Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- Interview doen verschillende mensen, ik had een engels docent (dacht ik), ik kreeg vooral vragen over waarom ik graag naar de roosevelt academy wilde en over m'n buitenschoolse activiteiten enzo. ![]() Laatst gewijzigd op 10-05-2010 om 17:02. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() Citaat:
![]() Ik had het idee dat hij mijn achtergrond goed begreep en dat ik wel wat toe te voegen heb aan Roosevelt, we zullen binnen die twee weken zien of het genoeg is voor een plaatsje! Spannend, maar wel al een positieve aanbeveling, een mooi begin. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb morgen mijn interview op RA. Spannend!
Verder heb ik vreemd genoeg vandaag een mailtje gekregen van AUC over dat ik mijn application nog niet heb voltooid. Ik had me half ingeschreven voor AUC (had de deadline nl. niet gehaald), maar toen ik hoorde dat er al zoveel mensen zich hadden aangemeld heb ik mijn aanmelding niet voltooid. Nu krijg ik vandaag een verzoek of ik mijn aanmelding z.s.m. wil voltooien! Ik had gedacht dat ze op het AUC al zo'n beetje klaar waren met selecteren, maar dat blijkt dus kennelijk toch niet zo te zijn... Ik ga mijn aanmelding dus toch voltooien. Ik wil sowieso de science-kant op, dus bij AUC zou ik niet verkeerd zitten. Aan de andere kant trekt het performing arts programma en de kleinschaligheid van de RA mij toch ook wel heel erg. Hopelijk zullen ze toch nog kijken naar mijn aanmelding voor AUC. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ja, daar dacht ik ook gelijk aan MizZoo!
En @lol_nl: wel fijn dat ze überhaupt nog naar je application kijken. En succes met je interview morgen! Zou zelf vandaag mijn RA-interview gehad hebben, maar heb 't afgezegd omdat ik al ben aangenomen bij UCU. Mag ik vragen waarom je voorkeur naar RA en AUC uitging? Waarom niet Utrecht of Maastricht? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik had me aanvankelijk voor Maastricht aangemeld, maar na een meeloopdag heb ik besloten mijn aanmelding in te trekken. Ik heb op zich wel een goede indruk gekregen van de school, maar op het was te veel gericht op social science. Hij was bijna onmogelijk om life science studenten te vinden en de paar die ik te spreken kreeg gaven zelf aan dat het life science programma niet echt geweldig was. @MizZoo: ik bedoelde eerder het gevoel van kleinschaligheid. En dan heb ik het niet alleen over het aantal studenten maar meer over de sfeer en de omgeving: Middelburg geeft toch veel meer een close-knit community gevoel voor mij dan een anonieme stad als Amsterdam, hoewel ik me kan voorstellen dat AUC toch wel een redelijk hechte school is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
blehh, dat wachten wordt je ziek van.. Ik kwam trouwens nu ook een studie genaamd European Studies tegen. Weet iemand daar wat meer van? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb te horen gekregen dat ik op de wachtlijst sta van AUC. Weet niet zo goed of ik dat erg vind of niet, want na een meeloopdag bij UCM, wil ik toch liever naar Maastricht. Maarja, daar ging m'n interview weer niet zo goed, dus wel spannend allemaal!
![]() En RA interview aanstaande maandag. Dat duurt één uur (!!), veel vergeleken met de andere UC's. Maar ik hoorde dat je sowieso een gesprek hebt met de dean? Hoe is jullie dit gesprek bevallen/Moeilijke vragen nog die werden gesteld? Zelf vond ik de vraag "Welke wereldse issue interesseert je op dit moment?", bij UCM. Ik wou namelijk International Relations/Political Science gaan doen, maar dat betekent voor mij niet dat ik er ook veel van af weet.... En had er ook niet zo goed over nagedacht van te voren ![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik had persoonlijk geen gesprek met de dean, maar een docent bij RA. Ging vooral over verleden, birief, waarom RA/middelburg, wat je gaat doen, wat je toevoegt, wat je wilt doen na RA etc.
Na een leuke eerste interview die goed ging ben ik uitgenodigd voor een tweede interview, ditmaal met de dean. Vaak is een tweede interview positief maar ik ben toch echt wel benieuwd of ik een twijfelaar ben of dat de dean alle interviews afsluit, of misschien is er een andere reden in het spel? Nog een leuk extratje, zelf vind ik de kwestie van de groeiende macht van corporations en de onbalans die er bestaat tussen profit maximazation en community welfare wel heel interesant (met name US vlees/medische sector zijn heel ver heen gegaan). Er moet ongetwijfeld een kwestie zijn die je leuk vind om zelf aan te kaarten? Citaat:
|
![]() |
|
Hihi ik was gisteren bij de receptie van UCU en toen hoorde ik de student die daar aan het werk was al zeggen dat hij 'wéér' een mailtje had ontvangen met de vraag wanneer diegene nou te horen kreeg of hij was aangenomen of niet. Toen moest ik natuurlijk denken aan alle mensen hier op het forum die nog in de stress zitten.
Maar de student zei ook dat er zoveel vrije dagen zijn en dat sommige docenten/werknemers meerdere vrije dagen hadden opgenomen om op vakantie te gaan. Vandaar dat het allemaal erg lang duurt... Sterkte iedereen die nog aan het wachten is.
||
Citaat:
![]() ![]() Intussen kon ik lekker lang nadenken over die toch wel best lastige vragen waar je je dan weer niet op had voorbereid... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vandaag maar weer hopen op post... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Weer niks vandaag. =/
Btw, reminder voor mensen die eventueel nog willen inschrijven voor een lotingstudie als alternatief: vóór 15 mei doen (dat is morgen dus). Waarschijnlijk heeft iedereen dat zelf ook wel door, maar toch ![]() ![]() |
![]() |
|
Gister een brief gehad van AUC dat ik ben afgewezen helaas
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik had gisteren mijn interview op RA. Mijn interviewer was Leo de Wit, een charismatische, openhartige Head of Education die ook nog een de Science Department voorzit.
Naar mijn gevoel ging het interview zelf niet echt super. Hij stelde redelijk simpele vragen waar ik redelijk simpele antwoorden op gaf: wat zijn nou precies mijn interesses, hoeveel wist ik nou eigenlijk van RA, hoe belangrijk is de internationale omgeving, etc.? Van de ongeveer 30 minuten schat ik dat hij zo'n 20 minuten aan het woord was. Ik stelde tussendoor enkele vragen waarvan ik me nu besef dat ze wel erg oppervlakkig en soms zelfs ongepast waren. Mijn antwoorden waren verder vaak niet langer dan 3 of 4 zinnen... Desalniettemin zei hij na het interview dat ik een mooie brief had geschreven, een mooie cijferlijst had en een mooie CV had. Volgens mij noemde hij zelf iets over een positieve aanbeveling. Ik vraag me nu echt af of ik een typische kandidaat ben die op papier heel indrukwekkend lijkt maar in persoon vreselijk tegenvalt. Hoeveel waarde zouden ze nou echt hechten aan de manier waarop iemand op zo'n interview overkomt? Ik ben van nature vrij terughoudend en niet erg extravert. Zou dat een groot nadeel zijn of zullen ze dat begrijpen? @Hawk90: Over een tweede interview heb ik nooit iets gehoord. Klopt het dat ze iedereen die ze willen aannemen uit zullen nodigen voor een tweede interview? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus ik had er weinig vertrouwen meer in na dat interview, terwijl ik wist dat de motivatiebrief en de cijferlijst gewoon goed waren. En drie weken later was ik ineens aangenomen! Dus volgens mij willen ze vooral weten of je iemand bent die, in zijn brief ed, de waarheid heeft gesproken. Zelf ben ik ook niet zo extravert, en praat ik bijvoorbeeld vrij zacht. Maar dat was dus niet erg. Misschien willen ze, als je met z'n allen op zo'n kleine school zit (bij UCU dan de campus), juist ook wel rustige mensen. Als je eerlijk en rustig overkomt, en helemaal als hij iets zei over een positieve aanbeveling, dan zou ik er gewoon vertrouwen in hebben!! Veel succes met wachten op de uitslag! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studeren in het buitenland (Engeland) ferdinandV | 83 | 17-04-2015 09:22 | |
Studeren |
University College #10 Diamera | 500 | 30-11-2013 09:00 | |