Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2009, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje wil altijd kalfsshoarma omdat ze dat minder zielig vindt
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
huh dat snap ik niet!
O bij ons verkopen ze alleen lam en kalf
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja inderdaad, als je gewoon een dingetje niet opeet is er geen probleem lijkt me, er hoeft niet apart gekookt te worden of extra moeite te worden gedaan toch pip? Het is niet alsof we honger lijden in nederland.
Oud 12-12-2009, 12:50
Verwijderd
Citaat:
O bij ons verkopen ze alleen lam en kalf
ja en de kalfjes hebben een halfjaar in een kistje gewoond waar ze net in passen, en de lammetjes hebben eerst een halfjaar door de wei (of over een dijk in drenthe waarschijnlijk) gedarteld. Dus waarom zijn de kalfjes dan minder zielig
Verwijderd
Citaat:
Ja inderdaad, als je gewoon een dingetje niet opeet is er geen probleem lijkt me, er hoeft niet apart gekookt te worden of extra moeite te worden gedaan toch pip? Het is niet alsof we honger lijden in nederland.
Berekening hebben laten zien dat als Westerse mensen 30% minder zouden consumeren, het wereldvoedselprobleem kan worden opgelost.
Verwijderd
Citaat:
God is stiekem een varken
Met een garnalenhoofd?
Verwijderd
Citaat:
ja en de kalfjes hebben een halfjaar in een kistje gewoond waar ze net in passen, en de lammetjes hebben eerst een halfjaar door de wei (of over een dijk in drenthe waarschijnlijk) gedarteld. Dus waarom zijn de kalfjes dan minder zielig
Ze vindt lammetjes liever
Oud 12-12-2009, 12:51
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Elmers boerenkool met spek en worst!
Citaat:
Op grootmoeders wijze.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Berekening hebben laten zien dat als Westerse mensen 30% minder zouden consumeren, het wereldvoedselprobleem kan worden opgelost.
Dan zou het toch juist goed moeten zijn als je een stuk vlees minder hoeft te maken omdat er een vegetariër bij is?
Verwijderd
Citaat:
Het wereldvoedselprobleem kan ook worden opgelost door 30% meer te produceren.
Rationeel
Rationeel is offline
zo, mijn visite is opgerot, dus nu even snel rommelen en dan kom ik richting den haag!
Oud 12-12-2009, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Nou meestal ben ik met eten behoorlijk gemakkelijk hoor. En ik eet ook wel eens bij niet-joodse vriendinnen maar die ouders laten het vlees dan gewoon weg voor me. Hoezo speciaal?
Ik heb in een huis gewoond met (tergelijkertijd aanwezig) moslims en hindoestanen. We aten daar bijna iedere dag kip ;x
En als er vegetariërs mee-eten moet je ook weer iets verzinnen met allemaal groentes.
Het komt er gewoon neer dat je er steeds rekening mee moet houden en dat stoort me.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nee want dat kan de wereld niet aan.
Verwijderd
Citaat:
Dan zou het toch juist goed moeten zijn als je een stuk vlees minder hoeft te maken omdat er een vegetariër bij is?
Het ging om het weggooien (niet opeten) van voedsel.
Oud 12-12-2009, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Nee want dat kan de wereld niet aan.
Hoe kom je daarbij?
Verwijderd
Citaat:
Ik heb in een huis gewoond met (tergelijkertijd aanwezig) moslims en hindoestanen. We aten daar bijna iedere dag kip ;x
En als er vegetariërs mee-eten moet je ook weer iets verzinnen met allemaal groentes.
Het komt er gewoon neer dat je er steeds rekening mee moet houden en dat stoort me.
Ik zou het dan ook niet doen.
Verwijderd
Citaat:
Ze vindt lammetjes liever
Ts. Ze heeft gewoon te weinig kalveren geknuffeld! Of te veel schapen!

Nee op zich snap ik dat wel hoor, want ik eet bv. geen konijn omdat ik konijnen huisdieren vind. Maar dan vind ik 'zielig' het verkeerde argument.
Oud 12-12-2009, 12:54
Rivka
Rivka is offline
Het schijnt ook zo te zijn dat de wereld er enorm op vooruitgaat als we allemaal 1 dag per week geen vlees eten. Als dat zo is zit ik wel goed, want ik eet 1x per week vlees Alleen begrijp ik het niet zo, want koeienscheten zijn heel slecht ofzo, maar als je die koeien laat leven heb je toch juist meer gas?
Oud 12-12-2009, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat jij tegen landbouwsubsidies was?
Oud 12-12-2009, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Ts. Ze heeft gewoon te weinig kalveren geknuffeld! Of te veel schapen!

Nee op zich snap ik dat wel hoor, want ik eet bv. geen konijn omdat ik konijnen huisdieren vind. Maar dan vind ik 'zielig' het verkeerde argument.
Konijn eet ze inderdaad ook niet, maar volgens mij eet niemand die vroeger een konijn had konijn. Tenminste de vrouwelijke helft vd bevolking.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het is toch normaal dat je sowieso groente en rijst of aardappels of pasta kookt en niet alleen vlees? Dan is er toch te eten voor een vegetariër? Ik snap niet wat je er dan bij moet bedenken, volgensmij doe je dat zelf.
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat jij tegen landbouwsubsidies was?
Daar zijn geen landbouwsubsidies voor nodig. Mensen realiseren zich niet hoe inefficiënt er voedsel geproduceerd wordt in bijvoorbeeld Afrika en Azië in vergelijking met Nederland. De wereldvoedselproductie kan makkelijk vertienvoudigd worden als men efficiënter omgaat met landbouwgrond en water.
Rationeel
Rationeel is offline
ow kazet en pip, hebben jullie trouwens olijfolie of desnoods een blok braadboter in huis, want dan neem ik mijn twisterspel mee voor een potje sexy-twister!
Verwijderd
Citaat:
Het schijnt ook zo te zijn dat de wereld er enorm op vooruitgaat als we allemaal 1 dag per week geen vlees eten. Als dat zo is zit ik wel goed, want ik eet 1x per week vlees Alleen begrijp ik het niet zo, want koeienscheten zijn heel slecht ofzo, maar als je die koeien laat leven heb je toch juist meer gas?
Het is niet zo dat de koeien zich nu ongebreideld voortplanten en dat we ze wel moeten opeten omdat het er anders te veel worden. Bijna alle kalfjes worden geboren doordat we koeien kunstmatig insemineren. Dus we zouden dan minder koeien fokken. Hoewel het probleem meer bij de varkens ligt dan bij de koeien. Maar dat werkt volgens hetzelfde principe.
Oud 12-12-2009, 12:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het ging om het weggooien (niet opeten) van voedsel.
Ah op die manier. Nou mij lijkt het dat je van tevoren aankondigt dat je een speciaal dieet volgt - om welke reden dan ook; medisch, principieel, religieus - en dan wordt er toch gewoon minder ingekocht?
Oud 12-12-2009, 12:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Konijn eet ze inderdaad ook niet, maar volgens mij eet niemand die vroeger een konijn had konijn. Tenminste de vrouwelijke helft vd bevolking.
Ik had vroeger een konijn en ik heb ook weleens konijn gegeten. Ik heb pasgeboren hertjes mogen bewonderen en ik hou heel veel van hertjes en hertevlees is toch mijn lievelingseten.
Maar ik eet geen vlees meer.
Oud 12-12-2009, 12:58
Verwijderd
Plus, dat een dier ongeveer 1 kg hoogwaardig veevoeder (dus simpel hooi enzo niet meegerekend) moet eten om 100 gram vlees te maken. Dat is versimpeld, maar het is ongeveer die verhouding. Dat komt doordat het dier de energie uit het voer ook gebruikt voor ademen en staan en warm blijven enzovoort. Daardoor is er voor het produceren van een stukje vlees veel meer landbouwgrond nodig dan voor het produceren van een vergelijkbare hoeveelheid voedingsstoffen in groenten.
Verwijderd
Citaat:
Ah op die manier. Nou mij lijkt het dat je van tevoren aankondigt dat je een speciaal dieet volgt - om welke reden dan ook; medisch, principieel, religieus - en dan wordt er toch gewoon minder ingekocht?
Dan heb ik er inderdaad geen probleem mee. Helaas beginnen de meeste dan echter te zeuren over hun eten, geheel in lijn natuurlijk met hun persoonlijkheid.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En er zijn een heleboel mensen in de westerse wereld die VEEL TE DIK zijn. Dus als die de helft minder gaan eten van wat ze nu eten dan is er ook weer genoeg voor iedereen. Klaar.
Oud 12-12-2009, 12:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dan heb ik er inderdaad geen probleem mee. Helaas beginnen de meeste dan echter te zeuren over hun eten, geheel in lijn natuurlijk met hun persoonlijkheid.
Dat vind ik echt ontzettend onbeleefd. Dat zou ik dan ook nooit doen. Ik ben degene die moeilijk doet met eten, dan moet ik ook blij zijn als mensen daar rekening mee houden, hoe dan ook.
Oud 12-12-2009, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Plus, dat een dier ongeveer 1 kg hoogwaardig veevoeder (dus simpel hooi enzo niet meegerekend) moet eten om 100 gram vlees te maken. Dat is versimpeld, maar het is ongeveer die verhouding. Dat komt doordat het dier de energie uit het voer ook gebruikt voor ademen en staan en warm blijven enzovoort. Daardoor is er voor het produceren van een stukje vlees veel meer landbouwgrond nodig dan voor het produceren van een vergelijkbare hoeveelheid voedingsstoffen in groenten.
En dus?
Oud 12-12-2009, 13:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
als niemand meer vlees eet is er genoeg te eten voor iedereen?
Oud 12-12-2009, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik echt ontzettend onbeleefd. Dat zou ik dan ook nooit doen. Ik ben degene die moeilijk doet met eten, dan moet ik ook blij zijn als mensen daar rekening mee houden, hoe dan ook.
Dus jij vindt het prima om alleen aardappelen en groente te eten of alleen macaroni?
Oud 12-12-2009, 13:02
Verwijderd
Citaat:
als niemand meer vlees eet is er genoeg te eten voor iedereen?
Die vergelijking kan je niet zo doortrekken. In de eerste plaats is niet al het veevoer gelijk geschikt voor mensen. Daarnaast is de energieverhouding vlees:groente >1.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja hoor!

(als in ja hoor k vind het prima om alleen groente en macaroni of rijst ofzo te eten)
Rivka
Rivka is offline
Volgens mij gaat het ook om de evolutie van vleesvervangers. Als ze over een paar jaar nepvlees kunnen produceren van soja of wat dan ook kunnen produceren dat precies zo smaakt als vlees is er geen reden om dieren te slachten.
Oud 12-12-2009, 13:03
Verwijderd
Ik heb een keer stiekem met mijn ogen gerold omdat iemand wel heel weinig rekening met vegetariërs had gehouden, maar toen heb ik zelfs niet gezeurd.
Dat zat zo, we hadden een toneelvergadering, maar er kwamen maar 6 mensen, waaronder 2 vega's en ik. En degene die ging koken had witte rijst met saté gemaakt, zonder verder iets. De vega's wilden ook liever niet de satesaus eten waarin het vlees was gekookt, en dat wist degene die ging koken. Dus twee mensen hadden alleen droge rijst, ik had rijst met satesaus wat wel prima was, en drie mensen hadden rijst met een dubbele portie sate (want er was wel gewoon voor 6 personen sate ingekocht). Nouja ik klaag niet zo lang ik iets te eten heb, maar ik vond dat toch wel dom van degene die kookte
Verwijderd
Citaat:
En dus?
En dus is het op-lange-termijn-goedkoper en beter voor het milieu om minder vlees te eten.
Rivka
Rivka is offline
En later kan ik best vegetarisch worden, net als Fizzle Vlees is wel lekker, maar eigenlijk boeit het me niet zoveel en kan ik best zonder.
Oud 12-12-2009, 13:04
Verwijderd
Ik vind het meer dan terecht
Verwijderd
Citaat:
En dus is het op-lange-termijn-goedkoper en beter voor het milieu om minder vlees te eten.
Nee dus.
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
douchen was leuk! ik heb heeeeul hard gezongen en dat vond mijn moeder niet fijn! kwam ze heel hard op de deur kloppen
Verwijderd
Citaat:
Nee dus.
Hoezo niet dan?
Oud 12-12-2009, 13:05
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
oh een ttisskoessie!!
Oud 12-12-2009, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Hoezo niet dan?
Citaat:
Die vergelijking kan je niet zo doortrekken. In de eerste plaats is niet al het veevoer gelijk geschikt voor mensen. Daarnaast is de energieverhouding vlees:groente >1.
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Ow Rivka! ik heb heb ooit eens bij een joodse vriendin gegeten! Ook allemaal Koshervlees

Maar melk en vlees wordt apart gehouden... waarom?
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
douchen was leuk! ik heb heeeeul hard gezongen en dat vond mijn moeder niet fijn! kwam ze heel hard op de deur kloppen
Rationeel
Rationeel is offline
ik zing onder de douche altijd heel hard mee met oxygen van jean michel jarre.

zo houd ik mijn frans ook op peil!
Oud 12-12-2009, 13:08
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
omdat ik me erger aan mensen die niet eten wat de pot schaft en iets 'speciaals' moeten.
thuis eten we gewoon wat de pot schaft. Als ik bij niet-moslims of niet-joden ga eten dan weten ze sowieso dat ik geen vlees eet! Ik doe daar niet moelijk over en eet gewoon alles wat geen vlees is! Dat is trouwens in hun voordeel; meer vlees voor hen
Oud 12-12-2009, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Ow Rivka! ik heb heb ooit eens bij een joodse vriendin gegeten! Ook allemaal Koshervlees

Maar melk en vlees wordt apart gehouden... waarom?
Omdat je geen vleesbacterien in je melk wil?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten