Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras Verder heeft onze opleiding geen ene ruk te maken met biologie, laat staan in het onderscheiden van erfelijke kenmerken in groepen mensen. Da's gewoon iets dat iedereen weet. De mensheid wordt ingedeeld in een ander hoofdrassen op basis van kenmerken als huidskleur, lichaamsbouw etc. Da's geen absolute wetenschap, maar daarom niet minder een feit. Citaat:
Volgens jouw betoog zouden we de daders van de wegpestzaken moeten vrijspreken omdat het haten van homofielen nu eenmaal bij hun cultuur hoort. Of die man die 12 jaar 'onterecht' in TBS zat omdat hij zijn vrouw met een bijl probeerde te vermoorden. Die zou dan vrijgelaten moeten worden omdat geweld tegen opstandige vrouwen nu eenmaal zijn cultuur is. Of andersom geredeneerd. Als een neonazi een Moslim zou vermoorden, dan moeten we hem dus vrijspreken, omdat het haten van andere etnische groepen nu eenmaal zijn culturele identiteit heeft gevormd. Die wraakmoord in een rechtbank in Duitsland die eerder ter sprake kwam zou volgens jou dan moeten leiden tot vrijspraak. Natuurlijk moeten we mensen afrekenen op hun keuze een cultuur te volgen in hun eigen handelen! Hoe kan iemand daar ooit aan twijfelen?
Laatst gewijzigd op 16-11-2009 om 21:01. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Misschien zitten we dan toch op een andere opleiding. Postmodernistische fundamentalisten die zelfs een betonblok op hun tenen nog slechts een waarneming en een constructie zouden noemen ben ik ten slotte nog niet tegengekomen. Wat daar wel over gezegd is, is dat dat een tijdelijke wind van de jaren '90 was. Nu is het vooral critical realism dat de boventoon voert als ideaalbeeld. Waarom doe je eigenlijk de moeite om zo'n vreemd standpunt in te nemen? Ik zie geen doel of nut van het bestaan van verschillen tussen mensen ontkennen. Citaat:
Men kan onmogelijk claimen dat de zeer kleine minderheid geëmancipeerde moslims onder de zeer kleine minderheid van de moslims die in West-Europa woont, toonaangevend is, dus dat zullen we het als een gegeven moeten benaderen totdat de Arabische wereld beschaafder wordt.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Ik kon met een paar seconden googlen er tientallen vinden. Ik copypaste er even drie: http://www.springerlink.com/content/u037j3360852w8p4/ http://psycnet.apa.org/?fa=main.doiL...1987-21002-001 http://journals.lww.com/lww-medicalc...s_About.6.aspx Kunnen we nu alsjeblieft ophouden met dit kansloze sahafisme? Rassen bestaan. Einde verhaal. Zelfs de reden waarom je dat zou willen ontkennen ontgaat me. Citaat:
(verrek, dit bekritiseren van aan de contradictie van ene kant wel 'islamitisch' willen zijn en tegelijk de dingen die daarbij horen niet kunnen verdragen, is een voorbeeld van iemand afreken op diens culturele keuzes waar ik het eerder over had) Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-11-2009 om 22:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Honderden miljoenen Moslims versus Kenjirro over wat de dominante opvattingen binnen islamitische culturen is, dan ben ik toch geneigd om met die eerste groep mee te gaan, aangezien ik geloof dat al die mensen representatiever zijn dan jij alleen. Trouwens, deze discussie doet me aan iets anders denken: Ik heb zo'n zelfde soort debat eerder gezien. Toen ging het om een aantal Islamitische jongeren die worstelden met hun identiteit tussen twee culturen in (Islamitisch thuisland en Nederland). Om zich af te zetten tegen Nederland zonder te maken te krijgen met alle traditionele opvattingen hadden ze voor zichzelf ieder een soort knuffel-islam uitgevonden die uitsluitend in hun fantasie bestond, maar waarvan ze net deden alsof die overal gold. Vervolgens omschreven ze zichzelf met verve als 'Islamitisch' en uitten vreemde uitspraken als "Salafisme is iets goeds" of "De islam van de 7e eeuw is ook iets goeds dat vooruitgang zou brengen". Je kon je met geen mogelijkheid overtuigen van de interne tegenstrijdigheden en onwaarheden binnen die lezing, en ze werden daar zelfs woedend om. Ze hadden letterlijk een soort eigen wereldje tussen twee culturen gemaakt, puur en alleen omdat ze het niet konden verkroppen om volledig bij een van beiden te horen. Dat terwijl ze net zo goed zoals zovelen een mengvorm konden adopteren. Echt heel vreemd allemaal. Ik begrijp van vrienden die meer richting dat vakgebied zitten dat het onder psychologen een bekend fenomeen is, maar hoe en wat precies ontgaat me even. Intrigerend is het verschijnsel sowieso. Citaat:
B- die lezing klopt gezien de dominante opvattingen in de islamitische culturen De bal ligt bij jou om aan te tonen dat een gebied als de Arabische wereld zeer vrouwvriendelijk en geëmancipeerd is mocht je dit punt willen verdedigen.
Laatst gewijzigd op 16-11-2009 om 22:56. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
B- Ja, is er per cultuur een offcieel boekje beschikbaar? Zo nee, hoe kom je hier dan bij? en als ik dan een C mag toevoegen Islamitische wereld =/= Arabische wereld = Arabische regeringen =/= Arabieren. Ik hoop dat je het begrijpt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt mij niet nodig om voor te kauwen waar grote groepen Moslims wonen, dat weet ik zeker. En zoals gezegd aan jou om te verdedigen dat die gebieden zeer geëmancipeerd en vrouwvriendelijk zijn in hun cultuur en omgangsvormen. De reden dat ik je constant tegenspreek is omdat je niet de moeite doet om die zeer vreemde en afwijkende visie te onderbouwen.
|
Vergeet Sudan niet: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...mf20090907_017
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De demonstraties in Iran na de verkiezingen waren veel massaler, terwijl die mensen daar ook met gevaar voor eigen leven stonden. Of ik er zou staan kan ik onmogelijk uitspraken doen aangezien ik niet weet hoe het is om zo onderdrukt te worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het gaat er niet om of vrouwen ervoor kiezen. Een keuze betekent niet dat er geen sprake meer is van een ondergeschikte positie. Het gaat om de achterliggende gedachte van de hoofddoek. Binnen de SGP kunnen vrouwen niet op de kieslijst komen. Alle vrouwen die SGP stemmen zijn het daar mee eens. Er is hier nog steeds sprake van een ondergeschikte positie van de vrouw, omdat zij minder mag dan mannen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vrouwen moeten hun bovenlichaam hier bedekken omdat zij borsten hebben. Borsten zijn geslachtsorganen en die moet je overal ter wereld bedekken. Mannen en vrouwen hebben beiden haar, waarom moet alleen de vrouw dit bedekken? Er staat ook nergens in de koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen trouwens. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder: er zijn genoeg plekken ter wereld waar vrouwen dat niet hoeven te bedekken. Wat ik alleen duidelijk wil maken is dat men verschillende kledingsnormen heeft. Het is uiteraard aan de persoon zelf om te bepalen of hij of zij hieraan wilt voldoen. Maar het feit dat sommige vrouwen een hoofddoek aan hebben hoeft niet meteen met ondergeschiktheid te maken. |
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk is het niet zwart wit. Als vrouwen een hoofddoek op willen moeten ze dat doen wat mij betreft. Ik vind wel dat het erg goed uitkomt voor mannen dat de vrouw nu op straat een hoofddoek op moet en de man niet. Hieraan kun je mijns inziens zien dat het voorschrift bedacht is door mannen, die het toepassen op vrouwen. Als ik een moslima was zou ik om die reden weigeren een hoofddoek te dragen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ehm, het komt ons mannen juist niet goed uit als vrouwen allen een hoofddoek dragen, om al dat vrouwelijk schoon te moeten missen! |
![]() |
||
Citaat:
Je extreem overdreven beroep op cultuurrelativisme (voor zover dat sowieso al geen vies woord op zichzelf is) kan niet tegenhouden dat sluiers en hoofddoeken wel degelijk gebruikt worden voor actieve onderdrukking, of via het preken van onderdrukkende regels passief opgedrongen worden. Ook je redenatie dat de hoofddoek niet per se uit onderdrukking voortkomt, en dus geen symbool van onderdrukking is, strandt. Je snapt zelf ook wel dat als één iemand zo'n ding op doet tegen de regen, dat niet automatisch betekend dat honderden miljoenen vrouwen nu opeens niet meer onderdrukt worden vanuit de islam. Daarvoor volstaat een simpele verwijzing naar de wettelijke en sociale dwang die erop bestaat in landen die hun gebruiken en wetgeving op de islam baseren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mannen en vrouwen hebben beide haar, toch moeten alleen vrouwen dit bedekken. Ik vind het merkwaardig, vooral omdat de profeet het er nooit over gehad heeft. Daarom vind ik de katholieke kerk ook zo raar, een gigantische instituut waar helemaal niets over staat in de bijbel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Zie je, als ik algemeen bekende dingen ga onderbouwen, dan moedig ik alleen maar aan dat mensen de discussie gaan saboteren door telkens heel kinderachtig te vragen naar een bron voor wat ze zelf ook al weten. Nu al krijgen we redenaties als 'mannen hoeven hun borst niet te bedekken, dus sluiers op straffe van zweepslagen verplichten is geen onderdrukking', stel je voor hoe diep het zou zinken als iedereen daarin mee zou gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|