Advertentie | |
|
![]() |
|
Zo, weer terug van een weekend Frankrijk. Niet veel bij te lezen zeg
![]() Vreemd dat de wolven niemand gegeten hebben, ben benieuwd of dat idd de wolfsbane is geweest of dat het een stupiditeit van de wolven was ![]() ![]() Ik ga mee op LeMiserable, omdat ik verder nog niet veel ideeën heb en ik inactieve spelers echt gruwelijk irritant vind.
|
Tsja, voor mij leeft het spel gewoon niet, ik weet niet wat daar zo verdacht aan is. Ik vind het alleen wel erg jammer. Leef ik eens een keer, leeft het spel weer niet. En ik kan moeilijk in mijn eentje het spel gaan maken. Misschien geldt hetzelfde voor LeMiserable.
|
Niemand zegt toch dat het verdacht is? Ik vind trouwens nog best een verschil tussen jou en LeMiserable zitten. Van de laatste hebben we nog helemaal niks gelezen volgens mij...
![]() Anyway, als we nou met z'n allen wat actiever doen wordt het wel leuker lijkt me? Wie vind jij dan verdacht Daboman?
||
Citaat:
|
Overigens ga ik op Rode panda stemmen. Het heeft waarschijnlijk weinig zin, maar deze keer staat de "ophangkandidaat" gewoon niet op mijn verdachtenlijst en iemand vanwege inactiviteit ophangen vind ik iets dat we ons in dit stadium zo langzaam maar zeker niet meer kunnen permiteren. Best kans dat hij ook wolf is, omdat ronde 1 nog steeds niet klopt. Zoals het er nu voor staat had het gelijkspel moeten zijn! En in de ronde dat Wammus dood ging hield hij zich nogal afwezig, terwijl het spel toen, in ieder geval voor mij, nog wel een beetje leefde.
|
De juiste keuze van de dorpelingen. Ze hingen lemiserable op.
Lemiserable was weerwolf! 1 Lemiserable wolf 2 Geel 3 Furby Feeder 4 Sann 5 Sherlock 6 Dott ziener 7 Allure heks 8 Eye of Sauron tovenaar 9 Rode panda 10 Bright Blue dorpeling 11 Daboman 12 Wammus wolf 13 Snoopy Rood = opgehangen Blauw = opgegeten Groen = gestorven aan liefdesverdriet
Laatst gewijzigd op 12-10-2010 om 19:53. |
![]() |
|
Woehoe, weer een wolf!
Ik wil er wel op wijzen dat we nu de geliefden moéten ophangen (of misschien eet de overgebleven wolf die toevallig op ![]() Dus of iemand wolf is of niet is niet eens zo belangrijk, die geliefden moeten er eerst uit. Heeft iemand theorieën daarover?
|
![]() Wij hebben nog geen theorieën over de geliefden. Wel hebben we twee mensen op het oog als potentiele wolf, namelijk Daboman (die we al verdacht hebben genoemd om zijn inactiviteit en die nu óók niet op Lemiserable heeft gestemd) en Sherlock (die al 2 ronden achter elkaar Lemiserable als verdachte heeft genoemd maar 2 keer op iemand anders (namelijk Daboman ![]()
|
![]() En RP, het lijkt me nu, zoals gezegd wordt veeul belangrijker om de geliefden op te hangen. Ik heb theorieën, alleen geen tijd. In de loop van wat de wolven morgen doen ga ik m'n theorieën beter vormen en posten.
|
Ik vind Rode Panda verdacht als geliefde omdat hij er steeds omheen praat en over de laatste wolf begint, terwijl ik meerdere keren heb aangegeven dat we die juist niét moeten ophangen nu.
Laten we hopen dat de wolf een geliefde opeet! Ik ben echter bang dat ik de sigaar ben ![]() Anyway, ik ga voor Rode Panda morgen waarschijnlijk.
|
Even nog een stemlijstje van gisteren maken voor het overzicht:
Lemiserable Rode Panda Geel Snoopy Furby Feeder Daboman Sherlock Rode Panda Daboman Niet gestemd: sann Lemiserable Rode Panda Opgehangen: Lemiserable
Laatst gewijzigd op 11-10-2010 om 22:12. |
![]() |
|
Ja, supersaai spel zo.
![]() Wij hebben onderbuikgevoelens wat betreft de geliefden bij Sherlock. Als we naar de postgeschiedenis van hem kijken, dan speelt hij al de hele tijd een beetje vreemd. Er is verder niemand die echt op valt als geliefde dus in navolging op onze eerdere post waarin we twee verdachten noemden, denken wij dat Sherlock geliefde is. Sherlock heeft ook 2x een afwijkende stem op Dabo gedaan mogelijk in de hoop mensen mee te krijgen, en nou ja.. de geliefden willen nu natuurlijk zo snel mogelijk de wolven eruit. Daarom zullen wij dus ook op hem stemmen als er niet iets heel geks gebeurt vannacht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wolven winnen of de dorpelingen maar van geliefden weet ik niks af. ![]() Verklaring! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Daboman is voor mij één van de geliefden. Dit zeg ik zo resoluut, want moet toch wat.
Mijn verdenking berust op o.a. deze post: Citaat:
Nu zie ik dat de anderen ook vinden 'dat het spel dood' is. Misschien is dat wel zo, maar er er is genoeg te bedenken om het spel wat leuker te maken. Daboman verdenk ik dus van geliefde zijn. Zijn uitspraak dat het spel dood is, is in mijn ogen alleen een dekmantel om de ware reden waarom hij zo stil is te verhullen. Hij is geliefde en wil niet dat anderen hem te veel opmerken. Maar het is juist opvallend dat hij zo stil is, aangezien hij het de vorige spellen erg jammer vond dat hij er zo snel uitging, en dus de suggestie opwekte dat hij, als hij wat langer te leven had, wat meer 'in het spel' zou komen te zitten. Mijn stem gaat morgen dan hoogstwaarschijnlijk ook naar hem.
||
Citaat:
||||||||||
Verwijderd
|
Het is inderdaad een vrij suf spel
![]() Hm op geliefdenjacht dus. Eens even zien ![]() Oke dit wordt een monsterpost vrees ik. Ik heb 3 verdachten voor de geliefden: Sherlock, Rode Panda en Geel. Het meest verdacht vind ik Rode Panda en Sherlock. En wel hierom (alle posts zijn van Panda, Panda is nog niet onder vuur geweest, dus daarom denk ik dat Sherlock zich redelijk stil kon houden wat dat betreft, en dat heeft hij ook gedaan, hij heeft RP geen enkele keer genoemd): (Ik weet dat dit een flinke gok is en geen hard bewijs, maar dit is het beste wat ik er van kon maken, wat betreft de geliefdenjacht) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ----- Ik stem morgen op Rode Panda. Edit: Sherlock vind ik ook prima, als meer mensen daar heil in zien ![]() |
![]() |
|
Really Sann, op zich heb je ergens een punt over RP, maar mij verdenken om een spelfout? Volgens mij heb ik op deze forum vaker Scherlock geschreven dan Sherlock. En Scherlock zou zijn echte naam zijn? Verklaar je nader, of ik verklaar dat jij wanhopig opzoek bent naar verdachten (hoewel je dat niet hoeft te doen, aangezien niemand jou verdenkt).
Edit: En ik zou het wel leuk vinden als je je mening geeft over mijn verdenking op Daboman.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga het maar eens mooi opzoeken. + als we geliefden moeten vinden dan heb ik nu nog geen idee hoe en wat. het is nieuw voor me. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De Geliefden
De geliefden zijn, zoals de naam het al zegt, geliefden. Hun doel is om samen het spel te overleven. Zodra een partij in de meerderheid is en de geliefden zijn nog in het spel, winnen de geliefden. Maar als één van de twee sterft, sterft de ander van verdriet ook. De geliefden mogen met elkaar overleggen en al hun kennis delen. Geliefden kunnen een dubbelfunctie hebben omdat ze blind gekozen worden door de cupido, informatie die ze krijgen uit andere functies mogen ze uiteraard ook delen. Functie tijdens hangronde: geen Functie tijdens eetronde: geen Positie: ze gaan altijd voor elkaar, ongeacht aan welke kant ze staan Kennis: de eigen functies en alle overige beschikbare kennis. Ja ![]() Wat een rare spelfunctie en ja dan is het inderdaad om die lui op te hangen of dat de overgebleven wolf 1 van de 2 pakt. |
![]() |
|
Ja, sorry hoor, maar LEES DAN EENS DE SPELREGELS! Niet jij speciaal hoor, maar ik word er zo ontzettend moe van dat er élk spel wel iémand is die het spel niet snapt.
óóóf je bent idd geliefde en probeert er zo een heel mooi verhaaltje van te maken. Dan moet je er ook uit ![]() Anyway, eerst maar eens kijken naar vanavond, maar ik blijf bij RP denk ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan niet alles hebben hè. |
![]() |
||
Citaat:
En nu stil zijn aub.
|
“Het is een vreemde tijd” zei Rode Panda tegen Snoopy. “Dat is het zeker meneer”. “Om het je wat gemakkelijker te maken geef ik je even een dagje vrij. Geniet ervan en kom overmorgen maar weer terug”. “dank u meneer!”. En snel weg was Snoopy, niet wetend wat haar zou achtervolgen.
Die avond liep Daboman helemaal naar het begin van de oprit van het hotel. Hij moest een bord plaatsen met de woorden: “GESLOTEN WEGENS ONVERWACHTE GEBEURTENISSEN”. Dit was zeker geen goede reclame voor het hotel dat net gebouwd was maar dit was wel het beste voor de nieuwe gasten. Net toen Daboman terug wilde lopen naar het hotel hoorde hij in de bosjes “psst”. Hij keek achterom en probeerde iemand te zien. Het was wel erg donker dus het was erg moeilijk om dingen van elkaar te onderscheiden. “psst, hier!” was het ineens. Toen Daboman richting het geluid liep gleed hij ineens uit over een glazen fles. Hij voelde eens goed en herkende dezelfde soort whisky die hij altijd dronk. “niet op letten, kom hier!” En zo liep Daboman verder naar het geluid. “wie is daar!?” riep Daboman, maar daar kwam geen antwoord op. Hij liep door en na een tijdje zat hij met z’n handen waar hij niet moest zitten. Snel trok hij ze terug en een stem zei: “Geeft niet, volg mij”. Daboman liep met de mysterieuze vrouw een stuk verder het bos in totdat ze bij een open plek kwamen. Daar stond een tent en er was een vuur gemaakt. Nu kon Daboman eindelijk zien wie die mysterieuze persoon was. Ze was een knap meisje van een jaar of 25. “Struikel maar niet over het pakpapier, ik ben namelijk net jarig geweest en ik heb nogal veel cadeautjes gekregen” zei het meisje. “Mag ik misschien eerst even weten hoe ik je moet noemen?” vroeg Daboman. “mijn naam is Sann, en ik ben hier de milieu-activist waar sommigen het al over hebben gehad, je hebt vast wel eens over mij gehoord”. “Ja, er schiet me vaag iets te binnen, er was wel iets met een milieuactivist, deze persoon klom altijd door het raam van het hotel om hotelgasten te laten schrikken”. “Nee! Dat is niet waar” riep Sann nogal boos. “Ik ben nog nooit zelfs maar in de buurt van het hotel geweest, nee, het is veel mooier hier in de natuur, zoveel vrijheid, geweldig”. En een paar minuten was het stil terwijl Sann weer even aan het dromen was over de natuur. Maar het geduld van Daboman raakte ook wel eens op en het begint flink af te koelen. Hij vroeg aan Sann: “wat wil je me nou vertellen want ik moet echt terug, ik vertrouw het hier ook niet helemaal”. “Oké dan, luister goed” Zei Sann ineens een stuk stiller. “Er is iets niet helemaal goed in deze omgeving, ik zie het in de bomen, de bladeren ritselen namelijk niet meer op dezelfde manier als dat ze een week geleden deden. Of het aan het hotel ligt? Ik denk het wel. Het begon toen het hotel opende. Ook heb ik nauwelijks meer dieren gezien hier in de omgeving. Ze zijn allemaal gevlucht alsof ze iets vreselijks hebben gezien. Wat de dieren hebben gezien, daar heb ik een klein beetje van meegemaakt.” Daboman onderbrak haar en zei: “wat is dat dan?” “Ik ben nog bezig met m’n verhaal!” zei Sann geïrriteerd en ze vervolgde: “Ongeveer een week geleden zag ik aan de rand van het bos een grote wolf wegspringen. Hij leek verschrikt. Niet veel later was er een grote groene flits en hoorde ik een auto heel hard wegrijden. Het was een auto met een hele grote en zware motor, en zo’n auto voor asociale mensen die absoluut niets geven om het woud! Wat een vreselijke mensen! Weg er mee! Ze moesten ze verbannen! Ze moesten ze gevangennemen! Ze moesten ze ophangen!” “Hoho, zo is het wel goed, ik weet wat je wil zeggen! Je hoeft niet zo te gaan schreeuwen. Doe rustig” Zei Daboman. “Oké, sorry, ik zal me beheersen, maar goed verder: na deze gebeurtenis zag ik nog eens twee keer in de verte een groene flits. Rond deze tijd begonnen de dieren ook weg te trekken. Ik zeg alleen dat je voorzichtig moet zien! Ik heb je wel gezien en volgens mij ben jij wel een eervol persoon. Pas goed op! En kijk goed uit! Het kwaad zit dichterbij dan je denkt!” Even was Daboman helemaal stil. Na een tijdje zei Daboman: “dit is allemaal wel mooi en aardig maar eigenlijk geloof ik er niks van. Maar omdat je toch zo overtuigend overkwam zal ik m’n ogen eens goed openhouden. Overmorgen kom ik hier weer en dan zullen we het weer eens bespreken”. “Oké, maar wees voorzichtig deze dagen!” Snel rende Daboman terug naar het hotel. Zijn hoofd zat nog helemaal vol met de dingen die hij de laatste tijd had gezien en gehoord. Zeker omdat Wammus ineens was overleden moest hij nu ook de werkjes overdag doen. Zijn eerste taak was om de kelder op te ruimen want dat was echt een rotzooi. De weg was erg hobbelig. Nog even en Snoopy was van het bergpad af. Ze kwam langs een bordje waarop stond: “A1 1km” “gelukkig nog eventjes en dan kan ik eindelijk van deze enge weg af” dacht Snoopy. Maar er was nog wel een grote haarspeldbocht zonder vangrail. Toen Snoopy bij de bocht aankwam drukte ze op de rem. Even leek het te werken maar opeens hoorde ze een knappend geluid en werkten de remmen niet meer. Met een rotvaart denderde Snoopy van de berg af totdat ze bij bocht kwam. Daar maakte ze snel een scherpe bocht naar links maar het hielp al niet meer. De auto sloeg over de kop en Snoopy rolde met een enorme snelheid van de berg af. Enkele seconden later was het enige dat nog te zien was: een grote zwarte rookwolk. Het schreeuwen verstomde al snel tussen alle hoge bergen. Snoopy is opgegeten door de wolven. Snoopy was de wolfsbane! 1 Lemiserable wolf 2 Geel 3 Furby Feeder 4 Sann 5 Sherlock 6 Dott ziener 7 Allure heks 8 Eye of Sauron tovenaar 9 Rode panda 10 Bright Blue dorpeling 11 Daboman 12 Wammus wolf 13 Snoopy wolfsbane Rood = opgehangen Blauw = opgegeten Groen = gestorven aan liefdesverdriet
|
Dan weten we tenminste dat de wolven het vorige spel niet zo inactief waren (of één van de twee wolven, aangezien LeMiserable uitermate inactief was) dat ze niemand hebben proberen te eten. Snoopy, bedankt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Misschien is het dan handiger om toch op Daboman te stemmen. Ja, alleen ik heb een verdenking jegens hem, maar dan hebben we wel een veel hogere kans dat hij geen wolf is (en dat we het spel dus niet verliezen). Mocht Daboman geen geliefde zijn, zou hij nog de verrader kunnen zijn of dorpeling. Dan hebben we ook nog een kans dat de wolf de geliefden eruit speelt.
Edit: Eigenlijk is het vrij zeker dat Daboman een echte stem heeft. Hij staat onder het lijstje van Allure (in de eerste ronde). Er is nog maar één iemand over met geen stem, namelijk de wolf. Dan kan het zo zijn dat óf Sherlock óf Rode Panda de wolf is. Maar dat betekent dan dat in het het lijstje waar de wolf niet in staat wel 2 echte stemmen zijn. Wat dus weer inhoudt dat er op Allure 3 stemmen moeten staan. We weten dat Snoopy een (goede) functie had en dus een echte stem. Daboman is voor mij ook vrijgesproken van het wolf-zijn. Maar het is dus wel mogelijk dat Daboman de geliefde is. /ikbekeekevenhetlijstjevandeeersteronde
Laatst gewijzigd op 12-10-2010 om 13:29. |
![]() |
|
Wow hé, in dit topic valt er gewoon niet te ontkomen aan de enthousiasme!
Ik geef mijn stem op Daboman nu door, want moet straks weg. Ik hoop dat mensen mijn bovenstaande theorie in overweging nemen.
|
Verwijderd
|
Ik wilde vanmiddag reageren, maar eerst even afwachten wat de rest van mijn theorie vond. En van de jouwe. Feit is dat wolven en dorpelingen nu even moeten 'samenwerken' om 1 van de partijen te laten winnen. Ik denk niet dat Daboman wolf is, dus hem ophangen is op zich 'veilig'. Als ie dan geliefde is, is dat mooi meegenomen. Maar daar ben ik dan weer niet van overtuigd.
Lastig lastig lastig! |
![]() |
||
Citaat:
Idd, lastig, vooral omdat like niemand! reageert. (behalve jij natuurlijk ;p)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 Verwijderd | 500 | 06-02-2010 10:20 |