Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2010, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet kijken naar wat Absinthe gedaan heeft? Daar lijkt me behoorlijk wat uit te halen; waarom zou je dat soort handige informatie niet gebruiken? Logisch nadenken is toch vaak een stuk effectiever dan dat nattevingerwerk van 'heuh die gedraagt zich vreemd'. Zie Fizzle.
Hooo! Er waren in de vorige rondes voor jou geen verdachten spelers. Toen Absinthe eruit ging bedacht jij nog dat je hier niks uit kon halen en we gewoon verder moesten gaat met onervaren spelers eruit te kicken.

En nu opeens een 360 graden draai en is de post van Absinthe wel belangrijk? Nouja hetgene wat ik belangrijk vind is dat jij erin genoemd wordt maar netjes weer wordt afgeschermd door de verrader.

Citaat:
Ik ben veel vaker verdacht gemaakt, eerder al. Mijn dood zit er al vrij lang aan te komen. Dit dus:

''But, granted: De wolven konden er met bijna 100% zekerheid vanuit gaan dat jij toch nog wel opgehangen zou worden, dus dat scheelt ze een eetronde.''

Ik zou het niet weten, maar misschien is het verstandig om te kijken naar wie hem allemaal verdachten. Misschien wolven die van hem af wilden nadat hij aanhoudend Severus verdacht (en eventueel ook vanwege Abzg). Heb nu even geen tijd om de topics daarvoor door te spitten.
En dan dit, jij was even verdacht als JasperJD voor veel mensen en dat zie je ook wel aan de stemwijze.

Wil je even die quote verantwoorden met een link wie dit getypt heeft? Ik kan ook zomaar quotes maken.

Eerst was Severus nog een foutje van de ziener, nu is ze wel weer ineens verdacht. Fijn dat je dat ook denk helaas telt jouw stem niet mee.

En abzg pak je ook nog even mee?
Advertentie
Oud 09-02-2010, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Wow. Verrassend.
Méér antwoorden als je even terugleest wordt je het halve topic samen met uice. En natuurlijk Severus, want die is wolf of evilziener, verdacht gemaakt. Graag even reactie daarop.
Oud 09-02-2010, 11:17
Verwijderd
Jasper is heel duidelijk over Severus, dus die krijgt morgen mijn stem. Daarna ga ik mijn pijlen richten op de extreem stillen. Weinig posten, ok, als het dan ook inhoudelijke goed doordachte posts zijn. Maar Toddisch en Allure vnl. posten amper, en als het dan een keer gebeurt is het alleen iets nietszeggends van drie woorden als "yes, tovenaar " of "ik heb op pietje gestemd"
Omdat ik vooral geen zin heb om aan de studie te gaan, heb ik de posts van de vier meest nutteloze stillers op een rijtje gezet. Alleen die uit dit topic, want uit het vorige topic kun je niet meer quoten.

Hier de nuttige bijdragen van Barabas:
Spoiler

Abzg:
Spoiler

Toddish:
Spoiler

Allure:
Spoiler

Weet ik dat dus ook als ik weer een keer wolf ben: amper posten, en als je je niet in kan houden, dan zo nietszeggend en kort mogelijk, want niemand let dan op je en niemand vindt je verdacht
Oud 09-02-2010, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Wil je even die quote verantwoorden met een link wie dit getypt heeft? Ik kan ook zomaar quotes maken.
Dat je Uice verdacht vindt is nu wel duidelijk (en terecht), maar dan moet je niet zo flauw gaan doen. Zulk soort dingetjes deed je ook bij mij het vorige spel en dat kan heel irritant worden. Het mag toch duidelijk zijn dat het schuingedrukte stukje tekst een quote van mij was. Hij was namelijk met mij in gesprek/discussie op de vorige pagina. Ik knip ook wel eens een quote in meerdere stukken om op ieder deel apart te reageren en om dan zomaar te gaan roepen dat hij quotes verzint is wel een hele erge low blow.

Voor de rest, eens.

Citaat:
Jasper is heel duidelijk over Severus, dus die krijgt morgen mijn stem. Daarna ga ik mijn pijlen richten op de extreem stillen. Weinig posten, ok, als het dan ook inhoudelijke goed doordachte posts zijn. Maar Toddisch en Allure vnl. posten amper, en als het dan een keer gebeurt is het alleen iets nietszeggends van drie woorden als "yes, tovenaar " of "ik heb op pietje gestemd"
Omdat ik vooral geen zin heb om aan de studie te gaan, heb ik de posts van de vier meest nutteloze stillers op een rijtje gezet. Alleen die uit dit topic, want uit het vorige topic kun je niet meer quoten.

Hier de nuttige bijdragen van Barabas:
Spoiler

Abzg:
Spoiler

Toddish:
Spoiler

Allure:
Spoiler

Weet ik dat dus ook als ik weer een keer wolf ben: amper posten, en als je je niet in kan houden, dan zo nietszeggend en kort mogelijk, want niemand let dan op je en niemand vindt je verdacht
Ja, hier ben ik het wel een beetje mee eens, maar vooralsnog zijn er meer 'bewijzen' en 'argumenten' tegen andere mensen, zoals Severus, Abzg, Uice, dus misschien dat we die eerst op moeten hangen? Dan hebben we ook weer een paar eetrondes gehad en hebben we meer duidelijkheid over overige functies.

En daarbij vergeet je ook iets. In de spellen die ik heb (mee)gelezen - en dat zijn er nogal wat, trust me- heb ik bijvoorbeeld van Barabas nooit hele uitgebreide theorieën gelezen. Granted, hij is nu wel heel erg stil, maar echt heel vreemd vind ik het niet. Allure wordt meestal naarmate het spel vordert actiever en gaat meer theorieën posten. Ook bij haar is duidelijk dat ze dit spel wel heel erg inactief is, maar ik weet zelf niet of dit wel reden is om aan de bel te trekken.

Over Abzg, tja, ik weet het niet. Om heel eerlijk te zijn heb ik bij haar nooit echt het idee gehad dat ze heel erg inhoudelijk meespeelt. Het zijn meestal oneliners of statements zonder veel onderbouwing, met weinig waarde.

Over Toddish, ja, die valt wat mij betreft echt heel erg op, juist door helemaal niet op te vallen. Maar hetzelfde geldt voor kleinmeisje of sann. Ik vergeet iedere keer dat die drie überhaupt meedoen, totdat ik opeens een post van ze lees..

Er zijn dus wel erg veel stille spelers en het lijkt me gewoon niet slim om ze allemaal één voor één op te hangen. Mocht er maar één wolf tussen zitten, dan helpen we daar de andere wolven teveel mee. We hebben nu genoeg verdachten voor een paar rondes en tegen die tijd zijn er wel meer aanwijzingen. Ik hang liever mensen op meer grond op, dan alleen maar "Je post zo weinig, dus die."
Oud 09-02-2010, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Dat je Uice verdacht vindt is nu wel duidelijk (en terecht), maar dan moet je niet zo flauw gaan doen. Zulk soort dingetjes deed je ook bij mij het vorige spel en dat kan heel irritant worden. Het mag toch duidelijk zijn dat het schuingedrukte stukje tekst een quote van mij was. Hij was namelijk met mij in gesprek/discussie op de vorige pagina. Ik knip ook wel eens een quote in meerdere stukken om op ieder deel apart te reageren en om dan zomaar te gaan roepen dat hij quotes verzint is wel een hele erge low blow.

Voor de rest, eens.

Ja, hier ben ik het wel een beetje mee eens, maar vooralsnog zijn er meer 'bewijzen' en 'argumenten' tegen andere mensen, zoals Severus, Abzg, Uice, dus misschien dat we die eerst op moeten hangen? Dan hebben we ook weer een paar eetrondes gehad en hebben we meer duidelijkheid over overige functies.

En daarbij vergeet je ook iets. In de spellen die ik heb (mee)gelezen - en dat zijn er nogal wat, trust me- heb ik bijvoorbeeld van Barabas nooit hele uitgebreide theorieën gelezen. Granted, hij is nu wel heel erg stil, maar echt heel vreemd vind ik het niet. Allure wordt meestal naarmate het spel vordert actiever en gaat meer theorieën posten. Ook bij haar is duidelijk dat ze dit spel wel heel erg inactief is, maar ik weet zelf niet of dit wel reden is om aan de bel te trekken.

Over Abzg, tja, ik weet het niet. Om heel eerlijk te zijn heb ik bij haar nooit echt het idee gehad dat ze heel erg inhoudelijk meespeelt. Het zijn meestal oneliners of statements zonder veel onderbouwing, met weinig waarde.

Over Toddish, ja, die valt wat mij betreft echt heel erg op, juist door helemaal niet op te vallen. Maar hetzelfde geldt voor kleinmeisje of sann. Ik vergeet iedere keer dat die drie überhaupt meedoen, totdat ik opeens een post van ze lees..

Er zijn dus wel erg veel stille spelers en het lijkt me gewoon niet slim om ze allemaal één voor één op te hangen. Mocht er maar één wolf tussen zitten, dan helpen we daar de andere wolven teveel mee. We hebben nu genoeg verdachten voor een paar rondes en tegen die tijd zijn er wel meer aanwijzingen. Ik hang liever mensen op meer grond op, dan alleen maar "Je post zo weinig, dus die."
1e deel had ik jouw post niet gelezen. Ik lees ook wel is over dingen heen. Maar waarom pakt hij jouw naam dan niet in de quote? Dan is het voor mij ook duidelijk. En já ik zie nu bij Uice overal kleine dingen opvallen.

2e deel ben ik het met je eens.
Oud 09-02-2010, 12:18
Verwijderd
Citaat:
1e deel had ik jouw post niet gelezen. Ik lees ook wel is over dingen heen. Maar waarom pakt hij jouw naam dan niet in de quote? Dan is het voor mij ook duidelijk. En já ik zie nu bij Uice overal kleine dingen opvallen.
Hij heeft in die post 2 quotes staan, maar het zijn twee delen van dezelfde quote. Hij heeft het gewoon geknipt. Net als ik hier nu doe.

Citaat:
2e deel ben ik het met je eens.
Oud 09-02-2010, 12:31
Verwijderd
Citaat:

Klopt, ik begon mijn post ook met 'eerst Severus'. En Of Barabas altijd zo speelt weet ik niet, ik heb niet vaak met hem gespeeld geloof ik, maar hij heeft nu wel een slechte smoes voor zijn stilheid. Plus heel vaak zijn 2 of 3 wolven van die hele stillen, en die blijven door hun onopvallendheid tot het einde leven. En het is dan wel voor de hand liggend om te zeggen "ja maar, ze zijn niet per se verdacht, dus hangen we beter iemand op die wel verdacht is", maar het probleem is gewoon dat ze, door niks inhoudelijks te zeggen NOOIT verdacht zouden kunnen zijn op grond van hun posts.
Oud 09-02-2010, 18:00
Lorelei
Lorelei is offline
Offtopic:
Citaat:
Grl is reeds geïnformeerd, maar voor het geval dat zij niet beschikbaar is, toch een oproep richting andere belanghebbenden.

Zodra we meer weten zullen we het hier posten.
Jullie hebben een pm terug.
Oud 09-02-2010, 18:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hooo! Er waren in de vorige rondes voor jou geen verdachten spelers. Toen Absinthe eruit ging bedacht jij nog dat je hier niks uit kon halen en we gewoon verder moesten gaat met onervaren spelers eruit te kicken.
Nee:

Citaat:
Goed, eindelijk een verdachte: Absinthe met haar speculaties over de tovenaar, zoals besproken. Dat bedoel ik met een redelijke grond om iemand op te verdenken. Ik stem dus Absinthe.
Niet jokken. Jokken is verkeerd.

Citaat:
En nu opeens een 360 graden draai
Driehonderdzestig graden is terug naar waar je eerst stond.

Citaat:
En dan dit, jij was even verdacht als JasperJD voor veel mensen en dat zie je ook wel aan de stemwijze.
Ik ben veel vaker en hardnekkiger verdacht gemaakt in dit spel.

Citaat:
Het staat gewoon in de post van Siorin die ik al citeer. Je kunt dus terugklikken.

Citaat:
Eerst was Severus nog een foutje van de ziener,
Waar zeg ik dat?
Spoiler
Citaat:
nu is ze wel weer ineens verdacht.
Ze is niet verdacht, ze is wolf.

Citaat:
En abzg pak je ook nog even mee?
Lijkt me vrij logisch als ze door de ziener verdacht wordt en op hem gestemd heeft.
Oud 09-02-2010, 18:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
1e deel had ik jouw post niet gelezen. Ik lees ook wel is over dingen heen. Maar waarom pakt hij jouw naam dan niet in de quote? Dan is het voor mij ook duidelijk.
Is het nu ook al verdacht om te citeren op een manier die weliswaar gebruikelijk is, maar die jij niet begrijpt?
Oud 09-02-2010, 19:03
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Spoiler
Ik heb hier zo om moeten lachen
Klopt. Ik ben niet zo slim bezig.

En ik zeg het elke keer weer maar, ik ben slecht in in het begin allemaal theorieen posten, waarvan ik heel weinig kans heb dat ze ook werkelijk kloppen. Meestal post ik pas theorieen wat later in het spel.
Oud 09-02-2010, 19:11
Verwijderd
Ik heb dit topic niet meer gelezen, ben het ook niet van plan.
Oud 09-02-2010, 19:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb dit topic niet meer gelezen, ben het ook niet van plan.
Waarom niet?
Oud 09-02-2010, 19:36
Batave
Batave is offline
Ik heb op Severus gestemd vanwege redenen die hier al wijd uiteengezet zijn.
Oud 09-02-2010, 19:45
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ik heb op Severus gestemd vanwege redenen die hier al wijd uiteengezet zijn.
Dus je eet Severus op?
Oud 09-02-2010, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet?
Veel te veel tekst. Het gaat rap en grootste gedeelte is voor mij niet van belang.
Oud 09-02-2010, 20:27
Batave
Batave is offline
Citaat:
Dus je eet Severus op?
Ik was weer eens zo chaotisch dat ik dacht dat het hangrondetijd was
Oud 09-02-2010, 21:18
Spelleider
Spelleider is offline
Op het terrein was het alarm afgeslagen. “Mijn god, Mr Soija, wat doen we nu?” vroeg Katje met betraande ogen.
“We gaan er tussenuit. VeGs, neem het lichaam van JasperJD mee!” beval Mr Soija.
“Whut??” zei grl. “Mon cheri, waarom noem je moi, grl, nu opeens VeGs?”
Mr Soija keek verstoord op. “Sorry grl, ik was even verstrooid. Goed, grl, Katje, neem het lichaam mee. Ik zorg voor afleiding.”

Katje en grl namen het lichaam mee. Op het moment dat ze door de muur liepen, werden ze geconfronteerd door een klein leger bewakers.
“Mijn hemel!” riep Katje uit. “Dit zijn wel meer bewakers dan je normaal zou verwachten… Wat hier ligt opgeborgen moet wel erg waardevol zijn. Geen wonder dat Biertank hier iets zocht.”
“Doorlopen, mon ami!” riep grl. “Ze schieten met scherp!”

Daar was geen woord van gelogen, de bewakers, uitgerust met machinegeweren openden vuur. Katje wist dat de kogels geen kwaad konden, maar ze wist ook dat ze niet voor altijd ontastbaar kon blijven.
“Mr Soija! Waar blijft die afleiding?”
“Geduld, Katje, ik kom er aan!”

Mr Soija steeg op. Hij voelde de wind langs zich heen stromen, en zijn geest reikte naar de atmosfeer rond hem heen.
“Ik, Mr Soija, meesteres van de atmosfeer, roep de kracht van de storm aan!”
De wolken pakten zich samen, en hevige windstoten raasden over de grond. Het begon te hagelen, en de bewakers werden geraakt door ijsklompen zo groot als knikkers. Ze konden hun geweren niet meer richten, en stopten met vuren, waardoor Katje en grl ongestoord konden doorlopen naar de jet.

Vanaf een afstandje stonden twee duistere figuren toe te kijken.
“Hmm, dit is wel een erg makkelijke strijd voor de weerheks, nietwaar Tink*”
“Inderdaad Archont. Als ik de bewakers nu eens help wat beter te focussen…”
“…dan zorg ik ervoor dat Mr Soija het wat moeilijker krijgt.”

“Jullie voelen geen pijn. Richt jullie wapens naar de mutant. De hagel doet geen pijn, de wind laat jullie met rust. Schiet de mutant neer…”

De bewakers hoorden allemaal dezelfde mantra in hun hoofd. Ze voelden geen pijn meer. Ze werden wel omvergeblazen door de wind, maar hun doel was duidelijk: schiet de mutant neer.
Ze richtten hun geweren richting de hemel en begonnen te schieten.

Mr Soija was verrast door de kogelregen, maar paste zich snel aan. Hij ontweek met gemak de eerste kogels, want hij voelde de verplaatsing in de luchtstroom op tijd, en hij zorgde voor een vallende luchtstroom die de kogels terug wist te sturen.
Opeens voelde er iets verkeerd. De wolken schenen op hem af te komen! Hij steeg te snel. Snel probeerde hij zijn vluchtrichting aan te passen, maar er klopte iets niet. Hij begon te draaien, de wereld zag er opeens helemaal anders uit. Hij schrok van een groep vogels die opeens op hem afvlogen en rond hem heen bleven draaien.

Hij herkende het, dit was een illusie… Hij moest sterker zijn, de illusie van zich afwerpen. Concentreren, ja concentreren. Plots voelde hij een scherpe pijn in zijn rug… geraakt door een kogel, schoot door hem heen… Hij stortte naar beneden, en stierf direct door de harde klap op de grond.

Tussenstand Eetronde 4

1. Mr Soija (leerlingtovenaar)
2. Paranoide (tovenaar/geliefde)
3. Bretlow (dorpeling/geliefde)
4. Biertank 52
5. Archont
6. Katje
7. Tink*
8. Allure
9. Absinthe (verrader)
10. Freezer (dorpeling)
11. Uice
12. JasperJD (ziener)
13. Siorin
14. Abzg
15. Batave
16. Barabas
17. sann
18. fizzle-fluffy (dorpeling/cupido)
19. kleinmeisje
20. Severus
21. grl
22. Toddish

blauw= opgehangen
rood= opgegeten
paars = gestorven uit liefdesverdriet

Eindelijk kunnen de wolven weer eten... Smullen zullen ze zeker, want ze hebben de leerlingtovenaar uitgeschakeld. Hoe zullen de dorpelingen zich morgen wreken? De stemmen moeten voor 20.30 uur binnen zijn.

Verder is grl bereid gevonden om de rol van VeGs over te nemen, die heeft besloten om tijdens het spel een maandban te nemen.
Oud 09-02-2010, 21:21
Severus
Severus is offline
Nu kan ik gelukkig sterven!
Oud 09-02-2010, 21:24
Batave
Batave is offline
, mijn stem op Severus staat dus al
Oud 09-02-2010, 21:24
Uice
Uice is offline
Goed, stem op Severus lijkt me een nobrainer. Doorgegeven. Jammer van de magiër though.
Oud 09-02-2010, 21:32
Verwijderd
Ik had sowieso verwacht dat hij onschuldig was, maar tovenaar.. Ik vind het nog niet echt geweldig gaan, eigenlijk. 4 rondes en pas één slechte functie weg, in tegenstelling tot de tovenaar, ziener en leerling. Gelukkig is Severus sowieso slecht, dus halen we weer een beetje in.

Ik geef nu vast mijn stem door op Severus, dan vergeet ik het in ieder geval niet per ongeluk.
Oud 09-02-2010, 21:35
Verwijderd
Haha ik wist het. Nou iig weer meer vrije tijd en ik hoef het topic niet bij te lezen.

Succes liefies.
Oud 09-02-2010, 21:35
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
helaas de leerlingtovenaar ook dood.
ga ook alvast op serverus stemmen en nog eens kijken wie serverus verdacht om te kijken wat de volgende optie gaat worden.
Oud 09-02-2010, 21:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik had sowieso verwacht dat hij onschuldig was, maar tovenaar.. Ik vind het nog niet echt geweldig gaan, eigenlijk. 4 rondes en pas één slechte functie weg, in tegenstelling tot de tovenaar, ziener en leerling. Gelukkig is Severus sowieso slecht, dus halen we weer een beetje in.
En we hebben het gelijkspel waar nog wel iets uit te halen moet zijn. En wat mij betreft ook Abzg die verdacht gemaakt werd door Jasper en andersom. Goede kans op evilziener, denk ik.
Oud 09-02-2010, 21:42
Verwijderd
Ik geef mijn stem ook door. Ook op Severus.

En nogmaals excuus voor de afwezigheid.
Oud 09-02-2010, 21:43
Verwijderd
Mja ik stem dus ook op Severus. Toch jammer van de stemlijstjes!
Oud 09-02-2010, 21:47
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Dit zou wel eens een van het grootste aantal stemmen kunnen worden.
Oud 09-02-2010, 21:48
Verwijderd
Ah wat kut zeg

Weet niet of ik morgen nog tijd heb om te posten, zit overdag op uni en ga vanuit college rechtstreeks door naar amsterdam voor concert, dus heb net alvast mijn stem verzonden.

Op serverus, lijkt me duidelijk

Morgen eerste wolf eruit! Hoera!
Oud 09-02-2010, 21:51
Severus
Severus is offline
Citaat:
Toch jammer van de stemlijstjes!
Ach, omdat ik de kwaadste niet ben, nog leef en me anders toch verveel:

Severus
Batave
Uice
Siorin
kleinmeisje
Barabas
Katje
Sann
grl
Archont
Tink
Toddish
Abzg
Allure

Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier!
Uitslag eerste eetronde: Paranoide & Bretlow
Definitieve stemlijst voor hangronde #2: klik hier!
Uitslag tweede eetronde: niemand
Definitieve stemlijst voor hangronde #3: klik hier!
Uitslag derde eetronde: niemand
Definitieve stemlijst voor hangronde #4: klik hier!
Uitslag vierde eetronde: Mr Soija

Laatst gewijzigd op 10-02-2010 om 18:17. Reden: Stem toegevoegd van: grl & Archont & Tink & Toddish & Abzg & Allure.
Oud 09-02-2010, 21:51
Lorelei
Lorelei is offline
Haaaaai!

Ik neem dus inderdaad de plaats van VeGs in (hoewel ik nooit theorieën zal kunnen posten van dezelfde kwaliteit, ben ik bang )! Ik heb het topic redelijk bijgehouden maar ik zal binnenkort nog wel een momentje uittrekken om alles aandachtig door te lezen. Wel heb ik genoeg gelezen om te kunnen bevestigen dat ook ik op Severus zal stemmen.

Verder wil ik graag zeggen dat ik op dit moment 3 vakken volg en daarnaast nog het eea aan hobbies en verplichtingen heb dus dat ik het druk zal hebben. Uiteraard ben ik van plan om gewoon te lezen, te stemmen en te posten maar ik zal mogelijk (hopelijk!) minder actief zijn dan in mijn eerdere spellen.

Ik ga direct mijn stem doorgeven, dan is dat vast gebeurd.
Oud 09-02-2010, 21:55
Verwijderd
Klote van de tovenaar, maar soija kan ook goed beschermd zijn dus de bane kan nog best intact zijn

Citaat:
helaas de leerlingtovenaar ook dood.
ga ook alvast op serverus stemmen en nog eens kijken wie serverus verdacht om te kijken wat de volgende optie gaat worden.
Dit vind ik raar. Severus is geen speler die die tactiek zou gebruiken om een medewolf verdacht te maken zodat wij op die stemmen dat lijkt mij onzin.

Mijn stem gaat ook naar Severus en als ik tijd heb (de komende dagen niet echt ) maak ik de stemlijstjes wel.
Oud 09-02-2010, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Haaaaai!

Ik neem dus inderdaad de plaats van VeGs in (hoewel ik nooit theorieën zal kunnen posten van dezelfde kwaliteit, ben ik bang )! Ik heb het topic redelijk bijgehouden maar ik zal binnenkort nog wel een momentje uittrekken om alles aandachtig door te lezen. Wel heb ik genoeg gelezen om te kunnen bevestigen dat ook ik op Severus zal stemmen.

Verder wil ik graag zeggen dat ik op dit moment 3 vakken volg en daarnaast nog het eea aan hobbies en verplichtingen heb dus dat ik het druk zal hebben. Uiteraard ben ik van plan om gewoon te lezen, te stemmen en te posten maar ik zal mogelijk (hopelijk!) minder actief zijn dan in mijn eerdere spellen.

Ik ga direct mijn stem doorgeven, dan is dat vast gebeurd.
Ik ben blij dat je er bent !
Oud 09-02-2010, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Ach, omdat ik de kwaadste niet ben, nog leef en me anders toch verveel:

Severus
Batave
Uice
Siorin
kleinmeisje
Barabas
Katje
Sann
grl

Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier!
Uitslag eerste eetronde: Paranoide & Bretlow
Definitieve stemlijst voor hangronde #2: klik hier!
Uitslag tweede eetronde: niemand
Definitieve stemlijst voor hangronde #3: klik hier!
Uitslag derde eetronde: niemand
Definitieve stemlijst voor hangronde #4: klik hier!
Uitslag vierde eetronde: Mr Soija

Nou doe is een wilde gok waar ik op ga stemmen

Severus dus.

Volgende is voor mij nog steeds Uice. De meeste pijlen wijzen naar hem en abzg.

Bij biertank heb ik enkel een raar gevoel en dat is geen reden om te stemmen.
Oud 10-02-2010, 06:39
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:
Klote van de tovenaar, maar soija kan ook goed beschermd zijn dus de bane kan nog best intact zijn

Dit vind ik raar. Severus is geen speler die die tactiek zou gebruiken om een medewolf verdacht te maken zodat wij op die stemmen dat lijkt mij onzin.

Mijn stem gaat ook naar Severus en als ik tijd heb (de komende dagen niet echt ) maak ik de stemlijstjes wel.
ik bedoel alleen dat ik wil gaan kijken wie serverus verdacht vond, misschien zijn er hints uit te halen wie daarna voor mij minder/niet verdacht meer zijn
Oud 10-02-2010, 06:41
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:
En we hebben het gelijkspel waar nog wel iets uit te halen moet zijn. En wat mij betreft ook Abzg die verdacht gemaakt werd door Jasper en andersom. Goede kans op evilziener, denk ik.
ik vind Abzg niet zo verdacht op het moment. Soija leek nogal overtuigd te zijn dat de tovenaar Abzg had beschermd in een ronde. En die ronde werd niet gegeten, kan nog toeval zijn maar vind het wel aanwijzing.
Oud 10-02-2010, 09:34
Verwijderd
Citaat:
ik vind Abzg niet zo verdacht op het moment. Soija leek nogal overtuigd te zijn dat de tovenaar Abzg had beschermd in een ronde. En die ronde werd niet gegeten, kan nog toeval zijn maar vind het wel aanwijzing.
Dus als we dan Absinthe's bronnen pakken is het Uice of Biertank.

Dan zijn er meer verdachte bewijzen naar Uice.
Oud 10-02-2010, 09:50
Verwijderd
Als we er dan voor het gemak even vanuit gaan dat Severus en Uice wolf zijn, dan zijn er nog steeds 2 wolven over, en op dit moment heb ik echt geen flauw idee wie dat zouden kunnen zijn. Het is waarschijnlijk dat er tussen de stille spelers een wolf zit (misschien zelfs wel 2) en we hebben ook nog steeds te maken met een evilziener die met de lijstjes kan fucken.

Oh en dit is ook even belangrijk:

Ik snap dat ik mijzelf hierdoor verdacht maak, maar het is nou eenmaal nodig dat jullie dit weten als jullie informatie willen halen uit de lijstjes. Toen ik mijn stem op Severus naar de Spelleider wilde PMen, zag ik dat ik in de tweede hangronde helemaal ben vergeten mijn stem door te geven. In mijn hoofd was ik zo overtuigd van het stemmen op freezer, dat ik het gewoon helemaal ben vergeten. In de 'Onderwerp'-balk type ik altijd "Hangronde 1." "Hangronde 2." enzovoorts. En toen kwam ik er dus achter dat 1, 3 en 4 er wel tussen stonden en 2 niet. Mijn verzonden berichten bekeken en inderdaad, ik was dus helemaal vergeten te stemmen. Dus het lijstje van hangronde 2 ziet er zo uit:

Spoiler

Oh well, ik snap het als mensen me nu verdacht vinden, maar dan hebben jullie in ieder geval de correcte informatie.
Oud 10-02-2010, 10:16
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het niet heel verdacht hoor, het was verdachter geweest om het later pas te zeggen als de stemlijstjes misschien van nut zijn. En het is al heel wat om het überhaupt te zeggen.

En om één of andere vreemde reden had ik wel het vermoeden dat Soija de tovenaar was, maar ik kan niet echt plaatsen waarom. Maargoed, vonden ze hem gevaarlijk? Irritant?

Ik ga stemmen op Severus.
Oud 10-02-2010, 12:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dus als we dan Absinthe's bronnen pakken is het Uice of Biertank.

Dan zijn er meer verdachte bewijzen naar Uice.
Je blijft dit wel herhalen, maar het meeste wat je over mij post is gezeik in de trant van 'ik snap je post niet omdat je raar citeert.'

Noem nog eens alle 'bewijzen' die je denkt te hebben. Volgens mij is er dit:

1. Paranoide ging er in de eerste eetronde uit.

Dat was op zich handig zodat we niet meer steeds onder ons gezamenlijke account hoefden te forumen, maar het zou wel erg flauw zijn. En ik vind Masha nog steeds belangrijker dan het spel, ook een fictieve versie van Masha. Bovendien: Paranoide is gewoon een goede speler, dus logisch dat wolven haar als eerst opeten.

2. In de eerste rondes had ik geen verdachten, dus wilde ik slechte spelers eruit halen.

Dat is gewoon rationeel spelen. Als er geen verdachten zijn heb je nu eenmaal liever een slechte dan een goede speler eruit. En ik zie niet in wat er zo verdacht is aan niemand verdenken op een moment dat er gewoon niemand verdacht is.

3. Ik wijzigde mijn stem van JasperJD naar Abzg omdat ik dacht dat ik doodging.

Ja, achteraf vrij dom, maar ik ging er gewoon vanuit dat het al te laat was en dan stemde ik liever op iemand die ik verdacht vond dan uit zelfbescherming. Niet lang genoeg over nagedacht. Om eerlijk te zijn was ik het op dat moment ook wel zat met dit spel, omdat ik wel doorhad dat je hier veel verder komt met onsamenhangend geschreeuw en ophitserij dan met rationele argumenten.

4. Ik dacht na JasperJDs dood dat hij niet gestemd had, omdat hij niet in Severus' stemlijstje stond.

Volgens mij is Archont de enige die dit als 'pijl' ziet, maar goed. Het is gewoon een begrijpelijke vergissing. De meeste mensen kijken naar het lijstje als ze snel willen weten op wie er gestemd is.
En dan nog: al was het bewust, hoe zou dat mij als wolf voordeel opleveren? Het wordt sowieso ontdekt. Deze theorie werkt dus alleen als je denkt dat ik letterlijk mentaal gehandicapt ben.

5. Ik vond Severus eerst niet verdacht (zei dat ze een foutje van de ziener was) en nu wel.

Een leugen/vergissing van Archont.

Citaat:
Eerst was Severus nog een foutje van de ziener, nu is ze wel weer ineens verdacht.
Ik heb nooit beweerd dat zij een foutje van de ziener was; ik heb überhaupt geen enkele uitspraak over haar gedaan totdat ik zei dat ik op haar ging stemmen. Ik zou nog steeds graag willen dat Archont deze bewering verantwoordt.

Dus: alleen nummer 3 is best verdacht. En nummer 1 als je denkt dat ik het spel belangrijker vind dan mijn vriendin. Nummer 2 als je niet snapt hoe het spel werkt, nummer 4 als je denkt dat ik letterlijk een mongool ben en nummer 5 is gewoon niet waar.

Volgens mij is dit het. Zijn er nog meer 'aanwijzingen'? Of kunnen we gewoon nadenken en kijken naar de gelijkspellijstjes? Er zit nog steeds hoogstwaarschijnlijk minimaal één slechterik in het lijstje van mensen die op mij stemden, anders was het geen gelijkspel. De kans op twee is ook behoorlijk groot.

Of we kunnen kijken naar Abzg: JasperJD vond haar verdacht, maar niet zo verdacht als hij Severus vond. Zij stemde op JasperJD. Zou de Evilziener kunnen zijn.

Of, nou ja, we luisteren niet naar de ziener en kijken niet naar lijstjes met harde feiten, maar luisteren naar het geschreeuw van iemand die, zie punt vijf, het niet zo'n probleem vindt als zijn beschuldigingen niet eens op waarheid gebaseerd zijn.
Oud 10-02-2010, 14:14
Toddish
Toddish is offline
Ik ga ook op serverus
Oud 10-02-2010, 14:29
Lorelei
Lorelei is offline
Hahaha, ik heb net dus even 2 uur de tijd genomen om het hele spel vanaf het begin nog een keer door te nemen. Uiteraard had ik al wat voorkennis omdat ik de uitslagen al had bijgehouden en een groot deel van de posts ook, maar ik wilde nog een keertje vanaf het begin beginnen mét de voorkennis die ik had. Kom ik ergens in dit topic opeens een post tegen die precies overeenkomt met de dingen die ik had opgeschreven, dingen die me opvielen, verdachte personen, niet-verdachte personen, etc. Blijkt het een post van VeGs te zijn

Maar goed, ik ben weer helemaal bij gelezen en ik zal een dezer dagen ook nog wel een post maken met mijn theorieën, verdachten, etc. Nu helaas geen tijd en vooral geen energie voor. Maar verwacht iets wat erg overeen komt met wat VeGs ook al gezien had.
Oud 10-02-2010, 17:39
Bright Blue
Bright Blue is offline
ik stem op serverus. stem is door gegeven
Oud 10-02-2010, 18:11
Allure
Allure is offline
Ik ga mee op Severus.
Oud 10-02-2010, 18:22
Verwijderd
Toch wel jammer dat nu iedereen massaal op Severus gaat stemmen. Niet dat het niet logisch is, want: de ziener, maar dit is gewoon weer zo'n lijstje waar we helemaal niets uit kunnen halen achteraf.
Oud 10-02-2010, 20:55
Spelleider
Spelleider is offline
Tussenstand Hangronde 5

1. Mr Soija (leerlingtovenaar)
2. Paranoide (tovenaar/geliefde)
3. Bretlow (dorpeling/geliefde)
4. Biertank 52
5. Archont
6. Katje
7. Tink*
8. Allure
9. Absinthe (verrader)
10. Freezer (dorpeling)
11. Uice
12. JasperJD (ziener)
13. Siorin
14. Abzg
15. Batave
16. Barabas
17. sann
18. fizzle-fluffy (dorpeling/cupido)
19. kleinmeisje
20. Severus (weerwolf)
21. grl
22. Toddish

blauw= opgehangen
rood= opgegeten
paars = gestorven uit liefdesverdriet

Geen verrassende uitslag, Severus is opgehangen, zij was weerwolf. De wolven hebben tot morgen 20.30 de tijd om te wreken.

PS. Het verhaal heeft wat vertraging, excuses.

Laatst gewijzigd op 13-02-2010 om 20:09.
Oud 10-02-2010, 20:55
Severus
Severus is offline

Dag mijn lieve schattekes, wat hadden we samen toch voor onvergetelijke wilde nachten beleefd! Ik zal jullie missen, maar wens jullie veel succes - dit laatste geldt ook voor de evilziener!
Oud 10-02-2010, 20:56
Batave
Batave is offline
Katjing
Oud 10-02-2010, 20:56
Verwijderd
score
Oud 10-02-2010, 21:10
Verwijderd
Verwacht.

Ik heb net nog het verhaal gelezen van JasperJD, vergeten . Wat zielig voor Mr. Hank!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten