dat hij er niet was. Vreemd eigenlijk dat ze zomaar weggegaan is. Ik vond het best een leuke grap.’ Ggcy8 keek naar Martino. ‘Wat zeg je? Hebben jullie dat gedaan?’ ‘We wilden een geintje met haar uithalen, dus sleepten we haar mee het bos is. Ze kon het niet waarderen.’ ‘Jongens, kom eens gauw!’ riep VeGs. Ze klonk serieus. ‘Er is iets met Archont!’ VeGs zat voor de tent van Archont, die ze had open geritst. De rest van de groep verzamelde zich om hen heen. ‘Hij ademt niet, bel 112!’ ‘Het komt door die Biertank!’ zei Allure. ‘Hij heeft een alcoholvergiftiging opgelopen!’ ‘Hoho,’ zei ggcy8, ‘de Biertank heeft er niets mee te maken. Hij heeft gewoon zelf teveel gedronken. Bovendien is na die van mij een nieuwe gehaald. Waar is de mijne trouwens?’ ‘Ik wist het wel,’ zei VeGs. ‘Ik zag hem al wankelen nadat hij de eerste paar slokken had genomen. Hij kon gewoon niet zo veel hebben.’ Archont is opgehangen door de dorpelingen. Een slechte keuze, daar hij een dorpeling was! De wolven kunnen morgen tot 20:30 beslissen wie hun prooi wordt. 1. Allure 2. Absinthe - Dorpeling 3. Lisa - Ziener 4. Archont - Dorpeling 5. VeGs 6. Martiño 7. Abzg 8. Wammus - Weerwolf - Geliefde 9. testout.com 10. Tink* 11. ggcy8 12. Kazet Nagorra - Verrader - Geliefde 13. fizzle-fluffy 14. Biertank 52 - Aanbidder Blauw = Opgehangen tijdens een hangronde Rood = Opgegeten tijdens een eetronde Roze = Gestorven uit liefdesverdriet Groen = Vermoord door de Aanbidder ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #62 VeGs | 79 | 19-08-2009 17:38 |