Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Sterkte! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Veel sterkte! Hou je nog wel goed contact met je zussen nu? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een lief berichtje Tink
![]() ![]() Mijn ouders zijn allebei heel verdrietig, vooral mijn vader volgens mij. Die zondagavond was echt verschrikkelijk. We hadden gegeten en we kwamen allemaal weer aan tafel en mijn zusjes wisten - in tegenstelling tot mij - niet dat het etentje een reden had. En toen zag ik tranen in de ogen van m'n vader en zei tegen m'n zusjes dat ze stil moesten zijn. En mijn vader had alleen nog maar uitgesproken 'We moeten jullie iets vertellen...' en ik barste al in janken uit. Ik wist het gewoon al. Hoewel ik niet had verwacht dat het echt definitief zou zijn (en ze moeten nu het huis gaan verkopen enzo ![]() Ik kon echt een uur langs niets zeggen, alleen maar huilen. En mijn ouders en zusjes hebben ook vooral gehuild en af en toe eens wat gezegd. Ze hebben wel samen het besluit genomen, dat is ergens wel fijn maar ook heel gek omdat ze nu heel ok tegen elkaar doen. Ik was tussendoor even gaan uithuilen bij mijn beste vriend, en toen kwam ik terug thuis en toen zat iedereen weer met chips op de bank naar schaatsen te kijken, alsof er niets veranderd was. En ik denk bij vlagen nog dat het niet waar is. Wil het ook nog steeds niet echt accepteren. Mijn zusjes zijn daar wat sneller in, maar dat is ook logisch, want die zaten natuurlijk met hun neus bovenop die ruzies de hele tijd... Blugh, en ik kan nog veel meer vertellen maar deze post is al wel lang genoeg ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kut! Heel veel sterkte ermee, ook voor je zusjes en je paps en mams.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt me ook altijd raar als dat niet in je kinderjaren of puberteit gebeurd maar juist op een leeftijd dat je toch al volwassen bent. Op één of andere manier vind je dan je ouderlijk huis, de relatie van je ouders zo vanzelfsprekend en het vormt toch altijd je referentiekader en een bepaalde definitie van liefde. Blijft natuurlijk heel erg kut voor je Minke, sterkte!
|
![]() |
|
Hoe oud zijn je zusjes?
Wat moeilijk Absinthe. Pff. Toen mijn ouders gingen scheiden, was ik 7. Ik maakte een keer een mooie tekening van 'Gaa nied sgijde adsjeblievt' en ik zwaaide mijn vader vrolijk uit. Het lijkt me echt vreselijk om zoiets mee te maken als je er echt helemaal met je volle bewustzijn en empathie bij bent, dat je het ook voelt aankomen en het zoveel minder abstract is dat je er meer van begrijpt dan 'papa gaat ergens anders wonen'. Het lijkt me zo vreselijk moeilijk. Ik vind het ook zo bizar dat mensen na zo'n lange tijd nog uit elkaar gaan, met kinderen enzo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ergens vind ik het gek dat ik dit allemaal op een openbaar forum zet, maar ja, het lucht wel op.
![]() (ook al heb ik het verhaal de afgelopen dagen natuurlijk aan wel meer mensen verteld, maar iedere keer als ik uitsprak 'mijn ouders gaan uit elkaar' schoot ik vol, dus dat was iedere keer een stuk emotioneler dan het nu uit te typen op de een of andere manier) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de andere kant kan ik ergens blij zijn dat ik tenminste een gewone jeugd heb gehad en dat ik al op kamers woon en het hele gedoe met twee verschillende huizen dus niet meemaak.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Yonne, de jongste, woont nog thuis en gaat het wat dat betreft het zwaarst krijgen. Lara woont ook nog thuis, maar die gaat in april voor 3 maanden naar Frankrijk, en voor daarna is ze al aan het rondkijken voor een kamer, dus ik denk dat ze nu alleen maar harder gaat zoeken zodat ze dat gezeik niet hoeft mee te maken. |
![]() |
|
Nou ja beter dat je het kwijt kan op het een openbaar forum dan helemaal niet. Of sowieso extra. Het is toch wel fijn, vooral omdat je hier toch vaak zit natuurlijk. En wij vinden het ook belangrijk wat jou bezighoudt.
Maar het lijkt me ook heel vreemd dat het pas op een late leeftijd gebeurt, dan dat je op zich niet eens heel veel beter weet.
|
Hm, ik heb begrafenissen van jonge familieleden gezien, mijn ouders zijn naar gescheiden en ik heb een relatie van 7 jaar verbroken (of sta op het punt om dat te doen), ik heb er nog nooit over nagedacht, maar ik heb er ook niet echt veel succes mee
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, nou ja, dat maakt het dus ergens wel zwaar. Maar ik weet niet wat erger is. het lijkt me ook echt verschrikkelijk als je vanaf je 7e al geen normale thuissituatie hebt. Ik vind het ergens ook bizar. Of nou ja, ik vind het voora bizar dat mijn ouders het zijn. Maar ergens snap ik het wel, ik wil het in dit geval alleen nog even niet snappen ![]() Mijn zusje zei zondagavond, tussen alle huilbuien nog 'Maar het is denk ik wel beter voor iedereen'. Supergoed dat ze dat kon zeggen en ze heeft natuurlijk gelijk, maar ik was (en ben) nog echt niet zover dat ik dat al kon/kan zeggen ![]() Citaat:
![]() Mja, ben wel best bang voor wat nu gaat komen. Ze hebben allebei gezegd dat ze geen ruzie hebben en dat ze de beslissing samen hebben genomen en dat ze alles nu gewoon goed gaan regelen. Maar ja, hallo, er moet wel een huis met spullen verdeeld gaan worden en dat gaat echt niet zo makkelijk worden... ![]() PFFFF, zo maar weer even over iets anders hebben? ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En in mijn vriendenkring van ong. 15 mensen is er maar 1 gescheiden als ik het zo even na ga. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ehm... mja, niet zo mee bezig geweest de afgelopen dagen ![]() Maar gaat niet slecht. Zaterdag eerste doorloop gehad in Tiel en die viel niet tegen, ook al is het stuk bagger en de spelers niet super. Morgen weer repetitie in Eindhoven en er kan een speler niet, en ik had zondagmiddag die hele repetitie al zitten voorbereiden... Mooi kut dus. Maar daar gaat het wel prima. En het spelen in Antwerpen is heerlijk, dat gaat ook wel best goed. Maar daar zijn we echt nog in een beginstadium hoor. We gaan trouwens wel misschien in Eindhoven dat stuk spelen ook, dus dan laat ik het wel weten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is zo ineens dat allerlei belangrijke zekerheden die je ondanks alle kuttigheden in je leven, ineens allemaal wegvallen. Je ouders blijven niet altijd samen, het huis waar je je altijd op je gemak voelt als het even niet zo goed met je gaat, gaat verkocht worden... je moet ineens je vader gaan troosten i.p.v. andersom etc. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|