Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2010, 20:09
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Wat heb ik gezegd over anorexia? ;o Dat ging over drugsverslaving, en toen werden mij woorden in de mond gelegd over anorexia.

En wederom, want ik zeg helemaal nergens dat je 'kindjes nog banger kunt maken, omdat ze al bang zijn'.
Ik zeg alleen dat ik denk dat de gevolgen niet zo drastisch zullen zijn als jullie willen doen geloven, en dat zo'n poster prima 'weg te lullen' is door de ouders, mocht dat nodig zijn. De poster is niet bedoeld voor kinderen, en mocht een kind toch de poster zien, dan is er nog geen kind overboord.
maar dat is dus allemaal niet nodig als de poster niet zo ehhh confronterend wordt gemaakt. het kan best anders / zonder. en het wordt toch een enorme kutfilm
Advertentie
Oud 20-10-2010, 20:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Hebben we het over deze poster:

[afbeelding]

of over deze:

[afbeelding]

?

Want die laatste is eigenlijk helemaal niet zo eng.
De laatste. 1) die is wel eng voor een 5 jarige. 2) Als je 'm uitvergroot zie je Sint als misvormd iets en het paard als zombie

Citaat:
Wat heb ik gezegd over anorexia? ;o Dat ging over drugsverslaving, en toen werden mij woorden in de mond gelegd over anorexia.

En wederom, want ik zeg helemaal nergens dat je 'kindjes nog banger kunt maken, omdat ze al bang zijn'.
Ik zeg alleen dat ik denk dat de gevolgen niet zo drastisch zullen zijn als jullie willen doen geloven, en dat zo'n poster prima 'weg te lullen' is door de ouders, mocht dat nodig zijn. De poster is niet bedoeld voor kinderen, en mocht een kind toch de poster zien, dan is er nog geen kind overboord.
Over verslaving dan.
Oud 20-10-2010, 20:10
Geel
Geel is offline
Citaat:
Die laatste is helemaal niet zo eng voor ons. Als ik 5 was geweest had ik die poster heel erg eng gevonden.
Maar die laatste poster is helemaal niet zo duidelijk. Het is niet echt goed te zien dat sint eigenlijk een skelet is.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, dat is echt sneu, ieder jaar weer dat 'komt ie wel?!', sommige kleuters krijgen daar echt nachtmerries van. Awww
Ik dacht als kleuter altijd dat die Sinterklaasdrama's op televisie gewoon gespeeld werd door Sint en zijn Pieten. Ik had nooit het idee dat hij echt niet zou komen.
Verwijderd
Citaat:
maar dat is dus allemaal niet nodig als de poster niet zo ehhh confronterend wordt gemaakt. het kan best anders / zonder. en het wordt toch een enorme kutfilm
Het wordt de beste film uit de Nederlandse filmgeschiedenis
Verwijderd
Citaat:
Maar die laatste poster is helemaal niet zo duidelijk. Het is niet echt goed te zien dat sint eigenlijk een skelet is.
Dan nog is hij eng.

Ik was sowieso al heel erg bang voor Sinterklaas vroeger. En zo zijn er vast nog wel meer kinderen.
Oud 20-10-2010, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht als kleuter altijd dat die Sinterklaasdrama's op televisie gewoon gespeeld werd door Sint en zijn Pieten. Ik had nooit het idee dat hij echt niet zou komen.
Ik kan het me niet echt herinneren, maar mijn zus heeft les aan kleuters gegeven en die vertelde dat sommigen echt bang waren dat er iets mis zou gaan met de Sint, echt met bijbehorende nachtmerries.
Oud 20-10-2010, 20:11
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Filmposter zijn wel een stukje groter he.. en nogmaals: uitvergroot zie je dat wel.
Oud 20-10-2010, 20:12
Verwijderd
Dick Maas is gewoon een lul die zich niet kan inleven in kinderen.
Oud 20-10-2010, 20:12
Verwijderd
Is SINT niet gewoon een Nederlandse rip-off van Santa Slay?
Oud 20-10-2010, 20:13
Geel
Geel is offline
Citaat:
Filmposter zijn wel een stukje groter he.. en nogmaals: uitvergroot zie je dat wel.
Hmm, lijkt mij niet maar ok.

