Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2010, 09:54
Hawk90
Hawk90 is offline
Citaat:
"Al meer dan een maand geleden"? Don't worry, ik had hem begin februari. Maar ik weet dat ik op een soort "twijfellijstje" sta, ik ben geschikt maar ze wilden alle interviews afwachten, dus nu is het gewoon hopen. Heb afgelopen week totaal onverwacht ook nog een interview voor AUC gehad, dus ook daar maar hopen, meer kan ik niet doen. Als ik in Amsterdam en Utrecht niet wordt aangenomen, ga ik naar Middelburg, ben ik al aangenomen. Maar ik ga veel liever naar Utrecht of Amsterdam, dusja
Succes ermee !

Paar vraagjes
- Er schijnen wel veel mensen aangenomen te zijn op Roosevelt, hebben ze daar minder aanmeldingen of laten diegene die niet aangenomen zijn niks meer weten?
- Wat voor soort vragen kreeg je op je interview, en door wie werd je interview gedaan?

Advertentie
Oud 08-05-2010, 10:55
jordy07
jordy07 is offline
Hier ook nog niks ontvangen, had mijn interview eind maart. Heb UCU maar even een e-mail gestuurd, omdat ik ergens anders al wel aangenomen ben en die binnen een aantal dagen mijn keuze wilt weten.
Oud 08-05-2010, 10:57
Juudt
Juudt is offline
Citaat:

Paar vraagjes
- Er schijnen wel veel mensen aangenomen te zijn op Roosevelt, hebben ze daar minder aanmeldingen of laten diegene die niet aangenomen zijn niks meer weten?
- Wat voor soort vragen kreeg je op je interview, en door wie werd je interview gedaan?

-Ik denk dat RA minder aanmeldingen heeft dan UCU, maar dat voor allemaal geldt dat de mensen die niet zijn aangenomen niet zo veel meer van zich laten horen.

- Interview doen verschillende mensen, ik had een engels docent (dacht ik), ik kreeg vooral vragen over waarom ik graag naar de roosevelt academy wilde en over m'n buitenschoolse activiteiten enzo.

Laatst gewijzigd op 10-05-2010 om 17:02.
Oud 08-05-2010, 11:27
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Je kan toch altijd vandaag nog een brief krijgen? Ik kreeg 'm ook op zaterdag.
De post is hier al geweest... geen UCU
Oud 08-05-2010, 11:31
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
jup bij mij ook
Oud 08-05-2010, 16:19
marthijnl
marthijnl is offline
Ik had mijn interview 23 april en heb ook nog niets gehoord, vandaag weer niets..
Leiden zat ik eerst ook over te denken, maar iets te politiek naar mijn smaak en Middelburg te afgelegen. Voor lotingstudies moet je inderdaad snel een reactie hebben, laat ze opschieten aub!
Oud 08-05-2010, 16:53
Verwijderd
sterkte allemaal ik ben als ik dit zo hoor blij dat ik al weet dat ik ben aangenomen
Oud 10-05-2010, 07:26
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Jeej, het is weer doordeweeks ^^
Weer kans op post!
Oud 10-05-2010, 13:59
Ishetalvrijdag?
haha ja maar vandaag nog geen post gezien
Oud 10-05-2010, 16:34
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Hier ook niet alleen reclamefolders...
Oud 10-05-2010, 17:40
marthijnl
marthijnl is offline
ik ook niet
Oud 10-05-2010, 20:46
Ishetalvrijdag?
pf hopen op morgen dan maar
Oud 10-05-2010, 21:17
QueenB23
QueenB23 is offline
Ik hoop met jullie mee! Echt rot dat jullie nog steeds niets gehoord hebben...

Heb zelf vandaag de forms met vakkenkeuze enz. opgestuurd, moest voor 15 mei.
Oud 11-05-2010, 10:51
Ishetalvrijdag?
vandaag weer niet
Oud 11-05-2010, 12:19
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Hier is de post nog niet geweest
Normaal komt het altijd supervroeg maar als jij niks hebt gehoord dan zal ik ook wel geen post hebben haha.

