Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2010, 01:50
Verwijderd
Ik vind Grunberg leuk, alleen begint hij na een tijdje te vervelen. Zo van: *eerste 50 bladzijden* "DIT IS ZO GRAPPIG WAAROM LEES IK HEM NIET VAKER!" *nog 50 bladzijden verder* "Wanneer komt het verhaal?" *rond bladzijde 100* "Oja, hij doet niet echt aan verhalen." *bladzijde 200* "Nou, ik heb het hier wel gezien." *einde van het boek* "Oetlul." En dan lees je twee jaar geen Grunberg meer en begint het weer van voor af aan.

Maar De geschiedenis van mijn kaalheid vond ik wel erg goed, dus Tirza kan ik waarschijnlijk ook waarderen. De film lijkt me wel vrij slecht.

INTERESSANT HE JONGENS
Advertentie
Oud 03-10-2010, 01:50
Verwijderd
Citaat:
Hehe, dunno about the book, maar Gijs Scholten van Asschat vind ik wel een interessant acteur. Maar als ik de voorstukjes op tv zo zie denk ik al te weten hoe -ie eindigt. Een beetje zoals de film
Spoiler
?
Als dat zo is, dan wil ik 'm niet zien, want die film in de spoiler is echt mijn favoriete film en die wil ik niet verprutsen met een film die er op lijkt
Oud 03-10-2010, 01:51
Verwijderd
Overigens wou ik dat Julius een tablet had, want dat is waar ik nu zit en ik heb ontzettend veel zin om mijn recent ontdekte techniekjes te oefenen in Photoshop, maar zonder tablet gaat dat niet.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Gijs Scholten van Aschat vind ik één van de beste acteurs van Nederland (hij komt wel na Jeroen Willems), en ik vond hem in deze rol ook érg goed.
Beiden idd geweldige acteurs, maar dan zie ik Gijs liever in het theater.
Verwijderd
Citaat:
Als dat zo is, dan wil ik 'm niet zien, want die film in de spoiler is echt mijn favoriete film en die wil ik niet verprutsen met een film die er op lijkt
Spoiler
Oud 03-10-2010, 01:52
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Okido
Dan ben ik stiekem wel nieuwsgierig naar de film
Oud 03-10-2010, 01:53
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Grunberg leuk, alleen begint hij na een tijdje te vervelen. Zo van: *eerste 50 bladzijden* "DIT IS ZO GRAPPIG WAAROM LEES IK HEM NIET VAKER!" *nog 50 bladzijden verder* "Wanneer komt het verhaal?" *rond bladzijde 100* "Oja, hij doet niet echt aan verhalen." *bladzijde 200* "Nou, ik heb het hier wel gezien." *einde van het boek* "Oetlul." En dan lees je twee jaar geen Grunberg meer en begint het weer van voor af aan.

Maar De geschiedenis van mijn kaalheid vond ik wel erg goed, dus Tirza kan ik waarschijnlijk ook waarderen. De film lijkt me wel vrij slecht.

INTERESSANT HE JONGENS
De geschiedenis van mijn kaalheid is misschien wel m'n lievelingsboek. Dat vond ik echt prachtig. Die sfeer ook <3 En een verhaal, want dat mist af en toe inderdaad wel een beetje Ik vond Fantoompijn ook fantastisch, maar als je me nu vraagt waar het precies over ging...

Waarom lijkt de film je slecht?
Hij haalt het bij lange na niet bij het boek, maar slecht vond ik hem echt niet.
Oud 03-10-2010, 01:54
Verwijderd
Citaat:
Beiden idd geweldige acteurs, maar dan zie ik Gijs liever in het theater.
Hmneu, in film kan ik hem ook heel prima hebben.
Oud 03-10-2010, 01:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hmneu, in film kan ik hem ook heel prima hebben.
Mja, maar ik zit wel liever in het theater dan in een bioscoop. Sfeer en alles. <3

Btw, Ik vind dat er nieuwe 'De Vloer Op's moeten komen.
Wat hou ik van dat programma. Pierre Bokma en Leopold Witte <333333333
Oud 03-10-2010, 01:57
Carn
Carn is offline
ik lees en kijk liever naar Vlamingen
Oud 03-10-2010, 01:58
Carn
Carn is offline
voor de mensen met een bovengemiddelde interesse in de USA:
http://www.palladiumboots.com/exploration/detroit
Oud 03-10-2010, 02:02
Verwijderd
Ik bedenk me eigenlijk dat ik nog nooit irl een wolkenkrabber heb gezien. Ik blijf me soms verbazen hoe achterlijk hoog ze die dingen kunnen bouwen.

Ik vind het ook gaaf om bijv. van die oude luchtfoto's van New York te zien, en hoe alles veranderd is de afgelopen eeuw.
Oud 03-10-2010, 02:03
Verwijderd
Citaat:
Mja, maar ik zit wel liever in het theater dan in een bioscoop. Sfeer en alles. <3

Btw, Ik vind dat er nieuwe 'De Vloer Op's moeten komen.
Wat hou ik van dat programma. Pierre Bokma en Leopold Witte <333333333
Ja, ik natuurlijk ook

Jaaaa <3333
Oud 03-10-2010, 02:04
Verwijderd
Citaat:
ik lees en kijk liever naar Vlamingen
Joh, nóg iets waar we het over eens zijn

Mijn favoriete theatergezelschap én mijn favoriete cabaretier zijn Vlamingen. En daarnaast is er nog genoeg ander gaafs uit Vlaanderen, aan films, schrijvers en muziek.
Oud 03-10-2010, 02:06
Verwijderd
Ik ben ook meer van de Vlamingen, geloof ik
Oud 03-10-2010, 02:06
Carn
Carn is offline
Citaat:
voor de mensen met een bovengemiddelde interesse in de USA:
http://www.palladiumboots.com/exploration/detroit
Oud 03-10-2010, 02:07
Carn
Carn is offline
Citaat:
Joh, nóg iets waar we het over eens zijn

Mijn favoriete theatergezelschap én mijn favoriete cabaretier zijn Vlamingen. En daarnaast is er nog genoeg ander gaafs uit Vlaanderen, aan films, schrijvers en muziek.
het heeft veel meer een eigen smoel, ipv het Nederlandse kneuterige gedoe.
Oud 03-10-2010, 02:07
Verwijderd
Citaat:
De geschiedenis van mijn kaalheid is misschien wel m'n lievelingsboek. Dat vond ik echt prachtig. Die sfeer ook <3 En een verhaal, want dat mist af en toe inderdaad wel een beetje Ik vond Fantoompijn ook fantastisch, maar als je me nu vraagt waar het precies over ging...

Waarom lijkt de film je slecht?
Hij haalt het bij lange na niet bij het boek, maar slecht vond ik hem echt niet.
Er zijn een paar goede Nederlandse films, maar over 't algemeen ligt de Nederlandse filmindustrie (documentaire en animatie uitgezonderd, daar zijn we wel vrij goed in) behoorlijk op 'r gat. Als je de techniek achter het filmmaken snapt dan vallen de brakke en knullige dingen aan de Nederlandse films nog veel meer op, waardoor het allemaal niet te kijken is. Tirza lijkt me daarin geen uitzondering.

Plus, de verfilming van Tirza lijkt me een beetje zoals de verfilmingen van Giphart. Qua uitvoering enzo. En al die Giphartfilms vind ik stom, dus dat gevoel slaat ook over op mijn verwachtingen bij Tirza.

Maar ik ga de film waarschijnlijk wel kijken hoor, als ik het boek gelezen heb. Misschien vergis ik me Dat zou leuk zijn.
Oud 03-10-2010, 02:09
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Vlamingen hebben ook duizent grappigere programma's op TV.
Bijv. Het Peulengaleis, In De Gloria, Alles Kan Beter, Zonde van De Zendtijd, Schalkse Ruiters, Het Geslacht De Pauw, Willy's en Marjetten, (Dat zijn al 3 programma's van Bart De Pauw ) Het Programma Van Wim Helsen... Zelfs het flauwe 'De Rechtvaardige Rechters' was leuker dan de meeste 'komedie' op de Nederlandse TV.
Oud 03-10-2010, 02:10
Verwijderd
Oh trouwens, Trimm, heb je de nieuwe aflevering van The Simpsons al gezien? Bret en Jemaine hebben er gaststemmen in, en ze hebben er ook een paar liedjes voor geschreven. Het was bijna als een heel kleine maar niettemin nieuwe aflevering van Flight of the Conchords <3
Oud 03-10-2010, 02:12
Verwijderd
Citaat:

Ik heb er keihard doorheen gevlogen, wel mooie beelden.
Oud 03-10-2010, 02:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh trouwens, Trimm, heb je de nieuwe aflevering van The Simpsons al gezien? Bret en Jemaine hebben er gaststemmen in, en ze hebben er ook een paar liedjes voor geschreven. Het was bijna als een heel kleine maar niettemin nieuwe aflevering van Flight of the Conchords <3
Nee, da wissik nie! AWESOMEEEEE!!!! <3333

edit: Ik kijk nu naar een liedje over 'artists'. Lolz @ die hiphop Stephen Hawking. :'D
Oud 03-10-2010, 02:13
Verwijderd
Citaat:
Er zijn een paar goede Nederlandse films, maar over 't algemeen ligt de Nederlandse filmindustrie (documentaire en animatie uitgezonderd, daar zijn we wel vrij goed in) behoorlijk op 'r gat. Als je de techniek achter het filmmaken snapt dan vallen de brakke en knullige dingen aan de Nederlandse films nog veel meer op, waardoor het allemaal niet te kijken is. Tirza lijkt me daarin geen uitzondering.
Please elaborate met concrete voorbeelden?
Oud 03-10-2010, 02:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb er keihard doorheen gevlogen, wel mooie beelden.
hmm, dan mis je n beetje juist datgene wat ik dus weer erg kan waarderen in de moderne VS.
Oud 03-10-2010, 02:15
Verwijderd
Citaat:
hmm, dan mis je n beetje juist datgene wat ik dus weer erg kan waarderen in de moderne VS.
En dat is?
Oud 03-10-2010, 02:17
Verwijderd
Citaat:
Vlamingen hebben ook duizent grappigere programma's op TV.
Bijv. Het Peulengaleis, In De Gloria, Alles Kan Beter, Zonde van De Zendtijd, Schalkse Ruiters, Het Geslacht De Pauw, Willy's en Marjetten, (Dat zijn al 3 programma's van Bart De Pauw ) Het Programma Van Wim Helsen... Zelfs het flauwe 'De Rechtvaardige Rechters' was leuker dan de meeste 'komedie' op de Nederlandse TV.
Ja, TV is ook zo'n ding. Bij de Nederlandse TV snappen ze het verschil tussen 'bekende Nederlander' en 'grappig en/of interessant persoon' niet. Niet dat ze elkaar per se uitsluiten, maar ze zijn ook bepaald niet per definitie met elkaar verbonden, en dat krijgen onze TV EXECS niet door hun dikke schedel geramd. Dus bijna al onze programma's waar grappige gasten voor vereist zijn mislukken finaal.

Al hebben ze in de Nederlandse televisiewereld wel gevoel voor drama, dus de reality shows zijn wel uitmuntend.
Oud 03-10-2010, 02:18
Carn
Carn is offline
dat gezien de expansiedrift van de VS in de vorige eeuw er nu heel veel leegstand is; en dat er dus mensen van 'onze leeftijd' zijn die daar gave dingen mee willen doen.
Oud 03-10-2010, 02:18
Carn
Carn is offline
Citaat:
Al hebben ze in de Nederlandse televisiewereld wel gevoel voor drama, dus de reality shows zijn wel uitmuntend.
ja?
Oud 03-10-2010, 02:19
Verwijderd
Citaat:
het heeft veel meer een eigen smoel, ipv het Nederlandse kneuterige gedoe.
Er zijn ook eigen smoelen in Nederland hoor. (Laura van Dolron, Jetse Batelaan <33)

Maar over Nederlandse kneuterigheid gesproken: ik bedenk me net ook dat de - in mijn ogen - beste Annie M.G. Schmidt-verfilming door een Belg is gemaakt
Oud 03-10-2010, 02:21
Verwijderd
Citaat:

Plus, de verfilming van Tirza lijkt me een beetje zoals de verfilmingen van Giphart. Qua uitvoering enzo. En al die Giphartfilms vind ik stom, dus dat gevoel slaat ook over op mijn verwachtingen bij Tirza.

Maar ik ga de film waarschijnlijk wel kijken hoor, als ik het boek gelezen heb. Misschien vergis ik me Dat zou leuk zijn.
Je moet sowieso eerst het boek lezen

En ik moet eerlijk zeggen dat er ook al even niet meer echt een Nederlandse film voorbij is gekomen waarvan ik dacht Wow, dat is iets goeds! Wilde mossels was laatst nog op tv, dát was iets goeds
Oud 03-10-2010, 02:21
Verwijderd
Citaat:
dat gezien de expansiedrift van de VS in de vorige eeuw er nu heel veel leegstand is; en dat er dus mensen van 'onze leeftijd' zijn die daar gave dingen mee willen doen.
Oh, dat, ja, dat las ik in de tekst onder het filmpje
Oud 03-10-2010, 02:22
Verwijderd
Citaat:
Nee, da wissik nie! AWESOMEEEEE!!!! <3333

edit: Ik kijk nu naar een liedje over 'artists'. Lolz @ die hiphop Stephen Hawking. :'D
Dat vind ik gelijk 't beste nummer uit die aflevering.

Ik wist het ook niet voor ik 'm ging kijken, en zodra Bret z'n personage iets zei was het zo van *herkenning* ... *OMFGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG FEEST* <3

Citaat:
Please elaborate met concrete voorbeelden?
Van de slechte films, of van de goede, of van het gedeelte over animatie en documentaire?
Oud 03-10-2010, 02:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ja, TV is ook zo'n ding. Bij de Nederlandse TV snappen ze het verschil tussen 'bekende Nederlander' en 'grappig en/of interessant persoon' niet. Niet dat ze elkaar per se uitsluiten, maar ze zijn ook bepaald niet per definitie met elkaar verbonden, en dat krijgen onze TV EXECS niet door hun dikke schedel geramd. Dus bijna al onze programma's waar grappige gasten voor vereist zijn mislukken finaal.
Yes! Dat is waarom in Nederland een programma als 'Dit Was Het Nieuws' of veel erger 'Doe Maar Normaal' niet werkt. Het zijn komische programma's en in Engeland zijn iig de presentator en de team-captains professionele comedians, zodat het programma zelfs met saaie gasten nog goed loopt.
Maar in Nederland schakelen ze, om één of andere reden, mensen in als Sander Lantinga, Arie Koomen en P. Fabergé. Nee dát levert goede TV op!
Oud 03-10-2010, 02:23
Verwijderd
Ik vond Dit was het nieuws altijd wel leuk
Doe maar normaal is inderdaad echt om te huilen
Oud 03-10-2010, 02:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vond Dit was het nieuws altijd wel leuk
Goed voornemen dus om het origineel eens aandachtig te bekijken
Verwijderd
Citaat:
ja?
Vind ik wel! Niet allemaal natuurlijk, maar dingen als Fans, Puberruil en De Gouden Kooi zijn erg goed. En de formats die ze in dat genre aankopen of overnemen (Oh Oh Cherso!) pakken meestal ook goed uit. Voor zo ver reality tv goed kan zijn dan he, want het blijft natuurlijk altijd 'n beetje aapjes kijken.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, dat, ja, dat las ik in de tekst onder het filmpje
goed van je.
Oud 03-10-2010, 02:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
Vind ik wel! Niet allemaal natuurlijk, maar dingen als Fans, Puberruil en De Gouden Kooi zijn erg goed. En de formats die ze in dat genre aankopen of overnemen (Oh Oh Cherso!) pakken meestal ook goed uit. Voor zo ver reality tv goed kan zijn dan he, want het blijft natuurlijk altijd 'n beetje aapjes kijken.
pakken die formats uit omdat 'wij' het format zo goed overnemen of omdat het dan opeens 'in our backyard' is, zodoende dat we er allemaal een mening over kunnen hebben?
Oud 03-10-2010, 02:30
Verwijderd
Citaat:
Goed voornemen dus om het origineel eens aandachtig te bekijken
Prima, maar los van of dat beter gaat zijn of niet; ik vond de Nederlandse versie leuk en ik verwacht niet dat dat gaat veranderen.
Oud 03-10-2010, 02:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dit was het nieuws had geniale momenten, maar toen Jan-Jaap er eenmaal bijkwam vond ik er geen hol meer aan.
Het tempo ligt in Nederland veel lager. Er vallen pijnlijke stiltes als ze naar filmpjes zitten te kijken en Raoul en J.J. proberen te veel hun mening te verkondigen en in discussie te gaan.
In de Britse versie vallen er absoluut geen stiltes en als de teamcaptains willen laten weten dat ze het ergens niet mee eens zijn, doen ze dat met een grap.
Zelfs de sufste afleveringen zijn daarom nog plezant om te kijken, terwijl de Nederlandse echt tenenkrommend slecht zijn.
(Heeft iemand de 1e DWHN DVD met die aflevering met Sanne Wallis De Vries en Willem Oltmans? AUW!)
Oud 03-10-2010, 02:32
Carn
Carn is offline
Maar Trimm..naast een gebrek aan fantasie hebben Nederlanders ook geen humor; ik denk dat dat wel bekend is
Oud 03-10-2010, 02:32
Verwijderd
Citaat:
pakken die formats uit omdat 'wij' het format zo goed overnemen of omdat het dan opeens 'in our backyard' is, zodoende dat we er allemaal een mening over kunnen hebben?
Waarschijnlijk dat laatste, maar is dat erg? Dat is hetzelfde verhaal als met Dit was het nieuws; mij boeit het wél omdat het gaat over het nieuws in Nederland en over dingen die ik (her)ken. En misschien is het minder goed gemaakt dan in Engeland of Amerika of waar dan ook, maar het is desondanks toch boeiend.
Oud 03-10-2010, 02:33
Verwijderd
Citaat:
Dit was het nieuws had geniale momenten, maar toen Jan-Jaap er eenmaal bijkwam vond ik er geen hol meer aan.
Het tempo ligt in Nederland veel lager. Er vallen pijnlijke stiltes als ze naar filmpjes zitten te kijken en Raoul en J.J. proberen te veel hun mening te verkondigen en in discussie te gaan.
In de Britse versie vallen er absoluut geen stiltes en als de teamcaptains willen laten weten dat ze het ergens niet mee eens zijn, doen ze dat met een grap.
Zelfs de sufste afleveringen zijn daarom nog plezant om te kijken, terwijl de Nederlandse echt tenenkrommend slecht zijn.
(Heeft iemand de 1e DWHN DVD met die aflevering met Sanne Wallis De Vries en Willem Oltmans? AUW!)
Die was tenenkrommend pijnlijk en daardoor heel grappig, vond ik
(maar dat komt waarschijnlijk dan ook weer doordat ik beide mensen vrij vervelend vind en ik het heerlijk vond om Sanne Wallis de Vries d'r rotkop zo te zien vertrekken )
Oud 03-10-2010, 02:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
minder goed gemaakt
Oh, dus omdat jij het leuk vindt is de kwaliteit niet van belang?
Oud 03-10-2010, 02:36
Verwijderd
Citaat:
Dat maakt bij sommige series wel wat verschil, ja, maar ik denk niet dat het ('t enige ding is dat) bepalend is. Die talkshow van Catherine Keyl bijvoorbeeld, ik kan me herinneren dat die tergend slecht was, terwijl dat toch ook onder 'in our backyard' valt. Of de Nederlandse versie van Ugly Betty, daar valt ook niet naar te kijken. Het heeft dus wel degelijk iets te maken met het het begrijpen wat een format goed maakt, het selecteren van de juiste mensen om eraan mee te doen, etc.
Oud 03-10-2010, 02:38
Verwijderd
Alsof je geen mening kunt hebben over een Amerikaanse Sjonnie of Anita, trouwens.
Oud 03-10-2010, 02:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Maar Trimm..naast een gebrek aan fantasie hebben Nederlanders ook geen humor; ik denk dat dat wel bekend is
Er zijn zat grappige Nederlandse dingen, maar het is hier meer cult dan in de UK.
Jiskefet en Waardenberg en De Jong bijv. prijken ook in mijn DVD kast, naast de duizent britcoms.
Oud 03-10-2010, 02:39
Verwijderd
Citaat:
Er zijn zat grappige Nederlandse dingen, maar het is hier meer cult dan in de UK.
qft.
Oud 03-10-2010, 02:39
Carn
Carn is offline
oh, met dat laatste ben ik het helemaal mee eens, daar niet van. Maar dat is dan ook meteen het hele 'probleem', want een format kan 'leuk' zijn en voor NL fout uitpakken, en vice versa. Punt blijft wel dat alles wat je op TV ziet geen fuck met creativiteit/originaliteit meer te maken heeft, want anders kwam het bij voorbaat niet op TV.
Oud 03-10-2010, 02:40
Verwijderd
Citaat:
Oh, dus omdat jij het leuk vindt is de kwaliteit niet van belang?
Voor mij persoonlijk niet, nee
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten