Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2010, 11:57
Verwijderd
ik lees nu wel dat het legaal is om een schoonmaakster zwart te betalen, als ze minder dan drie dagen per week bij je in dienst is. Dat vind ik wel raar.

edit: oh wacht, je hoeft dan niet bij de belastingdienst op te geven dat ze je werknemer is, maar zij moet wel haar inkomsten opgeven.
Advertentie
Oud 20-03-2010, 11:58
Verwijderd
ik heb denk ik liever een vies huis dan dat er een vreemd iemand door mijn huis scharrelt om mijn zooi schoon te maken. de verhouding lijkt me ook vreselijk ongemakkelijk
Verwijderd
Citaat:
Jullie zitten er allebei naast. Natuurlijk is de (gemiddelde) hoeveelheid pitjes in een mandarijn genetisch bepaald. Het kost echter ook energie om een mandarijnenpitje te maken. Dit is de evolutionaire "straf" voor het maken van een mandarijnenpitje. Dit moet gebalanceerd worden tegen de evolutionaire "winst" voor het maken van een mandarijnenpitje. Die winst per pitje neemt echter af per mandarijn, terwijl de straf ongeveer gelijk blijft; er is dus een optimum waar naartoe geëvolueerd wordt. De winst neemt af per mandarijn, omdat:

1) De mandarijn minder lekker is als er meer pitjes inzitten, waardoor de mandarijn minder aantrekkelijk wordt voor de dieren die ze eten.

2) De pitjes meestal op één plek uitgepoept worden per mandarijn (of in ieder geval is de geografische spreiding tussen pitjes groter wanneer je pitjes van verschillende mandarijnen beschouwt), waardoor het gunstiger is om de pitjes over vele mandarijnen te verdelen.
whoe <3
Verwijderd
Citaat:
Jawel. Natuurlijk wel. De genen die bepalen hoeveel pitjes er in een mandarijn zitten hebben invloed op het reproductief succes; dus werkt de natuurlijke selectie op die genen.
Nee, de genen voor 2 mandarijnen aan dezelfde boom veranderen namelijk niet. De pitjesvorming is een extern proces. Het feit dat het merendeel van de mandarijnen pitloos is onderstreept dit.
Oud 20-03-2010, 12:00
Verwijderd
Citaat:
ik heb denk ik liever een vies huis dan dat er een vreemd iemand door mijn huis scharrelt om mijn zooi schoon te maken. de verhouding lijkt me ook vreselijk ongemakkelijk
maar van die verhouding heb je geen last als je niet thuis bent! Als je gewoon een dag per week thuis blijft is het natuurlijk wel raar als iemand anders gaat lopen schoonmaken terwijl je zelf je nagels zit te vijlen.
Oud 20-03-2010, 12:01
Verwijderd
Citaat:
maar van die verhouding heb je geen last als je niet thuis bent!
mjaa dat is wel zo
Oud 20-03-2010, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Nee, de genen voor 2 mandarijnen aan dezelfde boom veranderen namelijk niet. De pitjesvorming is een extern proces. Het feit dat het merendeel van de mandarijnen pitloos is onderstreept dit.
Ik had het over het gemiddeld aantal pitjes per (bevruchte) mandarijn.
Oud 20-03-2010, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Ik had het over het gemiddeld aantal pitjes per (bevruchte) mandarijn.
Ja ik ontken ook niet dat dat niet genetisch is bepaald (de gevoeligheid voor bestuiving). Ik geef enkel aan dat mandarijnen met heel veel pitjes geen gevolg is van evolutie.
Oud 20-03-2010, 12:04
Verwijderd
Ik zou het ook niet zo prettig vinden als een vreemde aan mijn spullen zou zitten. Maar als ik het geld zou hebben zou ik de schoonmaakster van m'n moeder vragen, die is goed.
Oud 20-03-2010, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Ja ik ontken ook niet dat dat niet genetisch is bepaald (de gevoeligheid voor bestuiving). Ik geef enkel aan dat mandarijnen met heel veel pitjes geen gevolg is van evolutie.
Gemiddeld gesproken wel, maar als je een mandarijn met bovengemiddeld veel pitjes hebt is dat natuurlijk gewoon pech.
Oud 20-03-2010, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het ook niet zo prettig vinden als een vreemde aan mijn spullen zou zitten. Maar als ik het geld zou hebben zou ik de schoonmaakster van m'n moeder vragen, die is goed.
hmm ja het scheelt wel als je iemand al een beetje kent ook.

Theodoors broer had een hulp maar die betaalde hij voor drie uur per week en het enige wat ze deed was zijn tweekamerappartement stofzuigen en de wc schoonmaken. Dan doe je iets verkeerd
Oud 20-03-2010, 12:20
Verwijderd
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8576220.stm
Oud 20-03-2010, 12:47
Verwijderd
hallo!
Oud 20-03-2010, 12:59
Rivka
Rivka is offline
Hallo!
Oud 20-03-2010, 13:16
Verwijderd
omg de biefstuk bij de turk is maar 8,89 per kg! niet duur vergeleken met ah, volgens mij betaal je daar het dubbele zo ongeveer.
Oud 20-03-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
hallo!
Oh ja, je moet in het uitbreiden van je klassiek-collectie Varèse niet vergeten!
Oud 20-03-2010, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, je moet in het uitbreiden van je klassiek-collectie Varèse niet vergeten!
Dat ben ik al aan het "kopen", maar erg hard gaat het niet.
Oud 20-03-2010, 13:32
Verwijderd
En Webern, dat wil ook niet opschieten.
Oud 20-03-2010, 13:34
Verwijderd
Grutjes. Mijn soulseek staat aan hoor!
Oud 20-03-2010, 13:35
Verwijderd
Die van mij ook bijna!
Oud 20-03-2010, 13:35
Verwijderd
Dvořák
Oud 20-03-2010, 13:40
Verwijderd
oi.
Oud 20-03-2010, 13:44
Missy
Missy is offline
Ik heb te veel vakantie-uren, dus nu ben ik de komende drie weken betaald vrij. Primaaa.
Oud 20-03-2010, 13:52
Verwijderd
Mmm, ik nog een week voordat mijn stage begint en ik ben nu dus een week vrij <3
dit weekend ga ik

heel het weekend
koekjes eten en God of war III spelen
Oud 20-03-2010, 13:54
Rivka
Rivka is offline
God of War ken ik niet, maar koekjes zijn altijd tof natuurlijk!
Oud 20-03-2010, 13:56
Sherlock
Sherlock is offline

Do, want

Dat is btw de art van Guild Wars 2
Oud 20-03-2010, 13:58
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
God of War ken ik niet, maar koekjes zijn altijd tof natuurlijk!
God of war:

Oud 20-03-2010, 13:59
Rivka
Rivka is offline
Ik game eigenlijk sowieso niet.
Oud 20-03-2010, 14:20
Verwijderd
Ik heb een nieuwe wallet gekocht. Ik zocht eigenlijk ook nog van die zwart-witprinten op canvas, maar die verkochten ze nergens.
Oud 20-03-2010, 14:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hallo mensen, ik ben net wakker, heb kneiterharde koppijn, een kapotte lip, een dikke blauwe enkel en ontiechelijke spierpijn...

Ja, dat was me het avondje wel.(En ik heb maar 2 bier op, kejje nagaan.)
Oud 20-03-2010, 15:04
Missy
Missy is offline
Wat heb je gedaan, Trimm?

Ik ga nog maar eens wat nuttigs doen vandaag.
Oud 20-03-2010, 15:08
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Hallo mensen, ik ben net wakker, heb kneiterharde koppijn, een kapotte lip, een dikke blauwe enkel en ontiechelijke spierpijn...

Aw, Trimm .
Oud 20-03-2010, 15:09
Verwijderd
Citaat:

Heb je gefochtuh?
Oud 20-03-2010, 15:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben gister met een groep vrienden naar Slagsmalsklubben geweest in de mezz, supergezellig.
Op een gegeven ging het er hard aan toe vooraan en kreeg ik een elleboog tegen m'n lip.
Na het concert gingen m'n vrienden naar buiten om te roken en ik kon ze niet vinden en mensen wouden niet opzij, dus ik dacht 'nou, dan loop ik er wel omheen', maar ik zag niet dat er een heel laag zwart hekje stond, waardoor ik vol voorover op m'n bek ging en iedereen me begon uit te lachen. Het regende ook nog eens, dus het was een lekker natte broek moment.
Door die klap tegen dat hekje heb ik dus m'n enkel verziekt.
Verder heel de avond staan ouwehoeren met 2 onbekende meisjes en debiel staan dansen (hence spierpijn) en toen moesten we de nachtnettrein nemen naar huis en toen hebben we ge-straat-karaoked en moesten we 40 minuten wachten, dus gingen we maar altoowstijl op de grond liggen.

Ik was kwart over 5 thuis ofzo en ben nog steeds gaar. Moet er nu wel uit, want ik moet om 6 uur werken. *gaap*
Oud 20-03-2010, 15:13
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik ben gister met een groep vrienden naar Slagsmalsklubben geweest in de mezz, supergezellig.
Op een gegeven ging het er hard aan toe vooraan en kreeg ik een elleboog tegen m'n lip.
Na het concert gingen m'n vrienden naar buiten om te roken en ik kon ze niet vinden en mensen wouden niet opzij, dus ik dacht 'nou, dan loop ik er wel omheen', maar ik zag niet dat er een heel laag zwart hekje stond, waardoor ik vol voorover op m'n bek ging en iedereen me begon uit te lachen. Het regende ook nog eens, dus het was een lekker natte broek moment.
Verder heel de avond staan ouwehoeren met 2 onbekende meisjes en debiel staan dansen (hence spierpijn) en toen moesten we de nachtnettrein nemen naar huis en toen hebben we ge-straat-karaoked en moesten we 40 minuten wachten, dus gingen we maar altoowstijl op de grond liggen.

Ik was kwart over 5 thuis ofzo en ben nog steeds gaar. Moet er nu wel uit, want ik moet om 6 uur werken. *gaap*
Heftug zeg.
Oud 20-03-2010, 15:24
Verwijderd
Citaat:

hahaha was jij er ook ?
Oud 20-03-2010, 15:32
Verwijderd
Oh mijn god ik ben echt my own worst enemy vandaag . Moest mijn oude bed uit elkaar halen, want verkocht op marktplaats en vanavond komen ze 'm ophalen. Eerste deel ging prima, inbussleutel erbij en klaar. Maar voor 4 schroeven had ik een steeksleutel nodig. Maar ik heb geen steeksleutel. Toen heb ik er 1 geimproviseerd van een stuk tochtstrip, en dat werkte prima Maar ik lag half onder het bed, helemaal gelukkig te zijn met mijn uitvinding en toen BAF. bed op mijn hoofd. Dat krijg je als je een schroef los hebt Toen had ik er even genoeg van dus ik ging de rest vast naar beneden verplaatsen, zodat als ze 'm straks zo in kunnen laden en weg kunnen rijden zonder dat ze in mn kamer hoeven te komen ofzo. Maar goed, toen ging ik dus wéér onder mn bed liggen, tochtstrip werkte weer perfect als steeksleutel, lag weer tevreden te zijn met mezelf en op het moment dat ik dacht HE DEJAVU! had ik de andere kant van het bed ook mn hoofd
Oud 20-03-2010, 15:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
hahaha was jij er ook ?
Ik ben er echt tot sluitingstijd geweest. Wel voornamelijk voor de deur, maar tijdens de gig stond ik vooraan.
meh waarom heb ik jou niet gezieeeen?
Oud 20-03-2010, 16:00
Verwijderd
Netjes van Freire.
Oud 20-03-2010, 16:00
Missy
Missy is offline
Iedereen is wel lekker bezig vandaag.
Oud 20-03-2010, 16:11
Verwijderd
wut is het al 5 uur
Oud 20-03-2010, 16:12
Rivka
Rivka is offline
Wow ja.
Oud 20-03-2010, 16:14
Tink*
Tink* is offline
Ik ga straks met mijn vriendje naar Alice in Wonderland.
Oud 20-03-2010, 16:19
Verwijderd
Je vriendje? het was toch een scharrelachtig iets? Maar dat is dus veranderd?
Oud 20-03-2010, 16:23
Tink*
Tink* is offline
Nou ja het was nooit echt scharrelen scharrelen. Maar het was gewoon nog vaag en hij wilde wel een relatie, maar ik deed nog een beetje moeilijk. Maar toen begon ik verliefd te worden en toen dacht ik: grijpen voor ie weg is!
Oud 20-03-2010, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Nou ja het was nooit echt scharrelen scharrelen. Maar het was gewoon nog vaag en hij wilde wel een relatie, maar ik deed nog een beetje moeilijk. Maar toen begon ik verliefd te worden en toen dacht ik: grijpen voor ie weg is!
Wat leuk voor je!

Ik wist dat 't geen scharrelscharrel was maar ik wist niet hoe ik 't moest noemen
Oud 20-03-2010, 16:27
Verwijderd
vriendje!
Oud 20-03-2010, 16:28
Verwijderd
foto
Oud 20-03-2010, 16:32
Verwijderd
jongens, ik heb foto's nodig van mooie karakteristieke mannen koppen, vol structuur en bitterheid, ter inspiratie van mijn graffico novello hoofdpersoon
Oud 20-03-2010, 16:46
Tink*
Tink* is offline
Ja daar was niet echt een goed woord voor.

Regels voor berichten