[EDIT] Post is geweest, wel een brief van de Universiteit Utrecht, maar het ging niet over UCU

Laatst gewijzigd op 11-05-2010 om 12:37.
Oud 11-05-2010, 13:19
Loes*
Loes* is offline
Ik wil het ook weten, had vannacht gedroomd dat ik niet was aangenomen, toen was ik toch wel blij toen ik wakker werd haha.
Oud 11-05-2010, 13:48
marthijnl
marthijnl is offline
Ik heb NIEUWS.
Ik heb net UCU gebeld, ze zeggen dat het ten minste nog een week duurt...
bah!
Oud 11-05-2010, 14:12
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Ik heb NIEUWS.
Ik heb net UCU gebeld, ze zeggen dat het ten minste nog een week duurt...
bah!
Serieus?! Pff...!
Oud 11-05-2010, 14:19
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Een vriendin van mij heeft net te horen gekregen dat ze is aangenomen?! Het wordt steeds vreemder daar
Oud 11-05-2010, 15:06
QueenB23
QueenB23 is offline
Citaat:
Hier is de post nog niet geweest
Normaal komt het altijd supervroeg maar als jij niks hebt gehoord dan zal ik ook wel geen post hebben haha.

[EDIT] Post is geweest, wel een brief van de Universiteit Utrecht, maar het ging niet over UCU
Dat is helemaal balen! Denk je: yes, eindelijk bericht, blijkt het ergens anders over te gaan... Of niet soms?
Oud 11-05-2010, 15:08
QueenB23
QueenB23 is offline
O, en als ze zeggen: het duurt nog minstens een week, zou ik dat met een flinke schep zout nemen. Toen ik het na een maand wachten vroeg, zeiden ze nl. dat ik nog minimaal 3 weken moest wachten. Twee dagen later kreeg ik de mail waarin ze zeiden dat de post onderweg was...
Oud 11-05-2010, 15:14
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Dat is helemaal balen! Denk je: yes, eindelijk bericht, blijkt het ergens anders over te gaan... Of niet soms?
Het ging over de studie psychologie waarvoor ik me heb ingeschreven
Maar wel balen idd
Oud 11-05-2010, 15:19
Hawk90
Hawk90 is offline
Vandaag mn interview gedaan en het ging goed, positieve aanbeveling gekregren, nu hopen! Volgens mijn interviewer zal ik binnen twee weken uitslag hebben!
Oud 11-05-2010, 15:23
QueenB23
QueenB23 is offline
Fijn! Wat voor interviewer had je? Was het een leuk gesprek?
Oud 11-05-2010, 16:01
Hawk90
Hawk90 is offline
Citaat:
Fijn! Wat voor interviewer had je? Was het een leuk gesprek?
De heer Clement, ik vond het persoonlijk best een leuk gesprek. Het is dan ook exactly that, een gesprek! Ik vond zijn karakter afgaande van de documentaire vrij aangenaam en ik vond dat ook tijdens het gesprek .

Ik had het idee dat hij mijn achtergrond goed begreep en dat ik wel wat toe te voegen heb aan Roosevelt, we zullen binnen die twee weken zien of het genoeg is voor een plaatsje! Spannend, maar wel al een positieve aanbeveling, een mooi begin.
Oud 11-05-2010, 16:35
Hawk90
Hawk90 is offline
Kan één van de huidige RA-ers misschien vertellen hoe het met het internet zit? (schijnt proxy te zijn?) Het zal toch niet zo zijn dat je niet af en toe je online spelletje kan spelen en je filmpje kan binnenhalen?
Oud 11-05-2010, 21:01
lol_nl
lol_nl is offline
Ik heb morgen mijn interview op RA. Spannend!

Verder heb ik vreemd genoeg vandaag een mailtje gekregen van AUC over dat ik mijn application nog niet heb voltooid. Ik had me half ingeschreven voor AUC (had de deadline nl. niet gehaald), maar toen ik hoorde dat er al zoveel mensen zich hadden aangemeld heb ik mijn aanmelding niet voltooid. Nu krijg ik vandaag een verzoek of ik mijn aanmelding z.s.m. wil voltooien! Ik had gedacht dat ze op het AUC al zo'n beetje klaar waren met selecteren, maar dat blijkt dus kennelijk toch niet zo te zijn... Ik ga mijn aanmelding dus toch voltooien.

Ik wil sowieso de science-kant op, dus bij AUC zou ik niet verkeerd zitten. Aan de andere kant trekt het performing arts programma en de kleinschaligheid van de RA mij toch ook wel heel erg.

Hopelijk zullen ze toch nog kijken naar mijn aanmelding voor AUC.
Oud 11-05-2010, 21:34
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Ik heb morgen mijn interview op RA. Spannend!

Verder heb ik vreemd genoeg vandaag een mailtje gekregen van AUC over dat ik mijn application nog niet heb voltooid. Ik had me half ingeschreven voor AUC (had de deadline nl. niet gehaald), maar toen ik hoorde dat er al zoveel mensen zich hadden aangemeld heb ik mijn aanmelding niet voltooid. Nu krijg ik vandaag een verzoek of ik mijn aanmelding z.s.m. wil voltooien! Ik had gedacht dat ze op het AUC al zo'n beetje klaar waren met selecteren, maar dat blijkt dus kennelijk toch niet zo te zijn... Ik ga mijn aanmelding dus toch voltooien.

Ik wil sowieso de science-kant op, dus bij AUC zou ik niet verkeerd zitten. Aan de andere kant trekt het performing arts programma en de kleinschaligheid van de RA mij toch ook wel heel erg.

Hopelijk zullen ze toch nog kijken naar mijn aanmelding voor AUC.
Kleinschaligheid? Zowel AUC als RA nemen gewoon 200 studenten per jaar aan. Sterker nog, omdat AUC pas haar tweede academische jaar begint studeren daar dus 200 studenten mínder.
Oud 11-05-2010, 21:44
QueenB23
QueenB23 is offline
Ja, daar dacht ik ook gelijk aan MizZoo!

En @lol_nl: wel fijn dat ze überhaupt nog naar je application kijken. En succes met je interview morgen! Zou zelf vandaag mijn RA-interview gehad hebben, maar heb 't afgezegd omdat ik al ben aangenomen bij UCU. Mag ik vragen waarom je voorkeur naar RA en AUC uitging? Waarom niet Utrecht of Maastricht?
Oud 11-05-2010, 22:20
lol_nl
lol_nl is offline
Citaat:
Ja, daar dacht ik ook gelijk aan MizZoo!

En @lol_nl: wel fijn dat ze überhaupt nog naar je application kijken. En succes met je interview morgen! Zou zelf vandaag mijn RA-interview gehad hebben, maar heb 't afgezegd omdat ik al ben aangenomen bij UCU. Mag ik vragen waarom je voorkeur naar RA en AUC uitging? Waarom niet Utrecht of Maastricht?
Ik was te laat voor Utrecht, maar had het anders zeker ook overwogen.
Ik had me aanvankelijk voor Maastricht aangemeld, maar na een meeloopdag heb ik besloten mijn aanmelding in te trekken. Ik heb op zich wel een goede indruk gekregen van de school, maar op het was te veel gericht op social science. Hij was bijna onmogelijk om life science studenten te vinden en de paar die ik te spreken kreeg gaven zelf aan dat het life science programma niet echt geweldig was.

@MizZoo: ik bedoelde eerder het gevoel van kleinschaligheid. En dan heb ik het niet alleen over het aantal studenten maar meer over de sfeer en de omgeving: Middelburg geeft toch veel meer een close-knit community gevoel voor mij dan een anonieme stad als Amsterdam, hoewel ik me kan voorstellen dat AUC toch wel een redelijk hechte school is.
Oud 12-05-2010, 15:29
QueenB23
QueenB23 is offline
Hebben jullie nog steeds niets gehoord?
Oud 12-05-2010, 16:53
Ishetalvrijdag?
nee nog steeds niks
Oud 12-05-2010, 17:39
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
nee nog steeds niks
Ik ook niet morgen hemelvaart dus dan komt er ook al geen post... grr, haat die feestdagen haha.
Ik heb steeds meer het idee dat wij op een twijfel-lijst staan of zo.
Oud 13-05-2010, 13:11
marthijnl
marthijnl is offline
Citaat:
Ik ook niet morgen hemelvaart dus dan komt er ook al geen post... grr, haat die feestdagen haha.
Ik heb steeds meer het idee dat wij op een twijfel-lijst staan of zo.
Zo'n idee krijg ik ook steeds meer.
blehh, dat wachten wordt je ziek van..
Ik kwam trouwens nu ook een studie genaamd European Studies tegen. Weet iemand daar wat meer van?
Oud 13-05-2010, 14:19
QueenB23
QueenB23 is offline
Citaat:
Zo'n idee krijg ik ook steeds meer.
blehh, dat wachten wordt je ziek van..
Ik kwam trouwens nu ook een studie genaamd European Studies tegen. Weet iemand daar wat meer van?
Daar heb ik ook naar gekeken! Ik wilde (voor de UC-plannen) nl. bestuurskunde gaan studeren, en dat is dus een soort bestuurskunde maar dan op Europees niveau. Dat zeiden ze tegen mij tenminste. In Twente bedoel je toch?
Oud 13-05-2010, 20:45
limune
limune is offline
Ik heb te horen gekregen dat ik op de wachtlijst sta van AUC. Weet niet zo goed of ik dat erg vind of niet, want na een meeloopdag bij UCM, wil ik toch liever naar Maastricht. Maarja, daar ging m'n interview weer niet zo goed, dus wel spannend allemaal!

En RA interview aanstaande maandag. Dat duurt één uur (!!), veel vergeleken met de andere UC's. Maar ik hoorde dat je sowieso een gesprek hebt met de dean? Hoe is jullie dit gesprek bevallen/Moeilijke vragen nog die werden gesteld?

Zelf vond ik de vraag "Welke wereldse issue interesseert je op dit moment?", bij UCM. Ik wou namelijk International Relations/Political Science gaan doen, maar dat betekent voor mij niet dat ik er ook veel van af weet.... En had er ook niet zo goed over nagedacht van te voren
Oud 13-05-2010, 21:13
Hawk90
Hawk90 is offline
Ik had persoonlijk geen gesprek met de dean, maar een docent bij RA. Ging vooral over verleden, birief, waarom RA/middelburg, wat je gaat doen, wat je toevoegt, wat je wilt doen na RA etc.

Na een leuke eerste interview die goed ging ben ik uitgenodigd voor een tweede interview, ditmaal met de dean. Vaak is een tweede interview positief maar ik ben toch echt wel benieuwd of ik een twijfelaar ben of dat de dean alle interviews afsluit, of misschien is er een andere reden in het spel?

Nog een leuk extratje, zelf vind ik de kwestie van de groeiende macht van corporations en de onbalans die er bestaat tussen profit maximazation en community welfare wel heel interesant (met name US vlees/medische sector zijn heel ver heen gegaan). Er moet ongetwijfeld een kwestie zijn die je leuk vind om zelf aan te kaarten?

Citaat:
Ik heb te horen gekregen dat ik op de wachtlijst sta van AUC. Weet niet zo goed of ik dat erg vind of niet, want na een meeloopdag bij UCM, wil ik toch liever naar Maastricht. Maarja, daar ging m'n interview weer niet zo goed, dus wel spannend allemaal!

En RA interview aanstaande maandag. Dat duurt één uur (!!), veel vergeleken met de andere UC's. Maar ik hoorde dat je sowieso een gesprek hebt met de dean? Hoe is jullie dit gesprek bevallen/Moeilijke vragen nog die werden gesteld?

Zelf vond ik de vraag "Welke wereldse issue interesseert je op dit moment?", bij UCM. Ik wou namelijk International Relations/Political Science gaan doen, maar dat betekent voor mij niet dat ik er ook veel van af weet.... En had er ook niet zo goed over nagedacht van te voren
Oud 13-05-2010, 21:40
Ishetalvrijdag?
op UCU was het gesprek ook een uur
Oud 13-05-2010, 21:56
Jannekus
Jannekus is offline
Hihi ik was gisteren bij de receptie van UCU en toen hoorde ik de student die daar aan het werk was al zeggen dat hij 'wéér' een mailtje had ontvangen met de vraag wanneer diegene nou te horen kreeg of hij was aangenomen of niet. Toen moest ik natuurlijk denken aan alle mensen hier op het forum die nog in de stress zitten.
Maar de student zei ook dat er zoveel vrije dagen zijn en dat sommige docenten/werknemers meerdere vrije dagen hadden opgenomen om op vakantie te gaan. Vandaar dat het allemaal erg lang duurt...
Sterkte iedereen die nog aan het wachten is.
Oud 13-05-2010, 23:17
QueenB23
QueenB23 is offline
Citaat:
op UCU was het gesprek ook een uur
Bij mij ook. En we zaten serieus buiten, op het gras! Kom ik daar supergespannen aan, vraagt die gast doodleuk van, zullen we buiten gaan zitten, want binnen is het zo warm. Dat nam trouwens wel veel van de spanning weg, al moesten we elkaar wel de hele tijd onderbreken vanwege de beestjes. Ik werd hartstikke afgeleid van ons diep intellectuele gesprek omdat hij een mier op z'n overhemd had. Dan heb je echt zoiets van: moet ik het nou zeggen of niet? Toch wel gedaan, dus 5 minuten van dat uur hebben we gewoon zitten lachen omdat die mier maar niet wegwilde. En daarna had ik een lieveheersbeestje in m'n haar, waar hij mij dan weer op wees.

Intussen kon ik lekker lang nadenken over die toch wel best lastige vragen waar je je dan weer niet op had voorbereid...
Oud 14-05-2010, 07:20
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Bij mij ook. En we zaten serieus buiten, op het gras! Kom ik daar supergespannen aan, vraagt die gast doodleuk van, zullen we buiten gaan zitten, want binnen is het zo warm. Dat nam trouwens wel veel van de spanning weg, al moesten we elkaar wel de hele tijd onderbreken vanwege de beestjes. Ik werd hartstikke afgeleid van ons diep intellectuele gesprek omdat hij een mier op z'n overhemd had. Dan heb je echt zoiets van: moet ik het nou zeggen of niet? Toch wel gedaan, dus 5 minuten van dat uur hebben we gewoon zitten lachen omdat die mier maar niet wegwilde. En daarna had ik een lieveheersbeestje in m'n haar, waar hij mij dan weer op wees.

Intussen kon ik lekker lang nadenken over die toch wel best lastige vragen waar je je dan weer niet op had voorbereid...
Hahaha dat is echt geniaal!

Vandaag maar weer hopen op post...
Oud 14-05-2010, 12:11
marthijnl
marthijnl is offline
Citaat:
Daar heb ik ook naar gekeken! Ik wilde (voor de UC-plannen) nl. bestuurskunde gaan studeren, en dat is dus een soort bestuurskunde maar dan op Europees niveau. Dat zeiden ze tegen mij tenminste. In Twente bedoel je toch?
Ja klopt, maar ik hoor van anderen weer dat dat weer erg vaag is omdat je van alles een beetje krijgt en er weinig aansluitende masters zijn. dus blijven hopen op UCU en anders waarschijnlijk internationaal recht in Nijmegen of zoiets, want dat kan je bijna nergens anders toch?
Oud 14-05-2010, 15:05
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Weer niks vandaag. =/

Btw, reminder voor mensen die eventueel nog willen inschrijven voor een lotingstudie als alternatief: vóór 15 mei doen (dat is morgen dus). Waarschijnlijk heeft iedereen dat zelf ook wel door, maar toch Zat zelf nog te twijfelen tussen psychologie in Nijmegen of Utrecht, maar heb nu toch definitief Utrecht gekozen.
Oud 14-05-2010, 16:48
Ishetalvrijdag?
ja ik heb me eergister ingeschreven voor lotingstudie diergeneeskunde. Maar ik ga uiteraard liever naar UCU *en stiekem is Utrecht veel geweldiger dan nijmegen*
Oud 14-05-2010, 18:58
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
ja ik heb me eergister ingeschreven voor lotingstudie diergeneeskunde. Maar ik ga uiteraard liever naar UCU *en stiekem is Utrecht veel geweldiger dan nijmegen*
Waarom dan niet diergeneeskunde in Utrecht?
Oud 14-05-2010, 20:58
Ishetalvrijdag?
diergeneeskunde is altijd in utrecht
Oud 14-05-2010, 21:01
Man-dy
Man-dy is offline
Gister een brief gehad van AUC dat ik ben afgewezen helaas Nu alsnog wachten op UCU wat weer ontzettend lang duurt! Allemachtig 'nog 1 week' 'nog een maand' 'eind van deze week.' Maargoed.. heb me ook maar aangemeld voor University College Den Haag.. Als dat m ook niet wordt dan wordt het een bachelor in Australie.. maarja dat is dan wel Plan Z. Postbode schiet op!!!
Oud 14-05-2010, 21:54
Ishetalvrijdag?
Jouw plan Z is anders wel bijzonder leuk!
Oud 14-05-2010, 22:45
lol_nl
lol_nl is offline
Ik had gisteren mijn interview op RA. Mijn interviewer was Leo de Wit, een charismatische, openhartige Head of Education die ook nog een de Science Department voorzit.

Naar mijn gevoel ging het interview zelf niet echt super. Hij stelde redelijk simpele vragen waar ik redelijk simpele antwoorden op gaf: wat zijn nou precies mijn interesses, hoeveel wist ik nou eigenlijk van RA, hoe belangrijk is de internationale omgeving, etc.? Van de ongeveer 30 minuten schat ik dat hij zo'n 20 minuten aan het woord was. Ik stelde tussendoor enkele vragen waarvan ik me nu besef dat ze wel erg oppervlakkig en soms zelfs ongepast waren. Mijn antwoorden waren verder vaak niet langer dan 3 of 4 zinnen...
Desalniettemin zei hij na het interview dat ik een mooie brief had geschreven, een mooie cijferlijst had en een mooie CV had. Volgens mij noemde hij zelf iets over een positieve aanbeveling.

Ik vraag me nu echt af of ik een typische kandidaat ben die op papier heel indrukwekkend lijkt maar in persoon vreselijk tegenvalt. Hoeveel waarde zouden ze nou echt hechten aan de manier waarop iemand op zo'n interview overkomt? Ik ben van nature vrij terughoudend en niet erg extravert. Zou dat een groot nadeel zijn of zullen ze dat begrijpen?

@Hawk90: Over een tweede interview heb ik nooit iets gehoord. Klopt het dat ze iedereen die ze willen aannemen uit zullen nodigen voor een tweede interview?
Oud 15-05-2010, 10:03
StellaMcme
StellaMcme is offline
Citaat:
Ik had gisteren mijn interview op RA. Mijn interviewer was Leo de Wit, een charismatische, openhartige Head of Education die ook nog een de Science Department voorzit.

Naar mijn gevoel ging het interview zelf niet echt super. Hij stelde redelijk simpele vragen waar ik redelijk simpele antwoorden op gaf: wat zijn nou precies mijn interesses, hoeveel wist ik nou eigenlijk van RA, hoe belangrijk is de internationale omgeving, etc.? Van de ongeveer 30 minuten schat ik dat hij zo'n 20 minuten aan het woord was. Ik stelde tussendoor enkele vragen waarvan ik me nu besef dat ze wel erg oppervlakkig en soms zelfs ongepast waren. Mijn antwoorden waren verder vaak niet langer dan 3 of 4 zinnen...
Desalniettemin zei hij na het interview dat ik een mooie brief had geschreven, een mooie cijferlijst had en een mooie CV had. Volgens mij noemde hij zelf iets over een positieve aanbeveling.

Ik vraag me nu echt af of ik een typische kandidaat ben die op papier heel indrukwekkend lijkt maar in persoon vreselijk tegenvalt. Hoeveel waarde zouden ze nou echt hechten aan de manier waarop iemand op zo'n interview overkomt? Ik ben van nature vrij terughoudend en niet erg extravert. Zou dat een groot nadeel zijn of zullen ze dat begrijpen?

@Hawk90: Over een tweede interview heb ik nooit iets gehoord. Klopt het dat ze iedereen die ze willen aannemen uit zullen nodigen voor een tweede interview?
Na mijn interview bij de UCU voelde ik me echt écht precies zo! ik had ook zo'n knappe, charismatische man die betavakken gaf, en hij was inderdaad veel zelf aan het woord. Veel antwoorden waren inderdaad erg kort en, nouja, niet echt oppervlakkig, maar wel heel hakkelig en langzaam (ook omdat mijn Engels gewoon niet zo goed is en omdat ik heel zenuwachtig was). Ik heb bijvoorbeeld helemaal geen moeilijke mooie woorden gebruikt, en het ging allemaal gewoon heel traag. Ook een vraag die ik aan hem stelde was achteraf zo logisch...

Dus ik had er weinig vertrouwen meer in na dat interview, terwijl ik wist dat de motivatiebrief en de cijferlijst gewoon goed waren. En drie weken later was ik ineens aangenomen!

Dus volgens mij willen ze vooral weten of je iemand bent die, in zijn brief ed, de waarheid heeft gesproken. Zelf ben ik ook niet zo extravert, en praat ik bijvoorbeeld vrij zacht. Maar dat was dus niet erg. Misschien willen ze, als je met z'n allen op zo'n kleine school zit (bij UCU dan de campus), juist ook wel rustige mensen. Als je eerlijk en rustig overkomt, en helemaal als hij iets zei over een positieve aanbeveling, dan zou ik er gewoon vertrouwen in hebben!!

Veel succes met wachten op de uitslag!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten