Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2010, 00:24
Verwijderd
Kusturica krijgt credits voor enkel Black cat white cat. En Tom Barman voor Any way the wind blows (maar eigenlijk vooral omdat hij een woestaantrekkelijke kerel is ) en ik vind het helemaal niet erg om het nerd-gehalte een beetje in stand te houden als het over filmregisseurs gaat
Advertentie
Oud 21-07-2010, 00:25
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik ga slapen
Nog een noff'lijke jûn! Oant moarn (en oars oant snel!)
Verwijderd
Citaat:
Medeia naamzoek: films die je moet zien, hierboven.
Naked, maar weet helemáál niet of je ervan houdt Kun je beter met Secrets and lies beginnen.
En Los amantes del circulo polar, die moet je écht zien!
Verwijderd
Ik word er helemaal vrolijk van! En wat vinden jullie van films als La cité des Enfants Perdus?
Verwijderd
@Dobermann; zwartgallig? Dan moet je al helemáál Naked zien!
Het is mijn lievelingsfilm, al heel lang.
Oud 21-07-2010, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Ik word er helemaal vrolijk van! En wat vinden jullie van films als La cité des Enfants Perdus?
Fantastisch. ik noemde niet voor niets Jean-Pierre jeunet al
Oud 21-07-2010, 00:26
Verwijderd
Charlie Chaplin, Buster Keaton, Sergio Leone, Todd Solondz, James Cameron...<3
Oud 21-07-2010, 00:27
Verwijderd
David Lynch heb ik niet veel mee. Martin Scorsese, nooit wat van gezien! Trekt me ook niet zo. Coppola, tja, ach Tarantino maar twee films van gezien en die kon ik erg waarderen!
Verwijderd
En en en Gaspar Noé?
Verwijderd
Oh ja, Todd Solonz!!!!! Happiness <3
Verwijderd
Citaat:
Charlie Chaplin, Buster Keaton, Sergio Leone, Todd Solondz, James Cameron...<3
Jaaaa Sergio Leone <3
Verwijderd
Citaat:
En en en Gaspar Noé?
Ik ken de naam, maar verder...

En François Ozon.
Oud 21-07-2010, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Mooie film Bizar gave setting. En Dominique Pinon <3
Verwijderd
Citaat:
Ik ken de naam, maar verder...

En François Ozon.
Irreversible, Seul Contre Tous.. Vrij heftige, bittere, hárde films.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
nicht in meinem Gesicht spritzen! - smiley
Ik heb weer wat gemist hoor. even quoten voor het nageslacht.
Oud 21-07-2010, 00:29
Verwijderd
Oh ja, en Vinterberg had ik nog niet op gereageerd. Ik heb alleen Festen gezien van hem maar die verdient wel zo gigantisch veel lof dat ik hem er zo bij kan zetten in m'n rijtje!
Oud 21-07-2010, 00:29
Verwijderd
Citaat:
David Lynch heb ik niet veel mee. Martin Scorsese, nooit wat van gezien! Trekt me ook niet zo. Coppola, tja, ach Tarantino maar twee films van gezien en die kon ik erg waarderen!
Nog nooit iets gezien van Martin Scorsese? Zelfs geen Raging Bull of Goodfellas?

Coppola vooral vanwege Apocalypse Now en de Godfathers.
Oud 21-07-2010, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Nog nooit iets gezien van Martin Scorsese? Zelfs geen Raging Bull of Goodfellas?

The Departed!
Kurt Russell
Kurt Russell is offline
Citaat:

irreversible..vrouwen hebben gewoon liefde nodig!
Verwijderd
Citaat:
Irréversible mag ik niet zien van een vriend van me En ik denk inderdaad dat ik die té hard vind ja Zo zal ik Michael Haneke's (zo heet ie toch? weer één erbij voor op jullie lijstje) films ook niet zo goed kunnen hebben, denk ik.
Verwijderd
Citaat:

Nee, niets is niets

Ja, dat begrijp ik. Maar mwa
Oud 21-07-2010, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Naked, maar weet helemáál niet of je ervan houdt Kun je beter met Secrets and lies beginnen.
En Los amantes del circulo polar, die moet je écht zien!
Ja nee al die dingen die jullie roepen zijn potentiële must sees, maar ik ben te lui om ze nu al over te schrijven in mijn to-do-boekje.

Citaat:
Dikke liefde voor die film!!! <3 Die film vat zo'n beetje samen hoe het in mijn hoofd zit.
Oud 21-07-2010, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Irréversible mag ik niet zien van een vriend van me En ik denk inderdaad dat ik die té hard vind ja Zo zal ik Michael Haneke's (zo heet ie toch? weer één erbij voor op jullie lijstje) films ook niet zo goed kunnen hebben, denk ik.
Nou ja, er zit wel een scène in inderdaad waar je ehm.. stevig voor in je schoenen moet staan. Ik werd er na verloop van tijd toch wat ongemakkelijk van; hats off voor Gaspar I suppose

En er zitten inderdaad wel parallellen in met werk van Haneke, Funny Games bijvoorbeeld. Maar toch is dat nét van een andere orde weer. Maar vraag het me niet uit te leggen
Oud 21-07-2010, 00:35
Verwijderd
Citaat:
The Departed!
Geef mij de Koreaanse (?) versie maar, die is echt stukken beter! Als je die hebt gezien, voelt The Departed aan als afgeraffeld en minder interessant.
Dingaantouwtje
Kurt Russell
Kurt Russell is offline
jeux des enfants -liefde-
Oud 21-07-2010, 00:36
Verwijderd
Citaat:
Ja nee al die dingen die jullie roepen zijn potentiële must sees, maar ik ben te lui om ze nu al over te schrijven in mijn to-do-boekje.

Dikke liefde voor die film!!! <3 Die film vat zo'n beetje samen hoe het in mijn hoofd zit.
Ok, maar dan lichtte ik die er even voor je uit

Die film is inderdaad te gek. Net als Delicatessen. En ook veel liefde voor zijn nieuwe, Micmacs à tire-larigot <3 En Amélie blijft En Un long dimanche de fiançailles is ook prachtig.
Verwijderd
Citaat:
jeux des enfants -liefde-
Jaaaaaa <3
Jeux d'enfants
Verwijderd
Citaat:
Geef mij de Koreaanse (?) versie maar, die is echt stukken beter! Als je die hebt gezien, voelt The Departed aan als afgeraffeld en minder interessant.
*frons* Ik wist niet eens dat The Departed een re-make is, en eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat-ie "stukken beter" is. Anders, vooruit. Maar ik vind het zeker een prima film hoor. Hoe luidt de oorspronkelijke titel?
Oud 21-07-2010, 00:37
Verwijderd
Oh ja, Amélie is natuurlijk ook.. Hoe kun je daar nou niet van houden.
Oud 21-07-2010, 00:38
Dingaantouwtje
Citaat:
Oh ja, Amélie is natuurlijk ook.. Hoe kun je daar nou niet van houden.
Amelie is kunst!
Oud 21-07-2010, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, er zit wel een scène in inderdaad waar je ehm.. stevig voor in je schoenen moet staan. Ik werd er na verloop van tijd toch wat ongemakkelijk van; hats off voor Gaspar I suppose

En er zitten inderdaad wel parallellen in met werk van Haneke, Funny Games bijvoorbeeld. Maar toch is dat nét van een andere orde weer. Maar vraag het me niet uit te leggen
Ja, iets met een verkrachtingsscène van 10 minuten ofzo, heb ik zo van horen zeggen. En nare wraakscènes. En dan achterstevoren verteld. Meer weet ik niet en dat vind ik wel prima ook.

Ja, Funny games fascineert me, maar ik wil het niet zien, denk ik. ik zou gek worden
En C'est arrivé près de chez vous zou ik evt. nog wel eens willen proberen...

Oh ja, en misschien ga ik binnenkort naar La grande bouffe. De theaterversie vond ik prachtig, dus misschien ga ik het toch wel wat vinden.
Oud 21-07-2010, 00:42
Verwijderd
Delicatessen is ook mooi ja. Alleen vind ik het wel jammer dat Jeunet soms iets te vaak zijn visuele stijl herhaalt. Net als bij Tim Burton (ook het vermelden waard) krijg ik een beetje een 'déja-vu'-idee.

Dobermann, ik zoek m ff op. En hij is echt beter: complexer en intrigerender. Als je Koreaanse cinema kunt hebben, zal ie je zeker bevallen. Maar het heeft ook een beetje te maken met welke versie je eerst ziet, want aan de eerste raak je meestal verknocht
Oud 21-07-2010, 00:43
Verwijderd
Tim Burton kan me echt gestolen worden. Ik vind alleen Big fish mooi en Ed Wood grappig, de rest vind ik echt bagger.
Oud 21-07-2010, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Ja, Funny games fascineert me, maar ik wil het niet zien, denk ik. ik zou gek worden
En C'est arrivé près de chez vous zou ik evt. nog wel eens willen proberen...
Is Funny games dan zoveel erger dan Funny games US? Want die laatste zag ik en trok ik prima.
Verwijderd
Dobermann: http://www.imdb.com/title/tt0338564/

Mou Gaan Dou (Infernal Affairs)

The Departed is een beetje een mix van Infernal Affairs 1 en 2 en is zodoende een tikkeltje anders.
Verwijderd
En dat van Jeunets visuele trucjes snap ik wel ja. Maar inhoudelijk is hij ook wel zo belachelijk origineel, dat ik het allemaal van hem pik en daarnaast gewoon geniet van zijn visuele trucjes omdat hij ze niet voor niets hergebruikt
Verwijderd
Citaat:
Is Funny games dan zoveel erger dan Funny games US? Want die laatste zag ik en trok ik prima.
Dat weet ik niet. Heb ze beiden niet gezien, ik durf niet.
Verwijderd
Citaat:
Ja, iets met een verkrachtingsscène van 10 minuten ofzo, heb ik zo van horen zeggen. En nare wraakscènes. En dan achterstevoren verteld. Meer weet ik niet en dat vind ik wel prima ook.

Ik had ze juist wél gekeken. Je wilt toch geprikkeld, uitgedaagd, getergd en beroerd worden door een film? Keerzijde is dat je, wanneer je het gezien hebt, er weinig meer is wat overblijft om naar uit te kijken of zo. Zo heb ik nog Salò o le 120 giornate di Sodoma van Pier Paolo Pasolini liggen; alleen het kijkmoment komt er maar niet van. Maar hij ligt wel klaar

Trouwens, ik moet eerlijk zeggen dat ik Dogville ook verstikkend en moeilijk vond om aan te kijken op bepaalde momenten.
Oud 21-07-2010, 00:45
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik niet. Heb ze beiden niet gezien, ik durf niet.
Funny games US is een prima film.
Oud 21-07-2010, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Geen idee. Ik heb alleen die van Haneke gezien en heb dus ook to-taal geen behoefte om een Amerikaanse remake te zien

Citaat:
Dobermann: http://www.imdb.com/title/tt0338564/

Mou Gaan Dou (Infernal Affairs)

The Departed is een beetje een mix van Infernal Affairs 1 en 2 en is zodoende een tikkeltje anders.
Ah. Staat op m'n to-see list van IMDB, thanksies
Oud 21-07-2010, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Ik had ze juist wél gekeken. Je wilt toch geprikkeld, uitgedaagd, getergd en beroerd worden door een film? Keerzijde is dat je, wanneer je het gezien hebt, er weinig meer is wat overblijft om naar uit te kijken of zo. Zo heb ik nog Salò o le 120 giornate di Sodoma van Pier Paolo Pasolini liggen; alleen het kijkmoment komt er maar niet van. Maar hij ligt wel klaar

Trouwens, ik moet eerlijk zeggen dat ik Dogville ook verstikkend en moeilijk vond om aan te kijken op bepaalde momenten.
Ja, maar dat wil ik niet op zo'n manier Ik houd wel van duistere films, maar toch echt een ander soort duistere films (geen horror/thriller, daar ga ik serieus eng van dromen ) en daarnaast ook vooral veel lichte films.
Ja, Salò zou ik dus ook echt nooit aan beginnen, hoe fascinerend en intrigrerend het ook allemaal is

En Dogville.. ja, is heftig, maar gek genoeg trok ik dat dus prima. Waarschijnlijk ook door de theaterachtige setting. Veel minder rauw, en expres benadrukt dat het niet echt is.
Oud 21-07-2010, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Funny games US is een prima film.
Ok, misschien dan eens proberen. Of niet

Citaat:
Ah. Staat op m'n to-see list van IMDB, thanksies
Ga nou eerst maar Naked kijken

En Funny games US is ook door Haneke geregisseerd hè
Oud 21-07-2010, 00:50
Kurt Russell
Kurt Russell is offline
Citaat:
Jaaaaaa <3
Jeux d'enfants
Oud 21-07-2010, 00:51
Kurt Russell
Kurt Russell is offline
ohja. Antichrist
Oud 21-07-2010, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat wil ik niet op zo'n manier Ik houd wel van duistere films, maar toch echt een ander soort duistere films (geen horror/thriller, daar ga ik serieus eng van dromen ) en daarnaast ook vooral veel lichte films.
Ja, Salò zou ik dus ook echt nooit aan beginnen, hoe fascinerend en intrigrerend het ook allemaal is

En Dogville.. ja, is heftig, maar gek genoeg trok ik dat dus prima. Waarschijnlijk ook door de theaterachtige setting. Veel minder rauw, en expres benadrukt dat het niet echt is.
Oh, ik had na 5 minuten Dogville al niet meer door dat 't decor zo eh, "anders" is. 't Verhaal, de karakters, 't broeierige spatte zó van het scherm af dat het juist zoveel intenser werd of zo, door het gebrek aan afleiding (?). Voor mij werd de film veel meer een soort van boek. If that makes any sense. En boeken zijn doorgaans veel heftiger dan films.

Ik ben trouwens opgegroeid met horror en horror is gewoon leuk vermaak
Oud 21-07-2010, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Ga nou eerst maar Naked kijken
Ook!

Citaat:
En Funny games US is ook door Haneke geregisseerd hè
Ja, dat weet ik maar, ehm.. Ja. Vertel me waarom
Oud 21-07-2010, 00:54
Kurt Russell
Kurt Russell is offline
ik moet maar eens naar huis
Oud 21-07-2010, 00:55
Verwijderd
Kurt, wie ben jij?
Oud 21-07-2010, 00:55
Verwijderd
Citaat:
ohja. Antichrist
Nog zo'n film die ik écht niet wil zien

Citaat:
Oh, ik had na 5 minuten Dogville al niet meer door dat 't decor zo eh, "anders" is. 't Verhaal, de karakters, 't broeierige spatte zó van het scherm af dat het juist zoveel intenser werd of zo, door het gebrek aan afleiding (?). Voor mij werd de film veel meer een soort van boek. If that makes any sense. En boeken zijn doorgaans veel heftiger dan films.

Ik ben trouwens opgegroeid met horror en horror is gewoon leuk vermaak
Ja, zo is het waarschijnlijk ook wel bedoeld, als boek. Het is ook niet voor niets onderverdeeld in hoofdstukken. Snap wel wat je bedoelt ja. Het greep mij absoluut ook aan hoor, en ik geloof dat ik de hondenketting echt nog het allerheftigst vond (erger nog dan alle andere nare vernederingen) maar toch denk ik dat door de setting ik het allemaal iets minder heftig vond. Het is vooral retegoed gespeeld (en geschreven)...

Ik ga horror nooit vermakelijk vinden, echt niet
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten