Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2010, 19:42
Verwijderd
wisten jullie dat van alle landen ter wereld, Nederland in de top10 staat als het erom gaat het kleinste percentage van je maandinkomen aan eten uit te geven? Ik weet mijn bron niet meer. Dat komt natuurlijk deels doordat veel landen zulke lagen lonen betalen dat je loon op is na vaste lasten en eten, maar het komt ook doordat Nederlanders meer dan mensen uit andere landen denken 'huh wat nou kwaliteit, als het maar vult'.
Advertentie
Oud 11-04-2010, 19:44
Verwijderd
Ik snap vegetariërs echt niet.
Oud 11-04-2010, 19:44
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
wisten jullie dat van alle landen ter wereld, Nederland in de top10 staat als het erom gaat het kleinste percentage van je maandinkomen aan eten uit te geven? Ik weet mijn bron niet meer. Dat komt natuurlijk deels doordat veel landen zulke lagen lonen betalen dat je loon op is na vaste lasten en eten, maar het komt ook doordat Nederlanders meer dan mensen uit andere landen denken 'huh wat nou kwaliteit, als het maar vult'.
Hihi . Ik had wel zoiets verwacht ook, eigenlijk.
Oud 11-04-2010, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Zo is het bij mij ook. Maar iedereen die van vlees houdt geeft de voorkeur aan biologisch.
Onzin. Argentijnse steak is echt niet biologisch gekweekt.
Oud 11-04-2010, 19:48
Verwijderd
Citaat:
eerste zoekresultaat:
http://www.steakline.nl/argentijnsvlees.htm
Vrij rondlopen op uitgestrekte pampa's, 100% natuurlijk voedsel, geen groeihormonen... klinkt anders aardig richting biologisch.

Andere zoekresultaten vinden vooral dat argentijnse steak gewoon een steak is die met argentijnse specerijen is bereid. Dat kun je natuurlijk met elk soort steak doen, biologisch of niet.,
Oud 11-04-2010, 19:52
Verwijderd
Het grootste gedeelte argentijnse steak komt gewoon uit fokbedrijven En daarnaast stoot het transport zoveel CO2 uit dat Al Gore een hartverzakking zou krijgen. Voor één biefstukje.

Oh en veel argentijnse steak komt gewoon uit Nederland stiekem
Oud 11-04-2010, 19:52
Verwijderd
de meeste vlees die wij in nederland eten komt uit het buitenland. vind ik best erg eigenlijk
Oud 11-04-2010, 19:53
Verwijderd
oh en dat was tegen niemand bedoeld haha
Oud 11-04-2010, 19:53
Verwijderd
Citaat:
de meeste vlees die wij in nederland eten komt uit het buitenland. vind ik best erg eigenlijk
Waarom?
Oud 11-04-2010, 19:54
Verwijderd
Hét meeste vlees dát wij in Nederland eten...
En hoezo is dat erg?
Oud 11-04-2010, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Het grootste gedeelte argentijnse steak komt gewoon uit fokbedrijven En daarnaast stoot het transport zoveel CO2 uit dat Al Gore een hartverzakking zou krijgen. Voor één biefstukje.

Oh en veel argentijnse steak komt gewoon uit Nederland stiekem
ja het certificaat 'biologisch' houdt geen rekening met transporteffecten dus dat maakt niet uit

en als argentijnse steak gewoon uit nederland kan komen, kan het toch net zo goed gewoon van een biokoe komen? Als het toch niets uitmaakt waar het vandaan komt.
Oud 11-04-2010, 19:55
Verwijderd
omdat je onwijs veel co2 uitstoot en omdat je dat vlees heel goedkoop inkoopt zodat de boeren daar gedwongen zijn om zoveel mogelijk dieren te fokken op een ongezonde wijze.
Oud 11-04-2010, 19:57
Verwijderd
Citaat:
omdat je onwijs veel co2 uitstoot en omdat je dat vlees heel goedkoop inkoopt zodat de boeren daar gedwongen zijn om zoveel mogelijk dieren te fokken op een ongezonde wijze.
Het meeste vlees wat in Nederland in de supermarkten ligt is gewoon in Nederland geslacht. En kip sowieso.
Oud 11-04-2010, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Ja, hetzelfde geldt als je bijvoorbeeld een computer koopt. Moeten al die onderdelen dan ook in Nederland (voor een hogere prijs) gemaakt worden?
Oud 11-04-2010, 19:58
Verwijderd
Citaat:
en als argentijnse steak gewoon uit nederland kan komen, kan het toch net zo goed gewoon van een biokoe komen? Als het toch niets uitmaakt waar het vandaan komt.
Ja maar waarom zou je moeite stoppen in biologisch vlees. Het is een beetje een gewetenssussend iets, niets meer en niets minder. Uiteindelijk belandt het beest toch op je bord. En hoogstwaarschijnlijk tegen zijn wil.
Verwijderd
vlees vervoeren is duur want je moet het of levend of gekoeld houden, dus als het al geïmporteerd is, is dat meestal uit Duitsland.
Verwijderd
indien mogelijk wel.
Oud 11-04-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Ja maar waarom zou je moeite stoppen in biologisch vlees. Het is een beetje een gewetenssussend iets, niets meer en niets minder. Uiteindelijk belandt het beest toch op je bord. En hoogstwaarschijnlijk tegen zijn wil.
Maar daar hadden we het niet over, het ging erom of een argentijnse steak biologisch zou kunnen zijn. Jij zei dat dat 'echt niet' zo was.
Oud 11-04-2010, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Maar daar hadden we het niet over, het ging erom of een argentijnse steak biologisch zou kunnen zijn. Jij zei dat dat 'echt niet' zo was.
Ik denk dat zo'n 80% van alle als 'Argentijnse steaks' verkocht materiaal gewoon van Kees 34 van de Gosschalk uit Epe komt. En sowieso kunnen ze wel roepen dat die stieren en koeien daar mooi over die pampa's kunnen lopen maar dat is bijna een praktische onmogelijkheid.
Oud 11-04-2010, 20:01
Verwijderd
Haha
Oud 11-04-2010, 20:01
Verwijderd
Ongetwijfeld, maar nu plaast je aanhalingstekens rond 'argentijnse steak', daarmee implicerend dat dat geen echte zijn.
Oud 11-04-2010, 20:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Behalve Zeeuwen.
Nee hoor. Biologisch vlees smaakt in de regel gewoon beter, waar je ook woont.
Oud 11-04-2010, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Ongetwijfeld, maar nu plaast je aanhalingstekens rond 'argentijnse steak', daarmee implicerend dat dat geen echte zijn.
Inderdaad. Marinade doet een boel. Maar malse steak komt dus van jonge stieren die zoveel mogelijk voer krijgen in zo weinig mogelijk tijd. Dus rondrennen over de pampas is er hoogstwaarschijnlijk niet bij omdat ze zich dan namelijk niet zouden overeten.
Oud 11-04-2010, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor. Biologisch vlees smaakt in de regel gewoon beter, waar je ook woont.
Haha, ja en Seth Gaaikema en Freek de Jonge zijn grappig
Oud 11-04-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Haha, ja en Seth Gaaikema en Freek de Jonge zijn grappig
Oud 11-04-2010, 20:05
Verwijderd
Ik denk niet dat je het verschil tussen biologisch en niet biologisch meteen proeft, Uice.
Oud 11-04-2010, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Net even een J gedraaid en toen deze megahit geproduceerd.

http://www.last.fm/music/Ealsmear+Do.../Legally+Blind
Daar moet je iets mee doen!
Oud 11-04-2010, 20:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat is idd een uitzondering.
Oud 11-04-2010, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat zo'n 80% van alle als 'Argentijnse steaks' verkocht materiaal gewoon van Kees 34 van de Gosschalk uit Epe komt. En sowieso kunnen ze wel roepen dat die stieren en koeien daar mooi over die pampa's kunnen lopen maar dat is bijna een praktische onmogelijkheid.
Maar dat boeit toch niet voor ons gespreksonderwerp?
1. Het ging over de kwaliteit van vlees, duidelijk uit het feit dat jij reageerde op Uice' opmerking "als je van vlees houdt, heb je een voorkeur voor biologisch vlees", dus ik neem aan dat je dan als echte vleesliefhebber ook kwaliteitsverschil bemerkt tussen Argentijnse steak en 'Argentijnse steak'.
2. Het ging erom of Argentijnse steak mogelijk biologisch kan zijn, duidelijk uit het feit dat ik reageerde op jouw opmerking "Argentijnse steak is echt niet biologisch gekweekt". En dat bleek mogelijk te zijn. Dus wat doe je nou moeilijk.

Dit overigens allemaal met goede zin, even ter informatie omdat mijn intonatie ontbreekt zo op het internet .
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat je het verschil tussen biologisch en niet biologisch meteen proeft, Uice.
Nou er is wel smaakverschil hoor, maar het probleem is dat mensen vaak biologisch vlees (wat van slagerskwaliteit is, ook in de supermarkt) gaan vergelijken met supermarktseparatormeuk. En dan is het wel beter. Als jij naar de keurslager gaat en je haalt daar een normale en een biologische biefstuk proef je geen verschil.
Verwijderd
Citaat:
Daar moet je iets mee doen!
Op single uitbrengen en de hitlijsten veroveren?
Verwijderd
Citaat:
Nou er is wel smaakverschil hoor, maar het probleem is dat mensen vaak biologisch vlees (wat van slagerskwaliteit is, ook in de supermarkt) gaan vergelijken met supermarktseparatormeuk. En dan is het wel beter. Als jij naar de keurslager gaat en je haalt daar een normale en een biologische biefstuk proef je geen verschil.
Dat bedoel ik
Oud 11-04-2010, 20:08
Verwijderd
Citaat:
2. Het ging erom of Argentijnse steak mogelijk biologisch kan zijn, duidelijk uit het feit dat ik reageerde op jouw opmerking "Argentijnse steaks zijn echt niet biologisch gekweekt". En dat bleek mogelijk te zijn. Dus wat doe je nou moeilijk.
Ik doe niet moeilijk, ik heb het toch gemotiveerd? Of heb je nog niet doorgelezen?
Verwijderd
Citaat:
Op single uitbrengen en de hitlijsten veroveren?
En een clip maken!
Tink*
Tink* is offline
Oh het gaat over vlees.
Verwijderd
Citaat:
En een clip maken!
Met schaars geklede deernen!
Oud 11-04-2010, 20:09
Verwijderd
Ik proef zelf trouwens bij de meeste soorten vlees niet zo veel verschil tussen wel of niet biologisch, behalve bij kip wat niet-biologisch gewoon nergens naar smaakt. Bij andere soorten vlees proef ik meer verschil tussen slagerij of supermarkt.
Oud 11-04-2010, 20:10
Verwijderd
Ik heb geen dubbelblinde test gedaan, dus ik weet niet of ik het verschil proef.
Oud 11-04-2010, 20:10
Verwijderd
Kip smaakt altijd nergens naar Je moet het verdrinken in ketchup
Oud 11-04-2010, 20:11
Verwijderd
tja biologische kip smaakt dus naar kip
Oud 11-04-2010, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen dubbelblinde test gedaan, dus ik weet niet of ik het verschil proef.
Haha! Ik heb twee weken geleden trouwens de Grolsch-test doorstaan. Met een blinddoek op uit vier verschillende biertjes de Grolsch eruit gehaald.
Oud 11-04-2010, 20:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
'Je' niet, maar een liefhebber wel. De gemiddelde persoon hoort ook niet het verschil tussen een solo van John Coltrane en een van de buurman.
Verwijderd
hoewel ik vermoed dat je dat niet meer proeft als je er maar genoeg ketchup op doet!
Verwijderd
Maar dieren die zijn volgemest en weinig beweging lijken mij malser dan dieren die over de wei hebben rondgehuppelt en zodoende spieren hebben gekweekt.
Verwijderd
Citaat:
Kip smaakt altijd nergens naar Je moet het verdrinken in ketchup
Of tijdens heb bakken Ketjap
Verwijderd
vlees = spieren. Dat andere onderhuidse spul is vet.
Oud 11-04-2010, 20:13
Verwijderd
kunnen we het even niet meer over vlees hebben.

wil vlees eten
Oud 11-04-2010, 20:13
Verwijderd
Citaat:
vlees = spieren. Dat andere onderhuidse spul is vet.
Minder ontwikkelde spieren = malser ?
Oud 11-04-2010, 20:14
Verwijderd
Je hebt meer het verschil tussen wit spierweefsel, wat zorgt voor uithoudingsvermogen van een spier, en rood spierweefsel, wat zorgt voor de explosieve kracht. Van rondhuppelen krijg je rood vlees, van stilstaan krijg je wit vlees. Als een dier oud wordt breit hij collageenvezels door zijn spieren, daarvan krijg je taai vlees.

Citaat:
vooral kleiner
Oud 11-04-2010, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten