| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar heb je het nu over smaak of geur?Hm, mijn moeder raspte vroeger altijd wortels voor in de sla. Dan proefte ik gewoon een vies metaalsmaakje. Zeg maar zoals je lepel ook metalig smaakt als je eraan gaat likken. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik proef heel goed (al gaat het achteruit, heb ik het idee) en geniet daar enorm van en ik kan me niet voorstellen te leven zónder dat vermogen. Je proef vast ook geen verschil tussen verschillende soorten water en zo? Verschillende soorten koffie?
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat wijn en koffie betreft ben ik best makkelijk. Wijn vind ik bijv. al gauw drinkbaar, maar dat is misschien meer omdat ik geen wijnkenner ben. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Verschil tussen soorten waters proef ik wel heel duidelijk. Gatver, SPA blauw .
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Proef jij niet het verschil tussen kraanwater van hier, kraanwater uit Limburg, Spa-water en, Sourcy-water en Bar le duc? Om maar wat te noemen?
|
||
|
|
||
|
Citaat:
.
|
|
|
Verwijderd
|
Wikipedia zegt:
De vijf basissmaken vormen slechts een deel van het waarnemen van smaak. Het proeven van de mens is voor een ander belangrijk deel een functie van de reukzin. Mensen die niet proeven hebben vaak 'slechts' anosmie: een gebrek aan reukzin of de onmogelijkheid te kunnen ruiken. |
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
. Ik zie in de supermarkt weleens van die zakken liggen met van die knotsen van bospenen. Ik vraag me dan altijd af hoe mensen die zo groot krijgen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zal het eens proberen (ga ik morgen voor het eerst in mijn leven gebotteld water kopen! ) Ik las ooit eens dat er wat betreft water net zoveel verschil onderling zit als bij bijv. wijn, en dat er over een paar jaar misschien wel een heuse watermarkt zal verschijnen waarin men 30,- betaalt voor een fles bronwater-met-rijk-boeket-en-milde-afdronk.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, ik snap je punt met wijn, ik heb dat ook wel in zekere zin. Ik kan in elk geval niet onthouden wat ik nou lekkere wijn vind en waarom dan en bla, alleen als ik iets heel smerig onthoud ik 't. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Oh, en ik drink sowieso niet zo graag gebotteld water uit plastic flesjes, dat smaakt toch altijd wat naar plastic.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd