Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als er vegetariërs mee-eten moet je ook weer iets verzinnen met allemaal groentes. Het komt er gewoon neer dat je er steeds rekening mee moet houden en dat stoort me. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het schijnt ook zo te zijn dat de wereld er enorm op vooruitgaat als we allemaal 1 dag per week geen vlees eten. Als dat zo is zit ik wel goed, want ik eet 1x per week vlees
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik eet geen vlees meer. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Plus, dat een dier ongeveer 1 kg hoogwaardig veevoeder (dus simpel hooi enzo niet meegerekend) moet eten om 100 gram vlees te maken. Dat is versimpeld, maar het is ongeveer die verhouding. Dat komt doordat het dier de energie uit het voer ook gebruikt voor ademen en staan en warm blijven enzovoort. Daardoor is er voor het produceren van een stukje vlees veel meer landbouwgrond nodig dan voor het produceren van een vergelijkbare hoeveelheid voedingsstoffen in groenten.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Volgens mij gaat het ook om de evolutie van vleesvervangers. Als ze over een paar jaar nepvlees kunnen produceren van soja of wat dan ook kunnen produceren dat precies zo smaakt als vlees is er geen reden om dieren te slachten.
|
Verwijderd
|
Ik heb een keer stiekem met mijn ogen gerold omdat iemand wel heel weinig rekening met vegetariërs had gehouden, maar toen heb ik zelfs niet gezeurd.
Dat zat zo, we hadden een toneelvergadering, maar er kwamen maar 6 mensen, waaronder 2 vega's en ik. En degene die ging koken had witte rijst met saté gemaakt, zonder verder iets. De vega's wilden ook liever niet de satesaus eten waarin het vlees was gekookt, en dat wist degene die ging koken. Dus twee mensen hadden alleen droge rijst, ik had rijst met satesaus wat wel prima was, en drie mensen hadden rijst met een dubbele portie sate (want er was wel gewoon voor 6 personen sate ingekocht). Nouja ik klaag niet zo lang ik iets te eten heb, maar ik vond dat toch wel dom van degene die kookte ![]() |
![]() |
|
En later kan ik best vegetarisch worden, net als Fizzle
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|