Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2010, 20:27
Verwijderd
Nee, precies. En Leuven is wel echt dé studentenstad natuurlijk Maar Gent is gaver
Advertentie
Oud 25-08-2010, 20:31
Verwijderd
Wel tof dat je gaat in België gaat studeren Commendatore. Ik hoor er echter wel heel veel wisselende verhalen, men vindt het of heel gaaf of gaat weer heel snel naar Nederland omdat de sociale omgang van Belgen net even iets anders is.
Oud 25-08-2010, 20:31
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Slaaf van het kapitaal!
Helaas

Ach 1 september krijg ik EN een hele dikke loonstrook EN een sportdag + BBQ + feest waar ik alleen 2,50 in de maand voor hoef te betalen

En daarbij zitten ook nog 2 andere feesten per jaar met gratis pils inbegrepen
Oud 25-08-2010, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Wel tof dat je gaat in België gaat studeren Commendatore. Ik hoor er echter wel heel veel wisselende verhalen, men vindt het of heel gaaf of gaat weer heel snel naar Nederland omdat de sociale omgang van Belgen net even iets anders is.
Dat is het zeker.
No offense tegenover de Belgen hier hoor;
Ik dacht altijd dat ik Belgen tien keer gaver vond dan Nederlanders (bescheiden, gave humor, artistiek etc.) maar nu ik er meerderen wat beter ken sinds mijn project in Antwerpen ben ik daar toch wel behoorlijk op teruggekomen. Veel Belgen zijn ook achterbaks en arrogant. Dan toch echt liever de directheid van sommige Nederlanders.
Oud 25-08-2010, 20:38
Verwijderd
Het is rust, ze zijn thee drinken
Oud 25-08-2010, 20:42
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Dat is het zeker.
No offense tegenover de Belgen hier hoor;
Ik dacht altijd dat ik Belgen tien keer gaver vond dan Nederlanders (bescheiden, gave humor, artistiek etc.) maar nu ik er meerderen wat beter ken sinds mijn project in Antwerpen ben ik daar toch wel behoorlijk op teruggekomen. Veel Belgen zijn ook achterbaks en arrogant. Dan toch echt liever de directheid van sommige Nederlanders.
ja je zit in antwerpen natuurlijk
Oud 25-08-2010, 20:44
Verwijderd
Ja, in Antwerpen zijn ze inderdaad nog wel een stukje arroganter dan in andere Belgische steden, klopt. Maar los daarvan ben ik in Gent en Brugge ook wel tegen de gereserveerdheid/domme lompe botheid van sommige Belgen tegenover de Nederlanders aangelopen hoor.
Oud 25-08-2010, 20:44
Verwijderd
... om nog maar te zwijgen over de wk-finale, die ik in het pittoreske plaatsje Westouter mocht kijken.
Oud 25-08-2010, 20:47
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ja, in Antwerpen zijn ze inderdaad nog wel een stukje arroganter dan in andere Belgische steden, klopt. Maar los daarvan ben ik in Gent en Brugge ook wel tegen de gereserveerdheid/domme lompe botheid van sommige Belgen tegenover de Nederlanders aangelopen hoor.
kijk dat is het cultuurverschil Wij vinden jullie gewoontes soms ook echt irritant
Oud 25-08-2010, 20:50
Verwijderd
Dat is duidelijk ja.
Maar het is gewoon jammer om te merken dat Belgen doorgaans veel meer een hekel hebben aan Nederlanders dan andersom. in Westouter waren alle Belgen voor Spanje. Ik weet zeker dat als België in de finale had gestaan (dit vergt nogal wat voorstellingsvermogen ) en nederland zou niet spelen, dat Nederland dan écht wel voor belgië was geweest. Maar goed.

Welke gewoontes vind jij irritant dan? Ben ik wel benieuwd naar...
Oud 25-08-2010, 20:51
Verwijderd
Huuuu Mexicaans eten is lekker . Corona erbij al helemaal
Oud 25-08-2010, 20:53
Verwijderd
ik heb echt onwijs zin in sushi
Oud 25-08-2010, 20:55
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Dat is duidelijk ja.
Maar het is gewoon jammer om te merken dat Belgen doorgaans veel meer een hekel hebben aan Nederlanders dan andersom. in Westouter waren alle Belgen voor Spanje. Ik weet zeker dat als België in de finale had gestaan (dit vergt nogal wat voorstellingsvermogen ) en nederland zou niet spelen, dat Nederland dan écht wel voor belgië was geweest. Maar goed.

Welke gewoontes vind jij irritant dan? Ben ik wel benieuwd naar...
Wel ikzelf vind Nederlanders wel meevallen ik ben zelfs bevriend met één. Maar veel Belgen vinden Nederlanders wel een beetje te assertief, maar dat komt omdat er in Belgiê een mentaliteit is van vaak rustig houden niks zeggen. ( In deze streek toch) Ook zijn we niet zo voor Nederland is on buurland dus daarom supporteren we
Verwijderd
Citaat:
Zondagavond was je kans!
Maar nee, wij gingen aan de pizzapunten en falafel (al dan niet met vulling )
Verwijderd
Citaat:
Zondagavond was je kans!
Maar nee, wij gingen aan de pizzapunten en falafel (al dan niet met vulling )
Ja mooi stom dat we zijn vergeten sushi te eten!
Macrador
Macrador is offline
Citaat:

(zeg is iets slecht sann! deze is eenzaam)
Oud 25-08-2010, 20:56
Verwijderd
Hollanderhaat is wel echt typisch Vlaams hoor. Vlaamse kennis zegt dat het voornamelijk komt dat een Hollander net iets te opgewekt overkomt dat ze het niet vertrouwen. Hollanders lichten je dan ook standaard op, dat blijkt nogal een bekend vooroordeel te zijn.
Verwijderd
Citaat:
Wel ikzelf vind Nederlanders wel meevallen ik ben zelfs bevriend met één. Maar veel Belgen vinden Nederlanders wel een beetje te assertief, maar dat komt omdat er in Belgiê een mentaliteit is van vaak rustig houden niks zeggen. ( In deze streek toch) Ook zijn we niet zo voor Nederland is on buurland dus daarom supporteren we
Mijn moeder werkt voor een Belgisch bedrijf en die wordt er juist gek van dat 'de Belgen' nooit zeggen wat ze nou precies willen/bedoelen maar altijd maar beleefd en omslachtig blijven doen.
Verwijderd
Oh en Sann, heeft je huisgenootje je nog een kusje gegeven?
Oud 25-08-2010, 20:57
Verwijderd
Citaat:

(zeg is iets slecht sann! deze is eenzaam)

belgen zijn stom.
Verwijderd
Citaat:
Oh en Sann, heeft je huisgenootje je nog een kusje gegeven?
Yes, ik heb hem in ontvangst genomen
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Mijn moeder werkt voor een Belgisch bedrijf en die wordt er juist gek van dat 'de Belgen' nooit zeggen wat ze nou precies willen/bedoelen maar altijd maar beleefd en omslachtig blijven doen.
dat bedoel ik dus
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat verschil tussen Belgen en Nederlanders was wel bekend ja. En aanvankelijk vond ik dat juist het fijne aan Belgen, dat ze zich een beetje rustig houden en niet meteen hun mening hoeven te verkondigen. Maar daar blijkt dus wel regelmatig nogal achterbaks gedrag en veel geroddel en gekonkel tegenover te staan. Nee, dan heb ik toch liever eerlijkheid.

En verder ken ik ook genoeg gave Belgen hoor en ben ik sowieso dol op België, maar het valt me soms gewoon wel allemaal een beetje tegen..
Macrador
Macrador is offline
Citaat:

belgen zijn stom.
Oud 25-08-2010, 20:58
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ja, dat verschil tussen Belgen en Nederlanders was wel bekend ja. En aanvankelijk vond ik dat juist het fijne aan Belgen, dat ze zich een beetje rustig houden en niet meteen hun mening hoeven te verkondigen. Maar daar blijkt dus wel regelmatig nogal achterbaks gedrag en veel geroddel en gekonkel tegenover te staan. Nee, dan heb ik toch liever eerlijkheid.

En verder ken ik ook genoeg gave Belgen hoor en ben ik sowieso dol op België, maar het valt me soms gewoon wel allemaal een beetje tegen..
ja dat roddelen is wel vrij normaal en blijkbaar nog gezond ook zie quest
Oud 25-08-2010, 20:59
Verwijderd
Hollanderhaat heb je trouwens ook in Limburg. Als ze mij horen praten dan zie je echt 9 van de 10 al kijken van 'oh heb je er weeer zo 1'.
Oud 25-08-2010, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Hollanderhaat is wel echt typisch Vlaams hoor. Vlaamse kennis zegt dat het voornamelijk komt dat een Hollander net iets te opgewekt overkomt dat ze het niet vertrouwen. Hollanders lichten je dan ook standaard op, dat blijkt nogal een bekend vooroordeel te zijn.
Ja, en ironisch gezien zou je dus kunnen zeggen dat je van een Hollander beter kunt weten wat je eraan hebt dan van een Vlaming. (wat een kromme zin )
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Verwijderd
Je moest doen
Verwijderd
Citaat:
Hollanderhaat heb je trouwens ook in Limburg. Als ze mij horen praten dan zie je echt 9 van de 10 al kijken van 'oh heb je er weeer zo 1'.
Poe, nou, inderdaad. En als ik dan zeg dat mijn moeder uit Maastricht komt en ikzelf ook gewoon uit het zuiden maar dan uit Brabant is het ineens wel goed
Oud 25-08-2010, 21:01
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Je moest doen
nee heb ik geen zin in
Oud 25-08-2010, 21:02
Verwijderd
In Gent ook echt.
Eerst werd ik 's nachts wakker van een stel lallende Belgen die in de tent naast ons zaten. "Ik ben tegen Hollanders! Die hiernaast zijn ook Hollanders!" Gezellig. hoi buren
En in de bus; twee vieze ouwe mannetjes tegen ons "Dag schone dames" - "Hoi" - "Fuck, 't zijn Hollanders!"

Joh.
Oud 25-08-2010, 21:03
Verwijderd
Citaat:
nee heb ik geen zin in
ik ben natuurlijk ook veel te leuk om tegen te doen
Verwijderd
Dit onderwerp doet mij overigens denken aan een keertje dat sann en ik op een terras in Utrecht zaten en door heel lelijke alto's nagepraat werden want de rrrrrr was een beetje te aanwezig Losers.

@ Absinthe
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
In Gent ook echt.
Eerst werd ik 's nachts wakker van een stel lallende Belgen die in de tent naast ons zaten. "Ik ben tegen Hollanders! Die hiernaast zijn ook Hollanders!" Gezellig. hoi buren
En in de bus; twee vieze ouwe mannetjes tegen ons "Dag schone dames" - "Hoi" - "Fuck, 't zijn Hollanders!"

Joh.
das gewoon om te lachen haha meen je nou dat je dat serieus neemt van die mannetjes
Oud 25-08-2010, 21:04
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
ik ben natuurlijk ook veel te leuk om tegen te doen
pas op dat de nek niet uit de kleren komt geduwd
Oud 25-08-2010, 21:04
Verwijderd
Citaat:
das gewoon om te lachen haha meen je nou dat je dat serieus neemt van die mannetjes
Ehh, nee, hij meende het heel serieus. Geloof me, ik was erbij en jij niet
Oud 25-08-2010, 21:05
Verwijderd
Citaat:
pas op dat de nek niet uit de kleren komt geduwd
Eh whut?

Dat is een uitspraak die we hier niet kennen.
Oud 25-08-2010, 21:06
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ehh, nee, hij meende het heel serieus. Geloof me, ik was erbij en jij niet
wel pech dan veel mensen zullen er wel niet tegen zijn
Verwijderd
Citaat:
Dit onderwerp doet mij overigens denken aan een keertje dat sann en ik op een terras in Utrecht zaten en door heel lelijke alto's nagepraat werden want de rrrrrr was een beetje te aanwezig Losers.

@ Absinthe
Maar na lowlands vind ik alle alto's weer lief
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Eh whut?

Dat is een uitspraak die we hier niet kennen.
ik wou subtiel dikke nek zeggen
Verwijderd
Verwijderd
Citaat:
Hihi, inderdaad, heb ik nooit gehad, gelukkig

Maar ik word ook wel kriebelig van toeristen hier die telkens opmerkingen maken over het dialect. Of het na gaan doen... *brrr*
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
wat zijn alto's?
Oud 25-08-2010, 21:07
Verwijderd
Citaat:
ik wou subtiel dikke nek zeggen
Verwijderd
Citaat:

Hm, moet zo gaan. Logeerpartijtje in Eindhoven.
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik wil eigenlijk een kat

Stomme huisbazen XD
Oud 25-08-2010, 21:08
Verwijderd
Citaat:
wat zijn alto's?
Een soort hobbits
Verwijderd
Citaat:
wat zijn alto's?
Ehm 'alternatieven', mensen met raar haar en rare kleren die zich willen afzetten van wat normaal is. En dat massaal met z'n allen doen en eigenlijk allemaal hetzelfde zijn
Verwijderd
Citaat:
Een soort hobbits
betere omschrijving
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten