Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2010, 13:12
Verwijderd
Whut
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2010, 18:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Geen opgevangen gesprek, maar wel heel cool! Ik was vandaag in Utrecht op de wekelijkse biologische markt en ik sta graag bij de viskraam naar de vissen te kijken. En toen zag ik er een hele mooie rog tussen liggen. Maar ik wist niet dat je die kon eten dus ik zeg dat tegen die verkoper. En toen vertelde hij heel schattig dat hij wilde laten zien hoe mooi ze was en dat het slecht ging met de rog en dat ze haar eigenlijk hadden moeten teruggooien maar dat was niet gebeurd en dat vond hij heel erg en het was een soort eerbetoon. Ik vond het zo schattig <3 (en het was inderdaad een bijzonder mooie rog )
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 16:23
drukknoopje
drukknoopje is offline
Twee dames gister in de supermarkt:

<ja het is toch wat hé
>nou
<ja guttegut, wat doe je dan?
>ja nou! 12 jaar hé
<ja guttegut, 12 jaar
>ja het is wat
<ja, het is echt wat, wat doe je dan?
<nou, echt wel, 12 jaar!
Oud 16-02-2010, 22:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
In de trein zat er een jongen tegenover me en hij had duidelijk hard carnaval gevierd en de anderen in de vierzit ook dus ze zaten er lekker over te praten, hoewel ze elkaar niet kenden. Ik zat stilletjes te breien. De jongen tegenover me wierp elke 10 seconden een blik op mijn breiwerk en na drie regels durfde hij me eindelijk aan te spreken. Dat hij het heel vet vond en waar ik dat had geleerd en of ik ook carnaval had gevierd enzo. En toen liet ik hem ook mijn haakwerkje zien, dat dat veel makkelijker was. En hij zat echt zo van woooow
En ik liet het hem echt heel rustig zien en alles en ik was niet eens meer jaquard aan het breien.
en het was vet grappig want hij zag er echt uit alsof hij drie keer zo langzaam leefde als de rest van de wereld, het drong echt allemaal maar half tot hem door, echt helemaal lam, half zijn stem kwijt ook Het was heel schattig
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 22:49
Batave
Batave is offline
^Zo ben ik ongeveer als ik dronken ben. 'Woooooooooooooooooooooooooooooooow, he, kijk wat ik kan * roffelt we will rock you op willekeurig object * Da's nice, eh?'
Oud 17-02-2010, 20:08
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind dit ook wel een beetje master of epic pwnage.
Ik had net toneelles gehad en ik moest de tram naar huis hebben. Die gaat vlak nadat ik klaar ben en ik maakte een beetje haast na de les. Ik stond net buiten en de tramdeuren stonden open. Ik riep KUT en sprintte naar binnen, waar ik triomfantelijk tegen mijzelf woohoo'de. Dat leverde wat vreemde blikken op maar nouja. Toen bedacht ik me wat. "Deze tram gaat wel naar IJsselstein, toch?" Ik zie een paar mensen grijnzen. Eentje zegt, "nee, Nieuwegein-Zuid!" "Oh flip." zei ik toen. Bij de eerstvolgende halte stapte ik uit en moest ik terugrennen naar de vorige halte want er zat niet zo veel tijd tussen de tram naar Nieuwegein en die naar IJsselstein. Toen ik daar aankwam zat ik veel mensen zitten die getuige waren van mijn actie waardoor ik de tram miste. Ik deed alsof er niks gebeurd was en ik helemaal niet buiten adem was en moest nog 5 minuten wachten op de tram die eigenlijk pas om 20:12 kwam.
Oud 17-02-2010, 20:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
oh oei
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 22:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind dit ook wel een beetje master of epic pwnage.
Ik had net toneelles gehad en ik moest de tram naar huis hebben. Die gaat vlak nadat ik klaar ben en ik maakte een beetje haast na de les. Ik stond net buiten en de tramdeuren stonden open. Ik riep KUT en sprintte naar binnen, waar ik triomfantelijk tegen mijzelf woohoo'de. Dat leverde wat vreemde blikken op maar nouja. Toen bedacht ik me wat. "Deze tram gaat wel naar IJsselstein, toch?" Ik zie een paar mensen grijnzen. Eentje zegt, "nee, Nieuwegein-Zuid!" "Oh flip." zei ik toen. Bij de eerstvolgende halte stapte ik uit en moest ik terugrennen naar de vorige halte want er zat niet zo veel tijd tussen de tram naar Nieuwegein en die naar IJsselstein. Toen ik daar aankwam zat ik veel mensen zitten die getuige waren van mijn actie waardoor ik de tram miste. Ik deed alsof er niks gebeurd was en ik helemaal niet buiten adem was en moest nog 5 minuten wachten op de tram die eigenlijk pas om 20:12 kwam.
Hihi, flip <3

Maar je kunt toch gewoon overstappen op Nieuwegein Stadscentrum? Of stapte je daar op? Dan kun je ook gewoon uitstappen bij de parkeergarage en opstappen bij het ziekenhuis ipv. terugrennen?

En ik ga proberen om je te spotten CS!
Oud 17-02-2010, 22:05
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Daar stapte ik eerst op, ja! De kom zit in het centrum! En ik dacht nog van, hmm, als ik naar de halte van het ziekenhuis ren haal ik dat makkelijker. Toen bedacht ik me dat ik de weg niet wist van Merwestein naar daar.
Wat leuk, een Nieuwegein-buddy! Ben je nog bezig in het Sint Antonius, daar?
Oud 17-02-2010, 23:59
Martiño
Martiño is offline
Ik ben bezig met afstuderen daar ja, en misschien ga ik er ook werken.
Oud 03-03-2010, 13:38
Martiño
Martiño is offline
Zo, tijd voor een upje.

Ik liep in Eindhoven langs de HEMA, en daar stond een groepje franssprekende toeristen, en de gids zei iets in de zin van "ceci est Galleries Lafayette a Hollandaise" oid, en daar moest ik om lachen.

En ik werd aangesproken door zo'n unicefknul, die vroeg of hij me even iets kon vragen. Ik zei dat ik haast had, te laat viel me binnen dat ik als tegenvraag natuurlijk ook had kunnen vragen hoeveel hij daarvoor betaald kreeg (nav die discussie een tijdje geleden hier op het forum).
Oud 03-03-2010, 17:29
Batave
Batave is offline
Hm, zulke leuke gesprekken hoor ik niet in de trein, alleen twee vrouwen die het hadden over bij welk ziekenhuis ze het liefst zouden willen werken.
Oud 03-03-2010, 17:29
Batave
Batave is offline
En dat ene Gerben weer in het ziekenhuis ligt terwijl hij gisteren nog aan het tillen en sjouwen was.
Oud 03-03-2010, 20:06
1208
1208 is offline
Citaat:
En dat ene Gerben weer in het ziekenhuis ligt terwijl hij gisteren nog aan het tillen en sjouwen was.
ene Gerben, als je dit toevallig leest! veel beterschap
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 20:13
Verwijderd
Citaat:

En ik werd aangesproken door zo'n unicefknul, die vroeg of hij me even iets kon vragen. Ik zei dat ik haast had, te laat viel me binnen dat ik als tegenvraag natuurlijk ook had kunnen vragen hoeveel hij daarvoor betaald kreeg (nav die discussie een tijdje geleden hier op het forum).
Leg is uit!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 22:18
Tink*
Tink* is offline
Ik zat zondag in de trein achter een hilarische man. Hij liep al zo over het perron, alsof hij wel voor onrust zou gaan zorgen. Hij ging in de vierzits voor me zitten en zeuren over dat ie zijn benen niet kon strekken, waarop de twee studenten tegenover hem zeiden dat dat ook niet per se hoefde en dat iedereen een beetje rekening met elkaar moest houden. Daarna vond hij ze stom en toen moest hij naar de wc, die hij niet kon vinden. Hij kwam weer boos terug en toen wezen de studenten hem de wc. Toen ging hij zeuren dat het te lang duurde voordat de wc weer vrij was. Daarna ging hij zeggen dat hij wegging etc. want hij vond de studenten stom en toen zei de één: tot ziens. Toen zei hij: nou jou hoef ik nooit meer te zien hoor. Het was echt supergrappig hoe hij boos was op de wereld. De hele coupé vond het wel lachen. Daarna kwam hij nog weer terug op zoek naar een andere plek, maar een andere dan tegenover die twee studenten was er niet dus hij bleef maar ergens staan te mopperen.
Oud 03-03-2010, 23:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Leg is uit!
Offopic natuurlijk, maar er was laatst hier een discussie over die recruiters voor goede doelen op straat en bij het station, en het blijkt dat die er nogal een aardig salaris aan overhouden.
Oud 04-03-2010, 11:52
Verwijderd
Man in geheel witte kleren:
"Kindje, geloof jij?"
"Ja meneer" (Hij zag er niet gevaarlijk uit, maar ook niet helemaal honder procent. Ik besloot met hem mee te praten)
"Ik ben doodgegaan. Al twee keer."
"Hoe komt dat?"
"Eerst, ik was klein jongen. Ouders zeiden tegen mij jij moet werken op de markt. Ik ging niet naar school! Maar toen, ik ging dood. En toen ging ik naar Nederland om te vertellen dat ik dood was gegaan. Daarom draag ik witte kleren. God heeft mij gered. Ik ben de nieuwe God."
"Aahh..."
Ik stond daar alleen met een wel heel bijdehante vriendin:
"Ik geloof er niks van!"
"Dan laat ik jou niet in de hemel! God heeft mij gered. Ik red de wereld. Ik was dood, en nu leef ik. Ik ben de profeet. Geloof jij niet?"
Zij, trots: "Nee!"
Hij aan mij: "Jij wel hè?"
Zij aan mij: "Helemaal niet! Jij gelooft helemaal niet! Je bent toch niet christelijk!"
Ik: "Nee, maar ik geloof wel."
Man: "Geloof jij mij?"
Ik mompel iets en ren een andere coupé in. Daarna heb ik hem niet meer gesproken
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Zo, tijd voor een upje.

Ik liep in Eindhoven langs de HEMA, en daar stond een groepje franssprekende toeristen, en de gids zei iets in de zin van "ceci est Galleries Lafayette a Hollandaise" oid, en daar moest ik om lachen.
Martiño ik dronk een glas Sprite en ik moest lachen en volgens mij vindt de laptop dat minder relaxed
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 18:25
Verwijderd
Wat betekent het? Met hollandaisesaus ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 18:29
Verwijderd
Nou het is een súperrr mooi warenhuis in Parijs. Ik kom minimaal 1 keer per jaar in Parijs en als ik daar binnen ben geweest eet ik drie maanden euroshopper pasta. Zeg maar winkels waar ze in jouw ogen compleet spoor bijster zijn Kazet

Maar dat wordt dus vergeleken met de HEMA. Vanwege de grootte van de foto zal ik het even in een spoiler zetten en dat is nog eens niet een heel mooie foto!
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 18:34
Verwijderd
Maar "a Hollandaise" is toch ook fout? Mijn Frans is niet zo goed, hoor.

Maar het is dus een winkel voor rijke sukkels.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 18:35
Verwijderd
Citaat:

Het moet 'à la Hollandaise' zijn, oftewel 'op zijn Hollands'.

Dankje
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 18:43
Uice
Uice is offline
Het ziet eruit als de Bijenkorf.
Oud 04-03-2010, 18:48
Verwijderd
Er stond een mevrouw of meneer bij het stoplicht, met een enorme knalpaarse ski-broek en een fluoriserende fleecetrui. Hij/zij neuriëde de hele tijd, wojonawaaai waaa waaa wajona wajona. Toen ik even later overstak door rood licht, riep hij/zij ineens heel hard ''nu heeft mevrouw een probleem hoor!'' Maar er was geen politie en ik werd ook niet overreden. (A)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Het ziet eruit als de Bijenkorf.
Foto is niet geweldig maar geloof me, het is absoluut niet de Bijenkorf
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Man in geheel witte kleren:
"Kindje, geloof jij?"
"Ja meneer" (Hij zag er niet gevaarlijk uit, maar ook niet helemaal honder procent. Ik besloot met hem mee te praten)
"Ik ben doodgegaan. Al twee keer."
"Hoe komt dat?"
"Eerst, ik was klein jongen. Ouders zeiden tegen mij jij moet werken op de markt. Ik ging niet naar school! Maar toen, ik ging dood. En toen ging ik naar Nederland om te vertellen dat ik dood was gegaan. Daarom draag ik witte kleren. God heeft mij gered. Ik ben de nieuwe God."
"Aahh..."
Ik stond daar alleen met een wel heel bijdehante vriendin:
"Ik geloof er niks van!"
"Dan laat ik jou niet in de hemel! God heeft mij gered. Ik red de wereld. Ik was dood, en nu leef ik. Ik ben de profeet. Geloof jij niet?"
Zij, trots: "Nee!"
Hij aan mij: "Jij wel hè?"
Zij aan mij: "Helemaal niet! Jij gelooft helemaal niet! Je bent toch niet christelijk!"
Ik: "Nee, maar ik geloof wel."
Man: "Geloof jij mij?"
Ik mompel iets en ren een andere coupé in. Daarna heb ik hem niet meer gesproken
Eindhoven station ?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 22:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Ja, ik wist niet of ik het goed schreef, maar die franse mevrouw zei het wel goed. Ik vond het overigens een beetje denigrerend, zo krijg je in het buitenland inderdaad wel dat imago van de zuinige Nederlander, hoewel er honderd meter verderop in Eindhoven een Bijenkorf zit, toch niet echt een goedkoop warenhuis (ook niet echt vergelijkbaar met Lafayette, maar toch).

Overigens zit Galleries Lafayette ook wel in andere steden hoor WT. In Berlijn bijvoorbeeld, ben ik afgelopen zomer nog geweest.
Oud 04-03-2010, 22:53
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Martiño ik dronk een glas Sprite en ik moest lachen en volgens mij vindt de laptop dat minder relaxed
Ik had eigenlijk terug moeten lopen en haar er op moeten aanspreken.
Oud 06-03-2010, 21:50
Lorelei
Lorelei is offline
Zaten 3 marokkaanse meisjes een stukje voor me in de bus.. vriendinnen of zo.. en ze zaten een beetje te kletsen, weet niet waar het over ging.. zegt er 1 opeens "Jezus, wat ben jij toch eigenlijk een kankerheks" om vervolgens allebei heel hard te gaan lachen. De rest van de bus zat er enigszins verward bij.
Oud 07-03-2010, 01:32
Volk
Volk is offline
Citaat:
Zo, tijd voor een upje.

Bedoelde ze niet de Heuvel Galerie?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Eindhoven station ?
Zaltbommel
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 17:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Bedoelde ze niet de Heuvel Galerie?
Nee. Ze stond voor de Hema, ze wees naar de Hema, en de Heuvel Galerie is drie straten verderop.
Oud 08-03-2010, 17:08
Martiño
Martiño is offline
Het was ook overduidelijk sarcastisch bedoeld.
Oud 10-03-2010, 21:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zat naast een sjieke businessmeneer in de trein en hij was eerst een telefoongesprek aan het voeren in accentloos Duits en toen in vloeiend Italiaans en daarna ging hij in het Amerikaans met een collega praten. Ik vroeg hem hoe laat het was, maar dat begreep hij niet. Toen vroeg ik het in het Duits, maar ook niet. Ook Engels en Frans haalden niks uit, ik moest het met gebarentaal duidelijk maken. WTF, had hij die gesprekken uitgeschreven gekregen en uit zijn hoofd geleerd ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 21:28
Martiño
Martiño is offline
Misschien spreek jij wel bar slecht Engels, Duits en Frans?
Oud 10-03-2010, 21:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik begon er ook aan te twijfelen Maar het lijkt me sterk, mijn Engels en Duits zijn vrijwel vloeiend want ik spreek het de godganse dag
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 06:20
Verwijderd
Wtf fizzle dat is wel heel vreemd
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Ik zat naast een sjieke businessmeneer in de trein en hij was eerst een telefoongesprek aan het voeren in accentloos Duits en toen in vloeiend Italiaans en daarna ging hij in het Amerikaans met een collega praten. Ik vroeg hem hoe laat het was, maar dat begreep hij niet. Toen vroeg ik het in het Duits, maar ook niet. Ook Engels en Frans haalden niks uit, ik moest het met gebarentaal duidelijk maken. WTF, had hij die gesprekken uitgeschreven gekregen en uit zijn hoofd geleerd ofzo
Misschien praatte zijn telefoonmakker tegen hem en kan hij niet multitasken? Of had hij al opgehangen?
Wel heel vreemd ja
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 09:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee hij had dus al opgehangen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 22:46
Verwijderd
Nee veel hoger! Zag er dus niet uit
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 01:28
Verwijderd
Citaat:
Ik begon er ook aan te twijfelen Maar het lijkt me sterk, mijn Engels en Duits zijn vrijwel vloeiend want ik spreek het de godganse dag
Waarom spreek jij "de godganse dag" Engels en Duits dan?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 08:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Waarom spreek jij "de godganse dag" Engels en Duits dan?
Offtopic: omdat mijn stiefmoeder pas 7 jaar in Nederland woont en dus nog geen Nederlands spreekt maar wel Amerikaans en de meeste van mijn klasgenoten ook geen nederlands verstaan maar wel Engels of Duits. Dus spreek ik thuis Engels en op school Engels of Duits.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 19:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
oohja gister op het werk had ik nog wel een leuke!
Er stonden twee jongens bij de emballage en ze keken wat verwilderd dus ik vroeg of het apparaat het niet deed.
>"ja mevrouw, hij doet helemaal niks meer! En we hebben nog twee kratten! "
<"ik roep wel iemand voor jullie"
dus ik iemand voor ze gaan halen. Daarna ging ik terug naar mijn slagerij die naast de emballage zit. Ik zei: "er komt iemand aan hoor!"
En het was van "Dankuwel mevrouw!"
en daarna, veel zachter en duidelijk niet voor mijn oren bestemd:
>"heeft u nog wat gehakt mevrouw?" "Een kilo'tje of 65?" "Ik neem het zo wel mee hoor!" *giechel giechel*

wut
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:40
Missy
Missy is offline
Niet in het OV, maar op school. Een klasgenootje begreep niks van bepaalde stof, dus bleef maar doorvragen. Terwijl de rest van de klas zat te zuchten. Een paar minuten later maakt de docent de opmerking: 'Wel dit was het makkelijkste, zelfs een chimpanzee snapt dit nog. Nu gaan we over op het moeilijke. '
Oud 20-03-2010, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: omdat mijn stiefmoeder pas 7 jaar in Nederland woont en dus nog geen Nederlands spreekt maar wel Amerikaans en de meeste van mijn klasgenoten ook geen nederlands verstaan maar wel Engels of Duits. Dus spreek ik thuis Engels en op school Engels of Duits.
Pardon? Dat vind ik ronduit kansloos Zelfs zonder taalgevoel zou je je ondertussen diep diep diep moeten schamen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Pardon? Dat vind ik ronduit kansloos Zelfs zonder taalgevoel zou je je ondertussen diep diep diep moeten schamen.
Nee. Veel Engelstalige buitenlanders spreken geen Nederlanders omdat Nederlands, als ze horen dat iemand een Engels accent heeft, op Engels overgaan.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Nee. Veel Engelstalige buitenlanders spreken geen Nederlanders omdat Nederlands, als ze horen dat iemand een Engels accent heeft, op Engels overgaan.
Offtopic: Dat is wel zo, maar je kunt je naaste omgeving prima uitleggen dat je toch Nederlands wilt praten, dat doen ze ook heus wel. Ik ken meerdere mensen die hier als Engelssprekers gekomen zijn (en ook in een hoogopgeleid milieu, waarin iedereen Engels sprak), en die hebben het ook gewoon binnen een paar jaar in ieder geval tot een acceptabel niveau geleerd. Als je dat niet doet, doe je gewoon geen moeite, of je hebt een een of andere handicap die je ervan weerhoudt een nieuwe taal te kúnnen leren. Ik zou me iig ernstig schamen als ik haar was.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 19:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Offtopic: ja ik vind het ook een beetje belachelijk, mijn vader is immers wel een Nederlander en ze spreekt Engels en Japans en Kantonees ook vloeiend terwijl dat niet haar moedertongen zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Eindhoven station ?
die vent is eng! en overal! hier in rotterdam ook al!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten