Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tenzij je het over het verkopen van je kontje hebt, achter 't station ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik betaal vanaf 2006 mijn verzekering zelf, toen ging mijn moeder hertrouwen en bij haar man op de verzekering, en daar konden alleen inwonenden kinderen bij in. Maar met 70 euro toeslag betaal ik eigenlijk maar 43 euro voor m'n verzekering.
En dan nog wat extra verzekeringen, in totaal 18 euro per maand geloof ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens het Nibud geeft een alleenwonende vrouw van 14-65 jaar gemiddeld 5,68 per dag uit aan eten, een alleenwonende man 6,24 per dag.
http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit overigens ook tussen de 700,- en de 800,- per maand, en dan hoef ik absoluut niet zuinig te doen. Ik ben ook niet van plan om veel meer uit te gaan geven de komende jaren, dus als ik na m'n studie geen leuke baan kan vinden ga ik gewoon lekker twee dagen per week werken bij iets pauperigs en de rest van de tijd chillen, tekenen en op internet rondhangen. /lui
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Sowieso vind ik het best vervelend dat je in principe 1/3de van je leven moet spenderen aan werken. Niet vervelend voor mezelf, want ik wil juist heel graag werken, behalve als ik moet werken buiten mijn vakgebied maar dan vind ik het volledig prima om gewoon heel weinig geld te hebben. Maar ik vind het vervelend voor alle mensen die niet echt een interesse hebben die ze in hun werk kwijt kunnen. Al die filiaalmanagers en caissières van middelbare leeftijd en mensen die administratieve posities zijn binnengerold enzo, mensen die dachten van 'mijn werk definieert mij niet' en maar gewoon 'iets' zijn gaan doen.
Dan doe je dus 1/3de van je leven iets wat je niet leuk vindt, en 1/3de van je leven slaap je. Voor die mensen is maar 1/3de van hun leven echt van hén. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, bij *insert bedrijf waar ik af en toe nog ff parttime werk* zitten twee vrouwen die al 25(!!!) jaar datzelfde werk doen, artikeltjes picken. Hoeveel /care kan een mens hebben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() in dat bedrag zit een bedrag dat in een spaarpot verdwijnt voor mijn hypotheek en een bedrag dat gewoon op mijn spaarrekening verdwijnt. dat laatste bedrag heb ik laatst wat verhoogd, want wat ik over heb gaat gewoon op ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En om een duit (hu hu) in het zakje te doen wat betreft uitgavepatronen: meestal ligt het bij mij rond de 800, max 900 euro per maand, met dien verstande dat ik in plaats van op vakantie te gaan meestal (extra) werkte in de zomer. In Zweden gaf ik meer uit, en de laatste maanden geloof ik ook (terwijl ik minder heb ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Werk jij trouwens 40 uur p/w of minder? |
![]() |
|
|