Een hele stomme vraag, maar waar komen zulke posters te hangen?
Verwijderd
Absinthe naamzoek, dat autistische raaaaarrarrararrrre meisje van the voice of hollan is nu in real life voice of holland en ze is echt raar. Ze deed mee maar had het aan niemand verteld omdat 'ze niet herkend wou worden' nu staat ze ook nog in de krant met iets vreemds? Na de break op rtl 4, archont naamzoek too.
Verwijderd
Pff, ik zeg helemaal geen domme dingen, jullie misinterpreteren gewoon wat ik zeg en dat blijft dusdanig lang hangen dat de 99% aan intelligente, leuke posts wordt vergeten
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat zijn wij het toch eens op dit punt
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Het wordt de beste film uit de Nederlandse filmgeschiedenis
dat is filmpje! al
Verwijderd
Citaat:
Vind ik ook, kan echt niet tegen dat gezanik hierom. Het is een voorbeeldfunctie en het is echt *** als je die op zo'n manier te kijk zet bij kinderen. Dat kan niet goed zijn.
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat vind ik ook wel, eigenlijk. Ik snap dat ouders die poster best een beetje recht kunnen praten, maar ik vind niet dat dat nodig moet zijn. Hij had ook een spooky poster kunnen laten maken zonder dat je zo'n eng gezicht ziet.
Oud 20-10-2010, 20:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Is SINT niet gewoon een Nederlandse rip-off van Santa Slay?
Santa Slay is ook de zoveelste film in het evil-Santa-genre. Best prima dat we daar nu een Nederlandse variant van krijgen.
Oud 20-10-2010, 20:14
Lorelei
Lorelei is offline
http://www.youtube.com/watch?v=BK0i9qRIP24 Geel: hier zie je de uitvergroting.. Je moet even de eerste minuten kijken (eerste 3 minuten of zo)
Oud 20-10-2010, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Wat zijn wij het toch eens op dit punt
Is het belangrijk om je in te kunnen leven in kinderen en moet je daardoor iets triviaals als deze film maar niet maken? De kwaliteit van de film en/of regisseur even volledig buiten beschouwing latend.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Santa Slay is ook de zoveelste film in het evil-Santa-genre. Best prima dat we daar nu een Nederlandse variant van krijgen.
We hebben dan ook geen problemen met de film (dat wil zeggen: ik wil het onding niet kijken, maar het hoeft niet verboden te worden )
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Is het belangrijk om je in te kunnen leven in kinderen en moet je daardoor iets triviaals als deze film maar niet maken? De kwaliteit van de film en/of regisseur even volledig buiten beschouwing latend.
Citaat:
We hebben dan ook geen problemen met de film (dat wil zeggen: ik wil het onding niet kijken, maar het hoeft niet verboden te worden )
Oud 20-10-2010, 20:16
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ow, maar ik ben zeker niet tegen de film. de poster staat me alleen niet aan. dat kan best anders
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben soms echt bang dat ik iemand iets aandoe.
hoe zie je dat voor je?
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
hoe zie je dat voor je?
ze trekt een coltrui over je hoofd
Oud 20-10-2010, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat vind ik ook wel, eigenlijk. Ik snap dat ouders die poster best een beetje recht kunnen praten, maar ik vind niet dat dat nodig moet zijn. Hij had ook een spooky poster kunnen laten maken zonder dat je zo'n eng gezicht ziet.
Die poster is tot daar aan toe, maar ik heb een interview met hem gezien waarin hij zegt dat hij de ophef allemaal niet begrijpt, en dat ouders dan maar meoten zeggen dat het 'de niet zo aardige broer van Sinterklaas is'. Nou sorry, maar dan ben je gewoon een domme lul.
Oud 20-10-2010, 20:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
We hebben dan ook geen problemen met de film
Ja, dat dacht ik ook niet.
Oud 20-10-2010, 20:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja, dat dacht ik ook niet.
Ok, mooi Dan zet ik het alleen even recht voor Deadlock
Verwijderd
Maar wat is nu het worst-case-scenario? Een kind ziet de poster, rent huilend naar zijn mama, is ontroostbaar, wil geen Sinterklaasliedjes meer zingen en zal de komende jaren nooit meer kunnen genieten van het Sinterklaasfeest, omdat ie denkt dat de Sint een evil, moordende engerd is? Dat is volgens jullie een reëel scenario?
Verwijderd
Citaat:
ow, maar ik ben zeker niet tegen de film. de poster staat me alleen niet aan. dat kan best anders
Dat lijkt me het probleem/de verantwoordelijkheid van de ouders. Je hoort je kinderen tegen invloeden te beschermen waarvan jij denkt dat ze kwalijk zijn. Dit zou daar onder kunnen vallen.
Oud 20-10-2010, 20:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Die poster is tot daar aan toe, maar ik heb een interview met hem gezien waarin hij zegt dat hij de ophef allemaal niet begrijpt, en dat ouders dan maar meoten zeggen dat het 'de niet zo aardige broer van Sinterklaas is'. Nou sorry, maar dan ben je gewoon een domme lul.
Wat een nonsens, die kinderen geloven dat echt wel als je dat zegt. Het zijn wat dat betreft net creationisten; ze negeren al het tegenbewijs en grijpen alles wat lijkt op bewijs met beide handen aan.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat lijkt me het probleem/de verantwoordelijkheid van de ouders. Je hoort je kinderen tegen invloeden te beschermen waarvan jij denkt dat ze kwalijk zijn. Dit zou daar onder kunnen vallen.
En hoe moet je dat doen als je overal met die posters geconfronteerd wordt?
Verwijderd
Citaat:
Maar wat is nu het worst-case-scenario? Een kind ziet de poster, rent huilend naar zijn mama, is ontroostbaar, wil geen Sinterklaasliedjes meer zingen en zal de komende jaren nooit meer kunnen genieten van het Sinterklaasfeest, omdat ie denkt dat de Sint een evil, moordende engerd is? Dat is volgens jullie een reëel scenario?
Ik vind een kind dat er van schrikt al genoeg. En dat lijkt me heel realistisch.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
dat is het in principe ook, maar dat betekent niet dat 'de maatschappij' maar kan doen en laten wat hij wil
Verwijderd
Citaat:
Wat een nonsens, die kinderen geloven dat echt wel als je dat zegt. Het zijn wat dat betreft net creationisten; ze negeren al het tegenbewijs en grijpen alles wat lijkt op bewijs met beide handen aan.
Ze geloven het misschien wel, je kan ze wel veel wijsmaken, maar geloof me, ze kunnen echt bang worden door dit soort fratsen.

Ik neem mezelf als voorbeeld, en ik neem aan dat ik niet het enige bange kind was.
Oud 20-10-2010, 20:20
Verwijderd
Citaat:
- "Iew mama eng!"
"Jantje, dat is Sinterklaas niet!"

???
Oud 20-10-2010, 20:21
Verwijderd
Nu ga ik een aflevering van een Sherlock Holmes miniserie kijken
Verwijderd
Citaat:
dat is filmpje! al
deze wordt beter, let op mijn woorden!
Geel
Geel is offline
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=BK0i9qRIP24 Geel: hier zie je de uitvergroting.. Je moet even de eerste minuten kijken (eerste 3 minuten of zo)
Ik blijf bij mijn standpunt.

Citaat:
Wat bedoel je met overal? Weet je waar ze komen te hangen?
Verwijderd
Citaat:
Ja.

Maar goed, je hebt al eerder bewezen dat je niet echt veel inlevingsvermogen hebt.
Carn
Carn is offline
Citaat:
als hulpsinterklazen "ok" zijn dan snap ik niet waarom men niet wegkomt met "de slechte hulpsint" oid
Verwijderd
Ik heb mij echt vermaakt met de sinterklaasverhalen van jullie
Oud 20-10-2010, 20:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ze geloven het misschien wel, je kan ze wel veel wijsmaken, maar geloof me, ze kunnen echt bang worden door dit soort fratsen.

Ik neem mezelf als voorbeeld, en ik neem aan dat ik niet het enige bange kind was.
Maar wat is er nou erg aan bange kinderen? Kinderen schrikken al als ze een lijk op tv zien, je kunt echt niet overal rekening houden met die beesten. Ik neem aan dat iedereen zich wel een paar momenten uit de jeugd kan herinneren van iets heel engs op televisie ofzo, en dat de meeste mensen dat achteraf gezien niet als iets verschrikkelijks ervaren.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik blijf bij mijn standpunt.

Wat bedoel je met overal? Weet je waar ze komen te hangen?
ja, overal.
Geel
Geel is offline
Citaat:
ja, overal.
Bioscopen, billboards, bushaltes enzo?
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nu ga ik een aflevering van een Sherlock Holmes miniserie kijken
Die nu op tv is? Die is leuk.
Carn
Carn is offline
zoals ik zelf net zei, ik heb nooit in Sinterklaas geloofd, maar vond zwarte pieten wel eng. Ik zal vast niet de enige geweest zijn. Moet je dan maar alle negers met een raar mutsje verbieden?
Oud 20-10-2010, 20:23
Carn
Carn is offline
fucking hell inter staat met 4-0 voor ;D
Oud 20-10-2010, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Ja, dan kan je me makkelijk facepalmen, maar het is gewoon zo. Een hoop kinderen zijn toch ook bang geworden van It? Nou, dat is een enge clown.
Een enge Sinterklaas lijkt me niet iets heel anders.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten