Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2011, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, het werkt niet. Zelfs het meest sterke gif dat we kennen heeft geen effect in de concentraties die je doorgaans vindt in homeopathische geneesmiddelen. Vaak zit er niet eens één molecuul werkzame stof in.
Een uiterst interessant stukje hierover kan je hier lezen, maar het briljante is de discussie in de comments met een paar van die zeloten
Advertentie
Oud 17-06-2011, 12:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Euh.. weetikveel, als alternatief? .

verder; wat houd een 'vrije' school dan in?
Dat is een school die gebaseerd is op de antroposofie, de leerweg van Steiner. Hij heeft heel veel gedaan met pedagogie, maar ook over andere dingen heeft hij geschreven. Hij heeft ook het Goetheanum gebouwd, omdat hij fan was van Goethe.
Oud 17-06-2011, 12:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mja, boogschutter zeker? Typisch.

Nee, maagd.
Oud 17-06-2011, 12:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja, terwijl die mensen juist heel vaak gesloten zijn voor kritiek en zelfreflectie.
dat zijn dan ook geen 'dingen'
Oud 17-06-2011, 12:18
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Zo spiritueel is dat helemaal niet. Ik vind het een stuk minder spiritueel dan de christelijke kerk, eigenlijk. En als je er je hele leven op zit, weet je ook niet hoe het anders is. Wat vooral opvallend is denk ik, is dat op mijn school veel meer drugs werd gebruikt dan op andere scholen, ook door leraren. En er was sowieso meer persoonlijk contact tussen leerlingen en leraren (bij voornaam noemen ipv bij meneer en achternaam, elkaar herkennen, over dingen kunnen praten, samen de kroeg in etc).
Doet me denken aan die SP-episode, waar Kyle naar San Fransisco verhuist.
Oud 17-06-2011, 12:19
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:

Nee, maagd.
*boks*
Oud 17-06-2011, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me echt verschrikkelijk om op een Vrije School te zitten. Maar ik heb dan ook ongeveer net zo veel met spiritualiteit e.d. als de gemiddelde PVV'er met nadenken.
Er zit behoorlijk verschil tussen de verschillende Vrije Scholen, maar die van mij had in elk geval zeer weinig met spiritualiteit. 't Grootste contrast met openbare scholen was denk ik de creativiteit, het les in periodes, de verhalende manier van informatie-verdracht en het gebruik van 'natuurlijke materialen.' En dat er te weinig over WO2 werd gepraat, dat was wel heel slecht.
Oud 17-06-2011, 12:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Doet me denken aan die SP-episode, waar Kyle naar San Fransisco verhuist.
Oh die ken ik niet

Maar onze gymleraar deed coke en speed, onze beeldhouwleraar was constant stoned en had ook heroïne gedaan in een duister verleden, ons schoolhoofd had een waterpijp in zijn kantoor staan, echt dat soort dingen.
Oud 17-06-2011, 12:21
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oh die ken ik niet

Maar onze gymleraar deed coke en speed, onze beeldhouwleraar was constant stoned en had ook heroïne gedaan in een duister verleden, ons schoolhoofd had een waterpijp in zijn kantoor staan, echt dat soort dingen.
Bizar.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Er zit behoorlijk verschil tussen de verschillende Vrije Scholen, maar die van mij had in elk geval zeer weinig met spiritualiteit. 't Grootste contrast met openbare scholen was denk ik de creativiteit, het les in periodes, de verhalende manier van informatie-verdracht en het gebruik van 'natuurlijke materialen.' En dat er te weinig over WO2 werd gepraat, dat was wel heel slecht.
Dat inderdaad. Veel oude ambachten. Veel persoonlijke aandacht ook. En we hadden schapen en kippen
Verwijderd
Citaat:
Een uiterst interessant stukje hierover kan je hier lezen, maar het briljante is de discussie in de comments met een paar van die zeloten
Wtf, Oscillococcinum is sterk verdunde eend met suiker?
Oud 17-06-2011, 12:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Bizar.
Ja. Nou die gymleraar is ook ontslagen toen dat uitkwam.
Verwijderd
Citaat:
Wtf, Oscillococcinum is sterk verdunde eend met suiker?

Kort sommetje. Een massa van 5 kg is wel gewoon voor de betreffende eend. Hart en lever kunnen ongeveer 5% van de massa van het dier maken. Dat is dus 250 g per eend. Met de verdunningsfactor betekent dat dat je ongeveer 2,5*10^398 kg oscillococcinum kunt maken van een eend. Ieder buisje bevat 1 gram van deze gepureerde, verdunde eendenlever en -hart, waardoor je van een eend dus 2,5*10^402 van deze buisjes kan vullen. Een voorzichtige schatting, aan de hand van wat tegenstrijdige getallen, is dat er ongeveer 15 miljoen buisjes per jaar verkocht worden. Dit betekent dat je met een eend 1,7*10^396 jaar lang Boiron (het bedrijf dat het goedje maakt) kan voorzien. Als ik een rekenmachine zou hebben die met zo’n getal zou kunnen werken, zou ik graag de kans uitrekenen dat er uberhaupt misschien ooit een eend geslacht moet worden voor dit middel. Geloof me, die kans is 0. Ik als vegetariër zou er voor tekenen. -- Mathijs, daar in de comments.

fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maargoed, ik denk dat mijn fruittaart de oven uit kan en dan kan mijn chocoladecake de oven in en kan ik aan de citroen-vanillecake beginnen. Het zuigt om maar één kom in huis te hebben

dagdag!
Oud 17-06-2011, 12:23
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ja, zo is mijn school ook wel. Misschien wel ietsje spiritueler nog, maar het was zeker geen zweverig gedoe. En wat Fizzle zegt over het contact met leraren klopt bij mij ook wel, maar bij mij op school worden er zeker niet veel drugs gebruikt en al helemaal niet door de leraren.
Oud 17-06-2011, 12:24
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Dat inderdaad. Veel oude ambachten. Veel persoonlijke aandacht ook. En we hadden schapen en kippen
Wij hebben geen beesten, wel een ontoegankelijke kruidentuin voor het textiellokaal. Oh en bij ons kan je ook smeden
Oud 17-06-2011, 12:25
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Maargoed, ik denk dat mijn fruittaart de oven uit kan en dan kan mijn chocoladecake de oven in en kan ik aan de citroen-vanillecake beginnen. Het zuigt om maar één kom in huis te hebben

dagdag!
Jeetjemineetje Fizzle, het water loopt me gewoon in de mond. Kan ik als ik beter ben even bij je komen buurten?
Oud 17-06-2011, 12:25
Verwijderd
@Dobermann die Jurjen is wel een pareltje

"Beweren dat homeopathische middelen niet effectiever zijn dan een placebo is de grootste stierenstront die ik ooit heb gehoord, zeker van iemand die geen kennis/ervaring in dat gebied heeft."

Oud 17-06-2011, 12:26
Verwijderd
Jurjen is episch Oh temeer omdat iedereen daar, behalve Jurjen dus (en ik) een academische graad heeft Frank is bijvoorbeeld oncoloog Maar goed, wat weet hij nou van de medische wereld
Oud 17-06-2011, 12:29
Verwijderd
'Daar sta ik voor open, maar voorlopig nog geen overtuigende argumenten gehoord.
Ik kan me niet voorstellen dat de gehele homeopathiewereld geen idee heeft waarmee men bezig is. Mijn vriendin is netjes afgestudeerd, prachtige cijferlijst gehaald, aangesloten bij een grote associatie, gaat binnenkort beginnen met haar PhD en zal daarna internationaal erkend zijn.

Ik denk niet dat mijn vriendin heel veel fout doet vanuit haar opleiding, dus dan zou het eerder zo zijn dat alle homeopathen het niet juist hebben. Dat lijkt mij toch bijzonder sterk.

Zoals ik zei: kom maar met overtuigend materiaal."

Nee, maar al die wetenschappers kunnen het best fout hebben
Oud 17-06-2011, 12:30
Verwijderd
Gooooodmorning starshiiiiine (8)
Oud 17-06-2011, 12:35
Carn
Carn is offline
sann / absinthe, soppen maar:
http://stereogum.com/730942/mumford-...ational/video/
Oud 17-06-2011, 12:36
Verwijderd
*van stoel glijdt*

Awesome, even checken!
Oud 17-06-2011, 12:38
Carn
Carn is offline
Recent uitgevoerde meta-onderzoeken in gezaghebbende medische tijdschriften:

* British Medical Journal 1991: Onderzoekers J. Kleijnen, P. Knipschild en G. ter Riet komen in 1991 tot de conclusie dat bewijs voor de werkzaamheid van homeopathie onvoldoende positief is om daaruit beslissende conclusies te kunnen trekken.[48]
* The Lancet 1997: In een meta-analyse komen onderzoekers K. Linde e.a. tot de vaststelling dat deze studies onvoldoende bewijs opleveren dat homeopathie effectief is voor om het even welke aandoening.[49]
* Journal of Clinical Epidemiology: Aanvullend onderzoek van Linde e.a. leidt in 1999 tot de conclusie dat de kwaliteit van dubbelblind onderzoek negatief uitwerkt op de score voor homeopathie.[50]
* British Journal of Clinical Pharmocology 2002: Onderzoeker Edzard Ernst (zelf ook opgeleid tot homeopaat) komt tot de conclusie dat een willekeurig homeopathisch middel niet beter werkt dan een placebo.[51]
* The Lancet 2005: In augustus 2005 publiceert het gezaghebbende tijdschrift The Lancet een artikel waarin Britse en Zwitserse wetenschappen opnieuw 110 "randomized placebo controlled" onderzoeken naar de effectiviteit van homeopathische middelen en therapieën bekeken. Zij vonden geen bewijs dat deze behandelingen en middelen beter werken dan een placebo.[52]
Oud 17-06-2011, 12:38
Carn
Carn is offline
Verrek, ik moet de nieuwe Skepter nog lezen.
Oud 17-06-2011, 12:41
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Onze 'grote vriend' koffie! heeft al weer z'n tweede topic aan gemaakt vandaag;
zie sport en levensbeschouwing&wetenschap

hij is mijn grote vriend helemaal niet
Oud 17-06-2011, 12:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, terwijl die mensen juist heel vaak gesloten zijn voor kritiek en zelfreflectie.
inderdaad. Zoals mijn pa, en nog zijn nieuwe vrouw heeft het nog erger. Je hebt mensen die naief zijn, maar betreffende persoon leeft echt in een soort bubbel. Maar goed, dat krijg je als je onzin van een kwakzalver geloofd.
Oud 17-06-2011, 12:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Oud 17-06-2011, 12:43
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
hij is mijn grote vriend helemaal niet
vandaar de 'aanhalingstekens' bij "grote vriend"
Oud 17-06-2011, 12:44
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
vandaar de 'aanhalingstekens' bij "grote vriend"
Oud 17-06-2011, 12:44
Verwijderd
Soppen doe ik alleen op Wim, maar
Oud 17-06-2011, 12:46
Verwijderd
Zo, op naar Spijkenisse. Toedels!
Oud 17-06-2011, 12:52
Edelweiss
Edelweiss is offline
Op Wetenschap&Levensbeschouwing:

Citaat:
Je kan op bijna geen een vraag over het heelal antwoord geven, omdat er nu gewoon nog te weinig kennis over is...
Citaat:
Je zult versteld staan hoeveel kennis er al over is, voor ons doen, koffie!.
Citaat:
Ja er is mischien wel veel kennis, maar niet genoeg om op de meeste vragen antwoord te geven
Citaat:
Nee, er zijn natuurlijk ook ontelbaar veel vragen. Misschien moeten ze de kennis maar eens op een andere manier toe gaan passen dan.
^Deze was in de zin bedoeld van dat de wetenschappers misschien andere kennis of de al-vergaarde kennis op een andere manier toepassen dat ze tot nu toe doen.
Citaat:
Dit. Laat ze hun kennis gebruiken om het ultieme skatepark te bouwen!!1!11!EINZ!1!
Maar dat snapte hij natuurlijk weer niet
Citaat:
Ja wat? Problem?
Jeuzus
Oud 17-06-2011, 12:52
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 17-06-2011, 12:58
Verwijderd
Godallemachtig, ik heb zoveel kleren dat ze niet eens in m'n kast passen En ik heb de hele wintercollectie er al uitgegooid
Oud 17-06-2011, 12:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Godallemachtig, ik heb zoveel kleren dat ze niet eens in m'n kast passen En ik heb de hele wintercollectie er al uitgegooid
hehe. ik heb gisteren dus n set van die opberghoezen gescoord bij de blokker..kosten een paar euro. dus nu heb ik het gros fatsoenlijk ingepakt onder mn bed .
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:

Waar laat je die wintercollectie dan?
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Had ik maar bergen kleren... heerlijk luxeprobleem.
Leuke kleding :vrouw:
Oud 17-06-2011, 13:00
Verwijderd
Sinds 2011 kunnen natuurgeneesmiddelen zich trouwens als geneesmiddel laten registreren binnen de EU, op voorwaarde dat ze kunnen aantonen dat ze werken. Er zijn nu 5 EU-geregistreerde natuurgeneesmiddelen.
Oud 17-06-2011, 13:01
Verwijderd
Citaat:
hehe. ik heb gisteren dus n set van die opberghoezen gescoord bij de blokker..kosten een paar euro. dus nu heb ik het gros fatsoenlijk ingepakt onder mn bed .
Hm, maar ik heb dingen als beddengoed en schoenen al onder m'n bed & bank. Dit zijn echt puur kleren, en die wil ik niet onder m'n bed stoppen

Citaat:

Waar laat je die wintercollectie dan?
Op zolder natuurlijk!

Grote vraag is nu: kleren wegdoen of grotere kast kopen?
Oud 17-06-2011, 13:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mweh, regen vanavond, terwijl ik de deur uit moet.
Oud 17-06-2011, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Jezus. Ik dacht dat ik niet zuinig was maar blijkbaar valt dat heel erg mee.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Hm, maar ik heb dingen als beddengoed en schoenen al onder m'n bed & bank. Dit zijn echt puur kleren, en die wil ik niet onder m'n bed stoppen

Op zolder natuurlijk!

Eens in de zoveel tijd ga ik eens goed voor mijn kast zitten en zeer streng kleding schiften. Dat helpt. Je hebt heus wel een paar oudere/verwassen dingen, miskopen en dingen die je gewoon niet meer leuk vindt.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mijn hele garderobe past in één koffer.
Oud 17-06-2011, 13:04
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:

Op zolder natuurlijk!

Pff tsja, bij ons kan dat dan weer niet omdat we een fliering hebben .
Wat kleren die je niet meer past / niet mooi meer vind / toch bijna nooit draagt --> wegdoen!

Citaat:
Mweh, regen vanavond, terwijl ik de deur uit moet.
Waar moet je heen? En regen in jouw woongebied, of overal?
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Sinds 2011 kunnen natuurgeneesmiddelen zich trouwens als geneesmiddel laten registreren binnen de EU, op voorwaarde dat ze kunnen aantonen dat ze werken. Er zijn nu 5 EU-geregistreerde natuurgeneesmiddelen.
Wat zijn die geneesmiddelen dan? :lui:
Verwijderd
Citaat:
Die van mij vast ook wel. Er bestaan heel grote koffers
Oud 17-06-2011, 13:05
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
*ziet Kazet triomfantelijk grijnzen achter zijn beeldscherm*
Oud 17-06-2011, 13:05
Verwijderd
Ja maar mimimimiiii er zijn maar 5 shirts die ik nooit draag en dan past het nog niet
Oud 17-06-2011, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Eens in de zoveel tijd ga ik eens goed voor mijn kast zitten en zeer streng kleding schiften. Dat helpt. Je hebt heus wel een paar oudere/verwassen dingen, miskopen en dingen die je gewoon niet meer leuk vindt.
Doe ik ook af en toe. En dan kom ik altijd wel uit op drie volle vuilniszakken voor de zak van max, een ook een tas vol schoenen Lekker, zo'n grote opruim
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten