![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar onze gymleraar deed coke en speed, onze beeldhouwleraar was constant stoned en had ook heroïne gedaan in een duister verleden, ons schoolhoofd had een waterpijp in zijn kantoor staan, echt dat soort dingen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Kort sommetje. Een massa van 5 kg is wel gewoon voor de betreffende eend. Hart en lever kunnen ongeveer 5% van de massa van het dier maken. Dat is dus 250 g per eend. Met de verdunningsfactor betekent dat dat je ongeveer 2,5*10^398 kg oscillococcinum kunt maken van een eend. Ieder buisje bevat 1 gram van deze gepureerde, verdunde eendenlever en -hart, waardoor je van een eend dus 2,5*10^402 van deze buisjes kan vullen. Een voorzichtige schatting, aan de hand van wat tegenstrijdige getallen, is dat er ongeveer 15 miljoen buisjes per jaar verkocht worden. Dit betekent dat je met een eend 1,7*10^396 jaar lang Boiron (het bedrijf dat het goedje maakt) kan voorzien. Als ik een rekenmachine zou hebben die met zo’n getal zou kunnen werken, zou ik graag de kans uitrekenen dat er uberhaupt misschien ooit een eend geslacht moet worden voor dit middel. Geloof me, die kans is 0. Ik als vegetariër zou er voor tekenen. -- Mathijs, daar in de comments. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
'Daar sta ik voor open, maar voorlopig nog geen overtuigende argumenten gehoord.
Ik kan me niet voorstellen dat de gehele homeopathiewereld geen idee heeft waarmee men bezig is. Mijn vriendin is netjes afgestudeerd, prachtige cijferlijst gehaald, aangesloten bij een grote associatie, gaat binnenkort beginnen met haar PhD en zal daarna internationaal erkend zijn. Ik denk niet dat mijn vriendin heel veel fout doet vanuit haar opleiding, dus dan zou het eerder zo zijn dat alle homeopathen het niet juist hebben. Dat lijkt mij toch bijzonder sterk. Zoals ik zei: kom maar met overtuigend materiaal." ![]() ![]() Nee, maar al die wetenschappers kunnen het best fout hebben ![]() |
![]() |
|
sann / absinthe, soppen maar:
http://stereogum.com/730942/mumford-...ational/video/
||
Verwijderd
|
Citaat:
Awesome, even checken! |
![]() |
|
Recent uitgevoerde meta-onderzoeken in gezaghebbende medische tijdschriften:
* British Medical Journal 1991: Onderzoekers J. Kleijnen, P. Knipschild en G. ter Riet komen in 1991 tot de conclusie dat bewijs voor de werkzaamheid van homeopathie onvoldoende positief is om daaruit beslissende conclusies te kunnen trekken.[48] * The Lancet 1997: In een meta-analyse komen onderzoekers K. Linde e.a. tot de vaststelling dat deze studies onvoldoende bewijs opleveren dat homeopathie effectief is voor om het even welke aandoening.[49] * Journal of Clinical Epidemiology: Aanvullend onderzoek van Linde e.a. leidt in 1999 tot de conclusie dat de kwaliteit van dubbelblind onderzoek negatief uitwerkt op de score voor homeopathie.[50] * British Journal of Clinical Pharmocology 2002: Onderzoeker Edzard Ernst (zelf ook opgeleid tot homeopaat) komt tot de conclusie dat een willekeurig homeopathisch middel niet beter werkt dan een placebo.[51] * The Lancet 2005: In augustus 2005 publiceert het gezaghebbende tijdschrift The Lancet een artikel waarin Britse en Zwitserse wetenschappen opnieuw 110 "randomized placebo controlled" onderzoeken naar de effectiviteit van homeopathische middelen en therapieën bekeken. Zij vonden geen bewijs dat deze behandelingen en middelen beter werken dan een placebo.[52]
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||||
Op Wetenschap&Levensbeschouwing:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Leuke kleding ![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Grote vraag is nu: kleren wegdoen of grotere kast kopen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Wat kleren die je niet meer past / niet mooi meer vind / toch bijna nooit draagt --> wegdoen! Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |