Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Net begon er op straat ineens een man Imagine te zingen.
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
En dan nu een mop.
Loopt een man een kroeg in wiens hoofd een sinaasappel is. Vraagt de barman: "Waarom is jouw hoofd een sinaasappel?" Zegt ie: "Nou, dat zal ik je vertellen. Ik was laatst mijn zolder aan het opruimen. Toen kwam ik daar een stoffige oude lamp tegen. Dus ik poets hem een beetje op, komt er een geest uit! Ik mocht drie wensen doen. Dus ik doe mijn eerste wens, ik zeg: ik wil een ontzettend mooie vrouw. En ja hoor, hop, daar staat een schitterende vrouw." "Zo," zegt de barman, "dat maak je ook niet vaak mee! En toen?" "Nou," zegt die man, "toen wenste ik dat er altijd een miljoen op mijn bankrekening zou staan, hoe veel ik ook uitgaf. En ja hoor, meteen was ik miljonair." "En toen mocht je nog één wens doen." "Precies. Dus ik dacht heel lang na, en toen zei ik:
Spoiler
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Zo, wat een faalmiddag. Ik heb een uurtje op Strijp - bij Eindhoven Beukenlaan - met Mickel op zijn vrienden zitten wachten om vervolgens weer om te draaien, want ik moet vanavond werken. Treingedoe en mensen die niet opschieten en onvindbare muntjeskraampjes ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() (http://tweakers.net/nieuws/74185/com...e-grappen.html) Wie kan me die formule eens uitleggen? edit: Oh in de comments: Laten we links beginnen en dan bovenaan. Daar staat een beschrijving van een functie VS die opgebouwd is uit een kansfunctie P, het standaardsymbool hiervoor. P(A) is te omschrijven als de kans dat situatie A zich voordoet. P(B ) is de kans dat situatie B zich voordoet. Dan is er nog de 'gekke E' ∈ en die geeft aan in welke verzameling (set) een bepaald iets zich bevindt. Je ziet dit soort dingen bijvoorbeeld ook in de algebra, waarbij je aangeeft dat x zich in de verzameling van reële getallen moet bevinden, dus x ∈ ℝ. Dit helpt al met het begrijpen van de afbeelding, maar er zijn nog verticale strepen |. P(A|B) is de kans dat A zich voordoet, met als gegeven dat B ook al gebeurd is. De kansfunctie van eerste regel laat zich dus vertalen tot 'de kans dat s zich in SE, terwijl v zich in s bevindt.' De tweede regel is dan niet zo moeilijk te begrijpen, is een vermenigvuldiging en een deling. Overigens weet ik niet of dit plaatje puur illustratief is of daadwerkelijk onderdeel is van het principe achter het algoritme. ![]() |
![]() |
|
|