Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2010, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Ja bitte Sarah
Kijk eens:
Advertentie
Oud 28-09-2010, 21:25
Verwijderd
Citaat:
het is de 5e foto, geshopt
Ze zijn allemaal geshopt! Ik zie kleurcorrecties!
Oud 28-09-2010, 21:28
Carn
Carn is offline
waarom waarom waarom doe ik altijd mn beddengoed nog zo laat in de droger
Oud 28-09-2010, 21:31
Carn
Carn is offline
het blijft toch een uitkomst zeg, die webshops van kledingwinkels <3
Oud 28-09-2010, 21:59
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Avond.
Oud 28-09-2010, 22:04
Uice
Uice is offline
Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat Rutte liever samenwerkt met Wilders dan met de PvdA en zich dan nog schaamteloos 'liberaal' blijft noemen. Geen enkele partij is zo onverenigbaar met vrijheid van meningsuiting als de PVV. Als er iemand lijnrecht tegenover Wilders zou moeten staan, zou dat Rutte moeten zijn, meer dan welke politicus dan ook.
Oud 28-09-2010, 22:15
Carn
Carn is offline
Trimm Trabb naamzoek:

Citaat:
Robert Downey Jr. and Jude Law will, of course, be reprising their roles from the original. It was also announced a few days ago that Stephen Fry has joined the cast as Sherlock's older brother Mycroft Holmes
Oud 28-09-2010, 22:33
Carn
Carn is offline
<3

Oud 28-09-2010, 22:33
Verwijderd
Bij P&W iemand die Thijs Niemantsverdriet heet. Wat een prachtige achternaam
Oud 28-09-2010, 22:37
Carn
Carn is offline
oh, die ken ik een
Oud 28-09-2010, 22:38
Carn
Carn is offline
ik wil echt n keer naar zo`n screening

Oud 28-09-2010, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Geen enkele partij is zo onverenigbaar met vrijheid van meningsuiting als de PVV.
En dat blijkt uit?
Oud 28-09-2010, 22:49
Macrador
Macrador is offline
Weet iemand wat je het best kan doen tegen hees zijn?

Laatst gewijzigd op 28-09-2010 om 23:05.
Oud 28-09-2010, 22:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Trimm Trabb naamzoek:
*boner*

PS: Tommy Wiseau is de beste acteur EVAR!

'Hi Doggy!'

zo natuurlijk!
Oud 28-09-2010, 22:52
Carn
Carn is offline
Citaat:
Weet iemand wat je het best kan doen tegen een hees zijn?
ik heb niets tegen Hezen.
Oud 28-09-2010, 22:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
En dat blijkt uit?
Het willen verbieden van een boek en een aantal religieuze uitingen.
Oud 28-09-2010, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Het willen verbieden van een boek en een aantal religieuze uitingen.
Ach op die manier zou je het verbod op moorden ook een inperking van de vrijheid van meningsuiting kunnen vinden.
Oud 28-09-2010, 23:05
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
ik heb niets tegen Hezen.
ik bedoelde hees zijn, zoals een hese stem
Oud 28-09-2010, 23:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ach op die manier zou je het verbod op moorden ook een inperking van de vrijheid van meningsuiting kunnen vinden.
Nee.
Oud 28-09-2010, 23:06
Carn
Carn is offline
tijd voor fijne avondmuziek.

Oud 28-09-2010, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Jawel.
Oud 28-09-2010, 23:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jawel.
Nee.
Oud 28-09-2010, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Jawel.
Oud 28-09-2010, 23:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jawel.
Nee.
Oud 28-09-2010, 23:09
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hou es op.
Oud 28-09-2010, 23:11
Uice
Uice is offline
Iemand anders moet Lucky even uitleggen waarom hij het verkeerd heeft.
Oud 28-09-2010, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Iemand anders moet Lucky even uitleggen waarom hij het verkeerd heeft.
Nee jij snapt kennelijk niet wat vrijheid van meningsuiting inhoudt.
Oud 28-09-2010, 23:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee jij snapt kennelijk niet wat vrijheid van meningsuiting inhoudt.
Nou goed dan, leg maar uit.
Oud 28-09-2010, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Nou goed dan, leg maar uit.
Zie grondwet art 7.
Oud 28-09-2010, 23:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
LL, zelfs jij bent niet zo dom dat je het verschil niet ziet tussen een boek en een moord.
Oud 28-09-2010, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ik heb geen flauw benul hoe het zit in de theaterwereld, maar ik vind dat er in de muziekwereld best wat bezuinigd mag worden; wat meer 'survival of the fittest' zal de kwaliteit hopelijk wat verbeteren.
In de theaterwereld is het vooral niet handig verdeeld. Er wordt bezuinigd op de plekken waar het geld juist hard nodig is en gezelschappen die al jaren een beetje lui theatermaken dat iedere keer hetzelfde is, zitten gewoon leuk in het vierjarenplan en vangen subsidie bij het leven. Dus het mag absoluut wel weer eens opgeschoond worden, maar dat wil niet zeggen dat er geld weg moet, want in theatereducatie en kleine gezelschappen e.d. is het geld maar wat hard nodig. En ook noodzakelijk, vind ik, als we tenminste niet met z'n allen willen dat er alleen nog maar makkelijk en niet-verrassend hapslikweg-theater gemaakt wordt... bovendien vind ik het belangrijk dat theatereducatie blijft bestaan, en ik zie nu van dichtbij hoe door alle bezuinigen het aanbod kleiner en kleiner wordt en we onszelf kapotmaken

Laatst gewijzigd op 28-09-2010 om 23:23.
Oud 28-09-2010, 23:16
Verwijderd
Je mening overal over mogen uiten is iets anders dan je misdragen in de naam van een geloof of een boek.
Oud 28-09-2010, 23:18
Uice
Uice is offline
Citaat:
Zie grondwet art 7.
Dat gaat over persvrijheid, suffie.
Oud 28-09-2010, 23:18
Carn
Carn is offline
daarom is vrijheid van godsdienst behoorlijk overbodig; gezien dat allemaal prima onder andere wetten past. imho. etc.
Oud 28-09-2010, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Dat gaat over persvrijheid, suffie.
Nee hoor, de persvrijheid is er uiteraard ook in geregeld, maar het gaat om elke uiting.
Oud 28-09-2010, 23:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee hoor, de persvrijheid is er uiteraard ook in geregeld, maar het gaat om elke uiting.
Hoe dan ook zegt het artikel niets dat jouw stelling kan onderbouwen dat stellen dat het verbieden van een boek in strijd is met vrijheid van meningsuiting, gelijk is aan stellen dat het verbieden van moord in strijd is met vrijheid van meningsuiting.

En al deed het dat: hoe vrijheid van meningsuiting op dit moment volgens de grondwet geregeld is, is niet per definitie ideaal. Artikel zeven definieert vrijheid van meningsuiting niet, maar legt alleen uit hoe we er hier in Nederland mee omgaan.
Oud 28-09-2010, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Hoe dan ook zegt het artikel niets dat jouw stelling kan onderbouwen dat stellen dat het verbieden van een boek in strijd is met vrijheid van meningsuiting, gelijk is aan stellen dat het verbieden van moord in strijd is met vrijheid van meningsuiting.
Dat is mijn stelling niet, ik gaf alleen aan dat jouw stelling een uitrekking was van de huidige definitie van vrijheid van meningsuiting. Ik trok diezelfde grens nog wat verder, met een moord kan je ook een mening uiten.
Citaat:
En al deed het dat: hoe vrijheid van meningsuiting op dit moment volgens de grondwet geregeld is, is niet per definitie ideaal. Artikel zeven definieert vrijheid van meningsuiting niet, maar legt alleen uit hoe we er hier in Nederland mee omgaan.
Ik dacht al dat je er weer je eigen definities op na hield. Ja dan wordt het altijd moeilijk discussiëren.
Oud 28-09-2010, 23:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ah, je houdt er weer je eigen definities op na. Ja dan wordt het altijd moeilijk discussiëren.
Jij denkt dat de grondwet de aangewezen autoriteit is als het aankomt op het definiëren van woorden? Artikel zeven pretendeert niet eens 'vrijheid van meningsuiting' te definiëren, en zou het dat wel doen, dan zou dat alsnog betekenisloos zijn.

En zou het wel van betekenis zijn, dan nog zou het jouw stelling niet onderschrijven. Een aantal maatregelen die Wilders in gedachten heeft zijn immers gewoon in strijd met artikel zeven, zoals het verbod op minaretten.
Oud 28-09-2010, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Jij denkt dat de grondwet de aangewezen autoriteit is als het aankomt op het definiëren van woorden? Artikel zeven pretendeert niet eens 'vrijheid van meningsuiting' te definiëren, en zou het dat wel doen, dan zou dat alsnog betekenisloos zijn.
Ik denk dat de grondwet een duidelijk idee geeft wat de meerderheid van de mensen vindt. Het staat er ook vrij duidelijk dat het gaat van om een uiting; het hoeft geen eens een mening te zijn. Ruimer kan ongeveer niet.
Citaat:

En zou het wel van betekenis zijn, dan nog zou het jouw stelling niet onderschrijven. Een aantal maatregelen die Wilders in gedachten heeft zijn immers gewoon in strijd met artikel zeven, zoals het verbod op minaretten.
Waarom is een verbod op minaretten in strijd met art 7?
Oud 28-09-2010, 23:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Waarom is een verbod op minaretten in strijd met art 7?
3. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
Oud 28-09-2010, 23:41
Verwijderd
Citaat:
3. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
Een minaret heeft geen gedachten of gevoelens...
Oud 28-09-2010, 23:42
Verwijderd
Jongens, ik stel een verbod in op N&A-achtige kutdiscussies op DK.
Oud 28-09-2010, 23:42
Uice
Uice is offline
En nu is het bedtijd. Ik hoef verder niet te verdedigen dat het willen verbieden van een boek in strijd is met de vrijheid van meningsuiting. Een discussie hou je normaal gesproken niet om je tegenstander te overtuigen, maar om je publiek te overtuigen. Aangezien iedereen die niet Lucky is toch al weet dat ik gelijk heb, heeft de disccussie verder geen zin.
Oud 28-09-2010, 23:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
Een minaret heeft geen gedachten of gevoelens...
Wordt wel gebruikt om die te uiten.

Oké nu is het genoeg.
Oud 28-09-2010, 23:43
Verwijderd
Oud 28-09-2010, 23:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
want?
Oud 28-09-2010, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Wordt wel gebruikt om die te uiten.

Oké nu is het genoeg.
Ja en dus? Dat valt niet onder artikel 7. Artikel 7 gaat enkel over de inhoud van de boodschap.
Oud 28-09-2010, 23:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
qft. Het zijn sowieso altijd discussies tussen dezelfde 2 personen, dus Uice en LL, vecht het uit via PM of op een weiland langs een snelweg.
Oud 28-09-2010, 23:47
Verwijderd
Open maar een topic op BZ
Oud 28-09-2010, 23:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja en dus? Dat valt niet onder artikel 7. Artikel 7 gaat enkel over de inhoud van de boodschap.
Een minaret is een boodschap met een inhoud.

Nou, welterusten iedereen.

Regels voor berichten