Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2010, 13:11
Carn
Carn is offline
Citaat:
In de UK is natuurlijk alles anders!
Oud 26-10-2010, 13:11
Verwijderd
Hm ik ben er op zich op tegen om snel fake te roepen, dus ik ging posts zoeken om iets ter verdediging te vinden, maar daarbij zag ik dat ze op donderdag 21-10 plaatst:
Citaat:
Nee ook omdat mijn interesse een beetje weg is.
Studeer nou paardengeneeskunde, en de toets ging over tandkunde.
Ik wil nu graag Detailhandel gaan doen.
en op zondag 24-10:
Citaat:
Ik doe een BBL opleiding detailhandel en werk 4 dagen in de week bij de AH!
Ehh ik weet niet alles van MBO's maar volgens mij kun je een overstap niet zó snel regelen?

Nu vind ik het verder niet zo erg als mensen zich op internet anders voordoen, daar is het internet voor maar toch.
Oud 26-10-2010, 13:12
Verwijderd
Ja, precies. Het is gewoon een raar verhaal.
Verwijderd
Citaat:
Oh jeetje *sann troost*
Ja alles komt weer terug

Citaat:
Mijn beste vriendinnetje had een Shetlander, wat een cool beest was dat <3
Shetlanders zijn ook echt waanzinnig gaaf <3.

Citaat:
Hm ik ben er op zich op tegen om snel fake te roepen, dus ik ging posts zoeken om iets ter verdediging te vinden, maar daarbij zag ik dat ze op 21-10 plaatst:

en op 24-10:

Ehh ik weet niet alles van MBO's maar volgens mij kun je een overstap niet zó snel regelen?

Nu vind ik het verder niet zo erg als mensen zich op internet anders voordoen, daar is het internet voor maar toch.
Mjuh, ze doet zich iig niet helemaal eerlijk voor denk ik Maar volgens mij wil ze vooral interessant gevonden worden
Verwijderd
Ah well, het is niet anders! En Shetlanders blijven cool
Oud 26-10-2010, 13:13
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hm ik ben er op zich op tegen om snel fake te roepen, dus ik ging posts zoeken om iets ter verdediging te vinden, maar daarbij zag ik dat ze op 21-10 plaatst:

en op 24-10:

Misschien kan dat wel. in de UK!
Oud 26-10-2010, 13:14
Verwijderd
Shetlanders hebben op andere paarden voor dat ze niet zo vreselijk gróót zijn.
Verwijderd
Citaat:
Ik vind grote paarden eng
Verwijderd
Maar niks haalt hij bij IJslandse paarden natuurlijk

Met 5 gangen ipv 3 (Naast stap draf en galop kunnen zij ook nog tölt en telgang)

Stiekem ben ik diep van binnen nog steeds een paardenmeisje
Verwijderd
Citaat:
ik vind shetlanders lief
mocht ik later op een woonboerderij wonen (dat lijkt me wel tof namelijk) met een weiland, dan zet ik daar misschien wel shetlanders op! Of geiten, geiten zijn ook leuk.
Oud 26-10-2010, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Ja, we hebben het gehoord!

Citaat:
Ik niet, maar kleine paarden zijn wel aangenamer.
Verwijderd
Citaat:
is dan wel lastig als je 4 dagen per week bij AH werkt! Die reistijd steeds.
Verwijderd
Citaat:
ik vind shetlanders lief
mocht ik later op een woonboerderij wonen (dat lijkt me wel tof namelijk) met een weiland, dan zet ik daar misschien wel shetlanders op! Of geiten, geiten zijn ook leuk.
Geiten hebben wel enge ogen. Maar ach, ze zijn zelfs met enge ogen nog leuk
Oud 26-10-2010, 13:16
Verwijderd
Grazen paarden zoals koeien of zoals geiten en schapen?
Verwijderd
Citaat:
Wie weet!

Citaat:
IJslandse paarden zijn ook nog eens tussen de 1.30 en 1.45 en kunnen dan nog steeds met gemak een volwassene dragen
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

Met 5 gangen ipv 3 (Naast stap draf en galop kunnen zij ook nog tölt en telgang)

Fjordenpaarden zijn het beste <3 maar ik heb geen recht van spreken want eigenlijk heb ik niets met paarden.
Verwijderd
En waar ligt de grens tussen pony en paard? Ik kan het ook googelen, maar vragen is leuker
Oud 26-10-2010, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Geiten hebben wel enge ogen. Maar ach, ze zijn zelfs met enge ogen nog leuk
Ja! Geiten zijn lief.
Verwijderd
Maar niets haalt het bij hangbuikzwijntjes <33333
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
In de UK kan alles!

Citaat:

[afbeelding]

Oud 26-10-2010, 13:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
En waar ligt de grens tussen pony en paard? Ik kan het ook googelen, maar vragen is leuker
pony's zijn kleiner dan 1m50 oid

Het verschil in de benaming tussen paard en pony wordt in de diverse literatuur wisselend beschreven.

Meestal gaat men er van uit dat een paard tot en met de schofthoogte van 1.47 ,5 m. een pony is. Alles daarboven heet paard. In dat geval zou een sierlijke Arabier van 1.45 m. ook pony genoemd kunnen worden en dat stoot de ware Arabieren liefhebber toch wel tegen het hoofd.

Onder de robuuste pony's vinden we echter ook rassen die geen pony genoemd worden maar paard. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het IJslandse paard en het Fjordenpaard. Bij het kleine Falabella paardje gaat men zelfs zo ver dat men meent dat het diertje hetzelfde aantal ribben en ruggenwervels heeft als volbloed Arabieren. Pony's zouden enkele ribben en ruggenwervels meer hebben en daardoor een andere bouw. Zelfs middels DNA onderzoek zou aangetoond kunnen worden dat de Falabella een geheel eigen gen heeft.

Dat alles maakt het er niet makkelijker op het verschil in paard en pony weer te geven. Bij pony's wordt heel vaak de term 'robuust' en 'sober' gebruikt. Robuust betekent gewoon 'sterk en krachtig' maar vaak wordt robuustheid beschreven als een kenmerkende eigenschap van primitieve paardenrassen; weinig eisen stellend aan voer, verzorging en onderdak. Robuust geeft ook aan dat een dergelijke pony met gemak een volwassene kan dragen. Sober wil zeggen dat het dier met weinig voedsel toch goede prestaties kan leveren. Robuust gehouden paarden verblijven veelal dagelijks in de weide of in een (open) stal met uitloop. Een teveel aan gras veroorzaakt snel problemen wat vervetting betreft en meestal staan de robuuste rassen in de zomer op rantsoen.

Een ander duidelijk kenmerk van pony's is dat zij dichter bij het oerpaard staan met hun kortere ledematen en hun grovere bouw. Ze zijn vaak, in verhouding tot hun grootte, sterker dan een groot paard. Pony's worden vaak 'koudbloedig' genoemd maar dit geldt niet voor de pony's welke gekruist zijn met Arabische en Engelse Volbloeden. Koudbloeden komen uit koudere streken, zijn meestal zwaar gebouwd en met een rustig flegmatiek karakter. Ze stammen af van het Europese bospaard en het toendra en steppe paard.

Kruisingen tussen deze koudbloeden en volbloeden worden 'warmbloed' genoemd. Ze zijn bijzonder geschikt als sportpaard, bezitten een elegante bouw maar zijn minder vurig als de volbloed. Veel rassen die op Ponynet.nl genoemd worden vallen onder de daadwerkelijke noemer 'pony'. De echte Falabella is dan wel het kleinst maar behoort officieel tot een paardenras. Ook de Appaloosa is eigenlijk een paardenras en de kleine uitvoering heet geen pony maar mini paard.

Ponynet probeert in ieder geval een tussenweg te zoeken en benoemt behalve de echte pony's ook de kleine en mini paarden.
Oud 26-10-2010, 13:18
Verwijderd
Eigenlijk moet ik NU weg als ik de trein niet wil missen. Maar het boeit me niet als ik de trein mis dus ik blijf nog elkker even forumen
Oud 26-10-2010, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Fjordenpaarden zijn het beste <3 maar ik heb geen recht van spreken want eigenlijk heb ik niets met paarden.
Fjorden zijn ook tof

Citaat:
147 schofthoogte

Arabieren zijn natuurlijk helemaal prachtig

Oud 26-10-2010, 13:19
Verwijderd
Oh, mijn zusje wil wel nu weg Doei!
Oud 26-10-2010, 13:23
Verwijderd
Citaat:
pony's zijn kleiner dan 1m50 oid

Het verschil in de benaming tussen paard en pony wordt in de diverse literatuur wisselend beschreven.

Meestal gaat men er van uit dat een paard tot en met de schofthoogte van 1.47 ,5 m. een pony is. Alles daarboven heet paard. In dat geval zou een sierlijke Arabier van 1.45 m. ook pony genoemd kunnen worden en dat stoot de ware Arabieren liefhebber toch wel tegen het hoofd.

Onder de robuuste pony's vinden we echter ook rassen die geen pony genoemd worden maar paard. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het IJslandse paard en het Fjordenpaard. Bij het kleine Falabella paardje gaat men zelfs zo ver dat men meent dat het diertje hetzelfde aantal ribben en ruggenwervels heeft als volbloed Arabieren. Pony's zouden enkele ribben en ruggenwervels meer hebben en daardoor een andere bouw. Zelfs middels DNA onderzoek zou aangetoond kunnen worden dat de Falabella een geheel eigen gen heeft.
Kijkaan dank je

Ik had hierover laatst een discussie met Theodoor. We zagen in een weiland een paardje lopen naast een vrouw en een meisje van een jaar of 12. De schofthoogte van het paardje was ong. 5 cm lager dan de lichaamslengte van het meisje. Ik vond het een pony, Theodoor zei dat pony's veel kleiner waren en dat het een paard moest zijn. Maar gezien de spreiding van lichaamslengte van twaalfjarige meisjes is er dus een kans van 30 à 40% dat ik gelijk had!
Oud 26-10-2010, 13:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Kijkaan dank je

Ik had hierover laatst een discussie met Theodoor. We zagen in een weiland een paardje lopen naast een vrouw en een meisje van een jaar of 12. De schofthoogte van het paardje was ong. 5 cm lager dan de lichaamslengte van het meisje. Ik vond het een pony, Theodoor zei dat pony's veel kleiner waren en dat het een paard moest zijn. Maar gezien de spreiding van lichaamslengte van twaalfjarige meisjes is er dus een kans van 30 à 40% dat ik gelijk had!
Oud 26-10-2010, 13:24
Verwijderd
Maar niemand hier weet of Shetlanders gewoon het gras afhappen of dat ze het net als koeien met hun tong uit de grond trekken? Dat ben ik wel al aan het googelen, maar ik kan het niet vinden.
Oud 26-10-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Maar niemand hier weet of Shetlanders gewoon het gras afhappen of dat ze het net als koeien met hun tong uit de grond trekken? Dat ben ik wel al aan het googelen, maar ik kan het niet vinden.
Volgens mij happen ze, maar ik weet het niet zeker!
Oud 26-10-2010, 13:33
Rationeel
Rationeel is offline

<3
Oud 26-10-2010, 13:34
Verwijderd
Wat is Job Cohen toch slecht met zijn betoog <3
Oud 26-10-2010, 13:35
Verwijderd
Ik heb het op yahoo answers gevraagd
http://answers.yahoo.com/question/in...6053507AAkX7oo

En al antwoord! Dat gaat snel. Ze pakken het vast met hun lippen en scheuren het dan af. Dus ze maken geen hobbelveld met gaten van je weiland zoals koeien doen maar het is ook anders dan geiten.

Laatst gewijzigd op 26-10-2010 om 13:46.
Oud 26-10-2010, 13:36
Verwijderd
Octopus Paul is deaud.
Oud 26-10-2010, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Wat is Job Cohen toch slecht met zijn betoog <3
Ik vind de inhoud niet slecht hoor.

Hoe hij het doet wel een beetje.
Oud 26-10-2010, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Kijkaan dank je

Een E-pony gaat tot ongeveer 147 en dan moet je er echt met een meetlint naast gaan staan om te beslissen of het een paard of pony is. Meisjes van 12 rijden volgens mij meestal nog op pony's, rond je 14e stap je over op paarden.
Oud 26-10-2010, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de inhoud niet slecht hoor.

Hoe hij het doet wel een beetje.
Hij zegt niets concreet alleen maar 'lalala bruggetje bouwen, investeren, actief, oplettend'. Ja maar wát bedoel je dan? En dan gaat hij lekker hakkelen.
Oud 26-10-2010, 13:50
Martiño
Martiño is offline
Pompidom! Hello everyone!
Oud 26-10-2010, 13:53
Martiño
Martiño is offline
Is de regeringsverklaring nog iets? De computer hier kan niet streamen, dus ik kan niet stiekem politiek24 kijken.
Oud 26-10-2010, 13:54
Verwijderd
dushi_kimberley Kimberley K
AS IK EEN OCTEPUS WAS ZOU IK ME DE HELE DAG VINGERE!!!!!!!!!! AHAHAHAHA!!!!!!!!!!!! XXXXXXX
Oud 26-10-2010, 13:55
Martiño
Martiño is offline
Oke!
Oud 26-10-2010, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Is de regeringsverklaring nog iets? De computer hier kan niet streamen, dus ik kan niet stiekem politiek24 kijken.
Tot nu toe is het bij de PVDA gewoon partijprogrammaatjes afdraaien maar omdat ze geen specifiek beleid hebben, - alleen mooie humanistische volzinnen - kan bijvoorbeeld Cohen niets concreet zeggen. Af en toe komt Geertje zielig doen. Niet iets heel nieuws.
Oud 26-10-2010, 14:02
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
AS IK EEN OCTEPUS WAS ZOU IK ME DE HELE DAG VINGERE!!!!!!!!!! AHAHAHAHA!!!!!!!!!!!! XXXXXXX
Oud 26-10-2010, 14:06
Verwijderd
Die gast die er nu staat kan echt niet spreken.
Oud 26-10-2010, 14:06
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Holy fuck
Oud 26-10-2010, 14:14
Verwijderd
Ja alle mensen met twitter moeten dushi_kimberley even followen, jammer dat ze niet vaak tweet
Oud 26-10-2010, 14:22
Verwijderd
zooooooooo ik zit lekker in mijn nieuwe crib voor de kachel
Oud 26-10-2010, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Oud 26-10-2010, 14:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
nice!
Oud 26-10-2010, 14:33
Verwijderd
ik zal eens wat foto's posten in het fototopic. Het is nog heel erg bijzonder niet klaar maar ik ben erg content. Het is zó waanzinnig groot als je gewend bent om op 10 vierkante meter te leven. Ik kan gewoon koprollen doen en alles.
Oud 26-10-2010, 14:38
Verwijderd
er zit een witte vlek op mijn blauwe muur. Ik was de muren aan het witten maar om de zoveel tijd schiet er een kramp in mijn rechterhand. En ik schrok van de kramp want het is altijd een beetje pijnlijk, toen viel ik om en nu zit er een witte streep op de blauwe muur
Oud 26-10-2010, 14:46
Verwijderd
oei
Ik heb ergens een blauwe stip op een wit stuk muur! Ik was de hele dag aan het verven geweest, het schemerde al, en ik meende ergens een stukje te zien dat niet goed gedekt was - schaduw ofzo? Dus nam ik mijn kwast met blauwe verf en duwde hem tegen het stukje muur en was tevreden, pas de volgende dag zag ik het en herinnerde ik me dat dat stuk helemaal niet blauw had moeten zijn
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten