Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zo had ik een Nederlandse leraar Engels en een Vlaamse lerares Frans.
Ontopic: een geaccepteerde fout is dat artsen 'operatie' afkorten met 'OK' terwijl dat natuurlijk 'operatiekamer' betekent. Ikzelf schreef net dat een patiënt twee OKs heeft gehad. Lijkt me wel gek: dan heb je ineens twee operatiekamers ![]() Laatst gewijzigd op 28-10-2009 om 15:17. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wat gebruik je ook na een onbepaald voornaamwoord. "Hij veranderde iets wat we hadden afgesproken." -> verwijst naar een (onbepaalde) afspraak Na een telwoord. "Hij veranderde het eerste wat we hadden afgesproken." -> verwijst naar de eerste afspraak Na een bijvoeglijk naamwoord. "Hij veranderde het leukste wat we hadden afgesproken." -> verwijst naar de leukste afspraak Na een aanwijzend voornaamwoord. "Hij veranderde datgene wat we hadden afgesproken." -> verwijst naar 'de' afspraak Als er geen antecedent is. "Hij veranderde wat we hadden afgesproken." -> verwijst naar een afspraak Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Een gozer bij mij op het werk dacht even geletterd uit de hoek te kunnen komen. Hij wist met een droog gezicht "gargantuanisch" in een zin te verwerken :')
Het is dat ik zat te facepalmen, want anders kon je me zien rologen.
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-11-2009 om 15:09. Reden: nog zo'n mooie |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
In een mail van de studievereniging:
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Er was een presentatie vrijdag, over mild verlopen miltbloedingen, en die presentatie heette dus 'mildt'. En de arts die het presenteerde vond het wel grappig om er meerkeuzevragen over spelling in te doen en mensen hun hand op te laten steken om aan te geven wat zij dachten dat goed was, met keuze tussen:
- 'ik wens u nog een hele fijne dag/ ik wens u nog een heel fijne dag', waarbij van de aanwezigen (coassistenten, zaalartsen, internisten, huisartsen) 20% het maar goed had en de meerderheid dacht dat het allebei mocht ![]() - 'nadat ik iets heb verteld, wordt je een vraag gesteld/ nadat ik iets heb verteld, word je een vraag gesteld' waarvan een meerderheid voor het foute antwoord koos ![]() Laatst gewijzigd op 15-11-2009 om 00:50. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
hoe dichtte je vroeger? =zwart wit= | 37 | 07-07-2005 21:59 | |
Muziek |
Where is the love..? freakieflower | 53 | 13-11-2003 20:56 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 |